quote:Dan moet je blij zijn dat dit groepje dat het voor de rest verpest hun hippienest kwijt is.Op donderdag 28 oktober 2010 15:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb er genoeg gezien die gewoon werken of studeren.
Dat jij die niet tegenkomt daar kan ik niets aan doen.
De generalisatie die hier weer gemaakt wordt klopt vaak niet. Het maakt het discusieren en alles op 1 hoop vegen wel een heel stuk makkelijker. De nuance raakt alleen compleet kwijt.
quote:Ja !!Op donderdag 28 oktober 2010 15:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk bij de fokkers die zo ageren tegen werkschuw tuig? Moeten jullie nu niet op je werk zijn ofzo?
Of zijn we lekker aan het fokken in de baas zijn tijd?
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 14:19 schreef Metro2005 het volgende:
Oprotten met dat parasiterende linkse hippietuig wat te lam is om te werken
quote:Ik begin me lichtelijk aangevallen te voelenOp donderdag 28 oktober 2010 15:29 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan moet je blij zijn dat dit groepje dat het voor de rest verpest hun hippienest kwijt is.
quote:Nuance is de dooddoener van iedere vorm van discussie...Op donderdag 28 oktober 2010 15:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De nuance raakt alleen compleet kwijt.
quote:Ehh, nee want dat betekent nog steeds dat een huiseigenaar het huis (bezit) van een andere huiseigenaar zal moeten kraken.Op donderdag 28 oktober 2010 15:56 schreef eigendeegcookie het volgende:
Viel mij al eerder op dat hier op FOK! kennelijk meer huiseigenaren dan krakers posten.
En dan vooral boze , onaardige en vooral domme huiseigenaren.
Want : Zwerven , parkslapen , dooswonen , landlopen is nog steeds verboden in Nederland ,
en de krakers doen dr hun voordeel mee natuurlijk, maar de huiseigenaren [behalve de eigenaren van een gekraakt pand , haha] mogen de krakers wel dankbaar zijn dat ze de moeite nemen een pand te zoeken ,
en daar proberen te wonen , zolang.
Als kraken harder aangepakt zou worden dan zwerven en dooswonen , zouden die huiseigenaren op onverwachte momenten en onverwachte plaatsen geconfronteerd worden met woningzoekenden en daklozen.
Dat kan betekenen:
Bv als ze uit hun auto stappen liggen er een paar mensen die ze nooit eerder gezien hebben , in slaapzakken op de stoep. Die mensen hebben dan ook geen eigen toilet ! De kinderen van de huiseigenaren zullen deze stoepslapers zielig gaan vinden als het koud is , en wellicht hun eten stiekum mee naar buiten smokkelen .....
O , wat zouden de huiseigenaren dan graag een pand voor ze kraken !
quote:Beetje vreemd dat de meeste krakers wel een hond, benzine bakfiets en een studie kunnen bekostigen maar geen woonruimte? Kom op zeg!Op donderdag 28 oktober 2010 15:56 schreef eigendeegcookie het volgende:
Viel mij al eerder op dat hier op FOK! kennelijk meer huiseigenaren dan krakers posten.
En dan vooral boze , onaardige en vooral domme huiseigenaren.
Want : Zwerven , parkslapen , dooswonen , landlopen is nog steeds verboden in Nederland ,
en de krakers doen dr hun voordeel mee natuurlijk, maar de huiseigenaren [behalve de eigenaren van een gekraakt pand , haha] mogen de krakers wel dankbaar zijn dat ze de moeite nemen een pand te zoeken ,
en daar proberen te wonen , zolang.
Als kraken harder aangepakt zou worden dan zwerven en dooswonen , zouden die huiseigenaren op onverwachte momenten en onverwachte plaatsen geconfronteerd worden met woningzoekenden en daklozen.
Dat kan betekenen:
Bv als ze uit hun auto stappen liggen er een paar mensen die ze nooit eerder gezien hebben , in slaapzakken op de stoep. Die mensen hebben dan ook geen eigen toilet ! De kinderen van de huiseigenaren zullen deze stoepslapers zielig gaan vinden als het koud is , en wellicht hun eten stiekum mee naar buiten smokkelen .....
O , wat zouden de huiseigenaren dan graag een pand voor ze kraken !
quote:QFTOp donderdag 28 oktober 2010 16:02 schreef Doutzen het volgende:
[..]
Beetje vreemd dat de meeste krakers wel een hond, benzine bakfiets en een studie kunnen bekostigen maar geen woonruimte? Kom op zeg!
Je hebt recht op huursubsidie en je kunt natuurlijk ook ergens een bijbaan vinden. Ik betaal zelf mijn studie en woonruimte en alle andere zaken van een bijbaan en zonder studiefinanciering. Waarom zou een kraker dat niet kunnen?
Volgens mij kraken mensen niet uit woningnood maar omdat het een soort van ideologie is. Kraken gaat vaak gepaard met een bepaalde levenstijl, houding naar de gewone burger, afzetten tegen het politiek systeem en smerige dreadlocks.
Als deze mensen op straat komen te leven, dan is dat vooral aan hun zelf te danken.
quote:Ga lekker een huis kraken en wacht tot iemand het sloopt met jou erin klaploper.Op donderdag 28 oktober 2010 15:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb er genoeg gezien die gewoon werken of studeren.
Dat jij die niet tegenkomt daar kan ik niets aan doen.
De generalisatie die hier weer gemaakt wordt klopt vaak niet. Het maakt het discusieren en alles op 1 hoop vegen wel een heel stuk makkelijker. De nuance raakt alleen compleet kwijt.
quote:Inderdaad.Op donderdag 28 oktober 2010 16:02 schreef Doutzen het volgende:
[..]
Beetje vreemd dat de meeste krakers wel een hond, benzine bakfiets en een studie kunnen bekostigen maar geen woonruimte? Kom op zeg!
Je hebt recht op huursubsidie en je kunt natuurlijk ook ergens een bijbaan vinden. Ik betaal zelf mijn studie en woonruimte en alle andere zaken van een bijbaan en zonder studiefinanciering. Waarom zou een kraker dat niet kunnen?
Volgens mij kraken mensen niet uit woningnood maar omdat het een soort van ideologie is. Kraken gaat vaak gepaard met een bepaalde levenstijl, houding naar de gewone burger, afzetten tegen het politiek systeem en smerige dreadlocks.
Als deze mensen op straat komen te leven, dan is dat vooral aan hun zelf te danken.
quote:Woningen zijn om in te wonen, niet om mee te speculeren. Al helemaal niet in tijden van woningnood.Op donderdag 28 oktober 2010 12:55 schreef Juhin het volgende:
[..]
Hoe dik zij die ongewassen vlechten voor je kop man? Het is en blijft van HE-HEM of van HAA-HAAR!
Hun eigendom en kraken is Ver-Bo-Den! Wegwezen dus!
quote:Helemaal gelijk.Op donderdag 28 oktober 2010 16:24 schreef D-FENS het volgende:
Graafmachine inzetten tegen een pand waar mensen in aanwezig zijn. Klinkt als een poging tot doodslag. Dat je niet dol bent op krakers doet daar weinig aan af.
quote:Ja. Hij had gewoon kunnen zeggen dat ze het pand moesten verlaten, en als ze dat niet deden de politie bellen.Op donderdag 28 oktober 2010 19:34 schreef huhggh het volgende:
Kraken is toch al een tijdje verboden?
quote:Had je niet een andere rechtsgrond kunnen kiezen? Wat een slechte keuze zeg?Op donderdag 28 oktober 2010 18:33 schreef joepie91 het volgende:
Goed, even een paar puntjes ophelderen. Ik ga verder niet in discussie over kraken an sich (dat heb ik de laatste weken genoeg gedaan), maar neem maar van mij aan dat het overgrote deel van de krakers gewoon werkt, en dat uitkeringen over het algemeen niet op prijs worden gesteld door krakers. Wil je onderbouwing, mag je gaan zoeken naar de krakers-topics die nog ergens in KLB rondzwerven. Misschien is het ook wel handig om er over na te denken dat werkloos zijn (althans, geen geregistreerde baan hebben) NIET automatisch betekent dat iemand dus uitkering trekt.
Net zoals er in de gemiddelde woongroep geldt, waren er naar mijn weten een aantal mensen aanwezig (niet iedereen dus)! Niet "een stelletje werkschuw tuig" dus.
De aangifte is gedaan wegens poging tot moord. De eigenaar/bouwvakkers waren op de hoogte van de bewoning, en zijn desondanks doorgegaan. (Lees ook: http://indymedia.nl/nl/2010/10/70648.shtml)
De droeftoeters die stellen dat die krakers "wel dood mogen" moeten misschien nog eens even goed na gaan denken over wat ze hebben gezegd. Ten eerste, zou jij zelf de ballen hebben om een kraker te vermoorden? En dan bedoel ik dus echt dood, uit de wereld, ten einde, nooit meer terug? Ten tweede, wat zou je ervan vinden als krakers zeggen "ja, maar wij hebben gelijk dus jij moet dood"? Wat zou je er dan van vinden? Ga daar eerst maar eens over nadenken voor je dit soort belachelijke uitspraken doet.
(En leer verdomme eens discussieren, dit topic barst weer eens van de aannames, drogredenen, en generalisaties.)
quote:Was er sprake van aantasting van hun fysieke integriteit?Op donderdag 28 oktober 2010 19:53 schreef juxtaposition het volgende:
Poging tot doodslag. Dat is ook correct in het verhaal zoals ik het begrijp.
quote:Even quoten voor het haatzaaien.Op donderdag 28 oktober 2010 20:01 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat een volslagen achterlijke reacties in dit topic zeg, ongelofelijk. De blijkbaar intense haat die vele fokkers jegens krakers voelen is ronduit mensonwaardig. Wat zijn jullie een stel zielige, zielige, zielige, zielige mensen. Een beetje van achter je computertje roepen dat krakers dood moeten, lachwekkend gewoon. Als jullie nou echt van die helden zijn dan kopen jullie een pistool en schieten jullie hoogstpersoonlijk iedere kraker dood die jullie tegenkomen. Maar dat durven jullie niet he, een moord plegen met voorbedachte rade, iemand op een koude en berekende manier het leven ontnemen. Nee, want jullie zijn gewoon een stelletje internethelden met jullie stompzinnige geblèr. Wat een kneusjes zijn jullie.
quote:Euhm, Welkom op fok.Op donderdag 28 oktober 2010 20:01 schreef PalmRoyale het volgende:
Wat een volslagen achterlijke reacties in dit topic zeg, ongelofelijk. De blijkbaar intense haat die vele fokkers jegens krakers voelen is ronduit mensonwaardig. Wat zijn jullie een stel zielige, zielige, zielige, zielige mensen. Een beetje van achter je computertje roepen dat krakers dood moeten, lachwekkend gewoon. Als jullie nou echt van die helden zijn dan kopen jullie een pistool en schieten jullie hoogstpersoonlijk iedere kraker dood die jullie tegenkomen. Maar dat durven jullie niet he, een moord plegen met voorbedachte rade, iemand op een koude en berekende manier het leven ontnemen. Nee, want jullie zijn gewoon een stelletje internethelden met jullie stompzinnige geblèr. Wat een kneusjes zijn jullie.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 18:33 schreef joepie91 het volgende:
zou jij zelf de ballen hebben om een kraker te vermoorden? En dan bedoel ik dus echt dood, uit de wereld, ten einde, nooit meer terug?
quote:Mensen uitdagen om moord te plegen is de nieuwe mode? En als ik nee zeg ben ik dan niet stoer? En als ik ja zeg krijg ik dan een koekje?Op donderdag 28 oktober 2010 20:01 schreef PalmRoyale het volgende:
Als jullie nou echt van die helden zijn dan kopen jullie een pistool en schieten jullie hoogstpersoonlijk iedere kraker dood die jullie tegenkomen. Maar dat durven jullie niet he, een moord plegen met voorbedachte rade, iemand op een koude en berekende manier het leven ontnemen. Nee, want jullie zijn gewoon een stelletje internethelden met jullie stompzinnige geblèr. Wat een kneusjes zijn jullie.
quote:Ehm, ik heb de aangifte niet gedaan... ik heb verder ook helemaal niets te maken met deze groep krakers.Op donderdag 28 oktober 2010 19:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Had je niet een andere rechtsgrond kunnen kiezen? Wat een slechte keuze zeg?
quote:Uitdagen is iets anders dan een (blijkbaar vruchteloze) poging doen om mensen in te laten zien wat ze zeggen.Op donderdag 28 oktober 2010 20:25 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
[..]
Mensen uitdagen om moord te plegen is de nieuwe mode? En als ik nee zeg ben ik dan niet stoer? En als ik ja zeg krijg ik dan een koekje?
Zoveel vragen...
quote:Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat sommigen hier er zieke hersenspinsels op na houden, maar ik vind dit alleen maar meer reden om mensen niet te vragen of ze "de ballen hebben" om iemand te vermoorden. Overigens vond ik de post van PalmRoyale ook wat verder gaan dan die van jou.Op donderdag 28 oktober 2010 20:33 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Uitdagen is iets anders dan een (blijkbaar vruchteloze) poging doen om mensen in te laten zien wat ze zeggen.
quote:De 'bewoners' (Het pand aan de Gageldijk 71 te Maarssen is vanmiddag op brute wijze gesloopt terwijl de bewoners van het pand zich nog op de eerste verdieping bevonden.
De bewoners zijn ter nauwe nood aan de dood ontsnapt door via een raam op de eerste verdieping in de tuin van de buurman te springen. Op dat moment was de sloopploeg, die op de hoogte was van het verblijf, het dak aan het slopen met grote grijpers en vlogen de balken, stenen en ruiten in het rond.
quote:Nou, flikker die boeken van Kant maar uit het raam lijkt me. Of kun jij deze post wel verenigen met de categorisch imperatief?Op donderdag 28 oktober 2010 21:30 schreef Im.Kant. het volgende:
Krakers zijn slechts mensen die vanuit een links-extremistisch gedachtegoed gebouwen onteigenen.
Begrijp niet waarom ze hier zo zielig over doen. Ze vorderen een gebouw zoals nazi-militairen dat deden tijdens de 2e wereldoorlog en verwachten vervolgens een goede behandeling.
quote:Zoiets gebeurt nu in zweden. Ben je nu blij met je kutpost?Op donderdag 28 oktober 2010 20:01 schreef PalmRoyale het volgende:
quote:Ik weet niet wanneer ik voor het laatst zo'n debiele Godwin heb gezien.Op donderdag 28 oktober 2010 21:30 schreef Im.Kant. het volgende:
Krakers zijn slechts mensen die vanuit een links-extremistisch gedachtegoed gebouwen onteigenen.
Begrijp niet waarom ze hier zo zielig over doen. Ze vorderen een gebouw zoals nazi-militairen dat deden tijdens de 2e wereldoorlog en verwachten vervolgens een goede behandeling.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 21:30 schreef Im.Kant. het volgende:
quote:Waarom moeten starters op de woningmarkt de dupe worden van alle debielen voor hen, die een woning niet als een thuis maar een investering zien en er een veel te hoge hypotheek op afsluiten die ze zonder HRA niet eens zouden kunnen opbrengen en die goed mogelijk ook nog eens aflossingsvrij is?Op donderdag 28 oktober 2010 13:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dus? Waarom moeten andere mensen dan de dupe worden van hun omvemogen om een normaal bestaan op te bouwen...?
quote:Een kraak-sympathisant ontmaskerd dus.
quote:-> BNWOp donderdag 28 oktober 2010 21:43 schreef huhggh het volgende:
[..]
Een kraak-sympathisant ontmaskerd dus.![]()
Weten we meteen waar die gespeelde verontwaardiging vandaan komt.
Maar he, kom er vooral niet eerlijk voor uit......
quote:Zo, even verbeterd.Op donderdag 28 oktober 2010 21:30 schreef Im.Kant. het volgende:
Krakers zijn slechts mensen die vanuit eenlinks-extremistischsociaal en mensgericht gedachtegoed gebouwenonteigenenin gebruik nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |