abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88029259
Open brief aan Jeanine Hennis

quote:
Geacht VVD-Tweede-Kamerlid Hennis-Plasschaert, beste Jeanine,

Het was blijkbaar schrikken voor u, toen u eind september een brief van hulpbisschop De Jong openmaakte. Want niet veel later twitterde u op het internet: "Heb 'n werkelijk WALGELIJKE brief (moederschoot tot ground zero) + model v embryo ontvangen vd hulpbisschop van Roermond (De Jong) #benboos''.

U was boos, ontdaan. Na honderden reacties op Twitter, legde u op internet uit waarom u zo boos was. Bij de brief van de hulpbisschop zat een klein plastic poppetje dat een foetus van tien weken voorstelt. Hiermee wilde de hulpbisschop laten zien dat een foetus van tien weken geen klompje cellen is, maar al een echt klein mensje met handjes, voetjes, een neusje en twee oortjes. In uw leven heeft u meerdere miskramen gehad. Dat moet verschrikkelijk zijn geweest. Door het zien van dit kleine nepmensje, kwam bij u de pijn van uw grote verdriet om het immense verlies naar boven.

Beste mevrouw Hennis-Plasschaert, lieve Jeanine. Het krijgen van kinderen is voor de meeste vrouwen het allermooiste, meest intense dat bestaat. Wat heerlijk is het zwanger te raken. Het onwerkelijke, mystieke gevoel dat in je buik een nieuw leven is begonnen. Wat is het dan hartverscheurend, onbeschrijflijk pijnlijk als je zoiets dierbaars verliest. Zo oneerlijk als het kleine hartje van je eigen kindje zomaar stopt met kloppen. Als alle dromen, de hoop, het verlangen abrupt eindigen.

Ook ik ben ooit zo vreselijk teleurgesteld. Een enorme kersenvlaai lag in de auto te wachten om het goede nieuws feestelijk aan de opa's en oma's te vertellen, toen ik het slechte bericht in het ziekenhuis vernam. Ook ik slik nog weleens als ik een pasgeboren baby in de handen van een trotse moeder zie. En ik begrijp jouw pijn bij het zien van een plastic foetus; het bewijs hoe uw ongeboren kindje eruit zou hebben gezien.

In dat licht, is het dan niet "WALGELIJK" dat onze samenleving het toestaat dat we jaarlijks in Nederland meer dan dertigduizend ongeboren baby's aborteren? Hoe kan het dat op de afdeling gynaecologie in de ene kamer kunstmatig een zwangerschap wordt opgewekt via ivf en in de andere kamer een volstrekt gezond leven in wording wordt afgedreven? Ongeboren kinderen die precies hetzelfde zijn als de mysterieuze leventjes die wij verwachtingsvol met ons meedroegen.

Het kost de Nederlandse samenleving 10 miljoen euro per jaar om deze dertigduizend baby's te aborteren. Zou de overheid dit geld niet beter kunnen gebruiken om financiële, psychische en praktische hulp te bieden aan ongewenst zwangere vrouwen? Zodat deze moeders wčl de kans voelen en de moed hebben hun kindje op de wereld te zetten.

Na aanleiding van de brief van mgr. De Jong, liet PvdA-Kamerlid Pauline Smeets weten dat de hulpbisschop "voorbijgaat aan het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw, waar we zo lang voor hebben gevochten". Abortus is volgens haar "een vorm van beschaving". Een stelling die veel Nederlanders voor waar aanzien.

En helaas Jeanine, is het niet zo dat op de abortuskliniek zelfstandige, hoogopgeleide dames komen voor hulp. Het overgrote gedeelte zijn bange, laagopgeleide, onzekere meisjes. Ze zijn hopeloos, misselijk, moe, angstig, radeloos en voelen zich schuldig. Het aanbieden van een abortus, alsof het de normaalste zaak van de wereld is om hun hun kind af te pakken, lijkt in dat licht dus helemaal niet op een vorm van beschaving. Zeker als je weet dat deze vrouwen levenslang dit litteken met zich meedragen, van het verdriet om nooit te weten hoe gelukkig je zou zijn geweest bij het zien van je spelende, lachende, liefdezoekende kind.

Daarbij komt nog eens dat veel van deze vrouwen van allochtone afkomst zijn. Dit zijn geen vrouwen die autonoom over hun eigen 'buik' beschikken maar jonge vrouwen die bang zijn om door hun familie en omgeving verstoten, vernederd en misschien zelfs mishandeld te worden als uitkomt dat zij voor het huwelijk met een man naar bed zijn geweest. Is abortus dan een kwestie van beschaving of gedoogsteun voor onderdrukking en een niets ontzienende schaamtecultuur?

Best VVD-kamerlid, u heeft verschillende miskramen gehad. U heeft nooit uw eigen kindje kunnen vasthouden of het liefdevol in badje mogen doen. Zo'n gemis kan pijnlijker zijn dan ik mezelf – als moeder van twee kinderen – kan voorstellen. Dat is verschrikkelijk, ik leef met u mee. Maar u zit nu in de Tweede Kamer, u heeft dus nu de kans en het recht op het indienen van een initiatiefvoorstel. Een voorstel voor een wet waarmee u zwangere, radeloze vrouwen hulp biedt. Hulp waarmee ze zich door u gesterkt voelen toch het moederschap aan te durven.

U bent dan wel nooit moeder geworden, maar u heeft als Kamerlid nu wel de mogelijkheid tienduizenden kinderen op de wereld te laten komen. Dat zou een hele mooie troost voor u kunnen zijn. Handvatten om niet meer #benboos te zijn.

Met vriendelijke groet,

Mariska Orbán
Reactie Jeanine Hennis

quote:
Harde les: geef nooit 'n beetje privé prijs om 'n reactie nader te duiden - wordt keihard misbruikt!! #misselijkmakend http://bit.ly/bGbVSp
Walgend. Werkelijk stuitend dat je het verdriet van iemand anders voor je eigen standpunt en aandacht meent te moeten misbruiken :r :r.
pi_88029903
wtf :{ wat een morbide figuren.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 17:37:14 #3
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_88030034
Sneu
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:36:48 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88032604
Walgelijke aanval van de katholieken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:39:48 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_88032730
Katholiek Nieuwsblad? Wie leest dat eigenlijk op een paar papen na?

Daarnaast.. Katholieken en kinderen is al een niet zo fijne combinatie. Kunnen we abortus niet voor die mensen verplicht stellen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:40:52 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88032768
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 18:39 schreef Ryon het volgende:

Daarnaast.. Katholieken en kinderen is al een niet zo fijne combinatie. Kunnen we abortus niet voor die mensen verplicht stellen?
De brief staat online..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:43:20 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_88032848
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De brief staat online..
Ah. Idioten die dit soort brieven schrijven aan niet boeiende regiobladen zijn precies de reden waarom het geen goed idee is om de hele dag door je naam te googlen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:44:53 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88032903
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De brief staat online..

Edit: hier http://www.katholieknieuw(...)f_aan_Jeanine_Hennis
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88035148
Zelden zoiets zieks gelezen. Dat ze mag branden in de hel. :r
For great justice!
pi_88035420
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 18:39 schreef Ryon het volgende:

Hopelijk dat dit voor die paar lezers die ze hebben voldoende aanleiding is om hun abonnement op te zeggen. Dat er gristenfundamentalisten zijn die er dit soort meningen op na houden wisten we al, maar dat een dergelijke krant het lef heeft dit te plaatsen gaat alle perken te buiten.
pi_88035761
Ik ben voor een landelijke boycot van deze krant. Het Katholiek Nieuwsblad moet kapotgemaakt worden... zo snel mogelijk.
pi_88035783
De Rooms Katholieke kerk weet zichzelf aardig op de kaart te zetten dit jaar. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_88035917
Ah, zo te zien kan Katholiek Nieuwsblad niet tegen kritiek. Reacties op het artikel zijn verdwenen :N.
pi_88036353
quote:
13s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, zo te zien kan Katholiek Nieuwsblad niet tegen kritiek. Reacties op het artikel zijn verdwenen :N.
In moet zeggen dat dat mij zéér verbaast.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_88036614
Tsja, "every sperm is sacred" he. Voor Katholieken dan. De voorraad sappige koorknaapjes moet immers regelmatig worden bijgevuld...

Minder sarcastisch: het "het ziet eruit als een baby, dus is het een baby" argument ergert mij al jaren.

En weer terug naar sarcasme: ach, sommige mensen zien gewoon het verschil niet tussen een hersenloos mensvormig iets en zichzelf ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:06:31 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88036646
quote:
13s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik heb nog wel een mooie screencap mét reacties :) Die reacties waren weer hoopgevend.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_88036816
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]

Reactie Jeanine Hennis
[..]

Walgend. Werkelijk stuitend dat je het verdriet van iemand anders voor je eigen standpunt en aandacht meent te moeten misbruiken :r :r.
Behalve dat is het een drogredenering: Er wordt puur op emotie gespeeld. Waar een vruchtje van 10 weken op lijkt is totaal niet relevant.
Als een kind tot vlak voor de geboorte totaal niet op een kind zou lijken, zou je dan abortus tot vlak voor de geboorte mogen plegen?
pi_88037086
Ik snap er niets van. ben ik nu de enige die het normaal vind dat een VVD'er een brief krijgt van een gelovige om iets aan abortus te doen?

Verwachten politieke mensen nu echt nooit aangesproken te worden op persoonlijke dingen? Hij/zij zegt toch ook niet dat hij het haar gunde ofzo?

Van elke politieke partijleden zie ik wel eens persoonlijke meningen over het persoonlijke leven. of het nu om vreemdgaan, roken gaat of wat dan ook.

Ik vind de redenatie van die briefschrijver niet meer dan flauw. Wanneer je de politiek in gaat kan je verwachten dat er geprobeerd zal worden op je gevoel te spelen om een doel te bereiken. Kan je het met die briefschrijver eens zijn of niet.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_88037212
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Behalve dat is het een drogredenering: Er wordt puur op emotie gespeeld. Waar een vruchtje van 10 weken op lijkt is totaal niet relevant.
Als een kind tot vlak voor de geboorte totaal niet op een kind zou lijken, zou je dan abortus tot vlak voor de geboorte mogen plegen?
Doen mensen niet anders dan op gevoel spelen om iets gedaan te krijgen bij de politiek? Waarom zou zij moeten worden ontzien? Het is geen dreigbrief of een brief waar de briefschrijver het haar gunde.

Wat een drama om niets.
Is een beetje als een politicus heeft iemand in zijn naaste omgeving iemand verloren. Er wordt gekort op kuren....briefschrijver haalt geval van politicus en gevoel aan om niet te korten op die kuren. Niets mis mee toch?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_88037524
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Doen mensen niet anders dan op gevoel spelen om iets gedaan te krijgen bij de politiek? Waarom zou zij moeten worden ontzien? Het is geen dreigbrief of een brief waar de briefschrijver het haar gunde.

Wat een drama om niets.
Is een beetje als een politicus heeft iemand in zijn naaste omgeving iemand verloren. Er wordt gekort op kuren....briefschrijver haalt geval van politicus en gevoel aan om niet te korten op die kuren. Niets mis mee toch?
Ik vind dat helemaal niet zo vanzelfsprekend. Kan mij zo snel ook geen voorbeelden bedenken. Bovendien zie ik ook geen enkel verband tussen een miskraam en een abortus waardoor de argumentatie nergens op slaat. Het is een vieze, laagbijdegrondse, ongenuanceerde toespeling die je misschien op Geenstijl zou verwachten maar waar een dergelijke krant zich verre van hoort te houden.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:26:05 #23
168527 flukzus
Genoeg geluld
pi_88037545
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat een drama om niets.

Jouw normen over wat moreel juist is, wat beschaafd gedrag is, liggen blijkbaar erg laag.
Als er geen sprake is van bedreiging of van 'Jij kan geen kindjes krijgen, lekker puh' dan vind je het nergens over gaan. Waarvan acte.
pi_88037631
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:17 schreef paddy het volgende:
Ik snap er niets van. ben ik nu de enige die het normaal vind dat een VVD'er een brief krijgt van een gelovige om iets aan abortus te doen?

Nee, en ik vind ook dat deze politica uit was op stemmingmakerij in de hoop er populairder mee te worden.
pi_88037660
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:26 schreef flukzus het volgende:

[..]

Jouw normen over wat moreel juist is, wat beschaafd gedrag is, liggen blijkbaar erg laag.
Als er geen sprake is van bedreiging of van 'Jij kan geen kindjes krijgen, lekker puh' dan vind je het nergens over gaan. Waarvan acte.
Ze liggen blijkbaar erg hoog. Daarnaast leg jij en jij niet alleen) deze brief totaal verkeerd uit. :)
pi_88037781
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:25 schreef Thomas B. het volgende:

[..]
Bovendien zie ik ook geen enkel verband tussen een miskraam en een abortus waardoor de argumentatie nergens op slaat.
Nitpick: een miskraam IS een abortus. Eentje die... laten we zeggen "door God" wordt gekozen in plaats van door de vrouw - maar de zwangerschap wordt geaborteerd.
pi_88037890
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ze liggen blijkbaar erg hoog. Daarnaast leg jij en jij niet alleen) deze brief totaal verkeerd uit. :)
Het lijkt op een baby. Hier- kijk maar wat je dood gaat maken. Is het niet net een baby ? Voel je je niet schuldig ? Schaam je !

Akkoord - de juiste reactie hierop is "nee, want ik ben volkomen op de hoogte van het verschil tussen iets dat op een baby lijkt en iets dat een baby is"; maar niet iedereen kan goed met uitlokking omgaan als de hormonen door het lijf gieren ;)
pi_88037994
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:31 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Nitpick: een miskraam IS een abortus. Eentje die... laten we zeggen "door God" wordt gekozen in plaats van door de vrouw - maar de zwangerschap wordt geaborteerd.
Wil je dat als argument inbrengen?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:35:51 #29
168527 flukzus
Genoeg geluld
pi_88038028
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:28 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ze liggen blijkbaar erg hoog.
Het verbaast me niet dat we van mening verschillen over wat hoge en lage maatstaven zijn.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:36:03 #30
168527 flukzus
Genoeg geluld
pi_88038041
dubbel
pi_88038073
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:35 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wil je dat als argument inbrengen?
Nee, als correctie. Zeggen dat er geen relatie is tussen een natuurlijke abortus (miskraam) en een opgewekte abortus is net zo inaccuraat als het gelijkstellen van een embryo aan een baby.
pi_88038146
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:35 schreef flukzus het volgende:

[..]

Het verbaast me niet dat we van mening verschillen over wat hoge en lage maatstaven zijn.
Een mij nietszeggende reactie.
pi_88038167
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:36 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Nee, als correctie. Zeggen dat er geen relatie is tussen een natuurlijke abortus (miskraam) en een opgewekte abortus is net zo inaccuraat als het gelijkstellen van een embryo aan een baby.
Ik ben mij bewust van het biologische onderscheid maar het doet hier totaal niet ter zake. Dus lul niet zo dom. Je maakt dezelfde denkfout als mevrouw Orban.

edit
Tenzij je wilt beweren dat de katholieke kerk op ethische gronden ook tegen miskramen is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2010 20:42:52 ]
pi_88038258
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:33 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Het lijkt op een baby. Hier- kijk maar wat je dood gaat maken. Is het niet net een baby ? Voel je je niet schuldig ? Schaam je !

Akkoord - de juiste reactie hierop is "nee, want ik ben volkomen op de hoogte van het verschil tussen iets dat op een baby lijkt en iets dat een baby is"; maar niet iedereen kan goed met uitlokking omgaan als de hormonen door het lijf gieren ;)
Het bijvoegen dient enkel om het verhaal aanschouwelijk te maken. Niks walgelijks aan.
pi_88038663
Het was ook wachten op zoiets, aangezien 10% van alle zwangerschappen eindigt in een miskraam voor de 12e week en heel veel vrouwen dus dergelijke connotaties hebben bij een model-foetusje in de brievenbus :r

Die brief erachteraan is dan nog een kotssmiley meer waard :r :r
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_88038702
quote:
13s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:26 schreef flukzus het volgende:

[..]

Er staat geen "lekker puh" Waar lees jij dat? :?

We hebben het hier over een politicus :)

En dat "waarvan acte"? Je kent me niet blijkbaar
pi_88038721
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het bijvoegen dient enkel om het verhaal aanschouwelijk te maken. Niks walgelijks aan.
Het walgelijke zit ook niet in dat stomme poppetje. Dat getuigt slechts van zeer slechte smaak. Het zit hem in de persoonlijke toespeling die totaal niet relevant is hier.
pi_88038764
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:49 schreef paddy het volgende:

[..]

We hebben het hier over een politicus :)
En de miskraam van een politicus is ten slotte minder erg dan die van een niet-publiek persoon. Ofzo?
pi_88038946
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:51 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

En de miskraam van een politicus is ten slotte minder erg dan die van een niet-publiek persoon. Ofzo?
Nee, en dat staat er ook niet. Lees maar eens.

Er worden zinnen bewust door de TS gequote. Dacht dat we het daarover hadden?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:00:20 #40
168527 flukzus
Genoeg geluld
pi_88039226
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Jij schreef:
quote:
Het is geen dreigbrief of een brief waar de briefschrijver het haar gunde.
'een brief waar de briefschrijver het haar gunde' is door mij weergegeven als een brief waarin staat: 'Jij kan geen kindjes krijgen, lekker puh'

Dat zijn jouw normen blijkbaar: geen bedreiging, geen 'wel gunnen', dan is er volgens jou niks aan de hand. Want het gaat over een politica.
pi_88039317
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:50 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Het walgelijke zit ook niet in dat stomme poppetje. Dat getuigt slechts van zeer slechte smaak. Het zit hem in de persoonlijke toespeling die totaal niet relevant is hier.
Nou nee, deze politica heeft om te beginnen de brief al op het persoonlijke vlak getrokken door haar overtrokken reactie. Verder is de toespeling wel relevant voor deze kwestie. De briefschrijver spreekt haar persoonlijk aan op haar eigen ervaringen.
pi_88039405
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:00 schreef flukzus het volgende:

[..]

Jij schreef:
[..]

'een brief waar de briefschrijver het haar gunde' is door mij weergegeven als een brief waarin staat: 'Jij kan geen kindjes krijgen, lekker puh'

Dat zijn jouw normen blijkbaar: geen bedreiging, geen 'wel gunnen', dan is er volgens jou niks aan de hand. Want het gaat over een politica.
Jij wilt graag lezen wat er gewoon niet staat en dan probeer je ook nog een ander om laag te halen. Over het ontbreken van normen en waarden gesproken...
pi_88039418
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:00 schreef flukzus het volgende:

[..]

Jij schreef:
[..]

Er staat in de brief
quote:
Best VVD-kamerlid, u heeft verschillende miskramen gehad. U heeft nooit uw eigen kindje kunnen vasthouden of het liefdevol in badje mogen doen. Zo'n gemis kan pijnlijker zijn dan ik mezelf – als moeder van twee kinderen – kan voorstellen. Dat is verschrikkelijk, ik leef met u mee
Vertel jij maar waar staat 'Jij kan geen kindjes krijgen, lekker puh' :) Ik zie het niet.

En ja, ik geloof dat mensen tot een politicus zullen proberen door te dringen via persoonlijke verhalen. Doet een politicus ook met de gemeenschap :)
pi_88039532
quote:
Door het zien van dit kleine nepmensje, kwam bij u de pijn van uw grote verdriet om het immense verlies naar boven.

Dude..srsly? :')
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_88039570
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:05 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Dude..srsly? :')
Gezien haar heftige en overtrokken reactie lijkt mij dat zeker niet onmogelijk.
pi_88039603
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Wat een drama om niets.
Ik dacht toch dat het om argumenten zou moeten gaan.. Dat zie ik bij deze actie niet terug. Dat politici en anderen dat ook weleens doen, doet daar natuurlijk niets aan af.
pi_88039647
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:06 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Gezien haar heftige en overtrokken reactie lijkt mij dat zeker niet onmogelijk.
Jouw moeder heeft kanker. Had ze maar niet moeten roken!
pi_88039747
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:07 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een publiek persoon aanspreken op een persoonlijke ervaring is heel wat anders.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:09:58 #49
168527 flukzus
Genoeg geluld
pi_88039766
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Er staat in de brief
[..]

Vertel jij maar waar staat 'Jij kan geen kindjes krijgen, lekker puh' :)

En ja, ik geloof dat mensen tot een politicus zullen proberen door te dringen via persoonlijke verhalen. Doet een politicus ook met de gemeenschap :)
Ik heb het over jouw post .
Is dat nou zo moeilijk?
pi_88039834
Wtf :{
pi_88039873
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik dacht toch dat het om argumenten zou moeten gaan.. Dat zie ik bij deze actie niet terug. Dat politici en anderen dat ook weleens doen, doet daar natuurlijk niets aan af.
Voor de briefschrijver zal het misschien wel als argument bedoeld zijn naar een politicus toe. Zou die man dat naar mij toe sturen zou ik hem zelfs een brief terug sturen met de vraag wat het één met het ander te maken heeft.
pi_88039891
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:09 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een publiek persoon aanspreken op een persoonlijke ervaring is heel wat anders.
Een publiek persoon aanspreken op iets verwijtbaars. Ja.

Wat hier gebeurt gaat te ver.
pi_88039938
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:09 schreef flukzus het volgende:

[..]

Ik heb het over jouw post .
Is dat nou zo moeilijk?
Nee, het is totaal niet duidelijk. Wel duidelijk is dat elke keer duidelijk de moeite is genomen om op jouw reactie in te gaan. Zo moeilijk is het niet.
pi_88039967
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:12 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Een publiek persoon aanspreken op iets verwijtbaars. Ja.

Wat hier gebeurt gaat te ver.
Haar eigen overtrokken reactie ja. :)
pi_88039997
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:13 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Haar eigen overtrokken reactie ja. :)
Ik verveel me ook.
pi_88040105
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:07 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Kan ik er ook niet van maken. Zie het dan meer als" je moeder had kanker en rookte, u als politicus kunt er voor zorgen dat er niet gerookt wordt"

Zo lees ik het tenminste

Meteen het antwoord voor die andere user die beweert dat ik kanker bij een burger als voorbeeld erger zou vinden dan bij een politicus.

Zo vreemd
pi_88040195
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:15 schreef paddy het volgende:

[..]

Kan ik er ook niet van maken. Zie het dan meer als" je moeder had kanker en rookte, u als politicus kunt er voor zorgen dat er niet gerookt wordt"

Zo lees ik het tenminste
Het is haar toch zelf overkomen.

Sowieso...waar praat je over? :') Dat was gewoon een aan rutger05 gerichte reactie.
pi_88040228
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Sowieso...waar praat je over? :') Dat was gewoon een aan rutger05 gerichte reactie.
Dan moet je elkaar lekker gaan PM-en :) Je zit hier op een forum :) Dacht dat je een spiegeling maakte
pi_88040289
quote:
[..]

Reactie Jeanine Hennis
[..]

Hee, die Mariska Orban heb ik nog mee op school gezeten, lekker ding, alleen had ik toen niet de indruk dat ze een reli-fundi was of ging worden :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88040381
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Nou en? Mag iedereen toch op reageren. :)
pi_88040438
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hee, die Mariska Orban heb ik nog mee op school gezeten, lekker ding, alleen had ik toen niet de indruk dat ze een reli-fundi was of ging worden :')
Al Quaida is er niets bij.
For great justice!
pi_88040519
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Nee, en dat staat er ook niet. Lees maar eens.

Er worden zinnen bewust door de TS gequote. Dacht dat we het daarover hadden?
Dat maakte je er zelf van door te stellen dat een politicus niet moet zeuren als er op diens persoonlijke ervaringen wordt gespeeld.
quote:
Verwachten politieke mensen nu echt nooit aangesproken te worden op persoonlijke dingen? Hij/zij zegt toch ook niet dat hij het haar gunde ofzo?

Van elke politieke partijleden zie ik wel eens persoonlijke meningen over het persoonlijke leven. of het nu om vreemdgaan, roken gaat of wat dan ook.
Persoonlijke meningen over het persoonlijke leven. Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Ik heb het over precies die geciteerde zinnen. Mevrouw Orban stelt dat iemand die verlies van een ongeborene heeft ervaren door een miskraam zou moeten streven naar het beschermen van alle ongeboren levens. Die redenering klopt niet. Jij verdedigt die door te zeggen dat persoonlijke aanvallen gerechtvaardigd zijn 'omdat de politicus dat zelf ook doet'. Noem mij één voorbeeld van een aanval van een politcus op een individu.
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:15 schreef paddy het volgende:

[..]

Zo lees ik het tenminste
En daar ga je weer. Je hebt een miskraam gehad, als politicus kunt u ervoor zorgen dat er geen abortussen meer gepleegd worden. Vind je dat een aannemelijk redenering?

quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:02 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Nou nee, deze politica heeft om te beginnen de brief al op het persoonlijke vlak getrokken door haar overtrokken reactie. Verder is de toespeling wel relevant voor deze kwestie. De briefschrijver spreekt haar persoonlijk aan op haar eigen ervaringen.
Een persoonlijke ervaring die geen enkel verband houdt met een bewust gekozen abortus. Vies en laagbijdegronds.
pi_88040568
Maar nou ben ik dus razend benieuwd of haar identieke tweelingzus ook zo'n oer-katholiek is geworden, zo spatten toch heel mijn natte tienerdromen uit elkaar :(
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88040577
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:22 schreef Q. het volgende:

[..]

Al Quaida is er niets bij.
pi_88040929
Wel leuke trouwens, dingen volledig uit zijn verband trekken. "U bent tegen pedofilie, vindt u ook niet dat seks verboden moet worden", "U bent een tegenstander van drugs, vindt u ook niet dat alle medicatie verboden moet worden", "U vindt het vervelend dat mensen sterven, vindt u ook niet dat euthenasie verboden moet worden".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2010 21:30:41 ]
pi_88041350
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:23 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat maakte je er zelf van door te stellen dat een politicus niet moet zeuren als er op diens persoonlijke ervaringen wordt gespeeld.
[..]

Persoonlijke meningen over het persoonlijke leven. Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Ik heb het over precies die geciteerde zinnen. Mevrouw Orban stelt dat iemand die verlies van een ongeborene heeft ervaren door een miskraam zou moeten streven naar het beschermen van alle ongeboren levens. Die redenering klopt niet. Jij verdedigt die door te zeggen dat persoonlijke aanvallen gerechtvaardigd zijn 'omdat de politicus dat zelf ook doet'. Noem mij één voorbeeld van een aanval van een politcus op een individu.
[..]

En daar ga je weer. Je hebt een miskraam gehad, als politicus kunt u ervoor zorgen dat er geen abortussen meer gepleegd worden. Vind je dat een aannemelijk redenering?
[..]

Een persoonlijke ervaring die geen enkel verband houdt met een bewust gekozen abortus. Vies en laagbijdegronds.
JIj hebt het over persoonlijke aanvallen, maar dat is jouw persoonlijke mening. De briefschrijver spreekt deze politica enkel persoonlijk aan op basis van haar eigen ervaringen met ongeboren leven en juist uit het verhaal blijkt duidelijk waarom de briefschrijver deze persoonlijke ervaringen aanhaalt.
pi_88041402
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:30 schreef Thomas B. het volgende:
Wel leuke trouwens, dingen volledig uit zijn verband trekken. "U bent tegen pedofilie, vindt u ook niet dat seks verboden moet worden", "U bent een tegenstander van drugs, vindt u ook niet dat alle medicatie verboden moet worden", "U vindt het vervelend dat mensen sterven, vindt u ook niet dat euthenasie verboden moet worden".
Ik vind juist dat deze brief volstrekt uit zijn verband wordt getrokken. :)
pi_88041437
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:02 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Niks overtrokken. Een plastic foetus bij iemand in de brievenbus douwen is gewoon erg confronterend en ook als zodanig bedoeld. Dat heeft de organisatie die dit op zijn geweten heeft ook voorzien en desondanks is het doorgezet. De vrijwilliger die zoiets bij mij door de bus gooit kan ook zo'n overtrokken reactie meemaken, afhankelijk van mijn promillage op de knieschijven zelfs.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_88041651
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:38 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Niks overtrokken. Een plastic foetus bij iemand in de brievenbus douwen is gewoon erg confronterend en ook als zodanig bedoeld. Dat heeft de organisatie die dit op zijn geweten heeft ook voorzien en desondanks is het doorgezet. De vrijwilliger die zoiets bij mij door de bus gooit kan ook zo'n overtrokken reactie meemaken, afhankelijk van mijn promillage op de knieschijven zelfs.
Zoals ik al eerder schreef dient deze plastic foetus om het aanschouwelijk te maken. Nergens voor nodig om daar zo heftig op te reageren.
pi_88042107
Anyway, de Katholieken hebben zich weer van hun meest trieste kant laten zien. Laten we hopen dat dit 'geloof' zo snel mogelijk wordt verboden. Net als alle andere geloven trouwens. Middeleeuws gedoe.
For great justice!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:53:39 #71
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_88042323
Ik moest lachen bij de woorden 'rode kersenvlaai' :')
pi_88042625
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:37 schreef rutger05 het volgende:

[..]

JIj hebt het over persoonlijke aanvallen, maar dat is jouw persoonlijke mening. De briefschrijver spreekt deze politica enkel persoonlijk aan op basis van haar eigen ervaringen met ongeboren leven en juist uit het verhaal blijkt duidelijk waarom de briefschrijver deze persoonlijke ervaringen aanhaalt.
Ik val in herhaling. Een persoonlijke ervaring die geen enkel verband houdt met een bewust gekozen abortus. Vies en laagbijdegronds.

quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder schreef dient deze plastic foetus om het aanschouwelijk te maken. Nergens voor nodig om daar zo heftig op te reageren.
Want mensen kunnen zich niets voorstellen bij een ongeboren foetus? Ik zie dat poppetje slechts als een uiting van onvermogen om je standpunt op een normale manier te verkondigen. Je kunt het niet vergelijken met bijvoorbeeld kankerlongen op een sigarettenpakje. Het gaat hier om een ethisch vraagstuk en daarbij moet je heel voorzichtig zijn. Zeker als je een instituut als de katholieke kerk vertegenwoordigt. Sowieso hebben die in ethisch opzicht weinig recht van spreken meer. Wat is de volgende stap? Nep-drionpillen sturen naar familieleden van mensen die euthenasie hebben gehad?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2010 22:00:18 ]
pi_88043257
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:58 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik val in herhaling. Een persoonlijke ervaring die geen enkel verband houdt met een bewust gekozen abortus. Vies en laagbijdegronds.
[..]

Want mensen kunnen zich niets voorstellen bij een ongeboren foetus? Ik zie dat poppetje slechts als een uiting van onvermogen om je standpunt op een normale manier te verkondigen. Je kunt het niet vergelijken met bijvoorbeeld kankerlongen op een sigarettenpakje. Het gaat hier om een ethisch vraagstuk en daarbij moet je heel voorzichtig zijn. Zeker als je een instituut als de katholieke kerk vertegenwoordigt. Sowieso hebben die in ethisch opzicht weinig recht van spreken meer. Wat is de volgende stap? Nep-drionpillen sturen naar familieleden van mensen die euthenasie hebben gehad?
Ik moet ook in herhaling blijven vallen.

Een persoonlijke ervaring die verband houdt met de boodschap die de schrijver van de brief probeert over te brengen, dat ook ongeboren leven erg belangrijk is. Verder kunnen heel veel mensen zich inderdaad niets voorstellen bij een foetus van een dergelijke leeftijd. Niet vies of laag bij de grond, maar inderdaad spreekt de briefschrijver deze politica persoonlijk aan.
pi_88045061
Schandalig, dat zoiets persoonlijks als een abortus zo in het publieke domein gebracht wordt om een erg middeleeuws standpunt te berde te brengen. :N.
pi_88046239
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Is helemaal niet bedoeld als schokeffect. Goh zeg, dat mensen dáár aanstoot aan kunnen nemen.
Zo ben ik momenteel bezig met een lading plastic actiefiguren van uitgescheurde kinderkontjes, om de effecten van kindermisbruik aanschouwelijk te maken onder katholieken. Volgende week in de brievenbus van elke parochie.
pi_88046398
Wat een zieke zieke zieke geesten daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_88046800
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 22:55 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Tuurlijk. Is helemaal niet bedoeld als schokeffect. Goh zeg, dat mensen dáár aanstoot aan kunnen nemen.
Zo ben ik momenteel bezig met een lading plastic actiefiguren van uitgescheurde kinderkontjes, om de effecten van kindermisbruik aanschouwelijk te maken onder katholieken. Volgende week in de brievenbus van elke parochie.
Een plastic foetus die de ontwikkeling toont. Daar hebben we het over. Niks abnormaals.
pi_88046944
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:04 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Een plastic foetus die de ontwikkeling toont. Daar hebben we het over. Niks abnormaals.
Ik kan ook de natuurlijke ontwikkeling van een hersentumor in een envelop stouwen.
pi_88047312
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kan ook de natuurlijke ontwikkeling van een hersentumor in een envelop stouwen.
En opsturen naar alle terminale hersenkankerpatienten. Eens kijken wat de reactie is bij de mensen.
1947-2016
pi_88047435
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 23:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vind je nou zelf ook niet dat je erg vreemde vergelijkingen maakt? Nogmaals het gaat om een plastic foetus die de ontwikkeling toont. Het is geen ziekte of iets afschuwelijks.
pi_88047496
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:16 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Vind je nou zelf ook niet dat je erg vreemde vergelijkingen maakt? Nogmaals het gaat om een plastic foetus die de ontwikkeling toont. Het is geen ziekte of iets afschuwelijks.
Sommige feutussen kunnen anders best uitgroeien tot een soort ... naja vul zelf maar in.

Moet je nou zo je gelijk halen als anti abortus organisatie? sicko's. Ik wil dat soort volk graag op straat een keer tegenkomen.
1947-2016
pi_88047672
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:23 schreef Thomas B. het volgende:

(...)

1947-2016
pi_88054638
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:55 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vind het vreemd dat zoiets nog niet is gebeurd eigenlijk
pi_88054647
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Sommige feutussen kunnen anders best uitgroeien tot een soort ... naja vul zelf maar in.

Moet je nou zo je gelijk halen als anti abortus organisatie? sicko's. Ik wil dat soort volk graag op straat een keer tegenkomen.
Om een gesprek met ze aan te gaan? Tegenargumenten te geven?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 03:26:13 #85
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88054727
Wal-ge-lijk
pi_88054805
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:16 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ow, maar die hersentumor benoemt Mwana doelbewust hoor. Ze weet genoeg van mijn dochter. Neem het haar niet kwalijk. Ze probeert op dezelfde manier haar punt te maken als de briefschrijfster.

Ik vind het voorbeeld alleen toepasselijk wanneer het zou gaan over het uit het pakket halen van bijvoorbeeld bestraling of kuren en je zo je punt wil maken aan de politicus die daar over zou gaan en een kind verloren zou hebben aan hersentumor en je zegt...je wilt toch niet dat anderen die hetzelfde door zullen maken wanneer ze de kuren niet kunnen betalen? Denk zelfs wanneer dit (hersentumoren) het onderwerp was, dat er minder problemen zouden zijn met de brief, terwijl ik dit onderwerp persoonlijk net zo erg vind.

De regering werkt precies zo met de maatschappij :)

Ik zeg dus ook niet dat het niet erg is voor die politicus, net als die briefschrijfster het erg vond zoals ik het las. Ze vond het alleen ook erg van die kinderen/foetussen (of hoe users ze ook willen noemen).... Dat probeerde ze duidelijk te maken volgens mij.....dat de vergelijking niet op gaat snapt die schrijver blijkbaar niet. Snap dat iedereen het op het geloof wil gooien, maar volgens mij zijn er ook genoeg mensen die tegen abortus zijn en niet geloven.

Ik zeg alleen dat zij ook een goed tegenargument als politicus...had kunnen geven. Even voor de mensen die denken dat ik ongevoelig ben? Iets dat mwana blijkbaar niet mee heeft gekregen....ik heb een miskraam gehad voor een paar jaar terug. Weet dus echt wel hoe zwaar dat is ....het gemis...en de ellende er omheen.. het heeft voor mij ook gevolgen gehad. en wanneer ik een politicus was? Zou ik duidelijk maken waarom abortus iets heel anders is dan een miskraam. Abortus kies je meestal zelf voor. een miskraam niet. Ik zou als politicus me niet laten kennen als de eerste de beste gewone burger die niet getraind is om discussies te voeren wanneer je in haar/zijn eigen territorium komt. Maar ik ben misschien anders. Maar het valt me op dat de politiek al een tijd niet meer van afstand dingen kunnen bekijken.

Zou als politicus überhaupt afstandelijk zijn met informatie. Je bent nu eenmaal geen gewone burger.

Ik ga deze discussie ook zeker bookmarken want gevoel zegt me dat hij nog wel van pas zal komen. Andere politicus...andere persoonlijke ellende.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 28-10-2010 04:14:23 ]
  donderdag 28 oktober 2010 @ 04:02:33 #87
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88054900
De briefschrijfster is duidelijk gestoord ( zwaar geďndoctrineerd?) Als ik die politica was zou ik er ook niet op ingaan.Elk woord is als olie op het vuur. Negeren, daar heeft ze haar nog het meest mee.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88054910
Dit is nog een vrij 'fatsoenlijke' brief. Men wil niet weten hoe ze echt denken / er achter de voordeur over praten.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88054923
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 04:06 schreef Lo-Fi het volgende:
Dit is nog een vrij 'fatsoenlijke' brief. Men wil niet weten hoe ze echt denken / er achter de voordeur over praten.
De politicus heeft geen abortus laten plegen, dus geloof niet dat ze zo over haar denken als jij vermoed dat ze over haar denken/praten
pi_88054933
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 04:10 schreef paddy het volgende:

[..]

De politicus heeft geen abortus laten plegen, dus geloof niet dat ze zo over haar denken als jij vermoed dat ze over haar denken/praten
En ik geloof niet dat jij snapt wat ik werkelijk vermoed (in deze zin wél met een d).
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_88054968
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 04:11 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

En ik geloof niet dat jij snapt wat ik werkelijk vermoed .
Verklaar je nader. Wat denk jij dat ze over haar zeggen?
quote:
(in deze zin wél met een d)
Is überhaupt met een d, taalpurist :D
pi_88054982
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 04:27 schreef paddy het volgende:

[..]

Verklaar je nader. Wat denk jij dat ze over haar zeggen?
[..]

Is überhaupt met een d, taalpurist :D
Het ging niet om hun visie op haar, maar de visie op het thema.

En ik doelde er natuurlijk op dat jij 'vermoed' schreef, waar het 'vermoedt' had moeten zijn. Sad.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 04:33:51 #93
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_88054988
Soms zou je denken dat de streng gelovigen na de misbruikschandalen misschien een beetje zouden oppassen, maar godverdomme niet hoor :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_88055018
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 04:31 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Het ging niet om hun visie op haar, maar de visie op het thema.

Het topic ging nu natuurlijk over haar. Was duidelijk geweest dat je bedoelde over mensen die wel abortus plegen. Ja, daar zal hun mening misschien niet echt mild over zijn. Neem ik meteen van je aan, maar daar gaat het nu niet over.
pi_88055031
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 04:42 schreef paddy het volgende:

[..]

Het topic ging nu natuurlijk over haar. Was duidelijk geweest dat je bedoelde over mensen die wel abortus plegen. Ja, daar zal hun mening misschien niet echt mild over zijn. Neem ik meteen van je aan, maar daar gaat het nu niet over.
Ach, zulke akkefietjes zijn oninteressant en daar heeft ook vrijwel niemand last van. Het gaat erom hoe ze in algemene zin tegen zaken als abortus aankijken.

Het enige dat ik zinvol vind om te vermelden is de waanzin die zichtbaar is binnen een bepaalde groep. Zo'n achterlijk, slordig geschreven briefje geloof ik verder wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lo-Fi op 28-10-2010 04:58:41 ]
  donderdag 28 oktober 2010 @ 07:16:11 #96
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_88055291
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:03 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Jij wilt graag lezen wat er gewoon niet staat en dan probeer je ook nog een ander om laag te halen. Over het ontbreken van normen en waarden gesproken...
Leg jij eens uit hoe de miskraam van iemand die een kind wenste relevant is voor de abortussen bij mensen die hier anders in staan?

Ofwel: zeg eens iets inhoudelijks, in plaats van als een geile priester om de hete koorknaap heen te draaien.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 07:21:15 #97
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_88055307
Mijn mening: die lui van het KN alsnog aborteren. Met breinaalden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 07:21:36 #98
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_88055309
Oh mijn god.

Het lef, de generalisatie, de beledigingen naar geadresseerde maar ook naar iedereen die ooit een abortus heeft gehad.
Geen woorden voor eigenlijk :(
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_88055325
quote:
[..]

Reactie Jeanine Hennis
[..]

Wow. Dit is echt heel erg laag. Wat verschrikkelijk voor die vrouw. Wrijf het er maar een paar keer in ook :{
pi_88055399
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 03:40 schreef paddy het volgende:

[..]

Ow, maar die hersentumor benoemt Mwana doelbewust hoor. Ze weet genoeg van mijn dochter. Neem het haar niet kwalijk. Ze probeert op dezelfde manier haar punt te maken als de briefschrijfster.

Ik vind het voorbeeld alleen toepasselijk wanneer het zou gaan over het uit het pakket halen van bijvoorbeeld bestraling of kuren en je zo je punt wil maken aan de politicus die daar over zou gaan en een kind verloren zou hebben aan hersentumor en je zegt...je wilt toch niet dat anderen die hetzelfde door zullen maken wanneer ze de kuren niet kunnen betalen? Denk zelfs wanneer dit (hersentumoren) het onderwerp was, dat er minder problemen zouden zijn met de brief, terwijl ik dit onderwerp persoonlijk net zo erg vind.

De regering werkt precies zo met de maatschappij :)

Ik zeg dus ook niet dat het niet erg is voor die politicus, net als die briefschrijfster het erg vond zoals ik het las. Ze vond het alleen ook erg van die kinderen/foetussen (of hoe users ze ook willen noemen).... Dat probeerde ze duidelijk te maken volgens mij.....dat de vergelijking niet op gaat snapt die schrijver blijkbaar niet. Snap dat iedereen het op het geloof wil gooien, maar volgens mij zijn er ook genoeg mensen die tegen abortus zijn en niet geloven.

Ik zeg alleen dat zij ook een goed tegenargument als politicus...had kunnen geven. Even voor de mensen die denken dat ik ongevoelig ben? Iets dat mwana blijkbaar niet mee heeft gekregen....ik heb een miskraam gehad voor een paar jaar terug. Weet dus echt wel hoe zwaar dat is ....het gemis...en de ellende er omheen.. het heeft voor mij ook gevolgen gehad. en wanneer ik een politicus was? Zou ik duidelijk maken waarom abortus iets heel anders is dan een miskraam. Abortus kies je meestal zelf voor. een miskraam niet. Ik zou als politicus me niet laten kennen als de eerste de beste gewone burger die niet getraind is om discussies te voeren wanneer je in haar/zijn eigen territorium komt. Maar ik ben misschien anders. Maar het valt me op dat de politiek al een tijd niet meer van afstand dingen kunnen bekijken.

Zou als politicus überhaupt afstandelijk zijn met informatie. Je bent nu eenmaal geen gewone burger.

Ik ga deze discussie ook zeker bookmarken want gevoel zegt me dat hij nog wel van pas zal komen. Andere politicus...andere persoonlijke ellende.
Ik ging er even hard in inderdaad om mijn punt te maken, gelukkig dat je het zo oppikt. Ik kan echt gaan schuimbekken van politici die op een dergelijke persoonlijke wijze hun punt erdoorheen willen wurgen, over rouwgevoelens heen walsend in het proces. Ik had ook of misschien zelfs beter iets kunnen aanhalen qua miskramen of ernstige ziekten bij kinderen zoals in mijn naaste omgeving heeft gespeeld. Het is niet te geloven hoe zoiets je leven lamslaat...en hoe lomp mensen erop kunnen reageren, hoe veroordelend soms. En dat is dan nog goedbedoeld of onbedoeld.

Mensen die doelbewust op zo'n gevoelige plek mikken, daarbij sta ik gewoon niet voor mezelf in. Ik wil geen foetus in de brievenbus want ik WEET al hoe dat eruit ziet en sterker nog welke emotionele bagage eraan vastzit. Daar blijf je gewoon vanaf.
pi_88055437
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 07:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ging er even hard in inderdaad om mijn punt te maken, gelukkig dat je het zo oppikt. Ik kan echt gaan schuimbekken van politici die op een dergelijke persoonlijke wijze hun punt erdoorheen willen wurgen, over rouwgevoelens heen walsend in het proces. Ik had ook of misschien zelfs beter iets kunnen aanhalen qua miskramen of ernstige ziekten bij kinderen zoals in mijn naaste omgeving heeft gespeeld. Het is niet te geloven hoe zoiets je leven lamslaat...en hoe lomp mensen erop kunnen reageren, hoe veroordelend soms. En dat is dan nog goedbedoeld of onbedoeld.

Mensen die doelbewust op zo'n gevoelige plek mikken, daarbij sta ik gewoon niet voor mezelf in. Ik wil geen foetus in de brievenbus want ik WEET al hoe dat eruit ziet en sterker nog welke emotionele bagage eraan vastzit. Daar blijf je gewoon vanaf.
:r
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_88055460
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 07:46 schreef Compatibel het volgende:

[..]

:?
pi_88055485
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 07:41 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik ging er even hard in inderdaad om mijn punt te maken, gelukkig dat je het zo oppikt.
Edit: ik had jou trouwens niet in mijn achterhoofs, ik probeerde een vergelijkbaar kwetsend iets te verzinnen on the spot waar mensen niet van gediend zouden zijn in hun brievenbus.
Ik kan echt gaan schuimbekken van politici die op een dergelijke persoonlijke wijze hun punt erdoorheen willen wurgen, over rouwgevoelens heen walsend in het proces. Ik had ook of misschien zelfs beter iets kunnen aanhalen qua miskramen of ernstige ziekten bij kinderen zoals in mijn naaste omgeving heeft gespeeld. Het is niet te geloven hoe zoiets je leven lamslaat...en hoe lomp mensen erop kunnen reageren, hoe veroordelend soms. En dat is dan nog goedbedoeld of onbedoeld.

donderdag 28 oktober 2010 @ 08:06:53 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_88055561
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]

En iedereen die dat wel doet heeft een schuldig geweten en zal door eigen schuld branden in de hel. Echte goede normale gereformeerde Nederlanders kunnen er wel tegen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_88055644
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 07:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

:?
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 03:40 schreef paddy het volgende:

[..]

Dit natuurlijk, =edit= nee niet persoonlijk worden

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 28-10-2010 11:05:50 ]
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_88055675
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 08:17 schreef Compatibel het volgende:

[..]

[..]

Dit natuurlijk, =edit=
Als je ff naar boven kijkt naar mijn edit... Ik had haar dus pertinent niet in het achterhoofd.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 28-10-2010 11:17:02 ]
pi_88057756
http://twitter.com/MariskadeHaas/status/28969090186

quote:
Om 14.00 uur zit ik bij Dit is de Dag van radio 1 over mijn brief aan Jeanine Hennis
http://twitter.com/JeanineHennis/status/28969415322

quote:
@MariskadeHaas Laat je iedereen dan ook even weten dat ik je (na lezen v brief) beleefd heb gevraagd niet tot publicatie over te gaan?
http://twitter.com/MariskadeHaas/status/28969687798

quote:
Vanavond ben ik ook in De Wereld Draait Door, over mijn brief.
:r :r. Ze krijgt godverdomme ook nog de gelegenheid om haar standpunt nog overal uit te dragen ook :r.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:29:39 #108
136 V.
pi_88057808
Takkewijf.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_88057848
En we hebben een reactie van dat zieke wijf:

http://www.katholieknieuw(...)8/Over_de_open_brief

quote:
Over de open brief

Mijn open brief aan Tweede-Kamerlid Jeanine Hennis heeft veel reacties opgeleverd, de website van KN was zelfs gedurende korte tijd uit de lucht wegens overbelasting. Veel reacties lijken enkel gebaseerd te zijn op een enkele uit de context gehaald citaat en dat is jammer.

Wie mij gebrek aan liefde verwijten, wil ik vragen de tekst daarop na te lezen. Het is een brief van vrouw tot vrouw, waarin ik op geen enkele manier Jeanine Hennis beschuldig. Integendeel, ik probeer vanuit mijn eigen ervaring het kostbare van een nog niet geboren leven te beschrijven en de pijn wanneer dat prille leven door een miskraam wordt afgebroken.

Hoe erg is het dat veel vrouwen zonder succes zo graag een kindje zouden krijgen, terwijl tegelijkertijd zoveel andere vrouwen hun gezond kindje laten aborteren. Dat contrast is groot en pijnlijk.

Ik heb Jeanine Hennis gevraagd vanuit haar ervaring van pijn, er als Kamerlid op aan te dringen meer begeleiding te regelen voor de vaak jonge en vaak allochtone ongewenst zwangere vrouwen – abortus is niet de enige optie. Bij wet is het aanreiken van een alternatief weliswaar geregeld, maar in de praktijk gebeurt dit maar zelden.

Kennelijk is het vraagtekens zetten bij de huidige abortuspraktijk voor sommigen een mening waarvoor de vrijheid van meningsuiting in Nederland niet geldt. De bedreigingen aan mijn adres zijn beschamend voor een land dat bekend staat als tolerant.

Anderen nemen het mij kwalijk dat ik in mijn open brief verwijs naar privézaken van mevrouw Hennis. Ik ga in op informatie die zijzelf uit eigen keuze wereldkundig heeft gemaakt; bovendien zijn het zaken die ik uit eigen ervaring maar al te goed begrijp. De emoties rondom een spontane abortus kunnen helpen de betekenis van abortus provocatus te verhelderen. Dat ik slechts dit op het oog had, zal duidelijk zijn voor wie de moeite neemt mijn brief te lezen. Ik heb tevoren met de persvoorlichter van mevrouw Hennis contact gehad en mijn intentie gemeld een open brief te schrijven. Daar bestond in principe geen enkel bezwaar tegen.

Katholiek Nieuwsblad stimuleert al jaren een discussie over de waarde van het ongeboren leven. Zonder vrouwen te beschuldigen en zonder blind te zijn voor de problemen die vaak ten grondslag liggen aan abortus. Ook nu hoop ik dat een gesprek over deze materie mogelijk blijft, ook naar aanleiding van mijn brief.

Mariska Orbán, hoofdredacteur Katholiek Nieuwsblad
:r :r :r.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:34:28 #110
136 V.
pi_88057920
NEE TRUT, het gaat niet om de vrijheid van meningsuiting over abortus, het gaat over je gore onfatsoen!!!!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:34:39 #111
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_88057924
Vanmorgen ging ze behoorlijk over de huppel bij Humberto :D Hij begon zelf ook gewoon zijn stem te verheffen. Jammer dat het gesprek niet inhoudelijk werd alleen.

Goed dat je ergens voor staat en dat uit wil dragen, maar het mag allemaal wel wat doordachter.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_88058247
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 10:34 schreef Verbal het volgende:
NEE TRUT, het gaat niet om de vrijheid van meningsuiting over abortus, het gaat over je gore onfatsoen!!!!

V.
Ze is Katholiek, die snappen het woord 'fatsoen' niet.
For great justice!
pi_88058265
Nadat de redactie van de site besloot om het 1e nieuwsbericht commentaar te blokkeren, hebben ze nu ook alle andere reacties verwijderd die negatief waren.

Take a shotgun.
And blow out your brain.
You're not using it anyway.
pi_88058350
=edot= Oproepen tot

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 28-10-2010 11:00:07 ]
For great justice!
pi_88058885
Wat een walgelijk wijf. En nog de vermoorde onschuld spelen ook. Dat ze moge branden in dat fictieve wereldje van haar.
pi_88059085
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:46 schreef Q. het volgende:

[..]

Ze is Katholiek, die snappen het woord 'fatsoen' niet.
Daar hoef je niet katholiek voor te zijn blijkbaar. Zie wel meer reacties op FOK! die persoonlijk gericht zijn op een user om een punt te willen maken.

Ow, en even voor de goede orde? Ik ben niet katholiek.
pi_88059189
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:17 schreef Compatibel het volgende:

[..]

[..]

Dit natuurlijk, =edit= nee niet persoonlijk worden
Mwana bedoelde met...ben blij dat je het zo opvat...dat ik dus ook door had kunnen draaien zoals die politicus. Ik ben tenslotte maar een gewone burger. Ze bedoelde het dus niet verkeerd :)
pi_88060257
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 10:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
En we hebben een reactie van dat zieke wijf:

http://www.katholieknieuw(...)8/Over_de_open_brief
[..]

:r :r :r.
Mijn god, het loeder is nog hoofdredacteur ook. Het een brief van vrouw tot vrouw... een OPEN brief ja. Sorry mevrouw Orban, zolang u uw eigen wansmaak niet inziet zal verdere discussie niet mogelijk zijn.
pi_88060442
Dit secreet bewijst met haar schofterige brief nog maar eens het volledige morele failliet van de katholieke kerk. Eerst keihard de confrontatie zoeken en dan op een achterbakse, slijmerige manier die zijn weerga niet kent ook nog eens op de privésituatie van iemand inspelen en daar bovenóp vervolgens nog eens de vermoorde onschuld spelen. Het grootschalige en jarenlange misbruik door katholieke geestelijken wordt voor het gemak maar even met de mantel der liefde bedekt, want dat komt de heren en dames "beminde gelovigen" even niet zo goed uit wanneer men weer eens hoog van de toren meent te moeten blazen met dat werkelijk hemeltergende abjecte morele superioriteitsgevoel.

"Walgelijk" is dan nog een behoorlijk understatement...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 oktober 2010 @ 12:07:00 #120
862 Arcee
Look closer
pi_88060732
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:25 schreef Thomas B. het volgende:
Het is een vieze, laagbijdegrondse, ongenuanceerde toespeling
Dit idd.

Benader dan iemand die geen miskramen heeft gehad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_88060766
Heeft iemand een linkje naar interview met BNR?
pi_88060801
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:08 schreef bierjoost het volgende:
Heeft iemand een linkje naar interview met BNR?
http://goo.gl/jdDP
pi_88060949
quote:
2.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

http://goo.gl/jdDP
Dank
pi_88061001
:N Hieruit blijkt toch wel dat de katholieke kerk moreel aan de grond zit..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88061205
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dit idd.

Benader dan iemand die geen miskramen heeft gehad.
Waar halen zo'n mislukte möchtegern-sinterklaas (hulpbisschop de Jong) en zo'n feeks van een Orbán überhaupt het gore lef vandaan om mensen op zo'n misselijkmakende manier van hun "gelijk" te overtuigen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_88061302
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 08:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En iedereen die dat wel doet heeft een schuldig geweten en zal door eigen schuld branden in de hel. Echte goede normale gereformeerde Nederlanders kunnen er wel tegen.
Zoals gebruikelijk weer een compleet nietszeggende reactie komende uit jouw beperkte wereldbeeld om maar te kunnen reageren.
pi_88061415
Ik blijf het raar vinden dat mensen zo vijandig en agressief reageren. Jammer.
pi_88061508
Ik vind het getuigen van een ontzettende wansmaak om in een dergelijke open brief meerdere keren te refereren naar de miskramen van een politica. Zeker als het is om een punt te maken dat alleen met de grootste moeite aan de miskramen gekoppeld kan worden.

Wat is de volgende stap? Een verkrachtingsslachtoffer via een openbare brief te benaderen of het nu echt nodig was abortus te plegen?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:28:29 #129
116015 SicSicSics
pi_88061530
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het grootschalige en jarenlange misbruik door katholieke geestelijken wordt voor het gemak maar even met de mantel der liefde bedekt,
Ik weet dat het eventuele gevolg van misbruik een abortus zou kunnen zijn, maar waarom moet dit er nou weer bijgehaald worden!?! :')

Je kan tegenwoordig nog niet eens katholiek zeggen zonder dat het woord MISBRUIK!!!! valt. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:29:17 #130
116015 SicSicSics
pi_88061576
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:28 schreef Cheiron het volgende:
Wat is de volgende stap? Een verkrachtingsslachtoffer via een openbare brief te benaderen of het nu echt nodig was abortus te plegen?
Nee, want als ze hun zin krijgen wordt ook dat gewoon verboden natuurlijk. Verkrachting is erg, maar moord is erger!
Fine, fuck you then!
pi_88061579
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:28 schreef Cheiron het volgende:
Ik vind het getuigen van een ontzettende wansmaak om in een dergelijke open brief meerdere keren te refereren naar de miskramen van een politica. Zeker als het is om een punt te maken dat alleen met de grootste moeite aan de miskramen gekoppeld kan worden.

Dat zie je nog zo gebeuren ook.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88061722
quote:
10s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik weet dat het eventuele gevolg van misbruik een abortus zou kunnen zijn, maar waarom moet dit er nou weer bijgehaald worden!?! :')

Je kan tegenwoordig nog niet eens katholiek zeggen zonder dat het woord MISBRUIK!!!! valt. :D
Omdat het van een grenzeloze hypocrisie getuigt wanneer je in al je arrogantie nog altijd meent hét moreel kompas te zijn, maar het grootschalige en stelselmatige misbruik voor het gemak maar even verzwijgt...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:34:31 #133
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_88061799
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:25 schreef rutger05 het volgende:
Dat ligt dan aan jou. :|W
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:35:17 #134
116015 SicSicSics
pi_88061837
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
Omdat het van een grenzeloze hypocrisie getuigt wanneer je in al je arrogantie nog altijd meent hét moreel kompas te zijn, maar het grootschalige en stelselmatige misbruik voor het gemak maar even verzwijgt...
Alle Katholieken zijn schuldig aan het misbruik en aan het wegmoffelen daarvan? Komop zeg! :D
Fine, fuck you then!
pi_88061941
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:34 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan jou. :|W
De oppervlakkigheid, kortzichtigheid en overdraagzaamheid lijken steeds meer toe te nemen en dan doel ik zeker niet op het verschillen van mening over een onderwerp. Ik vind dat jammer. :)
pi_88062138
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:38 schreef rutger05 het volgende:

[..]

De oppervlakkigheid, kortzichtigheid en overdraagzaamheid lijken steeds meer toe te nemen en dan doel ik zeker niet op het verschillen van mening over een onderwerp. Ik vind dat jammer. :)
De kortzichtigheid druipt natuurlijk ook van die brief af, of zullen we het extreme morele tunnelvisie noemen?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:45:03 #137
pi_88062198
quote:
Hoe erg is het dat veel vrouwen zonder succes zo graag een kindje zouden krijgen, terwijl tegelijkertijd zoveel andere vrouwen hun gezond kindje laten aborteren. Dat contrast is groot en pijnlijk.
Maar het geeft geen drol met elkaar te maken. Kut gelovigen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:49:08 #138
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_88062358
.....Mariska Orbán, hoofdredacteur Katholiek Nieuwsblad....

Waaruit maar weer eens blijkt hoe immoreel, achterbaks en schijnheilig de katholieke kerk is
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_88062415
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:38 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat krijg je met die vrijheid van meningsuiting. Iedereen kan maar van alles overal over roepen....zelfs katholieken, die dat beter door de pastoor of paus kunnen laten doen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 oktober 2010 @ 12:53:14 #140
862 Arcee
Look closer
pi_88062509
quote:
7s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar het geeft geen drol met elkaar te maken. Kut gelovigen.
Inderdaad, of dit:

quote:
Hoe kan het dat op de afdeling gynaecologie in de ene kamer kunstmatig een zwangerschap wordt opgewekt via ivf en in de andere kamer een volstrekt gezond leven in wording wordt afgedreven?
Omdat ze geen drol met elkaar te maken hebben. Bij ivf gaat het ook nog om een eigen, biologisch kind, dus dat afgedreven kind is geen alternatief, qua eventuele adoptie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:01:19 #141
pi_88062867
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:53 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, of dit:
[..]

Omdat ze geen drol met elkaar te maken hebben. Bij ivf gaat het ook nog om een eigen, biologisch kind, dus dat afgedreven kind is geen alternatief, qua eventuele adoptie.
Of dit:
quote:
Kennelijk is het vraagtekens zetten bij de huidige abortuspraktijk voor sommigen een mening waarvoor de vrijheid van meningsuiting in Nederland niet geldt. De bedreigingen aan mijn adres zijn beschamend voor een land dat bekend staat als tolerant.
Als er iemand niet tolerant is is het dat Katholieke wijf.
pi_88063205
Stuitend. Vooral de verbaasde reaktie van de hoofredacteur. Hoe wereldvreemd kun je zijn, zeg... Wat een plaat voor d'r harses. Maar goed, gelukkig is de kerk erg goed in staat tot het schieten in eigen voet. Gelukkig stromen de kerken in steeds groter tempo leeg. Moet ook. Stelletje kleuterneukende, homohatende, pro-life idioten.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat er überhaupt nog mensen zijn die er voor uit durven te komen dat ze katholiek zijn. Je zal maar geassocieerd worden met dat stelletje viespeuken, zeg.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:10:53 #143
pi_88063271
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:09 schreef IntensiveGary het volgende:
Stuitend. Vooral de verbaasde reaktie van de hoofredacteur. Hoe wereldvreemd kun je zijn, zeg... Wat een plaat voor d'r harses. Maar goed, gelukkig is de kerk erg goed in staat tot het schieten in eigen voet. Gelukkig stromen de kerken in steeds groter tempo leeg. Moet ook. Stelletje kleuterneukende, homohatende, pro-life idioten.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat er überhaupt nog mensen zijn die er voor uit durven te komen dat ze katholiek zijn. Je zal maar geassocieerd worden met dat stelletje viespeuken, zeg.
Zal wel iets met het NAZI-verleden te maken hebben.
pi_88063280
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:09 schreef IntensiveGary het volgende:

:')
Ik zie het al voor me: Catholics Anonymous. "Hi, my name is Tom and I'm a catholic" "Hi, Tom".
pi_88063426
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Alle Katholieken zijn schuldig aan het misbruik en aan het wegmoffelen daarvan? Komop zeg! :D
Nogmaals, hoe durf je als katholieke notabele (want dat ben je immers, als hoofdredacteur van het KN) in vredesnaam de rol van moreel kompas op te eisen en mensen vanaf die zelfverklaarde troon aan te spreken, terwijl er nog niet zo lang geleden een beerput vanjewelste is opengetrokken toen het grootschalige en stelselmatige kindermisbruik aan het licht is gekomen? Dat getuigt niet alleen van hypocrisie, maar nog veel meer van een walgelijke arrogantie.

De katholieke kerk mag eerst eens zijn eigen straatje schoonvegen, voordat men het belerende vingertje weer heft. Liever zet men echter een "verboden in te rijden"-bord neer in de hoop dat niemand de straat inkijkt, laat staan in rijdt...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:26:03 #146
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_88063863
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:25 schreef rutger05 het volgende:
Blijkbaar snap jij niet dat het totaal ongewenst is dat je puur en alleen om je gelijk te halen, trauma's bij andere mensen oprakelt en feitelijk tegen ze gebruikt. Dat is waar het hier de facto wel op neerkomt. Dat wil jij niet zien op één of andere manier, maar dat is dan meer jouw probleem.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:30:50 #147
168527 flukzus
Genoeg geluld
pi_88064038
quote:
De emoties rondom een spontane abortus kunnen helpen de betekenis van abortus provocatus te verhelderen.
Bron

En daar ligt natuurlijk de fundamentele fout in de gedachtegang van het KN en blijkt hun gebrek aan empathie.
Die emoties zijn volstrekt niet met elkaar te vergelijken.
Bij een miskraam van een gewenst kind is er sprake van diep verdriet over een verloren kind.
In het geval van een abortus provocatus kan er zeker ook diep verdriet zijn, maar dan over de beslissing die je hebt moeten nemen.

Ik zie niet in hoe de emoties rond een miskraam de betekenis van abortus provocatus kunnen verhelderen. Het koppelen van deze twee ongelijkwaardige zaken vertroebelt de discussie eerder dan dat ze ze verheldert.

Eigenlijk hanteert het KN een variant op de redenering; "Je mag niet aborteren, want er zijn vrouwen die geen kindjes kunnen krijgen".

En dan sturen ze een brief aan een politica die miskramen heeft gehad. Met een foetusje.
Want dat is hun vrijheid van meningsuiting.

Ik constateer nog maar eens: een elementair gebrek aan beschaving, fatsoen en inlevingsvermogen bij het Katholiek Nieuwsblad.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:36:52 #148
116015 SicSicSics
pi_88064263
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe durf je als katholieke notabele (want dat ben je immers, als hoofdredacteur van het KN) in vredesnaam de rol van moreel kompas op te eisen en mensen vanaf die zelfverklaarde troon aan te spreken, terwijl er nog niet zo lang geleden een beerput vanjewelste is opengetrokken toen het grootschalige en stelselmatige kindermisbruik aan het licht is gekomen? Dat getuigt niet alleen van hypocrisie, maar nog veel meer van een walgelijke arrogantie.

De katholieke kerk mag eerst eens zijn eigen straatje schoonvegen, voordat men het belerende vingertje weer heft. Liever zet men echter een "verboden in te rijden"-bord neer in de hoop dat niemand de straat inkijkt, laat staan in rijdt...
Nogmaals de ene beerput is de andere niet. :D Moet de kerk zichzelf maar opheffen omdat een aantal leden zich niet kunnen gedragen? :D Natuurlijk moet je voor een balk waken als je het over een anders splinters hebt, maar jezelf helemaal monddood maken op alle onderwerpen omdat je op een onderwerp een fout maakt?.. Niet nodig.

En de belerende vinger... Tjah. Daar komt de kerk nooit helemaal vanaf. Ik vond dit ook meer een uiteenzetting van mening dan van een belerende vinger. Maargoed, dan moet je wel even die brief lezen.
Fine, fuck you then!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:40:49 #149
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_88064437
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
Nogmaals de ene beerput is de andere niet. :D Moet de kerk zichzelf maar opheffen omdat een aantal leden zich niet kunnen gedragen? :D
Als het niveau van corruptie tot in de hoogste organen van dat bedrijf is doorgedrongen en er nog steeds, na al die onthullingen, weinig tot geen rekenschap wordt afgelegd, dan ja!

Brandt maar af en begin maar overnieuw.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:41:18 #150
pi_88064456
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
Ik vond dit ook meer een uiteenzetting van mening dan van een belerende vinger. Maargoed, dan moet je wel even die brief lezen.
A. Ik ben van mening dat krabben levende wezens zijn die je nog net op mag eten, maar dan wel zo vriendelijk en pijnloos mogelijk.

http://forum.fok.nl/topic/1550958

B.Jouw kind is doodgebrand in een autoongeluk in de winter, he? >:) Dus je weet wat dat is als ze je kind doodvriezen en daarna levend koken! Misdadiger! :( Moordenaar! :(

ik bespeur toch een nuance.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:47:00 #151
116015 SicSicSics
pi_88064666
quote:
7s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
A. Ik ben van mening dat krabben levende wezens zijn die je nog net op mag eten, maar dan wel zo vriendelijk en pijnloos mogelijk.

http://forum.fok.nl/topic/1550958

B.Jouw kind is doodgebrand in een autoongeluk in de winter, he? >:) Dus je weet wat dat is als ze je kind doodvriezen en daarna levend koken! Misdadiger! :( Moordenaar! :(

ik bespeur toch een nuance.
Ik ook. Ik bespeur nu ook enige overtrokkenheid! :D Natuurlijk is het smakeloos en ik ben het ook absoluut niet met blonde katholiek eens. Maar ik zie haar niet een kamerlid toespreken alsof ze een onwillig leerling is die straf nodig heeft.
Fine, fuck you then!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:50:52 #152
pi_88064792
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik ook. Ik bespeur nu ook enige overtrokkenheid! :D Natuurlijk is het smakeloos en ik ben het ook absoluut niet met blonde katholiek eens.
Het is gewoon standaard hel-en -verdoemenis gelul. Op Fok was ze als troll gebanned.
quote:
Maar ik zie haar niet een kamerlid toespreken alsof ze een onwillig leerling is die straf nodig heeft.
Natuurlijk niet, ze schreef een brief.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:53:47 #153
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88064916
Slechts 330 euro om een kind te deleten? Dat is best schappelijk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_88065272
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar ik zie haar niet een kamerlid toespreken alsof ze een onwillig leerling is die straf nodig heeft.
Wat "mevrouw" Orbán vind ik nog veel hemeltergender en smakelozer als het aanslaan van een schoolmeesterachtige toon...
pi_88065763
Nu bij Radio 1. Hopelijk gaat Rob Wijnberg haar nog even goed op haar plaats zetten.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:16:20 #156
116015 SicSicSics
pi_88065767
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat "mevrouw" Orbán vind ik nog veel hemeltergender en smakelozer als het aanslaan van een schoolmeesterachtige toon...
DDDDDaaf, dat is niet correct! Het is hemeltergender en smakelozer dan... Ik verwacht beter van je de volgende keer.

Dat is belerend! ;)
Fine, fuck you then!
pi_88065787
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:16 schreef Thomas B. het volgende:
Nu bij Radio 1. Hopelijk gaat Rob Wijnberg haar nog even goed op haar plaats zetten.
Is ze al in de uitzending geweest?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:18:59 #158
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_88065859
Wie leest dat monnikenblaadje eigenlijk nog?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_88065880
Mailwisseling tussen woordvoerder van Jeanine Hennis en :r Mariska de Haas :r: http://goo.gl/0UTo (PDF).

Die troela erkent dus door haar formulering dat 't kwetsend is. Plaats het dan niet, doos!
pi_88065881
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

DDDDDaaf, dat is niet correct! Het is hemeltergender en smakelozer dan... Ik verwacht beter van je de volgende keer.

Dat is belerend! ;)
Blijf met die zwiepende liniaal uit mijn buurt! :+
pi_88066044
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:17 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Is ze al in de uitzending geweest?
Nu aan het woord.
pi_88066063
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:23 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nu aan het woord.
Thnx, ik hoor haar nu uh-uh-en.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:26:14 #163
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_88066164
Wat een smeerlappen.

Jammer dat er geen hel is, anders zouden deze klootzakken het verdienen daar in te branden! Iemand haar miskraam gebruiken om smerige propaganda te verkopen. :r Laf en laag.
pi_88066192
Wat een domme doos :r.
pi_88066256
"Ik heb uhh het uhh aangepast uhh en uhhhh was daarmee uhhhh te uuuuh snel uhhhh"
pi_88066317
Die kut is nóg naďever en walgelijker dan dat ik dacht. Gadverdamme. Dat God je maar passend straft.
pi_88066556
GS heeft het ook opgepikt :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_88066671
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:35 schreef henkde_j het volgende:
GS heeft het ook opgepikt :)
Mooi, even lekker bashen.
pi_88066692
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 03:12 schreef paddy het volgende:

[..]

Om een gesprek met ze aan te gaan? Tegenargumenten te geven?
In eerste instantie vragen wat zulk soort mensen bezield. Daarna zien we wel weer verder.
1947-2016
pi_88066727
Ah, ze gaat toch proberen de schuld ergens anders te liggen "Ja we wisten ook niet dat het blijkbaar zo'n taboe was"
pi_88066754
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Mooi, even lekker bashen.
Had ze vanochtend even getipt. Maar ik zal niet de enige geweest zijn.
Hopen dat Rutger er nog even op af gaat voor vanavond
Jij begrijpt _O_
pi_88066768
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:40 schreef Thomas B. het volgende:
Ah, ze gaat toch proberen de schuld ergens anders te liggen "Ja we wisten ook niet dat het blijkbaar zo'n taboe was"
Ze is echt zo ont-zet-tend naďef.
pi_88066784
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:40 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Had ze vanochtend even getipt. Maar ik zal niet de enige geweest zijn.
Hopen dat Rutger er nog even op af gaat voor vanavond
Ze hadden het gisteravond anders al op de site staan. Ik kan me niet voorstellen dat ze deze open deur zullen missen.
1947-2016
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:59:14 #174
pi_88067437
Ze is gewoon egoďstisch om én de ellende van miskraam-vrouwen én de ellende van kinderlozen te misbruiken om haar religieuze voorkeuren te spammen.
pi_88069420
Gesprek met Mariska de Haas is terug te luisteren via http://goo.gl/iTPB
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:59:10 #176
308876 Relko
A force to be reckoned with.
pi_88069637
Ik hoop oprecht dat de verantwoordelijke voor deze brief mentaal helemaal kapot gaat, echt fucking walgelijk.
pi_88071476
quote:
Excuses aan VVD-Kamerlid voor 'miskraambrief'
- door Redactie op 28-10-2010 @ 16:43

Hoofdredacteur Mariska Orbán-de Haas van het Katholiek Nieuwsblad is bereid haar excuses aan te bieden aan VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert voor een open brief die zij woensdag heeft gepubliceerd. Dat heeft Orbán donderdag gezegd op Radio 1.

In de brief voerde Orbán de miskramen die Hennis heeft gehad aan als argument waarom zij tegen abortus zou moeten zijn. Hennis, die ooit op Twitter over haar miskramen heeft verteld, vond dat een kwetsende inbreuk op haar privéleven. Ze had vooraf bezwaar gemaakt bij Orbán, maar die publiceerde de open brief toch.

"Ik vind het heel vervelend dat mijn brief zo bij haar overgekomen is", zei Orbán in het radioprogramma Dit is de dag. Een verzoek van de woordvoerder van Hennis om de brief niet te publiceren, is Orbán woensdag door ziekte ontgaan. Had ze de e-mail wel gelezen, dan zou ze de brief niet hebben gepubliceerd.

Orbán schreef de open brief omdat ze wilde terugkomen op een eerdere anti-abortusbrief van hulpbisschop Everard de Jong van Roermond. Daarbij zat een poppetje van een foetus van tien weken. Hennis noemde dat walgelijk.

Volgens Orbán is het juist walgelijk dat er abortussen worden gepleegd. "Wat heerlijk is het zwanger te raken", schreef ze in de brief aan Hennis. "Wat is het dan hartverscheurend, onbeschrijflijk pijnlijk als je zoiets dierbaars verliest. Zo oneerlijk als het kleine hartje van je eigen kindje zomaar stopt met kloppen."

Hennis kreeg onder meer op Twitter veel steun. "Laat die krankzinnige trol toch", was het advies van filmmaker Eddy Terstall. Hennis zei dat advies te zullen opvolgen en niet verder op de zaak in te gaan.
Briefschrijfster is niet te beroerd om haar excuses aan te bieden nadat de brief toch is gepubliceerd na een verzoek dat niet te doen. Prima.
pi_88071908
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:45 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Briefschrijfster is niet te beroerd om haar excuses aan te bieden nadat de brief toch is gepubliceerd na een verzoek dat niet te doen. Prima.
Mosterd na de maaltijd. Prima als ze het echt zou menen, maar de gepubliceerde mailwisseling tussen woordvoerder van Jeanine Hennis en die muts werpt toch een ander licht op de zaak.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:57:46 #179
pi_88072049
quote:
"Wat heerlijk is het zwanger te raken"
Ja, als je dat wilt. De zoveelste debiel die haar eigen behoeften op anderen projecteert.
pi_88072831
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:54 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd. Prima als ze het echt zou menen, maar de gepubliceerde mailwisseling tussen woordvoerder van Jeanine Hennis en die muts werpt toch een ander licht op de zaak.
Waarbij Hennis natuurlijk ook niet echt slim is om over haar miskramen te gaan twitteren....als je privézaken graag privé wilt houden, dan is twitter niet het aangewezen medium.
pi_88073041
Waarom moet ik denken aan Sinterklaas als ik "hulpbisschop" lees. :')
pi_88086484
Nu bij pownews
Jij begrijpt _O_
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:21:12 #183
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_88087465
Net bij Paul en Witteman, dat mens wil je gewoon een beuk op haar zelfingenomen muil geven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:38:20 #184
pi_88088160
Wat mekkerde ze tegen Cohen voor de zappservice?
pi_88089298
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat misvattingen omtrent abortus gok ik.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:03:08 #186
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_88089344
Ik hoor ook weinig raars in dit over-en-weertje. Natuurlijk is die Mariska een gek wijf en vind ik haar om haar meningen en manier van doen een verachtelijk wijf waar ik m'n hond nog van af zou trappen.

Maar ze doet ook maar haar werk als 'dom en volgzaam christelijk wicht' *. Iemand moet dat doen in Nederland. En zij wast dat varkentje met zekere excellentie.

Footnotes:
* Waarmee ik niet roep dat mensen dom en/of volgzaam zijn omdat ze christelijk zijn. Ik zeg het er maar even bij :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:05:19 #187
308876 Relko
pi_88089620
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 00:05 schreef Relko het volgende:
http://www.katholieknieuwsblad.nl ligt er nu uit.
Nope.

Dat lelijke wijf zal levensgroot op je scherm verschijnen, wanneer je de url bezoekt.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:10:10 #189
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_88089654
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 00:05 schreef Relko het volgende:
http://www.katholieknieuwsblad.nl ligt er nu uit.
Ongewenste abortus...

...van de webservers welteverstaan...

Mariska de Haas dient er goed aan om nu op te stappen bij het Katholieke Nieuwsblad, dit om haar imago en dat van haar werkgever zo intact mogelijk te houden.

Alleen hiermee kan de uitstroom van lezers beperkt worden.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:17:12 #190
141482 Q.
JurassiQ
pi_88089998
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 00:10 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Alleen hiermee kan de uitstroom van lezers beperkt worden.
Ik hoop dat dat kutblad failliet gaat.
For great justice!
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:17:39 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_88090030
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Net bij Paul en Witteman, dat mens wil je gewoon een beuk op haar zelfingenomen muil geven.
Samenvatting?
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 oktober 2010 @ 02:32:34 #192
862 Arcee
Look closer
pi_88093477
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 00:17 schreef Q. het volgende:
Samenvatting?

Jammer dat de discussie niet langer door ging.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 07:16:16 #193
136 V.
pi_88094326
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waarbij Hennis natuurlijk ook niet echt slim is om over haar miskramen te gaan twitteren....als je privézaken graag privé wilt houden, dan is twitter niet het aangewezen medium.
Er ligt een heeeeeel groot gebied tussen iemand die iets privé's en pijnlijks deelt met (heel veel) anderen, en het 'recht' van iemand anders om die kennis te misbruiken voor eigen ideologische doeleinden.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:34:04 #194
308876 Relko
pi_88097501
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 00:09 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Nope.

Dat lelijke wijf zal levensgroot op je scherm verschijnen, wanneer je de url bezoekt.

Ik zou haar wel neuken hoor, als ze haar mond houd.
pi_88097669
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Allochtone vrouwen...........................

Sssssst .......daar willen we geen negatieve berichten over horen dus daarom mag de dame niet uitspreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')