abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88036929
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Tja, optisch zitten er wel haken en ogen aan maar technisch gezien zijn het goed onderhouden auto's.
Feit is dat een dergelijke auto als ie gebruikt wordt, meteen keihard is getrapt. Dus niks warmrijden, en als men bij de bestemming is aangekomen ook niks met koudrijden maar meteen uitzetten en naar de patiënt.

Er zijn twee dingen waar een turbo erg slecht tegen kan:
- als ie koud is meteen getrapt worden;
- als ie getrapt is en loeiend heet is, meteen uitzetten (want dan wordt ie niet meer gekoeld);

Je kan er dus vergif op innemen dat de turbo al een keer vervangen is, of dat die reperatie eraan zit te komen. Dus dan kan je bij de aanschaf meteen ¤3.000 apart leggen omdat het een kwestie van tijd is totdat de turbo stuk gaat. Het enige geval waar het echt loont om een dergelijk voertuig aan te schaffen, is als je zelf die onderdelen goedkoop op de kop kan tikken en zelf kan monteren.

Wat trouwens wel interessante auto's zijn, zijn voertuigen van de duitse regering. Die worden meestal gebruikt om politici rond te karren, en lopen dus in 1 jaar tijd veel kilometers voordat ze worden verkocht. Echter zijn dat lange-afstands kilometers, die de techniek veel minder belasten dan bijv. politie- of ziekenwagens. En je hebt ook nog eens een jaar garantie van de fabrikant, omdat die wettelijk 2 jaar garantie moet geven.

BMW 520d als voorbeeld:

http://www.zoll-auktion.de/auktion/auktion.php?id=211470

Audi A6 2.0 TFSI:

http://www.zoll-auktion.de/auktion/auktion.php?id=211447

Mercedes Benz E220 CDI:

http://www.zoll-auktion.de/auktion/auktion.php?id=211772

En dat zijn auto's die goedkoop ingekocht werden, vergelijk je het met de catalogusprijzen (nieuw) dan hebben ze ongeveer 60% aan waarde verloren. Normaalgesproken zou dat eerder iets van 30% zijn.

Toegeven, het zijn duitse prijzen, en als je ze naar Nederland zou invoeren komt er nog ¤10.000/¤12.000 aan bpm bij.
pi_88037238
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:13 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Feit is dat een dergelijke auto als ie gebruikt wordt, meteen keihard is getrapt. Dus niks warmrijden, en als men bij de bestemming is aangekomen ook niks met koudrijden maar meteen uitzetten en naar de patiënt.

Er zijn twee dingen waar een turbo erg slecht tegen kan:
- als ie koud is meteen getrapt worden;
- als ie getrapt is en loeiend heet is, meteen uitzetten (want dan wordt ie niet meer gekoeld);

Je kan er dus vergif op innemen dat de turbo al een keer vervangen is, of dat die reperatie eraan zit te komen. Dus dan kan je bij de aanschaf meteen ¤3.000 apart leggen omdat het een kwestie van tijd is totdat de turbo stuk gaat. Het enige geval waar het echt loont om een dergelijk voertuig aan te schaffen, is als je zelf die onderdelen goedkoop op de kop kan tikken en zelf kan monteren.

Er zit wel blokverwarming op he, die dingen staan als ze niet gebruikt worden altijd aan de stroom :) Evengoed is ook warm altijd alleen maar stampen bepaald niet bevorderlijk voor de levensduur, en na de rit worden ze inderdaad stomweg uitgezet.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88040188
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?

@Purdey, ik snap niet dat je dat ding niet zelf eerst op blaadjes hebt gecontroleerd...
En verder komt tie garage zeer aso over.. Andere garage zoeken?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:19:19 #84
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88040282
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?

@Purdey, ik snap niet dat je dat ding niet zelf eerst op blaadjes hebt gecontroleerd...
Nee. :')

In 4 dagen al ruim 400 km gereden. :D
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:20:29 #85
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_88040340
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:04 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb een barst van zeker 30cm in m'n ruit. En denk je werkelijk dat die er ieder moment uit kan ploffen? Ben je gek, ik heb al eens eerder een barst in de ruit gehad en daar heb ik tienduizenden kilometers mee gereden en met het gebakje in kwestie heb ik toch best gekke dingen gedaan :X
als de scheur maar van helemaal is (dus van boven naar beneden oid) dan scheurt ie ook niet verder, en is de spanning van de ruit waardoor ie ook niet springt (hebben ze mij verteld, rij ook al 90.000 km met een scheur in de ruit :) )
pi_88041749
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:

Je moet het anders zien, een turbomotor wordt gekoeld d.m.v. olie. Als je dus veel de turbo gebruikt, dan zal deze erg warm worden. Zet je dan meteen de auto uit, dan vloeit er geen olie meer en kan de turbo niet meer afkoelen. Rij je echter de laatste 2/3 kilometer gewoon rustig, dan gebruik je de turbo veel minder, en kan hij langzaam afkoelen (de olie loopt dan immers nog).

Doe ik ook altijd met mijn wagen, als ik de snelweg afkom de laatste 3 kilometer naar huis gewoon lekker met 90/100 over de provinciale weg.
pi_88044288
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:44 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Je moet het anders zien, een turbomotor wordt gekoeld d.m.v. olie. Als je dus veel de turbo gebruikt, dan zal deze erg warm worden. Zet je dan meteen de auto uit, dan vloeit er geen olie meer en kan de turbo niet meer afkoelen. Rij je echter de laatste 2/3 kilometer gewoon rustig, dan gebruik je de turbo veel minder, en kan hij langzaam afkoelen (de olie loopt dan immers nog).

Doe ik ook altijd met mijn wagen, als ik de snelweg afkom de laatste 3 kilometer naar huis gewoon lekker met 90/100 over de provinciale weg.
Ja, okay.. heb verder zelf geen turbo.. alleen op het busje van de zaak... })

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_88045644
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:24 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ja, okay.. heb verder zelf geen turbo.. alleen op het busje van de zaak... })

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, waarom zou je ook. De baas z'n centen zijn immers van blik :|W
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88055790
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:

Ja ik. Meestal laat ik hem nog ff 1 a 2 minuten stationair door draaien. In de tussentijd doe ik ff e-mail checken enzo.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:18:19 #90
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_88056385
Nou, dat zou ik dus nooit doen he.. Nou woon ik ook in een uberkrappe woonwijk, waar je met nog geen 30 km/u naar toe kunt rijden, en dan moet ik nog parkeren. Dus dan is zo'n auto ook wel afgekoeld lijkt me. Maar ik zou nooit langer in de auto blijven zitten om die reden. Ik heb wel betere dingen te doen :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_88057504
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:02 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Eens, ik studeer in Rotterdam, en ben daar ook vaak met de auto onderweg. Maar dat is geen vergelijk met het autorijden in steden als Hamburg, Berlijn of Rome. In die steden rij je gewoon wat assertiever, en dat oogst soms wel rare blikken als ik midden in het verkeer over de trambaan een u-turn (Chicago) maak. Vooral de kruising Goudse Rijweg - Boezemsingel is wat dat aangaat een leuke (als je van de Uni / Oudedijk komt). >:)
Berlijn stelt vrij weinig voor uit mijn ervaring van 3 dagen daar rondrijden. Ook genoeg gratis parkeerplek onder het bovenlopende spoor :).

Ik zit nu bijna aan m'n 10000km sinds m'n eerste momenten de weg op in Juni, veel meer dan verwacht! M'n kofferbak begint ook te lekken en rubbertjes zitten los dus maar eens nieuwe bestellen denk ik.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:37:46 #92
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_88058013
10k kilometer, sodeju. Ik zit sinds augustus op een km of 300-400. Nu heb ik ook geen eigen auto, dus dat zal ook schelen. Over twee weken naar limburg en met kerst naar de Ardennen, dan zal ik even wat kilometers inhalen ;) O-)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:40:16 #93
314372 Goddelijker
pi_88058087
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:37 schreef twiFight het volgende:
10k kilometer, sodeju. Ik zit sinds augustus op een km of 300-400. Nu heb ik ook geen eigen auto, dus dat zal ook schelen. Over twee weken naar limburg en met kerst naar de Ardennen, dan zal ik even wat kilometers inhalen ;) O-)
Ik heb in een halve week tijd al ruim 400 km gereden. _O-
pi_88058108
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:40 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik heb in een halve week tijd al ruim 400 km gereden. _O-
Ik gister nog :P
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:41:44 #95
314372 Goddelijker
pi_88058121
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:41 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik gister nog :P
Maar als je de hele dag werkt heb je daar meestal geen tijd voor, of je moet voor je werk zoveel op de weg zitten. ;)
pi_88058169
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:41 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Maar als je de hele dag werkt heb je daar meestal geen tijd voor, of je moet voor je werk zoveel op de weg zitten. ;)
Was idd voor mn werk.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:45:26 #97
314372 Goddelijker
pi_88058222
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:43 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Was idd voor mn werk.
Daar heb je het al. :P

Ik zit te twijfelen om een set winterbanden te kopen...
pi_88058337
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Nog steeds? ;). Gewoon doen!
pi_88058478
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik heb ze zelf :9.. Als stage begint maar even vragen of ik ze daar mag omleggen en balanceren :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_88058580
Trouwens, is dat verplicht? Winterbanden?
pi_88058658
Nope.
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_88058736
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:01 schreef Sjoegerd het volgende:
Nope.
Mooi, scheelt weer een uitgave.
pi_88058805
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:54 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik heb ze zelf :9.. Als stage begint maar even vragen of ik ze daar mag omleggen en balanceren :)
Ideaal :). Je gaat stage lopen bij een garagebedrijf?
pi_88058876
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Mooi, scheelt weer een uitgave.
Als je veel rijdt is het wel degelijk een aanrader hoor!
pi_88059076
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:10 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat gaat weer meevallen in de winter ;) Die kilometers die ik dit jaar maakte waren voor woon-werk en woon-studie kilometers. Het studeren is klaar en werk wordt wat meer vanuit huis + ik ga waarschijnlijk een tijd doorbrengen in UK.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:16:36 #106
314372 Goddelijker
pi_88059094
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:10 schreef L0we het volgende:

[..]

Zeker als je geen ABS/ESP etc. hebt, zoals ik.
pi_88061464
Ik vind ESP echt een drama in de winter. Met ESP aan, en een beetje een goede laag sneeuw, kom ik bijna niet weg bij het stoplicht.
pi_88061701
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:27 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vind ESP echt een drama in de winter. Met ESP aan, en een beetje een goede laag sneeuw, kom ik bijna niet weg bij het stoplicht.
ESP moet je in dat geval uitzetten :)
pi_88061855
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:32 schreef L0we het volgende:

[..]

ESP moet je in dat geval uitzetten :)
Doe ik ook :)
pi_88065626
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:08 schreef L0we het volgende:

[..]

Ideaal :). Je gaat stage lopen bij een garagebedrijf?
Jazeker :Y
pi_88067205
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:45 schreef Bartholomeus het volgende:
Het kan nóg beter. Check het kenteken van deze eens?

[ afbeelding ]

Dit zijn dus auto's waarmee vanuit de huisartsenpost op vol gas mee naar spoedeisende patiënten wordt gereden. Die 180k kilometers zijn dus over het algemeen op korte afstanden en op volle snelheid gereden. Lees: het ziet er misschien nog best aardig uit, maar er is niet best mee omgegaan en tweedehands zou ik zo'n ding nóóit willen hebben. Zelfde geldt ook voor taxi's en ex-politiewagens :)
Die zijn tof inderdaad, vooral als door de bezuinigingen de huisarts zelf mag/moet rijden (normaal is er een ambulancechauffeur bij). Heb al eens wat diensten meegereden voor stage*, das echt übervet, om 3.00 's nachts met 180km/h (op de gps) en loeiende sirenes door een 60km/h-zone stuiven en ondertussen de informatie van de 'meldkamer' (dwz. de assistenten op de huisartsenpost) verwerken :P (en ik kan je zeggen, sirenes zijn niet goed voor je concentratie). Had voor de grap eens de routeplanner op m'n telefoon (Google Navigation) ingesteld, die meende dat we er 20min over gingen doen, na 7 min stonden we voor de deur :P

Zou ik maar niet overnemen, dat soort auto's ;)

*davidov2008 studeert geneeskunde

edit:

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 10:24 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik heb dat een keertje met een BMW 7-serie met Keyless Go gedaan. Bij de McDonalds op de parkeerplaats gaan staan, motor laten lopen, uitgestapt (heb de sleutel immers in mijn broekzak), en dan de deur op slot gedaan en naar binnen gelopen. Naar een paar minuten stonden de McDonaldspaupers raar te kijken, liepen naar de auto toe en probeerden hem open te krijgen, uiteraard zonder succes.

Ik kom weer aanlopen, leg mijn vinger op de deurhendel, stap in en rij weg terwijl ik de paupers verbijsterd achterlaat.

Dat was lachen. :o
Hahaha geweldig :') Beetje tegenovergestelde als toen op Top Gear, toen JC de auto van Hammond vanaf de parkeerplaats ging verzetten en 'm midden op de weg neerpleurde terwijl de rest gewoon binnen in zo'n Amerikaans wegrestaurant zat te eten. Keyless entry op een Dodge Challenger is blijkbaar niet zo nauwkeurig :P

[ Bericht 4% gewijzigd door davidov2009 op 28-10-2010 15:02:51 ]
Killing as few patients as possible.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 14:58:33 #112
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88067415
Is er een dokter in de zaal? ;)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_88067436
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:58 schreef Purdey het volgende:
Is er een dokter in de zaal? ;)
Nog niet, moet nog 3 jaar ;)
Killing as few patients as possible.
pi_88068746
Zag ook wel een stereotype Mercedesrijder vandaag :').. Dikke nek, matje, gouden ketting, linkerarm nonchalant bovenop het stuur met een flink horloge :')
pi_88070205
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 15:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Zag ook wel een stereotype Mercedesrijder vandaag :').. Dikke nek, matje, gouden ketting, linkerarm nonchalant bovenop het stuur met een flink horloge :')
Mijn oom rijdt een CLS500 AMG :D Ook een pimp.

En hij heeft een Escalade :P
pi_88073153
Er is een doorgaande weg afgesloten hier, en nu komt iedereen over mijn polderweg :(
Geen probleem, als ze als tegenligger dan ook maar een beetje aan de kant durven en mij niet steeds de berm in duwen :')
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:02:39 #117
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_88073676
Vanmiddag nog een enge snelwegervaring gehad. Was een weg waar ik niet bekend ben, een U bocht en daarna de invoegstrook. Dus ik maak snelheid, kom de bocht om, hele rits vrachtwaggels. Ze lieten me er nergens tussen, en toen hield de invoegstrook op. Een vangrail. Ik kon nog net remmen, maar ik schrok me wel lam. Ik zat 5 minuten later nog te trillen :')

Ik snap niet dat ze zulke invoegstroken niet wat langer maken, zeker omdat je pas halverwege de bocht kan zien of er verkeer rijdt en je dan eigenlijk gelijk moet invoegen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_88074902
Geen vluchtstrook?
pi_88075915
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:46 schreef Piles het volgende:
Er is een doorgaande weg afgesloten hier, en nu komt iedereen over mijn polderweg :(
Geen probleem, als ze als tegenligger dan ook maar een beetje aan de kant durven en mij niet steeds de berm in duwen :')
Kon vandaag slalommen tussen de tractoren :').. Laatste maïs word natuurlijk afgehaald.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:17:32 #120
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88076114
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 17:46 schreef Piles het volgende:
Over jou polderweg, ben jij zo beroemd in je dorpje?
Mag ik je aanraken Piles?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')