quote:Feit is dat een dergelijke auto als ie gebruikt wordt, meteen keihard is getrapt. Dus niks warmrijden, en als men bij de bestemming is aangekomen ook niks met koudrijden maar meteen uitzetten en naar de patiënt.Op woensdag 27 oktober 2010 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja, optisch zitten er wel haken en ogen aan maar technisch gezien zijn het goed onderhouden auto's.
quote:Er zit wel blokverwarming op he, die dingen staan als ze niet gebruikt worden altijd aan de stroomOp woensdag 27 oktober 2010 20:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Feit is dat een dergelijke auto als ie gebruikt wordt, meteen keihard is getrapt. Dus niks warmrijden, en als men bij de bestemming is aangekomen ook niks met koudrijden maar meteen uitzetten en naar de patiënt.
Er zijn twee dingen waar een turbo erg slecht tegen kan:
- als ie koud is meteen getrapt worden;
- als ie getrapt is en loeiend heet is, meteen uitzetten (want dan wordt ie niet meer gekoeld);
Je kan er dus vergif op innemen dat de turbo al een keer vervangen is, of dat die reperatie eraan zit te komen. Dus dan kan je bij de aanschaf meteen ¤3.000 apart leggen omdat het een kwestie van tijd is totdat de turbo stuk gaat. Het enige geval waar het echt loont om een dergelijk voertuig aan te schaffen, is als je zelf die onderdelen goedkoop op de kop kan tikken en zelf kan monteren.
quote:Nee.Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?
@Purdey, ik snap niet dat je dat ding niet zelf eerst op blaadjes hebt gecontroleerd...
En verder komt tie garage zeer aso over.. Andere garage zoeken?
quote:als de scheur maar van helemaal is (dus van boven naar beneden oid) dan scheurt ie ook niet verder, en is de spanning van de ruit waardoor ie ook niet springt (hebben ze mij verteld, rij ook al 90.000 km met een scheur in de ruitOp dinsdag 26 oktober 2010 22:04 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb een barst van zeker 30cm in m'n ruit. En denk je werkelijk dat die er ieder moment uit kan ploffen? Ben je gek, ik heb al eens eerder een barst in de ruit gehad en daar heb ik tienduizenden kilometers mee gereden en met het gebakje in kwestie heb ik toch best gekke dingen gedaan
quote:Je moet het anders zien, een turbomotor wordt gekoeld d.m.v. olie. Als je dus veel de turbo gebruikt, dan zal deze erg warm worden. Zet je dan meteen de auto uit, dan vloeit er geen olie meer en kan de turbo niet meer afkoelen. Rij je echter de laatste 2/3 kilometer gewoon rustig, dan gebruik je de turbo veel minder, en kan hij langzaam afkoelen (de olie loopt dan immers nog).Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?
@Purdey, ik snap niet dat je dat ding niet zelf eerst op blaadjes hebt gecontroleerd...
En verder komt tie garage zeer aso over.. Andere garage zoeken?
quote:Ja, okay.. heb verder zelf geen turbo.. alleen op het busje van de zaak...Op woensdag 27 oktober 2010 21:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je moet het anders zien, een turbomotor wordt gekoeld d.m.v. olie. Als je dus veel de turbo gebruikt, dan zal deze erg warm worden. Zet je dan meteen de auto uit, dan vloeit er geen olie meer en kan de turbo niet meer afkoelen. Rij je echter de laatste 2/3 kilometer gewoon rustig, dan gebruik je de turbo veel minder, en kan hij langzaam afkoelen (de olie loopt dan immers nog).
Doe ik ook altijd met mijn wagen, als ik de snelweg afkom de laatste 3 kilometer naar huis gewoon lekker met 90/100 over de provinciale weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 22:24 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, okay.. heb verder zelf geen turbo.. alleen op het busje van de zaak...Inderdaad, waarom zou je ook. De baas z'n centen zijn immers van blikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
quote:Ja ik. Meestal laat ik hem nog ff 1 a 2 minuten stationair door draaien. In de tussentijd doe ik ff e-mail checken enzo.Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?
quote:Berlijn stelt vrij weinig voor uit mijn ervaring van 3 dagen daar rondrijden. Ook genoeg gratis parkeerplek onder het bovenlopende spoorOp woensdag 27 oktober 2010 13:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eens, ik studeer in Rotterdam, en ben daar ook vaak met de auto onderweg. Maar dat is geen vergelijk met het autorijden in steden als Hamburg, Berlijn of Rome. In die steden rij je gewoon wat assertiever, en dat oogst soms wel rare blikken als ik midden in het verkeer over de trambaan een u-turn (Chicago) maak. Vooral de kruising Goudse Rijweg - Boezemsingel is wat dat aangaat een leuke (als je van de Uni / Oudedijk komt).
quote:Ik heb in een halve week tijd al ruim 400 km gereden.Op donderdag 28 oktober 2010 10:37 schreef twiFight het volgende:
10k kilometer, sodeju. Ik zit sinds augustus op een km of 300-400. Nu heb ik ook geen eigen auto, dus dat zal ook schelen. Over twee weken naar limburg en met kerst naar de Ardennen, dan zal ik even wat kilometers inhalen![]()
quote:Ik gister nogOp donderdag 28 oktober 2010 10:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb in een halve week tijd al ruim 400 km gereden.
quote:Maar als je de hele dag werkt heb je daar meestal geen tijd voor, of je moet voor je werk zoveel op de weg zitten.
quote:Was idd voor mn werk.Op donderdag 28 oktober 2010 10:41 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar als je de hele dag werkt heb je daar meestal geen tijd voor, of je moet voor je werk zoveel op de weg zitten.
quote:Nog steeds?Op donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daar heb je het al.
Ik zit te twijfelen om een set winterbanden te kopen...
quote:Ik heb ze zelfOp donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daar heb je het al.
Ik zit te twijfelen om een set winterbanden te kopen...
quote:IdeaalOp donderdag 28 oktober 2010 10:54 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb ze zelf.. Als stage begint maar even vragen of ik ze daar mag omleggen en balanceren
quote:Als je veel rijdt is het wel degelijk een aanrader hoor!Op donderdag 28 oktober 2010 11:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Mooi, scheelt weer een uitgave.
quote:Dat gaat weer meevallen in de winterOp donderdag 28 oktober 2010 11:10 schreef L0we het volgende:
[..]
Als je veel rijdt is het wel degelijk een aanrader hoor!
quote:Zeker als je geen ABS/ESP etc. hebt, zoals ik.Op donderdag 28 oktober 2010 11:10 schreef L0we het volgende:
[..]
Als je veel rijdt is het wel degelijk een aanrader hoor!
quote:ESP moet je in dat geval uitzettenOp donderdag 28 oktober 2010 12:27 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vind ESP echt een drama in de winter. Met ESP aan, en een beetje een goede laag sneeuw, kom ik bijna niet weg bij het stoplicht.
quote:Doe ik ookOp donderdag 28 oktober 2010 12:32 schreef L0we het volgende:
[..]
ESP moet je in dat geval uitzetten
quote:JazekerOp donderdag 28 oktober 2010 11:08 schreef L0we het volgende:
[..]
Ideaal. Je gaat stage lopen bij een garagebedrijf?
quote:Die zijn tof inderdaad, vooral als door de bezuinigingen de huisarts zelf mag/moet rijden (normaal is er een ambulancechauffeur bij). Heb al eens wat diensten meegereden voor stage*, das echt übervet, om 3.00 's nachts met 180km/h (op de gps) en loeiende sirenes door een 60km/h-zone stuiven en ondertussen de informatie van de 'meldkamer' (dwz. de assistenten op de huisartsenpost) verwerkenOp woensdag 27 oktober 2010 19:45 schreef Bartholomeus het volgende:
Het kan nóg beter. Check het kenteken van deze eens?
[ afbeelding ]
Dit zijn dus auto's waarmee vanuit de huisartsenpost op vol gas mee naar spoedeisende patiënten wordt gereden. Die 180k kilometers zijn dus over het algemeen op korte afstanden en op volle snelheid gereden. Lees: het ziet er misschien nog best aardig uit, maar er is niet best mee omgegaan en tweedehands zou ik zo'n ding nóóit willen hebben. Zelfde geldt ook voor taxi's en ex-politiewagens
quote:Hahaha geweldigOp woensdag 27 oktober 2010 10:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb dat een keertje met een BMW 7-serie met Keyless Go gedaan. Bij de McDonalds op de parkeerplaats gaan staan, motor laten lopen, uitgestapt (heb de sleutel immers in mijn broekzak), en dan de deur op slot gedaan en naar binnen gelopen. Naar een paar minuten stonden de McDonaldspaupers raar te kijken, liepen naar de auto toe en probeerden hem open te krijgen, uiteraard zonder succes.
Ik kom weer aanlopen, leg mijn vinger op de deurhendel, stap in en rij weg terwijl ik de paupers verbijsterd achterlaat.
Dat was lachen.
quote:Mijn oom rijdt een CLS500 AMGOp donderdag 28 oktober 2010 15:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Zag ook wel een stereotype Mercedesrijder vandaag.. Dikke nek, matje, gouden ketting, linkerarm nonchalant bovenop het stuur met een flink horloge
quote:Kon vandaag slalommen tussen de tractorenOp donderdag 28 oktober 2010 17:46 schreef Piles het volgende:
Er is een doorgaande weg afgesloten hier, en nu komt iedereen over mijn polderweg
Geen probleem, als ze als tegenligger dan ook maar een beetje aan de kant durven en mij niet steeds de berm in duwen
quote:Over jou polderweg, ben jij zo beroemd in je dorpje?Op donderdag 28 oktober 2010 17:46 schreef Piles het volgende:
Er is een doorgaande weg afgesloten hier, en nu komt iedereen over mijn polderweg
Geen probleem, als ze als tegenligger dan ook maar een beetje aan de kant durven en mij niet steeds de berm in duwen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |