abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88035926
Die auto's hebben lampen op het dak. Die hebben stroom nodig, en vast ook schakeldraden. En waar komen die vandaan? Juist, door het dak, en dat is de reden dat ik zo'n ding niet wil :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88035984
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:50 schreef Bartholomeus het volgende:
Die auto's hebben lampen op het dak. Die hebben stroom nodig, en vast ook schakeldraden. En waar komen die vandaan? Juist, door het dak, en dat is de reden dat ik zo'n ding niet wil :P
Tja, optisch zitten er wel haken en ogen aan maar technisch gezien zijn het goed onderhouden auto's.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:53:21 #78
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88036049
Oh ja! Ik ben nog even langs de garage geweest trouwens. De meneer van de garage heeft even een rondje gereden, en zei dat het gerammel/geritsel/gekreun van de ventilator waarschijnlijk de blaadjes in m'n rooster waren. Ik heb dus daar de blaadjes eruit staan vissen, maar daarna deed ie het nog :{
Ik kijk het even aan, maar als het niet weggaat, ga ik terug.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_88036427
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]



Tja, optisch zitten er wel haken en ogen aan maar technisch gezien zijn het goed onderhouden auto's.
Het is niet eens optisch, dat dak is gewoon lek! Er zal vast wel een dop ingedrukt zijn ofzo, maar er is mee geknoeid, hoe je het ook bekijkt. En verder wat von_Preussen zegt: de turbo en de automaat hebben het ook te lijden gehad, en als die stuk gaan is het huilen met de pet op.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:53 schreef Purdey het volgende:
Oh ja! Ik ben nog even langs de garage geweest trouwens. De meneer van de garage heeft even een rondje gereden, en zei dat het gerammel/geritsel/gekreun van de ventilator waarschijnlijk de blaadjes in m'n rooster waren. Ik heb dus daar de blaadjes eruit staan vissen, maar daarna deed ie het nog :{
Ik kijk het even aan, maar als het niet weggaat, ga ik terug.
Ik zou naar een garage gaan die je wel serieus neemt, die man denkt duidelijk dat je een of andere huppelkut bent die spoken hoort.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88036758
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:01 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]



Het is niet eens optisch, dat dak is gewoon lek! Er zal vast wel een dop ingedrukt zijn ofzo, maar er is mee geknoeid, hoe je het ook bekijkt. En verder wat von_Preussen zegt: de turbo en de automaat hebben het ook te lijden gehad, en als die stuk gaan is het huilen met de pet op.
[..]



Ik zou naar een garage gaan die je wel serieus neemt, die man denkt duidelijk dat je een of andere huppelkut bent die spoken hoort.
De auto's van de regionale diensten zijn wel goed getrapt ja.. Maar snelwegdienst van de KLPD, mwua niet veel mis mee.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_88036929
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Tja, optisch zitten er wel haken en ogen aan maar technisch gezien zijn het goed onderhouden auto's.
Feit is dat een dergelijke auto als ie gebruikt wordt, meteen keihard is getrapt. Dus niks warmrijden, en als men bij de bestemming is aangekomen ook niks met koudrijden maar meteen uitzetten en naar de patiënt.

Er zijn twee dingen waar een turbo erg slecht tegen kan:
- als ie koud is meteen getrapt worden;
- als ie getrapt is en loeiend heet is, meteen uitzetten (want dan wordt ie niet meer gekoeld);

Je kan er dus vergif op innemen dat de turbo al een keer vervangen is, of dat die reperatie eraan zit te komen. Dus dan kan je bij de aanschaf meteen ¤3.000 apart leggen omdat het een kwestie van tijd is totdat de turbo stuk gaat. Het enige geval waar het echt loont om een dergelijk voertuig aan te schaffen, is als je zelf die onderdelen goedkoop op de kop kan tikken en zelf kan monteren.

Wat trouwens wel interessante auto's zijn, zijn voertuigen van de duitse regering. Die worden meestal gebruikt om politici rond te karren, en lopen dus in 1 jaar tijd veel kilometers voordat ze worden verkocht. Echter zijn dat lange-afstands kilometers, die de techniek veel minder belasten dan bijv. politie- of ziekenwagens. En je hebt ook nog eens een jaar garantie van de fabrikant, omdat die wettelijk 2 jaar garantie moet geven.

BMW 520d als voorbeeld:

http://www.zoll-auktion.de/auktion/auktion.php?id=211470

Audi A6 2.0 TFSI:

http://www.zoll-auktion.de/auktion/auktion.php?id=211447

Mercedes Benz E220 CDI:

http://www.zoll-auktion.de/auktion/auktion.php?id=211772

En dat zijn auto's die goedkoop ingekocht werden, vergelijk je het met de catalogusprijzen (nieuw) dan hebben ze ongeveer 60% aan waarde verloren. Normaalgesproken zou dat eerder iets van 30% zijn.

Toegeven, het zijn duitse prijzen, en als je ze naar Nederland zou invoeren komt er nog ¤10.000/¤12.000 aan bpm bij.
pi_88037238
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:13 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Feit is dat een dergelijke auto als ie gebruikt wordt, meteen keihard is getrapt. Dus niks warmrijden, en als men bij de bestemming is aangekomen ook niks met koudrijden maar meteen uitzetten en naar de patiënt.

Er zijn twee dingen waar een turbo erg slecht tegen kan:
- als ie koud is meteen getrapt worden;
- als ie getrapt is en loeiend heet is, meteen uitzetten (want dan wordt ie niet meer gekoeld);

Je kan er dus vergif op innemen dat de turbo al een keer vervangen is, of dat die reperatie eraan zit te komen. Dus dan kan je bij de aanschaf meteen ¤3.000 apart leggen omdat het een kwestie van tijd is totdat de turbo stuk gaat. Het enige geval waar het echt loont om een dergelijk voertuig aan te schaffen, is als je zelf die onderdelen goedkoop op de kop kan tikken en zelf kan monteren.

Er zit wel blokverwarming op he, die dingen staan als ze niet gebruikt worden altijd aan de stroom :) Evengoed is ook warm altijd alleen maar stampen bepaald niet bevorderlijk voor de levensduur, en na de rit worden ze inderdaad stomweg uitgezet.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88040188
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?

@Purdey, ik snap niet dat je dat ding niet zelf eerst op blaadjes hebt gecontroleerd...
En verder komt tie garage zeer aso over.. Andere garage zoeken?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:19:19 #84
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88040282
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?

@Purdey, ik snap niet dat je dat ding niet zelf eerst op blaadjes hebt gecontroleerd...
En verder komt tie garage zeer aso over.. Andere garage zoeken?
Nee. :')

In 4 dagen al ruim 400 km gereden. :D
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:20:29 #85
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_88040340
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:04 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb een barst van zeker 30cm in m'n ruit. En denk je werkelijk dat die er ieder moment uit kan ploffen? Ben je gek, ik heb al eens eerder een barst in de ruit gehad en daar heb ik tienduizenden kilometers mee gereden en met het gebakje in kwestie heb ik toch best gekke dingen gedaan :X
als de scheur maar van helemaal is (dus van boven naar beneden oid) dan scheurt ie ook niet verder, en is de spanning van de ruit waardoor ie ook niet springt (hebben ze mij verteld, rij ook al 90.000 km met een scheur in de ruit :) )
pi_88041749
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?

@Purdey, ik snap niet dat je dat ding niet zelf eerst op blaadjes hebt gecontroleerd...
En verder komt tie garage zeer aso over.. Andere garage zoeken?
Je moet het anders zien, een turbomotor wordt gekoeld d.m.v. olie. Als je dus veel de turbo gebruikt, dan zal deze erg warm worden. Zet je dan meteen de auto uit, dan vloeit er geen olie meer en kan de turbo niet meer afkoelen. Rij je echter de laatste 2/3 kilometer gewoon rustig, dan gebruik je de turbo veel minder, en kan hij langzaam afkoelen (de olie loopt dan immers nog).

Doe ik ook altijd met mijn wagen, als ik de snelweg afkom de laatste 3 kilometer naar huis gewoon lekker met 90/100 over de provinciale weg.
pi_88044288
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:44 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Je moet het anders zien, een turbomotor wordt gekoeld d.m.v. olie. Als je dus veel de turbo gebruikt, dan zal deze erg warm worden. Zet je dan meteen de auto uit, dan vloeit er geen olie meer en kan de turbo niet meer afkoelen. Rij je echter de laatste 2/3 kilometer gewoon rustig, dan gebruik je de turbo veel minder, en kan hij langzaam afkoelen (de olie loopt dan immers nog).

Doe ik ook altijd met mijn wagen, als ik de snelweg afkom de laatste 3 kilometer naar huis gewoon lekker met 90/100 over de provinciale weg.
Ja, okay.. heb verder zelf geen turbo.. alleen op het busje van de zaak... })

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_88045644
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:24 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ja, okay.. heb verder zelf geen turbo.. alleen op het busje van de zaak... })

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, waarom zou je ook. De baas z'n centen zijn immers van blik :|W
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88055790
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?


Ja ik. Meestal laat ik hem nog ff 1 a 2 minuten stationair door draaien. In de tussentijd doe ik ff e-mail checken enzo.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:18:19 #90
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_88056385
Nou, dat zou ik dus nooit doen he.. Nou woon ik ook in een uberkrappe woonwijk, waar je met nog geen 30 km/u naar toe kunt rijden, en dan moet ik nog parkeren. Dus dan is zo'n auto ook wel afgekoeld lijkt me. Maar ik zou nooit langer in de auto blijven zitten om die reden. Ik heb wel betere dingen te doen :P
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_88057504
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:02 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Eens, ik studeer in Rotterdam, en ben daar ook vaak met de auto onderweg. Maar dat is geen vergelijk met het autorijden in steden als Hamburg, Berlijn of Rome. In die steden rij je gewoon wat assertiever, en dat oogst soms wel rare blikken als ik midden in het verkeer over de trambaan een u-turn (Chicago) maak. Vooral de kruising Goudse Rijweg - Boezemsingel is wat dat aangaat een leuke (als je van de Uni / Oudedijk komt). >:)
Berlijn stelt vrij weinig voor uit mijn ervaring van 3 dagen daar rondrijden. Ook genoeg gratis parkeerplek onder het bovenlopende spoor :).

Ik zit nu bijna aan m'n 10000km sinds m'n eerste momenten de weg op in Juni, veel meer dan verwacht! M'n kofferbak begint ook te lekken en rubbertjes zitten los dus maar eens nieuwe bestellen denk ik.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:37:46 #92
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_88058013
10k kilometer, sodeju. Ik zit sinds augustus op een km of 300-400. Nu heb ik ook geen eigen auto, dus dat zal ook schelen. Over twee weken naar limburg en met kerst naar de Ardennen, dan zal ik even wat kilometers inhalen ;) O-)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:40:16 #93
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88058087
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:37 schreef twiFight het volgende:
10k kilometer, sodeju. Ik zit sinds augustus op een km of 300-400. Nu heb ik ook geen eigen auto, dus dat zal ook schelen. Over twee weken naar limburg en met kerst naar de Ardennen, dan zal ik even wat kilometers inhalen ;) O-)
Ik heb in een halve week tijd al ruim 400 km gereden. _O-
pi_88058108
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:40 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Ik heb in een halve week tijd al ruim 400 km gereden. _O-
Ik gister nog :P
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:41:44 #95
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88058121
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:41 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik gister nog :P
Maar als je de hele dag werkt heb je daar meestal geen tijd voor, of je moet voor je werk zoveel op de weg zitten. ;)
pi_88058169
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:41 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Maar als je de hele dag werkt heb je daar meestal geen tijd voor, of je moet voor je werk zoveel op de weg zitten. ;)
Was idd voor mn werk.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:45:26 #97
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_88058222
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:43 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Was idd voor mn werk.
Daar heb je het al. :P

Ik zit te twijfelen om een set winterbanden te kopen...
pi_88058337
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Daar heb je het al. :P

Ik zit te twijfelen om een set winterbanden te kopen...
Nog steeds? ;). Gewoon doen!
pi_88058478
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Goddelijker het volgende:

[..]



Daar heb je het al. :P

Ik zit te twijfelen om een set winterbanden te kopen...
Ik heb ze zelf :9.. Als stage begint maar even vragen of ik ze daar mag omleggen en balanceren :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_88058580
Trouwens, is dat verplicht? Winterbanden?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')