quote:Juist niet die vieze vettige rommel gebruiken! Gebruik een prop krantenpapier, gewoon over je smerige ruit wrijven. Na een stukkie weer een nieuwe prop pakken, net zolang totdat je de hele ruit hebt gehad. Schoner wordt ie echt nietOp dinsdag 26 oktober 2010 22:10 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En daar heb ik dan weer een tip voor. Vergeet vensterporno, gebruik good old spiritus in doodnormaal kraanwater
quote:Moeilijk met thinner doenOp woensdag 27 oktober 2010 14:38 schreef Purdey het volgende:
-Neem de autobanden na de wasbeurt af met thinner. Thinner neemt de bovenste (filterdunne)laag van de band af. Resultaat: look-a-like nieuwe banden. Let op: thinner mag autolak niet raken. Lost nl de verf op!!!!
quote:Dat dus. Een auto moet rijden, en als ie er nog een beetje aardig uitziet is dat mooi meegenomen. Niet andersomOp woensdag 27 oktober 2010 14:49 schreef JDude het volgende:
Moeite doen om je banden glimmend te krijgen
quote:Geef ik je helemaal gelijk in, als ik in het centrum moet wezen dan neem ik eigenlijk ook altijd het OV. Alleen als ik van de uni naar huis wil, dan moet ik de hele stad door. Maar ik probeer dan of de Maasboulevard te pakken, of Hofplein - CS - en dan verder.Op woensdag 27 oktober 2010 14:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nu rij ik eigenlijk nooit in het centrum, niet wegens angst o.i.d, maar omdat ik liever met het OV naar het centrum ga
quote:Vind 'm wel tof eigenlijk. En hij is niet zo heel duur, km stand valt ook wel mee.Op woensdag 27 oktober 2010 18:11 schreef Blue_note het volgende:
http://auto.marktplaats.n(...)5-geel-btw-auto.html
Die kleur...
Ambulance ondersteuning geweest? gezien de knipperlichten in de grille.
Prijs is wel erg scherp.
quote:Goed gevonden! Hij is tof, een gele Audi. Ik hou van Audi'sOp woensdag 27 oktober 2010 19:34 schreef Bartholomeus het volgende:
Bingo! Wel een ander kenteken maar de gelijkenis is ongekend:
[ afbeelding ]
Bron
Walk away, walk away...
Edit: onder die daksticker zit vast ergens een gat waar de bekabeling van het dakzwaailicht doorheen gelopen heeft
quote:Ex-KLPD auto's zijn anders prima hoor. Goed warmgereden, goed onderhouden en veel, heel veel snelweg kilometers.Op woensdag 27 oktober 2010 19:45 schreef Bartholomeus het volgende:
Het kan nóg beter. Check het kenteken van deze eens?
[ afbeelding ]
Dit zijn dus auto's waarmee vanuit de huisartsenpost op vol gas mee naar spoedeisende patiënten wordt gereden. Die 180k kilometers zijn dus over het algemeen op korte afstanden en op volle snelheid gereden. Lees: het ziet er misschien nog best aardig uit, maar er is niet best mee omgegaan en tweedehands zou ik zo'n ding nóóit willen hebben. Zelfde geldt ook voor taxi's en ex-politiewagens
quote:Ach, als de prijs er enigszins naar is, dan zou ik het zeker overwegen. 180k voor een Audi is nog niks natuurlijk, ook al is het maar op korte afstand geweestOp woensdag 27 oktober 2010 19:45 schreef Bartholomeus het volgende:
Het kan nóg beter. Check het kenteken van deze eens?
[ afbeelding ]
Dit zijn dus auto's waarmee vanuit de huisartsenpost op vol gas mee naar spoedeisende patiënten wordt gereden. Die 180k kilometers zijn dus over het algemeen op korte afstanden en op volle snelheid gereden. Lees: het ziet er misschien nog best aardig uit, maar er is niet best mee omgegaan en tweedehands zou ik zo'n ding nóóit willen hebben. Zelfde geldt ook voor taxi's en ex-politiewagens
quote:Eens, ten eerste zal je de turbo waarschijnlijk binnenkort moeten vervangen (2000/3000 euro foetsie), en dan kunnen de injektoren en eventueel ook de automaatbak er nog eens aan moeten geloven.Op woensdag 27 oktober 2010 19:45 schreef Bartholomeus het volgende:
Dit zijn dus auto's waarmee vanuit de huisartsenpost op vol gas mee naar spoedeisende patiënten wordt gereden. Die 180k kilometers zijn dus over het algemeen op korte afstanden en op volle snelheid gereden. Lees: het ziet er misschien nog best aardig uit, maar er is niet best mee omgegaan en tweedehands zou ik zo'n ding nóóit willen hebben. Zelfde geldt ook voor taxi's en ex-politiewagens
quote:Tja, optisch zitten er wel haken en ogen aan maar technisch gezien zijn het goed onderhouden auto's.Op woensdag 27 oktober 2010 19:50 schreef Bartholomeus het volgende:
Die auto's hebben lampen op het dak. Die hebben stroom nodig, en vast ook schakeldraden. En waar komen die vandaan? Juist, door het dak, en dat is de reden dat ik zo'n ding niet wil
quote:Het is niet eens optisch, dat dak is gewoon lek! Er zal vast wel een dop ingedrukt zijn ofzo, maar er is mee geknoeid, hoe je het ook bekijkt. En verder wat von_Preussen zegt: de turbo en de automaat hebben het ook te lijden gehad, en als die stuk gaan is het huilen met de pet op.Op woensdag 27 oktober 2010 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja, optisch zitten er wel haken en ogen aan maar technisch gezien zijn het goed onderhouden auto's.
quote:Ik zou naar een garage gaan die je wel serieus neemt, die man denkt duidelijk dat je een of andere huppelkut bent die spoken hoort.Op woensdag 27 oktober 2010 19:53 schreef Purdey het volgende:
Oh ja! Ik ben nog even langs de garage geweest trouwens. De meneer van de garage heeft even een rondje gereden, en zei dat het gerammel/geritsel/gekreun van de ventilator waarschijnlijk de blaadjes in m'n rooster waren. Ik heb dus daar de blaadjes eruit staan vissen, maar daarna deed ie het nog![]()
Ik kijk het even aan, maar als het niet weggaat, ga ik terug.
quote:De auto's van de regionale diensten zijn wel goed getrapt ja.. Maar snelwegdienst van de KLPD, mwua niet veel mis mee.Op woensdag 27 oktober 2010 20:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het is niet eens optisch, dat dak is gewoon lek! Er zal vast wel een dop ingedrukt zijn ofzo, maar er is mee geknoeid, hoe je het ook bekijkt. En verder wat von_Preussen zegt: de turbo en de automaat hebben het ook te lijden gehad, en als die stuk gaan is het huilen met de pet op.
[..]
Ik zou naar een garage gaan die je wel serieus neemt, die man denkt duidelijk dat je een of andere huppelkut bent die spoken hoort.
quote:Feit is dat een dergelijke auto als ie gebruikt wordt, meteen keihard is getrapt. Dus niks warmrijden, en als men bij de bestemming is aangekomen ook niks met koudrijden maar meteen uitzetten en naar de patiënt.Op woensdag 27 oktober 2010 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja, optisch zitten er wel haken en ogen aan maar technisch gezien zijn het goed onderhouden auto's.
quote:Er zit wel blokverwarming op he, die dingen staan als ze niet gebruikt worden altijd aan de stroomOp woensdag 27 oktober 2010 20:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Feit is dat een dergelijke auto als ie gebruikt wordt, meteen keihard is getrapt. Dus niks warmrijden, en als men bij de bestemming is aangekomen ook niks met koudrijden maar meteen uitzetten en naar de patiënt.
Er zijn twee dingen waar een turbo erg slecht tegen kan:
- als ie koud is meteen getrapt worden;
- als ie getrapt is en loeiend heet is, meteen uitzetten (want dan wordt ie niet meer gekoeld);
Je kan er dus vergif op innemen dat de turbo al een keer vervangen is, of dat die reperatie eraan zit te komen. Dus dan kan je bij de aanschaf meteen ¤3.000 apart leggen omdat het een kwestie van tijd is totdat de turbo stuk gaat. Het enige geval waar het echt loont om een dergelijk voertuig aan te schaffen, is als je zelf die onderdelen goedkoop op de kop kan tikken en zelf kan monteren.
quote:Nee.Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?
@Purdey, ik snap niet dat je dat ding niet zelf eerst op blaadjes hebt gecontroleerd...
En verder komt tie garage zeer aso over.. Andere garage zoeken?
quote:als de scheur maar van helemaal is (dus van boven naar beneden oid) dan scheurt ie ook niet verder, en is de spanning van de ruit waardoor ie ook niet springt (hebben ze mij verteld, rij ook al 90.000 km met een scheur in de ruitOp dinsdag 26 oktober 2010 22:04 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb een barst van zeker 30cm in m'n ruit. En denk je werkelijk dat die er ieder moment uit kan ploffen? Ben je gek, ik heb al eens eerder een barst in de ruit gehad en daar heb ik tienduizenden kilometers mee gereden en met het gebakje in kwestie heb ik toch best gekke dingen gedaan
quote:Je moet het anders zien, een turbomotor wordt gekoeld d.m.v. olie. Als je dus veel de turbo gebruikt, dan zal deze erg warm worden. Zet je dan meteen de auto uit, dan vloeit er geen olie meer en kan de turbo niet meer afkoelen. Rij je echter de laatste 2/3 kilometer gewoon rustig, dan gebruik je de turbo veel minder, en kan hij langzaam afkoelen (de olie loopt dan immers nog).Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?
@Purdey, ik snap niet dat je dat ding niet zelf eerst op blaadjes hebt gecontroleerd...
En verder komt tie garage zeer aso over.. Andere garage zoeken?
quote:Ja, okay.. heb verder zelf geen turbo.. alleen op het busje van de zaak...Op woensdag 27 oktober 2010 21:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je moet het anders zien, een turbomotor wordt gekoeld d.m.v. olie. Als je dus veel de turbo gebruikt, dan zal deze erg warm worden. Zet je dan meteen de auto uit, dan vloeit er geen olie meer en kan de turbo niet meer afkoelen. Rij je echter de laatste 2/3 kilometer gewoon rustig, dan gebruik je de turbo veel minder, en kan hij langzaam afkoelen (de olie loopt dan immers nog).
Doe ik ook altijd met mijn wagen, als ik de snelweg afkom de laatste 3 kilometer naar huis gewoon lekker met 90/100 over de provinciale weg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 22:24 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ja, okay.. heb verder zelf geen turbo.. alleen op het busje van de zaak...Inderdaad, waarom zou je ook. De baas z'n centen zijn immers van blikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
quote:Ja ik. Meestal laat ik hem nog ff 1 a 2 minuten stationair door draaien. In de tussentijd doe ik ff e-mail checken enzo.Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Tja, maarja gaat er hier iemand als tie op zn bestemming is, nog even een tijdje met draaiende motor stil staan om alles te laten afkoelen?
quote:Berlijn stelt vrij weinig voor uit mijn ervaring van 3 dagen daar rondrijden. Ook genoeg gratis parkeerplek onder het bovenlopende spoorOp woensdag 27 oktober 2010 13:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Eens, ik studeer in Rotterdam, en ben daar ook vaak met de auto onderweg. Maar dat is geen vergelijk met het autorijden in steden als Hamburg, Berlijn of Rome. In die steden rij je gewoon wat assertiever, en dat oogst soms wel rare blikken als ik midden in het verkeer over de trambaan een u-turn (Chicago) maak. Vooral de kruising Goudse Rijweg - Boezemsingel is wat dat aangaat een leuke (als je van de Uni / Oudedijk komt).
quote:Ik heb in een halve week tijd al ruim 400 km gereden.Op donderdag 28 oktober 2010 10:37 schreef twiFight het volgende:
10k kilometer, sodeju. Ik zit sinds augustus op een km of 300-400. Nu heb ik ook geen eigen auto, dus dat zal ook schelen. Over twee weken naar limburg en met kerst naar de Ardennen, dan zal ik even wat kilometers inhalen![]()
quote:Ik gister nogOp donderdag 28 oktober 2010 10:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb in een halve week tijd al ruim 400 km gereden.
quote:Maar als je de hele dag werkt heb je daar meestal geen tijd voor, of je moet voor je werk zoveel op de weg zitten.
quote:Was idd voor mn werk.Op donderdag 28 oktober 2010 10:41 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Maar als je de hele dag werkt heb je daar meestal geen tijd voor, of je moet voor je werk zoveel op de weg zitten.
quote:Nog steeds?Op donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daar heb je het al.
Ik zit te twijfelen om een set winterbanden te kopen...
quote:Ik heb ze zelfOp donderdag 28 oktober 2010 10:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daar heb je het al.
Ik zit te twijfelen om een set winterbanden te kopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |