abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87977677
Beste medefokkers,

Een vriendin van me heeft door wat onverschillen een paar keer haar telefoonrekening niet betaald (kon zij eigenlijk niks aan doen, haar vader regelde dat altijd maar door omstandigheden niet meer). Nu is ze afgesloten door T-Mobile en is ze door hun verplicht om in 1 x de resterende 18 maanden abbo in 1 keer af te betalen. Ze willen ook geen consessies doen?
Kan dit zomaar? Wat kan ze hier tegen doen?
Alvast bedankt ! :)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:16:24 #2
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_87977705
betalen
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_87978008
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:16 schreef genakt het volgende:
betalen
In 1 x 1000 euro aflossen is wel heel onredelijk lijkt mij?
pi_87978159
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:22 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Dan zou ik een betalingsregeling gaan treffen en voortaan geen dure abonnementen meer aanschaffen.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:36:51 #5
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_87978822
Ja, dat mogen ze en je hebt nu ook kans dat er een codering in BKR staat waarmee het afsluiten van een hypotheek moeilijk zoniet onmogelijk wordt...
Ik ben een eckte rapnegert
pi_87979110
Dat staat zeer waarschijnlijk letterlijk in je contract. Iets in de trant van:

"bij achterstallige betalingen zijn wij gerechtigd in 1x het abonnementsgeld voor de resterende periode te incasseren"

Maar daar komen toch wel 1 of 2 waarschuwingen aan vooraf bij T-Mobile volgens mij... Ik heb ook wel eens een rekening te laat betaald, kon tijdelijk zelf niet meer bellen (alleen gebeld worden), maar toen ik binnen een week alsnog betaalde was het weer goed.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:47:42 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87979329
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:36 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ja, dat mogen ze en je hebt nu ook kans dat er een codering in BKR staat waarmee het afsluiten van een hypotheek moeilijk zoniet onmogelijk wordt...
Voor de komende vijf jaar. Maar inderdaad.
The love you take is equal to the love you make.
pi_87982259
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:22 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Waarom zou een bedrijf moeten wachten op haar geld omdat jouw vriendin haar zaakjes niet goed heeft geregeld?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_87987503
Hier was een tijd geleden een topic over op Fok.
Howto? een zaak voorleggen aan kantongerecht

Vooral die jurofoon linkjes in dat topic zijn erg handig, lang niet altijd hoef je de resterende maanden te betalen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:07:41 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_87988840
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:15 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Beste medefokkers,

Een vriendin van me heeft door wat onverschillen een paar keer haar telefoonrekening niet betaald
Wat zijn onverschillen:?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:10:55 #11
318587 PaulyD
Original Guido
pi_87988983
Haha. Eer men bij T-Mobile overgaat tot afkoopsom loop je echt structureel maanden achter met je facturen. Hier gaan 090x-blokkades, algehele blokkades en al aan vooraf. Tevens probeert men contact met je te zoeken via andere wegen. Als hier geen gehoor aan wordt gegeven, dan gaat men over tot een afkoopsom. Dan ben je het stadium van betalingsregelingen en dergelijke allang voorbij.
pi_87990508
Ah, en als we je salaris niet meer betalen dan is het ook goed?

Ofwel, gewoon betalen. Wie zijn billen brand....
pi_87990720
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 18:10 schreef PaulyD het volgende:
Haha. Eer men bij T-Mobile overgaat tot afkoopsom loop je echt structureel maanden achter met je facturen. Hier gaan 090x-blokkades, algehele blokkades en al aan vooraf. Tevens probeert men contact met je te zoeken via andere wegen. Als hier geen gehoor aan wordt gegeven, dan gaat men over tot een afkoopsom. Dan ben je het stadium van betalingsregelingen en dergelijke allang voorbij.
Dit dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_87990877
Ik ben wel benieuwd wat de redenen zijn dat de vriendin van TS niet heeft betaald. Vreemd verhaal.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 01:11:25 #15
75556 erkel
back from Dagestan
pi_88009622
'Kan ze niks aan doen' is dan het verhaal :')

Je wordt eerst halfzijdig afgesloten en daarna geheel, pas daarna wordt het contract beëindigd. Hier zit meestal wel een aantal weken tussen. Automatische incasso is natuurlijk ook maar lastig. 'Niks aan kunnen doen' my ass.
Weisst
pi_88015114
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 01:11 schreef erkel het volgende:
'Kan ze niks aan doen' is dan het verhaal :')

Je wordt eerst halfzijdig afgesloten en daarna geheel, pas daarna wordt het contract beëindigd. Hier zit meestal wel een aantal weken tussen. Automatische incasso is natuurlijk ook maar lastig. 'Niks aan kunnen doen' my ass.
Het gaat hier helemaal niet om de reden, dat is persoonlijk, ik vraag gewoon of je er nog wat tegen kan doen?
pi_88031216
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:00 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Het gaat hier helemaal niet om de reden, dat is persoonlijk, ik vraag gewoon of je er nog wat tegen kan doen?
Natuurlijk gaat het wel om de reden. Als pappa opeens overleden is, dan vind ik het een ander verhaal dan maar gewoon rekeningen genegeerd omdat pappa en dochter ruzie hebben. En dat zal T-Mobile ook vinden. Bij een overlijden en een goede uitleg, kan ik me niet voorstellen dat ze moeilijk doen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:09:03 #18
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_88033906
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 18:05 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het wel om de reden. Als pappa opeens overleden is, dan vind ik het een ander verhaal dan maar gewoon rekeningen genegeerd omdat pappa en dochter ruzie hebben. En dat zal T-Mobile ook vinden. Bij een overlijden en een goede uitleg, kan ik me niet voorstellen dat ze moeilijk doen.
De contractant is voorantwoordelijk en wat al eerder is gezegd... volgens mij ben je zeker 1,5 tot 2 maanden verder eer dat ze aan zo iets beginnen!
Betalingsregeling had je al (wat denk je wat het abo zelf is)... dus als dat niet werkt krijg je het bedrag gewoon in 1!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_88036723
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:15 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Beste medefokkers,

Een vriendin van me heeft door wat onverschillen een paar keer haar telefoonrekening niet betaald (kon zij eigenlijk niks aan doen, haar vader regelde dat altijd maar door omstandigheden niet meer). Nu is ze afgesloten door T-Mobile en is ze door hun verplicht om in 1 x de resterende 18 maanden abbo in 1 keer af te betalen. Ze willen ook geen consessies doen?
Kan dit zomaar? Wat kan ze hier tegen doen?
Alvast bedankt ! :)
Nee, dat kan niet. Er zijn al diverse gerechtelijke uitspraken over geweest. Ze kunnen je niet verplichten te betalen voor niet verrichtte diensten. Sterker nog, ze kunnen je sowieso niet verplichten je contract van 2 jaar uit te zitten, dat is namelijk onredelijk bezwarend. Een ieder kan zijn contract na 1 jaar ontbinden.

[ Bericht 16% gewijzigd door Consurechter op 27-10-2010 22:06:42 ]
pi_88056050
quote:
1.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:08 schreef Consurechter het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Er zijn al diverse gerechtelijke uitspraken over geweest. Ze kunnen je niet verplichten te betalen voor niet verrichtte diensten. Sterker nog, ze kunnen je sowieso niet verplichten je contract van 2 jaar uit te zitten, dat is namelijk onredelijk bezwarend. Een ieder kan zijn contract na 1 jaar ontbinden.
Kan ontbinden ja. Dat heeft ze niet gedaan. En als je een abo op de krant hebt maar je leest 'm niet moet je ook dokken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88056081
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 08:53 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kan ontbinden ja. Dat heeft ze niet gedaan. En als je een abo op de krant hebt maar je leest 'm niet moet je ook dokken.
Blijkbaar heeft de provider in deze zaak het contract ontbonden, anders zou ze geen 18 restmaanden moeten betalen. Daarvan heeft de rechter ook gezegd dat dat niet redelijk is, het zou slechts de restmaanden mogen betreffen die nog resteren van het 1e abbonementsjaar.

Zie verder de link naar het andere topic die ik al eerder heb gegeven.
pi_88056105
Als je de telefoon verkoopt, zal je toch al een heel eind met betalen komen?
pi_88065629
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 08:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft de provider in deze zaak het contract ontbonden, anders zou ze geen 18 restmaanden moeten betalen. Daarvan heeft de rechter ook gezegd dat dat niet redelijk is, het zou slechts de restmaanden mogen betreffen die nog resteren van het 1e abbonementsjaar.

Dank je wel voor je bijdrage! Hier heb ik teminste wat aan! :)
pi_88065919
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:22 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Een paar keer je telefoonrekening niet betalen is veel onredelijker. :)
pi_88065973
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 08:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zou je mij nog even kort kunnen uitleggen wat voor vervolgstappen zij zou kunnen ondernemen?
pi_88068394
Een bemiddelaar zoeken, dan willen ze veel vaker een betalingsregeling treffen heb ik gehoord.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88070693
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 14:21 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Zou je mij nog even kort kunnen uitleggen wat voor vervolgstappen zij zou kunnen ondernemen?
IQ test uivoeren, resultaat er van in kilo's goud kopen. Aangezien ze waarschijnlijk negatief uit komt, krijgt ze goud toe!! EINZ!!1!!
pi_88082260
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 14:21 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Er staan genoeg handvatten in dat topic :)
pi_88099542
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:27 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

IQ test uivoeren, resultaat er van in kilo's goud kopen. Aangezien ze waarschijnlijk negatief uit komt, krijgt ze goud toe!! EINZ!!1!!
Jaren niet zo gelachen!
pi_88103350
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:27 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
pi_88103370
BETALEN TS. DOKKEN. LAPPEN. OVER DE BRUG KOMEN MET DIE CENTEN. NU
pi_88107654
Supertriest :')
pi_88108935
Zoals al gezegd, je betaalt gewoon het eerste jaar volledig, dus nog 6 maanden.
Dit bedrag maak je over en je schrijft een aangetekende brief waarin je aangeeft dat ze verdere incassopogingen kunnen staken en ze over moeten gaan tot dagvaarding.

Zo kun je ook voorkomen dat er dure incassobureau's worden ingeschakeld.
  zondag 31 oktober 2010 @ 15:58:52 #34
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_88175622
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:15 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Een vriendin van me heeft door wat onverschillen een paar keer haar telefoonrekening niet betaald (kon zij eigenlijk niks aan doen, haar vader regelde dat altijd maar door omstandigheden niet meer).
Op wiens naam staat het contract?
Als je het zo omschrijft doe je suggeren dat het contract op naam van haar vader staat. In dat geval moet je T-Mobile gewoon doorsturen naar haar vader en een eigen contract afsluiten voor je vriendin.

Als het contract wel op naam van je vriendin stond, dan klopt je redenatie "Kon zij eigenlijk niks aan doen", want dan had ze haar vader beter moeten controleren en zal ze dus gewoon moeten betalen.
So we just called him Fred
  zondag 31 oktober 2010 @ 16:52:22 #35
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_88177237
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 18:10 schreef PaulyD het volgende:
oh yeah, veel te laat, oh yeah !
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')