abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85450696
Hallo allemaal,

Ik weet dat hier een aantal rechtsgeleerden zitten, dus vandaar dat ik hier even pols.

Ik wil een tweetal bedrijven voor de rechter slepen asap. De casus is als volgt:

2jarig abo bij Vodafone
Na 1.5 jr zeg ik mijn abo op, Vodafone ontvangt zogenaamd geen post, faxen of andere rooksignalen en dat is heel typisch.
wel heb ik al vanaf de eerste dag na het opzeggen van het abonnement, de simkaart uit mijn telefoon gehaald. Ik wilde namelijk geen extra kosten.

Vodafone blijft ontkennen dat er opzeggingen zijn geweest. Ik vertik echter aangetekend te sturen, immers..de rest van Nederland ontvangt ook gewoon post. Dus ook Vodafone.
Vervolgens mist er 1 maandbetaling, ik had er eerlijk gezegd ook geen zin in.
Wat doet Vodafone; die zegt per direct mijn abonnement op :') ! , meld me aan bij BKR en Preventel.

Ik heb vervolgens die ene gemiste maand VOOR ze mijn abo door de shredder haalden, meteen overgemaakt. Dan treft mij verder geen blaam.
Echter komt VF vervolgens met een vordering voor de resterende maanden v/h abonnement.

Ik stuur ze een beleefde brief terug dat ze dat kunnen vergeten.
Jurisprudentie zegt immers:

Consument mag na 1 jr abo beeindigen
Ook wanneer abo eenzijdig wordt beeindigd door aanbieder, mag aanbieder geen resterende maanden in rekening brengen

Aldus: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3824

Kortom, ze zitten fout.
Dus naast het feit dat ik vervelende en onterechte noteringen heb, zit ik nu ook met Intrum in mijn nek, die brieven blijkbaar weggooit en heel staccato dreigbrieven en nep dagvaardigen blijft sturen ( je zult versteld staan van het amateurisme en de misleiding. Ik krijg echt NEP brieven van zogenaamde gerechtsdeurwaarders! )

Dit duurt al maanden en ik ben het zo zat. Alle postzegels, mails, faxen, uren, weken.

Hoe is de procedure bij de kantonrechter?

Mag ik ze zelf dagvaarden? Of moet ik een bureau inschakelen? Is dat ook no cure no pay?
Ik betaal griffiekosten neem ik aan, hoeveel is dat?
Verder nog kosten?
Mag ik mijn betoog in normaal Nederlands doen? Of verwacht een rechter sjieke meuk?

Hopelijk kan iemand mij vertellen wat de te nemen stappen zijn.
Ter verduidelijking: Ik wil zowel Vodafone als Intrum voor de rechter hebben.

Dank!
pi_85451665
op die link die jij geeft, staat een heel mooi kader. Begint met "ik heb een vraag", misschien dat je daar deze vraag ook eens moet stellen :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_85451682
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_85451714
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
pi_85451777
Consument mag helemaal niet na een jaar opzeggen als hij een twee jarige termijn aangaat! Zou wat zijn!
pi_85451835
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:27 schreef -_Tommy_- het volgende:
Consument mag helemaal niet na een jaar opzeggen als hij een twee jarige termijn aangaat! Zou wat zijn!
Heb je de link gelezen?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:29:07 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_85451867
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:27 schreef -_Tommy_- het volgende:
Blijkbaar kan het wel

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3352
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_85451894
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:25 schreef actuarisje het volgende:
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Alleen voor mijn bedrijf. Vond ik destijds onnodig voor prive zaken. Ik heb dat immers nooit nodig gehad.
Volgens mij staan dat soort lui ook alleen bij als JIJ wordt aangeklaagd, niet als je zelf pro actief mensen voor de rechter sleept ( correct me if I 'm wrong )
pi_85451922
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:28 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Heb je de link gelezen?
Wat ik persoonlijk niet snap: waarom mag je een 2 jarig abonnement na 1 jaar opzeggen zonder verdere gevolgen dan? je tekent toch voor 2 jaar? Of snap ik het nu niet?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_85451927
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:24 schreef bas-beest het volgende:
op die link die jij geeft, staat een heel mooi kader. Begint met "ik heb een vraag", misschien dat je daar deze vraag ook eens moet stellen :)
Jurofoon heeft een iets andere core business dan het beantwoorden van vragen over rechtsgang. Dat begrijp je zelf toch ook wel.
pi_85451980
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:29 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Alleen voor mijn bedrijf. Vond ik destijds onnodig voor prive zaken. Ik heb dat immers nooit nodig gehad.
Volgens mij staan dat soort lui ook alleen bij als JIJ wordt aangeklaagd, niet als je zelf pro actief mensen voor de rechter sleept ( correct me if I 'm wrong )
Geen idee eigenlijk :S Mijn idee was meer dat je ze iig als informatiebron zou kunnen gebruiken. Je zou ook contact op kunnen nemen met een rechtswinkel. Ik neem aan dat zij jouw wel duidelijk kunnen maken wat hier de gangbare procedure is.
pi_85451984
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Blijkbaar kan het wel

Ja maar dan moet je gewoon het contract afkopen en dan moeten ze je nummer vrijgeven (ivm telecom) anders zou iedereen nu een abo nemen voor een telefoon of wat dan ook en na een jaar op gaan zeggen.

Je kan wel tussentijds weg als de tegenpartij een wanprestatie levert.
pi_85452029
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Blijkbaar kan het wel

Dat staat daar niet :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_85452121
Even voor de duidelijkheid:

Naar mijn casus kijken he. Je kunt natuurlijk niet zomaar je contract ontbinden zonder goede reden.

In mijn geval heeft VF eenzijdig het contract beeindigd, met als reden een te late betaling.
Dat mag niet. Wat ook niet mag, is mij vervolgens de resterende maanden van het contract in rekening brengen.

Dat is even een ander verhaal dan zomaar je contract opzeggen omdat je er geen zin meer in hebt.
Dat dat ff duidelijk is.
Je kunt het wel opzeggen, je moet alleen wel een goede reden hebben.

( Ik wilde overigens opzeggen omdat er spookfacturen waren. Helaas was VF me voor)
pi_85452125
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:32 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je gewoon het contract afkopen en dan moeten ze je nummer vrijgeven (ivm telecom) anders zou iedereen nu een abo nemen voor een telefoon of wat dan ook en na een jaar op gaan zeggen.

Je kan wel tussentijds weg als de tegenpartij een wanprestatie levert.
Dat dus. Je komt echt niet zomaar zonder kosten van je 2-jarige abonnement af.
pi_85452131
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Volgens mij staat dat daar wel. Er staat leterlijk:

De wet bepaalt namelijk dat contracten met consumenten waarvan de looptijd langer is dan één jaar, ook na één jaar opgezegd moeten kunnen worden. Ook al staat in de algemene voorwaarden dat er niet binnen de looptijd van twee jaar opgezegd kan worden, kan dit wettelijk gezien wel na één jaar.

Dus hoelang het contract ook zou duren volgens de algemene voorwaarden, als het contract langer duurt dan één jaar, kan je er ALTIJD na één jaar vanaf (met een goede reden uiteraard).
pi_85452170
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:37 schreef actuarisje het volgende:

[..]

De wet bepaalt namelijk dat contracten met consumenten waarvan de looptijd langer is dan één jaar, ook na één jaar opgezegd moeten kunnen worden. Ook al staat in de algemene voorwaarden dat er niet binnen de looptijd van twee jaar opgezegd kan worden, kan dit wettelijk gezien wel na één jaar.

Dus hoelang het contract ook zou duren volgens de algemene voorwaarden, als het contract langer duurt dan één jaar, kan je er ALTIJD na één jaar vanaf.
Maar niet zonder kosten (dat zou wat zijn, je sluit een goedkoop 2 jarig abonnement af met gratis telefoon en na een jaar zeg je weer op).
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:39:17 #18
152789 karr-1
pi_85452182
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

quote:
Of lees ik nou gewoon verkeerd?
pi_85452184
beëindigen
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:37 schreef dalaiblama het volgende:

In mijn geval heeft VF eenzijdig het contract beeindigd, met als reden een te late betaling.
Dat mag niet. Wat ook niet mag, is mij vervolgens de resterende maanden van het contract in rekening brengen.

Waar staat dat? Er staat nergens in jurisprudentie dat dat niet mag (dat staat dan ook heel apart in je jurofoon-links). Waar staat dat VF het contract wegens wanbetaling niet kan stopzetten? Welke AV heb je?
pi_85452235
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

[..]

Of lees ik nou gewoon verkeerd?
Daar staat niets over het al dan niet schadeplichtig zijn. :)

Jij kunt prima je overeenkomst beëindigen. VF houdt je niet tegen. Moet je alleen wél betalen.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:41:54 #21
152789 karr-1
pi_85452269
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar staat niets over het al dan niet schadeplichtig zijn. :)

Jij kunt prima je overeenkomst beëindigen. VF houdt je niet tegen. Moet je alleen wél betalen.
Ah oke, dat bedoel je. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch natuurlijk.
pi_85452303
Even om het verhaal duidelijk te krijgen, welke resterende maanden hebben ze berekend?
pi_85452407
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:37 schreef actuarisje het volgende:

[..]

Dus hoelang het contract ook zou duren volgens de algemene voorwaarden, als het contract langer duurt dan één jaar, kan je er ALTIJD na één jaar vanaf (met een goede reden uiteraard).
Onjuist, de wet zegt dat je een tweejarig abonnement af kan sluiten als initieel contract. Dus het eerste contract mag twee jaar duren. Daarna mag je per maand opzeggen.
Dat zou ook te gek zijn, want dat soort overeenkomsten zijn juist afgesloten om in ieder geval de gemaakte kosten van het mobieltje wat doorgaans gratis is, te dekken.
pi_85452434
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:45 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Onjuist, de wet zegt dat je een tweejarig abonnement af kan sluiten als initieel contract. Dus het eerste contract mag twee jaar duren. Daarna mag je per maand opzeggen.
Dat zou ook te gek zijn, want dat soort overeenkomsten zijn juist afgesloten om in ieder geval de gemaakte kosten van het mobieltje wat doorgaans gratis is, te dekken.
Ik moet dat iets nuanceren, de wet zegt niet dat het mag, de wet zegt alleen niet dat het niet mag.
pi_85452542
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:45 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Tja, ik begin nu ook te twijfelen, want lees deze uitspraak maar eens:

http://zoeken.rechtspraak(...)n&vrije_tekst=BD6190
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')