abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85450696
Hallo allemaal,

Ik weet dat hier een aantal rechtsgeleerden zitten, dus vandaar dat ik hier even pols.

Ik wil een tweetal bedrijven voor de rechter slepen asap. De casus is als volgt:

2jarig abo bij Vodafone
Na 1.5 jr zeg ik mijn abo op, Vodafone ontvangt zogenaamd geen post, faxen of andere rooksignalen en dat is heel typisch.
wel heb ik al vanaf de eerste dag na het opzeggen van het abonnement, de simkaart uit mijn telefoon gehaald. Ik wilde namelijk geen extra kosten.

Vodafone blijft ontkennen dat er opzeggingen zijn geweest. Ik vertik echter aangetekend te sturen, immers..de rest van Nederland ontvangt ook gewoon post. Dus ook Vodafone.
Vervolgens mist er 1 maandbetaling, ik had er eerlijk gezegd ook geen zin in.
Wat doet Vodafone; die zegt per direct mijn abonnement op :') ! , meld me aan bij BKR en Preventel.

Ik heb vervolgens die ene gemiste maand VOOR ze mijn abo door de shredder haalden, meteen overgemaakt. Dan treft mij verder geen blaam.
Echter komt VF vervolgens met een vordering voor de resterende maanden v/h abonnement.

Ik stuur ze een beleefde brief terug dat ze dat kunnen vergeten.
Jurisprudentie zegt immers:

Consument mag na 1 jr abo beeindigen
Ook wanneer abo eenzijdig wordt beeindigd door aanbieder, mag aanbieder geen resterende maanden in rekening brengen

Aldus: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3824


Kortom, ze zitten fout.
Dus naast het feit dat ik vervelende en onterechte noteringen heb, zit ik nu ook met Intrum in mijn nek, die brieven blijkbaar weggooit en heel staccato dreigbrieven en nep dagvaardigen blijft sturen ( je zult versteld staan van het amateurisme en de misleiding. Ik krijg echt NEP brieven van zogenaamde gerechtsdeurwaarders! )

Dit duurt al maanden en ik ben het zo zat. Alle postzegels, mails, faxen, uren, weken.

Hoe is de procedure bij de kantonrechter?

Mag ik ze zelf dagvaarden? Of moet ik een bureau inschakelen? Is dat ook no cure no pay?
Ik betaal griffiekosten neem ik aan, hoeveel is dat?
Verder nog kosten?
Mag ik mijn betoog in normaal Nederlands doen? Of verwacht een rechter sjieke meuk?


Hopelijk kan iemand mij vertellen wat de te nemen stappen zijn.
Ter verduidelijking: Ik wil zowel Vodafone als Intrum voor de rechter hebben.

Dank!
pi_85451665
op die link die jij geeft, staat een heel mooi kader. Begint met "ik heb een vraag", misschien dat je daar deze vraag ook eens moet stellen :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_85451682
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_85451714
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
pi_85451777
Consument mag helemaal niet na een jaar opzeggen als hij een twee jarige termijn aangaat! Zou wat zijn!
pi_85451835
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:27 schreef -_Tommy_- het volgende:
Consument mag helemaal niet na een jaar opzeggen als hij een twee jarige termijn aangaat! Zou wat zijn!
Heb je de link gelezen?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:29:07 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_85451867
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:27 schreef -_Tommy_- het volgende:
Consument mag helemaal niet na een jaar opzeggen als hij een twee jarige termijn aangaat! Zou wat zijn!
Blijkbaar kan het wel

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3352
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_85451894
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:25 schreef actuarisje het volgende:
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Alleen voor mijn bedrijf. Vond ik destijds onnodig voor prive zaken. Ik heb dat immers nooit nodig gehad.
Volgens mij staan dat soort lui ook alleen bij als JIJ wordt aangeklaagd, niet als je zelf pro actief mensen voor de rechter sleept ( correct me if I 'm wrong )
pi_85451922
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:28 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Heb je de link gelezen?
Wat ik persoonlijk niet snap: waarom mag je een 2 jarig abonnement na 1 jaar opzeggen zonder verdere gevolgen dan? je tekent toch voor 2 jaar? Of snap ik het nu niet?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_85451927
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:24 schreef bas-beest het volgende:
op die link die jij geeft, staat een heel mooi kader. Begint met "ik heb een vraag", misschien dat je daar deze vraag ook eens moet stellen :)
Jurofoon heeft een iets andere core business dan het beantwoorden van vragen over rechtsgang. Dat begrijp je zelf toch ook wel.
pi_85451980
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:29 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Alleen voor mijn bedrijf. Vond ik destijds onnodig voor prive zaken. Ik heb dat immers nooit nodig gehad.
Volgens mij staan dat soort lui ook alleen bij als JIJ wordt aangeklaagd, niet als je zelf pro actief mensen voor de rechter sleept ( correct me if I 'm wrong )
Geen idee eigenlijk :S Mijn idee was meer dat je ze iig als informatiebron zou kunnen gebruiken. Je zou ook contact op kunnen nemen met een rechtswinkel. Ik neem aan dat zij jouw wel duidelijk kunnen maken wat hier de gangbare procedure is.
pi_85451984
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Blijkbaar kan het wel

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3352
Ja maar dan moet je gewoon het contract afkopen en dan moeten ze je nummer vrijgeven (ivm telecom) anders zou iedereen nu een abo nemen voor een telefoon of wat dan ook en na een jaar op gaan zeggen.

Je kan wel tussentijds weg als de tegenpartij een wanprestatie levert.
pi_85452029
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Blijkbaar kan het wel

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3352
Dat staat daar niet :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_85452121
Even voor de duidelijkheid:

Naar mijn casus kijken he. Je kunt natuurlijk niet zomaar je contract ontbinden zonder goede reden.

In mijn geval heeft VF eenzijdig het contract beeindigd, met als reden een te late betaling.
Dat mag niet. Wat ook niet mag, is mij vervolgens de resterende maanden van het contract in rekening brengen.

Dat is even een ander verhaal dan zomaar je contract opzeggen omdat je er geen zin meer in hebt.
Dat dat ff duidelijk is.
Je kunt het wel opzeggen, je moet alleen wel een goede reden hebben.

( Ik wilde overigens opzeggen omdat er spookfacturen waren. Helaas was VF me voor)
pi_85452125
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:32 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je gewoon het contract afkopen en dan moeten ze je nummer vrijgeven (ivm telecom) anders zou iedereen nu een abo nemen voor een telefoon of wat dan ook en na een jaar op gaan zeggen.

Je kan wel tussentijds weg als de tegenpartij een wanprestatie levert.
Dat dus. Je komt echt niet zomaar zonder kosten van je 2-jarige abonnement af.
pi_85452131
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Dat staat daar niet :)
Volgens mij staat dat daar wel. Er staat leterlijk:

De wet bepaalt namelijk dat contracten met consumenten waarvan de looptijd langer is dan één jaar, ook na één jaar opgezegd moeten kunnen worden. Ook al staat in de algemene voorwaarden dat er niet binnen de looptijd van twee jaar opgezegd kan worden, kan dit wettelijk gezien wel na één jaar.

Dus hoelang het contract ook zou duren volgens de algemene voorwaarden, als het contract langer duurt dan één jaar, kan je er ALTIJD na één jaar vanaf (met een goede reden uiteraard).
pi_85452170
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:37 schreef actuarisje het volgende:

[..]

Volgens mij staat dat daar wel. Er staat leterlijk:

De wet bepaalt namelijk dat contracten met consumenten waarvan de looptijd langer is dan één jaar, ook na één jaar opgezegd moeten kunnen worden. Ook al staat in de algemene voorwaarden dat er niet binnen de looptijd van twee jaar opgezegd kan worden, kan dit wettelijk gezien wel na één jaar.

Dus hoelang het contract ook zou duren volgens de algemene voorwaarden, als het contract langer duurt dan één jaar, kan je er ALTIJD na één jaar vanaf.
Maar niet zonder kosten (dat zou wat zijn, je sluit een goedkoop 2 jarig abonnement af met gratis telefoon en na een jaar zeg je weer op).
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:39:17 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_85452182
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Dat staat daar niet :)
quote:
De wet bepaalt namelijk dat contracten met consumenten waarvan de looptijd langer is dan één jaar, ook na één jaar opgezegd moeten kunnen worden. Ook al staat in de algemene voorwaarden dat er niet binnen de looptijd van twee jaar opgezegd kan worden, kan dit wettelijk gezien wel na één jaar.
Of lees ik nou gewoon verkeerd?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_85452184
beëindigen
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:37 schreef dalaiblama het volgende:


In mijn geval heeft VF eenzijdig het contract beeindigd, met als reden een te late betaling.
Dat mag niet. Wat ook niet mag, is mij vervolgens de resterende maanden van het contract in rekening brengen.


Waar staat dat? Er staat nergens in jurisprudentie dat dat niet mag (dat staat dan ook heel apart in je jurofoon-links). Waar staat dat VF het contract wegens wanbetaling niet kan stopzetten? Welke AV heb je?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_85452235
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]


[..]

Of lees ik nou gewoon verkeerd?
Daar staat niets over het al dan niet schadeplichtig zijn. :)

Jij kunt prima je overeenkomst beëindigen. VF houdt je niet tegen. Moet je alleen wél betalen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 18 augustus 2010 @ 21:41:54 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_85452269
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]



Daar staat niets over het al dan niet schadeplichtig zijn. :)

Jij kunt prima je overeenkomst beëindigen. VF houdt je niet tegen. Moet je alleen wél betalen.
Ah oke, dat bedoel je. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch natuurlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_85452303
Even om het verhaal duidelijk te krijgen, welke resterende maanden hebben ze berekend?
pi_85452407
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:37 schreef actuarisje het volgende:

[..]

Volgens mij staat dat daar wel. Er staat leterlijk:

De wet bepaalt namelijk dat contracten met consumenten waarvan de looptijd langer is dan één jaar, ook na één jaar opgezegd moeten kunnen worden. Ook al staat in de algemene voorwaarden dat er niet binnen de looptijd van twee jaar opgezegd kan worden, kan dit wettelijk gezien wel na één jaar.

Dus hoelang het contract ook zou duren volgens de algemene voorwaarden, als het contract langer duurt dan één jaar, kan je er ALTIJD na één jaar vanaf (met een goede reden uiteraard).
Onjuist, de wet zegt dat je een tweejarig abonnement af kan sluiten als initieel contract. Dus het eerste contract mag twee jaar duren. Daarna mag je per maand opzeggen.
Dat zou ook te gek zijn, want dat soort overeenkomsten zijn juist afgesloten om in ieder geval de gemaakte kosten van het mobieltje wat doorgaans gratis is, te dekken.
pi_85452434
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:45 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Onjuist, de wet zegt dat je een tweejarig abonnement af kan sluiten als initieel contract. Dus het eerste contract mag twee jaar duren. Daarna mag je per maand opzeggen.
Dat zou ook te gek zijn, want dat soort overeenkomsten zijn juist afgesloten om in ieder geval de gemaakte kosten van het mobieltje wat doorgaans gratis is, te dekken.
Ik moet dat iets nuanceren, de wet zegt niet dat het mag, de wet zegt alleen niet dat het niet mag.
pi_85452542
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:45 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Onjuist, de wet zegt dat je een tweejarig abonnement af kan sluiten als initieel contract. Dus het eerste contract mag twee jaar duren. Daarna mag je per maand opzeggen.
Dat zou ook te gek zijn, want dat soort overeenkomsten zijn juist afgesloten om in ieder geval de gemaakte kosten van het mobieltje wat doorgaans gratis is, te dekken.
Tja, ik begin nu ook te twijfelen, want lees deze uitspraak maar eens:

http://zoeken.rechtspraak(...)n&vrije_tekst=BD6190
pi_85452820
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Tja, ik begin nu ook te twijfelen, want lees deze uitspraak maar eens:

http://zoeken.rechtspraak(...)n&vrije_tekst=BD6190
De grijze lijst is niet meer van toepassing. Daarvoor is de nieuwe telecomwet. De grijze lijst voorzag er wel in dat een telecom aanbieder niet in onredelijkheid 24 maanden kon doorberekenen. Maar als er bijvoorbeeld een mobieltje was geleverd, dan vervalt het onredelijk bezwarend, aangezien de aanbieder heeft geïnvesteerd en dat dat als onderbouwing geldt voor de lange looptijd. Dat werd dus terecht bevonden.
Nu nog steeds overigens.
Daarom ga je vaak een nieuwe overeenkomst aan, in plaats van dat de overeenkomst verlengd wordt. Want volgens de wet is de verlenging iedere keer voor 1 maand. Een nieuwe overeenkomst, ookal is dat bij dezelfde aanbieder, kan gewoon weer voor 2 jaar worden aangegaan.
pi_85452907
Maar als ik de OP zo lees is het niet de vraag of TS mág opzeggen, maar of hij rechtsgeldig opgezegd heeft. Als Vodafone stelt dat ze nooit een opzeggingsbrief ontvangen hebben, dan is het nog maar de vraag of er daadwerkelijk opgezegd is. In het civielrecht geldt immers de ontvangsttheorie. Een eenzijdig gerichte rechtshandeling (zoals het opzeggen van een overeenkomst) heeft pas haar werking indien het de geadresseerde heeft bereikt. En dat wordt nu juist door Vodafone betwist. En zolang de rechtshandeling haar werking niet heeft, duurt het contract voort en heeft Vodafone inderdaad een vordering op TS.

Dat TS het vertikt om dit soort post per aangetekende post te versturen, komt uiteraard ook voor rekening en risico van TS. Het verdient juist vanwege die ontvangsttheorie aanbeveling om berichten die een rechtshandeling bevatten (en dat geldt dus lang niet voor alle post) per aangetekende post te verzenden. Het ligt immers in beginsel op de weg van de verzender om bij betwisting te bewijzen dat de post de ontvanger heeft bereikt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_85452978
Overigens kan TS gewoon zelf tot dagvaarding overgaan, maar een gerechtsdeurwaarder zal deze aan Vodafone moeten uitreiken. Het verdient overigens juist aanbeveling om je vordering en de grondslag ervan in normaal Nederlands te omschrijven. Er is niks zo erg als een leek die met juristentaal aan de slag gaat. En bovendien vult de rechter waar nodig de rechtsgronden aan. Zo laagdrempelig is kantonrechtspraak nou.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_85453086
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:59 schreef Argento het volgende:
Maar als ik de OP zo lees is het niet de vraag of TS mág opzeggen, maar of hij rechtsgeldig opgezegd heeft. Als Vodafone stelt dat ze nooit een opzeggingsbrief ontvangen hebben, dan is het nog maar de vraag of er daadwerkelijk opgezegd is. In het civielrecht geldt immers de ontvangsttheorie. Een eenzijdig gerichte rechtshandeling (zoals het opzeggen van een overeenkomst) heeft pas haar werking indien het de geadresseerde heeft bereikt. En dat wordt nu juist door Vodafone betwist. En zolang de rechtshandeling haar werking niet heeft, duurt het contract voort en heeft Vodafone inderdaad een vordering op TS.

Dat TS het vertikt om dit soort post per aangetekende post te versturen, komt uiteraard ook voor rekening en risico van TS. Het verdient juist vanwege die ontvangsttheorie aanbeveling om berichten die een rechtshandeling bevatten (en dat geldt dus lang niet voor alle post) per aangetekende post te verzenden. Het ligt immers in beginsel op de weg van de verzender om bij betwisting te bewijzen dat de post de ontvanger heeft bereikt.
Je zou gelijk hebben als TS geen faxen zou hebben gestuurd, wat hij dus wel beweert in de OP.
Dat TS inderdaad ergens geen zin in heeft, heeft vaak tot gevolg dat je dingen niet meer in de hand hebt en voila, gezeik.
Maak dan maar zin, fax tot je een ons weegt, mail tot je een ons weegt of tot je een bevestiging hebt ontvangen.
pi_85453112
Wat wil TS overigens uberhaupt vorderen? Dat het contract wordt beeindigd? Dat heeft Vodafone toch al gedaan (ook al is TS het daar vreemd genoeg niet mee eens). Als TS zich wil verweren tegen de vordering van Vodafone, moet ie maar wachten tot Vodafone tot dagvaarding over gaat.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 22:05:47 #31
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_85453175
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:56 schreef Dirkh het volgende:

[..]

De grijze lijst is niet meer van toepassing. Daarvoor is de nieuwe telecomwet. De grijze lijst voorzag er wel in dat een telecom aanbieder niet in onredelijkheid 24 maanden kon doorberekenen. Maar als er bijvoorbeeld een mobieltje was geleverd, dan vervalt het onredelijk bezwarend, aangezien de aanbieder heeft geïnvesteerd en dat dat als onderbouwing geldt voor de lange looptijd. Dat werd dus terecht bevonden.
Nu nog steeds overigens.
Daarom ga je vaak een nieuwe overeenkomst aan, in plaats van dat de overeenkomst verlengd wordt. Want volgens de wet is de verlenging iedere keer voor 1 maand. Een nieuwe overeenkomst, ookal is dat bij dezelfde aanbieder, kan gewoon weer voor 2 jaar worden aangegaan.
De telecomaanbieder had in deze zaak ook volstrek onvoldoende - namelijk niets - gesteld om het vermoeden van onredelijk bezwarendheid te weerleggen. Mijns inziens zou het argument dat jij hier noemt daar inderdaad een valide argument voor zijn.

Dat de vordering hier werd afgewezen lag dus alleen aan de wijze van procederen van de telecomaanbieder, niet aan het feit dat de vordering voorshands kansloos was.
Nulla verba sed acta
pi_85453177
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:03 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Je zou gelijk hebben als TS geen faxen zou hebben gestuurd, wat hij dus wel beweert in de OP.
Ja, maar hij beweert in de OP ook dat hij rooksignalen heeft gestuurd, en tja...

Overigens zal TS dan alsnog de faxbevestigingen moeten kunnen overleggen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_85453183
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:04 schreef Argento het volgende:
Wat wil TS overigens uberhaupt vorderen? Dat het contract wordt beeindigd? Dat heeft Vodafone toch al gedaan (ook al is TS het daar vreemd genoeg niet mee eens). Als TS zich wil verweren tegen de vordering van Vodafone, moet ie maar wachten tot Vodafone tot dagvaarding over gaat.
Een registratie bij Preventel zorgt er doorgaans voor dat je geen nieuwe overeenkomst aan kan gaan. Creditchecks slaan meteen alarm bij een Preventel melding.
pi_85453275
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, maar hij beweert in de OP ook dat hij rooksignalen heeft gestuurd, en tja...

Overigens zal TS dan alsnog de faxbevestigingen moeten kunnen overleggen.
Ja, of een telefoniefactuur waarop het faxnummer op staat vermeld. Dat is niet zo lastig.
TS zal wel wat moeite moeten gaan doen, het geen zin hebben is echt funest.
pi_85455907
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:42 schreef Dirkh het volgende:
Even om het verhaal duidelijk te krijgen, welke resterende maanden hebben ze berekend?
Alle resterende natuurlijk. Dus, een half jaar.
pi_85455978
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:39 schreef Five_Horizons het volgende:
beëindigen
[..]



Waar staat dat? Er staat nergens in jurisprudentie dat dat niet mag (dat staat dan ook heel apart in je jurofoon-links). Waar staat dat VF het contract wegens wanbetaling niet kan stopzetten? Welke AV heb je?
Euh...

Ook als provider contract beëindigt
Het maakt niet uit de consument zelf opzegt na een jaar of dat de provider (bijvoorbeeld wegens een betalingsachterstand) het abonnement tussentijds (na een jaar) beëindigt. In beide gevallen wordt het bij de consument in rekening brengen van resterende abonnementskosten onredelijk geacht.


mijn advocaat zegt ook dat ik gelijk heb. Waarom lees jij het anders dan? -O-
pi_85456065
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:04 schreef Argento het volgende:
Wat wil TS overigens uberhaupt vorderen? Dat het contract wordt beeindigd? Dat heeft Vodafone toch al gedaan (ook al is TS het daar vreemd genoeg niet mee eens). Als TS zich wil verweren tegen de vordering van Vodafone, moet ie maar wachten tot Vodafone tot dagvaarding over gaat.
Ehm, ik wil de resterende maanden niet betalen, ik kan immers geen gebruik maken van de eenzijdig opgezegde dienst.
Daarnaast wil ik geen onterechte registraties.
pi_85457035
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:27 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ehm, ik wil de resterende maanden niet betalen
Dan moet je dus maar wachten tot Vodafone jou dagvaardt. Dan kun je verweer voeren. Je stapt niet als eisende partij naar de rechter met een vordering om niet te hoeven betalen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_85457109
Waarom heb je eigenlijk een advocaat als je hier komt vragen of je zelf de procedure kunt voeren? Dat is namelijk ten eerste een nogal rare vraag voor iemand die een advocaat heeft en ten tweede: vraag het je advocaat.

Maar goed, betrek Vodafone maar in rechte, maar vergeet niet dat dit soort geschilletjes gesneden koek is voor de juristen van Vodafone (of misschien zitten ze ook wel gewoon bij een advocatenkantoor).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_85457402
Luister TS. Als jij voor 2 jaar een abo afsluit mag jij daar 2 jaar gebruik van maken mits je betaald. 1 keer te laat betalen helpt jou niet om van je abo af te komen. (ja misschien ook wel, maar die resterende maanden moet je dokken).

Echter even over de opzegging. Dit kan per telefoon (krijg je bevestiging per post). Schriftelijk (ook bevestiging). Heb je die gehad? zo nee, dan is het niet opgezegd.

Zonder het aangetekend te versturen heb je overigens pech, aangezien jij moet aantonen dat het verstuurd is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_85457797
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:59 schreef Argento het volgende:
Waarom heb je eigenlijk een advocaat als je hier komt vragen of je zelf de procedure kunt voeren? Dat is namelijk ten eerste een nogal rare vraag voor iemand die een advocaat heeft en ten tweede: vraag het je advocaat.

Maar goed, betrek Vodafone maar in rechte, maar vergeet niet dat dit soort geschilletjes gesneden koek is voor de juristen van Vodafone (of misschien zitten ze ook wel gewoon bij een advocatenkantoor).
Je moet niet zo snel je conclusies trekken :{

Allereerst wil ik de procedure zelf starten. Mijn advocaat kost me meer dan het me oplevert. Het is namelijk niet 100% zeker te zeggen dat ik mijn kosten eruit krijg.
Ten tweede, wil ik graag een second opinion. Ik wil me graag goed informeren voor ik een keuze maken.

For fuck's sake zeg :')
pi_85457934
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 23:56 schreef Argento het volgende:

[..]

Dan moet je dus maar wachten tot Vodafone jou dagvaardt. Dan kun je verweer voeren. Je stapt niet als eisende partij naar de rechter met een vordering om niet te hoeven betalen.
Dit gezeik loopt al een jaar. En al een jaar zit ik met een tweetal onterechte noteringen. ZO vreemd lijkt me het initiatief tot een procedure nu ook weer niet.
pi_85458151
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:17 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Je moet niet zo snel je conclusies trekken :{

Allereerst wil ik de procedure zelf starten. Mijn advocaat kost me meer dan het me oplevert. Het is namelijk niet 100% zeker te zeggen dat ik mijn kosten eruit krijg.
Ten tweede, wil ik graag een second opinion. Ik wil me graag goed informeren voor ik een keuze maken.

For fuck's sake zeg :')
Waar heb je die advocaat dan wel voor in de arm genomen? Of heb jij gewoon een advocaat op stand by?

En dan je 'second opinion' op Fok komen vragen...

Je moet het mij maar niet kwalijk nemen dat ik vind dat je nogal hoog van de toren blaast. Zeker omdat je wel erg hard roept dat je gelijk hebt maar er overduidelijk niet zoveel verstand van hebt als je kennelijk denkt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_85458201
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:21 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Dit gezeik loopt al een jaar. En al een jaar zit ik met een tweetal onterechte noteringen. ZO vreemd lijkt me het initiatief tot een procedure nu ook weer niet.
Wat betreft die noteringen misschien niet (ik ga er even vanuit dat die niet onterecht zijn) maar je hoeft het daar niet te gaan hebben over een vordering die je niet wil betalen.

Kijk eerst maar ns of je bewijs kunt leveren voor de stelling dat je dat contract tijdig en correct hebt opgezegd.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_85458804
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:28 schreef Argento het volgende:

[..]

Waar heb je die advocaat dan wel voor in de arm genomen? Of heb jij gewoon een advocaat op stand by?

En dan je 'second opinion' op Fok komen vragen...

Je moet het mij maar niet kwalijk nemen dat ik vind dat je nogal hoog van de toren blaast. Zeker omdat je wel erg hard roept dat je gelijk hebt maar er overduidelijk niet zoveel verstand van hebt als je kennelijk denkt.
Ik heb nog steeds gelijk hoor. Volgens mij heb ik genoeg ondersteuning gegeven voor mijn conclusie.
Die calvinistische insteek van ' niet te hard roepen dat je gelijk hebt, ook al heb je het' is niet aan mij besteed.
Ik heb gelijk en ik heb al 1 jaar lang onterecht twee noteringen aan mijn broek die verregaande gevolgen hebben.
Het liefst steek ik dat VF hoofdkantoor in de fik. How's that?
pi_85458886
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:29 schreef Argento het volgende:

[..]

Wat betreft die noteringen misschien niet (ik ga er even vanuit dat die niet onterecht zijn) maar je hoeft het daar niet te gaan hebben over een vordering die je niet wil betalen.

Kijk eerst maar ns of je bewijs kunt leveren voor de stelling dat je dat contract tijdig en correct hebt opgezegd.
even voor de duidelijkheid; dat doet er helemaal niet toe!

VF heeft mijn abo beeindigd! Omdat 1 maand te laat was betaald. Die maand is later volledig betaald en dus rechtgezet.
Niks terechte notering. Die noteringen zijn gebaseerd op het feit dat ik weiger de resterende maanden te betalen voor een abonnement wat ik niet KAN gebruiken en wat VF EENZIJDIG heeft beeindigd.


Ik quote:
Ook als provider contract beëindigt
Het maakt niet uit de consument zelf opzegt na een jaar of dat de provider (bijvoorbeeld wegens een betalingsachterstand) het abonnement tussentijds (na een jaar) beëindigt. In beide gevallen wordt het bij de consument in rekening brengen van resterende abonnementskosten onredelijk geacht.

Incassobureau ook in de fout
Van de rechter kregen zowel Vodafone als het ingeschakelde incassobureau een tik op de vingers voor hun werkwijze. Het is het zoveelste voorbeeld van telecombedrijven die de consument ten aanzien van resterende abonnementskosten hoge rekeningen versturen die onterecht zijn. Niet alleen Vodafone maakt zich hieraan schuldig. Eerder zijn al T-Mobile en KPN door de rechter hiervoor door de rechter teruggefloten.

'Dat staat in onze Algemene voorwaarden'
Het kan prima zo zijn dat in de algemene voorwaarden van een bedrijf staat dat bij opzegging voor het einde van het contract, de consument de resterende abonnementskosten moet betalen. Algemene voorwaarden dienen echter redelijk te zijn. De rechter heeft al vaak bepaald dat deze voorwaarde onredelijk is als de schade voor het bedrijf niet aangetoond kan worden. En dat is tot nu toe steeds het geval.

Begrijp je het tot dusver?
pi_85459064
En nog een keer voor de duidelijkheid:

Er was nooit een betalingsachterstand. De bewuste maand was niet betaald omdat dit binnen de periode viel dat ik wilde opzeggen.
Dus: april opgezegd, factuur ging over mei( abo kosten dus, mijn sim lag er toen al een half jaar uit )
Omdat VF deed alsof ze niet thuis waren en ik het toch echt vertik om aangetekend te versturen als post gewoon aankomt , had ik die maand niet betaald.
Echter, toen kwam VF ineens om de hoel en beeindigde zelf mijn abo ineens! Met een factuur dat ik ook de resterende maanden moest betalen.
Ik heb vervolgens snel die ene factuur van mei betaald en de opzegdatum van VF aangehouden en geweigerd nog facturen te voldoen van NA deze datum. Maw : de resterende termijnen.

Ik heb betaald voor alle maanden dat ik aangesloten was. Ik betaal niet voor resterende maanden als ik niet aangesloten ben. Period. Dat mag ook helemaal niet.
Iemand ook nog 2 noteringen aan de broek smeren en lastig vallen met een incassobureau is helemaal van de pot gerukt.

Ik heb hier 112 brieven van Intrum. Van 1 jaar. Dat is bijna om de dag een brief. Dat is gewoon terreur.
pi_85460005
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 00:58 schreef dalaiblama het volgende:
En nog een keer voor de duidelijkheid:

Er was nooit een betalingsachterstand. De bewuste maand was niet betaald omdat dit binnen de periode viel dat ik wilde opzeggen.
Dus: april opgezegd, factuur ging over mei( abo kosten dus, mijn sim lag er toen al een half jaar uit )
En nog een keer voor de duidelijkheid: rechtens is er geen opzegging geweest, laat staan een ontbinding van de overeenkomst. Over mei ontstond dus een betalingsachterstand ...
quote:
Omdat VF deed alsof ze niet thuis waren en ik het toch echt vertik om aangetekend te versturen als post gewoon aankomt , had ik die maand niet betaald.
... en daarmee was jij dus in verzuim.
quote:
Echter, toen kwam VF ineens om de hoel en beeindigde zelf mijn abo ineens! Met een factuur dat ik ook de resterende maanden moest betalen.
Ik heb de AV van VF niet paraat maar ik kan me voorstellen dat er instaat dat VF de dienst kan opschorten of beëindigen als cliënt in verzuim is met betalen. Een dergelijke voorwaarde is NIET voorhands onredelijk bezwarend.

Ook zal er in opgenomen zijn dat een ontbinding door VF wegens wanbetaling door cliënt a) cliënt niet ontslaat van de plicht alsnog te betalen en b) cliënt de resterende termijnen verschuldigd blijft.

Maar aangezien jij (en je advocaat) bestrijdt dat er een betalingsachterstand was, zul je die vordering ook wel bestrijden. Onterecht imo.
quote:
Ik heb vervolgens snel die ene factuur van mei betaald en de opzegdatum van VF aangehouden en geweigerd nog facturen te voldoen van NA deze datum. Maw : de resterende termijnen.
Waarom zou je de opzegdatum van VF aanhouden als je zo zeker bent van je zaak en je bij hoog en bij laag beweert dat je zelf -eerder- hebt opgezegd? Daarmee werk je juist in de hand dat VF's lezing voor juist moet worden aangenomen, helemaal nu je ten principale geen bewijs van opzegging kunt overleggen.
quote:
Ik heb betaald voor alle maanden dat ik aangesloten was. Ik betaal niet voor resterende maanden als ik niet aangesloten ben. Period. Dat mag ook helemaal niet.
Dat valt nog maar helemaal te bezien, jij was immers degene die in verzuim was (en bent); ik zou mijn woorden dus maar wat voorzichtiger kiezen als ik jou was.
quote:
Iemand ook nog 2 noteringen aan de broek smeren en lastig vallen met een incassobureau is helemaal van de pot gerukt.
Ja, stel je voor zeg, ongehoord. Die Preventelclub en die irritante incassobureaus, ze zouden verboden moeten worden :')
quote:
Ik heb hier 112 brieven van Intrum. Van 1 jaar. Dat is bijna om de dag een brief. Dat is gewoon terreur.
Troost je met de gedachte dat hun dat meer pijn, geld en moeite kost dan jou. En je hóeft ze niet alle 112 te koesteren :+
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_85460436
Iemand al opgemerkt dat TS moreel heel verwerpelijk bezig is? Met het volle verstand een 2 jarig contract aangaan, en daar dan kosteloos vanaf willen komen. Je had toch zelf ook wel kunnen bedenken dat zoiets niet gaat werken. Nu ga je achteraf lopen huilen en verdiep je jezelf achteraf pas in de materie. Tip voor de volgende keer verdiep je eest in de materie voordat je gaat handelen.
pi_85462156
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 01:45 schreef r_one het volgende:
Troost je met de gedachte dat hun dat meer pijn, geld en moeite kost dan jou. En je hóeft ze niet alle 112 te koesteren :+
Oud papier is toch geld waar? Nou, toch nog een bijdrage gekregen voor de kosten van de advocaat, wat wil een mens nog meer!

Inhoudelijk ga ik verder niet op dit topic in en sluit mij volledig aan bij de meningen die tot nu toe al neergezet zijn.
Even a broken clock is right twice a day.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')