quote:Die man speelt ook echt divers, ook veel veranderd. Van de welbekende nummers naar bijvoorbeeld dit:
quote:Nee dat betekent dat je op dat spoor gaat opnemen. Je hebt ergens je input gekozen, je kan kiezen voor microfoon of audio ingang. Daar moet je onderin ook je monitor aanzetten.
quote:Als je met ctrl op dat rode knopje klikt kan je monitor aan zetten. Bedankt.Op vrijdag 22 oktober 2010 00:37 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nee dat betekent dat je op dat spoor gaat opnemen. Je hebt ergens je input gekozen, je kan kiezen voor microfoon of audio ingang. Daar moet je onderin ook je monitor aanzetten.
quote:Dat alleen in de versie die gister is uitgekomen, heb je die?Op vrijdag 22 oktober 2010 00:39 schreef Graseter het volgende:
[..]
Als je met ctrl op dat rode knopje klikt kan je monitor aan zetten. Bedankt.
Op apple.com zag je trouwens ook filmpjes dat je je score kon verbeteren en feedback kon krijgen. Hoe de neuk kan je dat gebruiken.
quote:Geen idee, gister is m'n mac binnen gekomen.Op vrijdag 22 oktober 2010 00:45 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Dat alleen in de versie die gister is uitgekomen, heb je die?
quote:Nee dan heb je niet de nieuwste denk ik. Ik zou ff verder vragen in het Apple topicOp vrijdag 22 oktober 2010 00:46 schreef Graseter het volgende:
[..]
Geen idee, gister is m'n mac binnen gekomen.
quote:Da's een lekker versterkertje, heb er zelf ook op gespeeld.Op vrijdag 22 oktober 2010 01:37 schreef Iemand91 het volgende:
Zo dat is een afschrijving!In 2 uur ¤75 waardeverlies.
't gaat trouwens hierom.
Vergeleken met
dit.
[ afbeelding ]
quote:Zal wel, maar voor mij misschien dit.Op vrijdag 22 oktober 2010 01:38 schreef blckbb het volgende:
[..]
Da's een lekker versterkertje, heb er zelf ook op gespeeld.
quote:Verwacht er niet te veel van...Op vrijdag 22 oktober 2010 00:38 schreef GuitarJJ het volgende:
Morgen naar Steve Vai. Ben benieuwd wat hij ervan bakt
quote:Ga je er achteraan?Op vrijdag 22 oktober 2010 01:37 schreef Iemand91 het volgende:
't gaat trouwens hierom.
Vergeleken met dit.
[ afbeelding ]
quote:Is er een nieuwe? En dat net nu ik overgestapt ben naar LogicOp vrijdag 22 oktober 2010 00:45 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Dat alleen in de versie die gister is uitgekomen, heb je die?
quote:Er is bij elke advertentie een vakje met een kort linkje er inOp vrijdag 22 oktober 2010 01:40 schreef Iemand91 het volgende:
BTW, wat zijn marktplaats links lang zeg, tering...
quote:Legendarische ouwelullenmuziek, ik heb er niks mee.Op vrijdag 22 oktober 2010 00:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die man speelt ook echt divers, ook veel veranderd. Van de welbekende nummers naar bijvoorbeeld dit:
Maar ik blijf 'm not altijd geweldig vinden
quote:*wacht op het lijstje wat zal volgen*Op vrijdag 22 oktober 2010 07:45 schreef Cynic het volgende:
Goedemorgen!
Dit weekend maar weer eens inventariseren of ik nog spulletjes heb die weg kunnen. Ik kan het op dit moment echt niet tegenover mezelf verantwoorden om er nog iets bij te kopen voordat ik iets wegdoe
quote:Ritchie Blackmore speelt Mark Knopfler al weg wanneer hij zijn gitaarkoffer open doetOp vrijdag 22 oktober 2010 09:21 schreef Braddie het volgende:
Tom Jones & Mark Knopfler zijn toch wel 2 legendes als je het mij vraagt, ouwe lullen muziek of niet
quote:Dat is inderdaad niet mis!Op vrijdag 22 oktober 2010 01:37 schreef Iemand91 het volgende:
't gaat trouwens hierom.
Vergeleken met dit.
[ afbeelding ]
quote:Nee kloptOp vrijdag 22 oktober 2010 09:41 schreef Aresdreams het volgende:
anderhalf uur maar? das toch nie zo heel lang?
quote:Doe die barritone esp gitaar weg ?Op vrijdag 22 oktober 2010 07:45 schreef Cynic het volgende:
Goedemorgen!
Dit weekend maar weer eens inventariseren of ik nog spulletjes heb die weg kunnen. Ik kan het op dit moment echt niet tegenover mezelf verantwoorden om er nog iets bij te kopen voordat ik iets wegdoe
quote:Ik zeg toch "legendarisch".Op vrijdag 22 oktober 2010 09:21 schreef Braddie het volgende:
Tom Jones & Mark Knopfler zijn toch wel 2 legendes als je het mij vraagt, ouwe lullen muziek of niet
quote:
quote:DankuOp vrijdag 22 oktober 2010 08:37 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Er is bij elke advertentie een vakje met een kort linkje er in.
quote:Zoals gezegd, je mag 'm hebben. Tenzij jullie een gezamenlijke sponsoring voor mij houden.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:39 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet mis!
Ik was van plan om mijn huidige versterker eerst te verkopen, maar dit is toch wel een mooie kans
Maar dan moet ik wel anderhalf uur naar Utrecht rijden
quote:Die G-major ziet er wel toff uit, en die dubble neck, jammer dat ik geen geld er voor over heb...Op vrijdag 22 oktober 2010 10:59 schreef DrD00m het volgende:
Even iemand helpen om zijn stuff te verkopen :
http://www.speurders.nl/overzicht/gebruiker-3664048/
Zitten wel leuke spullen tussen! JCM900 stack ed.
quote:Wanneer is een doubleneck nou echt nuttig? Kom opOp vrijdag 22 oktober 2010 11:43 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Die G-major ziet er wel toff uit, en die dubble neck, jammer dat ik geen geld er voor over heb...
quote:* mompelt iets over aandelen in een chiropraktijk *Op vrijdag 22 oktober 2010 12:51 schreef Witchfynder het volgende:
Wanneer is een doubleneck nou echt nuttig? Kom op.
quote:Je kan wel masteren in Cubase, maar het is niet ongebruikelijk om daar niet je DAW voor te gebruiken maar een los programma als Wavelab (om maar even in de Steinberg-hoek te blijven).Op vrijdag 22 oktober 2010 10:50 schreef DrD00m het volgende:
Waarmee kan je beter een opname mee masteren op een Mac?
Pro tools of Cubase? Heb ook nog Garage-band, weet niet wat je daar allemaal mee kan?
quote:vind het gewoon mooi, en voor een nummer wat ik geschreven heb zou het nog best practisch kunnen wezen, ipv omschakelen tussen 12-snaar semi acoustisch en electrisch gitaar...Op vrijdag 22 oktober 2010 12:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wanneer is een doubleneck nou echt nuttig? Kom op.
Ik bedoel, iedereen volgt het terug tot Jimmy Page en hij stond destijds stijf van de dope. Nuff said.
quote:Zeggen dat Mark Knopfler ouwelullenmuziek maakt is toch geen bashen? En bovendien, jij mag hier wel posten dat je iets geweldig vindt, maar als je het daar niet mee eens bent, dan moet je ineens "niet druk maken"?Op vrijdag 22 oktober 2010 11:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]Denk het nietnee, is wel mooi ding, ook lekker buizen, maar ik zit zelf liever rond een prijs van ¤100.
Wil misschien gewoon wat leuks erbij, wat clean en niet zo'n bakbeest wat ik nu heb staan.
[..]
DankuZie ik ook nu....
[..]
Zoals gezegd, je mag 'm hebben. Tenzij jullie een gezamenlijke sponsoring voor mij houden.
Enne, dat gediscusseer/gebash van gitaristen/muzikanten/muziek boeit me niet echt, je houdt ervan of niet. Maar ga je dan ook niet druk maken om anderen. Net als de bijvoorbeeld de lijsten met beste gitaristen. Ik denk dat dta misschien wel de lijst is met de grootste discussie/tegenstanders.
quote:Nou ok, je hebt een punt. En dat mensen videos posten wat ze mooi vinden heb ik geen problemen mee, ook als men zegt dat ze het wat mindere muziek vinden.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zeggen dat Mark Knopfler ouwelullenmuziek maakt is toch geen bashen? En bovendien, jij mag hier wel posten dat je iets geweldig vindt, maar als je het daar niet mee eens bent, dan moet je ineens "niet druk maken"?![]()
Fuzzy. [ afbeelding ]
quote:Klinkt tof. Daar kun je wel een nummer omheen bouwen.Op vrijdag 22 oktober 2010 16:45 schreef Dribbel_ het volgende:
http://www11.speedyshare.(...)0%4016%2028%2035.wav
cool of niet?
quote:ThnxOp vrijdag 22 oktober 2010 16:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klinkt tof. Daar kun je wel een nummer omheen bouwen.
quote:Waarom niet alleen?Op vrijdag 22 oktober 2010 17:11 schreef -Menn0- het volgende:
Ow en ik wil naar Stone Sour maar niemand wilt mee
quote:(ver)draai hem!Op vrijdag 22 oktober 2010 18:14 schreef Gitaarmat het volgende:
M'n broertje heeft voor de grap even aan alle gitaren (tuners) zitten te draaien.
quote:Ik doe VWO5 nogOp vrijdag 22 oktober 2010 18:40 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Jij zit ook in VWO6 toch of was dat blckbb?
quote:YessssOp vrijdag 22 oktober 2010 18:40 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Jij zit ook in VWO6 toch of was dat blckbb?
quote:De zesde was juist het jaar waarin ik niks hoefde uit te voerenOp vrijdag 22 oktober 2010 19:31 schreef Gitaarmat het volgende:
Dit wordt een kutjaar aangezien ik de afgelopen 5 jaar niks gedaan heb op school.
quote:Achja, ik heb ook niets gedaan de afgelopen 5 jaar maar deze pwweek wel even wat geleerd enzo, gaat wel goedkomenOp vrijdag 22 oktober 2010 19:31 schreef Gitaarmat het volgende:
Dit wordt een kutjaar aangezien ik de afgelopen 5 jaar niks gedaan heb op school.
quote:Volgens mij is het t/m december nog ff wat nieuwe dingen en de vier maand daarna herhaling. Wat doe je nu dan?Op vrijdag 22 oktober 2010 19:37 schreef BoerBert het volgende:
[..]
De zesde was juist het jaar waarin ik niks hoefde uit te voeren
quote:Vergeet je pws nietOp vrijdag 22 oktober 2010 19:49 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Volgens mij is het t/m december nog ff wat nieuwe dingen en de vier maand daarna herhaling. Wat doe je nu dan?
quote:Vergeet school en word gewoon even beroemd met je bandje dan.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:31 schreef Gitaarmat het volgende:
quote:Tweede jaar op de uni. Niet dat ik nu zoveel doe, maar toen was dat leuker dan nu.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:49 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Volgens mij is het t/m december nog ff wat nieuwe dingen en de vier maand daarna herhaling. Wat doe je nu dan?
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 21:04 schreef Cynic het volgende:
Ik heb eindelijk mijn tascam opnamespul aan de praat in de oefenruimte!
quote:Yippee-ki-yay, bovenstaande is (eindelijkOp donderdag 21 oktober 2010 21:08 schreef Iemand91 het volgende:
Maandag om 17:00 uur moet het via internet en aan groepsgenoten ingeleverd worden.
Het gaat over de nieuwe inrichting van voormalig vliegbasis Soesterberg.
Het is een stelling van mij over een bepaald aspect daarvan.
Ik studeer 2e jaar Bouwkunde in Delft en hier waren we 7 weken mee bezig. Pff...
Ik heb al 600 woorden. Ofwel ik zou het alleen nog wat moeten uitbreiden en lekker verhaal van maken.
quote:Echt niet, groep 8 was geweldig. We deden niets anders dan wat voorbereiden op onze musical.
quote:ha, achteraf gezien met de kennis van nu, vond ik mijn PWS (over biodiesel, inclusief stinkend/vlammend experimenteren) een lachertje.
quote:¤499 over? Wel geinig ding opzich though...
quote:Maar in de zesde speelde ik gitaar, in groep 8 nog nietOp vrijdag 22 oktober 2010 22:10 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Echt niet, groep 8 was geweldig. We deden niets anders dan wat voorbereiden op onze musical.
Bytheway, basisschoolmusicals:![]()
quote:Het is nu vrij duidelijk voor me, zal er aan werken.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:45 schreef Dribbel_ het volgende:
Waar je echt aan moet gaan werken zijn die bends, ze zijn nu blijkbaar nog wat lastig voor je want je doet ze heel erg vals.
Ik zal uitleggen wat het idee er achter is
Een bend kan op 2 manier aangegeven zijn in een tab, of het is 5-7 of 5 en dan een pijltje omhoog met een 1tje erbij (er vanuitgaande dat we een hele toon omhoog gaan benden)
Staat er dus zo'n 1 dan pak je het 5e vakje van bijvoorbeeld je G snaar. Dat is dus een C, die gaan we dan 1 hele toon omhoog benden, dus het moet van een C naar een D gaan worden. Dat is dus dezelfde toon die op vakje 7 zit van je G snaar.
Sla dus je snaar aan op vakje 5 en slide dan naar vakje 7, je hoort dan je geluid 1 toon omhoog gaan. Hetzelfde doe je door je snaar aan te slaan op vakje 5 en dan net zover omhoog te benden tot je precies de toon hebt die je op vakje 7 hoort.
Wat misschien makkelijk is in het begin is je stemapparaat aan laten staan. Dan kan je daar op spieken of je hem ver of niet ver genoeg omhoog drukt
Hetzelfde verhaal heb je met bends van halve noten, alleen dan duw je je toon als het ware 1 vakje verder ipv 2
Hopelijk is het zo duidelijk voor je
quote:Nja.. Ik kan wel een slide gebruiken voor een bend, maar bij bepaalde songs klinkt dit gewoon niet lekker.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:51 schreef Dribbel_ het volgende:
MAar dan willen we geen video's meer horen met hele valse bends heDat je er een beetje naast zit mag, maar wat je nu doet dat kan niet he
![]()
Probeer anders je bends weg te laten en gebruik een slide als het benden je nog niet lukt
quote:Ja stel je voor dat Sweet Child O Mine verneukt zou worden door valse bendsOp vrijdag 22 oktober 2010 22:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nja.. Ik kan wel een slide gebruiken voor een bend, maar bij bepaalde songs klinkt dit gewoon niet lekker.
Stel je eens voor dat Sweet Child O Mine vol zou zitten met Slides inplaats van Bends
quote:Ja klopt, het is ook een ander geluid, een slide dan hoor je je toon vakje voor vakje omhoog gaan. Bij een bend gaat dat gelijkmatig zonder tussenstap waardoor je een veel vloeiender geheel krijgt.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:55 schreef Braddie het volgende:
Ja ok true.
Maar ik bedoel maar he, stel je zou alle bends van die solo vervangen door slides, dan is toch denk ik wel een deel van de kracht van die solo weg of niet?
quote:Ja, zit hem nu te spelen met slides, klinkt heel apartOp vrijdag 22 oktober 2010 22:58 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja klopt, het is ook een ander geluid, een slide dan hoor je je toon vakje voor vakje omhoog gaan. Bij een bend gaat dat gelijkmatig zonder tussenstap waardoor je een veel vloeiender geheel krijgt.
quote:Ja klopt.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:03 schreef Dribbel_ het volgende:
MAar dan hoor je wel de tonen op welke toonhoogte ze horen te zijn, en dan is het makkelijker na te spelen met bends. Maar als ik jou was zou ik die bends komende weken gewoon ff laten zitten en je op je timing te richten, want teveel dingen tegelijk verbeteren gaat niet werken, gewoon alles stap voro stap doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |