quote:Vind ik logischOp vrijdag 22 oktober 2010 16:58 schreef Iloontjuh1983 het volgende:
Als mijn buren er echt last van hebben wil ik er best wat aan doen, Zou ze willen snoeien (al doe ik dat al elk jaar) Maar als ze zo gaan treiteren en mij het leven zuur zouden maken zou ik niet met ze overleggen. Deze mensen wilden niet eens een compromie. Ze wilden gewoon hun zin :S
[..]
quote:Skaai heeft op pagina 5 uitgelegd hoe het verhaald daadwerkelijk in elkaar zit.Op zaterdag 23 oktober 2010 01:14 schreef gadescha het volgende:
maar skaai, je zegt de hele tijd dat ze alles in het voordeel van de andere buren hebben geknipt en dat het niet alleen de buren zijn.
al ettelijke pagina;s zeg je dat je het nog wel gaat noemen maar steeds ben je moe of heb je een ander excuus.
als een andere bewoner reageerd dat jouw ouders de veroorzakers zijn van de rotsituatie in de buurt dan val je die ook aan maar ondertussen nog geen ander voorbeeld van jouw kant.
ook als de buren welwillend zijn en eerst willen snoeien en dan 2 van de 3 willen kappen en 1 willen laten staan gaan je ouders nog zeiken.
en dan dat douche verhaal
jullie hebben nog geluk met zulke buren, ik had je moeder op het moment dat ze mijn zwangere vrouw met een bezem bedreigde een flinke mep op der bek verkocht.
maar goed, over x aantal maanden als de nieuwigheid van dit incident af is gaat ze wel zeiken over iets anders.
quote:Ik ben zelf ook wel enigzins geschrokken van de reactie van mijn moeder, maar ik kan het me wel voorstellen. Als iemand dusdanig aan het liegen is en allerlei beschuldigingen naar je toe schuift en je mag daar niet op reageren, je word constant gesshhhd, dan ontplof je op een gegeven moment toch? En de één wat erger dan de ander denk ik zo.Op zaterdag 23 oktober 2010 09:41 schreef Klaudias het volgende:
je zet uitbarsting tussen aanhalingstekens?
maar gelukkig dat je niet alles goedpraat wat je ouders deden
maar zelfs als die mensen van alles bij elkaar stonden te liegen .... dan is het toch niet goed om je er zo extreem over op te winden... dat staat toch in geen verhouding met het eigenlijke probleem.
quote:tja, ik moet zeggen dat ik de buurman van je ouders nu idd achterbakser zie dan toen ik de uitzending heb gezien.Op zaterdag 23 oktober 2010 09:50 schreef saroanda het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook wel enigzins geschrokken van de reactie van mijn moeder, maar ik kan het me wel voorstellen. Als iemand dusdanig aan het liegen is en allerlei beschuldigingen naar je toe schuift en je mag daar niet op reageren, je word constant gesshhhd, dan ontplof je op een gegeven moment toch? En de één wat erger dan de ander denk ik zo.
quote:Was je bij het bezemincident? Stonden jullie met z'n allen voor de deur?Op zaterdag 23 oktober 2010 09:35 schreef saroanda het volgende:
[..]
Skaai heeft op pagina 5 uitgelegd hoe het verhaald daadwerkelijk in elkaar zit.
Maar bij deze meld dochter #2 zich![]()
Mijn moeder heeft de buurvrouw niet bedreigd, de buurvrouw was toen ook niet zwanger. Ze stond met de bezem voor de deur, en de buren hebben de situatie lekker aangedikt. Want dat is iets wat ze al jarenlang heel erg goed kunnen, liegen, liegen en nog eens liegen. Dat is ook de rede geweest van de "uitbarsting" van mijn moeder tijdens het gesprek tussen beide partijen, wat daar aan vooraf ging is niet uitgezonden namelijk, het was blijkbaar niet interessant genoeg om uit te zenden dat de buurman 1 groot potje liep te liegen.
Ook ik keur niet alles goed wat mijn ouders gedaan hebben, en dat weten ze ook. Maar ik begrijp wel dat als je al ruim 3 jaar lang aan het lijntje word gehouden en je blijkbaar valse beloftes worden gedaan, je fatsoen en begrip naar de buren verdwijnt.
quote:Om niet jullie respect te verliezen.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:08 schreef saroanda het volgende:
Waarom zouden mijn ouders tegen mij liegen?
quote:Hoe weet je dat? Of heb je ze op een leugen betrapt omdat je ouders vertelde dat ze wat anders hadden gezegd.En ik ga niet nogmaals uitleggen dat de buurman een notoire leugenaar is en heel goed kan acteren
quote:En je zus en die buurman in dit topic (ok, dat is misschien een kloon en niet echt een buurman) zeggen dat het verhaal klopt en je moeder met de bezem tegen de muur stond te rammenOp zaterdag 23 oktober 2010 09:35 schreef saroanda het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft de buurvrouw niet bedreigd, de buurvrouw was toen ook niet zwanger. Ze stond met de bezem voor de deur, en de buren hebben de situatie lekker aangedikt. Want dat is iets wat ze al jarenlang heel erg goed kunnen, liegen, liegen en nog eens liegen. Dat is ook de rede geweest van de "uitbarsting" van mijn moeder tijdens het gesprek tussen beide partijen, wat daar aan vooraf ging is niet uitgezonden namelijk, het was blijkbaar niet interessant genoeg om uit te zenden dat de buurman 1 groot potje liep te liegen.
Ook ik keur niet alles goed wat mijn ouders gedaan hebben, en dat weten ze ook. Maar ik begrijp wel dat als je al ruim 3 jaar lang aan het lijntje word gehouden en je blijkbaar valse beloftes worden gedaan, je fatsoen en begrip naar de buren verdwijnt.
quote:Vrij naief om te denken dat je ouders heiligen zijn en nooit de waarheid een beetje kunnen opfleuren... Als iemand kwaad wordt, kan ie al dingen zeggen die ie niet wilt zeggen. Jouw ouders zijn wel ietsie meer dan "kwaad".Op zaterdag 23 oktober 2010 10:08 schreef saroanda het volgende:
Waarom zouden mijn ouders tegen mij liegen? En ik ga niet nogmaals uitleggen dat de buurman een notoire leugenaar is en heel goed kan acteren
quote:En t lijkt me beter t hierbij te laten. Wie er wel of geen schuld heeft aan de ontstane situatie is niet belangrijk aangezien t opgelost is.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:51 schreef saroanda het volgende:
Ik ga er verder niet meer op in, er is inmiddels genoeg gezegd en ik heb niet meer de behoefte om mij en m'n familie hier te "verdedigen". Mede omdat m'n zusje erg actief is op dit forum en ik het leuk zou vinden als ze dit ook kan blijven doen. Ik, m'n familie, buren en mensen die we kennen en van ons houden weten hoe het daadwerkelijk allemaal in elkaar steekt, en dat is het belangrijkste. Het probleem is nu voor beide partijen opgelost, iets wat ze allebei graag wilden.
quote:Jezus man, dat jullie hier ook nog door gaan zeiken... zo moeder zo dochters?? En dat ze niet zwanger was is je reinste bullshit. Ik stond op nog geen 15 meter afstand te kijken en die vrouw had een enorme buik. Dat was voor mij ook de reden om zo snel de politie te bellen, slimmie. En voor je mij ook nog gaat uitmaken als leugenaar: ik stond precies bij de drempel voor jullie huis naast die boom, samen met mijn buurvrouw en haar dochtertje, dan weet je ook meteen wie.Mijn moeder heeft de buurvrouw niet bedreigd, de buurvrouw was toen ook niet zwanger. Ze stond met de bezem voor de deur, en de buren hebben de situatie lekker aangedikt. Want dat is iets wat ze al jarenlang heel erg goed kunnen, liegen, liegen en nog eens liegen. Dat is ook de rede geweest van de "uitbarsting" van mijn moeder tijdens het gesprek tussen beide partijen, wat daar aan vooraf ging is niet uitgezonden namelijk, het was blijkbaar niet interessant genoeg om uit te zenden dat de buurman 1 groot potje liep te liegen.
quote:ja dat gaat over bomen die er wettelijk mogen staan en die er meer dan 20 jaar staan...Op zaterdag 23 oktober 2010 09:35 schreef saroanda het volgende:
[..]
quote:Tijd voor een nieuw programma: Bonje met de Buurt.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:27 schreef just me het volgende:
Aha de hele buurt is zich nu hier aan het verzamelen
quote:Gezllig idd.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:27 schreef just me het volgende:
Aha de hele buurt is zich nu hier aan het verzamelen
quote:zelfs toen de buurman 1 boom wou weghalen was het niet goed.Op zaterdag 23 oktober 2010 10:08 schreef saroanda het volgende:
Waarom zouden mijn ouders tegen mij liegen? En ik ga niet nogmaals uitleggen dat de buurman een notoire leugenaar is en heel goed kan acteren
quote:Dan moet je toch even leren kijken, dat wordt wel genoemd in de uitzending. Je vader specificeert zelf dat het om de buitenbus gaat.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:46 schreef Skaai het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, maar het voorbeeld van de brievenbus is er weer een waaruit blijkt dat er een hoop niet naar waarheid wordt verteld, wordt gelezen of achterwege wordt gelaten. Maar daar was ik al redelijk op voorbereid
.
quote:Ik raad je aan mijn post nog eens terug te lezen.Op zaterdag 23 oktober 2010 13:30 schreef gadescha het volgende:
[..]
zelfs toen de buurman 1 boom wou weghalen was het niet goed.
twee ook niet.
de derde flink snoeien was ook niet voldoende, alles moest weg waar je ouders geen recht op hadden.
en maar blijven zeiken.
je ouders waren ontzettend onredelijk maar schijnbaar snap je dat niet?
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 16:07 schreef Skaai het volgende:
[..]
Ik raad je aan mijn post nog eens terug te lezen.
Verder laat ik het hierbij. Ik heb in alle redelijkheid mijn kant van het verhaal verteld, en ik snap dat het als partijdig wordt gelezen (is het deels natuurlijk ook, het blijven hoe dan ook mijn ouders) en er nog een hoop (dezelfde) vragen zijn maar ik vind het prachtig zo
. Ik heb ook geen behoefte meer om me er druk om te gaan maken, ik krijg al vragen zat op m'n werk
.
quote:plaatst je vader dat gevecht met Mallejan wel op youtube???Op zaterdag 23 oktober 2010 16:07 schreef Skaai het volgende:
[..]
En Mallejan, als je zo'n toffe pik bent om de politie te bellen (maar van 15 meter afstand niet de ballen hebt om tussenbeide te springen), bel voor de lol eens aan bij mijn ouders als je een rooie Volkswagen Golf voor de deur geparkeerd ziet staan. Ik wil je gedetailleerde versie van het verhaal wel eens bij een kopje koffie aanhoren. De bezem zal ik in de schuur laten
.
quote:achterbaks mannetje?Op zaterdag 23 oktober 2010 14:22 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Dan moet je toch even leren kijken, dat wordt wel genoemd in de uitzending. Je vader specificeert zelf dat het om de buitenbus gaat.
Overigens klinkt het "écht houden van tuinieren" mij schromelijk overdreven in de oren. Het is voornamelijk een betegelde achtertuin met enkele potten en een heg. Dat het niet leuk is om de hele tijd op te ruimen, maar bezem erdoor en klaar (niet mee slaan!)
Buurman Paul lijkt mij overigens een beetje een achterbaks mannetje. Hij speelt de vermoorde onschuld, maar dat lijkt me ook niet de waarheid. Dat neemt niet weg dat de eisende partij zich nooit zou moeten verlagen tot treiterpraktijken... dan ben je automatisch al een verliezer.
Hopelijk is de situatie nu in ieder geval beter, en krijgt je moeder genoeg steun en hulp om beter te worden.
quote:Tip: Klik niet meer op dit topique in je MyAT of forumindexOp zondag 24 oktober 2010 13:46 schreef mien-moeke het volgende:
Heb t wel een beetje gehad met deze 'discussie'.
quote:hoop elke keer dat er iets zinnigs gepost word... Maar helaas...Op zondag 24 oktober 2010 13:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tip: Klik niet meer op dit topique in je MyAT of forumindex
quote:meneer vond ook eigenlijk dat hij geen excuses hoefde te maken en wilde het woord ook eigenlijk niet noemen.Op zondag 24 oktober 2010 14:09 schreef Klaudias het volgende:
Toch vind ik het jammer dat ze een contract hebben ondertekend met dat "ze zullen ophouden met de pesterijen" en niet met een contract waarmee ze excuses aanbieden voor hun vroegere acties ... althans dat heb ik begrepen tijdens de uitzending.
Er zit namelijk wel een verschil tussen die 2 dingen.
quote:Haar tuin? Die paar tegeltjes en dat houten huisje?Op vrijdag 22 oktober 2010 17:29 schreef Skaai het volgende:
Ze heeft leuk contact met de andere buren in de omgeving, maar heeft als enige echte hobby haar tuin.
quote:Aflevering 2. Ontzettende overlast van dieren (lees 15 katten, 1 hond, 8 vogels, schildpadden) in een mega kleine huurwoning. De bovenbuurvrouw klaagt over stank. Eigenlijk zijn de leukste afleveringen die waarbij een van de twee partijen niet helemaal 100 isOp vrijdag 22 oktober 2010 22:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
DAT VERKLAART ALLES
Ik ga nu eerder eps checken, iemand nog een aanrader welke de leukste is?
quote:Ik kijk hem nu. Die kerstkaartOp zondag 24 oktober 2010 15:48 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Aflevering 2. Ontzettende overlast van dieren (lees 15 katten, 1 hond, 8 vogels, schildpadden) in een mega kleine huurwoning. De bovenbuurvrouw klaagt over stank. Eigenlijk zijn de leukste afleveringen die waarbij een van de twee partijen niet helemaal 100 is![]()
quote:Door dit ben ik benieuwd geworden, ben 'm nu ook aant kijkenOp zondag 24 oktober 2010 16:38 schreef hexje het volgende:
de kattenfluisteraar![]()
![]()
![]()
Marijke Helwegen![]()
Deze is leuker dan de bomen aflevering.
quote:Die kerstkaart is volgens mij gewoon door die katten crackhoer zelf geschreven. Handschrift was ook vrij vrouwelijk volgens mij.
quote:Je vergeet het feit dat die mensen in een kooi slapenOp zondag 24 oktober 2010 16:38 schreef hexje het volgende:
de kattenfluisteraar![]()
![]()
![]()
Marijke Helwegen![]()
Deze is leuker dan de bomen aflevering.
quote:Dus je noemt mij een zeur omdat ik jullie afleidingsmanoeuvre doorheb?Op zondag 24 oktober 2010 23:31 schreef hexje het volgende:
Voorjaar 2010 stok oude shit.
Sommige zagen het voor het eerst zoals ik. En ja het leek een goede afleiding. Helaas is er altijd wel eentje die daarover gaat zeuren.
quote:En drie vogeltjes.Op zondag 24 oktober 2010 17:52 schreef Enfermera het volgende:
Oh lord, wat een aflevering![]()
Pffff..... Ik moest echt ZO hard lachen toen die kattenfluisteraar & Marijke 'hertje' Helwegen hun intrede deden
![]()
Nouja, ze heeft iig 10 katten weggedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |