quote:Nogmaals, u hebt gebruik gemaakt van een service en daar mag Vodafone best voor gecompenseerd worden.Op donderdag 21 oktober 2010 18:47 schreef edu1 het volgende:
Nee ik heb nog geen specificatie ontvangen het enige wat ik weet is dat er voor 9GB aan data verbruikt zou zijn.
Ik heb bij aanschaf gevraagd of dit product gezegd dat ik het wil gebruiken voor als ik af en toe onderweg ben en dus niet voor 1353,42 Euro ga zitten internetten op die dongle!
Hebben mensen hier dergelijke ervaring met mobiel internet van Vodafone?
quote:heeft ie straks ook nog een bkr noteringOp donderdag 21 oktober 2010 18:49 schreef Roolio het volgende:
Storneer dan de automatische incasso. Heb je tenminste weer wat geld. En meestal is er wel een coulanceregeling voor dit soort dingen, moet je even bellen dus.
quote:Ja klopt zoiets Fair Use Policy geloof ik.Op donderdag 21 oktober 2010 18:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar er is een wet dat er maar zoveel in rekening mag worden gebracht voor mobiel internet, iig op telefoons. gaat dat ook niet op voor dongels? wat voor abbo heb je sowieso?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ja inderdaad,Op donderdag 21 oktober 2010 18:50 schreef ThaRock101 het volgende:
[..]
heeft ie straks ook nog een bkr notering
quote:dat vind ik best veel hoorOp donderdag 21 oktober 2010 18:39 schreef edu1 het volgende:
kreeg ik tot mijn grote schrik een rekening van maar 1353,42 Euro!!
quote:neem ff contact met je bankOp donderdag 21 oktober 2010 18:54 schreef edu1 het volgende:
[..]
Ja inderdaad,
De factuurdatum is 7/10/2010 waarop staat dat het bedrag automatisch zal worden afgeschreven omstreeks 14/10/2010
En ik krijg een paar dagen daarop al een aanmaning met de datum 10/10/2010 waarop staat dat ik nog niet betaald zou hebben en dat ze het gaan melden bij de Bkr!
Ik ben dus bang als ik het bedrag nu laat storneren dat ik die Bkr registratie ook nog eens op mijn dak krijg.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 18:53 schreef fokexpert het volgende:
Dit heeft mijn vader ook gehad afgelopen tijd. Wel gebruikt maar zeer weinig, en paar nkeer gigantische rekening.
Elke keer vodafone gebeld en creditnota gekregen (4 keer gebeurd),
Vodafone schijnt hoe dan ook al ellende te hebben met hun administratie.
Mocht vodafone je niet helpen, dan gewoon bericht plaatsen op trosradar.nl, en binnen paar uur heb je reactie van vodafone en word het netjes met je geregeld (hun goeie wil tonen.).
Elke keer wanneer ze niet hun belofte nakomen (Wat ik regelmatig heb gehad.) elke keer je topic een update geven, van wat er speelt.
Werkt perfect!Dankjewel voor deze informatie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En over die regel daar weet ik nog niks van maar ik ga proberen dat uit te zoeken.
quote:Bizar toch? Al helemaal omdat ik van te voren heb aangegeven dat ik de dongle van Vodafone alleen af en toe wil gebruiken als ik onderweg ben..
quote:Als je niet het juiste woord weet, gebruik het dan niet.Op donderdag 21 oktober 2010 19:34 schreef Elusive het volgende:
ik neem aan dat je contact hebt gehad met je bank en het bedrag heb gesommeerd?
quote:Ja, want dat doet er toeOp donderdag 21 oktober 2010 19:40 schreef edu1 het volgende:
[..]
Bizar toch? Al helemaal omdat ik van te voren heb aangegeven dat ik de dongle van Vodafone alleen af en toe wil gebruiken als ik onderweg ben..
quote:De factuurdatum is 7/10/2010 waarop staat dat het bedrag automatisch zal worden afgeschreven omstreeks 14/10/2010Op donderdag 21 oktober 2010 19:34 schreef Elusive het volgende:
ik neem aan dat je contact hebt gehad met je bank en het bedrag heb gesommeerd?
quote:Je kan nu over de bank en BKR gaan zeuren, maar je zal de vordering toch echt bij Vodafone moeten betwisten. Niemand anders kan er iets aan doen.Op donderdag 21 oktober 2010 19:41 schreef edu1 het volgende:
Ik ben dus bang als ik het bedrag nu laat storneren dat ik die Bkr registratie ook nog eens op mijn dak krijg.
quote:Dat krijg je vast wel.Op donderdag 21 oktober 2010 19:41 schreef edu1 het volgende:
[..]
De factuurdatum is 7/10/2010 waarop staat dat het bedrag automatisch zal worden afgeschreven omstreeks 14/10/2010
En ik krijg een paar dagen daarop al een aanmaning met de datum 10/10/2010 waarop staat dat ik nog niet betaald zou hebben en dat ze het gaan melden bij de Bkr!
Ik ben dus bang als ik het bedrag nu laat storneren dat ik die Bkr registratie ook nog eens op mijn dak krijg.
quote:je kunt binnen 10 dagen van de koop afzienOp vrijdag 22 oktober 2010 09:02 schreef Omkron het volgende:
Kut, en ik heb daar net een abo afgesloten voor twee jaar.
quote:Goedendag allemaal,Was er sinds 1 juli trouwens geen regel dat die na 50 euro onkosten geblokkeerd moest worden automatische? En dat je deze limiet zelfstandig moest verhogen als je dat wou?
quote:JIj weet ook niet waar je over praat.Op donderdag 21 oktober 2010 18:49 schreef Relko het volgende:
[..]
Nogmaals, u hebt gebruik gemaakt van een service en daar mag Vodafone best voor gecompenseerd worden.
quote:Volgens mij geldt dat alleen bij internet op je telefoon, in het geval van dataroaming. dus in het buitenland.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:05 schreef Omkron het volgende:
Was er sinds 1 juli trouwens geen regel dat die na 50 euro onkosten geblokkeerd moest worden automatische? En dat je deze limiet zelfstandig moest verhogen als je dat wou?
Bovenstaande is een vraag van iemand anders, maar nog niet beantwoord. Ben ook wel benieuwd eigenlijk. Of geld dat alleen voor in het buitenland dan?
quote:Ok bedankt voor de informatie,Op vrijdag 22 oktober 2010 15:31 schreef polariteit het volgende:
[..]
Volgens mij geldt dat alleen bij internet op je telefoon, in het geval van dataroaming. dus in het buitenland.
voor zover ik weet geldt dat niet voor die dongels.
wel kloteprobleem trouwens van TS. hoop voor hem dat het echt een fout is van vodafone en dat hij er met ze uit kan komen; lijkt me beetje duur foutje als het je eigen fout is door dat ding per ongeluk aan te laten staan...
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 19:53 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat krijg je vast wel.
Belangrijk is: Heb je de dongel aangesloten gehad de periode waar het om gaat?
Zo ja: dan kan het zijn dat je de data hebt verbruikt en moet je dat eerst uitzoeken.
Zo nee: de dongel lag in een lade en was offline: storneer je geld via de bank en bel vodafone over hun fout. Stuur ze het ook aangetekend per brief.
quote:2,80 op een vordering van 1353 euro, stel je niet aanOp vrijdag 22 oktober 2010 16:34 schreef edu1 het volgende:
Normaliter wel ja maar ze hebben me 06-nr van mijn dongle ook nog eens afgesloten (terwijl ze dat idioot hog bedrag allang binnen hebben!) dus ik kan de specificatie nu alleen per post opvragen (kosten: 2,80 Euro....................)
quote:opvragen danOp vrijdag 22 oktober 2010 16:34 schreef edu1 het volgende:
Normaliter wel ja maar ze hebben me 06-nr van mijn dongle ook nog eens afgesloten (terwijl ze dat idioot hog bedrag allang binnen hebben!) dus ik kan de specificatie nu alleen per post opvragen (kosten: 2,80 Euro....................)
quote:Onmiddelijk gewoon storneren hun hele incasso totdat dit is uitgezocht en neem die BKR maar voor lief en handel dat later af.Op donderdag 21 oktober 2010 19:41 schreef edu1 het volgende:
[..]
De factuurdatum is 7/10/2010 waarop staat dat het bedrag automatisch zal worden afgeschreven omstreeks 14/10/2010
En ik krijg een paar dagen daarop al een aanmaning met de datum 10/10/2010 waarop staat dat ik nog niet betaald zou hebben en dat ze het gaan melden bij de Bkr!
Ik ben dus bang als ik het bedrag nu laat storneren dat ik die Bkr registratie ook nog eens op mijn dak krijg.
quote:En dan ben je een jaar verderOp vrijdag 22 oktober 2010 16:49 schreef rubje het volgende:
[..]
Onmiddelijk gewoon storneren hun hele incasso totdat dit is uitgezocht en neem die BKR maar voor lief en handel dat later af.
- Geef hun een ander banknummer dat niet werkt in het vervolg zodat jij elke maand zelf stort (incassso is geen wettelijke verplichting!)
- Eis van hun een uidraai van alles als bewijs
- Betwist het bedrag
- Indien ze jou hebben aangemeld bij het BKR en later blijkt dat de fout bij hen lag en zij weigeren de BKR fout te corrigeren meldt ze aan bij de Geschillencommissie die hiervoor geldt en maakt de zaak aanhangig want jij hoeft niet te bloeden als zijn fouten maken.
quote:Geenszins, ik zit in de regio Amsterdam en heb de dongle gelukkig nog nooit over de grens meegenomen.Op vrijdag 22 oktober 2010 16:46 schreef nils7 het volgende:
[..]
opvragen dandie 2,80 ken er dan ook wel bij!
Heb je op de grens in belgie zitten internetten ofzo...
quote:Klopt, Fair Use Policy, dat houdt in dat je gewoon chill kunt internetten maar zodra je 10x zoveel gebruikt als het gemiddelde gebruik van NL gaat je snelheid naar beneden. Het internet wordt dus niet gestopt..Op donderdag 21 oktober 2010 18:52 schreef edu1 het volgende:
[..]
Ja klopt zoiets Fair Use Policy geloof ik.
Het abonnement heet Data Max. Standaard 400 promo voor 27,62 Euro per maand en daar ben ik nog nooit boven gekomen en heeft Vodafone altijd optijd via automatische incasso kunnen innen.
quote:niks dokken gewoon storneren dat doen wat ik adviseer want al die bedrijven zijn altijd erg goed om hun eigen gelijk te benadrukken uitgaande dat de gemiddelde klant achterlijk is. Gelukkig is er nog altijd een rechter die ze vaak in de rechtzaal in het ongelijk stelt.Op vrijdag 22 oktober 2010 16:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
En dan ben je een jaar verder![]()
Gewoon dokken (wat volgens mij al is gebeurt) en als het zijn fout niet is zal Vodafone er vast professioneel op reageren.
Zelf bij een Telco gewerkt en als er echt wat fout is gegaan (vaak ook niet, en was het toch wel meestal de fout van de gebruiker zelf!) dan wordt het wel recht gezet!
quote:Rare kwibus..Op donderdag 21 oktober 2010 18:47 schreef ThaRock101 het volgende:
als het een beetje meezit is die 9gb aan kinderporno, de politie staat straks ook nog bij je voor de deur.
quote:Je kunt de organisatie die het plaatst ( zeker als het jouw fout niet is) verplichten het te laten verwijderen.. toch?Op vrijdag 22 oktober 2010 17:09 schreef Rockabella het volgende:
En hoe zit het nou met die BKR dan? Stel je betaald de rekening na de aanmaning, maar niet dezelfde dag, dus iets later. Dan krijg je dus een aantekening bij de BKR, als je betaald komt er een H van herstel achter.. Stel je wil ergens anders een mobiel abonnement nemen, bij een andere provider dus. Word je dan niet geweigerd omdat je een BKR registratie hebt of gaat dat niet zo ver?
quote:Als het jou niet is wel ja.. Maar deze situatie ligt iets anders. Heeft niks met de situatie van TS te maken. Telefoonrekeningen gaan met automatische incasso. Stel je hebt er dus een gemist, en krijgt dan na maanden een aanmaning en op dat moment kun je het niet betalen, terwijl het wel gewoon een rekening is die betaald moet worden. Het is een week later betaald.. BKR registratie is dus hoogstwaarschijnlijk gemaakt.. Dan kun je hem niet laten verwijderen? En kun je dus ook geen nieuwe aansluiting maken bij een andere provider?Op vrijdag 22 oktober 2010 17:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Je kunt de organisatie die het plaatst ( zeker als het jouw fout niet is) verplichten het te laten verwijderen.. toch?
quote:Logisch, maar BKR noteringen zijn er in verschillende maten, het draait ook om het bedrag. Dat bepaald de ernst van de registratie.. Maar gezien het me niet lijkt dat dit jou fout is krijg je het geld terug en kun je, je registratie laten verwijderen..Op vrijdag 22 oktober 2010 17:21 schreef edu1 het volgende:
Ik weet wel dat wanneer je een hypotheek wilt afsluiten dat je dan geen dergelijke notering mag hebben bij het Bkr. En dat is dus mijn grote zorg in dezen.
quote:Als je ergens niet wil komen is de rechtbank hoor... daar zou ik niet op zitten wachtenOp vrijdag 22 oktober 2010 16:58 schreef rubje het volgende:
[..]
niks dokken gewoon storneren dat doen wat ik adviseer want al die bedrijven zijn altijd erg goed om hun eigen gelijk te benadrukken uitgaande dat de gemiddelde klant achterlijk is. Gelukkig is er nog altijd een rechter die ze vaak in de rechtzaal in het ongelijk stelt.![]()
quote:mensen zoals jou snap ik niet.Op donderdag 21 oktober 2010 19:40 schreef edu1 het volgende:
[..]
Bizar toch? Al helemaal omdat ik van te voren heb aangegeven dat ik de dongle van Vodafone alleen af en toe wil gebruiken als ik onderweg ben..
quote:Voor alle duidelijkheid;Op vrijdag 22 oktober 2010 17:55 schreef Hpzone het volgende:
Het is mij na dertig mensen die het vroegen nog niet duidelijk of je die dongle nou helemaal niet gebruikt hebt, of stiekem toch wel eventjes.
quote:Ik denk niet dat het moeilijk te begrijpen is,Op vrijdag 22 oktober 2010 17:51 schreef gadescha het volgende:
[..]
mensen zoals jou snap ik niet.
als je internet voor onderweg af en toe wil dan pak je toch een van de vele gratis wlan punten.
of je sluit je mobiel ff aan op je lappie?
of heb je die dongle genomen omdat het zo'n gadget is
quote:Ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen, maar een quoteje volstaat hier ook.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:46 schreef RotterdamseRoy het volgende:
Zat de dongel nou WEL of NIET in een laptop?
Dus niet of je wel of niet zelf een verbinding hebt gemaakt,
maar of je het ding er steeds uitgehaald hebt op het moment
dat je hem niet gebruikte?
quote:Nee, ik heb de dongel in de periode waar over de rekening over gaat niet gebruikt.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:38 schreef Peter het volgende:
Heb je de dongle in de periode gebruikt waar de rekening over gaat?
quote:Voor alle duidelijkheid;Op vrijdag 22 oktober 2010 18:46 schreef RotterdamseRoy het volgende:
Zat de dongel nou WEL of NIET in een laptop?
Dus niet of je wel of niet zelf een verbinding hebt gemaakt,
maar of je het ding er steeds uitgehaald hebt op het moment
dat je hem niet gebruikte?
quote:Dit is echt het enige relevante. Al die andere bullshit had je wel achterwege kunnen laten. Gewoon storneren en Vodafone vragen om bewijs.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:42 schreef edu1 het volgende:
[..]
Nee, ik heb de dongel in de periode waar over de rekening over gaat niet gebruikt.
quote:en heb je je provider inmiddels al gebeld?Op vrijdag 22 oktober 2010 19:54 schreef edu1 het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid;
Zoals ik al zei ik heb de dongel nauwelijks kunnen gebruiken wegens technisch mankement en heb het apparaat niet in mijn laptop laten zitten.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 17:09 schreef Rockabella het volgende:
En hoe zit het nou met die BKR dan? Stel je betaald de rekening na de aanmaning, maar niet dezelfde dag, dus iets later. Dan krijg je dus een aantekening bij de BKR, als je betaald komt er een H van herstel achter.. Stel je wil ergens anders een mobiel abonnement nemen, bij een andere provider dus. Word je dan niet geweigerd omdat je een BKR registratie hebt of gaat dat niet zo ver?
quote:Als overigens blijkt dat een negatieve registratie ONTERECHT is, hoor je geen H-codering te krijgen, maar moet de volledige negatieve registratie worden verwijderd. Een H-codering hoor je normaal te krijgen wanneer het probleem is verholpen.Achterstand en Herstel
Deelnemers zijn verplicht een betalingsachterstand op een overeenkomst bij ons te melden. Maar dat gebeurt niet zo maar. Zij zijn verplicht u vooraf te waarschuwen dat de achterstand bij ons wordt gemeld als u langer wacht met betalen. Het moment waarop deze melding plaatsvindt, hangt af van de soort overeenkomst. Deze periode tussen het moment dat de betalingsachterstand ontstaat en het moment waarop deze bij ons wordt aangemeld, varieert tussen de twee en vier maanden. Bij een aflopend krediet gebeurt dit bijvoorbeeld na twee maanden. Officieel heet het melden van een achterstand een 'Achterstandsmelding'. In uw gegevens is deze zichtbaar met een 'A' bij het betreffende krediet. Een achterstand wordt altijd geregistreerd, ongeacht de hoogte van de achterstand. Dit geldt ook voor gsm-abonnementen.
Hebt u uw achterstand ingelopen, dan is dit ook zichtbaar bij ons. Een 'H' van Herstel bij de betreffende overeenkomst geeft dit aan. De 'H' wordt alleen vermeld als de overeenkomst doorloopt. Als u de achterstand hebt ingelopen en daarmee de overeenkomst heeft beėindigd, wordt een einddatum bij de overeenkomst geplaatst. De 'A' van Achterstand blijft met de einddatum zichtbaar bij de betreffende overeenkomst. Vijf jaar na de einddatum verdwijnen uw gegevens over de beėindigde overeenkomst automatisch uit ons bestand. Dus ook de 'A'.
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=67
quote:In het verleden deed men bij het verstrekken van een hypotheek niet al te moeilijk om een negatieve registratie bij een telefoon abonnement. In hoeverre dit het afgelopen jaar is veranderd durf ik niet te zeggen.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:21 schreef edu1 het volgende:
Ik weet wel dat wanneer je een hypotheek wilt afsluiten dat je dan geen dergelijke notering mag hebben bij het Bkr. En dat is dus mijn grote zorg in dezen.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 19:54 schreef edu1 het volgende:
[..]
Voor alle duidelijkheid;
Zoals ik al zei ik heb de dongel nauwelijks kunnen gebruiken wegens technisch mankement en heb het apparaat niet in mijn laptop laten zitten.
quote:Als je de dongle niet in je laptop hebt laten zitten, wat zou de software van Vodafone er dan mee te maken kunnen hebben?Op vrijdag 22 oktober 2010 15:46 schreef edu1 het volgende:
[..]
Ok bedankt voor de informatie,
Ik weet zeker dat ik de dongle niet per ongeluk aan heb laten staan het probleem zal wel in de software van Vodafone zitten althans dat zeggen meer mensen.
Ik kon in ieder geval bijna geen verbinding maken met de dongle terwijl ik in Amsterdam zit dus ..
Hoeveel pech kun je hebben met zo'n ding zeg...
quote:even hierin op inhakenOp vrijdag 22 oktober 2010 18:14 schreef edu1 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het moeilijk te begrijpen is,
ik reis wel eens met de trein en dan is zo'n dongle in principe best handig, mits ie het doet natuurlijk.
quote:En toch werkt het prima ( uit ervaring!)Op vrijdag 22 oktober 2010 22:35 schreef Shasty het volgende:
[..]
even hierin op inhaken
"een dongle voor in de trein" is de waarschijnlijk de beste marketingpraat uit de geschiedenis. In een rijdende trein switch je namelijk constant tussen allerlei GSM masten.En daarnaast je bevindt je trein zich 3/4 van de tijd buiten het bereik van de mast. Daarnaast is een GSM mast opgebouwd op de manier waarop degene die het langst "contact" met de mast het heeft de meeste bandbreedte tot zijn beschikking krijgt. Anyhow. Een dongle in een rijdende trein is kansloze business.
quote:Dongel niet aangesloten = onterechte factuur.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:42 schreef edu1 het volgende:
[..]
Nee, ik heb de dongel in de periode waar over de rekening over gaat niet gebruikt.
quote:In ieder geval wel bij Vodafone..Op vrijdag 22 oktober 2010 19:59 schreef Thomas B. het volgende:
Zegt wel weer wat over het verdienmodel van de mobiele internetproviders. Sterkte, TS.
quote:Hallo Omkron,Op zaterdag 23 oktober 2010 12:46 schreef Omkron het volgende:
Ik ben heel erg benieuw naar de afloop. Hou je ons op de hoogte TS. En sterkte met de hele zaak.
quote:maar heb je nog geen contact gezocht?Op zaterdag 23 oktober 2010 18:15 schreef edu1 het volgende:
[..]
Hallo Omkron,
Ik houd jullie op de hoogte, bedankt.
quote:Ik heb uiteraard contact gezocht met de klantenservice van Vodafone zij het dat ik daar niet verder mee ben gekomen tot een oplosing in deze zaak.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:50 schreef gadescha het volgende:
[..]
maar heb je nog geen contact gezocht?
ben wel benieuwd naar hoe en wat maar je hebt na zo'n schandalige rekening nog niks gebeld of de winkel bezocht?
quote:Ik had deze zaak al op Trosradar.nl gezet en echt gehoopt dat een medewerker van Vodafone zou reageren op mijn post maar dit is niet gebeurd..Op dinsdag 26 oktober 2010 18:47 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Zet het op twitter, lijkt soms te helpen...
EDIT: Even serieus, stuur een mailtje naar youp!
Zie zijn twitter: http://twitter.com/youpvanthek
quote:Stuur ff kort een mailtje naar youp@nrc.nl, misschien wordt je verhaal wel gepubliceerd in zijn boek of vind Youp het ernstig genoeg om zelf achteraan te gaan/als voorbeeld te gebruiken waar dan ook. Ik denk dat je OP wel voldoet dan!Op dinsdag 26 oktober 2010 22:15 schreef edu1 het volgende:
[..]
Ik had deze zaak al op Trosradar.nl gezet en echt gehoopt dat een medewerker van Vodafone zou reageren op mijn post maar dit is niet gebeurd..
quote:Precies, 1300 euro voor 9GB, zijn ze helemaal gek gewordenOp dinsdag 26 oktober 2010 22:29 schreef Brombaard het volgende:
Al heb je wel 9GB verbruikt, dan kan het toch nog niet zo duur zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |