abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87877910
Foppe is cute O+ Gedraagt ze zich een beetje zo in de winkel?
pi_87878008
Ja gaat super en als het te drukkig voor dr wordt, gaat ze naar de oppas. :D

Ze heeft een puppyren daar en ze loopt niet weg als ze losloopt, gelukkig.
Danx voor vragen
pi_87878274
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:10 schreef trui het volgende:

[..]

oh da's ook niks nee. welke muts, en waarom?

haha wat leuk sabine. ^O^ ik ben benieuwd naar 't eindresultaat!
de muts die ladyblack ook laatst gemaakt had. het was een soort model champignon geworden. geen succes. :P
Kwak
pi_87878603
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:16 schreef -sabine- het volgende:
is Foppe in de winkel aan het spelen met een klein ballonnetje.
Ze is nog geen A4tje groot.
Wat een schatje! O+
pi_87880043
Vandaag tussen de bedrijven door nog een konijntje voor een vriendin gemaakt:

(Patroon van: http://veryberryhandmade.(...)nny-crochet-pattern/ )
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:43:08 #106
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87890425
Dat konijn lijkt echt HEEEEEEEL erg op m'n knuffel konijn, die je dan vanaf geboorte af aan hebt!
(behalve dat die niet zo wit meer is, en officieel kon zitten maar zo hard geknuffeld is dat ie zo uitgerekt is ;))

En Foppe is heel schattig! (Al vind ik hondjes vooral schattig zolang ze mij met rust laten, maar hij ziet er echt lief uit! :D:D)

Vandaag weer compromis: eerst leren, dan haken!
Hoopte dat ik m'n muts snel af zou hebben en kon beginnen aan struisvogel, maar dat zit er vandaag nog niet in denkik...
pi_87890708
Het lukt niet :(

quote:
With L-11 (8mm) hook and A, ch 39 (47). Turn ch so that back horizontal bar is facing.

Row 1: Leaving a 6" (15 cm) tail and working in the back bars only, join B with sl st in first ch, sl st in each remaining ch across, turn—39 (47) sts.

Row 2: Working in back loops only, sl st in each st across, turn.

Row 3: With A and working in back loops only, sl st in each st across, turn.

Row 4: Working in back loops only, sl st in each st across, turn.

Row 5: With B and working in back loops only, sl st in each st across, turn.

Row 6: Working in back loops only, sl st in each st across, turn.
Je moet dus rijtjes van V-tjes krijgen die aan allebei de kanten hetzelfde is, maar ik heb al vanalles geprobeerd en ik krijg aan de ene kant toch echt dat slipstitch streepje. En nu is dat niet zo'n ramp, maar ik krijg ook geen echte vtjes-streep. Het is ook echt een crime om in die backloop te haken, dus heb ook even front loop geprobeerd, maar dat werkte ook niet.

Zo moet het dus worden, maar daar lijkt het mijne echt niet op :{ Ik krijg ook de zijkanten niet mooi netjes }:| grrrr
pi_87891847
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 17:21 schreef Mynerfius het volgende:

Ik ben nu bezig met de kat die Whoopdidoo ook aan 't maken is...wat is ie leuk zo in het blauw! :D
Hij is in alle kleuren leuk hoor O+

Maar ik heb een kattentrauma, als ik mocht nooit een kat, vandaar dat ik ze zo leuk vind denk.
pi_87892245
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 11:52 schreef Inu het volgende:
Het lukt niet :(
[..]

Je moet dus rijtjes van V-tjes krijgen die aan allebei de kanten hetzelfde is, maar ik heb al vanalles geprobeerd en ik krijg aan de ene kant toch echt dat slipstitch streepje. En nu is dat niet zo'n ramp, maar ik krijg ook geen echte vtjes-streep. Het is ook echt een crime om in die backloop te haken, dus heb ook even front loop geprobeerd, maar dat werkte ook niet.

[ afbeelding ]

Zo moet het dus worden, maar daar lijkt het mijne echt niet op :{ Ik krijg ook de zijkanten niet mooi netjes }:| grrrr
Misschien even een voorbeeldje van je haaksel laten zien?
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_87892318
Ik vond een onafgemaakt project uit 2003:

Nu nog even bedenken hoe ik het af ga maken...

De kleuren zien er hier feller uit dan het werkelijk is. Het is meer bruiner.

De kassabon zat er nog bij vandaar dat ik weet dat het 2003 is...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
  zondag 24 oktober 2010 @ 12:56:19 #111
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87892597
wooow hij is al heel groot Marjo! :D Gaaf!!! Wat een werk!

haha whoop wat een bekend trauma :P wij wouden allemaal HEEL graag een kat, maar broer is allergisch :( (we hadden katten, maar toen kwam de keus: of je zoon of je kat ;))
Later, als ik groot ben, neem ik ze wel :)
pi_87892867
Wow, wat een deken :o

Ik heb net oogjes en neusjes besteld O+ 10 dollar voor 12 paar ogen in 6 maten en 9 neuzen in 3 maten :) Best handig, want ik heb al ooit oogjes besteld en die waren veel te klein :X

Ik heb mn vest dingetje alweer uitgehaald uit frustratie :D Ik probeer het vast later nog een keer maar niet nu :P
pi_87892999
http://www.etsy.com/listi(...)gs&includes[1]=title

Hoe kan dit? 15 cent voor 500 gram met 3 euro verzendkosten....
pi_87893177
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 13:07 schreef Inu het volgende:
http://www.etsy.com/listi(...)gs&includes[1]=title

Hoe kan dit? 15 cent voor 500 gram met 3 euro verzendkosten....
Het is maar 50 gram toch?
Woeiii - Blog
pi_87893591
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 13:11 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Het is maar 50 gram toch?
Uh, dat bedoelde ik idd :) Maar dan vind ik het nog best goedkoop eigenlijk, iets meer dan 3 euro..
pi_87893837
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:03 schreef Inu het volgende:
Wow, wat een deken :o

Ik heb net oogjes en neusjes besteld O+ 10 dollar voor 12 paar ogen in 6 maten en 9 neuzen in 3 maten :) Best handig, want ik heb al ooit oogjes besteld en die waren veel te klein :X

Ik heb mn vest dingetje alweer uitgehaald uit frustratie :D Ik probeer het vast later nog een keer maar niet nu :P
Bij die 6060 etsy shop? Daar heb ik gisteren voor 40 euro voor 3 mensen wat besteld ;) 50 paar 6mm, 25 paar 12mm 35 paar 9mm, 20 paar mixed gekleurde, 5 paar blauwe, 5 paar groene, en nog 5 paar andere blauwe. Heerlijke shop dat!

En wat een goedkope wol :o Als je dan een pakket koopt, ben je dan nog steeds zoveel per bol kwijt, want dan is het gewoon een soort van truukje.
pi_87894636
Bah ik heb geen nieuw projectje voor onder so you think you can dance. Mn megakat is nog niet af, maar daar heb ik geen zin in. En mn giraffe lijkt op een alien en niet op een giraffe dus daar ben ik ook door ontmoedigt, dus ik heb even geen inspiratie =(
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:01:41 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87895087
inu, wat balen van je vest! en wat een ongelooflijk lage prijs voor die bolletjes. mits je tenminste ook een pakket kunt bestellen inderdaad, en de verzendkosten niet per bol evenredig toenemen, want dan heb je weinig aan dat voordeel.

marjo, wow, wat een project! jammer om 't zo bijna-af te laten liggen!
in de haak.
pi_87895448
Kirsten, wow, supersnel ga je!
Inu, die want, geweldig :D!
Marjo, gaaaaf die deken! Mooie kleuren! Leuk om nu weer mee verder te gaan!
Foppe is lief O+

Ik was gisteren jarig 30 en heb geld gekregen waarvan ik zpagetti ga kopen, jeeuj!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_87895514
Gefeliciteerd nog!

Wat wil je gaan maken met zpagetti?
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:12:24 #121
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_87895519
Leuk Wampi! ^O^ En nog gefeliciteerd!
  zondag 24 oktober 2010 @ 14:16:09 #122
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87895664
Gefeliciteerd Wampi! :D

Whoopidoo die giraf lijkt zonder pootjes inderdaad wel op een alien, maar hij wordt echt leuk hoor. (of ben je al voorbij dat stadium? want jouw tempo ligt ook behoorlijk hoog ;))

En over oogjes gesproken (net als Inu ;)): m'n moeder heeft vroeger beren gemaakt en had daar nog een heel doosje oogjes van over. En die mocht ik hebben! :D (naja we delen meestal wel, maar zij haakt ogen er liever op). Dus dat ga ik maar eens een keer proberen :D oogjes van 12 mm, een heel doosje vol! :D

En jeej: mn leerwerk is klaar voor vandaag dus EINDELIJk haken ;)
pi_87896154
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:16 schreef EsseEi het volgende:
Gefeliciteerd Wampi! :D

Whoopidoo die giraf lijkt zonder pootjes inderdaad wel op een alien, maar hij wordt echt leuk hoor. (of ben je al voorbij dat stadium? want jouw tempo ligt ook behoorlijk hoog ;))

En over oogjes gesproken (net als Inu ;)): m'n moeder heeft vroeger beren gemaakt en had daar nog een heel doosje oogjes van over. En die mocht ik hebben! :D (naja we delen meestal wel, maar zij haakt ogen er liever op). Dus dat ga ik maar eens een keer proberen :D oogjes van 12 mm, een heel doosje vol! :D

En jeej: mn leerwerk is klaar voor vandaag dus EINDELIJk haken ;)
Nee had zn oortjes gedaan, en toen ik die erbij hield werd het echt niets.
Maar dat is wel vaker, elke keer als ik de kat maak denk ik ook bij het mondje van het wordt raar, maar uiteindelijk is dat niet zo. Dus ik ga m wel afmaken.

Vind het zo knap dat je zo veel leert rtouwens.
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:19:02 #124
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87903251
Hahaha helemaal niet veel geleerd hoor ;) moet wat delen van hoofdstukken leren en doe iedere dag iets...zolang ik me kan concentreren, 1 uur of 2 uur dus hahaha ;)
Maar heb vrijdag een toetsje, en overdag gewoon werken dus moet het een keer doen hahaha

Ja gewoon doorzetten met giraffe, hij wordt ECHT heel lief :)
pi_87904431
Wat gaaf om zon groot projekt terug te vinden.
Succes met afmaken.

Hier konden vanwege allergien van kinderen ook geen huisdieren nu ze studeren kan het wel.

Fijne zondag allemaal
pi_87904677
Hé dames, weer een tijdje geleden, ik moet hier echt vaker komen. Een gans topic gemist zeg!!

Ik ben bezig met Koosje, oortjes net gedaan, nu bezig met de achterpootjes, geen idee of hij vandaag nog af zal zijn.. Daarna een swap van een ander forum (eentje waar k nooit meer aan meedoe trouwens, veel te veel eisen)

Mijn tas blijft even liggen dus, geen tijd er voor, te veel werk :P
pi_87904796
Marjo mooie deken! Heb je wel genoeg wol nog om hem af te maken?

Inu wat balen dat het niet lukt :*

Sabine wat een lekker moppie is fop O+

Het roze is echt heel fel roze, maar op foto is dat niet goed te zien
De polswarmers voor het vriendinnetje van mijn zoon zijn af. Ze is er helemaal blij mee :D

[ Bericht 11% gewijzigd door AnitraX op 24-10-2010 18:06:26 ]
pi_87906006
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 17:19 schreef EsseEi het volgende:
Hahaha helemaal niet veel geleerd hoor ;) moet wat delen van hoofdstukken leren en doe iedere dag iets...zolang ik me kan concentreren, 1 uur of 2 uur dus hahaha ;)
Maar heb vrijdag een toetsje, en overdag gewoon werken dus moet het een keer doen hahaha

Ja gewoon doorzetten met giraffe, hij wordt ECHT heel lief :)
Ook met die rare oren?
Ik maak m wel af, alleen nu niet O-)

Mn project voor tijdens so you think is al bijna af. Op zn pootjes na.
Lekker handig weer.
Misschien maak ik er nog wel een. Of ik maak m af en ga daarna verder met mn poezebeest, of met de giraffe.

O ja koosje, die ligt ook nog ergens pootloos op me te wachten.

ow kijk dit is m:

En dan die grote. En ik heb m in het donkerpaars gemaakt, maar hij is best nog wel groot.

[ Bericht 8% gewijzigd door Whoopdidoo op 24-10-2010 18:54:40 ]
pi_87906048
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 17:59 schreef AnitraX het volgende:
Marjo mooie deken! Heb je wel genoeg wol nog om hem af te maken?

Inu wat balen dat het niet lukt :*

Sabine wat een lekker moppie is fop O+

[ afbeelding ]
Het roze is echt heel fel roze, maar op foto is dat niet goed te zien
De polswarmers voor het vriendinnetje van mijn zoon zijn af. Ze is er helemaal blij mee :D
Ik heb van iedere kleur nog twee bollen. Genoeg om nog zo'n deken te haken O-)

Wat een lieve kleurtjes O+
Woeiii - Blog
pi_87906752
Kan iemand me vertellen hoe of wat. Het patroon voor een simpele beginner afghan zegt:

yarn: red heart plush, 6oz/170g skeins, each approx 278 yd/254 m (acrylic nylon)
6 skeins in de ene kleur, 1 skein in de andere kleur

crochet hoek 5.5 mm or any size to obtain correct gauge

notions: yarn needle

Wat is nou precies een gauge? een maat zodat je gelijk blijft ofzo? En wat kan je er dan precies mee? Er zit wel een stitch pattern bij, maar geen idee wat daarmee bedoeld wordt :P en met die skeins, hoeveel draad heb je nou precies nodig? 6x 254 m en 1x 254 meter van die kleur? Ik kom er niet zo goed uit. Ik wil morgen graag een beginnetje maken, maar geen idee hoeveel werk daar nou eigelijk in gaat zitten. Ze hebben het steeds over 'check de gauge' en 'don't fasten off'... Geen idee wat het betekend eigelijk.

Ik heb het patroon gedownload, als mensen dat nog nodig hebben dan moet ik het even opzoeken straks.
pi_87906801
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:05 schreef kirsten. het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe of wat. Het patroon voor een simpele beginner afghan zegt:

yarn: red heart plush, 6oz/170g skeins, each approx 278 yd/254 m (acrylic nylon)
6 skeins in de ene kleur, 1 skein in de andere kleur

crochet hoek 5.5 mm or any size to obtain correct gauge

notions: yarn needle

Wat is nou precies een gauge? een maat zodat je gelijk blijft ofzo? en met die skeins, hoeveel draad heb je nou precies nodig? 6x 254 m en 1x 254 meter van die kleur? Ik kom er niet zo goed uit.
gauge is zeg maar als je bijvoorbeeld 9 bij 10 rijen hebt, het 10 bij 10 cm is.
Getallen zijn een voorbeeldje. Maar het houdt in dat het dan de goede grootte heb.
skein enzo weet ik eigenlijk ook niet.

Ow heb net t patroon van de kleinere beer gevonden, ga die maar maken straks O+
pi_87906914
Ik heb trouwens vandaag een kwalletje gemaakt:

wat je niet ziet op de foto is dat het 'buikje' waar de sliertjes aanhangen dezelfde kleur is als het draadje waar hij aanhangt, wat in het echt nog iets donkerder is.

en ook heb ik op aanraden van een hele boel sites dit boek van bookdepository.com besteld, voor 10 euro niet zo duur... Het ziet er op de cover heel tof uit:
pi_87906936
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 21:16 schreef -sabine- het volgende:
is Foppe in de winkel aan het spelen met een klein ballonnetje.
Ze is nog geen A4tje groot.
wat een schatje ;)

--------

ik heb een vraag: kun je vriendschapsarmbandjes haken of is dat een ander principe?
Werewolf
pi_87906962
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:14 schreef sararaats het volgende:

[..]

wat een schatje ;)

--------

ik heb een vraag: kun je vriendschapsarmbandjes haken of is dat een ander principe?
Ik denk het wel. waarom niet? Alleen moet je dan denk ik wel dun garen en kleine mm haak hebben. Maar in principe moet dat goed te doen zijn lijkt me.
pi_87907229
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:14 schreef sararaats het volgende:

[..]

wat een schatje ;)

--------

vriendschapsbandjes is een knoop techniek
pi_87907585
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:25 schreef AnitraX het volgende:

[..]

vriendschapsbandjes is een knoop techniek
ligt er toch maar aan wat je onder vriendschapsbandje verstaat? Elk bandje kan een vriendschapsbandje zijn in mijn ogen teminste. Je hebt die geknoopte, maar je kan ze toch net zo maken als je zelf wil? Ik heb vaak genoeg vriendschapsbandjes met bandweven gemaakt oid :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 oktober 2010 @ 19:47:41 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87907939
@sararaats, ga lekker ff naar de intertoys en scoor daar zo'n vriendschapsbandjessetje. Zit uitleg bij met hoe je dat knoopt :)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87909280
Ik heb eindelijk weer gehaakt dit weekend, de 3 armbandjes die als afscheidskadootjes op mijn werk bedoeld zijn zijn af!(Moest ook wel want komende week is mijn laatste week). Ik ben er erg blij mee en het maken ging ook steeds sneller, nu geen enkele keer draadbreuk gehad of dat alles in de knoop zat. Ik moet nog even foto's maken, die houden jullie nog te goed!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 oktober 2010 @ 20:21:31 #139
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87909449
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 19:13 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb trouwens vandaag een kwalletje gemaakt:
[ link | afbeelding ]
wat je niet ziet op de foto is dat het 'buikje' waar de sliertjes aanhangen dezelfde kleur is als het draadje waar hij aanhangt, wat in het echt nog iets donkerder is.

en ook heb ik op aanraden van een hele boel sites dit boek van bookdepository.com besteld, voor 10 euro niet zo duur... Het ziet er op de cover heel tof uit:
[ afbeelding ]
ziet er uit als een leuk boek :Y

hier alweer een paar daagjes niets kunnen doen.
misschien morgen...
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 oktober 2010 @ 20:58:10 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87911464
wat had ik graag nu wat moeten hebben waarbij je wat kunt uitdelen O+
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:59:15 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_87911534
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:58 schreef Ynske het volgende:
wat had ik graag nu wat moeten hebben waarbij je wat kunt uitdelen O+
[ afbeelding ]
Wat een leuke dingen! Maar wat kan je erin doen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_87911693
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:59 schreef Troel het volgende:

[..]

lippenbalsem ofzo?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 oktober 2010 @ 21:01:57 #143
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87911721
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 20:59 schreef Troel het volgende:

[..]

lippenstiftjes idd, labello ofzo
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 24 oktober 2010 @ 21:05:16 #144
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87911950
oeh en deze O+

en deze vind ik wat minder :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87912840
Ynske die laatste :o

Koosje is af!! Moet nog even zien wat ik er extra wil aan doen want ik vind hem nog kaal maar voor vandaag is het even genoeg geweest ;-)

pi_87913826
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:19 schreef StefanieV het volgende:
Ynske die laatste :o

Koosje is af!! Moet nog even zien wat ik er extra wil aan doen want ik vind hem nog kaal maar voor vandaag is het even genoeg geweest ;-)

[ afbeelding ]
Ooh wat leuk! Misschien een broekje?
pi_87915701
Koosje is lief!! Ik zat te denken aan een sjaaltje, maar een broekje lijkt me ook heel lief :)
kirsten, alweer een project af :o. lieve kwallie!
Anitra, de polswarmers zijn erg leuk geworden! echt meisjesdingen :)
pi_87915777
Whaha en die mannenmuts is echt afgrijselijk :D!
pi_87916312
Dat is een flying spagettimonster muts, ik vind het wel win eigenlijk :D

Ik ben rustig verder aan het haken met tas1. Het verdubbelen lukt nog steeds prima, alleen wordt het wel een grote tas :D
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:38:57 #150
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87917768
wat verdubbel je ook alweer, skochsela?

wampi, gefeliciteerd nog! :*

hehheh die muts. :D

lief koosknijn! O+

leuke polswarmers!

schattige kwal! :o

m-etje ik ben heel benieuwd naar de nieuwe armbandjes! hoe heet dat dunne ijzerdraad waar je mee werkte nou ook alweer (ik vergeet 't steeds... :@).
in de haak.
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:01:17 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87918888
slof (versie 2) is na 2x wassen zo goed als op maat voor dochterlief :o

even een W.I.P.picje van m'n eerste vilt-tas.
voor het vilten, met 1 probeerbloem er nog los op:

(de bedoeling is dat de bloemen ongeveer worden als deze). maar ik ben nog in beraad over andere bloemen, andere kleur(en) ook. heb echter niet oneindig veel kleuren in viltbare wol op voorraad, dus dat bakent wel lekker af. ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door trui op 24-10-2010 23:19:30 ]
in de haak.
  zondag 24 oktober 2010 @ 23:35:26 #152
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87920271
Wampi, nog gefeliciteerd met je verjaardag! :)
pi_87920674
Nou trui, mooi dan dat dochterlief er iig (bijna) lol van heeft! :D (wat een leuke sokken heeft ze aan)
En ik ben heel benieuwd naar de tas, als 'ie de behandeling(en) gehad heeft. Ik vind 't een mooie kleurencombi. :Y

Koosje ziet er schattig uit! En blote knijnen zijn erg oké, wat mij betreft. 8-)

Wampi, gefeliciteerd nog!

Kirsten, wat 'n grappig kwalletje!
Dat boek ziet er leuk uit. Ik hou erg van al die verschillende soorten steken.

Dat zijn wel echte meisjes-polswarmers ja, Anitra. :D Fijn dat die van je zoon weer terug zijn. :)

Marjo, die deken! Zou idd zonde zijn om die zo te laten liggen. Wat moet er nog aan gebeuren dan? Een rand er omheen of zo? Of moet 'ie ook nog groter worden?
  maandag 25 oktober 2010 @ 07:10:17 #154
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87925905
Ooeew lieve Kwal en lieve Koos! :D
En leuke polswarmers :D
Jammer altijd dat de kleuren zo slecht overkomen op foto's :(

en die muts :P hahahaha

Mijn Muts gaat geloof ik hard mislukken, te veel gemeerderd dus komt rare bobbel in (wel volgens patroon maar heb VEEL dikker garen). Maar wil 'm toch even afmaken...maar gister was m'n wol op (heb thuis nog een bol dus lukt wel af te maken).
Zit te denken om die bobbel dubbel te vouwen, goed vast te naaien en het overtollige stuk eruit te knippen maar weet niet of het kan. Maar als ie toch al mislukt is maakt dat proberen ook niet meer uit.

Maar toen ben ik dus toch begonnen aan Sally Struisvogel van Christel Krukkert! :D
Volgens mij wordt ie erg leuk :D

EDIT: vergat even dat er nog een pagina was ;) Slof wordt nu wel goed Trui! En de tas is ook gaaf! :D ook al is ie nog niet gevilt!
pi_87926784
Heb je de struisvogel los gekocht(nou ja t patroon) of heb je het nieuwe boekje?

Ik ben zo snot verkouden en ben daardoor echt te vaak wakker geweest vannacht, en dan niet lekker meteen door kunnen slapen want nee er gaat geen lucht door je neus.
Dus ik ben brak. En de uni lijkt me nu iets te ver weg.

En ik ga nog wel naar de bios vanavond =( zullen ze het waarderen het gesnotter onder de film?

En mn mega hoofd zit op mn mega lijf. Alleen ik ga m denk ik opnieuw doen, want mn hoofd was blijkbaar toch niet genoeg gevult en nu is ie helemaal hobbelig en bobbelig.

Maar ik duik eerst mn bed weer in.
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:45:31 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87928872
jaja wel naar de bioscoop kunnen en niet naar de uni, als je mijn student was dan wist ik 't wel... :P
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 25 oktober 2010 @ 10:56:06 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87929136
O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87929224
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:45 schreef trui het volgende:
jaja wel naar de bioscoop kunnen en niet naar de uni, als je mijn student was dan wist ik 't wel... :P
Dat zei mn moeder gister ook al =P

Maar denk eigenlijk niet dat ik ga, voel me zo bluh. En koppijn en draaierig en snot. Denk niet dat ik de film uberhaupt kan waarderen. En ik wou zo graag.
Waarom voelt snot meteen altijd zo zielig? Misschien omdat je geen fatsoenlijk lucht kan krijgen.

Een barbiejurk had ik vroeger wel willen hebben denk ik.

Ik ga leren...Nouja de sheets doorlezen, maar dat is voor mij leren.

Owja trui hoe ga je dat dan doen met de sloffen? Nog een keer wassen?
pi_87930679
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:46 schreef Eska het volgende:

Marjo, die deken! Zou idd zonde zijn om die zo te laten liggen. Wat moet er nog aan gebeuren dan? Een rand er omheen of zo? Of moet 'ie ook nog groter worden?
Ik heb er drie randjes vasten omheen gehaakt want ik vond 'm groot zat zo. Had ook niet echt de moed om nog vierkantjes te gaan haken ervoor.

Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen: Kijken of ik 'm kan verkopen of 'm zelf houden...
Woeiii - Blog
pi_87931015
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 11:44 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Ik heb er drie randjes vasten omheen gehaakt want ik vond 'm groot zat zo. Had ook niet echt de moed om nog vierkantjes te gaan haken ervoor.

Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen: Kijken of ik 'm kan verkopen of 'm zelf houden...
Gewoon kijken of je m kunt verkopen, en anders zelf houden :P

Arme ik gaat niet naar de bios. Had al helemaal geen zin nadat iemand reageerde met"wij gaan zoiezo wel" nadat ik had gezegd dat ik misschien niet ging. Nou laat dan maar hoor. Heb een ander vriendinnetje gesmst en hopen dat ie in november nog draait, en dan gaan we dan.

Bluh snotkop. Ik ga nog ff leren en dan mn beertje in elkaar zetten en een nieuwe maken. O+
  maandag 25 oktober 2010 @ 11:58:39 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87931209
zoiezo is sowieso fout gespeld, dus inderdaad, afschrijven maar. :+ maar serieus, als je met een groep gaat, verwacht je toch niet dat iedereen niet gaat omdat 1 iemand afzegt?

marjo, voor je 'm verpatst nog wel even een foto van 't eindresultaat he! :)

slof gaat inderdaad nog een keer in de wasmachine, en maar weer kijken hoeveel hij dit keer krimpt. ik heb inmiddels ook wat andere bloemen gemaakt nog, voor op de tas. knalroze. lijkt me eigenlijk mooier, maar even kijken hoe ze vervilten. *wasmachine aanzet*. voor een keer ben ik blij dat ik zoveel wasjes te draaien heb. :)
in de haak.
pi_87931919
Nee maar t ging meer op de manier waarop. Ach ja, het is eigenlijk ook onwijs tijd om tijd met uni vriendinnetje door te brengen aangezien dat er niet echt vaak van komt nu zij psychologie studeert en onze roosters echt totaal t omgekeerde van elkaar waren. En we allebei aan de andere kant van Leiden wonen(zij richting het zuiden, ik richting het noorden).

Doe je ze gewoon bij de was dan? Of apart?
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:35:27 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87932365
ik stop 't er gewoon bij. in een dichtgebonden kussensloop, als de kleur erg afwijkt. (voor 't idee, al zal dat niet alles tegenhouden. maar tot nu toe heeft er nog niks erg afgegeven *afkloppen!* )
in de haak.
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:46:51 #164
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_87932695
Ahhh wat is Koosje lief! Misschien nog een mutsje...? Of mutsje en sjaaltje...t wordt tenslotte alweer koud buiten :) :{

Vanochtend chaos met de treinen op weg naar m'n werk, twee uur op een station gewacht op een trein en uiteindelijk maar naar huis gegaan...en NATUURLIJK had ik mijn haakwerkje niet bij! o|O Lesje geleerd dus ;)

Vanavond een vriendin leren haken, die is ook helemaal geinspireerd geraakt...leuk!! Ik zal snel eens wat foto's posten, heb ook een mandje van Zpaghetti gehaakt en m'n kitty is bijna af! :)
pi_87937084
Trui (en/of andere vervilters), is deze wol goed te gebruiken om te vervilten? Er staat niets bij over wel/niet superwash of zo. Maar wel dat het 100% wol is en dat het op de hand gewassen moet worden. Betekent dat automatisch dat 't geschikt is dan?
pi_87937804
Huh, ik kan m'n post niet editten :?
Nou ja, ik wilde zeggen dat ik inmiddels positieve ervaringen heb gevonden over die wol & vervilten. Bestellen dus! :7
pi_87943627
Misschien niet de juiste plaats maar jullie weten het vast wel :P

Ik probeer ook wat vilten kerstversieringen te maken, en daarbij kom ik vaak tegen dat de zijkanten zijn vasgenaaid met deze steek:

Weet iemand hoe die heet/tutorial voor hoe dat gaat? Ik vind em zo leuk :D
pi_87943759
Da's de festonsteek. (vind ik ook een leuke (afwerk)steek altijd :Y )
pi_87943948
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:20 schreef Eska het volgende:
Da's de festonsteek. (vind ik ook een leuke (afwerk)steek altijd :Y )
aaah ok, nu snap ik ook hoe die gemaakt wordt :P Ik dacht dat hij aan 2 kanten hetzelfde eruitzag, maar hij is alleen aan de voorkant zo mooi zegmaar. Bedankt!
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:45:39 #170
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87944649
Kirsten, je kan de achterkant ook zo mooi maken hoor.
Heb een berg kerstversiering op die manier voor m'n zus gemaakt :)
En een mobiel (voor m'n kleine nichtje) met Dick Bruna beestjes (je weet wel, zo'n ronddraaiding).
Doe je 2 lapjes vilt op elkaar (en dan dus niet haken enzo), met festonsteek vast maken en evt beetje wol ertussen, en dan versieren maar! :D

(eerlijk: het is echt HEEEL leuk om te doen! En ook met wat grotere kindjes :))

Balen Whoop van je verkoudheid. Heb ook al zo slecht geslapen, omdat ik droomde over inbrekers die mij wouden vermoorden ofzo en volgens mij heb ik vanaf 4 uur amper geslapen :(
Maar daarom ga ik vanavond niet sporten en kan ik lekker verder met sally struisvogel!
(die ik uit het boekje heb, niet het losse patroon, was van mening dat als ik het boekje koop ik goedkoper uit ben ;))
pi_87945012
Ze noemen het ook wel dekensteek...

Woeiii - Blog
pi_87945992
Deken met randje:

Woeiii - Blog
pi_87946444
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:25 schreef -Marjo- het volgende:
Deken met randje:

[ afbeelding ]
wow... Dit motiveert me wel om zelf ook aan een deken te beginnen ^^
Hoeveel tijd ben je er nou ongeveer aan kwijt geweest?

Dat vilt-versieren is misschien toch niet helemaal mijn ding. :P Ik probeerde een ginger-bread mannetje te maken maar ik heb a. geen handen voor zulke kleine priegelwerkjes, b. geen geduld voor zulke kleine priegelwerkjes en c. geen ervaringen met naaien dus alle steken zaten om en om uit elkaar/op elkaar, 't is een aparte boel geworden :P
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:46:43 #174
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87946814
haha probeer eerst met een proeflapje festoneren ofzo :) en kraaltjes ophaken :)
Ik heb het echt van kleins af aan geleerd (gingen we zwarte pietjes maken of vlindertjes bij kinderfeestjes :D) maar het is wel wat gepriegel in het begin.

En probeer niet te klein te werken.

Trouwens, niet dat ik het zo goed kan:zit meestal zulk soort dingen met m'n moeder te doen en die kan HEEL regelmatig festoneren en ik kan echt niet een regelmatige afstand tussen die steken houden, maar goed, oefening baart kunst denk ik dan maar.

Ow en het randje om je deken Majo is echt heel chique! :D Hij hoort echt helemaal bij dit weer :D! (dat is postief hoor :))
pi_87948053
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:46 schreef Mynerfius het volgende:
Ahhh wat is Koosje lief! Misschien nog een mutsje...? Of mutsje en sjaaltje...t wordt tenslotte alweer koud buiten :) :{
Ja ik denk dat ik daarvoor ga gaan :-) Straks eens knutselen voor een mutsje enzo :-)
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:17:42 #176
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_87948150
Tip van mij:

Ben vandaag even geweest.. Voor ca. 18 euro acryl gekocht :@ (Maar wel 6 euro uitgespaard! :D )

Edit: Bij de Wibra dus.. :z
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:19:15 #177
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87948221
Waar is dat? :)
(winkel staat er niet bij....(toch?))
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:20:16 #178
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_87948274
Zie mn edit ;) Was idd vergeten de winkel te vermelden.. *blond*
pi_87948613

Een uiltje. De flits maakt m niet mooier...
pi_87948692
Gaat me nooit lukken vanaf mijn mobiel...
pi_87948843
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:38 schreef kirsten. het volgende:

[..]

wow... Dit motiveert me wel om zelf ook aan een deken te beginnen ^^
Hoeveel tijd ben je er nou ongeveer aan kwijt geweest?

Ehhh, 7 jaar ;)

Ik denk een paar maanden toch wel. Het zijn 120 vierkantjes...

quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef EsseEi het volgende:

Ow en het randje om je deken Majo is echt heel chique! :D Hij hoort echt helemaal bij dit weer :D! (dat is postief hoor :))
Ik vind het echt herfstkleurtjes...
Woeiii - Blog
pi_87949060
Mopperend achter MacBook kruipt

pi_87949119
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:38 schreef _Arual_ het volgende:
Mopperend achter MacBook kruipt

[ afbeelding ]
awww O+ Wat een schatje!

Marjo, mooie deken! Idd leuke herstkleuren, mooi af met zo'n randje!
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:40:21 #184
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87949156
Och dat uiltje! O+

Ja herfstkleurtjes :D ow wacht vandaag was het best zonnig dus niet echt herfstweer (toch? ga in donker van huis weg en kom 1 uur voor het donker wordt weer thuis, dus niet echt besef van het weer).
Gister dan haha ;) hij is vast lekker warm!
pi_87949423
Uiltje is leuk!!

mn tweede beertje is ook af, de kleinere versie. Hij is alleen een beetje wijdbeens, en scheef enzo _O- Maar hee niemand is perfect toch.
Ik vind de grotere een beetje saai. Dus wil misschien een jurkje voor m maken...maar das ook weer zon gedoe.

Maar geen bios dus =( maar goed ook want elke keer als ik moet lachen schiet ik in een hoestbui, lijkt me niet zo handig.

Welke patronen staan er in het tweede boekje van christel krukkert? Heb t ergens gelezen maar kan niet meer terugvinden waar. Mn moeder heeft eindelijk de kip af van t eerste boekje, was een werk!
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:48:23 #186
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87949585
Sally Struisvogel, Albert Mol, Egeltjes, Leeuw, Schildpad, Kameel, HELE lieve baby pinguin, Valentijns muis, en nog 2 maar geen zin om op te staan om te kijken ;)

welke film zou je naartoe gaan?
pi_87949788
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Nee maar t ging meer op de manier waarop. Ach ja, het is eigenlijk ook onwijs tijd om tijd met uni vriendinnetje door te brengen aangezien dat er niet echt vaak van komt nu zij psychologie studeert en onze roosters echt totaal t omgekeerde van elkaar waren. En we allebei aan de andere kant van Leiden wonen(zij richting het zuiden, ik richting het noorden).

Doe je ze gewoon bij de was dan? Of apart?
zo groot is leiden niet :P mijn beste vriendinnetje woont in de Merenwijk en ik in Boshuizen, we werken allebei, maar we zien elkaar nog wel hoor :*

mn granny kussen is af *O* en ik ben bijna klaar met 1 kant van het willow-kussen! *O*

de voorkant

de achterkant (1 rij sluit gek aan omdat ie daar genaaid is ipv gehaakt...)

en t kussentje in wording

Ik mis in t loungekussen de blijheid van mn andere werkjes, dus ik ga ws. nog wel een deken met granny stripes maken waar die kleuren wel in zitten, ooit, zodat het lounge kussen ook bij de rest past, en mn vieze oude pluisdekens echt weg kunnen...

Kwak
pi_87949830
Despicable me :'(
It's so fluffffffyyyyy!

hmm even opzoeken welke dat zijn hoor
pi_87949860
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

zo groot is leiden niet :P mijn beste vriendinnetje woont in de Merenwijk en ik in Boshuizen, we werken allebei, maar we zien elkaar nog wel hoor :*

mn granny kussen is af *O* en ik ben bijna klaar met 1 kant van het willow-kussen! *O*

[ ]
de voorkant

[ ]
de achterkant (1 rij sluit gek aan omdat ie daar genaaid is ipv gehaakt...)

en t kussentje in wording
[ ]

Ik mis in t loungekussen de blijheid van mn andere werkjes, dus ik ga ws. nog wel een deken met granny stripes maken waar die kleuren wel in zitten, ooit, zodat het lounge kussen ook bij de rest past, en mn vieze oude pluisdekens echt weg kunnen...
Je kussen past bij de map die je naast de ikea-catalogus hebt staan :D
pi_87949933
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

[

Nee we wonen niet in leiden, was t maar zo'n feest. Ik woon ik alkmaar, zij in dordrecht, niet echt om de hoek dus.

Die kussen is O+
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:57:41 #191
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87950093
oeeeeeeeeeew vrolijke kleurtjes allemaal!!! :D:D

Dat roze kussen gaat ook heel gaaf worden volgens mij!!!!

Uitgeleerd, viel in slaap, nu haken dus ;)
(en nee ik heb niet goed geleerd ;) ik heb alleen de blokjes met kernpunten gelezen)

ow en de andere 2 beestjes zijn Vera feestvarken en een zebra :)
*moest wel opstaan, moest toch haakspullen pakken*
pi_87950714
Haak je achter de computer?

Wie wilt mijn verkoudheid overnemen? Het is gratis!
pi_87951152
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:33 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Ehhh, 7 jaar ;)

Ik denk een paar maanden toch wel. Het zijn 120 vierkantjes...
[..]

Ik vind het echt herfstkleurtjes...
En hoeveel bollen wol van hoeveel gram ben je er ongeveer aan kwijtgeweest, met welke haaknaald? (kan ik even inschatten wat de kosten zijn voor mij straks, ook al ga ik waarschijnlijk iets simpeler beginnen)
pi_87951184
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:09 schreef Whoopdidoo het volgende:
Haak je achter de computer?

Wie wilt mijn verkoudheid overnemen? Het is gratis!
No thanks, vrijdag tentamen en daar moet ik nog genoeg voor doen zonder ziek te zijn ( ook al heb ik wel de hele week vrij om te leren) :{
pi_87951294
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:16 schreef kirsten. het volgende:

[..]

No thanks, vrijdag tentamen en daar moet ik nog genoeg voor doen zonder ziek te zijn ( ook al heb ik wel de hele week vrij om te leren) :{
Ow ja die dingen heb ik ook bijna... Nou ja de 8e en de 12e maar dat is best wel bijna.
Succes met leren!

Zijn er eigenlijk nog nieuwe kleurtjes bij de wibra? Komen ze uberhaupt af en toe met nieuwe kleurtjes?
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:22:38 #196
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87951537
jaa achter de computer :) lekker lezen en haken en tv kijken tegelijk :D

Ik wil je verkoudheid best hebben maar pas over 4 weken. Ga volgende week naar kindergeneeskunde en tis wel heel zielig om die lieve kleine kindjes verkouden te maken op de ziekte die ze al hebben.
pi_87951971
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:22 schreef EsseEi het volgende:
jaa achter de computer :) lekker lezen en haken en tv kijken tegelijk :D

Ik wil je verkoudheid best hebben maar pas over 4 weken. Ga volgende week naar kindergeneeskunde en tis wel heel zielig om die lieve kleine kindjes verkouden te maken op de ziekte die ze al hebben.
Onee dat zou wel erg zijn met mn pedagogiek als ik dat toe zou laten.

Ik hou ook van alles tegelijk, maar ach snotteren kost ook een hoop concentratie enzo. En heb geen inspiratie dus dat helpt ook al niet. Morgen maar weer.
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:30:22 #198
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87952002
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:12 schreef Eska het volgende:
Huh, ik kan m'n post niet editten :?
Nou ja, ik wilde zeggen dat ik inmiddels positieve ervaringen heb gevonden over die wol & vervilten. Bestellen dus! :7
nou da's toevallig, ik heb vanmorgen met precies die wol wat bloemen gemaakt en ze bleken toen ik ze vanmiddag uit de wasmachine haalde goed vervilt te zijn! :) ietwat té goed zelfs, dus ik raad je aan om dingen met deze wol niet meteen op 60graden te wassen... :o
het is wel hele dikke wol, voor naald 9. (dus er zit niet zo veel op een bolletje van 50g). en 't pluist tijdens het haken al behoorlijk, of eigenlijk bedoel ik dat je de draad al snel uit/in elkaar trekt. dat gaf me al meteen vertrouwen in de vilt-mogelijkheden. :)
in de haak.
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:33:34 #199
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87952183
doedezemaar, kun jij niet weer eens even komen mopperen aub. 8-) (of lees je al niet eens meer mee. :{ ).

kwakz0r, wat een prachtig en lekker groot kussen! mooie kleuren zo hoor, ik vind 't ook juist wel wat hebben dat er dit keer géén geel, groen en oranje in zitten. het nieuwe jan eaton blocks kussen vind ik ook heel mooi worden (weet zo uit m'n hoofd niet meer welke je hier hebt gemaakt). O+
in de haak.
pi_87953547
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:33 schreef trui het volgende:
doedezemaar, kun jij niet weer eens even komen mopperen aub. 8-) (of lees je al niet eens meer mee. :{ ).

kwakz0r, wat een prachtig en lekker groot kussen! mooie kleuren zo hoor, ik vind 't ook juist wel wat hebben dat er dit keer géén geel, groen en oranje in zitten. het nieuwe jan eaton blocks kussen vind ik ook heel mooi worden (weet zo uit m'n hoofd niet meer welke je hier hebt gemaakt). O+
volgens mij stond er net nog iets anders :P ;)

Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')