quote:de muts die ladyblack ook laatst gemaakt had. het was een soort model champignon geworden. geen succes.Op zaterdag 23 oktober 2010 21:10 schreef trui het volgende:
[..]
oh da's ook niks nee. welke muts, en waarom?
haha wat leuk sabine.ik ben benieuwd naar 't eindresultaat!
quote:Wat een schatje!Op zaterdag 23 oktober 2010 21:16 schreef -sabine- het volgende:
is Foppe in de winkel aan het spelen met een klein ballonnetje.
Ze is nog geen A4tje groot.
quote:Je moet dus rijtjes van V-tjes krijgen die aan allebei de kanten hetzelfde is, maar ik heb al vanalles geprobeerd en ik krijg aan de ene kant toch echt dat slipstitch streepje. En nu is dat niet zo'n ramp, maar ik krijg ook geen echte vtjes-streep. Het is ook echt een crime om in die backloop te haken, dus heb ook even front loop geprobeerd, maar dat werkte ook niet.With L-11 (8mm) hook and A, ch 39 (47). Turn ch so that back horizontal bar is facing.
Row 1: Leaving a 6" (15 cm) tail and working in the back bars only, join B with sl st in first ch, sl st in each remaining ch across, turn—39 (47) sts.
Row 2: Working in back loops only, sl st in each st across, turn.
Row 3: With A and working in back loops only, sl st in each st across, turn.
Row 4: Working in back loops only, sl st in each st across, turn.
Row 5: With B and working in back loops only, sl st in each st across, turn.
Row 6: Working in back loops only, sl st in each st across, turn.
quote:Hij is in alle kleuren leuk hoorOp zaterdag 23 oktober 2010 17:21 schreef Mynerfius het volgende:
Ik ben nu bezig met de kat die Whoopdidoo ook aan 't maken is...wat is ie leuk zo in het blauw!
quote:Misschien even een voorbeeldje van je haaksel laten zien?Op zondag 24 oktober 2010 11:52 schreef Inu het volgende:
Het lukt niet
[..]
Je moet dus rijtjes van V-tjes krijgen die aan allebei de kanten hetzelfde is, maar ik heb al vanalles geprobeerd en ik krijg aan de ene kant toch echt dat slipstitch streepje. En nu is dat niet zo'n ramp, maar ik krijg ook geen echte vtjes-streep. Het is ook echt een crime om in die backloop te haken, dus heb ook even front loop geprobeerd, maar dat werkte ook niet.
[ afbeelding ]
Zo moet het dus worden, maar daar lijkt het mijne echt niet opIk krijg ook de zijkanten niet mooi netjes
grrrr
quote:Het is maar 50 gram toch?Op zondag 24 oktober 2010 13:07 schreef Inu het volgende:
http://www.etsy.com/listi(...)gs&includes[1]=title
Hoe kan dit? 15 cent voor 500 gram met 3 euro verzendkosten....
quote:Uh, dat bedoelde ik idd
quote:Bij die 6060 etsy shop? Daar heb ik gisteren voor 40 euro voor 3 mensen wat besteldOp zondag 24 oktober 2010 13:03 schreef Inu het volgende:
Wow, wat een deken
Ik heb net oogjes en neusjes besteld10 dollar voor 12 paar ogen in 6 maten en 9 neuzen in 3 maten
Best handig, want ik heb al ooit oogjes besteld en die waren veel te klein
Ik heb mn vest dingetje alweer uitgehaald uit frustratieIk probeer het vast later nog een keer maar niet nu
quote:Nee had zn oortjes gedaan, en toen ik die erbij hield werd het echt niets.Op zondag 24 oktober 2010 14:16 schreef EsseEi het volgende:
Gefeliciteerd Wampi!
Whoopidoo die giraf lijkt zonder pootjes inderdaad wel op een alien, maar hij wordt echt leuk hoor. (of ben je al voorbij dat stadium? want jouw tempo ligt ook behoorlijk hoog)
En over oogjes gesproken (net als Inu): m'n moeder heeft vroeger beren gemaakt en had daar nog een heel doosje oogjes van over. En die mocht ik hebben!
(naja we delen meestal wel, maar zij haakt ogen er liever op). Dus dat ga ik maar eens een keer proberen
oogjes van 12 mm, een heel doosje vol!
En jeej: mn leerwerk is klaar voor vandaag dus EINDELIJk haken
quote:Ook met die rare oren?Op zondag 24 oktober 2010 17:19 schreef EsseEi het volgende:
Hahaha helemaal niet veel geleerd hoormoet wat delen van hoofdstukken leren en doe iedere dag iets...zolang ik me kan concentreren, 1 uur of 2 uur dus hahaha
Maar heb vrijdag een toetsje, en overdag gewoon werken dus moet het een keer doen hahaha
Ja gewoon doorzetten met giraffe, hij wordt ECHT heel lief
quote:Ik heb van iedere kleur nog twee bollen. Genoeg om nog zo'n deken te hakenOp zondag 24 oktober 2010 17:59 schreef AnitraX het volgende:
Marjo mooie deken! Heb je wel genoeg wol nog om hem af te maken?
Inu wat balen dat het niet lukt
Sabine wat een lekker moppie is fop
[ afbeelding ]
Het roze is echt heel fel roze, maar op foto is dat niet goed te zien
De polswarmers voor het vriendinnetje van mijn zoon zijn af. Ze is er helemaal blij mee
quote:gauge is zeg maar als je bijvoorbeeld 9 bij 10 rijen hebt, het 10 bij 10 cm is.Op zondag 24 oktober 2010 19:05 schreef kirsten. het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe of wat. Het patroon voor een simpele beginner afghan zegt:
yarn: red heart plush, 6oz/170g skeins, each approx 278 yd/254 m (acrylic nylon)
6 skeins in de ene kleur, 1 skein in de andere kleur
crochet hoek 5.5 mm or any size to obtain correct gauge
notions: yarn needle
Wat is nou precies een gauge? een maat zodat je gelijk blijft ofzo? en met die skeins, hoeveel draad heb je nou precies nodig? 6x 254 m en 1x 254 meter van die kleur? Ik kom er niet zo goed uit.
quote:wat een schatjeOp zaterdag 23 oktober 2010 21:16 schreef -sabine- het volgende:
is Foppe in de winkel aan het spelen met een klein ballonnetje.
Ze is nog geen A4tje groot.
quote:Ik denk het wel. waarom niet? Alleen moet je dan denk ik wel dun garen en kleine mm haak hebben. Maar in principe moet dat goed te doen zijn lijkt me.Op zondag 24 oktober 2010 19:14 schreef sararaats het volgende:
[..]
wat een schatje
--------
ik heb een vraag: kun je vriendschapsarmbandjes haken of is dat een ander principe?
quote:vriendschapsbandjes is een knoop techniekOp zondag 24 oktober 2010 19:14 schreef sararaats het volgende:
[..]
wat een schatje
--------
ik heb een vraag: kun je vriendschapsarmbandjes haken of is dat een ander principe?
quote:ligt er toch maar aan wat je onder vriendschapsbandje verstaat? Elk bandje kan een vriendschapsbandje zijn in mijn ogen teminste. Je hebt die geknoopte, maar je kan ze toch net zo maken als je zelf wil? Ik heb vaak genoeg vriendschapsbandjes met bandweven gemaakt oidOp zondag 24 oktober 2010 19:25 schreef AnitraX het volgende:
[..]
vriendschapsbandjes is een knoop techniek
quote:ziet er uit als een leuk boekOp zondag 24 oktober 2010 19:13 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb trouwens vandaag een kwalletje gemaakt:
[ link | afbeelding ]
wat je niet ziet op de foto is dat het 'buikje' waar de sliertjes aanhangen dezelfde kleur is als het draadje waar hij aanhangt, wat in het echt nog iets donkerder is.
en ook heb ik op aanraden van een hele boel sites dit boek van bookdepository.com besteld, voor 10 euro niet zo duur... Het ziet er op de cover heel tof uit:
[ afbeelding ]
quote:Wat een leuke dingen! Maar wat kan je erin doen?Op zondag 24 oktober 2010 20:58 schreef Ynske het volgende:
wat had ik graag nu wat moeten hebben waarbij je wat kunt uitdelen
[ afbeelding ]
quote:lippenbalsem ofzo?Op zondag 24 oktober 2010 20:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Wat een leuke dingen! Maar wat kan je erin doen?
quote:lippenstiftjes idd, labello ofzoOp zondag 24 oktober 2010 20:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Wat een leuke dingen! Maar wat kan je erin doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
quote:Ooh wat leuk! Misschien een broekje?Op zondag 24 oktober 2010 21:19 schreef StefanieV het volgende:
Ynske die laatste![]()
Koosje is af!! Moet nog even zien wat ik er extra wil aan doen want ik vind hem nog kaal maar voor vandaag is het even genoeg geweest ;-)
[ afbeelding ]
quote:Dat zei mn moeder gister ook al =POp maandag 25 oktober 2010 10:45 schreef trui het volgende:
jaja wel naar de bioscoop kunnen en niet naar de uni, als je mijn student was dan wist ik 't wel...
quote:Ik heb er drie randjes vasten omheen gehaakt want ik vond 'm groot zat zo. Had ook niet echt de moed om nog vierkantjes te gaan haken ervoor.Op zondag 24 oktober 2010 23:46 schreef Eska het volgende:
Marjo, die deken! Zou idd zonde zijn om die zo te laten liggen. Wat moet er nog aan gebeuren dan? Een rand er omheen of zo? Of moet 'ie ook nog groter worden?
quote:Gewoon kijken of je m kunt verkopen, en anders zelf houdenOp maandag 25 oktober 2010 11:44 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb er drie randjes vasten omheen gehaakt want ik vond 'm groot zat zo. Had ook niet echt de moed om nog vierkantjes te gaan haken ervoor.
Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen: Kijken of ik 'm kan verkopen of 'm zelf houden...
quote:aaah ok, nu snap ik ook hoe die gemaakt wordtOp maandag 25 oktober 2010 17:20 schreef Eska het volgende:
Da's de festonsteek. (vind ik ook een leuke (afwerk)steek altijd)
quote:wow... Dit motiveert me wel om zelf ook aan een deken te beginnen ^^
quote:Ja ik denk dat ik daarvoor ga gaan :-) Straks eens knutselen voor een mutsje enzo :-)Op maandag 25 oktober 2010 12:46 schreef Mynerfius het volgende:
Ahhh wat is Koosje lief! Misschien nog een mutsje...? Of mutsje en sjaaltje...t wordt tenslotte alweer koud buiten![]()
![]()
quote:Ehhh, 7 jaarOp maandag 25 oktober 2010 18:38 schreef kirsten. het volgende:
[..]
wow... Dit motiveert me wel om zelf ook aan een deken te beginnen ^^
Hoeveel tijd ben je er nou ongeveer aan kwijt geweest?
quote:Ik vind het echt herfstkleurtjes...Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef EsseEi het volgende:
Ow en het randje om je deken Majo is echt heel chique!Hij hoort echt helemaal bij dit weer
! (dat is postief hoor
)
quote:awwwOp maandag 25 oktober 2010 19:38 schreef _Arual_ het volgende:
Mopperend achter MacBook kruipt
[ afbeelding ]
quote:zo groot is leiden nietOp maandag 25 oktober 2010 12:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Nee maar t ging meer op de manier waarop. Ach ja, het is eigenlijk ook onwijs tijd om tijd met uni vriendinnetje door te brengen aangezien dat er niet echt vaak van komt nu zij psychologie studeert en onze roosters echt totaal t omgekeerde van elkaar waren. En we allebei aan de andere kant van Leiden wonen(zij richting het zuiden, ik richting het noorden).
Doe je ze gewoon bij de was dan? Of apart?
quote:Je kussen past bij de map die je naast de ikea-catalogus hebt staanOp maandag 25 oktober 2010 19:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
zo groot is leiden nietmijn beste vriendinnetje woont in de Merenwijk en ik in Boshuizen, we werken allebei, maar we zien elkaar nog wel hoor
mn granny kussen is afen ik ben bijna klaar met 1 kant van het willow-kussen!
[ ]
de voorkant
[ ]
de achterkant (1 rij sluit gek aan omdat ie daar genaaid is ipv gehaakt...)
en t kussentje in wording
[ ]
Ik mis in t loungekussen de blijheid van mn andere werkjes, dus ik ga ws. nog wel een deken met granny stripes maken waar die kleuren wel in zitten, ooit, zodat het lounge kussen ook bij de rest past, en mn vieze oude pluisdekens echt weg kunnen...
quote:Nee we wonen niet in leiden, was t maar zo'n feest. Ik woon ik alkmaar, zij in dordrecht, niet echt om de hoek dus.Op maandag 25 oktober 2010 19:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
zo groot is leiden nietmijn beste vriendinnetje woont in de Merenwijk en ik in Boshuizen, we werken allebei, maar we zien elkaar nog wel hoor
mn granny kussen is afen ik ben bijna klaar met 1 kant van het willow-kussen!
[
Ik mis in t loungekussen de blijheid van mn andere werkjes, dus ik ga ws. nog wel een deken met granny stripes maken waar die kleuren wel in zitten, ooit, zodat het lounge kussen ook bij de rest past, en mn vieze oude pluisdekens echt weg kunnen...
quote:En hoeveel bollen wol van hoeveel gram ben je er ongeveer aan kwijtgeweest, met welke haaknaald? (kan ik even inschatten wat de kosten zijn voor mij straks, ook al ga ik waarschijnlijk iets simpeler beginnen)Op maandag 25 oktober 2010 19:33 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ehhh, 7 jaar![]()
Ik denk een paar maanden toch wel. Het zijn 120 vierkantjes...
[..]
Ik vind het echt herfstkleurtjes...
quote:No thanks, vrijdag tentamen en daar moet ik nog genoeg voor doen zonder ziek te zijn ( ook al heb ik wel de hele week vrij om te leren)Op maandag 25 oktober 2010 20:09 schreef Whoopdidoo het volgende:
Haak je achter de computer?
Wie wilt mijn verkoudheid overnemen? Het is gratis!
quote:Ow ja die dingen heb ik ook bijna... Nou ja de 8e en de 12e maar dat is best wel bijna.Op maandag 25 oktober 2010 20:16 schreef kirsten. het volgende:
[..]
No thanks, vrijdag tentamen en daar moet ik nog genoeg voor doen zonder ziek te zijn ( ook al heb ik wel de hele week vrij om te leren)
quote:Onee dat zou wel erg zijn met mn pedagogiek als ik dat toe zou laten.Op maandag 25 oktober 2010 20:22 schreef EsseEi het volgende:
jaa achter de computerlekker lezen en haken en tv kijken tegelijk
Ik wil je verkoudheid best hebben maar pas over 4 weken. Ga volgende week naar kindergeneeskunde en tis wel heel zielig om die lieve kleine kindjes verkouden te maken op de ziekte die ze al hebben.
quote:nou da's toevallig, ik heb vanmorgen met precies die wol wat bloemen gemaakt en ze bleken toen ik ze vanmiddag uit de wasmachine haalde goed vervilt te zijn!Op maandag 25 oktober 2010 15:12 schreef Eska het volgende:
Huh, ik kan m'n post niet editten![]()
Nou ja, ik wilde zeggen dat ik inmiddels positieve ervaringen heb gevonden over die wol & vervilten. Bestellen dus!
quote:volgens mij stond er net nog iets andersOp maandag 25 oktober 2010 20:33 schreef trui het volgende:
doedezemaar, kun jij niet weer eens even komen mopperen aub.(of lees je al niet eens meer mee.
).
kwakz0r, wat een prachtig en lekker groot kussen! mooie kleuren zo hoor, ik vind 't ook juist wel wat hebben dat er dit keer géén geel, groen en oranje in zitten. het nieuwe jan eaton blocks kussen vind ik ook heel mooi worden (weet zo uit m'n hoofd niet meer welke je hier hebt gemaakt).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |