FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Nieuwe telefoon uit doos beschadigd; wat nu?
pfefferkatzewoensdag 20 oktober 2010 @ 14:58
M'n broeder heeft bij de Vodafone winkel hier in Haarlem maandag een nieuwe telefoon gekocht, met abo.

In de trein, waar hij hem uitpakte, kwam hij er echter achter dat er een zwart putje op het scherm zit, soort defecte pixel, alleen lijkt het niet óp het scherm te zitten, maar er voor. Ik heb het zelf niet gezien, maar ik denk dat het een stofje of vuiltje tussen het scherm en het glas is.

Hij is meteen dinsdag naar de Vodafone shop in Rijswijk gegaan, maar die verkopen daar was een chagrijnige klootviool die zei ''Ja je hebt hem zeker gewoon laten vallen, dit is typisch een beschadiging van je telefoon laten vallen.'' Best knap, om alleen maar 2 mm op je scherm te beschadigen als je hem laat vallen, volgens mij is z'n hele scherm dan stuk.

Wat zijn zijn rechten, en wat moet ie nu doen? Zouden ze in Rijswijk/Den Haag/wat dan ook, ook een nieuw toestel moeten geven, of moet hij specifiek naar die in Haarlem? En zou dat dan nog binnen zoveel dagen moeten, of is hij sowieso de lul en heeft hij geen rechten op een nieuw toestel?
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 14:59
Hij heb toch een bonnetje ?

Sowieso 2 weken niet goed geld terug = wettelijk bepaald
Mirjamwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:00
ik heb ook zoiets gehad, en kreeg meteen een nieuwe.
die haddezen ze helaas niet op voorraad dus zodra die er was werd hij zo omgeruild.
maar dat was bij hi.
bij vodafone werken arrogante rukkers :{
Boris_Karloffwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:00
Met een bonnetje mag je altijd ruilen binnen een bepaalde periode bij mijn weten.
pfefferkatzewoensdag 20 oktober 2010 @ 15:01
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:59 schreef Stokstaart het volgende:
Hij heb toch een bonnetje ?
Ja, dat heeft ie. Maar de verkoper zei dat het zijn eigen schuld is en dat hij niet snel genoeg terug is gegaan (maandag om 16:00 toestel gehaald, dinsdag meteen naar Vodafone winkel in Rijswijk).
pfefferkatzewoensdag 20 oktober 2010 @ 15:04
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:59 schreef Stokstaart het volgende:
Sowieso 2 weken niet goed geld terug = wettelijk bepaald
Wettelijk bepaald, heb je daar een bron van? Dan kan hij daarmee confronteren als dat nodig is.
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:05
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:01 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ja, dat heeft ie. Maar de verkoper zei dat het zijn eigen schuld is en dat hij niet snel genoeg terug is gegaan (maandag om 16:00 toestel gehaald, dinsdag meteen naar Vodafone winkel in Rijswijk).
Eigen schuld mn reet . Dan gewoon geld terug eisen , dat kan binnen die termijn :Y
DroogDokwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:05
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
Met een bonnetje mag je altijd ruilen binnen een bepaalde periode bij mijn weten.
Ruilen is een gunst, geen recht.

Dit betreft echter een defect en dat moet de winkelier gewoon herstellen.
beatrijswoensdag 20 oktober 2010 @ 15:07
Gewoon je bek optrekken en boos worden. Helpt altijd. Vooral als er veel klanten in de winkel zijn.
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:07
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:04 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Wettelijk bepaald, heb je daar een bron van? Dan kan hij daarmee confronteren als dat nodig is.
Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
pfefferkatzewoensdag 20 oktober 2010 @ 15:09
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:05 schreef Stokstaart het volgende:

[..]



Eigen schuld mn reet . Dan gewoon geld terug eisen , dat kan binnen die termijn :Y
Geld terugeisen werkt niet denk ik aangezien het een abonnement met toestel is (en het toestel dus ''0'' euro kost).
Weltschmerzwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:10
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
Jij lult uit je nek.
kieskleurigwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:10
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
De telefoon is in een winkel gekocht, niet op internet.
no1uknowwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:12
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
Dat is echt bullshit, een koop in een winkel aangaan is bindend. Je hebt wel de koop op afstand wetgeving, maar als je iets in de winkel koopt is de verkoper niet verplicht het terug te nemen. Net zoals ruilen, dat is ook geen wettelijke verplichting, maar een gunst van de verkoper :W

Ik zou wel eens een bron willen zien.
RaymondKwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:12
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
Dat bestaat niet.
Je hebt wel een kopen op afstand regeling (internetwinkels)
Maar dit bestaat niet in winkels.
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:12
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij lult uit je nek.
Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht :)
Vankywoensdag 20 oktober 2010 @ 15:13
Je mond openzetten in de winkel, niet twijfelen.
Verkoper kan je niets maken, jij moet hem aanvallen niet omgekeerd!


Bij mij zou het niet lang duren! Hij zou het zelfs niet moeten proberen!
Lariekoekwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:13
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht :)
Blijf lekker dom slap door lullen :|W
no1uknowwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:14
Bron? Ik had ook laatst iemand in de winkel die bij hoog en laag beweerde dat hij zijn aankoop terug mocht brengen, heb maar even gezegd dat ik graag wil zien waar dat staat, heb 'm niet meer terug gezien.

edit: Hoe kom je eigenlijk in godsnaam op "Cool off periode" :')
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:15
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:13 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Blijf lekker dom slap door lullen :|W
Leg het me dan uit kutmongool
TS ... Wat staat er in de AV op de bon ?
Lariekoekwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:16
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Leg het me dan uit kutmongool
TS ... Wat staat er in de AV op de bon ?
Jij komt hier stellig een bewering doen die nergens op gebaseerd is.
Dus leg jij maar uit in welke wet dat gestaan heeft, prutser.
Weltschmerzwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:17
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht :)
Online heb je nog steeds 7 dagen, bij een colporteur ook meen ik. Maar bij aankopen in de winkel heeft dat misschien bestaan in de tijd van de Batavieren, sinds de periode waarover mijn kennis zich uitstrekt toch in ieder geval niet, en dat is vanaf het Romeins recht.
no1uknowwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:17
Kijk anders even op www.consuwijzer.nl stokstaart :')
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:20
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:16 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Jij komt hier stellig een bewering doen die nergens op gebaseerd is.
Dus leg jij maar uit in welke wet dat gestaan heeft, prutser.
Waarschijnlijk staat iets van ruilen binnen... dagen gewoon in de AV van die Vodafone winkel . Maar aangezien jij zo zeker van je zaak bent wil ik er best een hondertje of 3 op zetten dat dit het geval is ?
Kandijfijnwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:22
Stokstaart flikker op met je slappe gelul je praat totale onzin colportage telt alleen voor verkoop op straat, aan de deur of telefonisch. Dingen die op afstand zijn gekocht mag je zonder opgaaf van reden terugsturen binnen 7/8 dagen.

Ontopic:
Product vertoont mankement de winkelier is verplicht om het product te herstellen of te vervangen wanneer dit niet mogelijk is kan de koop ontbonden worden en krijg jij je geld terug. De bewijslast ligt in deze situatie bij de winkelier hij moet dus bewijzen dat jij hem hebt laten vallen en niet andersom.

*Dit is het enige juiste antwoord en meerdere FOK!ers gaan mij hier in bevestigen
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:22
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:21 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

onzin^onzin
Dan gooi ik het toch lekker op de AV . Wedden dat hij recht heeft op geld terug ? :7
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:23
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:22 schreef Kandijfijn het volgende:
Stokstaart flikker op met je slappe gelul je praat totale onzin colportage telt alleen voor verkoop op straat, aan de deur of telefonisch. Dingen die op afstand zijn gekocht mag je zonder opgaaf van reden terugsturen binnen 7/8 dagen.

Ontopic:
Product vertoont mankement de winkelier is verplicht om het product te herstellen of te vervangen wanneer dit niet mogelijk is kan de koop ontbonden worden en krijg jij je geld terug. De bewijslast ligt in deze situatie bij de winkelier hij moet dus bewijzen dat jij hem hebt laten vallen en niet andersom.

*Dit is het enige juiste antwoord en meerdere FOK!ers gaan mij hier in bevestigen
Het staat alsnog in de AV . :Y
Kandijfijnwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:23
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan gooi ik het toch lekker op de AV . Wedden dat hij recht heeft op geld terug ? :7
Alsjeblieft zeg, :|W :|W :|W :|W
Lariekoekwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:24
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan gooi ik het toch lekker op de AV . Wedden dat hij recht heeft op geld terug ? :7
Wijs even aan in welke paragraaf het staat dan

http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pdf/algemenevoorwaarden.pdf
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:24
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:23 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Alsjeblieft zeg, :|W :|W :|W :|W
Wil je wedden dan ?
no1uknowwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:24
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan gooi ik het toch lekker op de AV . Wedden dat hij recht heeft op geld terug ? :7
Dat maakt nog niet ongedaan dat je een lampelul bent die zomaar beweringen in het rond strooit.
Lariekoekwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:24
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:23 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Het staat alsnog in de AV . :Y
:|W
Daar staat iets heel anders als wat jij hier beweerd :')
no1uknowwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:25
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:24 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wil je wedden dan ?
Ga buiten spelen kleuter.
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:27
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:24 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Dat maakt nog niet ongedaan dat je een lampelul bent die zomaar beweringen in het rond strooit.
Gast ik heb gewoon gelijk . Als je een baas bent zet je er 3 honderdjes op dat je gelijk hebt .
En anders moet je gewoon wieberen :Y

Maar dat doe je niet want je weet best dat de AV die gepost zijn gaan over de abonnementsvormen, en niet over de aanschaf van een toestel in die winkel O-)
heywooduwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:28
Doen alsof je broer gek is, en dus handelingsonbekwaam ^O^
Lariekoekwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:29
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:27 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Gast ik heb gewoon gelijk . Als je een baas bent zet je er 3 honderdjes op dat je gelijk hebt .
En anders moet je gewoon wieberen :Y

Maar dat doe je niet want je weet best dat de AV die gepost zijn gaan over de abonnementsvormen, en niet over de aanschaf van een toestel in die winkel O-)
Ik zet 300 in en verhoog ook met 300.

En gelijk een call.

Laat je kaarten maar zien vriend.
Weltschmerzwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:30
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:27 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Gast ik heb gewoon gelijk . Als je een baas bent zet je er 3 honderdjes op dat je gelijk hebt .
En anders moet je gewoon wieberen :Y

Maar dat doe je niet want je weet best dat de AV die gepost zijn gaan over de abonnementsvormen, en niet over de aanschaf van een toestel in die winkel O-)
Jij weet helemaal niks en je snapt er ook helemaal niks van. Dan zeg je sorry dat je zo'n grote bek had en hou je je verder stil. Nu maak je jezelf alleen maar verder belachelijk.
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:31
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:29 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ik zet 300 in en verhoog ook met 300.

En gelijk een call.

Laat je kaarten maar zien vriend.
Om te beginnen lees ik in de AV al dit:

quote:
U heeft nadat Vodafone u de bestelling bevestigd (per email of post) 7 dagen de tijd om de overeenkomst (zonder opgaaf van redenen) te ontbinden.

Wanneer ga je storten ?
heywooduwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:31
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Om te beginnen lees ik in de AV al dit:
[..]

Wanneer ga je storten ?
Bevestigd per email of post.
In een winkel wordt het toch niet bevestigd per email of post :?
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:31
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij weet helemaal niks en je snapt er ook helemaal niks van. Dan zeg je sorry dat je zo'n grote bek had en hou je je verder stil. Nu maak je jezelf alleen maar verder belachelijk.
Dat klopt maar dan nog heb ik gelijk op basis van de AV :Y
no1uknowwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:32
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Om te beginnen lees ik in de AV al dit:
[..]

Wanneer ga je storten ?
Dat is online lampekap.
Lariekoekwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:32
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Om te beginnen lees ik in de AV al dit:
[..]

Wanneer ga je storten ?
Dat gaat over bestellen via internet. :|W

Wil je mijn rekeningnummer weten?
Weltschmerzwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:32
Ik ga zo even naar de supermarkt, een pak koffie bestellen...
no1uknowwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:32
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat klopt maar dan nog heb ik gelijk op basis van de AV :Y
Nee want dat is de wet koop op afstand.

Ik zeg het nog 1 keer, ga buiten spelen.
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:32
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Bevestigd per email of post.
In een winkel wordt het toch niet bevestigd per email of post :?
Er gaat (ook als je in een winkel een abonnement afsluit) altijd een bevestiging via de mail/post :)
Lariekoekwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:34
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:32 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Er gaat (ook als je in een winkel een abonnement afsluit) altijd een bevestiging via de mail/post :)
Bij een abonnement ja.
We hebben het hier over een TELEFOON die fysiek gekocht is in een WINKEL
Weltschmerzwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:34
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat klopt maar dan nog heb ik gelijk op basis van de AV :Y
Je zou je ook kunnen afvragen hoe het komt dat je met grote bek klinklare onzin loopt te verkondigen. De oorzaak zal moeten liggen in het functioneren van je hersenen, en dan weet je ook meteen waarom je je niet moet wagen aan het doen van uitspraken over de AV.
heywooduwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:37
TS z'n broer heeft dus gewoon pech, OF hij moet naar de winkel gaan en er op staan om de manager te spreken :)
HugoBaaswoensdag 20 oktober 2010 @ 15:40
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:00 schreef Mirjam het volgende:
ik heb ook zoiets gehad, en kreeg meteen een nieuwe.
die haddezen ze helaas niet op voorraad dus zodra die er was werd hij zo omgeruild.
maar dat was bij hi.
bij vodafone werken arrogante rukkers :{
Vodafone heeft de beste service.

In ieder geval ben ik al 8 jaar klant en ben altijd goed geholpen.

Sowieso mensen die een telefoon met abo in de winkel gaan halen :') :')

Internet shoppen FTW *O*
Weltschmerzwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:42
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:37 schreef heywoodu het volgende:
TS z'n broer heeft dus gewoon pech, OF hij moet naar de winkel gaan en er op staan om de manager te spreken :)
Hij heeft wel recht op reparatie of een nieuwe telefoon, maar omdat er geen deugdelijk product is geleverd, niet vanwege dat domme gebazel van Stokstaartje.
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:47
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je zou je ook kunnen afvragen hoe het komt dat je met grote bek klinklare onzin loopt te verkondigen. De oorzaak zal moeten liggen in het functioneren van je hersenen, en dan weet je ook meteen waarom je je niet moet wagen aan het doen van uitspraken over de AV.
Je kunt dom lullen, toch blijft de weddenschap staan . Ik ga straks wel ff bellen met zo'n winkel .
Wettelijk gezien kun je dan gelijk hebben, er zijn Algemene Bepalingen waar meestal wel dergelijke bepalingen zijn opgenomen .
#ANONIEMwoensdag 20 oktober 2010 @ 15:58
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:47 schreef Stokstaart het volgende:
Je kunt dom lullen, toch blijft de weddenschap staan . Ik ga straks wel ff bellen met zo'n winkel .
Wettelijk gezien kun je dan gelijk hebben, er zijn Algemene Bepalingen waar meestal wel dergelijke bepalingen zijn opgenomen .
Je maakt jezelf oneindig belachelijk... _O-
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:02
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:58 schreef The_End het volgende:

[..]

Je maakt jezelf oneindig belachelijk... _O-
Ik heb net gebeld met Vodafone (45 cent p/m :') ) en de bedenkttermijn is gewoon 48 uur . :W
HugoBaaswoensdag 20 oktober 2010 @ 16:04
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:02 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik heb net gebeld met Vodafone (45 cent p/m :') ) en de bedenkttermijn is gewoon 48 uur . :W
Daarom moeten mensen ook niet naar een belwinkel gaan dan ben je gewoon dom.

Internet aankopen kunnen binnen 7 dagen terug. :s)
pfefferkatzewoensdag 20 oktober 2010 @ 16:06
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:04 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Daarom moeten mensen ook niet naar een belwinkel gaan dan ben je gewoon dom.

Internet aankopen kunnen binnen 7 dagen terug. :s)
Mja, soms wil je een toestel meteen hebben, en niet iedereen zit de heel dag thuis op zijn uitkering te trekken, waardoor je geen afspraak kan maken met de bezorgdienst, aangezien dat overdag is.

Het toestel waar het om gaat is slecht leverbaar via internet (weken tot maanden levertijd), maar was op voorraad in Vodafone winkels.
#ANONIEMwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:06
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:02 schreef Stokstaart het volgende:
Ik heb net gebeld met Vodafone (45 cent p/m :') ) en de bedenkttermijn is gewoon 48 uur . :W
Zeer kort geheugen?
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:59 schreef Stokstaart het volgende:
Hij heb toch een bonnetje ?

Sowieso 2 weken niet goed geld terug = wettelijk bepaald
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:07
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:04 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Daarom moeten mensen ook niet naar een belwinkel gaan dan ben je gewoon dom.

Internet aankopen kunnen binnen 7 dagen terug. :s)
Nee het gaat om een aankoop in zo'n Vodafonewinkel . En het staat idd niet in de algemene bepalingen .
Ik heb gebeld met 09000140 en het klopt gewoon dat je binnen 48 uur kunt ruilen :Y
HugoBaaswoensdag 20 oktober 2010 @ 16:09
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:06 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Mja, soms wil je een toestel meteen hebben, en niet iedereen zit de heel dag thuis op zijn uitkering te trekken, waardoor je geen afspraak kan maken met de bezorgdienst, aangezien dat overdag is.

Het toestel waar het om gaat is slecht leverbaar via internet (weken tot maanden levertijd), maar was op voorraad in Vodafone winkels.
Laten bezorgen op je werk? Op zaterdag als je vrij bent?
Zo moeilijk is het niet.

En als de vodafone winkels hem hebben dan heeft de online vodafone winkel hem ook wel. :')
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:09
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:06 schreef The_End het volgende:

[..]

Zeer kort geheugen?
[..]


quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:27 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

[quote]Op woensdag 20 oktober 2010 15:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan gooi ik het toch lekker op de AV . Wedden dat hij recht heeft op geld terug ? :7


Gast ik heb gewoon gelijk . Als je een baas bent zet je er 3 honderdjes op dat je gelijk hebt .
En anders moet je gewoon wieberen :Y

Maar dat doe je niet want je weet best dat de AV die gepost zijn gaan over de abonnementsvormen, en niet over de aanschaf van een toestel in die winkel O-)
Kom nou maar op met die honderdjes . Linksom, rechtsom deze fucking Stokstaart krijgt geld van jullie :Y
Weltschmerzwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:14
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nee het gaat om een aankoop in zo'n Vodafonewinkel . En het staat idd niet in de algemene bepalingen .
Ik heb gebeld met 09000140 en het klopt gewoon dat je binnen 48 uur kunt ruilen :Y
Ruilen is wat anders dan geld terug, en 48 uur is wat anders dan 7 dagen/14 dagen. Dus jammer van je 300 e, en jammer van je hoop ooit nog serieus genomen te worden.
kieskleurigwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:15
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:09 schreef Stokstaart het volgende:

[..]


[..]

Kom nou maar op met die honderdjes . Linksom, rechtsom deze fucking Stokstaart krijgt geld van jullie :Y
Je had het steeds over geld terug, nu ze zeggen dat er geruild mag worden is dat in jouw beleving hetzelfde?
:')
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:16
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ruilen is wat anders dan geld terug, en 48 uur is wat anders dan 7 dagen/14 dagen. Dus jammer van je 300 e, en jammer van je hoop ooit nog serieus genomen te worden.
Retourneren artikel . Daar valt geld terug dus ook onder .
Ga anders zelf bellen, sukkel . Wat val jij mij tegen zeg :r
#ANONIEMwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:20
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:09 schreef Stokstaart het volgende:
Kom nou maar op met die honderdjes . Linksom, rechtsom deze fucking Stokstaart krijgt geld van jullie :Y
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:59 schreef Stokstaart het volgende:
Hij heb toch een bonnetje ?

Sowieso 2 weken niet goed geld terug = wettelijk bepaald
Zei Vodavone dat?
#ANONIEMwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:21
Of zeiden ze dit:
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:
Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:23
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:20 schreef The_End het volgende:

[..]


[..]

Zei Vodavone dat?
Vodavone ja ? _ :')
Het ging volgens mij over het verhaal van TS . Die heeft als hij 24 uur na aankoop gewoon het volledige recht zijn aankoop te retourneren (op welke grond dan ook :+ )
Weltschmerzwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:24
Of zeiden ze dit?
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode .
#ANONIEMwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:25
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:23 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Vodavone ja ? _ :')
Het ging volgens mij over het verhaal van TS . Die heeft als hij 24 uur na aankoop gewoon het volledige recht zijn aankoop te retourneren (op welke grond dan ook :+ )
Je zei dat het wettelijk bepaald was dat hij 2 weken de tijd had, o nee 1 week, o nee via de AV een week, o nee via de AV 48 uur 8)7
Stokstaartwoensdag 20 oktober 2010 @ 16:27
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:21 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

onzin^onzin
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:34 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Bij een abonnement ja.
We hebben het hier over een TELEFOON die fysiek gekocht is in een WINKEL
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij heeft wel recht op reparatie of een nieuwe telefoon, maar omdat er geen deugdelijk product is geleverd, niet vanwege dat domme gebazel van Stokstaartje.
Over gelul gesproken ....
Volledige retournerning , bitches :7
pfefferkatzewoensdag 20 oktober 2010 @ 17:44
Ze blijven er bij dat het in de winkel waar je hem gekocht hebt geruild moet worden, in Den Haag mocht het ook al niet :{

Kan hij het zaterdag nog proberen in Haarlem, of is het dan weer 'te laat'?
Lariekoekwoensdag 20 oktober 2010 @ 18:28
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:44 schreef RacerDKB het volgende:


Kan hij het zaterdag nog proberen in Haarlem, of is het dan weer 'te laat'?
Volgens stokstaart mag je binnen 48 uur volledig retourneren. :')
Lariekoekwoensdag 20 oktober 2010 @ 18:30
Of was het nou 24 uur?
Lariekoekwoensdag 20 oktober 2010 @ 18:31
14 dagen misschien?
Dennis101woensdag 20 oktober 2010 @ 18:53
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:44 schreef RacerDKB het volgende:
Ze blijven er bij dat het in de winkel waar je hem gekocht hebt geruild moet worden, in Den Haag mocht het ook al niet :{

Kan hij het zaterdag nog proberen in Haarlem, of is het dan weer 'te laat'?
Dat is niet zo heel vreemd, neem even contact met die winkel dat hij niet voor zaterdag daar terug kan zijn, maar al wel het probleem heeft. Dat doet meestal wonderen.
pfefferkatzewoensdag 20 oktober 2010 @ 20:18
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:53 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is niet zo heel vreemd, neem even contact met die winkel dat hij niet voor zaterdag daar terug kan zijn, maar al wel het probleem heeft. Dat doet meestal wonderen.
Vodafone winkels hebben tegenwoordig geen eigen telefoonnummer meer, je kan nog alleen de klantenservice bellen :')_!
Zelvawoensdag 20 oktober 2010 @ 20:21
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:58 schreef RacerDKB het volgende:
Wat zijn zijn rechten, en wat moet ie nu doen? Zouden ze in Rijswijk/Den Haag/wat dan ook, ook een nieuw toestel moeten geven, of moet hij specifiek naar die in Haarlem?
Hij moet naar Haarlem, want dat is de verkoper. Aldaar zal de Haarlemse Vodafone-verkoper moeten bewijzen dat jouw broer het ding heeft laten vallen, want de eerste zes maanden geldt een omgekeerde bewijslast:

quote:
Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
(BW7, artikel 18.2)

quote:
En zou dat dan nog binnen zoveel dagen moeten
Ja, klopt. Binnen twee maanden. Maar dat kan ook al gewoon door even te bellen met die lui, een fax te sturen, een e-mailtje eraan te wagen, of een brief te sturen. Het gaat erom dat je binnen twee maanden doorgeeft dat er een defect is, nadat je het defect hebt geconstateerd. Je hoeft niet linea recta naar Haarlem te rennen.

quote:
of is hij sowieso de lul en heeft hij geen rechten op een nieuw toestel?
Hij heeft niet in eerste instantie recht op een nieuw toestel, wel op een gerepareerd toestel. Mocht reparatie niet mogelijk zijn of te duur zijn voor de verkoper, dan heeft hij recht op een nieuw toestel. Als een nieuw toestel ook niet mogelijk is, bijvoorbeeld omdat het toestel helemaal niet meer geleverd wordt, dan heeft je broer recht op teruggave van zijn geld.
PeterPastoorwoensdag 20 oktober 2010 @ 20:35
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:18 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Vodafone winkels hebben tegenwoordig geen eigen telefoonnummer meer, je kan nog alleen de klantenservice bellen :')_!
Dit is altijd zo irritant he? Ik wil soms gewoon iemand van de winkel spreken. Geen zin om klantenservice aan de lijn te hebben :{
Stokstaartdonderdag 21 oktober 2010 @ 01:25
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:28 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Volgens stokstaart mag je binnen 48 uur volledig retourneren. :')
Dat is wat ze bij de klantenservice zeiden. Ik heb zelfs voor die gozer gebeld . :P
feesbeeestdonderdag 21 oktober 2010 @ 10:12
sorry ik moest lachen :')
r3gi3boydonderdag 21 oktober 2010 @ 10:15
Kan iemand user Stokstaart bannen uit dit topic, of tenminste zijn op grote schaal aanwezige stroom stront editten? Dit topic is onleesbaar geworden door de diarree van arrogantie die deze user uitspettert.
bijdehanddonderdag 21 oktober 2010 @ 11:21
Stokstaart, je verdient een gouden medaille.

SPOILER
Paralimpics
ForumGekdonderdag 21 oktober 2010 @ 11:26
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 01:25 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat is wat ze bij de klantenservice zeiden. Ik heb zelfs voor die gozer gebeld . :P
Ik heb ook bij de klantenservice van een soortgelijk bedrijf gebeld en vertelde iedereen ook maar van alles om van ze af te komen! ^O^ :7
Stokstaartdonderdag 21 oktober 2010 @ 12:10
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:26 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ik heb ook bij de klantenservice van een soortgelijk bedrijf gebeld en vertelde iedereen ook maar van alles om van ze af te komen! ^O^ :7
Gelul, maar dat weet je best :Y
Stokstaartdonderdag 21 oktober 2010 @ 12:10
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:21 schreef bijdehand het volgende:
Stokstaart, je verdient een gouden medaille.

SPOILER
Paralimpics
Heb ik nog steeds meer bereikt in mijn leven dan jij ooit zult bereiken .
bijdehanddonderdag 21 oktober 2010 @ 12:22
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Heb ik nog steeds meer bereikt in mijn leven dan jij ooit zult bereiken .
Ik ben allang 14 geweest :')
Stokstaartdonderdag 21 oktober 2010 @ 12:25
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ben allang 14 geweest :')
En dit is relevant in een WGR topic, omdat ? :?
Je wilde ook ff stoer doen ?
Lariekoekdonderdag 21 oktober 2010 @ 12:53
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:25 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

En dit is relevant in een WGR topic, omdat ? :?
Je wilde ook ff stoer doen ?
Alsof die onzin die jij hier uit kraamt relevant is voor dit topic. :')
Lariekoekdonderdag 21 oktober 2010 @ 12:53
Ik krijg trouwens nog 600 euro van je.
Peterdonderdag 21 oktober 2010 @ 13:01
TS, de winkel waar je hem gekocht hebt is de enige die jouw telefoon MOET repareren OF vervangen.
Legt het ze voor dat je de telefoon beschadigd hebt ontvangen en dat je hun de keuze geeft, of reparatie, of vervanging.

Mocht hij/zij weigeren: Naam noteren en aangetekende brief naar het hoofdkantoor met de eis dat de telefoon gerepareerd of vervangen wordt ( zoals je wettelijk recht is bij een ondeugdelijk product of fabricagefout). Daarnaast lekker klagen over de winkelmedewerker.

Succes!
ForumGekdonderdag 21 oktober 2010 @ 13:04
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:10 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Gelul, maar dat weet je best :Y
Dan niet..volgens mij heb ik 3 jaar aan de telefoon gehangen en jij niet! :')
bijdehanddonderdag 21 oktober 2010 @ 13:21
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:25 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

En dit is relevant in een WGR topic, omdat ? :?
Je wilde ook ff stoer doen ?
Ik wilde even benadrukken dat wat jij bereikt hebt vanzelfsprekend is :') Bijna iedereen wordt tegenwoordig 14. Op naar je sweet 16!
Stokstaartdonderdag 21 oktober 2010 @ 13:22
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:24 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wijs even aan in welke paragraaf het staat dan

http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pdf/algemenevoorwaarden.pdf
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan gooi ik het toch lekker op de AV . Wedden dat hij recht heeft op geld terug ? :7
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:29 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ik zet 300 in en verhoog ook met 300.

En gelijk een call.

Laat je kaarten maar zien vriend.
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:32 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat gaat over bestellen via internet. :|W

Wil je mijn rekeningnummer weten?
TS had/heeft gewoon recht op zijn geld terug, prutser :W
Lariekoekdonderdag 21 oktober 2010 @ 13:24
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

TS had/heeft gewoon recht op zijn geld terug, prutser :W
Dat heeft TS nog steeds niet.
Maar blijf jij maar lekker in je fantasie wereldje leven. :W
Stokstaartdonderdag 21 oktober 2010 @ 13:26
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:24 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat heeft TS nog steeds niet.
Maar blijf jij maar lekker in je fantasie wereldje leven. :W
Ga nou maar even gewoon zelf bellen jochie ...
Je doet je username trouwens wel eer aan ^O^
Lariekoekdonderdag 21 oktober 2010 @ 13:34
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:26 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ga nou maar even gewoon zelf bellen jochie ...
Je doet je username trouwens wel eer aan ^O^
Mijn usernaam slaat in dit geval volledig op de onzin die jij hier uitkraamt.
Stokstaartdonderdag 21 oktober 2010 @ 13:37
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nee het gaat om een aankoop in zo'n Vodafonewinkel . En het staat idd niet in de algemene bepalingen .
Ik heb gebeld met 09000140 en het klopt gewoon dat je binnen 48 uur kunt ruilen/geld terug :Y
Dus.
Lariekoekdonderdag 21 oktober 2010 @ 13:40
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:59 schreef Stokstaart het volgende:
Hij heb toch een bonnetje ?

Sowieso 2 weken niet goed geld terug = wettelijk bepaald
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:05 schreef Stokstaart het volgende:

[..]



Eigen schuld mn reet . Dan gewoon geld terug eisen , dat kan binnen die termijn :Y
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:22 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan gooi ik het toch lekker op de AV . Wedden dat hij recht heeft op geld terug ? :7
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:02 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik heb net gebeld met Vodafone (45 cent p/m :') ) en de bedenkttermijn is gewoon 48 uur . :W
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nee het gaat om een aankoop in zo'n Vodafonewinkel . En het staat idd niet in de algemene bepalingen .
Ik heb gebeld met 09000140 en het klopt gewoon dat je binnen 48 uur kunt ruilen :Y
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:23 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Vodavone ja ? _ :')
Het ging volgens mij over het verhaal van TS . Die heeft als hij 24 uur na aankoop gewoon het volledige recht zijn aankoop te retourneren (op welke grond dan ook :+ )
Ik heb even een samenvatting voor je gemaakt.
Zoek de verschillen.

Dus.
Stokstaartdonderdag 21 oktober 2010 @ 14:02
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:40 schreef Lariekoek het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Ik heb even een samenvatting voor je gemaakt.
Zoek de verschillen.

Dus.
Gast, de vraag van TS was toch gewoon welke rechten hij had aangaande geld retour-vervangend toestel :?
Volgens jou had hij geen recht op geld retour omdat het alleen zou gelden voor aankopen online, volgens mij stond hij wel in zijn recht ( alleen op verkeerde gronden) .

Volgens Vodafone krijg je binnen 48 uur gewoon je geld terug of je toestel ruilen . Dus NIET alleen via online aankopen (waar jij zo stellig van overtuigd was remember ? :+ ) Maar ook gewoon in de winkels. Einde discussie :W

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokstaart op 21-10-2010 14:07:38 ]
DANIELOSdonderdag 21 oktober 2010 @ 14:13
Lees: http://www.consuwijzer.nl(...)recht_maar_een_gunst

en:
http://www.consuwijzer.nl(...)ereenkomst_ontbinden
Lariekoekdonderdag 21 oktober 2010 @ 14:30
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:02 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Gast, de vraag van TS was toch gewoon welke rechten hij had aangaande geld retour-vervangend toestel :?
Volgens jou had hij geen recht op geld retour omdat het alleen zou gelden voor aankopen online, volgens mij stond hij wel in zijn recht ( alleen op verkeerde gronden) .

Volgens Vodafone krijg je binnen 48 uur gewoon je geld terug of je toestel ruilen . Dus NIET alleen via online aankopen (waar jij zo stellig van overtuigd was remember ? :+ ) Maar ook gewoon in de winkels. Einde discussie :W
Zoek eerst even het verschil tussen recht en gunst op.
Discussiëren we daarna verder.

w/
Weltschmerzdonderdag 21 oktober 2010 @ 14:47
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:02 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Gast, de vraag van TS was toch gewoon welke rechten hij had aangaande geld retour-vervangend toestel :?
Ja, en dat was voor jou aanleiding om allerlei onzin te laten ontsnappen.
fs180donderdag 21 oktober 2010 @ 14:57
De fuck zeg.. :')

Ts heeft inderdaad recht op gratis vervanging/reparatie op grond van ondeugelijk product, en dan mag de verkopen bewijzen(! iets anders dan schuld ontkennen :P ) dat het jouw broer zijn fout is geweest.
Geld terug gaat pas nadat de verkoper tig keer geprobeerd heeft te herstellen maar faalt.
Peterdonderdag 21 oktober 2010 @ 15:07
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:57 schreef fs180 het volgende:
De fuck zeg.. :')

Ts heeft inderdaad recht op gratis vervanging/reparatie op grond van ondeugelijk product, en dan mag de verkopen bewijzen(! iets anders dan schuld ontkennen :P ) dat het jouw broer zijn fout is geweest.
Geld terug gaat pas nadat de verkoper tig keer geprobeerd heeft te herstellen maar faalt.
Precies, dat zeg ik ook.
En idd heeft de verkoper maar aan te tonen dat het jouw schuld was. Das niet te bewijzen..
klusfoobjedonderdag 21 oktober 2010 @ 15:28
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht :)
De regels zijn niet aangepast, deze regel heeft nooit bestaan.

Waar jij op doelt is de colportage wet. Bij aankopen gedaan aan de deur heeft de consument een wettelijke afkoelperiode. Binnen die periode is de verkopende partij WETTELIJK verplicht de diensten of goederen levering terug te draaien en de consument zijn geld terug te geven.

Later heeft men dit ook van toepassing gemaakt op aankopen via het internet EN de tv.

Wat dacht je, dat die tell sel jongens uit zichzelf je een 30 dagen niet geld terug no questions ask mogelijkheid bieden ?
Hugo__Bossdonderdag 21 oktober 2010 @ 22:03
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Dat is echt bullshit, een koop in een winkel aangaan is bindend. Je hebt wel de koop op afstand wetgeving, maar als je iets in de winkel koopt is de verkoper niet verplicht het terug te nemen. Net zoals ruilen, dat is ook geen wettelijke verplichting, maar een gunst van de verkoper :W

Ik zou wel eens een bron willen zien.
Als je een nieuw product koopt, mag je verwachten dat deze bij aankoop geen beschadigingen vertoont. Natuurlijk is de koop bindend, daar zul je ook niet vanaf kunnen, maar je hebt wel recht op een nieuw toestel.
Dennis101donderdag 21 oktober 2010 @ 22:20
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 15:28 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

De regels zijn niet aangepast, deze regel heeft nooit bestaan.

Waar jij op doelt is de colportage wet. Bij aankopen gedaan aan de deur heeft de consument een wettelijke afkoelperiode. Binnen die periode is de verkopende partij WETTELIJK verplicht de diensten of goederen levering terug te draaien en de consument zijn geld terug te geven.

Later heeft men dit ook van toepassing gemaakt op aankopen via het internet EN de tv.

Wat dacht je, dat die tell sel jongens uit zichzelf je een 30 dagen niet geld terug no questions ask mogelijkheid bieden ?
Ja, die 30 dagen regel hebben ze zelf ingevoerd aangezien dat niet verplicht is, net zoals de meeste fysieke winkels een termijn hebben waarbinnen je als consument een gekocht product terug kan brengen. Dat is dus ook niet verplicht.
Keltievrijdag 22 oktober 2010 @ 10:39
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:34 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Bij een abonnement ja.
We hebben het hier over een TELEFOON die fysiek gekocht is in een WINKEL
"Telefoon, met abo" aldus de startpost..