quote:Precies, dat zeg ik ook.Op donderdag 21 oktober 2010 14:57 schreef fs180 het volgende:
De fuck zeg..![]()
Ts heeft inderdaad recht op gratis vervanging/reparatie op grond van ondeugelijk product, en dan mag de verkopen bewijzen(! iets anders dan schuld ontkennen) dat het jouw broer zijn fout is geweest.
Geld terug gaat pas nadat de verkoper tig keer geprobeerd heeft te herstellen maar faalt.
quote:De regels zijn niet aangepast, deze regel heeft nooit bestaan.Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht
quote:Als je een nieuw product koopt, mag je verwachten dat deze bij aankoop geen beschadigingen vertoont. Natuurlijk is de koop bindend, daar zul je ook niet vanaf kunnen, maar je hebt wel recht op een nieuw toestel.Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dat is echt bullshit, een koop in een winkel aangaan is bindend. Je hebt wel de koop op afstand wetgeving, maar als je iets in de winkel koopt is de verkoper niet verplicht het terug te nemen. Net zoals ruilen, dat is ook geen wettelijke verplichting, maar een gunst van de verkoper
Ik zou wel eens een bron willen zien.
quote:Ja, die 30 dagen regel hebben ze zelf ingevoerd aangezien dat niet verplicht is, net zoals de meeste fysieke winkels een termijn hebben waarbinnen je als consument een gekocht product terug kan brengen. Dat is dus ook niet verplicht.Op donderdag 21 oktober 2010 15:28 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
De regels zijn niet aangepast, deze regel heeft nooit bestaan.
Waar jij op doelt is de colportage wet. Bij aankopen gedaan aan de deur heeft de consument een wettelijke afkoelperiode. Binnen die periode is de verkopende partij WETTELIJK verplicht de diensten of goederen levering terug te draaien en de consument zijn geld terug te geven.
Later heeft men dit ook van toepassing gemaakt op aankopen via het internet EN de tv.
Wat dacht je, dat die tell sel jongens uit zichzelf je een 30 dagen niet geld terug no questions ask mogelijkheid bieden ?
quote:"Telefoon, met abo" aldus de startpost..Op woensdag 20 oktober 2010 15:34 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Bij een abonnement ja.
We hebben het hier over een TELEFOON die fysiek gekocht is in een WINKEL
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |