abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87753957
M'n broeder heeft bij de Vodafone winkel hier in Haarlem maandag een nieuwe telefoon gekocht, met abo.

In de trein, waar hij hem uitpakte, kwam hij er echter achter dat er een zwart putje op het scherm zit, soort defecte pixel, alleen lijkt het niet óp het scherm te zitten, maar er voor. Ik heb het zelf niet gezien, maar ik denk dat het een stofje of vuiltje tussen het scherm en het glas is.

Hij is meteen dinsdag naar de Vodafone shop in Rijswijk gegaan, maar die verkopen daar was een chagrijnige klootviool die zei ''Ja je hebt hem zeker gewoon laten vallen, dit is typisch een beschadiging van je telefoon laten vallen.'' Best knap, om alleen maar 2 mm op je scherm te beschadigen als je hem laat vallen, volgens mij is z'n hele scherm dan stuk.

Wat zijn zijn rechten, en wat moet ie nu doen? Zouden ze in Rijswijk/Den Haag/wat dan ook, ook een nieuw toestel moeten geven, of moet hij specifiek naar die in Haarlem? En zou dat dan nog binnen zoveel dagen moeten, of is hij sowieso de lul en heeft hij geen rechten op een nieuw toestel?
pi_87753992
Hij heb toch een bonnetje ?

Sowieso 2 weken niet goed geld terug = wettelijk bepaald
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87754048
ik heb ook zoiets gehad, en kreeg meteen een nieuwe.
die haddezen ze helaas niet op voorraad dus zodra die er was werd hij zo omgeruild.
maar dat was bij hi.
bij vodafone werken arrogante rukkers :{
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_87754052
Met een bonnetje mag je altijd ruilen binnen een bepaalde periode bij mijn weten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_87754074
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:59 schreef Stokstaart het volgende:
Hij heb toch een bonnetje ?
Ja, dat heeft ie. Maar de verkoper zei dat het zijn eigen schuld is en dat hij niet snel genoeg terug is gegaan (maandag om 16:00 toestel gehaald, dinsdag meteen naar Vodafone winkel in Rijswijk).
pi_87754240
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:59 schreef Stokstaart het volgende:
Sowieso 2 weken niet goed geld terug = wettelijk bepaald
Wettelijk bepaald, heb je daar een bron van? Dan kan hij daarmee confronteren als dat nodig is.
pi_87754251
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:01 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ja, dat heeft ie. Maar de verkoper zei dat het zijn eigen schuld is en dat hij niet snel genoeg terug is gegaan (maandag om 16:00 toestel gehaald, dinsdag meteen naar Vodafone winkel in Rijswijk).
Eigen schuld mn reet . Dan gewoon geld terug eisen , dat kan binnen die termijn :Y
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87754252
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
Met een bonnetje mag je altijd ruilen binnen een bepaalde periode bij mijn weten.
Ruilen is een gunst, geen recht.

Dit betreft echter een defect en dat moet de winkelier gewoon herstellen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87754335
Gewoon je bek optrekken en boos worden. Helpt altijd. Vooral als er veel klanten in de winkel zijn.
Gonna rise up
Burning black holes in dark memories
Gonna rise up
Turning mistakes into gold
pi_87754373
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:04 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Wettelijk bepaald, heb je daar een bron van? Dan kan hij daarmee confronteren als dat nodig is.
Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87754431
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:05 schreef Stokstaart het volgende:

[..]



Eigen schuld mn reet . Dan gewoon geld terug eisen , dat kan binnen die termijn :Y
Geld terugeisen werkt niet denk ik aangezien het een abonnement met toestel is (en het toestel dus ''0'' euro kost).
pi_87754493
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
Jij lult uit je nek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87754505
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
De telefoon is in een winkel gekocht, niet op internet.
pi_87754581
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
Dat is echt bullshit, een koop in een winkel aangaan is bindend. Je hebt wel de koop op afstand wetgeving, maar als je iets in de winkel koopt is de verkoper niet verplicht het terug te nemen. Net zoals ruilen, dat is ook geen wettelijke verplichting, maar een gunst van de verkoper :W

Ik zou wel eens een bron willen zien.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:12:47 #15
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_87754592
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen. :Y
Dat bestaat niet.
Je hebt wel een kopen op afstand regeling (internetwinkels)
Maar dit bestaat niet in winkels.
pi_87754594
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij lult uit je nek.
Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht :)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87754622
Je mond openzetten in de winkel, niet twijfelen.
Verkoper kan je niets maken, jij moet hem aanvallen niet omgekeerd!


Bij mij zou het niet lang duren! Hij zou het zelfs niet moeten proberen!
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:13:50 #18
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87754638
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht :)
Blijf lekker dom slap door lullen :|W
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87754645
Bron? Ik had ook laatst iemand in de winkel die bij hoog en laag beweerde dat hij zijn aankoop terug mocht brengen, heb maar even gezegd dat ik graag wil zien waar dat staat, heb 'm niet meer terug gezien.

edit: Hoe kom je eigenlijk in godsnaam op "Cool off periode" :')
pi_87754709
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:13 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Blijf lekker dom slap door lullen :|W
Leg het me dan uit kutmongool
TS ... Wat staat er in de AV op de bon ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:16:58 #21
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87754772
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Leg het me dan uit kutmongool
TS ... Wat staat er in de AV op de bon ?
Jij komt hier stellig een bewering doen die nergens op gebaseerd is.
Dus leg jij maar uit in welke wet dat gestaan heeft, prutser.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87754792
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht :)
Online heb je nog steeds 7 dagen, bij een colporteur ook meen ik. Maar bij aankopen in de winkel heeft dat misschien bestaan in de tijd van de Batavieren, sinds de periode waarover mijn kennis zich uitstrekt toch in ieder geval niet, en dat is vanaf het Romeins recht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_87754800
Kijk anders even op www.consuwijzer.nl stokstaart :')
pi_87754935
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:16 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Jij komt hier stellig een bewering doen die nergens op gebaseerd is.
Dus leg jij maar uit in welke wet dat gestaan heeft, prutser.
Waarschijnlijk staat iets van ruilen binnen... dagen gewoon in de AV van die Vodafone winkel . Maar aangezien jij zo zeker van je zaak bent wil ik er best een hondertje of 3 op zetten dat dit het geval is ?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87754990
Stokstaart flikker op met je slappe gelul je praat totale onzin colportage telt alleen voor verkoop op straat, aan de deur of telefonisch. Dingen die op afstand zijn gekocht mag je zonder opgaaf van reden terugsturen binnen 7/8 dagen.

Ontopic:
Product vertoont mankement de winkelier is verplicht om het product te herstellen of te vervangen wanneer dit niet mogelijk is kan de koop ontbonden worden en krijg jij je geld terug. De bewijslast ligt in deze situatie bij de winkelier hij moet dus bewijzen dat jij hem hebt laten vallen en niet andersom.

*Dit is het enige juiste antwoord en meerdere FOK!ers gaan mij hier in bevestigen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')