Ja, dat heeft ie. Maar de verkoper zei dat het zijn eigen schuld is en dat hij niet snel genoeg terug is gegaan (maandag om 16:00 toestel gehaald, dinsdag meteen naar Vodafone winkel in Rijswijk).quote:
Wettelijk bepaald, heb je daar een bron van? Dan kan hij daarmee confronteren als dat nodig is.quote:
Eigen schuld mn reet . Dan gewoon geld terug eisen , dat kan binnen die termijnquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:01 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja, dat heeft ie. Maar de verkoper zei dat het zijn eigen schuld is en dat hij niet snel genoeg terug is gegaan (maandag om 16:00 toestel gehaald, dinsdag meteen naar Vodafone winkel in Rijswijk).
Ruilen is een gunst, geen recht.quote:
Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:04 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wettelijk bepaald, heb je daar een bron van? Dan kan hij daarmee confronteren als dat nodig is.
Geld terugeisen werkt niet denk ik aangezien het een abonnement met toestel is (en het toestel dus ''0'' euro kost).quote:
Jij lult uit je nek.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen.
Dat is echt bullshit, een koop in een winkel aangaan is bindend. Je hebt wel de koop op afstand wetgeving, maar als je iets in de winkel koopt is de verkoper niet verplicht het terug te nemen. Net zoals ruilen, dat is ook geen wettelijke verplichting, maar een gunst van de verkoperquote:
Dat bestaat niet.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen.
Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrechtquote:
Blijf lekker dom slap door lullenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht
Leg het me dan uit kutmongoolquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:13 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Blijf lekker dom slap door lullen
Jij komt hier stellig een bewering doen die nergens op gebaseerd is.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Leg het me dan uit kutmongool
TS ... Wat staat er in de AV op de bon ?
Online heb je nog steeds 7 dagen, bij een colporteur ook meen ik. Maar bij aankopen in de winkel heeft dat misschien bestaan in de tijd van de Batavieren, sinds de periode waarover mijn kennis zich uitstrekt toch in ieder geval niet, en dat is vanaf het Romeins recht.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht
Waarschijnlijk staat iets van ruilen binnen... dagen gewoon in de AV van die Vodafone winkel . Maar aangezien jij zo zeker van je zaak bent wil ik er best een hondertje of 3 op zetten dat dit het geval is ?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:16 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Jij komt hier stellig een bewering doen die nergens op gebaseerd is.
Dus leg jij maar uit in welke wet dat gestaan heeft, prutser.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |