Ja, dat heeft ie. Maar de verkoper zei dat het zijn eigen schuld is en dat hij niet snel genoeg terug is gegaan (maandag om 16:00 toestel gehaald, dinsdag meteen naar Vodafone winkel in Rijswijk).quote:
Wettelijk bepaald, heb je daar een bron van? Dan kan hij daarmee confronteren als dat nodig is.quote:
Eigen schuld mn reet . Dan gewoon geld terug eisen , dat kan binnen die termijnquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:01 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja, dat heeft ie. Maar de verkoper zei dat het zijn eigen schuld is en dat hij niet snel genoeg terug is gegaan (maandag om 16:00 toestel gehaald, dinsdag meteen naar Vodafone winkel in Rijswijk).
Ruilen is een gunst, geen recht.quote:
Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:04 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wettelijk bepaald, heb je daar een bron van? Dan kan hij daarmee confronteren als dat nodig is.
Geld terugeisen werkt niet denk ik aangezien het een abonnement met toestel is (en het toestel dus ''0'' euro kost).quote:
Jij lult uit je nek.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen.
Dat is echt bullshit, een koop in een winkel aangaan is bindend. Je hebt wel de koop op afstand wetgeving, maar als je iets in de winkel koopt is de verkoper niet verplicht het terug te nemen. Net zoals ruilen, dat is ook geen wettelijke verplichting, maar een gunst van de verkoperquote:
Dat bestaat niet.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Binnen 7 dagen na koop kun je nog kostenloos afzien, zonder uitleg. Cool off periode heet dat, is wettelijk verplicht. Als ze moeilijk doen ze met de neus op de regels drukken en met juridische actie gaan dreigen.
Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrechtquote:
Blijf lekker dom slap door lullenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht
Leg het me dan uit kutmongoolquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:13 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Blijf lekker dom slap door lullen
Jij komt hier stellig een bewering doen die nergens op gebaseerd is.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Leg het me dan uit kutmongool
TS ... Wat staat er in de AV op de bon ?
Online heb je nog steeds 7 dagen, bij een colporteur ook meen ik. Maar bij aankopen in de winkel heeft dat misschien bestaan in de tijd van de Batavieren, sinds de periode waarover mijn kennis zich uitstrekt toch in ieder geval niet, en dat is vanaf het Romeins recht.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan zijn de regels aangepast . Vroeger bestond wel degelijk zo'n periode . En voor aankopen online had je het herroepingsrecht
Waarschijnlijk staat iets van ruilen binnen... dagen gewoon in de AV van die Vodafone winkel . Maar aangezien jij zo zeker van je zaak bent wil ik er best een hondertje of 3 op zetten dat dit het geval is ?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:16 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Jij komt hier stellig een bewering doen die nergens op gebaseerd is.
Dus leg jij maar uit in welke wet dat gestaan heeft, prutser.
Dan gooi ik het toch lekker op de AV . Wedden dat hij recht heeft op geld terug ?quote:
Het staat alsnog in de AV .quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:22 schreef Kandijfijn het volgende:
Stokstaart flikker op met je slappe gelul je praat totale onzin colportage telt alleen voor verkoop op straat, aan de deur of telefonisch. Dingen die op afstand zijn gekocht mag je zonder opgaaf van reden terugsturen binnen 7/8 dagen.
Ontopic:
Product vertoont mankement de winkelier is verplicht om het product te herstellen of te vervangen wanneer dit niet mogelijk is kan de koop ontbonden worden en krijg jij je geld terug. De bewijslast ligt in deze situatie bij de winkelier hij moet dus bewijzen dat jij hem hebt laten vallen en niet andersom.it is het enige juiste antwoord en meerdere FOK!ers gaan mij hier in bevestigen
Alsjeblieft zeg,quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:22 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan gooi ik het toch lekker op de AV . Wedden dat hij recht heeft op geld terug ?
Wijs even aan in welke paragraaf het staat danquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:22 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan gooi ik het toch lekker op de AV . Wedden dat hij recht heeft op geld terug ?
Wil je wedden dan ?quote:
Dat maakt nog niet ongedaan dat je een lampelul bent die zomaar beweringen in het rond strooit.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:22 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Gast ik heb gewoon gelijk . Als je een baas bent zet je er 3 honderdjes op dat je gelijk hebt .quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:24 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dat maakt nog niet ongedaan dat je een lampelul bent die zomaar beweringen in het rond strooit.
Ik zet 300 in en verhoog ook met 300.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:27 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Gast ik heb gewoon gelijk . Als je een baas bent zet je er 3 honderdjes op dat je gelijk hebt .
En anders moet je gewoon wieberen![]()
Maar dat doe je niet want je weet best dat de AV die gepost zijn gaan over de abonnementsvormen, en niet over de aanschaf van een toestel in die winkel
Jij weet helemaal niks en je snapt er ook helemaal niks van. Dan zeg je sorry dat je zo'n grote bek had en hou je je verder stil. Nu maak je jezelf alleen maar verder belachelijk.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:27 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Gast ik heb gewoon gelijk . Als je een baas bent zet je er 3 honderdjes op dat je gelijk hebt .
En anders moet je gewoon wieberen![]()
Maar dat doe je niet want je weet best dat de AV die gepost zijn gaan over de abonnementsvormen, en niet over de aanschaf van een toestel in die winkel
Om te beginnen lees ik in de AV al dit:quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:29 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ik zet 300 in en verhoog ook met 300.
En gelijk een call.
Laat je kaarten maar zien vriend.
Wanneer ga je storten ?quote:U heeft nadat Vodafone u de bestelling bevestigd (per email of post) 7 dagen de tijd om de overeenkomst (zonder opgaaf van redenen) te ontbinden.
Bevestigd per email of post.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Om te beginnen lees ik in de AV al dit:
[..]
Wanneer ga je storten ?
Dat klopt maar dan nog heb ik gelijk op basis van de AVquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niks en je snapt er ook helemaal niks van. Dan zeg je sorry dat je zo'n grote bek had en hou je je verder stil. Nu maak je jezelf alleen maar verder belachelijk.
Dat is online lampekap.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
[..]
Wanneer ga je storten ?
Dat gaat over bestellen via internet.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
[..]
Wanneer ga je storten ?
Nee want dat is de wet koop op afstand.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat klopt maar dan nog heb ik gelijk op basis van de AV
Er gaat (ook als je in een winkel een abonnement afsluit) altijd een bevestiging via de mail/postquote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bevestigd per email of post.
In een winkel wordt het toch niet bevestigd per email of post
Bij een abonnement ja.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Er gaat (ook als je in een winkel een abonnement afsluit) altijd een bevestiging via de mail/post
Je zou je ook kunnen afvragen hoe het komt dat je met grote bek klinklare onzin loopt te verkondigen. De oorzaak zal moeten liggen in het functioneren van je hersenen, en dan weet je ook meteen waarom je je niet moet wagen aan het doen van uitspraken over de AV.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat klopt maar dan nog heb ik gelijk op basis van de AV
Vodafone heeft de beste service.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:00 schreef Mirjam het volgende:
ik heb ook zoiets gehad, en kreeg meteen een nieuwe.
die haddezen ze helaas niet op voorraad dus zodra die er was werd hij zo omgeruild.
maar dat was bij hi.
bij vodafone werken arrogante rukkers
Hij heeft wel recht op reparatie of een nieuwe telefoon, maar omdat er geen deugdelijk product is geleverd, niet vanwege dat domme gebazel van Stokstaartje.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:37 schreef heywoodu het volgende:
TS z'n broer heeft dus gewoon pech, OF hij moet naar de winkel gaan en er op staan om de manager te spreken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |