Gellius is zo terug van zijn lunchpauze.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:09 schreef Het_Apestaartje het volgende:
Ja, ik heb eerst nog op http://www.verdoold.net/ gekeken maar daar was niet veel te halen.
Het is verdomme elke dag feest. En als je geen zin hebt dan máák je maar zin.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:49 schreef Spektor het volgende:
Ja zeg, ik wil nu wel een keer duidelijkheid wanneer het feest is hoor.
Dan hoor je ook te rapporteren hoe zijn gewicht nu is in verhouding tot zijn geboortegewicht.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:58 schreef Gellius het volgende:
Mijn zoon is deze week 320 gram aangekomen, hoor ik net.
Dat méén je niet!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb deze week totnutoe één kroket op.
quote:Nee, er zijn grenzen.Op donderdag 21 oktober 2010 01:45 schreef broer het volgende:
Jullie hebben toch niet heel drukdoenerig met een schort om in de keuken staan hupseflupsen en de borden 'opgemaakt', of wel?
quote:Het was volgens mij de eerste keer ooit dat ik het at. Dus ik weet niet of ik me nu extra schuldig moet voelen, of dat het juist heel gezond is om wat dichter bij het gemiddelde uit te komen.Op donderdag 21 oktober 2010 01:51 schreef ShadyLane het volgende:
En met 'n trechter voer bij die ganzen naar binnen staan proppen. Op het balkonnetje achterin. Nee he? Toch?
quote:Claudia lok je niet terug door haar interesse aan te wakkeren, maar door zelf oprechte interesse in haar te tonen.Op donderdag 21 oktober 2010 12:23 schreef Z het volgende:
Zo kunnen we misschien Claudia terug lokken.
quote:Prima, DO. Ik hoop voor je dat C. het ook zo ziet.Op donderdag 21 oktober 2010 12:34 schreef DO2 het volgende:
De wens haar hier terug te zien is die oprechte interesse in haar, broer.
quote:Perfect. Zeer oprecht, zeer geïnteresseerd.Op donderdag 21 oktober 2010 12:34 schreef Z het volgende:
Claudia, hoe is het met je? En met iMax? En met de zwangerschap?
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 12:22 schreef Z het volgende:
Wanneer worden we weer's verblijd met een foto van het arendsjong?
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 12:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is nog vóór de koffie.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 12:57 schreef Gellius het volgende:
En dit is na de benzedrine.
[ afbeelding ].
quote:Must. Have. Pyjama.Op donderdag 21 oktober 2010 12:55 schreef Z het volgende:
Even wat kleur als tegenwicht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is nà de koffie (er wordt gesprongen).
quote:Dat bedoel ik ook niet. Het lijkt er op. Het is gezouten vlees met dezelfde textuur als rauwe ham. En net als rauwe ham is het ongebakken goed te eten.
quote:Nou, ik kan me niet voorstellen dat jij een broodje ontbijtspek hebt gegeten. Dat is namelijk geen vlees met dezelfde structuur als rauwe ham. Ongebakken is het niet te eten, dat trekt draden tussen je tanden.Op donderdag 21 oktober 2010 13:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook niet. Het lijkt er op. Het is gezouten vlees met dezelfde textuur als rauwe ham. En net als rauwe ham is het ongebakken goed te eten.
quote:Orwelliaanse toestanden.Op donderdag 21 oktober 2010 16:52 schreef sigme het volgende:
Het autarkiese spek is chagrijnig. Het oppervark haalt uit naar de achtergestelde varkjes en mijn linkse inborst ziet zich genoodzaakt tot ingrijpen op korte termijn.
quote:Nu komt aan dit Lijden natuurlijk binnenkort vanzelf een eind.Op donderdag 21 oktober 2010 16:52 schreef sigme het volgende:
Het autarkiese spek is chagrijnig. Het oppervark haalt uit naar de achtergestelde varkjes en mijn linkse inborst ziet zich genoodzaakt tot ingrijpen op korte termijn.
quote:Jullie moeten bezuinigen, IR.Op donderdag 21 oktober 2010 19:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik had vanmiddag een inspirerende sessie (ja, zo moet je dat noemen) met iemand van lifehacking.nl.
Wat ze we niet verzinnen tegenwoordig.
quote:Ik vind dit zo mooi:
quote:Ik begrijp dat ook niet helemaal, want veel pedants is er toch niet bij.Op donderdag 21 oktober 2010 23:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind je helemaal geen pedante eikel, trouwens.
quote:Toch meer een vervelend mannetje?Op donderdag 21 oktober 2010 23:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind je helemaal geen pedante eikel, trouwens.
quote:Dat hangt samen met de lay-out van degene die citeert.
quote:Dit was allemaal natuurlijk onderdeel van een vooropgezet plan om mensen uitspraken te ontlokken over mijn eigenlijk heel sympathieke karakter.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 12:24 schreef Thisbe het volgende:
IR.Ik drink vanavond een mooie fles wijn op je in het Amsterdamse!
quote:Ik ben door mijn ouders genood om te borrelen en te eten bij het Amrath hotel (het oude scheepvaarthuis, dat schijnt architectonisch erg mooi te zijn)
quote:Dat is het ook, IR.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:24 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
het oude scheepvaarthuis, dat schijnt architectonisch erg mooi te zijn
quote:Ik mag hopen dat je beter weet.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:52 schreef gomorra het volgende:
sodom en gomorra waren twee hoerenlopers uit de oudheid.
quote:Als hij het over het oude hoofdkantoor van het GVB had gehad, had ik in 1 keer geweten waar het over ging. Prachtig gebouw inderdaad.
quote:Wellicht heeft iedereen die z'n felicitaties wel meent dat inmiddels al gedaan.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:25 schreef Thisbe het volgende:
Als iedereen nu eens zijn welgemeende felicitaties aan IR doet toekomen, dan voelt die jongen zich meteen een stuk beter.
quote:Ja, dat heb ik vandaag al meerdere malen aangehaald. Maar bedankt altegader!Op vrijdag 22 oktober 2010 14:37 schreef k_man het volgende:
Het is wel een riskante leeftijd die de jongeling nu bereikt heeft. Denk aan Kurt Cobain, Brian Jones, Jimi Hendrix, Janis Joplin en Jim Morrison. Hou vol IR! Wanhoop niet!
quote:Eens als het gaat om vertrouwen hebben in het systeem als geheel. Niet als het gaat om delen van het systeem (in dit geval dus de rechterlijke macht).Op vrijdag 22 oktober 2010 17:37 schreef mane het volgende:
Je kunt best vertrouwen hebben in een systeem dat is gebaseerd op wantrouwen. Juist daarom natuurlijk. En je kunt ook best vertrouwen hebben maar toch oplettend blijven. En dus niet naief zijn. Maar ook niet cynisch.
quote:Maar die delen staan niet werkelijk op zichzelf, toch? Dat is nu juist het principe. Als de rechterlijke macht niet goed functioneert, dan moet je ook bij de andere machten kijken wat er aan de hand is.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:42 schreef KP het volgende:
[..]
Eens als het gaat om vertrouwen hebben in het systeem als geheel. Niet als het gaat om delen van het systeem (in dit geval dus de rechterlijke macht).
quote:Maar of je dan ook cynisme-vrij bent, ik betwijfel het.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:45 schreef mane het volgende:
[..]
Het niet willen zijn wel, volgens mij.
quote:Goed punt. Ik zat even met de definities te knoeien.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:45 schreef Gellius het volgende:
We hadden het over de rechtstaat. Dan hebben we het wel over het systeem als geheel, dunkt me. En niet over curieuze rechters die zich allerlei persoonlijke terzijdes permitteren in de rechtzaak tegen, ik noem maar iemand, Wilders.
quote:Waarom? Als de regering niet goed functioneert, hoef je toch ook niet naar de rechterlijke macht te gaan kijken? En wie bepaalt of een van de machten niet goed functioneert?Op vrijdag 22 oktober 2010 17:46 schreef mane het volgende:
[..]
Maar die delen staan niet werkelijk op zichzelf, toch? Dat is nu juist het principe. Als de rechterlijke macht niet goed functioneert, dan moet je ook bij de andere machten kijken wat er aan de hand is.
quote:Nu ja, hoe zie jij het dan? Als iets dat je overkomt? Een ziekte? Cynisme is een bepaalde interpretatie, een manier om tegen de zaken aan te kijken. Er zijn altijd andere perspectieven.
quote:Cynisme kun je volgens mij ook terugvoeren naar de aard van het beestje. Van een geboren zwartkijker maak je geen huppelende optimist door hem voor te houden dat het een keuze is.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nu ja, hoe zie jij het dan? Als iets dat je overkomt? Een ziekte? Cynisme is een bepaalde interpretatie, een manier om tegen de zaken aan te kijken. Er zijn altijd andere perspectieven.
quote:Nee, maar dan zou de volksvertegenwoordiging wel aan behoren te slaan. Wat ook gebeurt, naar mijn idee.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:51 schreef KP het volgende:
[..]
Waarom? Als de regering niet goed functioneert, hoef je toch ook niet naar de rechterlijke macht te gaan kijken? En wie bepaalt of een van de machten niet goed functioneert?
quote:Via de rechterlijke macht kunnen burgers wel voor hun (grond)rechten opkomen, als die bijvoorbeeld geschonden worden door de regering. Dat is de controlefunctie.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:51 schreef KP het volgende:
[..]
Waarom? Als de regering niet goed functioneert, hoef je toch ook niet naar de rechterlijke macht te gaan kijken? En wie bepaalt of een van de machten niet goed functioneert?
quote:Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar in een corrupt systeem werkt dat niet.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:57 schreef mane het volgende:
[..]
Via de rechterlijke macht kunnen burgers wel voor hun (grond)rechten opkomen, als die bijvoorbeeld geschonden worden door de regering. Dat is de controlefunctie.
quote:Cynisme gaat verder in mijn ogen dan iemand die geneigd is de dingen van nature nogal somber te zien. Ik geloof niet dat mensen cynisch geboren worden. Het zijn wellicht bepaalde kanten in iemands karakter die door opvoeding. omgeving en ervaringen gestimuleerd worden. Maar als volwassene kun je toch echt een keuze maken hoe je daarmee om wilt gaan. Een optimist zul je niet worden, maar een cynicus hoef je ook weer niet te zijn.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Cynisme kun je volgens mij ook terugvoeren naar de aard van het beestje. Van een geboren zwartkijker maak je geen huppelende optimist door hem voor te houden dat het een keuze is.
quote:Als we de trias politica combineren met onvervalst calvinisme dan krijgt corruptie natuurlijk geen kans (zei de optimist met lichtelijk zwaarmoedige maar geenszins cynische inslag.)Op vrijdag 22 oktober 2010 18:03 schreef KP het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar in een corrupt systeem werkt dat niet.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 18:07 schreef mane het volgende:
[..]
Als we de trias politica combineren met onvervalst calvinisme dan krijgt corruptie natuurlijk geen kans (zei de optimist met lichtelijk zwaarmoedige maar geenszins cynische inslag.)
quote:Het lijkt me evident dat een rechtvaardig systeem niet werkt als het corrupt is.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:03 schreef KP het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar in een corrupt systeem werkt dat niet.
quote:Maar je moet er dus maar vertrouwen in hebben dat het een rechtvaardig systeem is?Op vrijdag 22 oktober 2010 18:10 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het lijkt me evident dat een rechtvaardig systeem niet werkt als het corrupt is.
[ afbeelding ].
quote:Mij lijkt daar dan weer niks evidents aan?Op vrijdag 22 oktober 2010 18:10 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het lijkt me evident dat een rechtvaardig systeem niet werkt als het corrupt is.
[ afbeelding ].
quote:Of je je cynisme ook je handelen laat bepalen, vind ik inderdaad wel een keuze.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:04 schreef mane het volgende:
[..]
Cynisme gaat verder in mijn ogen dan iemand die geneigd is de dingen van nature nogal somber te zien. Ik geloof niet dat mensen cynisch geboren worden. Het zijn wellicht bepaalde kanten in iemands karakter die door opvoeding. omgeving en ervaringen gestimuleerd worden. Maar als volwassene kun je toch echt een keuze maken hoe je daarmee om wilt gaan. Een optimist zul je niet worden, maar een cynicus hoef je ook weer niet te zijn.
quote:Nee hoor, je moet je laten overtuigen dat het, met Aristoteles, het systeem is waar onrechtvaardigheid de minste kans heeft. Er bestaan geen perfecte politieke systemen, enkel minst-imperfecte. Ik denk dat we zo'n systeem hebben, en ik heb vertrouwen in de werking daarvan.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:12 schreef KP het volgende:
[..]
Maar je moet er dus maar vertrouwen in hebben dat het een rechtvaardig systeem is?
Mijn open deur opent heel optimistisch op een zonnig tafereel.
[ afbeelding ]
quote:DE vraag is natuurlijk: laat je, of degene die je kent, het passeren? Want de rechtstaat is geen zelfreinigende bakoven. Wie meent dat hem of haar onrecht wordt aangedaan, zal dat aan moeten vechten. Dat nalaten, omdat 'je vertrouwen niet van dien aard is': dàt is cynisch. En daar is dus ook niemand mee geholpen. Mensen in een vergelijkbare positie, bijvoorbeeld.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:44 schreef sigme het volgende:
Ik mocht helaas laatst weer eens uit eerste hand een lelijk verhaal over onrecht aanhoren met betrekking tot wetsdienaren. Mijn vertrouwen in onze rechtstaat is niet van dien aard dat ik verwacht dat recht gaat geschieden.
quote:Deze analogie gaat in één belangrijk opzicht natuurlijk niet helemaal op: een verbrandingsmotor kan niet zelf zand produceren, maar de rechtsstaat kan wel van binnenuit corrupt worden. Zand strooien in de verbrandingsmotor zegt inderdaad niets over de plausibiliteit van de werking daarvan; Corruptie tornt echter wel aan de plausibiliteit van het politieke systeem.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:44 schreef Gellius het volgende:
Of, bij wijze van analogie: als ik de werking van een verbrandingsmotor uitleg, en jij zegt: ja, maar dat werkt niet als ik zand in de motor strooi (wat waar is), dan zegt dat niets over de plausibiliteit van de werking van een verbrandingsmotor. Uiteraard moeten de mensen in het systeem ook hun rol spelen. En dat gaat natuurlijk niet altijd goed. Maar het maakt het ook niet onmogelijk. In de praktijk werkt het zelfs best aardig.
quote:Ook daar geldt: mijn vertrouwen is niet van dien aard dat ik denk dat er dan recht geschiedt.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:59 schreef Gellius het volgende:
[..]
DE vraag is natuurlijk: laat je, of degene die je kent, het passeren? Want de rechtstaat is geen zelfreinigende bakoven. Wie meent dat hem of haar onrecht wordt aangedaan, zal dat aan moeten vechten. Dat nalaten, omdat 'je vertrouwen niet van dien aard is': dàt is cynisch. En daar is dus ook niemand mee geholpen. Mensen in een vergelijkbare positie, bijvoorbeeld.
quote:Nee, daar ben ik het absoluut mee eens.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:16 schreef Gellius het volgende:
Maar dat komt door het handelen van individuele actoren, KP. Ik zeg ook niet - juist niet - dat dat uit te sluiten valt. Zo'n politiek systeem staat of valt met een goed begrip van de mensen die er in werken. Maar je kan denk ik niet stellen dat onze rechtstaat, in schril contrast tot een hoop andere landen - uitnodigt of bevorderend werkt voor corruptie.
quote:En in het werk van welke schrijver over tegen de wereld aantrappende adolescenten moeten we jouw teksten plaatsen?Op vrijdag 22 oktober 2010 19:37 schreef Mainport het volgende:
Lijkt wel of ik een roman van Camus aan het lezen ben hier. Die had het ook zo zwaar met de rechtstaat. Erg saaie thematiek.
quote:De Amsterdamse raadsheer Tom Schalken heeft niet geprobeerd de verklaring van getuige-deskundige Hans Jansen in het proces-Wilders te beïnvloeden. Tot die conclusie is de president van het Amsterdamse hof, Leendert Verheij, vrijdag gekomen na een gesprek met Schalken. Volgens Verheij is de poging tot beïnvloeding "op geen enkele manier aannemelijk geworden".
quote:Salinger natuurlijk. Holden Caulfield is zelf de meest onuitstaanbare, meest phony figuur uit zijn leven, en daar kan ik me goed mee identificeren.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:42 schreef KP het volgende:
[..]
En in het werk van welke schrijver over tegen de wereld aantrappende adolescenten moeten we jouw teksten plaatsen?
quote:Het verbaast mij vooral dat men van je verwacht dat je iets 'recht' vindt omdat dat nu eenmaal zo door het systeem (of door een deel van het systeem, zoals KP terecht opmerkt) besloten is. Ik kan uitstekend zelf nadenken en beslis liever voor mijzelf wat ik recht en onrecht vind. Als Wilders veroordeeld wordt vind ik dat bijvoorbeeld onrecht en het maakt me niet zoveel uit hoe zo'n uitspraak tot stand is gekomen.Op vrijdag 22 oktober 2010 18:44 schreef sigme het volgende:
Ik mocht helaas laatst weer eens uit eerste hand een lelijk verhaal over onrecht aanhoren met betrekking tot wetsdienaren. Mijn vertrouwen in onze rechtstaat is niet van dien aard dat ik verwacht dat recht gaat geschieden.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 12:11 schreef zodiakk het volgende:
Mijn vertrouwen in de rechtstaat is nog steeds onkreukbaar.
quote:Was het maar zo feest. Ik luister naar een pianoconcert en ploeter op een tekst met een hijgende deadline in mijn nek en voel mij voortdurend ontevreden over mijn vorderingen. Gelukkig ga ik vanavond cocktails drinken (en dat is wel RaisinGirlesk, en dat vind ik dan weer beter klinken dan RaisinGirliaans).Op zaterdag 23 oktober 2010 17:00 schreef zodiakk het volgende:
Het is echt weer voor Agnes Obel. En dan ga ik zo lekker truttig met een warme kop thee op de bank vooral heel tevreden met mezelf zijn (heel RaisinGirliaans).
quote:Tuurlijk: 't Erasmiaans. Heeft Ringo zelf opgezeten.Op zaterdag 23 oktober 2010 19:57 schreef Gellius het volgende:
Hebben ze daar überhaupt categorale gymnasia?
quote:RaisinGirlesque dan toch wel?Op zaterdag 23 oktober 2010 18:03 schreef mane het volgende:
[..]
Was het maar zo feest. Ik luister naar een pianoconcert en ploeter op een tekst met een hijgende deadline in mijn nek en voel mij voortdurend ontevreden over mijn vorderingen. Gelukkig ga ik vanavond cocktails drinken (en dat is wel RaisinGirlesk, en dat vind ik dan weer beter klinken dan RaisinGirliaans).
quote:Nou, wat zeur je danOp zondag 24 oktober 2010 17:17 schreef Mainport het volgende:
En toen gooide ze bier over me heen. Dat is toch juist een compliment!
quote:Zijn die zo bekend dan? Ik heb er een, alleen voor in de ochtend eigenlijk. Wel een iets ander model.
quote:Op het Crowe-forum stonden lyrische recensies, al was er ook een zuurpruim die heel kritisch was. Nog niets op metacritic.Op zondag 24 oktober 2010 00:42 schreef zodiakk het volgende:
Hebben jullie trouwens het nieuwe album van Tucker Crowe al gehoord?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 00:42 schreef zodiakk het volgende:
Hebben jullie trouwens het nieuwe album van Tucker Crowe al gehoord?
quote:Terecht. Dit is "roots rock" op z'n best. Ze hebben daar op het forum ook een tracklist en hoes geplaatst, maar niemand weet of het de officiële is. Mogelijk zou het gaan om een gelimiteerde promo met een drukpersfout. Even wachten dus.Op zondag 24 oktober 2010 22:48 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Op het Crowe-forum stonden lyrische recensies, al was er ook een zuurpruim die heel kritisch was. Nog niets op metacritic.
quote:Ik heb ooit in een vacature voor een eindredacteur alle fouten (een stuk of zes) gecorrigeerd en dat ding met mijn naam en nummer opgestuurd. Was wel ludiek, dacht ik.Op maandag 25 oktober 2010 13:26 schreef Ringo het volgende:
Een organisatie die op zoek is naar een eind redacteur. Ja, dat kan ik me voorstellen.
quote:De organisatie die zo'n grap wel kan waarderen, zou het waarschijnlijk niet hebben gewaagd een vacature met zoveel fouten te plaatsen.Op maandag 25 oktober 2010 14:48 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb ooit in een vacature voor een eindredacteur alle fouten (een stuk of zes) gecorrigeerd en dat ding met mijn naam en nummer opgestuurd. Was wel ludiek, dacht ik.
Vonden zij niet.
quote:Ik?Op dinsdag 26 oktober 2010 08:10 schreef Lienekien het volgende:
Ik droomde dat broer bezig was met zijn proefschrift.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 09:59 schreef Spektor het volgende:
Te vroeg de beslissing genomen om te gaan kopen?
quote:Nee joh, gewoon dat we al zo ver in het proces zijn dat het huis straks inderdaad van ons is.Op dinsdag 26 oktober 2010 09:59 schreef Z het volgende:
Twijfels? Dat is normaal. Gefeliciteerd nog.
quote:Ik moet zeggen Ringo: dat heb je goed geregeld jongen! Gefeliciteerd.
quote:Ringo mag in haar koophuis zitten, en in ruil daarvoor krijgt zij een baby.Op dinsdag 26 oktober 2010 17:18 schreef k_man het volgende:
Nou, dat wordt binnenkort nóg een LPT-baby als het zo doorgaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |