quote:Als hij het over het oude hoofdkantoor van het GVB had gehad, had ik in 1 keer geweten waar het over ging. Prachtig gebouw inderdaad.
quote:Wellicht heeft iedereen die z'n felicitaties wel meent dat inmiddels al gedaan.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:25 schreef Thisbe het volgende:
Als iedereen nu eens zijn welgemeende felicitaties aan IR doet toekomen, dan voelt die jongen zich meteen een stuk beter.
quote:Ja, dat heb ik vandaag al meerdere malen aangehaald. Maar bedankt altegader!Op vrijdag 22 oktober 2010 14:37 schreef k_man het volgende:
Het is wel een riskante leeftijd die de jongeling nu bereikt heeft. Denk aan Kurt Cobain, Brian Jones, Jimi Hendrix, Janis Joplin en Jim Morrison. Hou vol IR! Wanhoop niet!
quote:Eens als het gaat om vertrouwen hebben in het systeem als geheel. Niet als het gaat om delen van het systeem (in dit geval dus de rechterlijke macht).Op vrijdag 22 oktober 2010 17:37 schreef mane het volgende:
Je kunt best vertrouwen hebben in een systeem dat is gebaseerd op wantrouwen. Juist daarom natuurlijk. En je kunt ook best vertrouwen hebben maar toch oplettend blijven. En dus niet naief zijn. Maar ook niet cynisch.
quote:Maar die delen staan niet werkelijk op zichzelf, toch? Dat is nu juist het principe. Als de rechterlijke macht niet goed functioneert, dan moet je ook bij de andere machten kijken wat er aan de hand is.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:42 schreef KP het volgende:
[..]
Eens als het gaat om vertrouwen hebben in het systeem als geheel. Niet als het gaat om delen van het systeem (in dit geval dus de rechterlijke macht).
quote:Maar of je dan ook cynisme-vrij bent, ik betwijfel het.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:45 schreef mane het volgende:
[..]
Het niet willen zijn wel, volgens mij.
quote:Goed punt. Ik zat even met de definities te knoeien.Op vrijdag 22 oktober 2010 17:45 schreef Gellius het volgende:
We hadden het over de rechtstaat. Dan hebben we het wel over het systeem als geheel, dunkt me. En niet over curieuze rechters die zich allerlei persoonlijke terzijdes permitteren in de rechtzaak tegen, ik noem maar iemand, Wilders.
quote:Waarom? Als de regering niet goed functioneert, hoef je toch ook niet naar de rechterlijke macht te gaan kijken? En wie bepaalt of een van de machten niet goed functioneert?Op vrijdag 22 oktober 2010 17:46 schreef mane het volgende:
[..]
Maar die delen staan niet werkelijk op zichzelf, toch? Dat is nu juist het principe. Als de rechterlijke macht niet goed functioneert, dan moet je ook bij de andere machten kijken wat er aan de hand is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |