abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88141585
Wat ik me afvraag is dat de kans groot is dat er op andere planeten leven is, als mensen zich dan een buitenaardse levensvorm voorstellen krijgen we allemaal verschillende weergave. Maar kan het niet zo zijn, dan tussen de biljoenen planeten er planeten zijn met exact dezelfde omstandigheden zoals op aarde en een vergelijkbare evolutie van leven, zou het niet zo kunnen zijn dat er gewoon andere mensen zijn die op dezelfde manier geëvolueerd zijn, misschien mensen die redelijk wat jaren achter liggen op hun evolutie of flink wat jaren voorliggen. Alsof als je naar die planeet gaat, 500 jaar terug in de tijd springt, of weer 3000 jaar vooruit in de tijd.

Dat vind ik een interessante gedachte :P
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:17:33 #77
317451 Starkiller
Graphic Designer
pi_88141987
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 15:01 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Maar kan het niet zo zijn, dan tussen de biljoenen planeten er planeten zijn met exact dezelfde omstandigheden zoals op aarde en een vergelijkbare evolutie van leven, zou het niet zo kunnen zijn dat er gewoon andere mensen zijn die op dezelfde manier geëvolueerd zijn, misschien mensen die redelijk wat jaren achter liggen op hun evolutie of flink wat jaren voorliggen.
Een planeet waar dinosaurus achtige wezens niet zijn uitgestorven en zijn geëvolueerd tot mens achtige reptielen. Zou opzich ook harstikke tof zijn.

pi_88203615
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:39 schreef Starkiller het volgende:
Mensen geloven denk ik in God omdat zij bang zijn voor de dood en niet snappen waarom zij op aarde zijn. Geniet gewoon lekker van het leven, het is zo voorbij.
Neuh, dat is niet waarom ik in God geloof. En maak je geen zorgen, ik geniet prima van mijn leven. :)
pi_88203683
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:47 schreef Starkiller het volgende:
True. Het is belangrijk dat je een aantal dingen in je leven bereikt. Geluk, succes in carrière en liefde, kinderen krijgen, reizen naar andere landen etc.
Alleen het dikgedrukte. De rest kan ieder voor zichzelf bepalen.
pi_88211223
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:24 schreef P8 het volgende:

Mijn andere theorie die ik heb post ik vanavond of morgen, want ik moet nu werken :*
Nu dan maar:

Mijn andere theorie bevat ook de aanname dat we in een omniversum leven. Wij zijn hierin zelf onderdeel van een 4dimensionaal wezen. Het is te vergelijken met willekeurig 3-dimensionaal figuur dat ontleedt wordt door 2-d plakjes. Pak 1 plakje als punt waar jij nu staat. De aangrenzende plakjes zullen praktisch niet verschillen, maar naarmate je verder van het startpunt weggaat, des te groter zal de verandering zijn.
Als je dit extrapoleert is de complete mensheid te zien als een soort bewegende groepjes massa. Sommige stukken smelten samen, anderen niet of minder (Het kan ook zijn dat alles in deze dimensie verbonden is --> alles in deze wereld is verbonden). Hoe dan ook is alles met massa een onderdeel van dit omniversum.
Een logische volgende stap is dat de multidimensionale zelf onsterfelijk en alwetend is. Met andere woorden zijn wij God zelf. Wat de beweegredenen zijn van deze God kúnnen we niet weten, omdat geen enkele zintuigelijke waarneming die wij doen relevant is voor deze God. Daarnaast zal deze God zelf dingen kunnen waarnemen die wij ons nooit zouden kunnen bevatten. Vooralsnog is het dan ook niet nodig om dit te proberen en kunnen we ons gewoon op een individuele wijze richten op onze eigen dood.
Extremistisch gematigd.
pi_88211244
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 11:34 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Alleen het dikgedrukte. De rest kan ieder voor zichzelf bepalen.
Waarom zou geluk iets moeten zijn dat je in je leven bereikt? En hoe bereik je dat dan volgens jou?
Extremistisch gematigd.
  maandag 1 november 2010 @ 15:34:20 #82
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88211335
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:31 schreef P8 het volgende:

[..]

En hoe bereik je dat dan volgens jou?
De pyramide van Maslov beklimmen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_88211560
quote:
7s.gif Op maandag 1 november 2010 15:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De pyramide van Maslov beklimmen.
Maslow heeft niks gezegd over geluk. Wel over ontplooiing van het ego.
Maar laten we eerst vaststellen van de definitie is van "geluk" (als dat uberhaupt mogelijk is), voordat we gaan discussiëren over het pad hier naar toe..
Extremistisch gematigd.
  maandag 1 november 2010 @ 15:44:31 #84
pi_88211690
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 15:41 schreef P8 het volgende:

[..]

Maslow heeft niks gezegd over geluk. Wel over ontplooiing van het ego.
Maar laten we eerst vaststellen van de definitie is van "geluk" (als dat uberhaupt mogelijk is), voordat we gaan discussiëren over het pad hier naar toe..
Geluk zit hem in momenten. Momenten dat alles lijkt te kloppen, of dat je met enorme oogkleppen 1 element uit je leven weet te isoleren om daar 10 seconden helemaal blij over te zijn.

Het is geen objectief vaststelbare toestand.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_88213739
quote:
7s.gif Op maandag 1 november 2010 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Geluk zit hem in momenten. Momenten dat alles lijkt te kloppen, of dat je met enorme oogkleppen 1 element uit je leven weet te isoleren om daar 10 seconden helemaal blij over te zijn.

Maar als het geen objectief vaststelbare toestand is, hoe kan dit dan als een doel van het bestaan worden beschouwd? Wie bepaalt op basis waarvan eigenlijk dat "geluk bereikt moet worden"?
Extremistisch gematigd.
pi_88214667
quote:
Op maandag 1 november 2010 15:31 schreef P8 het volgende:

Waarom zou geluk iets moeten zijn dat je in je leven bereikt? En hoe bereik je dat dan volgens jou?
Omdat het nou eenmaal zonde van je tijd is om die ongelukkig te spenderen. Geluk is voor mij in ieder geval meer een constant geluksgevoel dan alleen van die piekmomenten. Iedereen heeft weleens een shitdag, maar de 1 kan het goed relativeren, en de ander klaagt steen en been over van alles en raakt verzuurd. Ik kan niet voor andere mensen invullen hoe zij het doen, maar voor mijzelf vul ik het in door zo tevreden en dankbaar mogelijk te zijn voor alles wat ik heb, inclusief kutdagen en tegenslagen. Tegelijkertijd sta ik graag open voor nieuwe dingen en ervaringen.

Ik ken mensen die vinden dat de mens juist moet lijden. Erger nog, ze denken dat dat juist dan op de een of andere manier superieur maakt. Nou snap ik best dat men geen geluk kan ervaren/waarderen als je niet weet wat hoe het voelt om ongelukkig te zijn, maar goed, ik vind het prima: als andere mensen graag willen lijden en denken dat ze op die manier op de juiste weg zitten is dat hun keus. Uiteindelijk denk ik dat iedereen streeft naar geluk, alleen vullen 6 miljard mensen dat op 6 miljard verschillende manieren in.
pi_88214851
quote:
Op maandag 1 november 2010 16:38 schreef P8 het volgende:
Wie bepaalt op basis waarvan eigenlijk dat "geluk bereikt moet worden"?
Goed, laat ik het dan zo zeggen. Ik bepaal voor mezelf dat mijn tjid het best vervuld word door gelukkig te zijn. Wat andere mensen doen, moeten zij weten, al heb ik ook het liefst dat alle andere mensen op de wereld ook oprecht gelukkig zijn aangezien ik de wereld met al die andere mensen moet delen. Het valt niet te ontkennen dat een samenleving waarin iedereen oprecht gelukkig en tevreden is een stuk mooier is om in te leven dan een samenleving waarin iedereen ongelukkig is en zich tekort gedaan voelt met alle ellende vandien.
pi_88219240
quote:
Zijn wij misschien de 'bacteriën' binnen een levensvorm dat ONS juist nog moet ontdekken ?!
Dit vind ik een heel mooie, best wel logische vraag. Sowieso is dit een vraag waar eigenlijk niemand een niet teleurstellend antwoord op heeft. Want uiteindelijk doen we er niet toe.
Daar zit je dan.
pi_88229346
I feel really small.. ;(..
maar het is wel bijzonder interessant hoe weinig we eigenlijk nog weten :9
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_88230234
quote:
7s.gif Op maandag 1 november 2010 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat dus.
Genieten van de geluksmomenten.
  woensdag 3 november 2010 @ 03:49:39 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_88275662
quote:
Leuk boek is dat ja.

Verder, ja onze planeet stelt helemaal niets voor maar de rest van het heelal nog veel minder.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_88275670
quote:
Op woensdag 3 november 2010 03:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leuk boek is dat ja.

Verder, ja onze planeet stelt helemaal niets voor maar de rest van het heelal nog veel minder.
We kennen het heelal ook zo goed om nu al tot dergelijke conclusies te komen. :')
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  woensdag 3 november 2010 @ 03:53:00 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_88275671
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar dat verklaart niet hoe het eerste van het eerste ooit is ontstaan. En te bedenken dat iets er altijd al is geweest geeft ook niet echt voldoening. Dus wat dat betreft kan een God ook niet...
En dan nog die hele discussie of het heelal oneindig is of niet. Beide uitkomsten zijn onbegrijpelijk voor mij. Hadden we alle antwoorden maar...
Dat is het punt, het menselijk brein is niet echt in staat om oneindigheid voor te kunnen stellen. Is ook nog nooit nodig geweest.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_88334403
Check deze demonstratie ook even als toevoeging dan :P
  donderdag 4 november 2010 @ 19:33:59 #95
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_88337531
Stelden wij ooit wat voor dan? :D
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 4 november 2010 @ 19:43:03 #96
pi_88337873
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:33 schreef Michielos het volgende:
Stelden wij ooit wat voor dan? :D
Voor 1492 wel, ja! :(
pi_88339835
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 03:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is het punt, het menselijk brein is niet echt in staat om oneindigheid voor te kunnen stellen. Is ook nog nooit nodig geweest.
Gelukkig hebben we daar de wiskunde voor.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:49:33 #98
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_88358610
Er zijn verschillende wetenschappers die zeggen dat wij eigenlijk net als een virus zijn.
Dr. .Michio Kaku heeft ook een gave uitleg!
I love this guy
Be dance |Be real| Be You
pi_88358842
quote:
7s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voor 1492 wel, ja! :(
En in 1648, na 80 jaar ;)
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:09:24 #100
pi_88359371
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:49 schreef Loodje het volgende:
Er zijn verschillende wetenschappers die zeggen dat wij eigenlijk net als een virus zijn.
Dr. .Michio Kaku heeft ook een gave uitleg!
I love this guy
Dat heeft is gejat van Agent Smith.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')