quote:Een planeet waar dinosaurus achtige wezens niet zijn uitgestorven en zijn geëvolueerd tot mens achtige reptielen. Zou opzich ook harstikke tof zijn.Op zaterdag 30 oktober 2010 15:01 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Maar kan het niet zo zijn, dan tussen de biljoenen planeten er planeten zijn met exact dezelfde omstandigheden zoals op aarde en een vergelijkbare evolutie van leven, zou het niet zo kunnen zijn dat er gewoon andere mensen zijn die op dezelfde manier geëvolueerd zijn, misschien mensen die redelijk wat jaren achter liggen op hun evolutie of flink wat jaren voorliggen.
Neuh, dat is niet waarom ik in God geloof. En maak je geen zorgen, ik geniet prima van mijn leven.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:39 schreef Starkiller het volgende:
Mensen geloven denk ik in God omdat zij bang zijn voor de dood en niet snappen waarom zij op aarde zijn. Geniet gewoon lekker van het leven, het is zo voorbij.
Alleen het dikgedrukte. De rest kan ieder voor zichzelf bepalen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:47 schreef Starkiller het volgende:
True. Het is belangrijk dat je een aantal dingen in je leven bereikt. Geluk, succes in carrière en liefde, kinderen krijgen, reizen naar andere landen etc.
Nu dan maar:quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:24 schreef P8 het volgende:
Mijn andere theorie die ik heb post ik vanavond of morgen, want ik moet nu werken
Waarom zou geluk iets moeten zijn dat je in je leven bereikt? En hoe bereik je dat dan volgens jou?quote:Op maandag 1 november 2010 11:34 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Alleen het dikgedrukte. De rest kan ieder voor zichzelf bepalen.
De pyramide van Maslov beklimmen.quote:
Maslow heeft niks gezegd over geluk. Wel over ontplooiing van het ego.quote:Op maandag 1 november 2010 15:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De pyramide van Maslov beklimmen.
Geluk zit hem in momenten. Momenten dat alles lijkt te kloppen, of dat je met enorme oogkleppen 1 element uit je leven weet te isoleren om daar 10 seconden helemaal blij over te zijn.quote:Op maandag 1 november 2010 15:41 schreef P8 het volgende:
[..]
Maslow heeft niks gezegd over geluk. Wel over ontplooiing van het ego.
Maar laten we eerst vaststellen van de definitie is van "geluk" (als dat uberhaupt mogelijk is), voordat we gaan discussiëren over het pad hier naar toe..
Maar als het geen objectief vaststelbare toestand is, hoe kan dit dan als een doel van het bestaan worden beschouwd? Wie bepaalt op basis waarvan eigenlijk dat "geluk bereikt moet worden"?quote:Op maandag 1 november 2010 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geluk zit hem in momenten. Momenten dat alles lijkt te kloppen, of dat je met enorme oogkleppen 1 element uit je leven weet te isoleren om daar 10 seconden helemaal blij over te zijn.
Het is geen objectief vaststelbare toestand.
Omdat het nou eenmaal zonde van je tijd is om die ongelukkig te spenderen. Geluk is voor mij in ieder geval meer een constant geluksgevoel dan alleen van die piekmomenten. Iedereen heeft weleens een shitdag, maar de 1 kan het goed relativeren, en de ander klaagt steen en been over van alles en raakt verzuurd. Ik kan niet voor andere mensen invullen hoe zij het doen, maar voor mijzelf vul ik het in door zo tevreden en dankbaar mogelijk te zijn voor alles wat ik heb, inclusief kutdagen en tegenslagen. Tegelijkertijd sta ik graag open voor nieuwe dingen en ervaringen.quote:Op maandag 1 november 2010 15:31 schreef P8 het volgende:
Waarom zou geluk iets moeten zijn dat je in je leven bereikt? En hoe bereik je dat dan volgens jou?
Goed, laat ik het dan zo zeggen. Ik bepaal voor mezelf dat mijn tjid het best vervuld word door gelukkig te zijn. Wat andere mensen doen, moeten zij weten, al heb ik ook het liefst dat alle andere mensen op de wereld ook oprecht gelukkig zijn aangezien ik de wereld met al die andere mensen moet delen. Het valt niet te ontkennen dat een samenleving waarin iedereen oprecht gelukkig en tevreden is een stuk mooier is om in te leven dan een samenleving waarin iedereen ongelukkig is en zich tekort gedaan voelt met alle ellende vandien.quote:Op maandag 1 november 2010 16:38 schreef P8 het volgende:
Wie bepaalt op basis waarvan eigenlijk dat "geluk bereikt moet worden"?
Dit vind ik een heel mooie, best wel logische vraag. Sowieso is dit een vraag waar eigenlijk niemand een niet teleurstellend antwoord op heeft. Want uiteindelijk doen we er niet toe.quote:Zijn wij misschien de 'bacteriën' binnen een levensvorm dat ONS juist nog moet ontdekken ?!
Dat dus.quote:Op maandag 1 november 2010 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geluk zit hem in momenten. Momenten dat alles lijkt te kloppen, of dat je met enorme oogkleppen 1 element uit je leven weet te isoleren om daar 10 seconden helemaal blij over te zijn.
Het is geen objectief vaststelbare toestand.
Leuk boek is dat ja.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nemesis_%28Isaac_Asimov_novel%29
[..]
We kennen het heelal ook zo goed om nu al tot dergelijke conclusies te komen.quote:Op woensdag 3 november 2010 03:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk boek is dat ja.
Verder, ja onze planeet stelt helemaal niets voor maar de rest van het heelal nog veel minder.
Dat is het punt, het menselijk brein is niet echt in staat om oneindigheid voor te kunnen stellen. Is ook nog nooit nodig geweest.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar dat verklaart niet hoe het eerste van het eerste ooit is ontstaan. En te bedenken dat iets er altijd al is geweest geeft ook niet echt voldoening. Dus wat dat betreft kan een God ook niet...
En dan nog die hele discussie of het heelal oneindig is of niet. Beide uitkomsten zijn onbegrijpelijk voor mij. Hadden we alle antwoorden maar...
Voor 1492 wel, ja!quote:
Gelukkig hebben we daar de wiskunde voor.quote:Op woensdag 3 november 2010 03:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is het punt, het menselijk brein is niet echt in staat om oneindigheid voor te kunnen stellen. Is ook nog nooit nodig geweest.
Dat heeft is gejat van Agent Smith.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:49 schreef Loodje het volgende:
Er zijn verschillende wetenschappers die zeggen dat wij eigenlijk net als een virus zijn.
Dr. .Michio Kaku heeft ook een gave uitleg!
I love this guy
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |