abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87782076
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 01:01 schreef Thas het volgende:

Hmm, ok. Blijkbaar komt het toch vaak voor.

Gewoon praktisch ook. Stel dat een bedrijf als de Naamloze Vennootschap gevestigd te Eindhoven Philips Lighting terecht staat, wordt eenmaal de volledige benaming gegeven, verder te noemen Philips.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87783335
Brammetje ook nog niet helemaal wakker, mis het *vuur* in zijn pleidooi.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_87784533
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 01:01 schreef Thas het volgende:

[..]

Dit viel me ook heel erg op. Ik heb nog nooit gehoord dat er in een rechtbank niet op zijn minst "Meneer/Mevrouw .." wordt gebruikt.
Vreemd, en het staat niet netjes. Als de tweedekamervoorzitster alleen "Wilders" zou zeggen en "meneer" zou weglaten zou daar ook een heel punt van gemaakt worden, en de rechtbank lijkt me toch minstens zo'n formele aangelegenheid.
[..]

Hmm, ok. Blijkbaar komt het toch vaak voor.
Het komt altijd voor. Maar waar Wilders is, wordt altijd eerst geblaat op basis van niet weten, niet begrijpen en niet willen weten en begrijpen.

quote:
Ik kreeg dat idee toch veel sterker bij advocaat Enait..
10 uitdrukkingen uit het Latijn per minuut en dan nog zo'n lange, vage, nietszeggende Engelse spreuk ertussendoor :|W
Enait is een potsierlijke schijnvertoning, die gebruikt taal op een niveau waar hij niet bij kan. Maar in wezen probeert hij hetzelfde als waar Moszkowicz wel in slaagt, indruk maken en autoriteit uitstralen door het gebruik van overbodig dure woorden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:20:55 #94
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87784536
Bram lijkt een beetje ziekies, verkouden. Neemt niet weg dat hij de uitspraken heel goed uitlegt en analyseert in toch een heel (althans voor mij) begrijpelijk pleidooi. Hoop dat Henk en Ingrid en Fatima en Mohamed die analyse ook begrijpen, en zich daar naar gedragen.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_87785002
We gaan verder.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:37:01 #96
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_87785032
Wilders zit te twitteren? :+
pi_87785285
Je gaat je haast afvragen of het OM op enig punt niet dubbel niet-ontvankelijk is:D
pi_87785439
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:20 schreef sunny16947 het volgende:
Bram lijkt een beetje ziekies, verkouden. Neemt niet weg dat hij de uitspraken heel goed uitlegt en analyseert in toch een heel (althans voor mij) begrijpelijk pleidooi. Hoop dat Henk en Ingrid en Fatima en Mohamed die analyse ook begrijpen, en zich daar naar gedragen.
maandag was hij al aan snotteren, Eva moet maar een lekkere grog voor hem maken als hij thuis komt vanavond. :+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:51:50 #99
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_87785474
Een taajm bomp!
pi_87786688
quote:
Moszkowicz gaat in op zwijgen Wilders
AMSTERDAM - Advocaat Bram Moszkowicz is donderdag in de rechtszaal in Amsterdam ingegaan op het beroep op zwijgrecht dat Geert Wilders heeft gedaan.
© ANP

Waarom zou Wilders meewerken aan deze zaak, terwijl hij het vreselijk vindt dat hij zich als politicus voor de rechter moet verantwoorden, zo verwoordde de raadsman Wildders' houding.

Dat Wilders geen vragen van rechtbank en Openbaar Ministerie (OM) wil beantwoorden, kan ertoe leiden dat niet helemaal komt vast te staan welke woorden hij precies heeft gebruikt in de uitlatingen waarvoor hij momenteel wordt vervolgd.

''Wilders ontkent noch bevestigt de juistheid van de uitlatingen'', aldus Moszkowicz. Als niet vastgesteld kan worden wat Wilders precies heeft gezegd, moet hij worden vrijgesproken, meent de advocaat. Dan kunnen volgens hem deze uitspraken niet wettig en overtuigend worden bewezen.
© ANP
pi_87786967
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:34 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Verdachte Geert Wilders gaat wel gebruik maken van zijn recht op het laatste woord.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 11:48:25 #102
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87787180
Bram legt de beweringen nog eens heel goed uit met een gedegen onderbouwing. Ik zou zeggen minstens 3 zetels winst.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_87787757
wanneer is het circus voorbij :')

als dit het beste is wat links kon brengen dan mag je stellen dat alle linkse multiculti knuffelaars een IQ lager dan 100 hebben en wereldvreemd zijn :')
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:10:32 #104
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87787794
De rechter moet gewoon recht spreken conform de wet die door Wilders altijd is ondersteund en geaccepteerd.

Hoe het achterbangepeupel daarop reageert qua stemgedrag boeit geen fuck.
pi_87787986
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:09 schreef italoni het volgende:
wanneer is het circus voorbij :')

als dit het beste is wat links kon brengen dan mag je stellen dat alle linkse multiculti knuffelaars een IQ lager dan 100 hebben en wereldvreemd zijn :')
Als ik het goed heb is morgen de laatste dag en heeft Geert Wilders het laatste woord. Hij zal morgen ook spreken. Dan is het volgens mij twee weken wachten tot 5 november voor de uitspraak van de rechter.
pi_87788288
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:20 schreef sunny16947 het volgende:
Neemt niet weg dat hij de uitspraken heel goed uitlegt en analyseert in toch een heel (althans voor mij) begrijpelijk pleidooi. Hoop dat Henk en Ingrid en Fatima en Mohamed die analyse ook begrijpen, en zich daar naar gedragen.
Wat is nou? Analyseert hij het goed, of is het voor jou begrijpelijk?

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:48 schreef sunny16947 het volgende:
Bram legt de beweringen nog eens heel goed uit met een gedegen onderbouwing. Ik zou zeggen minstens 3 zetels winst.
Dat is dan ook wat politiek is aan dit proces: Wilders en Moszkowicz hebben een nieuw podiumpje gevonden voor hun politieke boodschap. Moslims zijn eng en de rechterlijke macht is een d66 complot tegen hem.
pi_87788570
Nou ik heb maar 20 minuten van het pleidooi gehoord en ik krijg geen hoge pet van de manier waarop deze zaak voor de rechter is gekomen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:45:49 #108
241662 Jian
Well, well, well
pi_87788974
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dan ook wat politiek is aan dit proces: Wilders en Moszkowicz hebben een nieuw podiumpje gevonden voor hun politieke boodschap. Moslims zijn eng en de rechterlijke macht is een d66 complot tegen hem.
Volgens mij hebben ze het podium niet gezocht, maar zijn ze daar door de klagers tegen wil en dank opgezet, dit geldt toch in elk geval voor Wilders. En als je dan toch voor het grote publiek wordt opgevoerd dan kun je er maar beter voor zorgen dat je er een aardige show van maakt.
pi_87789008
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is nou? Analyseert hij het goed, of is het voor jou begrijpelijk?
Dat kan niet samengaan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_87789349
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:45 schreef Jian het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze het podium niet gezocht, maar zijn ze daar door de klagers tegen wil en dank opgezet, dit geldt toch in elk geval voor Wilders.
Ik geloof niet dat het tegen wil en dank is, onze plucheplakker zwelgt maar wat graag in het slachtofferschap van hemzelf tegen het establishment. Hij had, als wetgever, natuurlijk ook kunnen kiezen voor wat gematigder uitspraken. Hij had ook kunnen kiezen dezelfde uitspraken in de tweede kamer te doen, en hij had kunnen kiezen voor een poging de wet te wijzigen. Sterker nog, dat is waarvoor hij kamerlid is.

quote:
En als je dan toch voor het grote publiek wordt opgevoerd dan kun je er maar beter voor zorgen dat je er een aardige show van maakt.
Dat doet niet af aan de vaststelling dat hij er samen met Moszkowicz een politieke show van maakt.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:46 schreef marcodej het volgende:
Dat kan niet samengaan?
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk bij iemand die zich beklaagt over het feit dat Wilders door rechtbank en OM met "Wilders" wordt aangeduid.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:11:39 #111
241662 Jian
Well, well, well
pi_87789863
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het tegen wil en dank is, onze plucheplakker zwelgt maar wat graag in het slachtofferschap van hemzelf tegen het establishment. Hij had, als wetgever, natuurlijk ook kunnen kiezen voor wat gematigder uitspraken. Hij had ook kunnen kiezen dezelfde uitspraken in de tweede kamer te doen, en hij had kunnen kiezen voor een poging de wet te wijzigen. Sterker nog, dat is waarvoor hij kamerlid is.

Je gelooft dat "de kwade genius" dit proces geland heeft, althans dat hij gepland heeft dat anderen hem voor het gerecht zouden dagen om zijn uitspraken....?? En natuurlijk had hij voor andere wegen kunnen kiezen, maar dat heeft hij niet gedaan. Hij heeft voor de weg gekozen die hij het meest passend en vruchtbaar achtte, dat is simpelweg zijn keuze, een weg waarvan aan de hand van dit proces zal worden bepaald of die is toegestaan of niet.

quote:
Dat doet niet af aan de vaststelling dat hij er samen met Moszkowicz een politieke show van maakt.

Als dat al zo is kun je dat gerust scharen onder "van de nood een deugd maken" hetgeen ik hem (hun) moeilijk kan verwijten, gezien het feit dat hij in mijn optiek niet voor dit podium gekozen heeft.
pi_87790168
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:11 schreef Jian het volgende:

[..]

Je gelooft dat "de kwade genius" dit proces geland heeft
Dit is inderdaad de persistente bewering, dat omdat Geert Wilders geen pogingen heeft ondernomen de wet aan te passen hij zichzelf min of meer voor het gerecht heeft gedaagd en dat komt hem erg handig uit, want het is een additionele podium waar hij (middels zijn zwijgrecht) zijn boodschap ventileert; ergo politiek proces.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:25:15 #113
241662 Jian
Well, well, well
pi_87790366
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de persistente bewering, dat omdat Geert Wilders geen pogingen heeft ondernomen de wet aan te passen hij zichzelf min of meer voor het gerecht heeft gedaagd en dat komt hem erg handig uit, want het is een additionele podium waar hij (middels zijn zwijgrecht) zijn boodschap ventileert; ergo politiek proces.
Geniaal :)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:28:18 #114
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87790475
Ik geloof zelf niet dat het echt een complot was. Dus dat Wilders expres de wetsbepalingen betreffende belediging/haatzaaien/discriminatie niet heeft aangevallen, zodat hij er zelf voor vervolgd zou worden, zodat hij een podium kan krijgen.

Ik denk eerder dat Wilders eigenlijk helemaal niet tegen die wetten is, omdat daarmee ook joodse minderheden worden beschermd en er ook haatzaaiende moslims mee kunnen worden aangepakt.

Alleen nu hij zelf vervolgd wordt, doet hij zich voor de gelegenheid voor als Koning Meningsuiting en zijn aanhang trapt daar graag in en praat hem na.
pi_87790672
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:28 schreef Pool het volgende:
Ik geloof zelf niet dat het echt een complot was. Dus dat Wilders expres de wetsbepalingen betreffende belediging/haatzaaien/discriminatie niet heeft aangevallen, zodat hij er zelf voor vervolgd zou worden, zodat hij een podium kan krijgen.

Ik denk eerder dat Wilders eigenlijk helemaal niet tegen die wetten is, omdat daarmee ook joodse minderheden worden beschermd en er ook haatzaaiende moslims mee kunnen worden aangepakt.

Alleen nu hij zelf vervolgd wordt, doet hij zich voor de gelegenheid voor als Koning Meningsuiting en zijn aanhang trapt daar graag in en praat hem na.
Niet helemaal. Toen bijvoorbeeld Enait tijdens zijn spreektijd namens de benadeelden Wilders vergeleek met een 'kleine Hitler' (volgens mij citeerde hij Rabbae) benadrukte Moszkowicz dat dit buiten de fatsoennormen lag, maar Wilders vond dat hij zelfs dit mocht zeggen.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:40:29 #116
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87790940
Dan klopt mijn stelling toch dat hij zich tijdens het proces voordoet als Koning Meningsuiting?

Hij doet nu alsof de rechters kwade D66-mensen zijn die de vrijheid van meningsuiting efkes komen inperken. Terwijl hij zelf nota bene de wetgever is en die inperkingen op de vrijheid van meningsuiting altijd in de wet heeft laten staan.

Wilders als persoon goed onderbouwd met Hitler vergelijken hoeft trouwens sowieso niet strafbaar te zijn. Dat zou het pas worden als hij Wilders er echt mee uitscheldt met het doel te beledigen of hij als hij zou zeggen dat alle Limburgers massamoordenaars zijn.

Ik heb op dit forum ook de parallellen tussen Hitler begin jaren '30 en Wilders nu geschetst en dat is echt niet strafbaar. Ik weet wel binnen welke lijntjes ik moet blijven. :P En de Haagse PVV wil nu zelfs voetbalclubs voor allochtonen verbieden, dus een beetje Hitler-vergelijking zou zelfs niet achterwege mogen blijven.
pi_87791016
Als hoeder van de vrije meningsuiting. Ja, ik snap jouw punt.
pi_87791149
Gezellig sfeertje daar :P
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:54:12 #119
241662 Jian
Well, well, well
pi_87791508
Ik vind het wat te eenvoudig om simpelweg te stellen dat Wilders nu ineens, aangaande de vrije meningsuiting, een ander standpunt inneemt, omdat hij nooit een Wetsvoorstel heeft ingediend om tot een wijziging op dit punt te komen. Iedereen kan op zijn vingers natellen, dus ook Wilders, dat zo'n voorstel (tweederde voor een grondswetswijziging) het nooit had gehaald. Je kunt dat dus ook gewoon als pragmatisch bestempelen dat hij dit nooit heeft gedaan.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:57:33 #120
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87791653
Onzin, de artikelen waarvoor Wilders nu terecht staat kunnen met een gewone meerderheid geschrapt worden. En Wilders heeft wel tig voorstellen gedaan waarvan het duidelijk was dat een meerderheid nooit gehaald zou worden.

Bovendien wilde hij zelf haatzaaiende imams buitenschoppen en mensen die 'alleen maar dénken aan de sharia' ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')