Ja, of met pvc en wat hout een dikke luchtdruk gun maken om halve eikels mee weg te schieten. Dat was epic.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:08 schreef Snakey het volgende:
Het erwtenpijpje zodat je droge erwten kan (blazen) schieten.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:08 schreef Snakey het volgende:
Het erwtenpijpje zodat je droge erwten kan (blazen) schieten.
Daar kwamen mijn broeder & ik ook achter, dat het wel effectief was als je de voorkant van die pijltjes eraf knipte en dan een spijkertje erin dropte via de achterkant!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:10 schreef Dementor het volgende:
Bij ons was er zo'n figuur die het in zijn hoofd had gehaald om pijltjes te voorzien van naalden...
Tof joh in je rubber bootje in de sloot...
Kaarsvet om de naald/spijker op z'n plek te houden...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Daar kwamen mijn broeder & ik ook achter, dat het wel effectief was als je de voorkant van die pijltjes eraf knipte en dan een spijkertje erin dropte via de achterkant!
Dat is ook zoiets.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:41 schreef Monco10 het volgende:
Wij schoten altijd de pijltjes bij alle openstaande ramen naar binnen, zelfs die wat op een kiertje stonden 4 hoog.
lol... eigen schuld van die kutkinderen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:59 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Dat is ook zoiets.
Ik en m'n neef die bij mij bleef pitten die dag zaten lekker binnen totdat ineens de buur jochies en meissies bij MIJ naar binnen gingen schieten.
Verdomme dacht ik dat zal mij niet gebeuren ik ben de tiran in deze buurt.
Dus wij terug schieten, maar ik en m'n neef waren maar met ons 2en en die rotkids (waren zelf ook kinderen) die waren met een hele groep.
Dus we dachten wacht maar we pakken ze wel.
Doosje spelden van m'n ma erbij en pijltjes draaien met naalden erin. (Gestoord eigenlijk)
En schieten met die pijlen ze bleven gewoon in de schutting hangen die dingen.
Tot dat er 1 pijl via de grond zo in de enkel van een buurmeisje kwam en die hinkelend en schreeuwend naar haar huis toe rende.
OH OH dachten wij.
Snel het raam dicht en stiekem achter het gordijn gluren wat er gebeurde.
Ding dong. De deurbel. FUUUUUUUUUUUUUCK dachten we een boze vader!!!!!
Ding dong weer de bel. Shiiiiiiiit rot op dachten we.
Wij kijken uit het raam staat daar een hele kluit kids en een politie agent met zijn motor.
Gelukkig kregen we alleen een waarschuwing en moesten we onze blaaspijp inleveren.
De goeie ouwe tijd man!! Zou het zo allemaal weer over willen doen.
klinkt nogal triest eerlijk gezegdquote:Op maandag 18 oktober 2010 17:22 schreef Dale. het volgende:
Ik heb thuis een filmpje waarbij mijn opa de tuin (Ze hadden toen een reusachtigste grote tuin, met een heel groot grasveld) aan het maaien is. Me neefjes en nichtjes ik en me broer marcheren zo achter me opa aan... met mij als jongste en fanatiekste vooraan
Ach ja ik heb een fijne jeugd gehad, jij vast niet zo te horen, jammer voor je heb het met je te doenquote:Op maandag 18 oktober 2010 17:43 schreef Ethnikos het volgende:
[..]
klinkt nogal triest eerlijk gezegd
sukkelquote:Op maandag 18 oktober 2010 18:41 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ach ja ik heb een fijne jeugd gehad, jij vast niet zo te horen, jammer voor je heb het met je te doenen fyi toen was ik 3-4 jaar ofzo en me neefjes en nichtjes 4-6
Maar natuurlijk, een zinken buis die jij met een home made boog 30 meter laat vliegen en je vader van zn fiets af schietquote:Op zondag 14 november 2010 22:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
Over gevaarlijk gesproken
Ik maakte een pijl en boog waarbij de pijl bestond uit een zinken buis van een oude televisiemast die van het dak gewaaid was.
Ik schoot vanaf 30 meter m'n vader van z'n fiets af.Inclusief bloedende hoofdwond.
Uhm..misschien begrijp ik je verkeerd maar wat wil je hiermee zeggen?quote:Op maandag 15 november 2010 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, een zinken buis die jij met een home made boog 30 meter laat vliegen en je vader van zn fiets af schiet
Ik had zo'n plastic Colt 1911.. in het fel oranjequote:Op donderdag 4 november 2010 13:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Oorlogje spelen
Ik had altijd gewoon een pistool ipv een machinegeweer, want de leiders hadden dat ook in tv-series
Nee man, de Wehkamp Catalogus!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 22:04 schreef KNAK het volgende:
Pijltjes maken, verotte mondhoeken door het likken, kan er zo weer kippevel van krijgen, dat ruwe papier. Met name de Veronica gids.
Eens. (al zat ik in de jaren 80 ook al achter de Atari en de C64. Maar vlotje bouwen (en in de sloot vallen), buiten spelen, boomhut maken, voetballen etc was toch wel 80% van de speeltijd)quote:Genoeg voor nu, tot slot toch blij dat mn jeugd vroegah was, en niet nu, in het digitale tijdperkt.
Hier spreekt een kenner. De Wehkamp catalogus was idd ideaal.quote:
En dan later op leeftijd met een ooglapje rondlopen?quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:13 schreef rolklem het volgende:
Oorlogje spelen
Een pijltje die in je oog komt
Nog steeds iets minder met dat oog zien
Zo erg is het gelukkig ook weer nietquote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:11 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En dan later op leeftijd met een ooglapje rondlopen?
Deze dingen op voorbij gaande auto's knallen van uit de bosjes.quote:Op maandag 30 december 2013 20:16 schreef Fred0w het volgende:
Wij hadden altijd van die witte bessen in de achtertuin, pvc buis afzagen in de schuur en maar schieten.
[ afbeelding ]
We gingen ook weleens het dorp in, op zoek naar dakramen die open stonden.
Dan kwam het weleens voor dat het hele behang vol met witte vlekken zat.
Schoot ik ook altijd mee. Enkele jaren geleden kwam ik erachter dat die dingen extreem giftig zijn. Verder veel met pijltjes schieten en vuurwerkoorlogje. Neppistool of -geweer mocht ik niet, want mijn ouders waren pacifist omdat opa in de oorlog fout wasquote:Op maandag 30 december 2013 20:16 schreef Fred0w het volgende:
Wij hadden altijd van die witte bessen in de achtertuin, pvc buis afzagen in de schuur en maar schieten.
[ afbeelding ]
We gingen ook weleens het dorp in, op zoek naar dakramen die open stonden.
Dan kwam het weleens voor dat het hele behang vol met witte vlekken zat.
Met je kont door de helft, met je kont door de muur dan ben je morgen weer zuurquote:
Maar moet blijkbaar ruim 5 jaar nadenken over een reactiequote:Op vrijdag 8 januari 2016 18:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Met je kont door de helft, met je kont door de muur dan ben je morgen weer zuur
Een echte MC kan uit het hoofd rijmen
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 07:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Maar moet blijkbaar ruim 5 jaar nadenken over een reactie
Je reageert op een bericht uit 2010!quote:
ik zag het hier in de het dorp laatst nogquote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je reageert op een bericht uit 2010!
Hoe dan ook, ik vraag me af of er nog wel oorlogje wordt gespeeld (of politietje of dat soort werk) want ik zie dat niet meer.
quote:Op zaterdag 23 april 2016 14:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Oorlogje was hier nooit zon succes, meestal omdat er bepaald moest worden wie wanneer dood ging en niemand zich eraan houdt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |