abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:04:13 #1
24329 KNAK
ff w88,......
pi_87588921
een beetje de voorloper op Counter Strike e.d.

Millitairtje spelen:

Men neme een nep pistool (of de paupers toendertijd zonder materiaal een beetje rechte tak) en minimaal 4 andere teamplayers, ergens in een weiland (wat toendertijd gifgrond bleek te zijn geweest :') ) en dan als een debiel denken dat je in een echte levensgevaarlijke situatie zit en de tegenstander moet uitschakelen dmv kruipen, rennen,jezelf verbergen op vele manieren en nog meer van die tactische onzin.

Als je dan een tegenstander in het "vizier" had, je muil opentrekken en het geluid van een automatisch wapen nadoen:

TS " EHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHHEHEHEHEEH"

Vijand (buurjongetje) : " TEDETEDETEDETDEDETEDE"

TS: "Jij bent dood!!!!!!" - Ik schoot jou eerst

blablaha.....

Gouwe tijd!

Ander voorbeeld:

Blaaspijp oorlog

Men neemt wederom een groepje mensen, zelfde principe alleen wat anders en gevaarlijker

- rennen achter elkaar aan met een stuk pvc in je muil,...wat als je valt? TS zijn gehemelte heeft enkele keren opengelegen.

- witte spatbesjes, niet erg gezond, dat sap, ook als je geraakt werd, oogpijn. Wel mooi effect als je iemand raakte.

Pijltjes maken, verotte mondhoeken door het likken, kan er zo weer kippevel van krijgen, dat ruwe papier. Met name de Veronica gids.

Genoeg voor nu, tot slot toch blij dat mn jeugd vroegah was, en niet nu, in het digitale tijdperkt.
Mai pben rai~!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:08:30 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_87589188
Bij ons was er zo'n figuur die het in zijn hoofd had gehaald om pijltjes te voorzien van naalden...
Tof joh in je rubber bootje in de sloot... :')
pi_87589243
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:08 schreef Snakey het volgende:
Het erwtenpijpje zodat je droge erwten kan (blazen) schieten.
Ja, of met pvc en wat hout een dikke luchtdruk gun maken om halve eikels mee weg te schieten. Dat was epic.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:11:58 #5
24329 KNAK
ff w88,......
pi_87589274
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:08 schreef Snakey het volgende:
Het erwtenpijpje zodat je droge erwten kan (blazen) schieten.
:o

In de Bart Smit staan met mijn marokkaans vriendje, beide 12 jaar oud, loeren op een zakje ballonnetjes waar we die erwtenschieters mee wilde maken en die we wilde pikken omdat we geen geld hadden. :')

uhh

Maar erwtenschieters waren pijnlijk, die schoten we op voorbij rijdende tams e.d.
Mai pben rai~!
pi_87589292
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:10 schreef Dementor het volgende:
Bij ons was er zo'n figuur die het in zijn hoofd had gehaald om pijltjes te voorzien van naalden...
Tof joh in je rubber bootje in de sloot... :')

Daar kwamen mijn broeder & ik ook achter, dat het wel effectief was als je de voorkant van die pijltjes eraf knipte en dan een spijkertje erin dropte via de achterkant!
pi_87589373
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Daar kwamen mijn broeder & ik ook achter, dat het wel effectief was als je de voorkant van die pijltjes eraf knipte en dan een spijkertje erin dropte via de achterkant!
Kaarsvet om de naald/spijker op z'n plek te houden...
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:22:39 #8
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_87589741
Dat deden wij(ik en m'n maten) vroeger ook.
Op een warme zomerdag kwamen we weer op het idee oorlogie te spelen.
Blaaspijpen erbij een paar oude tijdschriften voor pijltjes te draaien en die dag onze geheime stash met donderslagen. (Rotjes) die we nog overhadden van het O&N gebeuren.

En wij trots naar het 'hoge' riet.

Rennen duiken kruipen en een hoop actie.

Schieten met de blaaspijpen en rotjes als handgranaten. We hadden en zwaar naar onze zin.

Tot dat...............

Er 1 zei: gasten ik zie rook!!!!

Wij van WAAR???

Hij vab DAAR!!!

GVD!!!

Dat halve riet veld stond in de fik. :D

Door het vuurwerk en de droogte van de zomer.

En weg waren we.

Ik mijzelf herinneren heeuuul vroeg thuis te zijn die dag en dat m'n ma zei: wat doe je hier jonge!! Ga LEKKER BUITEN spelen.

Neh zei ik. Iedereen is binnen. :P
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:24:34 #9
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_87589832
Sommigen hebben er hun beroep van gemaakt.
pi_87590500
Wij schoten altijd de pijltjes bij alle openstaande ramen naar binnen, zelfs die wat op een kiertje stonden 4 hoog.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:59:51 #11
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_87591100
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:41 schreef Monco10 het volgende:
Wij schoten altijd de pijltjes bij alle openstaande ramen naar binnen, zelfs die wat op een kiertje stonden 4 hoog.
Dat is ook zoiets.

Ik en m'n neef die bij mij bleef pitten die dag zaten lekker binnen totdat ineens de buur jochies en meissies bij MIJ naar binnen gingen schieten.
Verdomme dacht ik dat zal mij niet gebeuren ik ben de tiran in deze buurt.

Dus wij terug schieten, maar ik en m'n neef waren maar met ons 2en en die rotkids (waren zelf ook kinderen) die waren met een hele groep. :(

Dus we dachten wacht maar we pakken ze wel.

Doosje spelden van m'n ma erbij en pijltjes draaien met naalden erin. (Gestoord eigenlijk)

En schieten met die pijlen ze bleven gewoon in de schutting hangen die dingen. _O-

Tot dat er 1 pijl via de grond zo in de enkel van een buurmeisje kwam en die hinkelend en schreeuwend naar haar huis toe rende.

OH OH dachten wij.

Snel het raam dicht en stiekem achter het gordijn gluren wat er gebeurde.

Ding dong. De deurbel. FUUUUUUUUUUUUUCK dachten we een boze vader!!!!!

Ding dong weer de bel. Shiiiiiiiit rot op dachten we.

Wij kijken uit het raam staat daar een hele kluit kids en een politie agent met zijn motor.

:'(

Gelukkig kregen we alleen een waarschuwing en moesten we onze blaaspijp inleveren. *O*

De goeie ouwe tijd man!! Zou het zo allemaal weer over willen doen.
pi_87591134
een kankerkut had een keer met zo'n pvc-blaaspijp een achterruit van een auto kapotgeschoten met een rozenbottel. _O-
pi_87591181
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 22:59 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Dat is ook zoiets.

Ik en m'n neef die bij mij bleef pitten die dag zaten lekker binnen totdat ineens de buur jochies en meissies bij MIJ naar binnen gingen schieten.
Verdomme dacht ik dat zal mij niet gebeuren ik ben de tiran in deze buurt.

Dus wij terug schieten, maar ik en m'n neef waren maar met ons 2en en die rotkids (waren zelf ook kinderen) die waren met een hele groep. :(

Dus we dachten wacht maar we pakken ze wel.

Doosje spelden van m'n ma erbij en pijltjes draaien met naalden erin. (Gestoord eigenlijk)

En schieten met die pijlen ze bleven gewoon in de schutting hangen die dingen. _O-

Tot dat er 1 pijl via de grond zo in de enkel van een buurmeisje kwam en die hinkelend en schreeuwend naar haar huis toe rende.

OH OH dachten wij.

Snel het raam dicht en stiekem achter het gordijn gluren wat er gebeurde.

Ding dong. De deurbel. FUUUUUUUUUUUUUCK dachten we een boze vader!!!!!

Ding dong weer de bel. Shiiiiiiiit rot op dachten we.

Wij kijken uit het raam staat daar een hele kluit kids en een politie agent met zijn motor.

:'(

Gelukkig kregen we alleen een waarschuwing en moesten we onze blaaspijp inleveren. *O*

De goeie ouwe tijd man!! Zou het zo allemaal weer over willen doen.
lol... eigen schuld van die kutkinderen.
pi_87591239
Hehe, ik kan me herinneren dat 2 gasten die bij ons in de straat ruzie hadden met gehakt (ballen) uit het raam naar elkaar gooiden. Daarna gingen de auto's van hun pa eraan met modderklonten, in plaats van elkaar te bestoken.
pi_87591303
We moesten toen eerst een half uur wachten omdat een gast zijn 'camouflage jack' van huis moest halen anders konden we hem gewoon zien.
pi_87593290
Met PVC pijpen altijd dikke guns maken, met 12 vizieren ofzo, en van te voren een linnen-tas vol met blaaspijltjes voordraaien, en dan door het dorp heen lopen 8-) En natuurlijk met je klappertjespistool schieten. En dan niet zo'n klappertjespistool met van die papieren klappertjes (die waren voor sukkels) maar met 8 of 12 van die patroontjes, die je in zo'n revolver moest duwen ^O^
Verder hadden we ook een keer een oude kantoorkoffer gekregen van een vader van een vriendje, daar hadden we dan boterhamzakjes met meel in gedaan "want dat doen ze in de film ook" :D
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
pi_87666615
Oorlog spelen met romeinse kaarsen.
mamma die kwaad werd omdat er weer brandgaten zaten in de kleren :@
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_87678196
Wij gingen altijd oorlogje spelen in de griend. Rond O&N met babypijltjes als mortieren en astronauten als handgranaten. :D Thuis van hout en pvc-pijp hele geweren maken. Goeie ouwe tijd.
pi_87678739
Dit topic roept oude herinneringen die ver ver verborgen waren op.

Even afstoffen hoor.
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:16:00 #20
52871 Blight
Supersized.
pi_87678976
Mooi topic ja. Vroeger in het duin, achter het huis van mijn oma. Oorlogje spelen, door het helmgras kruipen, stiekem oude bunkers verkennen. En je dan écht moeten verstoppen als er weer een boswachter of opzichter langs kwam omdat je daar heul niet mocht komen.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_87679225
Ik heb thuis een filmpje waarbij mijn opa de tuin (Ze hadden toen een reusachtigste grote tuin, met een heel groot grasveld) aan het maaien is. Me neefjes en nichtjes ik en me broer marcheren zo achter me opa aan... met mij als jongste en fanatiekste vooraan :')
pi_87680102
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:22 schreef Dale. het volgende:
Ik heb thuis een filmpje waarbij mijn opa de tuin (Ze hadden toen een reusachtigste grote tuin, met een heel groot grasveld) aan het maaien is. Me neefjes en nichtjes ik en me broer marcheren zo achter me opa aan... met mij als jongste en fanatiekste vooraan :')
klinkt nogal triest eerlijk gezegd :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:15:36 #23
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_87681229
Herkenbaar topic. Inderdaad ook epische battles gehad met de pvc blaaspijp. Zowel met witte besjes als en pijltjes. Op een gegeven moment echt honderden van die pijltjes lopen draaien, omdat ik geen zin had om elke keer pijltjes te moeten maken. En de voorkant 'rolde' ik altijd dicht met plakband, zodat ze niet opensprongen in je blaaspijp, en natuurlijk dat je ze meerdere keren kon gebruiken.

Later werden deze battles uitgevoerd met (in Nederland) illegale balletjespistolen, en de bekende gele balletjes. Wel met zonnebril als bescherming voor de ogen, zo verstandig waren we dan ook wel weer.
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_87682138
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:43 schreef Ethnikos het volgende:

[..]

klinkt nogal triest eerlijk gezegd :)
Ach ja ik heb een fijne jeugd gehad, jij vast niet zo te horen, jammer voor je heb het met je te doen :) en fyi toen was ik 3-4 jaar ofzo en me neefjes en nichtjes 4-6
pi_87683108
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:41 schreef Dale. het volgende:

[..]

Ach ja ik heb een fijne jeugd gehad, jij vast niet zo te horen, jammer voor je heb het met je te doen :) en fyi toen was ik 3-4 jaar ofzo en me neefjes en nichtjes 4-6
sukkel :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')