abonnement Unibet Coolblue
pi_87539327


Officiële landstaal: Zweeds
Hoofdstad: Stockholm
Regeringsvorm: Parlementaire monarchie
Religie: Protestantisme
Oppervlakte: 449.964 km˛ (8,67% water)
Inwoners: 9.031.088 (2007)


bron: wikipedia

Nummer 5 alweer...

Laatste post:

quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:02 schreef Drive-r het volgende:
Ik vind het ook echt top! En andere gewoon veel brood en kaas?


[ Bericht 50% gewijzigd door popolon op 14-12-2010 16:40:43 ]
Virgiel = knorrenbloed!
pi_87542882
Recentelijk bezig om volgend jaar toegelaten te worden tot SSE, dus met wat geluk sneller thuis dan gedacht.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_87548103
Na een prachtvakantie afgelopen zomer blijf ik dit topic volgen voor toekomstige vakantie ideeën :Y
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_87551400
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:24 schreef amenhörrudu het volgende:
Leuk schepseltje Kirsten, doe mij maar een paar sokken!

Die Zweden maken jullie wel veel wijs over het eten _O- Denk dat veel Zweden surströmming niet eens kennen, laat staan dat ze het wel eens op hebben. Lijkt me ook niet echt gezond btw.

Mijn moeder belde dat de kranten wel vol stonden van de 4-1 nederlaag, vooral over hoe slecht Zweden was en hoe goed Nederland wel niet was. Toch grappig aangezien voetbal niet echt heel populair is.

gr.
Voetbal niet echt populair? Ijshockey is misschien net iets populairder. Maar het voetbal wordt toch echt wel op de voet gevolgd hoor
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_87552063
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:01 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Voetbal niet echt populair? Ijshockey is misschien net iets populairder. Maar het voetbal wordt toch echt wel op de voet gevolgd hoor
Vergeleken Nederlanders niet hoor. Misschien het interlandvoetbal wel redelijk (nationalisme komt dan bij bovendrijven), maar het clubvoetbal in Zweden is bedroevend. Alleen Malmö, AIK en Göteborg stellen wat voor, rest is armoedig (ook qua stadions etc.) Daarom zit ik nu ook regelmatig bij AJAX op de tribune _O-

Bovendien is de competitie-indeling ook anders dan in NL (vanwege de lange winter). Kinderen hebben dan een hele tijd 'geen sport' waardoor ze er een sport Y naast gaan doen. Vaak kan deze sport wel heel het jaar beoefend worden, zoals ijshockey, en blijven ze daar in hangen.

[ Bericht 14% gewijzigd door amenhörrudu op 14-10-2010 22:22:17 ]
Virgiel = knorrenbloed!
pi_87552465
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:14 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Vergeleken Nederlanders niet hoor. Misschien het interlandvoetbal wel redelijk (nationalisme komt dan bij bovendrijven), maar het clubvoetbal in Zweden is bedroevend. Alleen Malmö, AIK en Göteborg stellen wat voor, rest is armoedig (ook qua stadions etc.) Daarom zit ik nu ook regelmatig bij AJAX op de tribune _O-
Internationaal stelt het geen ruk voor inderdaad. En de meeste accomodaties zijn bedroevend. Maar dat neemt toch niet weg dat het wel een hele populaire sport is.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_87552670
Je reageert te vroeg ;)
Virgiel = knorrenbloed!
pi_87552859
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:27 schreef amenhörrudu het volgende:
Je reageert te vroeg ;)
Of jij edit te laat :P

Ging je in Zweden wel eens ergens kijken?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_87564248
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 22:31 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Of jij edit te laat :P

Ging je in Zweden wel eens ergens kijken?
Ging per seizoen regelmatig langs bij AIK, maar dat hoef je nu niet meer te doen; bungelen ergens in de onderste regionen. Speelde zelf ook voetbal en ijshockey en dit laatste doe ik nog steeds in Nederland. Ook nog een tijd aan curling gedaan. De Zweedse vrouwen hebben laatste twee Olympische spelen daar goud behaald.
Misschien voor de Nederlanders een keer leuk om langs te gaan in de Stockholm Globe Arenas, mooie happening altijd.
Virgiel = knorrenbloed!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:21:27 #10
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87564438
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:15 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Ging per seizoen regelmatig langs bij AIK, maar dat hoef je nu niet meer te doen; bungelen ergens in de onderste regionen. Speelde zelf ook voetbal en ijshockey en dit laatste doe ik nog steeds in Nederland. Ook nog een tijd aan curling gedaan. De Zweedse vrouwen hebben laatste twee Olympische spelen daar goud behaald.
Misschien voor de Nederlanders een keer leuk om langs te gaan in de Stockholm Globe Arenas, mooie happening altijd.
Globe arenas... Daar is toch ook die "Sky View"? Misschien van het weekend maar eens kijken!

Er wordt nu trouwens een nieuw (groot) stadion gebouwd niet zo ver van hier (solna). Zou in 2012 af moeten zijn geloof ik?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:50:43 #11
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87574433
Het sneeuwt. Natte sneeuw, maar sneeuw. -O-
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_87583851
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:15 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Ging per seizoen regelmatig langs bij AIK, maar dat hoef je nu niet meer te doen; bungelen ergens in de onderste regionen. Speelde zelf ook voetbal en ijshockey en dit laatste doe ik nog steeds in Nederland. Ook nog een tijd aan curling gedaan. De Zweedse vrouwen hebben laatste twee Olympische spelen daar goud behaald.
Misschien voor de Nederlanders een keer leuk om langs te gaan in de Stockholm Globe Arenas, mooie happening altijd.
Toen ik nog in Stockholm woonde ging ik ook regelmatig naar AIK. Tegenwoordig kijk ik bij de trots van Uppsala, Sirius IK :P
Overigens ga ik ook wel eens naar bandy kijken. Fascinerende sport vind ik dat!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_87613581
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:21 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Globe arenas... Daar is toch ook die "Sky View"? Misschien van het weekend maar eens kijken!

Er wordt nu trouwens een nieuw (groot) stadion gebouwd niet zo ver van hier (solna). Zou in 2012 af moeten zijn geloof ik?
Ericsson globe ja, vind er persoonlijk eigenlijk weinig aan. Wedstrijd ijshockey kijken daarentegen is prima _O_

Zit jij voor studie in Stockholm eigenlijk?

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:55:51 #14
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87613902
Wat is dat met kaas hier? Dus ik koop een pak "goudse kaas". Helemaal niets mis mee! Bijna net zo lekker als in Nederland, beetje erg duur alleen.. Dat wel.... Kaas is op en ik koop dus een nieuw, goedkoper, pak. Goudse staat er wederom op, dus ik denk zal wel goed zijn. Alleen viel me wel op.. Gewoon kaas in plastic zonder harde rand oid...
En toen maakte ik dat pak open..... Vervolgens heb ik me zeker 10 minuten afgevraagd wat voor GORE PLAKKERIGE ZOOI dit was! Is de naam "Goudse" niet beschermd oid? Wat een TROEP!

Laat dit een waarschuwing zijn voor andere Nederlanders die GOEDE kaas willen! Wees er zeker van dat de "harde rand" erbij zit!
Maakt het je allemaal niet uit? Koop dan maar zo'n emmer zou ik zeggen.. Veel erger dan zo'n slap pak kan dat nooit zijn.. :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:58:13 #15
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87613966
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:45 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Ericsson globe ja, vind er persoonlijk eigenlijk weinig aan. Wedstrijd ijshockey kijken daarentegen is prima _O_

Zit jij voor studie in Stockholm eigenlijk?

gr.
Nee werk.. Normaliter een paar dagen per maand in een hotel (parkinn solna centrum meestal), maar nu 2 maanden in een appartement in Huddinge.. Nog 1.5 week maar.. dan is het al weer afgelopen :(
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:07:09 #16
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87614227
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:55 schreef Eg_Wel het volgende:
Wat is dat met kaas hier? Dus ik koop een pak "goudse kaas". Helemaal niets mis mee! Bijna net zo lekker als in Nederland, beetje erg duur alleen.. Dat wel.... Kaas is op en ik koop dus een nieuw, goedkoper, pak. Goudse staat er wederom op, dus ik denk zal wel goed zijn. Alleen viel me wel op.. Gewoon kaas in plastic zonder harde rand oid...
En toen maakte ik dat pak open..... Vervolgens heb ik me zeker 10 minuten afgevraagd wat voor GORE PLAKKERIGE ZOOI dit was! Is de naam "Goudse" niet beschermd oid? Wat een TROEP!

Laat dit een waarschuwing zijn voor andere Nederlanders die GOEDE kaas willen! Wees er zeker van dat de "harde rand" erbij zit!
Maakt het je allemaal niet uit? Koop dan maar zo'n emmer zou ik zeggen.. Veel erger dan zo'n slap pak kan dat nooit zijn.. :)
västerbotten kaas is de enige die ik lekker vind, hier! Voor de rest importeer ik kaas!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_87625929
Zweedse kaas is veelal prut... Zelfs mijn Zweedse wederhelft heeft er geen trek meer in, sinds ze de Nederlandse zuivel industrie ontdekt heeft...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87626039
je meent het! Ik wist niet dat onze kaas zo goed was }) _O- :D
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87626151
Er zit geloof ik een Nederlandse kaaswinkel in Stockholm. Iemand wel eens geweest daar toevallig?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:29:06 #20
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87628410
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
Er zit geloof ik een Nederlandse kaaswinkel in Stockholm. Iemand wel eens geweest daar toevallig?
Gamla Amsterdam, in Soder. Ik ben er wel eens langs gelopen, maar vrees dat het boven m'n budget is. Ze verkopen er trouwens ook beschuiten, zag ik.

Vorig jaar in juni, toen er een soort van kermis was in Uppsala, stond er ook een nederlandse kaasboer op de markt hier. Erg grappig!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_87629578
Grappig, wist niet dat je een Nederlandse kaas zaak had op Soder. Maar goed, wij zijn altijd redelijk goed voorzien eigenlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87634172
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:34 schreef Drive-r het volgende:
Zweedse kaas is veelal prut... Zelfs mijn Zweedse wederhelft heeft er geen trek meer in, sinds ze de Nederlandse zuivel industrie ontdekt heeft...
Wil je oppassen? :+
Virgiel = knorrenbloed!
pi_87634392
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:24 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Wil je oppassen? :+
Kom op, beetje van die plastieken zooi :D

Nee, sommige kazen zijn prima, maar over het algemeen is het in de supermarkt vrij triest gesteld. Dat beaamt zelfs mijn vriendin inmiddels dus...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87644247
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:58 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Nee werk.. Normaliter een paar dagen per maand in een hotel (parkinn solna centrum meestal), maar nu 2 maanden in een appartement in Huddinge.. Nog 1.5 week maar.. dan is het al weer afgelopen :(
Beetje lekker wonen daar? Wel redelijk ver van het centrum af, of heb je daar geen moeite mee?

quote:
Op zondag 17 oktober 2010 15:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Kom op, beetje van die plastieken zooi :D

Nee, sommige kazen zijn prima, maar over het algemeen is het in de supermarkt vrij triest gesteld. Dat beaamt zelfs mijn vriendin inmiddels dus...
Nee ik moet je helaas gelijk geven. Voor de rest heb ik weinig Nederlands eten meegekregen in mijn opvoeding. Alleen hutspot waren ik, mijn moeder en mijn zusje dol op, terwijl mijn vader die er nota bene mee opgroeide niks van moest hebben. _O- Na verloop van tijd begonnen de buren het ook om het recept te vragen. Ken eigenlijk niemand dat dat niet lekker vond in Zweden, maar wij serveerden het niet in zulke grote porties, maar meer als onderdeel van.
Virgiel = knorrenbloed!
  zondag 17 oktober 2010 @ 21:29:33 #25
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87647877
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:25 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Beetje lekker wonen daar? Wel redelijk ver van het centrum af, of heb je daar geen moeite mee?
[..]
Ja prima wel! Voor de dagelijkse boodschappen e.d. is er natuurlijk altijd Huddinge centrum hier vlakbij, en de trein doet er een kwartiertje over naar T-Centralen dus ik vind het wel meevallen.

Wel vind ik het een beetje irritant dat alle informatie in het openbaar vervoer alleen maar in het Zweeds gegeven wordt. Echt helemaal NIETS in het Engels.. Altijd feest om te ontcijferen wat er nu weer omgeroepen wordt en of het over jouw trein gaat :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_87654527
Ik ben weer terug van een weekend Nederland, lekker warm daar zeg!
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_87668156
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 21:29 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Ja prima wel! Voor de dagelijkse boodschappen e.d. is er natuurlijk altijd Huddinge centrum hier vlakbij, en de trein doet er een kwartiertje over naar T-Centralen dus ik vind het wel meevallen.

Wel vind ik het een beetje irritant dat alle informatie in het openbaar vervoer alleen maar in het Zweeds gegeven wordt. Echt helemaal NIETS in het Engels.. Altijd feest om te ontcijferen wat er nu weer omgeroepen wordt en of het over jouw trein gaat :)
Dat is in Nederland ook niet hoor O-) Terwijl hier meer mensen zijn die niet de originele taal spreken.

Drive-R, hoe gaat het met je zoektocht naar een stulpje in en rondom Stockholm?

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_87671012
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:51 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Dat is in Nederland ook niet hoor O-) Terwijl hier meer mensen zijn die niet de originele taal spreken.

Drive-R, hoe gaat het met je zoektocht naar een stulpje in en rondom Stockholm?

gr.
Net een huis gekocht in A'dam en vriendin komt mogelijk een tijdje naar Londen, dus de zoektocht staat een beetje stil. Misschien rustig volgende jaar een upgrade zoeken voor de huidige studio in Stockholm, maar nog geen grote woning ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:13:31 #29
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87683498
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 12:51 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Dat is in Nederland ook niet hoor O-) Terwijl hier meer mensen zijn die niet de originele taal spreken.
Mja.. Wellicht hebt je gelijk.. Ik reis eerlijk gezegd al jaren niet meer met het ov in Nederland.. :) Behalve dan de trein van en naar Schiphol en daar wordt alles toch wel netjes 3 talig omgeroepen. Hier zelfs in die Flygbussarna bus van en naar Arlanda vaak nog alleen in het Zweeds! ;)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_87683959
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:13 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Mja.. Wellicht hebt je gelijk.. Ik reis eerlijk gezegd al jaren niet meer met het ov in Nederland.. :) Behalve dan de trein van en naar Schiphol en daar wordt alles toch wel netjes 3 talig omgeroepen. Hier zelfs in die Flygbussarna bus van en naar Arlanda vaak nog alleen in het Zweeds! ;)
Ik zat gister in de Flugybussarna bus en daar werd alles mooi in het Zweeds en Engels verteld hoor ;) Ook op het station vind ik het allemaal te begrijpen, alleen is het soms moeilijk om te weten wanneer je de trein uit moet... (ik houd gewoon de tussenstations bij)
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:32:13 #31
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87684342
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:24 schreef aardappel het volgende:

[..]

Ik zat gister in de Flugybussarna bus en daar werd alles mooi in het Zweeds en Engels verteld hoor ;) Ook op het station vind ik het allemaal te begrijpen, alleen is het soms moeilijk om te weten wanneer je de trein uit moet... (ik houd gewoon de tussenstations bij)
Negen van de tien keer wel ja.. Maar niet altijd! Zo heb ik ooit mijn halte gemist omdat die fijne vent aan het stuur in Zweeds blijkbaar vroeg of er iemand bij Jarva Krog OF Frosunda uit moest, ik dacht dat ie alleen Jarva Krog omriep als eerste halte en reageer dus niet. Rijdt die eikel heel de afslag voorbij. Grrr :)

De enige keer dat ik het op het station echt niet begreep was toen er omgeroepen werd dat er helemaal geen trein verder ging en iedereen verzocht werd om op een andere manier verder te reizen. Maar zoiets word je vrij snel duidelijk aan de vloekende mensen om je heen die allemaal het station uit lopen :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_87702528
Is hier iemand die 100% goed zweeds kan schrijven, en wat wil bijverdienen?

Zo ja, PM me even. x aantal semi-technische handleidingen moeten worden vertaald van NL naar SE
pi_87726167
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:02 schreef sweboy het volgende:
Is hier iemand die 100% goed zweeds kan schrijven, en wat wil bijverdienen?

Zo ja, PM me even. x aantal semi-technische handleidingen moeten worden vertaald van NL naar SE
Had het graag voor je willen doen zonder tegenprestatie, maar heb het momenteel te verdomd druk op de universiteit en met mijn nevenactiviteiten. Misschien in de toekomst....

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_87731042
Doe maar een keer een PM mocht je tijd hebben. Waarschijnlijk in de toekomst nog wel een keer nodig. Vergoeding staat er sowieso tegenover, gaat vanuit en is voor mijn bedrijf
pi_87860031
Lekker rustig hier; jullie beginnen al op echte Zweden te lijken >:)
Virgiel = knorrenbloed!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:07:34 #36
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87861299
Gisteren is de eerste sneeuw gevallen, en vandaag is het nationale "fikkie stoken in de tuin" dag als ik zo naar buiten kijk..
Tot zover de berichtgeving :)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:09:24 #37
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87861334
ik zit me te motiveren om naar buiten te gaan om te hardlopen, en daarna even richting werk te gaan...maar in beiden heb ik geen zin, dus ik lig nog in bed...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:51:05 #38
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_87863531
Dan is het bijna tijd om een andere manier van beweging te zoeken of glibber je de hele winter door over straat? of maakt men de paden daar zo goed schoon...
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:15:56 #39
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87864163
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 12:51 schreef PLAE@ het volgende:
Dan is het bijna tijd om een andere manier van beweging te zoeken of glibber je de hele winter door over straat? of maakt men de paden daar zo goed schoon...
na de eerste sneeuw gaat het nog wel, maar als die sneeuw wat ontdooit en dan weer bevriest dan wordt het lastiger. Dan is het waarschijnlijk tijd om de sportschool in te gaan...Jammer, want Zweden is zo mooi in de winter!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_87864417
Ik verbaas me wel altijd over het grote aantal hardlopers dat zich in de winter buiten waagt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:38:38 #41
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87864682
zo lang de wegen het toelaten loop ik ook buiten. De kou kun je je goed tegen kleden. Ik loop alleen niet als het spekglad is, dat is niet te doen..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:08:49 #42
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_87877547
Even TVP'tje, want ik ga het volgende semester met bijvak Zweeds beginnen om zodoende mijn MA in Zweden/Noorwegen te kunnen doen.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_87926101
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 21:08 schreef klaasdj het volgende:
Even TVP'tje, want ik ga het volgende semester met bijvak Zweeds beginnen om zodoende mijn MA in Zweden/Noorwegen te kunnen doen.
Succes! Welke master / uni heb je op het oog?

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_87926393
Gisteren bod uitgebracht op een huis :) Spannend spannend, zijn 2 anderen die ook interesse hebben, dus we zullen zien wat het brengt. Zal deze week wel beslist worden

Vrijstaande woning/villa :)
pi_87933952
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:37 schreef sweboy het volgende:
Gisteren bod uitgebracht op een huis :) Spannend spannend, zijn 2 anderen die ook interesse hebben, dus we zullen zien wat het brengt. Zal deze week wel beslist worden

Vrijstaande woning/villa :)
Nice, waar ergens als ik vragen mag?

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_87936352
Uttran, vlakbij Tumba, Botkyrka Kommun

http://www.bukowskismakla(...)=OBJ16566_1076089822
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:36:47 #47
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_87948999
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 07:57 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Succes! Welke master / uni heb je op het oog?

gr.
Global Journalism op Örebro University.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_87949385
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 08:37 schreef sweboy het volgende:
Gisteren bod uitgebracht op een huis :) Spannend spannend, zijn 2 anderen die ook interesse hebben, dus we zullen zien wat het brengt. Zal deze week wel beslist worden

Vrijstaande woning/villa :)
Dan ben je vandaag overboden, niet? Heel leuk huis trouwens. Ik hoop voor jullie dat het lukt!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_87951883
Neehoor, Makelaar heeft het vandaag pas op de site gezet. Wij zijn de enige (2.625.000) tot nu toe.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:19:25 #50
322894 Yazy_
In Zweden!
pi_87963368
Hej iedereen,

Zelf woon ik ongeveer 6 maanden in Zweden, Malmö om precies te zijn. Ik ben namelijk getrouwd met een man die hier woont, geen Zweed. Tot nu toe had ik het wel naar mijn zin, maar sinds er dagelijks schietpartijnen op immigranten worden gepleegd, begin ik het niet fijn meer te vinden. Ik ga mijn huis ook niet uit hoor en als mijn man naar zijn werk gaat ben ik te bezorgd, zenuwslopend allemaal. Ik mis Nederland heel erg, in Nederland is eigenlijk alles wel te vinden. Vind het hier niet zo heel leuk, ik mis de Hollandse nuchterheid en openhartigheid. Hier is het toch ieder voor zich een beetje. Jammer.

Iedereen die erheen wilt verhuizen, veel succes in ieder geval. Je moet van dit land houden om hier gelukkig te kunnen zijn. ^O^

Liefs,

:s)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:35:28 #51
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87967650
Jammer, jazy dat je je hier niet echt prettig voelt. Hoe is de sfeer in Malmo op het moment? Ga je vaak terug naar Nederland?

Het zou best kunnen zijn dat je last hebt van een cultuurschok, maar ik ben het met je eens dat je van dit land moet houden om hier gelukkig te zijn.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_87967715
Of stiekem toch wat buitenlandse vrienden hebben ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88011055
Of in Uppsala gaan wonen, supermooi!
pi_88017378
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 02:39 schreef literocola het volgende:
Of in Uppsala gaan wonen, supermooi!
Mee eens!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:30:13 #55
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88018250
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:05 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]



Mee eens!
Jij woont helemaal niet in Uppsala!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88019278
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 00:19 schreef Yazy_ het volgende:
Hej iedereen,

Zelf woon ik ongeveer 6 maanden in Zweden, Malmö om precies te zijn. Ik ben namelijk getrouwd met een man die hier woont, geen Zweed. Tot nu toe had ik het wel naar mijn zin, maar sinds er dagelijks schietpartijnen op immigranten worden gepleegd, begin ik het niet fijn meer te vinden. Ik ga mijn huis ook niet uit hoor en als mijn man naar zijn werk gaat ben ik te bezorgd, zenuwslopend allemaal. Ik mis Nederland heel erg, in Nederland is eigenlijk alles wel te vinden. Vind het hier niet zo heel leuk, ik mis de Hollandse nuchterheid en openhartigheid. Hier is het toch ieder voor zich een beetje. Jammer.

Iedereen die erheen wilt verhuizen, veel succes in ieder geval. Je moet van dit land houden om hier gelukkig te kunnen zijn. ^O^


Liefs,

:s)
Malmö is natuurlijk ook totaal niet representatief voor Zweden en ook vrij naīef om daar pas na 6 maanden achter te komen. Ik denk dat je in elke andere stad / dorp beter af was geweest.

Het is een beetje hetzelfde als dat een Ajax-fan in een Rotterdamse volkswijk gaat wonen en dan raar gaat opkijken als hij raar wordt aangekeken als hij in Ajax tenue naar buiten komt.

Misschien wat hard, maar just my two cents.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88019856
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 02:39 schreef literocola het volgende:
Of in Uppsala gaan wonen, supermooi!
True :)
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_88020419
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:03 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Malmö is natuurlijk ook totaal niet representatief voor Zweden en ook vrij naīef om daar pas na 6 maanden achter te komen. Ik denk dat je in elke andere stad / dorp beter af was geweest.

Het is een beetje hetzelfde als dat een Ajax-fan in een Rotterdamse volkswijk gaat wonen en dan raar gaat opkijken als hij raar wordt aangekeken als hij in Ajax tenue naar buiten komt.

Misschien wat hard, maar just my two cents.

gr.
Wat hard inderdaad. Ze is verhuisd vanwege haar partner, dan heb je weinig keuze en moet je het, ook als mensen er niet positief over zijn, toch proberen. Dat vind ik verder niet naief, dat is gewoon iets uit proberen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:12:05 #59
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_88024014
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:03 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Malmö is natuurlijk ook totaal niet representatief voor Zweden en ook vrij naīef om daar pas na 6 maanden achter te komen. Ik denk dat je in elke andere stad / dorp beter af was geweest.
Want? In Malmö wonen de monsters? Wat is er zo vreselijk anders aan Malmö tov andere steden dan?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_88035143
In sommige stadsdelen van Malmö hebben ze natuurlijk wel grote problemen. Kijk maar naar Rosengård. En als je daar verzeild raakt als buitenstaander dan snap ik wel dat je je even achter je oren krabt (weet niet of ze daar woont, hoor).
En het is natuurlijk helemaal belachelijk dat je kans maakt om neergeschoten te worden, omdat je toevallig een kleurtje hebt. Maar of dat nou typisch voor Malmö is, waag ik te betwijfelen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88035246
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:30 schreef AKnynke het volgende:

[..]



Jij woont helemaal niet in Uppsala!
Nou ja, bijna dan. Maar vind het wel een geweldige stad!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:15:49 #62
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_88037032
Grappig om te zien dat sommige dingen in elk land toch weer hetzelfde zijn.
In Nederland woon ik in een appartementen complex en zoals in elk appartementen complex woont er ook de zogenaamde "zeurende buurman/vrouw". Deze maakt zich vaak bekend door briefjes in de publieke ruimtes op te hangen met voornamelijk zaken die zij of hem dwars zitten. Mijn zeurende buurman in Nederland favoriete onderwerp is "fietsen in het portaal". Dat mag niet en dat laat hij graag weten via briefjes in de lift.

Nou in zweden bestaan ze ook! Kijk wat er in de lift hing vandaag! En hoe herkenbaar, iemand kon het niet laten en krabbelt er met een pen direct zijn antwoord onder! haha ;)

-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_88040140
Kun je de reactie even vertalen aub?
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:14:10 #64
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_88043576
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:16 schreef aardappel het volgende:
Kun je de reactie even vertalen aub?
Alleen de reactie? Of het hele verhaal?
Uhoh.... Dit is wat ik er van begrijp in ieder geval...
Afgelopen weekend heeft er iemand lopen slopen in zijn/haar appartement.. Kasten, laden, keuken.. de hele boel eruit.. En dat lag op het grasveldje hier voor.. Later lag het echter in de "gezamelijke vuilbrenghoenoemjedathuisje".. en als ik het goed begrijp dan zeurt meneer dat er nu iemand zo maar zijn grofvuil daar neer mietert en dat iedereen daardoor straks mag genieten van de eventuele "prijsverhoging" voor het afvoeren daarvan!!

Wat ik begrijp van de schriftelijke reactie daar onder, dat het een bericht in de trant van "Vorig jaar was jij het zelf!" is.. ofwel.. pot en ketel zeurpiet?

Of moet ik me nu in een hoekje gaan schamen omdat mijn zweeds nog steeds zo slecht is dat ik zelfs dit nog niet snap?

Ohwell.. zolang de briefjes nog maar niet over mij gaan dan ;)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:17:33 #65
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88043799
nee, volgens mij zegt de reactie: jij bent het, die je appartement aan het verbouwen bent.....
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:17:47 #66
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88043815
maar goed, mijn zweeds is ook niet om over naar huis te schrijven...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:44:42 #67
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_88045588
ja maar er staat: "Det år du som bygger om din lägenhet!"
Dus "år" en niet "ar" wat de boel nogal anders maakt weer?

Correctie, maar är zou ook goed kunnen.. dan is het meer iets van "Maar het is jouw appartement!" ?

amenhörrudu, help? ;)

[ Bericht 18% gewijzigd door Eg_Wel op 27-10-2010 22:49:59 ]
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:48:46 #68
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_88045854
dubbel
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_88046835
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:17 schreef AKnynke het volgende:
nee, volgens mij zegt de reactie: jij bent het, die je appartement aan het verbouwen bent.....
Daat staat er inderdaad
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:09:01 #70
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_88047034
Zal ik voor gein iets als dit er maar onder zetten dan? Vlieg morgen toch terug en kom hier niet weer...

Din nederländska (tillfälligt) granne skulle vilja råda dig och farväl: "Var snälla mot varandra" Du har vackra lägenheter. Förlora dig inte ledsen gnabb! Livet är för vacker.

Ze zullen het vast wel snappen toch? ;)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 00:21:49 #71
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_88050675
Ik kan het niet laten he.. Ik MOET gewoon reageren op dat soort briefjes.. Zelfs als ik de taal niet eens machtig ben :)

-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_88076111
de foto doet het niet!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88094187
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 19:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
de foto doet het niet!
Bij mij ook niet.

Styrelsen betekent trouwens bestuur, ik weet dus niet of dit wel door een bewoner is opgehangen. :)
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88094593
Mensen die nog een apartement willen kopen in Stockholm? Binnenkort te koop, beschikbaar vanaf ergens in February :) Maandag contract tekenen voor het huisje :)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:42:07 #75
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88095054
quote:
1.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 06:18 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Bij mij ook niet.

Styrelsen betekent trouwens bestuur, ik weet dus niet of dit wel door een bewoner is opgehangen. :)
misschien woont diegene van het bestuur wel in het gebouw...zoiets als een vereniging van eigenaren ofzo...

Ha, ik vlucht volgende week voor een weekje uit Zweden. Paar dagen Duitsland, paar dagen Nederland want m'n moeder ligt in het ziekenhuis met een gebroken knie, en een heleboel rookworst, zuurkool en drop mee terugnemen...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88098776
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 08:42 schreef AKnynke het volgende:

[..]

misschien woont diegene van het bestuur wel in het gebouw...zoiets als een vereniging van eigenaren ofzo...
Klopt helemaal. Het briefje komt van het bestuur van de vereniging van eigenaren (Brf = Bostadsrättföreningen). De vereniging heet dus Brynjan.

Altijd geinig met van die briefjes. Ik kijk ook vaak hier: http://skyltat.se/
pi_88099004
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 08:00 schreef sweboy het volgende:
Mensen die nog een apartement willen kopen in Stockholm? Binnenkort te koop, beschikbaar vanaf ergens in February :) Maandag contract tekenen voor het huisje :)
Waar in Stockholm? Ik hou altijd van een koopje...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88099599
Älvsåkersgränd 32, in Östbergahöjden. Tussen Älvsjö en Årsta. 71 vierkante meter, gloednieuwe keuken met uitzicht op Globen (oa)
pi_88102718
Klinkt goed Sweboy, jammer dat ik een student ben die over 3 maanden weer teruggaat ;) Succes met de verkoop.
Ik ga vanmiddag voor het weekend naar Tallinn toe. Iemand nog aanradertjes daar? We zijn er maar van 10 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds maar dat is toch 8 uur om iets leuks te doen!

Ik moet trouwens zeggen dat het een vreemde gewaarwording is qua geuren om van mijn kamer - naar de gang - naar de keuken te lopen. Gewone normale buitenlucht ( altijd raam open) - volgepoepte babyluier - muffins ( jaja, ben aan het bakken zodat we wat te snacken hebben :P)
pi_88103327
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:13 schreef kirsten. het volgende:
Klinkt goed Sweboy, jammer dat ik een student ben die over 3 maanden weer teruggaat ;) Succes met de verkoop.
Ik ga vanmiddag voor het weekend naar Tallinn toe. Iemand nog aanradertjes daar? We zijn er maar van 10 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds maar dat is toch 8 uur om iets leuks te doen!

Ik moet trouwens zeggen dat het een vreemde gewaarwording is qua geuren om van mijn kamer - naar de gang - naar de keuken te lopen. Gewone normale buitenlucht ( altijd raam open) - volgepoepte babyluier - muffins ( jaja, ben aan het bakken zodat we wat te snacken hebben :P)
Tallinn lijkt me heel mooi! Laat je even weten hoe het was? Ga je met de boot trouwens?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:02:04 #81
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88104497
ik vind tallinn super tof! Lekker door de oude stad lopen, ergens wat lunchen en dan is het waarschijnlijk al tijd om terug naar de boot te gaan! Als een rasechte zweed dan natuurlijk veel alcohol inslaan op de boot!

Oh, en het ontbijt op de boot is lekker!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88105181
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 11:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waar in Stockholm? Ik hou altijd van een koopje...
Nice one! >:)
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88105575
Tuurlijk laat ik het even weten. We gaan met Tallink geloof ik, weet het niet zeker want ik ben niet diegene die geboekt heeft. Veel foto's maken :P
pi_88108088
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:21 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Nice one! >:)
Iets te ver buiten het centrum voor mij, helaas. Mijn eerste huisje gaat wel lekker centraal worden...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:08:21 #85
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_88113702
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:02 schreef AKnynke het volgende:
ik vind tallinn super tof! Lekker door de oude stad lopen, ergens wat lunchen en dan is het waarschijnlijk al tijd om terug naar de boot te gaan! Als een rasechte zweed dan natuurlijk veel alcohol inslaan op de boot!

Oh, en het ontbijt op de boot is lekker!
Maar zijn dat net zulke grote schepen als de Vikingline bijvoorbeeld richting Helsinki?
Dat vond ik prima te pruimen, ook qua entertainment.

Boot tussen Tallinn en Helsinki is wat minder, maar dat is logisch. Naar 3 uur ofzo ben je er al.
pi_88133328
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 08:35 schreef AKnynke het volgende:
Jammer, jazy dat je je hier niet echt prettig voelt. Hoe is de sfeer in Malmo op het moment? Ga je vaak terug naar Nederland?

Het zou best kunnen zijn dat je last hebt van een cultuurschok, maar ik ben het met je eens dat je van dit land moet houden om hier gelukkig te zijn.
Bedankt voor je begrip. De sfeer hier in Malmö is momenteel wel rustiger. De ex gangsmembers hebben zich ermee bemoeit, dus er is een tijdje niet meer geschoten. Maar goed, hoelang blijft het rustig? Ik ben tot heden nog niet terug gegaan naar NL. We hebben een appartement gehad en daar trekken we maandag in en dat kost toch allemaal heel wat, dus naar NL ga ik voorlopig niet hihi.

Ik kan me niet herinneren of jij wel of niet in Zweden woont. Zo ja, hoe bevalt het en waar van Zweden woon je?
pi_88133348
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:03 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Malmö is natuurlijk ook totaal niet representatief voor Zweden en ook vrij naīef om daar pas na 6 maanden achter te komen. Ik denk dat je in elke andere stad / dorp beter af was geweest.

Het is een beetje hetzelfde als dat een Ajax-fan in een Rotterdamse volkswijk gaat wonen en dan raar gaat opkijken als hij raar wordt aangekeken als hij in Ajax tenue naar buiten komt.

Misschien wat hard, maar just my two cents.

gr.
Ach ik woon hier al zes maanden en heb me altijd wel veilig gevoeld en op mijn gemak. Ik woon ook in de betere wijk en niet in Rosengård ofsow,dus ik vind wel dat je veel te snel een conclusie trekt. Mijn man kan toch niet zomaar zijn baan en huis hier opgeven, het kost wel tijd om naar een andere stad te verhuizen, een andere baan te vinden, een ander huis etc. Ik vind je reactie dan ook niet terecht, maar goed alsnog bedankt. 8-)
pi_88133363
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat hard inderdaad. Ze is verhuisd vanwege haar partner, dan heb je weinig keuze en moet je het, ook als mensen er niet positief over zijn, toch proberen. Dat vind ik verder niet naief, dat is gewoon iets uit proberen.
^O^

quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 15:12 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Want? In Malmö wonen de monsters? Wat is er zo vreselijk anders aan Malmö tov andere steden dan?
Haha.

Dat het nu in Malmö gebeurt wilt niet direct van Malmö een slechte stad maken inderdaad. In 1991 tot 1992 was er ook een sluipschutter actief in Stockholm die immigranten neerschoot. Hij heeft levenslang gekregen trouwens.
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:33 schreef Knutknuttsson het volgende:
In sommige stadsdelen van Malmö hebben ze natuurlijk wel grote problemen. Kijk maar naar Rosengård. En als je daar verzeild raakt als buitenstaander dan snap ik wel dat je je even achter je oren krabt (weet niet of ze daar woont, hoor).
En het is natuurlijk helemaal belachelijk dat je kans maakt om neergeschoten te worden, omdat je toevallig een kleurtje hebt. Maar of dat nou typisch voor Malmö is, waag ik te betwijfelen.
Ben het ook met je eens. Ik woon zelf nu in Lindängen en verhuis naar Linham. Ik weet niet of je hier verder bekend bent hoor, ik dacht vermeld het gewoon even.
pi_88133371
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 08:42 schreef AKnynke het volgende:

[..]

misschien woont diegene van het bestuur wel in het gebouw...zoiets als een vereniging van eigenaren ofzo...

Ha, ik vlucht volgende week voor een weekje uit Zweden. Paar dagen Duitsland, paar dagen Nederland want m'n moeder ligt in het ziekenhuis met een gebroken knie, en een heleboel rookworst, zuurkool en drop mee terugnemen...
Aha, je woont wel in Zweden. Waar precies? :D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:18:57 #90
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88133755
ik woon in Uppsala...

Gister had ik het even gehad met het werk...Ik ben heel druk bezig met Zweeds leren (na 2 jaar, eindelijk)..Maar, ik begrijp nog lang niet alles, zeker op vrijdagmiddag als ik moe ben en er 10 mensen door elkaar heen aan het praten zijn. Iemand vroeg me: begrijp je waar we het over hebben, en toen zij ik dat ik het vandaag niet begreep. Gingen m'n collega's rustig verder in het Zweeds...

Ik snap best dat ze graag Zweeds praten, en normaal begrijp ik ook best veel. Maar, ze spreken allemaal ook vloeiend engels en ze hadden best naar het Engels kunnen switchen hier!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:23:16 #91
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_88134361
Zijn het allemaal Zweden of is het een internationaal gezelschap (buiten jou)?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:15:48 #92
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88136676
allemaal zweeds. En nogmaals, ik vind het helemaal niet erg als ze Zweeds spreken, en normaal begrijp ik het meeste ook wel. Maar, als ze vragen of je het begrijpt en dan doorgaan in het Zweeds vind ik wat asociaal...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88137382
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:15 schreef AKnynke het volgende:
allemaal zweeds. En nogmaals, ik vind het helemaal niet erg als ze Zweeds spreken, en normaal begrijp ik het meeste ook wel. Maar, als ze vragen of je het begrijpt en dan doorgaan in het Zweeds vind ik wat asociaal...
Zweden zijn daar niet zo sociaal in, dat heb ik al vaker gemerkt. Volgens mij niet kwaad bedoeld, ze staan er gewoon niet bij stil.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88178969
Zo, weer terug van Tallinn!
Het was een hele belevenis. De reis duurt 15 a 16 uur, en je zit dus op zo'n cruise-ferry (wij gingen met Silja Tallink). Je komt aan, dumpt je spullen in een cabine (zonder raam, want met raam betaal je dubbel) en dan wil je dus opzoek naar iets te eten want het is half 5 toen je wegging van huis en 6 uur voordat de boot eindelijk vertrekt. Dus op naar het buffet, alwaar dat 25 euro blijkt te zijn. iets te gortig voor de studentjes, dus we gingen maar naar het cafetaria ( er zaten iets van 10 restaurants op die boot) en hebben daar voor 7 euro een salade gegeten.

Vervolgens naar de drankenwinkel (die ging geloof ik van 6 tot 11 open), en wat een chaos was het daar zeg... Mensen die met winkelwagens vol sigaretten en drank wegliepen, mensen die om 7 uur al straalbezopen was... Het is natuurlijk ook wel een boot die dat soort volk aantrekt... Ik vond het zelf verschrikkelijk maar dat komt omdat ik niet/weinig drink. In ieder geval, andere mensen hadden de drank gehaald, en toen zijn we maar in de cabine gaan zitten omdat je in alle restaurants moet betalen om te zitten en er geen centrale lounge oid is. Omdat we allemaal vrijdag ivm tentamen vroeg op waren gestaan gingen we ook vroeg naar bed, alhoewel er een paar nog wel naar de disco/casino gingen.

Volgende morgen konden we om 9 uur uitstappen bij Tallinn. De stad zelf is echt supermooi, doet heel middeleeuws aan! We hebben de Olevistenkerktoren beklommen (258 traptreden, variërend van 10-30 cm hoogte op een oude, uitgehouwen stenen trap.. 60 m hoog op een platformpje op een gammele kerktoren staan :D... Ik ben er snel weer afgegaan want het blijft een ex-Sovjetland). Het was een redelijk mistige dag, maar ik kreeg wel het idee dat het leven zich in Tallinn ook vooral ín de winkeltjes afspeelt, en niet buiten. Er was namelijk niemand op straat. Ik vond het echt bijzonder leuk dat er overal handwerkwinkeltjes waren, met veel wol, stof, houtsnijwerk etc. En het was écht supergoedkoop, zeker vergeleken bij Zweden (1.25 L Coca cola voor 63 eurocent O+ ). Helaas bleek de boot ipv om 6 uur al om 3 uur te vertrekken dus we moesten snel weer terug.

Eenmaal op de boot belandden we rond 6 uur in een storm... Het eerste uur voelde ik me nog redelijk ok, maar na een tijdje begon de misselijkheid bij mij ook echt toe te slaan. Alhoewel iedereen dus een feestavond had gepland bleef het bij een beetje voor pampus op een bank in het restaurant te liggen. Na half 11 hield de storm een beetje op, maar toen was ik al mijn bed in gedoken met een paar anderen (wel in hun eigen bed :D ) omdat het in de cabine minder leek te bewegen. Een paar zijn wederom naar de disco gegaan.

Vanochtend om half 5 gewekt door de omroepinstallatie, dat we schoonmakers konden verwachten ( ze hadden iets vertraging en waren maar een uur in Stockholm, dus ze begonnen maar gewoon alvast met schoonmaken en we mochten onze bagage wel op de gang zetten). Mooi mijn bagage níet op de gang gezet, want het type volk wat we in de gang hadden gedroeg zich alsof ze mijn koffertje wel mooi vonden. Om 6 uur de boot weer af, en om 7 uur stapte ik mijn kamer weer binnen.

Al met al was Tallinn heel erg mooi ( als ik nog eens geld en tijd over heb ga ik er zeker nog een stedentripje heen maken), de boot viel mij als niet-drinker een beetje tegen (echt, wát een tokkies lopen daar rond, ik ben denk ik door 40 mannen >50 jaar aangesproken welke taal ik sprak, of ik mee wilde wat drinken of of ik gewoon mee naar hun cabine wilde gaan).
pi_88185319
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 07:14 schreef Yazy_ het volgende:

[..]

Ach ik woon hier al zes maanden en heb me altijd wel veilig gevoeld en op mijn gemak. Ik woon ook in de betere wijk en niet in Rosengård ofsow,dus ik vind wel dat je veel te snel een conclusie trekt. Mijn man kan toch niet zomaar zijn baan en huis hier opgeven, het kost wel tijd om naar een andere stad te verhuizen, een andere baan te vinden, een ander huis etc. Ik vind je reactie dan ook niet terecht, maar goed alsnog bedankt. 8-)
Misschien heb ik inderdaad te snel geoordeeld; hartelijke excuses daarvoor. Bedoelde het in ieder geval niet als aanval.

quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 09:18 schreef AKnynke het volgende:
ik woon in Uppsala...

Gister had ik het even gehad met het werk...Ik ben heel druk bezig met Zweeds leren (na 2 jaar, eindelijk)..Maar, ik begrijp nog lang niet alles, zeker op vrijdagmiddag als ik moe ben en er 10 mensen door elkaar heen aan het praten zijn. Iemand vroeg me: begrijp je waar we het over hebben, en toen zij ik dat ik het vandaag niet begreep. Gingen m'n collega's rustig verder in het Zweeds...

Ik snap best dat ze graag Zweeds praten, en normaal begrijp ik ook best veel. Maar, ze spreken allemaal ook vloeiend engels en ze hadden best naar het Engels kunnen switchen hier!
*Glas cola over mijn scherm* _O_ Maar ze mogen je voor de rest wel?
Virgiel = knorrenbloed!
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:51:29 #96
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88186224
quote:
1.gif Op zondag 31 oktober 2010 20:36 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Misschien heb ik inderdaad te snel geoordeeld; hartelijke excuses daarvoor. Bedoelde het in ieder geval niet als aanval.
[..]

*Glas cola over mijn scherm* _O_ Maar ze mogen je voor de rest wel?
om die vreselijke spelfout die ik nu zie?

Nee, volgens mij vinden ze me voor de rest best aaridg. I mean, what's not to like? :{w Ik ben de eerste niet-Zweed die er werkt, dus misschien dat dat het probleem is.....
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88225159
Ik heb trouwens nog een vraagje. Omdat de IKEA bussen alleen maar doordeweeks gaan, het toch wel wat tijd in beslag neemt om op en neer te gaan en ik die tijd nu even niet heb. Ik zoek een winkel waar ik heel cheap ass kussentjes kan halen ( zeg maar formaatje 30/30 of 40/40 ofzo, geen slaap/giga kussens). Hemtex lijkt me nogal duur, maar ik heb er niet echt binnengekeken, alleen in de etalage. Verder weet ik écht niets, ik zit er al dagen over te piekeren. Hebben jullie nog ideeën?
  maandag 1 november 2010 @ 21:17:14 #98
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88225885
quote:
4.gif Op maandag 1 november 2010 21:05 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje. Omdat de IKEA bussen alleen maar doordeweeks gaan, het toch wel wat tijd in beslag neemt om op en neer te gaan en ik die tijd nu even niet heb. Ik zoek een winkel waar ik heel cheap ass kussentjes kan halen ( zeg maar formaatje 30/30 of 40/40 ofzo, geen slaap/giga kussens). Hemtex lijkt me nogal duur, maar ik heb er niet echt binnengekeken, alleen in de etalage. Verder weet ik écht niets, ik zit er al dagen over te piekeren. Hebben jullie nog ideeën?
ahlens (maar dan met tekens die niet zo op m'n toetnsbord zitten), of misschien zelfs wel bij clas ohlson. HenM op dragarbrunsgatan (geloof ik) heeft ook een home afdeling....
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88225898
Misschien Rusta of Öob. Zoiets.

En als je naar Tallinn gaat met die boot, dan heb je dus van 9 tot 3 om daar rond te kijken? Dat is niet erg lang, maar wel de moeite waard dus?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88226170
@ Aknynke: daar heb ik echt nog nooit binnengekeken, hoorde van een vriendin dat het superduur is. Maar goed idee wel! Clas Ohlson had ik ook nog niet aan gedacht (heh, ik denk steeds dat het alleen maar een bouwmarkt is).

@ Knut: Nee klopt, we dachten dus ook dat we van 9 tot 6 hadden. Trouwens, ik haal nu 2 tijden door elkaar want het was Zweedse tijd 9-2 uur en Estlandse tijd 10-3. Maar ja, ik dacht dus 3 uur langer te hebben. 5 uur is heel kort. Ik weet niet of de mogelijkheid bijvoorbeeld bestaat om een nacht daar in Tallinn te blijven en met de volgende ferry weer terug te gaan, anders zou dat nog een optie zijn ( bij de haven zit bv. een hotel met een grote ad dat ze voor 16 euro kamers hebben).
pi_88227375
Waar woon je eigenlijk Kirsten? Ook Uppsala?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88227818
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:42 schreef Knutknuttsson het volgende:
Waar woon je eigenlijk Kirsten? Ook Uppsala?
Solna! Heul dicht bij Vastra Skogen :7
pi_88245412
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:21 schreef kirsten. het volgende:
@ Aknynke: daar heb ik echt nog nooit binnengekeken, hoorde van een vriendin dat het superduur is. Maar goed idee wel! Clas Ohlson had ik ook nog niet aan gedacht (heh, ik denk steeds dat het alleen maar een bouwmarkt is).

@ Knut: Nee klopt, we dachten dus ook dat we van 9 tot 6 hadden. Trouwens, ik haal nu 2 tijden door elkaar want het was Zweedse tijd 9-2 uur en Estlandse tijd 10-3. Maar ja, ik dacht dus 3 uur langer te hebben. 5 uur is heel kort. Ik weet niet of de mogelijkheid bijvoorbeeld bestaat om een nacht daar in Tallinn te blijven en met de volgende ferry weer terug te gaan, anders zou dat nog een optie zijn ( bij de haven zit bv. een hotel met een grote ad dat ze voor 16 euro kamers hebben).
Åhléns valt wel mee qua prijs hoor.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88305002
Wie zocht ook alweer werk in Stockholm? Bij kKarna vragen ze meerdere Nederlands sprekende medewerkers. Zal wel callcenter werk zijn, denk ik. Ze hebben zelfs een oproep bij de Nederlandse vereniging in Stockholm geplaatst. Dus de nood zal hoog zijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88305419
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:46 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wie zocht ook alweer werk in Stockholm? Bij kKarna vragen ze meerdere Nederlands sprekende medewerkers. Zal wel callcenter werk zijn, denk ik. Ze hebben zelfs een oproep bij de Nederlandse vereniging in Stockholm geplaatst. Dus de nood zal hoog zijn.
Ja dat was ik! Maarre, ik kijk even op de website en ik zie iets van junior financial analyst staan, samen met een hele hoop zweedse functies, met goede kennis van excel en matlab. Ik denk dat dat helaas geen callcenterwerk is (en ik ben hier nog maar ongeveer 2 maanden voordat ik weer terug ga) maar superbedankt voor het meedenken!
pi_88305736
quote:
4s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:54 schreef kirsten. het volgende:

[..]



Ja dat was ik! Maarre, ik kijk even op de website en ik zie iets van junior financial analyst staan, samen met een hele hoop zweedse functies, met goede kennis van excel en matlab. Ik denk dat dat helaas geen callcenterwerk is (en ik ben hier nog maar ongeveer 2 maanden voordat ik weer terug ga) maar superbedankt voor het meedenken!
Ik zie het nu, had me er ook niet verder in verdiept. Maar er staat er ook eentje voor "extra arbete" en er staat ook dat ze de hele tijd nieuwe mensen interviewen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88314621
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:59 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]



Ik zie het nu, had me er ook niet verder in verdiept. Maar er staat er ook eentje voor "extra arbete" en er staat ook dat ze de hele tijd nieuwe mensen interviewen.
was die met extra arbete niet gewenst dat je noors/fins/duits/zweeds sprak en schreef ( 1, niet alles)? En het punt is, effectief ben ik hier nog 2 maanden, ga rond de 19e december voor 2 weken weer terug. Als het hier gaat zoals het in Nederland, werk je jezelf eerst 2 weken training door om vervolgens nog een maand iets te kunnen doen, denk niet dat ze me daarvoor aannemen.
  donderdag 4 november 2010 @ 12:19:21 #108
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_88321506
Linkje misschien? :)
pi_88334582
Uhm weet ik zo even niet, maar ik heb er gewoon op gegoogled en dan naar de zweedse site gegaan.

Trouwens, weten jullie nog leuke tweedehands winkeltjes hier in Stockholm? 't hoeven niet per sé kleren te zijn, mag ook best een leuk tweedehands meubelzaakje zijn ofzo. En welk stadscentrum is nou eentje met nog wat aparte winkeltjes? Ik ben tot nu toe bij Sundyberg geweest, maar dat was niet echt iets bijzonders, en natuurlijk bij T-centralen en Hotorget en zegmaar het winkelgebied rond T-centralen, maar op een gegeven moment ben je de H&M's ook wel zat. Is er nog een stadscentrum met aparte, bijzondere winkeltjes?
  donderdag 4 november 2010 @ 18:51:54 #110
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_88335875
quote:
Op donderdag 4 november 2010 18:14 schreef kirsten. het volgende:
Uhm weet ik zo even niet, maar ik heb er gewoon op gegoogled en dan naar de zweedse site gegaan.

Trouwens, weten jullie nog leuke tweedehands winkeltjes hier in Stockholm? 't hoeven niet per sé kleren te zijn, mag ook best een leuk tweedehands meubelzaakje zijn ofzo. En welk stadscentrum is nou eentje met nog wat aparte winkeltjes? Ik ben tot nu toe bij Sundyberg geweest, maar dat was niet echt iets bijzonders, en natuurlijk bij T-centralen en Hotorget en zegmaar het winkelgebied rond T-centralen, maar op een gegeven moment ben je de H&M's ook wel zat. Is er nog een stadscentrum met aparte, bijzondere winkeltjes?
Qua "aparte" winkeltjes, misschien heel stom, maar Gamla Stan? Naast de 185 duizend "tourist shops" met allemaal dezelfde t-shirts, plastic vikinghelmen en, gek genoeg samurai zwaarden, zijn er best een paar aparte zaakjes te vinden.

Zo moet ik nog altijd even terug naar het zaakje wat kunstwerkjes op basis van oud "motor en ijzer afval" maakt.. Moeilijk om uit te leggen, maar wel apart ;) Zo zitten er wel meer kleine zaakjes die aparte dingen hebben. Je moet ze allleen net vinden (dus vooral ook buiten die "hoofdstraat" kijken!) en je moet er alleen maar net in geīnteresseerd zijn?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_88337640
Ik zou ook eigelijk altijd nog een soort "Het Goed" in stockholm. Je hebt wel Stockholms stadsmission met tweedehands spul, maar is toch vaak veel kleren en wat bordjes.

Huisje is gelukt overgens. contract getekend, en 12 january krijgen we de sleutel :)
pi_88338675
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:51 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Qua "aparte" winkeltjes, misschien heel stom, maar Gamla Stan? Naast de 185 duizend "tourist shops" met allemaal dezelfde t-shirts, plastic vikinghelmen en, gek genoeg samurai zwaarden, zijn er best een paar aparte zaakjes te vinden.

Zo moet ik nog altijd even terug naar het zaakje wat kunstwerkjes op basis van oud "motor en ijzer afval" maakt.. Moeilijk om uit te leggen, maar wel apart ;) Zo zitten er wel meer kleine zaakjes die aparte dingen hebben. Je moet ze allleen net vinden (dus vooral ook buiten die "hoofdstraat" kijken!) en je moet er alleen maar net in geīnteresseerd zijn?
Ik moet zeggen dat ik Gamla Stan echt bizar duur vind, er zijn inderdaad wel leuke en aparte winkeltjes, maar ze vragen ook echt de hoofdprijs. En ik hoop juist met tweedehandswinkeltjes iets goedkopere spulletjes te vinden!

@ sweboy: Gefeliciteerd! Moet je er nog iets aan opknappen of kan je er zo in?
  donderdag 4 november 2010 @ 20:34:13 #113
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88339983
quote:
4.gif Op donderdag 4 november 2010 18:14 schreef kirsten. het volgende:
Uhm weet ik zo even niet, maar ik heb er gewoon op gegoogled en dan naar de zweedse site gegaan.

Trouwens, weten jullie nog leuke tweedehands winkeltjes hier in Stockholm? 't hoeven niet per sé kleren te zijn, mag ook best een leuk tweedehands meubelzaakje zijn ofzo. En welk stadscentrum is nou eentje met nog wat aparte winkeltjes? Ik ben tot nu toe bij Sundyberg geweest, maar dat was niet echt iets bijzonders, en natuurlijk bij T-centralen en Hotorget en zegmaar het winkelgebied rond T-centralen, maar op een gegeven moment ben je de H&M's ook wel zat. Is er nog een stadscentrum met aparte, bijzondere winkeltjes?
Södermalm is natuurlijk het wat alternatieve gebied, maar ik vind zelf dat het qua winkelen wat tegenvalt. Een tweedehands zaak die ik in Uppsala tof vind, en blijkbaar ook in Stockholm zit is http://www.myrorna.se/
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88341219
@ kirsten: Dankje. In het voorjaar moet een kant een nieuwe verflaag hebben, en er moet een douchekabine in, zodat het water niet op de plastic vloer komt.

Daarnaast hebben we nog heel wat plannen, maar dat is voor over meerdere jaren, zoals in de kelder een luxe badkamer met jaccuzi, en een "hot-tub" in de tuin. Lekker als het buiten koud is :)
pi_88341283
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:19 schreef PLAE@ het volgende:
Linkje misschien? :)
http://klarna.se/sv/privat/jobb
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88341423
Södermalm barst van de alternatieve winkeltjes, al liggen ze soms wat ver uit elkaar. En omdat ze zo "alternatief" zijn, is de prijs er daar ook vaak naar. Vind ik tenminste.

En gefeliciteerd Sweboy! Echt een leuk huisje.

Overigens is er in Skärholmen (andere kant van de IKEA) een grote Myrorna met veel meubels.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88365901
Naar Nitty Gritty misschien (Krukmakargatan)
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88368270
Mensen nog tips voor baantjes voor Nederlanders in Stockholm? Die van Klarna en Studentum ben ik al tegengekomen maar zijn er miss. nog andere bedrijven die Nederlanders aan het zoeken zijn die ik over het hoofd heb gezien?

p.s. Wel grappig dat er schijnbaar zoveel Nederlanders in Stockholm wonen! Tijdens uitgaan in Stockholm kom ik ze eigenlijk nauwelijks tegen:) Gaan jullie allemaal ook elke eerste vrijdagavond vd maand naar de Ambassade?
pi_88369004
@Scandinavie: Nog nooit geweest. Meestal kijken we thuis lekker tv. Lekker rustig :)

Zijn er meer mensen die Canal Digitaal uit nederland hebben in zweden?
pi_88369013
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 16:06 schreef Scandinavie het volgende:
Mensen nog tips voor baantjes voor Nederlanders in Stockholm? Die van Klarna en Studentum ben ik al tegengekomen maar zijn er miss. nog andere bedrijven die Nederlanders aan het zoeken zijn die ik over het hoofd heb gezien?

p.s. Wel grappig dat er schijnbaar zoveel Nederlanders in Stockholm wonen! Tijdens uitgaan in Stockholm kom ik ze eigenlijk nauwelijks tegen:) Gaan jullie allemaal ook elke eerste vrijdagavond vd maand naar de Ambassade?
Met z'n allen aan de bitterballen :')
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88369373
Niks mis met bitterballen. Stelletje Zweedse ballen-eters...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88369383
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 16:23 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Met z'n allen aan de bitterballen :')
Die heb ik net op. Gelukkig kun je ze gewoon laten bezorgen via een ijs pakket hier :)
pi_88369569
hmm, nee maar serieus. Die ambassade ben ik ook een keer geweest met wat collega's van mn werk in Stockholm, maar is inderdaad een wat saaie ouwe lullen bedoeling.

Maar zijn er geen pubs of clubs waar veel Nederlanders uitgaan voor een biertje? Ik kom werkelijk bijna niemand tegen als ik uitga. Zou wel grappig zijn om is wat vaker Nederlanders tegen te komen. Of hangt hier iedereen op de bank vrijdag en zaterdagavond?

p.s. Niemand tips over werkgevers in Stockholm die Nederlanders zoeken? Ik heb een baan, maar wil graag wat verder kijken.
pi_88369693
Wat voor branch?
pi_88369981
Marketing / Sales
pi_88375598
Ben nog nooit op de ambassade geweest andes dan voor mijn paspoort. Maar misschien zijn die borrelavonden wel een goede plek om te lobbyen voor een nieuwe baan! Hoog "ons kent ons" gehalte, lijkt mij zo. Maar misschien heb ik wel een totaal verkeerd beeld van die feestjes.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88375887
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 16:36 schreef Scandinavie het volgende:
hmm, nee maar serieus. Die ambassade ben ik ook een keer geweest met wat collega's van mn werk in Stockholm, maar is inderdaad een wat saaie ouwe lullen bedoeling.

Maar zijn er geen pubs of clubs waar veel Nederlanders uitgaan voor een biertje? Ik kom werkelijk bijna niemand tegen als ik uitga. Zou wel grappig zijn om is wat vaker Nederlanders tegen te komen. Of hangt hier iedereen op de bank vrijdag en zaterdagavond?

p.s. Niemand tips over werkgevers in Stockholm die Nederlanders zoeken? Ik heb een baan, maar wil graag wat verder kijken.
Ik kom ook nauwelijks Nederlanders tegen. Als je mij tegen het lijf wil lopen met je richting Sturehof, Spiderbar, Berns, etc...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88421271
Als je Nederlanders wil tegen komen moet je eens door Uppsala gaan lopen. Het lijkt wel of half studerend Groningen hier rond loopt.

-

Morgen naar Riga! woehoeee
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_88450453
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 16:31 schreef Drive-r het volgende:
Niks mis met bitterballen. Stelletje Zweedse ballen-eters...
Op bijna elke partij in Nederland met vrienden zie ik die dingen voorbij komen. En dan kijken ze mij raar aan als ik pas. :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 19:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Ik kom ook nauwelijks Nederlanders tegen. Als je mij tegen het lijf wil lopen met je richting Sturehof, Spiderbar, Berns, etc...
Komt waarschijnlijk door de prijzen. Wel mooi om die gezichten van toeristen te zien als ze een bier en een cola moeten aftikken in Spybar O+

Kirsten, was je nu al een keer naar Vete-Katten geweest om thee te drinken. Ben wel benieuwd eerlijk gezegd...

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88453714
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:36 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]



Op bijna elke partij in Nederland met vrienden zie ik die dingen voorbij komen. En dan kijken ze mij raar aan als ik pas. :D

[..]



Komt waarschijnlijk door de prijzen. Wel mooi om die gezichten van toeristen te zien als ze een bier en een cola moeten aftikken in Spybar O+

Kirsten, was je nu al een keer naar Vete-Katten geweest om thee te drinken. Ben wel benieuwd eerlijk gezegd...

gr.
Ik heb er vanmiddag nog aan gedacht! We zouden weggaan om wat te gaan drinken maar is er niet van gekomen, maar anders waren we daar heen gegaan :) Ik had het adres al klaar liggen. Ik ga er denk ik volgende week met m'n zusje wel heen, die komt een weekendje op bezoek en dan moet er natuurlijk geshopt en gesight-seeinged ( :D ) worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door kirsten. op 07-11-2010 22:29:41 ]
pi_88453964
quote:
Op zondag 7 november 2010 21:36 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Op bijna elke partij in Nederland met vrienden zie ik die dingen voorbij komen. En dan kijken ze mij raar aan als ik pas. :D

Ik heb mijn vriendin er gelukkig een fan van kunnen maken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 9 november 2010 @ 12:39:13 #132
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88511187
gisteravond weer teruggekomen in Uppsala. De buschauffeur vanaf Arlanda matste me, een kaartje was 100 kronen, en ik had maar 80 dus ik mocht voor 60!

Nu sneeuwt het, en het blijft ook een beetje kleven!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88512971
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb mijn vriendin er gelukkig een fan van kunnen maken...
Ik weet nou niet of je daar zo blij mee moet zijn of betaalt ze haar toekomstige sport-abonnement zelf? ;)

Vandaag stond btw wel leuk stukje in de krant over emigreren naar Zweden. Rust, ruimte etc met als drawback de geslotenheid van de mensen.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88513120
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:27 schreef amenhörrudu het volgende:

Vandaag stond btw wel leuk stukje in de krant over emigreren naar Zweden. Rust, ruimte etc met als drawback de geslotenheid van de mensen.
In welke krant?
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:00:52 #135
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88514326


ik vond vanmorgen een Nederlandse krant in m'n postvakje op het werk, en ik heb geen Nederlandse collega's. Ik ben erg benieuwd hoe die daar terecht is gekomen...

@ ItaloDancer: de metro, geloof ik..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88520231
Metro inderdaad. Nice picture Nynke! :)

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88521116
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:27 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]



Ik weet nou niet of je daar zo blij mee moet zijn of betaalt ze haar toekomstige sport-abonnement zelf? ;)
Dat kind eet meer dan de gemiddelde bouwvakker, maar blijft een petit figuurtje houden O+
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88521947
In Stockholm ligt toch wat meer sneeuw op dit moment:)
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:15:16 #139
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88521992
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 17:14 schreef sweboy het volgende:
In Stockholm ligt toch wat meer sneeuw op dit moment:)
Ja, hier ook. Deze foto is van toen het nog licht was, om een uur of 12 ofzo...

Nu hebben we een cm. of 5 denk ik?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88527132
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:30 schreef amenhörrudu het volgende:
Metro inderdaad.

Ook online te lezen.
pi_88536572
pfff...wat een sneeuw opeen! Moet er even aan wennen, het lijkt nog zo kort geleden dat er nog sneeuw lag.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88590352
Binnenkort ook allemaal naar de sinterklaas-intocht bij Slussen? >:) En tevens markten op Sergels Torg, daarvoor kom ik wel weer terug naar huis. Altijd goed te vermaken daar.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88590594
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:20 schreef amenhörrudu het volgende:
Binnenkort ook allemaal naar de sinterklaas-intocht bij Slussen? >:) En tevens markten op Sergels Torg, daarvoor kom ik wel weer terug naar huis. Altijd goed te vermaken daar.

gr.
Wanneer is de intocht?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88591254
28 november; volgens mij zowel 's ochtends als 's middags.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88592287
Sinterklaas niet. De markt op Sergels Torg wel weer. Wanneer begint deze?

Iemand er een linkje naar ofzo?
pi_88592776
Ok, dat weekend ben ik wel in Stockholm. Eens kijken of ik de neefjes en nichtjes van de vriendin mee kan nemen op sleeptouw, die schrikken zich dood.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88593309
Ben er een paar keer geweest. Is erg leuk. De hele stoet loopt na aankomst ook naar de ambassade, geeft altijd wel leuke gezichten bij de Zweden die langslopen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88594388
Bedoelde die intocht eigenlijk meer cynisch, ben er zelf namelijk in heel mijn leven nooit geweest. :@ Wel mooi dat jullie daar als Nederlanders toch trouw heen blijven gaan. Heb die stoet wel eens voorbij zien komen, toen keek ik ook wel even raar op.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88594814
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:10 schreef amenhörrudu het volgende:
Bedoelde die intocht eigenlijk meer cynisch, ben er zelf namelijk in heel mijn leven nooit geweest. :@ Wel mooi dat jullie daar als Nederlanders toch trouw heen blijven gaan. Heb die stoet wel eens voorbij zien komen, toen keek ik ook wel even raar op.

gr.
Beetje zoals wij raar kijken rond mid-zomer, als er mensen met bloemetjes in hun haar rond een paal dansen? ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 11 november 2010 @ 14:34:41 #150
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_88595282
Morgen een weekendje Stockholm doen, zit nu paar maanden in CPH en behalve een bezoekje aan Malmø nog niet naar de buren geweest.

Vrijdag Stureplan, zaterdag wat in Söder hangen..
pi_88601912
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:10 schreef amenhörrudu het volgende:
Bedoelde die intocht eigenlijk meer cynisch, ben er zelf namelijk in heel mijn leven nooit geweest. :@ Wel mooi dat jullie daar als Nederlanders toch trouw heen blijven gaan. Heb die stoet wel eens voorbij zien komen, toen keek ik ook wel even raar op.

gr.
Ach ja, ik heb kinderen in de leeftijd dat ze geloven in de Sint. Zo'n intocht maakt het nét even wat leuker natuurlijk.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 11 november 2010 @ 17:51:55 #152
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88602044
ik vlieg op 3 december naar Nederland...om Sinterklaas te vieren!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88604247
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Beetje zoals wij raar kijken rond mid-zomer, als er mensen met bloemetjes in hun haar rond een paal dansen? ;)
Wil je een klap hebben? :+

Vind het toch best een raar feest. Hoe je het ook went of keert, het is toch liegen tegen je kinderen (hoe onschuldig dan ook). En ergens zit er ook wel een 'bang-maak aspect' in zo van als je niet lief bent dan krijg je ook geen cadeaus. Bovendien denk ik dat kinderen die cadeaus onderling toch gaan vergelijken waardoor ze de indruk kunnen krijgen dat ze 'minder lief' zijn dan klasgenoot x. Ook zou ik me best voor kunnen stellen dat kinderen best gefrustreerd zijn als mammie tegen hun zegt dat ze al die jaren voor de gek gehouden zijn door....nota bene zijn/haar eigen ouders.
Maar ik ben er niet mee opgegroeid dus heb er eerlijk gezegd ook geen totaal beeld van.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88670532
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:49 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]



Wil je een klap hebben? :+

Vind het toch best een raar feest. Hoe je het ook went of keert, het is toch liegen tegen je kinderen (hoe onschuldig dan ook). En ergens zit er ook wel een 'bang-maak aspect' in zo van als je niet lief bent dan krijg je ook geen cadeaus. Bovendien denk ik dat kinderen die cadeaus onderling toch gaan vergelijken waardoor ze de indruk kunnen krijgen dat ze 'minder lief' zijn dan klasgenoot x. Ook zou ik me best voor kunnen stellen dat kinderen best gefrustreerd zijn als mammie tegen hun zegt dat ze al die jaren voor de gek gehouden zijn door....nota bene zijn/haar eigen ouders.
Maar ik ben er niet mee opgegroeid dus heb er eerlijk gezegd ook geen totaal beeld van.

gr.
Ik was idd aardig gefrustreerd. Maar dat was na 10 minuutjes ook weer over, want nu kon ik dus nķg beter m'n zin doordrijven wát ik precies voor sinterklaas wilde hebben :') Ik wist nu tegen wie ik nog meer aan moest zeuren :D

Trouwens, ik ga vanavond met m'n zusje sushi eten. Alleen hebben we geen idee wat nou een lekkere bar is, en internet geeft ook niet echt uitsluitsel. Hebben jullie goede of juist slechte ervaringen met een sushi-restaurant?
pi_88672429
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:49 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]



Wil je een klap hebben? :+

Vind het toch best een raar feest. Hoe je het ook went of keert, het is toch liegen tegen je kinderen (hoe onschuldig dan ook). En ergens zit er ook wel een 'bang-maak aspect' in zo van als je niet lief bent dan krijg je ook geen cadeaus. Bovendien denk ik dat kinderen die cadeaus onderling toch gaan vergelijken waardoor ze de indruk kunnen krijgen dat ze 'minder lief' zijn dan klasgenoot x. Ook zou ik me best voor kunnen stellen dat kinderen best gefrustreerd zijn als mammie tegen hun zegt dat ze al die jaren voor de gek gehouden zijn door....nota bene zijn/haar eigen ouders.
Maar ik ben er niet mee opgegroeid dus heb er eerlijk gezegd ook geen totaal beeld van.

gr.
Maar goed, vind je de kerstman dan ook zo vreemd? Dat wordt inmiddels toch redelijk gevierd in Zweden? Ik zie bij de familie namelijk elk jaar die baard verschijnen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88682278
Ik kwam dit ergens tegen, past ook wel hier denk ik :)

pi_88682314
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:38 schreef Light het volgende:
Ik kwam dit ergens tegen, past ook wel hier denk ik :)

[ afbeelding ]
Hehe _O-
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88708747
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 15:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Maar goed, vind je de kerstman dan ook zo vreemd? Dat wordt inmiddels toch redelijk gevierd in Zweden? Ik zie bij de familie namelijk elk jaar die baard verschijnen.
Mwah wel gevierd, maar zeker niet zo intensief als jullie Sinterklaas vieren. En bovendien verwacht de Kerstman geen tegenprestatie zoals de sint dat wel verlangt. ;)

Komende vakantie op wintersport in Åre, heb daar in de buurt familie wonen. Altijd leuk daar!

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
  zondag 14 november 2010 @ 20:22:31 #159
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88711393
oh ja, als iemand hier wat weet: ik ben opzoek naar woonruimte in Uppsala vanaf 1 januari. Liefst gemeubileerd! Dus ken je iemand die voor een paar maand op wereldreis gaat of iets dergelijks, let me know!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88735265
jeej, het sneeuwt weer :)
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  maandag 15 november 2010 @ 13:16:21 #161
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88735383
nou ja, sneeuw wil ik het niet noemen. Zo nu en dan een natte sneeuwvlok tussen de regen door.

Wel een heel deprimerende dag. Typisch November.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88750099
ja, was iets te optimistisch :\
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_88786643
Hoe gaat het trouwens met jullie Zweeds, ik ben wel benieuwd naar jullie vorderingen >:)

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
  dinsdag 16 november 2010 @ 18:15:09 #164
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88787801
jag talar Svenska mycket bra.

ik ben eindelijk hard aan het leren, en het gaat best snel, moet ik zelf zeggen. begrijpen zeker, maar ook spreken komt langzaam maar zeker op gang...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88796437
l
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:43 schreef amenhörrudu het volgende:
Hoe gaat het trouwens met jullie Zweeds, ik ben wel benieuwd naar jullie vorderingen >:)

gr.
Mijn Zweeds is lang niet zo goed als jouw Nederlands, maar ik red me wel. Al maak ik wel ontzettend veel fouten. Zowel in schrift als in spraak, maar het lijkt me een goed teken dat ik de meeste fouten zelf ontdek , toch? :)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88799653
Mijn Zweeds gaat ok-ish. Laatste tijd weinig in Zweden geweest en veel lessen gemist...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88800137
Mijn Zweeds gaat zoals mijn Vietnamees :D

Nee ik praat echt het meeste engels, en ik moet bekennen dat ik me er niet echt voor heb ingezet tijdens de lessen, en daarna al helemaal niet meer.

Alhoewel ik wel trots op mezelf was dat ik een aantal reclameposters helemaal zelf heb vertaald.
pi_88808269
brrrrrrrrrr, super koud :o maar wat een mooi uitzicht vanaf de 6de verdieping, al die mooie bevroren bomen :)

/tot zover aardappels weerbericht
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_88811566
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
l
[..]



Mijn Zweeds is lang niet zo goed als jouw Nederlands
, maar ik red me wel. Al maak ik wel ontzettend veel fouten. Zowel in schrift als in spraak, maar het lijkt me een goed teken dat ik de meeste fouten zelf ontdek , toch? :)
Niet echt een eerlijke vergelijking, maar mijn uitspraak is nogal matig! De oo wil nog niet echt vlotten, en veel mensen hebben snel door dat ik uit het noorden kom.

Veel Zweeds gesproken disneyfilms wil trouwens goed helpen in combinatie met Zweedse ondertiteling. Krijg daar best goede reacties op van studenten die nu in Zweden zitten.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88811681
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:39 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]



Niet echt een eerlijke vergelijking, maar mijn uitspraak is nogal matig! De oo wil nog niet echt vlotten, en veel mensen hebben snel door dat ik uit het noorden kom.

Veel Zweeds gesproken disneyfilms wil trouwens goed helpen in combinatie met Zweedse ondertiteling. Krijg daar best goede reacties op van studenten die nu in Zweden zitten.

gr.
Ik kijk graag Engelse TV in Zweden met Zweedse ondertiteling, dat helpt altijd wel. En vice versa Wallander in Engeland, maar daar leer ik minder van volgens mij.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_88826089
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]



Ik kijk graag Engelse TV in Zweden met Zweedse ondertiteling, dat helpt altijd wel. En vice versa Wallander in Engeland, maar daar leer ik minder van volgens mij.
Dat kan ook aan Wallander liggen: matige serie :+

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
  woensdag 17 november 2010 @ 18:49:39 #172
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_88830410
gatverdarrie, ik heb een advertentie op een website staan dat ik op zoek ben naar woonruimte. Nu ben ik al 2x gebeld door vieze mannen (die ik overigens in het Zweeds te woord heb gestaan), en die of vroegen 'neuken', of 'do you like sex'?

Zo vies, bah.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_88851370
Even een vraagje aan iedereen die een beetje kennis heeft over Zweden. Ik kan hier gewoon geen drogist zoals, Etos, Kruidvat etc vinden. Hoe zit dat hier dan? Hebben ze hier geen aparte drogisterijen?
pi_88851950
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 07:50 schreef Yazy_ het volgende:
Even een vraagje aan iedereen die een beetje kennis heeft over Zweden. Ik kan hier gewoon geen drogist zoals, Etos, Kruidvat etc vinden. Hoe zit dat hier dan? Hebben ze hier geen aparte drogisterijen?
mijn ervaring is dat supermarkten vaak heel veel drogisterijproducten hebben. Voor wat meer gespecialiseerde producten zoals bv. medicijnen dagcremes kan je naar een apotheket, die zit bijna overal, groot groen neon-teken. Maar ik ben zelf inderdaad ook nog geen aparte drogisterijen tegengekomen.
pi_88852156
quote:
6s.gif Op donderdag 18 november 2010 08:37 schreef kirsten. het volgende:

[..]



mijn ervaring is dat supermarkten vaak heel veel drogisterijproducten hebben. Voor wat meer gespecialiseerde producten zoals bv. medicijnen dagcremes kan je naar een apotheket, die zit bijna overal, groot groen neon-teken. Maar ik ben zelf inderdaad ook nog geen aparte drogisterijen tegengekomen.
Niet zoveel meer met dat grote groene teken :) Bijna alles is overgegaan naar anderen. Kronans Droghandel is een van de grotere.

In Liljeholmen hebben ze 2 in een winkelcentrum(pje), en wordt er nog een geopend, beetje onzin, maargoed.
pi_88852678
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 08:49 schreef sweboy het volgende:

[..]



Niet zoveel meer met dat grote groene teken :) Bijna alles is overgegaan naar anderen. Kronans Droghandel is een van de grotere.

In Liljeholmen hebben ze 2 in een winkelcentrum(pje), en wordt er nog een geopend, beetje onzin, maargoed.
O echt waar? Die ben ik nog nooit (bewust) tegengekomen. Ik zie alleen nog maar van die groene tekens, ik kom meestal in Solna centrum, Fridhelmsplan, Odenplan of T-centralen in de buurt.

Haha, dat doet me trouwens denken aan een verhaal na een bezoek aan de Archipelago, weet niet of ik het al een keer verteld had.

Ze hadden ons al gewaarschuwd voor teken, en iedereen had braaf broeken in laarzen gestopt, geen huid onbedekt zo ongeveer (ikzelf ben panisch voor die beesten,,, Bah). En na het wandelen op Finnhamm en de boot terug gingen we nog ergens eten. Dus komen we in die zaak, heel leuk allemaal een soort van rock-café maar dan particulier, en iedereen gaat dus even snel checken of de armen/benen nog helemaal ok zijn. Komt 1 meisje er dus achter dat ze er 2 op haar kuiten heeft. Maarja, het was rond 6/7 uur in de avond, dus er was niets meer open. Natuurlijk wilde ze ze er zsm af hebben, en ik zei dat ik wel met haar mee wilde gaan naar de apotheek voor een tekentang, naar die eigenaar vragen waar de dichtstbijzijnde apotheek zit. Hij wist er eentje, maar die was best wel ver (bij de Ahléns city, maar dat was vanaf daar behoorlijk uit de richting). Dus wij zeiden al nouja dan moet je voor ons 2 de bestelling maar schrappen, we nemen de metro wel. Toen bood hij aan om ons even heen en weer te rijden :D Dus wij bij hem in de auto, gelijk weer meegemaakt hoe stadse Zweden autorijden ( zo hard en zo snel mogelijk...) en hij heeft ons naar de apotheek gereden en weer terug :D Alsnog konden we dus gewoon eten met de rest want die had de bestelling nog niet gehad haha!
pi_88879196
Er zat altijd een ETOS in de Stockholm en ook op het centraal station, maar of die er nog zit??
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_88910486
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:49 schreef AKnynke het volgende:
gatverdarrie, ik heb een advertentie op een website staan dat ik op zoek ben naar woonruimte. Nu ben ik al 2x gebeld door vieze mannen (die ik overigens in het Zweeds te woord heb gestaan), en die of vroegen 'neuken', of 'do you like sex'?

Zo vies, bah.
Dat is minder Nynke! Heb je dit nog gemeld?

quote:
6s.gif Op donderdag 18 november 2010 09:19 schreef kirsten. het volgende:

[..]



O echt waar? Die ben ik nog nooit (bewust) tegengekomen. Ik zie alleen nog maar van die groene tekens, ik kom meestal in Solna centrum, Fridhelmsplan, Odenplan of T-centralen in de buurt.

Haha, dat doet me trouwens denken aan een verhaal na een bezoek aan de Archipelago, weet niet of ik het al een keer verteld had.

Ze hadden ons al gewaarschuwd voor teken, en iedereen had braaf broeken in laarzen gestopt, geen huid onbedekt zo ongeveer (ikzelf ben panisch voor die beesten,,, Bah). En na het wandelen op Finnhamm en de boot terug gingen we nog ergens eten. Dus komen we in die zaak, heel leuk allemaal een soort van rock-café maar dan particulier, en iedereen gaat dus even snel checken of de armen/benen nog helemaal ok zijn. Komt 1 meisje er dus achter dat ze er 2 op haar kuiten heeft. Maarja, het was rond 6/7 uur in de avond, dus er was niets meer open. Natuurlijk wilde ze ze er zsm af hebben, en ik zei dat ik wel met haar mee wilde gaan naar de apotheek voor een tekentang, naar die eigenaar vragen waar de dichtstbijzijnde apotheek zit. Hij wist er eentje, maar die was best wel ver (bij de Ahléns city, maar dat was vanaf daar behoorlijk uit de richting). Dus wij zeiden al nouja dan moet je voor ons 2 de bestelling maar schrappen, we nemen de metro wel. Toen bood hij aan om ons even heen en weer te rijden :D Dus wij bij hem in de auto, gelijk weer meegemaakt hoe stadse Zweden autorijden ( zo hard en zo snel mogelijk...) en hij heeft ons naar de apotheek gereden en weer terug :D Alsnog konden we dus gewoon eten met de rest want die had de bestelling nog niet gehad haha!
Jullie Nederlanders claxonneren om alles en niks, of je daar nou zo blij van wordt :+ Maar ik kan het wel beamen hoor.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_88919928
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 17:56 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]



Dat is minder Nynke! Heb je dit nog gemeld?

[..]



Jullie Nederlanders claxonneren om alles en niks, of je daar nou zo blij van wordt :+ Maar ik kan het wel beamen hoor.
Ik heb al 7 maanden mijn rijbewijs en nog geen een keer getoeterd :+ Maar je hebt gelijk, wat dat betreft hoor je dat hier vrijwel nooit!
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:51:53 #180
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_88948605
Maar toch.. Als ik in zweden of noorwegen als voetganger op een normale plek oversteek dan stoppen de auto's. Automatisch. Als ik in Nederland oversteek is het altijd een gok. Gaat ie stoppen of niet..
Heb ik best aan moeten wennen in zweden. Gewoon doorlopen en niet twijfelen "stopt die wel.."
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_88951167
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:51 schreef Eg_Wel het volgende:
Maar toch.. Als ik in zweden of noorwegen als voetganger op een normale plek oversteek dan stoppen de auto's. Automatisch. Als ik in Nederland oversteek is het altijd een gok. Gaat ie stoppen of niet..
Heb ik best aan moeten wennen in zweden. Gewoon doorlopen en niet twijfelen "stopt die wel.."
In welk van de landen je ook bent, doe dat NIET bij taxi's :P Die stoppen liever niet.
pi_89002676
Hmmm, natuurwetten doen ze hier niet aan zo te zien:

http://scandinavia.meteox(...)6&lon=59.33&c=Sweden

kijk maar eens bij de maximumtemperatuur van 5 december :D
pi_89008371
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:07 schreef kirsten. het volgende:

[..]



In welk van de landen je ook bent, doe dat NIET bij taxi's :P Die stoppen liever niet.
Nou, ik moet zeggen dat het grote deel van de taxi's hier ook nog voorrang geeft hoor...
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  maandag 22 november 2010 @ 12:59:13 #184
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89009324
Er word een heleboel sneeuw voor deze week voorspeld! Ik heb er zin in!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89010966
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:59 schreef AKnynke het volgende:
Er word een heleboel sneeuw voor deze week voorspeld! Ik heb er zin in!
Zo ik ook wel! En dan niet van die sneeuwprut met dat het gaat dooien, maar gewoon echte harde, gladde, dikke, witte (liefst geen gele), dikke vlokken sneeuw.
pi_89011221
Kak. Ik kom dus net vrijdag weer naar Stockholm. Weer die pokkesneeuw...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 22 november 2010 @ 14:02:12 #187
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89024053
Ik heb ook zin in sneeuw. Ik heb in de vorige winter voor het eerst op ski s gestaan en nu wil ik weer! :)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 22 november 2010 @ 19:56:18 #189
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89026012
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik heb ook zin in sneeuw. Ik heb in de vorige winter voor het eerst op ski s gestaan en nu wil ik weer! :)

vandaag voor het eerst op de fiets door de 'sneeuw' geweest..Ik heb een nieuwe fiets, en die heeft veel bredere banden dan m'n oude..hoewel er nog niet zoveel sneeuw lag als vorig jaar voelt het toch een stuk zekerder...

Gatsiedarrie, ik ben de speurtocht naar appartementen helemaal zat. Net bij een appartement in eriksberg geweest, een 2 kamer flat voor 4500, op zich helemaal niet verkeerd. Helaas zat er geen bed in 8)7 , maar wel een verzameling 'antiek' en oosterse tapijten....
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89029665
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:56 schreef AKnynke het volgende:

[..]



vandaag voor het eerst op de fiets door de 'sneeuw' geweest..Ik heb een nieuwe fiets, en die heeft veel bredere banden dan m'n oude..hoewel er nog niet zoveel sneeuw lag als vorig jaar voelt het toch een stuk zekerder...

Gatsiedarrie, ik ben de speurtocht naar appartementen helemaal zat. Net bij een appartement in eriksberg geweest, een 2 kamer flat voor 4500, op zich helemaal niet verkeerd. Helaas zat er geen bed in 8)7 , maar wel een verzameling 'antiek' en oosterse tapijten....
Ik hou mijn ogen open voor je. Ik kijk zelf nog wel eens op blocket voor woningen, daar wordt toch ook wel wat aangeboden voor studenten. Maar ik heb zo het gevoel dat daar heel veel op wordt gereageerd.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 22 november 2010 @ 21:31:44 #191
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_89030284
quote:
99s.gif Op zondag 7 november 2010 00:51 schreef aardappel het volgende:
Als je Nederlanders wil tegen komen moet je eens door Uppsala gaan lopen. Het lijkt wel of half studerend Groningen hier rond loopt.

-

Morgen naar Riga! woehoeee
Dat is ook zo ;) Er is een studie in Groningen die je min of meer verplicht een half jaar naar Uppsala te gaan geloof ik. Toen ik er zat, zat er ook een heel contingent Groningers en die vertelden dat er elk jaar een 'klas' heengaat.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_89034003
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:31 schreef AgLarrr het volgende:

[..]



Dat is ook zo ;) Er is een studie in Groningen die je min of meer verplicht een half jaar naar Uppsala te gaan geloof ik. Toen ik er zat, zat er ook een heel contingent Groningers en die vertelden dat er elk jaar een 'klas' heengaat.
En volgens mij heeft de universiteit van Uppsala ook een speciale agreement met de Groningse.. Ach ja, komt goed volk vandaan (op de arrogante corpsballetjes na dan, maar die heb je overal)
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_89048456
Grappig dat bijna elke Nederlander die ik spreek een positiever beeld heeft van Zweden/Scandinavië dan van Nederland zelf. Vind dat persoonlijk geheel onjuist. Ben nu een paar jaar in Nederland, maar ik denk dat het leven hier toch beter is. Elk probleem dat Nederland heeft, heeft Zweden ook. Wat dat betreft zijn jullie best wel klagers, terwijl Nederland denk ik toch echt één van de fijnste landen ter wereld is om in te leven. Toch wel typisch, het verlangen naar zal toch altijd leuker zijn dan het hebben van.

Ook bij dat programma 'Ik vertrek' zijn veel kortzichtige types, die vertrekken dan met als reden 'rust en ruimte' en omdat ze er paar keer leuk op vakantie zijn geweest :') Vervolgens hebben ze de dichtstbijzijnde buren op 9km afstand en het enige contact wat ze hebben met locale is als ze in de stad zijn (tig kilometer verder) om de supermarkt te bezoeken. En vervolgens tot de conclusie komen; 'ja het is niet zoals in Nederland waarbij je bij iedereen zomaar binnen kan lopen'. Na een half jaar zitten ze weer lekker in Nederland. _O-

Nee, Nederland is zo slecht niet.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:05:16 #194
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_89049067
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:45 schreef amenhörrudu het volgende:
Grappig dat bijna elke Nederlander die ik spreek een positiever beeld heeft van Zweden/Scandinavië dan van Nederland zelf. Vind dat persoonlijk geheel onjuist. Ben nu een paar jaar in Nederland, maar ik denk dat het leven hier toch beter is. Elk probleem dat Nederland heeft, heeft Zweden ook. Wat dat betreft zijn jullie best wel klagers, terwijl Nederland denk ik toch echt één van de fijnste landen ter wereld is om in te leven. Toch wel typisch, het verlangen naar zal toch altijd leuker zijn dan het hebben van.

Ook bij dat programma 'Ik vertrek' zijn veel kortzichtige types, die vertrekken dan met als reden 'rust en ruimte' en omdat ze er paar keer leuk op vakantie zijn geweest :') Vervolgens hebben ze de dichtstbijzijnde buren op 9km afstand en het enige contact wat ze hebben met locale is als ze in de stad zijn (tig kilometer verder) om de supermarkt te bezoeken. En vervolgens tot de conclusie komen; 'ja het is niet zoals in Nederland waarbij je bij iedereen zomaar binnen kan lopen'. Na een half jaar zitten ze weer lekker in Nederland. _O-

Nee, Nederland is zo slecht niet.

gr.
Ik kan dat ook niet echt beamen. Ik voel me in Nederland ook veel meer thuis. Ik ben zeker wel een beetje verliefd op Zweden. De rust, de ruimte, de beleefdheid, het knusse: allemaal heerlijk. Prachtige taal ook. Maar toen ik na maanden weer in Amsterdam en Utrecht was wist ik meteen waarom ik Nederland verkies boven Zweden. Nederland bruist, leeft, is dynamisch en veel meer onderdeel van de wereld dan Zweden voor mijn gevoel.

Daarnaast trok ik op het laatst de gesloten houding van veel Zweden ook heel slecht. Het "lagom är bäst", dat echt uit alle hoeken van de Zweedse samenleving sijpelt, vond ik ook niet altijd even prettig.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:07:21 #195
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89049137
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 13:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]



Ik kan dat ook niet echt beamen. Ik voel me in Nederland ook veel meer thuis. Ik ben zeker wel een beetje verliefd op Zweden. De rust, de ruimte, de beleefdheid, het knusse: allemaal heerlijk. Prachtige taal ook. Maar toen ik na maanden weer in Amsterdam en Utrecht was wist ik meteen waarom ik Nederland verkies boven Zweden. Nederland bruist, leeft, is dynamisch en veel meer onderdeel van de wereld dan Zweden voor mijn gevoel.

Daarnaast trok ik op het laatst de gesloten houding van veel Zweden ook heel slecht. Het "lagom är bäst", dat echt uit alle hoeken van de Zweedse samenleving sijpelt, vond ik ook niet altijd even prettig.
ik ben het helemaal met je eens. Ik hoef niet zo nodig terug naar Nederland, maar denk niet dat ik nog heel lang in Zweden blijf wonen. Al hoewel, je weet het nooit..misschien eerst nog promoveren hier...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:36:52 #196
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_89050099
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:07 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ik ben het helemaal met je eens. Ik hoef niet zo nodig terug naar Nederland, maar denk niet dat ik nog heel lang in Zweden blijf wonen. Al hoewel, je weet het nooit..misschien eerst nog promoveren hier...
Wat je zegt, je weet nooit. Zou je niet terug naar Nederland willen? Wat ik wel als naar ervaar is dat ik me -ondanks dat ik nu alweer twee jaar in NL woon- nog steeds een beetje ontheemd voel. Ook omdat een aantal dingen die hier minder zijn, in Zweden wel heel goed gingen (zoals bijvoorbeeld die beleefdheid). Ik kan me voorstellen dat hoe langer je wegblijft, hoe minder je je thuis gaat voelen in NL, maar ook dat je nooit helemaal zult aarden in een ander land.. Maar misschien zie ik dat verkeerd.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:42:02 #197
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89050284
Ik weet het niet. Ik zeg niet dat ik niet in Nederland wil wonen, maar het hoeft niet noodzakelijk. Ik kan me veel andere landen voorstellen waar ik wel een tijdje wil wonen. Het hangt voor mij vooral van werk af, als ik ergens een leuke baan kan krijgen, geen probleem! Voor een tijdje dan. Voor landen waar ik later als ik oud en bejaard ben ik kan en wil wonen staan toch Nederland, Duitsland en de VS/Canada op m'n lijstje...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 23 november 2010 @ 13:47:16 #198
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_89050491
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:42 schreef AKnynke het volgende:
Ik weet het niet. Ik zeg niet dat ik niet in Nederland wil wonen, maar het hoeft niet noodzakelijk. Ik kan me veel andere landen voorstellen waar ik wel een tijdje wil wonen. Het hangt voor mij vooral van werk af, als ik ergens een leuke baan kan krijgen, geen probleem! Voor een tijdje dan. Voor landen waar ik later als ik oud en bejaard ben ik kan en wil wonen staan toch Nederland, Duitsland en de VS/Canada op m'n lijstje...
Hmmm, dat heb ik ook wel, een tijdje ergens anders kunnen wonen. Ik krijg nog altijd kriebels als ik bijvoorbeeld hier over vacatures in Stockholm lees (heb nog gesolliciteerd bij IDEA), en heb ook serieus overwogen om naar de VS te gaan om te promoveren. Hoewel ik, sinds ik er geweest ben, niet oud zou willen worden in de VS (of Canada).
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_89051402
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 13:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]



Ik kan dat ook niet echt beamen. Ik voel me in Nederland ook veel meer thuis. Ik ben zeker wel een beetje verliefd op Zweden. De rust, de ruimte, de beleefdheid, het knusse: allemaal heerlijk. Prachtige taal ook. Maar toen ik na maanden weer in Amsterdam en Utrecht was wist ik meteen waarom ik Nederland verkies boven Zweden. Nederland bruist, leeft, is dynamisch en veel meer onderdeel van de wereld dan Zweden voor mijn gevoel.

Daarnaast trok ik op het laatst de gesloten houding van veel Zweden ook heel slecht. Het "lagom är bäst", dat echt uit alle hoeken van de Zweedse samenleving sijpelt, vond ik ook niet altijd even prettig.
Ik had het meer over Nederlanders die nooit in Zweden gewoond hebben :)

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:12:25 #200
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89051444
Het gaat mij eigenlijk niet zo erg om het ergens anders wonen, ik had nu net zo lief in Nederland gewoond, maar meer om het werk enzo.

Ik heb een jaar in de VS gewoond, en vond het niet zo erg. Ik denk dat ik daar best kan aarden..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:12:41 #201
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89051451
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 14:11 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]



Ik had het meer over Nederlanders die nooit in Zweden gewoond hebben :)

gr.
die zijn niet in dit topic!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89051544
Vandaar dat ik ook zei 'die ik spreek', ik spreek niet zo vaak tegen computers. Jij wel? O-)

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:25:57 #203
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89051953
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 14:15 schreef amenhörrudu het volgende:
Vandaar dat ik ook zei 'die ik spreek', ik spreek niet zo vaak tegen computers. Jij wel? O-)

gr.
dagelijks!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89053285
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 12:45 schreef amenhörrudu het volgende:

Ook bij dat programma 'Ik vertrek' zijn veel kortzichtige types, die vertrekken dan met als reden 'rust en ruimte' en omdat ze er paar keer leuk op vakantie zijn geweest :') Vervolgens hebben ze de dichtstbijzijnde buren op 9km afstand en het enige contact wat ze hebben met locale is als ze in de stad zijn (tig kilometer verder) om de supermarkt te bezoeken. En vervolgens tot de conclusie komen; 'ja het is niet zoals in Nederland waarbij je bij iedereen zomaar binnen kan lopen'. Na een half jaar zitten ze weer lekker in Nederland. _O-
Ik heb zo'n hekel aan dat programma he... van die mongolen die naar Frankrijk gaan verhuizen zonder dat ze de taal kennen. Of denken dat ze zomaar een hotel kunnen opzetten terwijl ze in hun thuisland een normaal kantoorbaantje hadden. Naar mijn mening niet een goede weerspiegeling van de werkelijkheid, nou ja, dat hoop ik...
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_89063736
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:04 schreef aardappel het volgende:

[..]

Ik heb zo'n hekel aan dat programma he... van die mongolen die naar Frankrijk gaan verhuizen zonder dat ze de taal kennen. Of denken dat ze zomaar een hotel kunnen opzetten terwijl ze in hun thuisland een normaal kantoorbaantje hadden. Naar mijn mening niet een goede weerspiegeling van de werkelijkheid, nou ja, dat hoop ik...
Ik vind het daarom juist zo'n mooi programma! Een van de weinige Nederlandse programma's die ik terugkijk op uitzending gemist.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_89082211
"Ik Vertrek", vaak wel leuk inderdaad. Meer om te zien hoe dom sommige mensen wel niet zijn. Hoewel sommigen het ook redelijk goed doen.

Ons huidige plekje is nu officieel te koop. Voor iemand die nog foto's wil zien: http://www.bukowskismakla(...)=OBJ16566_1084324411

Eigelijk veel schattiger, is de volgende video. Een van deze puppies is voor ons :)

http://www.samojeder.com/(...)t.aspx?CatalogID=153
  woensdag 24 november 2010 @ 08:07:47 #207
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89082235
Wat is dat toch met die "avgift" in Zweedse huizen? ik ben nog niet geinteresseerd geweest om te kopen, maar heb het wel vaak gezien...wat betekent dat?

Mooi huis trouwens, geweldige keuken!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89082352
Avgift is de maandelijkse betaling aan de vereniging, welke eigenaar is van het hele flat gebouw. Soort vereniging van eigenaren zeg maar. Dit is in nederland vaak niet zoveel, in zweden wel, omdat er veel meer bijin zit. Zo zit warmte en water (ook warm water), er bijin, hier betaal je een vast bedrag per maand voor.

Daarnaast wordt het ook gebruikt om de boel op te knappen. Nieuwe balkons staan geloof ik in de planning.
pi_89090165
Waarom moeten wij ons eigenlijk registreren bij het migrationsverket als we langer dan 3 maanden in Zweden hangen? Het is toch EU potverdorie!
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_89090582
Anders kun je geen personnummer krijgen :)

Je moet je registreren, je hebt dus geen goedkeuring nodig ofzo, wat wel nodig is als je van buiten de eu komt.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:47:57 #211
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89090674
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:45 schreef sweboy het volgende:
Anders kun je geen personnummer krijgen :)

Je moet je registreren, je hebt dus geen goedkeuring nodig ofzo, wat wel nodig is als je van buiten de eu komt.
en het personsnummer heb je overal voor nodig!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89091016
Ik heb helemaal geen personsnummer nodig :p zit hier maar voor 4 maanden dus kan sowieso geen rekenening openen of een baan vinden. Maar toch moet ik naar dat migrationsverket toe. De roddel onder de exchange studenten gaat dat er een kans is dat je je certificaat van de uni (waarop staat dat je er was en wat je cijfers zijn) niet krijgt, klopt dat?

Ik ga er in ieder geval nu even langs, lekker 2 uur wachten tussen de "echte" immigranten
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:04:17 #213
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89091261
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:57 schreef aardappel het volgende:
Ik heb helemaal geen personsnummer nodig :p zit hier maar voor 4 maanden dus kan sowieso geen rekenening openen of een baan vinden. Maar toch moet ik naar dat migrationsverket toe. De roddel onder de exchange studenten gaat dat er een kans is dat je je certificaat van de uni (waarop staat dat je er was en wat je cijfers zijn) niet krijgt, klopt dat?

Ik ga er in ieder geval nu even langs, lekker 2 uur wachten tussen de "echte" immigranten
nee, ik kan me niet voorstellen dat dat klopt. Ik neem ook niet aan dat ze bijhouden wanneer jij komt en gaat..Niet als EU inwoner. Maar, ik was geen uitwisselingsstudent...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89092302
quote:
99s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:57 schreef aardappel het volgende:
Ik heb helemaal geen personsnummer nodig :p zit hier maar voor 4 maanden dus kan sowieso geen rekenening openen of een baan vinden. Maar toch moet ik naar dat migrationsverket toe. De roddel onder de exchange studenten gaat dat er een kans is dat je je certificaat van de uni (waarop staat dat je er was en wat je cijfers zijn) niet krijgt, klopt dat?

Ik ga er in ieder geval nu even langs, lekker 2 uur wachten tussen de "echte" immigranten
Ik heb het gevraagd, en mij werd verteld door de decaan dat het wel moest, maar dat er niets gebeurde als je het niet deed. Ik maak me er verder dus ook niet druk over en ga ook niet een middag uittrekken, ben hier nu nog maar 3 weken ofzo.
pi_89097087
quote:
6s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:30 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik heb het gevraagd, en mij werd verteld door de decaan dat het wel moest, maar dat er niets gebeurde als je het niet deed. Ik maak me er verder dus ook niet druk over en ga ook niet een middag uittrekken, ben hier nu nog maar 3 weken ofzo.
Ik heb het maar wel gedaan, brave burger =] Je hoeft trouwens niet te wachten, EU citizen kunnen naar desk 4 en je hoeft dan geen nummertje te pakken. Ik was binnen 10 minuten klaar :)
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_89099711
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:17 schreef sweboy het volgende:
Avgift is de maandelijkse betaling aan de vereniging, welke eigenaar is van het hele flat gebouw. Soort vereniging van eigenaren zeg maar. Dit is in nederland vaak niet zoveel, in zweden wel, omdat er veel meer bijin zit. Zo zit warmte en water (ook warm water), er bijin, hier betaal je een vast bedrag per maand voor.

Daarnaast wordt het ook gebruikt om de boel op te knappen. Nieuwe balkons staan geloof ik in de planning.
Bij ons zit er van alles bij de avgift. Warmte, kabel-tv, water, afvalverwerking, sneeuwvrij houden van de paden, onderhoud en gratis gebruik van de sauna en wasgelegenheden. Onderhoud speeltuintjes en groenvoorzieningen, parkeerplaatsen met electriciteit etc etc Bovendien mag iedereen gebruik maken van het materiaal van de vereniging (van een hark tot een steiger) En we hebben een karretje, hogedrukspuit en dergelijke voor achter de auto die je mag lenen.
Verder nog het groot onderhoud van de woningen. Zo is er bij ons vocht onder de vloer geconstateerd. Hele vloer moet eruit en vervangen worden. Dat gebeurt zonder verdere kosten voor ons. Voor dat soort dingen betaal je dus een avgift.
Wij wonen in een woning met twee slaapkamers en betalen een best forse avgift van 4800 per maand. Iemand met drie slaapkamers in onze vereniging betaalt meer, iemand met één slaapkamer minder.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_89100373
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:36 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Bij ons zit er van alles bij de avgift. Warmte, kabel-tv, water, afvalverwerking, sneeuwvrij houden van de paden, onderhoud en gratis gebruik van de sauna en wasgelegenheden. Onderhoud speeltuintjes en groenvoorzieningen, parkeerplaatsen met electriciteit etc etc Bovendien mag iedereen gebruik maken van het materiaal van de vereniging (van een hark tot een steiger) En we hebben een karretje, hogedrukspuit en dergelijke voor achter de auto die je mag lenen.
Verder nog het groot onderhoud van de woningen. Zo is er bij ons vocht onder de vloer geconstateerd. Hele vloer moet eruit en vervangen worden. Dat gebeurt zonder verdere kosten voor ons. Voor dat soort dingen betaal je dus een avgift.
Wij wonen in een woning met twee slaapkamers en betalen een best forse avgift van 4800 per maand. Iemand met drie slaapkamers in onze vereniging betaalt meer, iemand met één slaapkamer minder.
Zelfde hier. Ik noemde slechts een deel ervan op.

Vloer hadden we hier lekkage, was 2000 SEK eigen risico.

4800 is redelijk veel, betaal hier 3500 SEK voor 2 kamers (71 KVM). Flat aan de andere kant, andere vereniging, zelfde groote, betaald 5200 SEK.
pi_89101057
3500 is inderdaad niet gek veel. In Uppsala betaalden we voor een appartement met één slaapkamer 4500 aan avgift. Maar daar stond tegenover dat de inkoopsprijs slechts 250.000SEK was.
Ik vind het appartement wat nu je te koop hebt staan trouwens heel mooi van binnen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 25 november 2010 @ 15:09:11 #219
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_89136746
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 08:04 schreef sweboy het volgende:

Ons huidige plekje is nu officieel te koop. Voor iemand die nog foto's wil zien: http://www.bukowskismakla(...)=OBJ16566_1084324411
Prachtige foto's!
Is het normaal dat je een "echte" fotograaf inhuurt als je een huis/appartement verkoopt in Zweden? Viel me namelijk ook al op in het appartement waarin ik zat. Ging ook in de verkoop en de fotograaf is wel 3 keer samen met de eigenaar langs geweest en dat kon je in het resultaat ook wel zien!
Is toch wel iets anders dan die foto's van de "makelaar met zijn telefoon" die je vaak op funda wel ziet? ;)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_89137428
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:09 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Prachtige foto's!
Is het normaal dat je een "echte" fotograaf inhuurt als je een huis/appartement verkoopt in Zweden? Viel me namelijk ook al op in het appartement waarin ik zat. Ging ook in de verkoop en de fotograaf is wel 3 keer samen met de eigenaar langs geweest en dat kon je in het resultaat ook wel zien!
Is toch wel iets anders dan die foto's van de "makelaar met zijn telefoon" die je vaak op funda wel ziet? ;)
Volgens mij wel. Maar in Zweden wordt ook zoveel meer direct van internet gekocht, dan moet je het ook wel een beetje professioneel aanpakken. Vriendin van mijn vriendin kocht laatste op Ostermalm een huis van 20 miljoen SEK via internet... idioot.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 25 november 2010 @ 15:34:14 #221
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_89137750
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Maar in Zweden wordt ook zoveel meer direct van internet gekocht, dan moet je het ook wel een beetje professioneel aanpakken. Vriendin van mijn vriendin kocht laatste op Ostermalm een huis van 20 miljoen SEK via internet... idioot.
Ik zou er zeker niet blind op vertrouwen nee... In datzelfde appartement zijn er 13 kijkers geweest gedurende de week er na. Slechts 1 toonde verder nog interesse heb ik begrepen...
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_89137782
(goede) Makelaar huurt inderdaad een fotograaf in.

Zou ook nog een foto 's avonds komen van globen, maar het weer zit niet mee daarvoor.
  donderdag 25 november 2010 @ 15:46:20 #223
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_89138255
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Maar in Zweden wordt ook zoveel meer direct van internet gekocht, dan moet je het ook wel een beetje professioneel aanpakken. Vriendin van mijn vriendin kocht laatste op Ostermalm een huis van 20 miljoen SEK via internet... idioot.
Waar ik wel om moest grinniken waren de acties die de vriendin van de eigenaar ondernam voor een bezichtiging.. Natuurlijk wil je dat de boel er schoon en netjes uitziet. Maar om nou een perfect normale en schone toiletborstel in een gangkast te verstoppen...
Die was wel heel erg van de details zeg maar haha ;-)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_89150023
Normaal zit de fotograaf bij de kosten van de makelaar in. De verkopende partij betaalt die. Wij hebben twee keer een bostadsrätt gekocht in Zweden. Beide keren één keer op een visning geweest en meegegaan in de bieding. Bij de eerste duurde het precies een week nadat we hadden gekeken en bij de tweede was het zelfs binnen een week van ons.
Zelfde met ons appartement dat we verkochten. Op woensdag was er een open bezichtiging, maandag begon het bieden en disndag was ie verkocht. Nu praten we niet over 20 miljoen, maar even wennen was het wel. Kan echt vliegensvlug gaan.
En je krijgt inderdaad een hele lijst met dingen die je moet doen voordat de fotograaf komt.Het Liefst staan er verse bloemen en waxinelichtjes op tafel. Er mag niks op het aanrecht staan en er moet zoveel mogelijk licht zijn (dus alle luxaflex omhoog). Dat soort dingen.
Ook stond onze hele gangkast vol met spullen die de fotograaf er niet op wilde hebben, haha
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_89150587
Exact hetzelfde hier. Hopelijk gaan mensen tegen elkaar bieden. 1.2 moeten we er voor zien te krijgen.

Bloemen enzo ook geregeld. Zus van vriendin doet florist opleiding, dus in Västberga voor 10% van retail prijs ofzo alles gekocht, niet normaal, wel geluk :) Is vaak best duur.
pi_89150700
Idioot inderdaad. Volgens mij helpt dat het prijs niveau ook wel enigzins. De zus van mijn vriendin was ook al tijden een grotere woning voor het gezin aan het zoeken. Tijden lang "redelijk" bieden en dan elke keer op het laatste verliezen van "de gek" in het proces. Na een paar keer gerealiseerd dat je dan maar zelf "de gek" moet zijn...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89150876
zo moet je het wel doen. Doen wij deze (huidige, niet nieuwe) kochten ging het tussen ons en 2 anderen, steeds met SEK 5000 tegen elkaar op bieden, totdat wij in een keer SEK 50000 extra boden, toen hadden we hem. Op een hypotheek maakt dat bedrag me dan niet zoveel uit, was het uitendelijk ook wel op gekomen denk ik.
pi_89153175
Het huisje waar we nu wonen hebben we voor slechts 10.000 meer dan de vraagprijs. We zaten midden in de biedingen toen de makelaar een sms stuurde naar alle geintresseerden met de mededeling dat er drie mensen aan het bieden waren en dat de eigenaar had gezegd dat de eerste die het nieuwe bedrag zou bieden de woning mocht hebben. Ik heb gelijk maar gebeld en was dus de eerste. Tot de dag van vandaag vind ik het nog steeds onbegrijpelijk dat het zo gegaan is. Bij de overdracht vertelde de makelaar nog tegen mij dat hij daarna nog biedingen van 15.000 meer had gehad, maar de oude eigenaar was blijkbaar tevreden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_89154158
Vreemd, je kunt vaak makkelijk 100.000 boven vraagprijs krijgen, in Stockholm iig
pi_89154972
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:36 schreef sweboy het volgende:
Vreemd, je kunt vaak makkelijk 100.000 boven vraagprijs krijgen, in Stockholm iig
Daar liggen de prijzen ook een stuk hoger natuurlijk. Hier zijn bijvoorbeeld meer dan genoeg appartementen onder het miljoen te krijgen. DIe van ons ligt zelfs onder de 500.000SEK. In Stockholm is dat toch lastiger te vinden, denk ik.
In de krant stond laatst een stuk dat werkelijk alles in Stockholm op dit moment verkocht wordt (in de stad dan) Ik denk dat ik voor de prijs van dit huisje net een inloopkast in Stockholm kan betalen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_89157027
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:51 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Daar liggen de prijzen ook een stuk hoger natuurlijk. Hier zijn bijvoorbeeld meer dan genoeg appartementen onder het miljoen te krijgen. DIe van ons ligt zelfs onder de 500.000SEK. In Stockholm is dat toch lastiger te vinden, denk ik.
In de krant stond laatst een stuk dat werkelijk alles in Stockholm op dit moment verkocht wordt (in de stad dan) Ik denk dat ik voor de prijs van dit huisje net een inloopkast in Stockholm kan betalen.
Klopt. In het centrum heb je voor een miljoen SEK nog geen studie van 25m2.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89157719
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klopt. In het centrum heb je voor een miljoen SEK nog geen studie van 25m2.


22m2 voor 3 miljoen in Östermalm 8)7
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_89163918
is wel knus =]
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_89169106
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:51 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Daar liggen de prijzen ook een stuk hoger natuurlijk. Hier zijn bijvoorbeeld meer dan genoeg appartementen onder het miljoen te krijgen. DIe van ons ligt zelfs onder de 500.000SEK. In Stockholm is dat toch lastiger te vinden, denk ik.
In de krant stond laatst een stuk dat werkelijk alles in Stockholm op dit moment verkocht wordt (in de stad dan) Ik denk dat ik voor de prijs van dit huisje net een inloopkast in Stockholm kan betalen.
Dat mag dan wel zo zijn, maar ik denk dat ik voor veel Zweden praat als ik zeg dat ik nooit buiten Stockholm zou willen wonen. Voorzieningen en leef-en werkklimaat zijn denk ik niet echt vergelijkbaar met andere steden in Zweden. In Nederland heb je nog alternatieven voor A'dam, zoals Utrecht en R'dam, in Zweden is dat niet echt aanwezig.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_89225867
Vandaag even naar de markt op Sergels Torg geweewst, helaas (nog) geen nederlandse kraam. Wellicht komt die nog, geen idee.
pi_89233778
Iemand wel eens op Utö julmarknad geweest, en zo ja; Is het leuker dan bijvoorbeeld die in Skansen?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_89306597
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:45 schreef Knutknuttsson het volgende:
Iemand wel eens op Utö julmarknad geweest, en zo ja; Is het leuker dan bijvoorbeeld die in Skansen?
Ik vind er nooit zo veel aan :@

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:57 schreef Drive-r het volgende:
Kak. Ik kom dus net vrijdag weer naar Stockholm. Weer die pokkesneeuw...
En hoe was je weekendje, beetje vermaakt?

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_89357352
Nog even een vraagje over Migrationverksted. Ik zit hier sinds begin augustus (Erasmus exchange), en ben tussendoor naar Denemarken en Noorwegen geweest, dus mijn 3-maanden periode is onderbroken, zeg maar. En zoals aardappel, ben ik hier nog maar 3 weken. Het dichtstbijzijnde Migrationverkstedkantoor zit in Malmö (zit zelf in Lund). Verder geen probleem, maar ik las dat bij het aanmeldingsformulier wordt gevraagd om gegevens van je zorgverzekering. Moet je dan je hele polisblad hebben of is alleen je zorgverzekeringspasje voldoende? Moet me geloof ik toch maar eens richting Malmö gaan begeven vrees ik.. :(

[ Bericht 1% gewijzigd door Theebeker op 30-11-2010 20:34:30 ]
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:49:32 #239
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89365239
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:29 schreef Theebeker het volgende:
Nog even een vraagje over Migrationverksted. Ik zit hier sinds begin augustus (Erasmus exchange), en ben tussendoor naar Denemarken en Noorwegen geweest, dus mijn 3-maanden periode is onderbroken, zeg maar. En zoals aardappel, ben ik hier nog maar 3 weken. Het dichtstbijzijnde Migrationverkstedkantoor zit in Malmö (zit zelf in Lund). Verder geen probleem, maar ik las dat bij het aanmeldingsformulier wordt gevraagd om gegevens van je zorgverzekering. Moet je dan je hele polisblad hebben of is alleen je zorgverzekeringspasje voldoende? Moet me geloof ik toch maar eens richting Malmö gaan begeven vrees ik.. :(
alleen zorgpasje is voldoende...Maar, ik geloof werkelijkwaar niet dat het nodig is...Ik kan me niet voorstellen dat de uni en het migrationsverket samenwerken, en zeker als je hier geen 3 maand geweest bent...Dan komt alles goed!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89368958
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:49 schreef AKnynke het volgende:

[..]

alleen zorgpasje is voldoende...Maar, ik geloof werkelijkwaar niet dat het nodig is...Ik kan me niet voorstellen dat de uni en het migrationsverket samenwerken, en zeker als je hier geen 3 maand geweest bent...Dan komt alles goed!
Zoiets dacht ik ook al. En ben er in totaal wel langer, maar ben, voordat ik hier 3 maanden was, naar noorwegen en naar denemarken geweest (dus buiten Zweden) bij terugkomst gaan dan een nieuwe 3 maanden in en daar zit ik binnen (of ik pak gewoon even de trein naar CPH) maar ik hoorde er ook niemand anders over, dus ik laat 't gewoon zo.
Bedankt voor je reactie! :)
  woensdag 1 december 2010 @ 08:05:39 #241
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89372950
brr, volgens dagens nyheter zal de temperatuur vandaag niet boven de -17 uitkomen hier in Uppsala. Da's best koud!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89375552
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:05 schreef AKnynke het volgende:
brr, volgens dagens nyheter zal de temperatuur vandaag niet boven de -17 uitkomen hier in Uppsala. Da's best koud!
Wel zonnig zie ik, hier staat windkracht 5 :P
pi_89375656
Ik blijf nog even lekker in Hong Kong, 25 graden hier. Moet eigenlijk dit weekend naar Zweden, heb niet eens een trui bij me ):O
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89387110
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:05 schreef AKnynke het volgende:
brr, volgens dagens nyheter zal de temperatuur vandaag niet boven de -17 uitkomen hier in Uppsala. Da's best koud!
Mijn thermometer had vanochtend -21 staan. Allemachtig wat was het koud buiten! ~:)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_89387182
Hallo,

Ik ga binnenkort werken in Stockholm (woon in Uppsala), en wil weten wat ik overhoud als netto loon.
Volgens deze calculator: [http]http://www.ekonomifakta.s(...)/Rakna-ut-din-skatt/[/http] hou je bij een maandelijks brutoloon van 25000 SEK ongeveer 19200 SEK aan netto loon over. Dit lijkt me vrij veel, aangezien je in Nederland meer zou afdragen. Zijn er nog andere belastingen die van dat netto loon afgaan? Ik was altijd in de veronderstelling dat je in Zweden erg veel belasting betaald, maar de cijfers die ik hier zie vallen reuze mee.
pi_89387625
Dat klopt wel ongeveer. Als je kijkt naar het aandeel brutoloon dat je afdraagt, dan betaal je zelfs minder belasting in Zweden dan in Nederland.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 1 december 2010 @ 15:52:21 #247
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89388735
Ja, dat verbaasde mij ook heel erg. Bij een brutoloon van 20000 hou ik ongeveer 16000 over.

Brrr, koud en donker....maar wel erg mooi. Ik houd wel van de Zweedse winter, en moet wel lachen om de chaos in Nederland, en de krantenkoppen Syberische toestanden in Nederland, omdat de gevoelstemperatuur op -15 ligt..
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89389681
AKnynke, al woonruimte in het nieuwe jaar?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 1 december 2010 @ 16:22:03 #249
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89390002
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:14 schreef Knutknuttsson het volgende:
AKnynke, al woonruimte in het nieuwe jaar?
ja, waarschijnlijk wel. In Granby. -O- en duur..maar iets is beter dan niets, I guess!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89390199
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:22 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ja, waarschijnlijk wel. In Granby. -O- en duur..maar iets is beter dan niets, I guess!
Gränby valt op zich toch wel mee? Je hebt i.i.g een mooi winkelcentrum in de buurt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_89390287
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:52 schreef AKnynke het volgende:
Ja, dat verbaasde mij ook heel erg. Bij een brutoloon van 20000 hou ik ongeveer 16000 over.

Brrr, koud en donker....maar wel erg mooi. Ik houd wel van de Zweedse winter, en moet wel lachen om de chaos in Nederland, en de krantenkoppen Syberische toestanden in Nederland, omdat de gevoelstemperatuur op -15 ligt..
Vooral lachwekkend hoe slecht Nederlanders zich kleden tegen de kou :X En het dan gek vinden dat ze staan te trillen op hun benen. Gewoon thermo-shirt als basis, thermo broek onder je gewone broek en tenslotte thermo-ondergoed. Niemand die het ziet dat je het aanhebt, maar ik loop er warmpjes bij. Nederlanders denken dat je als je maar een heeeele dikke jas aandoet, je het niet meer koud krijgt.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_89393407
Ik loop meestal gewoon in spijkerbroek, nergens last van. Maar ben altijd van nature al warm. Niet altijd handig.

Wel een heerlijke beren muts. Heerlijk :)
  woensdag 1 december 2010 @ 19:02:56 #253
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89396898
ik doe een panty aan onder m'n broek, of 2 panty's als ik een rok draag. En meerdere lagen onder de jas, en een dun paar handschoenen onder m'n wanten. Zo blijf ik wel warm!

Tis alleen bij ons op kantoor erg koud, m'n collega zit soms met handschoenen aan te typen.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89397128
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:29 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Vooral lachwekkend hoe slecht Nederlanders zich kleden tegen de kou :X En het dan gek vinden dat ze staan te trillen op hun benen. Gewoon thermo-shirt als basis, thermo broek onder je gewone broek en tenslotte thermo-ondergoed. Niemand die het ziet dat je het aanhebt, maar ik loop er warmpjes bij. Nederlanders denken dat je als je maar een heeeele dikke jas aandoet, je het niet meer koud krijgt.

gr.
Hmm, ik heb het hier anders in m'n spijkerbroek en shirt + vestje niet koud, en buiten gewoon muts, dikke jas (hier gekocht, geen NL 'winterjas' ) en dunne handschoentjes. Alleen beginnen nu m'n handen wel eens een beetje koud te worden, dus misschien iets dikkere kopen.

We gaan trouwens in januari naar Kiruna, dus dan moet ik van thuis nog even een skibroek en thermo-ondergoed meenemen. thermo-shirt heb ik hier al wel, en natuurlijk een lading aan panty's en dikke sokken :P
pi_89401022
Zo'n thermo ondergoed, waar haal ik dat? Heb ze niet ergens in de winkel zien hangen...
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:29:54 #256
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89401732
quote:
99s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:16 schreef aardappel het volgende:
Zo'n thermo ondergoed, waar haal ik dat? Heb ze niet ergens in de winkel zien hangen...
stadium, intersport. Vooral Stadium heeft veel, zag ik...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89407679
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:08 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Hmm, ik heb het hier anders in m'n spijkerbroek en shirt + vestje niet koud, en buiten gewoon muts, dikke jas (hier gekocht, geen NL 'winterjas' ) en dunne handschoentjes. Alleen beginnen nu m'n handen wel eens een beetje koud te worden, dus misschien iets dikkere kopen.

We gaan trouwens in januari naar Kiruna, dus dan moet ik van thuis nog even een skibroek en thermo-ondergoed meenemen. thermo-shirt heb ik hier al wel, en natuurlijk een lading aan panty's en dikke sokken :P
Ben je onderhand al bij Vete-Katten geweest O-)

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_89411742
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:29 schreef AKnynke het volgende:

[..]

stadium, intersport. Vooral Stadium heeft veel, zag ik...
Da's een goeie. Ik ga morgen ook even bij Stadium kijken. Hier in Skåne is het ook eng koud (voornamelijk door de wind)
pi_89440322
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:29 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Nederlanders denken dat je als je maar een heeeele dikke jas aandoet, je het niet meer koud krijgt.

Wat ook zo is. In Nederland heb je echt geen thermo-ondergoed nodig :')
  donderdag 2 december 2010 @ 20:31:11 #260
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_89446262
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:33 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Wat ook zo is. In Nederland heb je echt geen thermo-ondergoed nodig :')
Want in Stockholm was het de laatste dagen zoveel kouder?
Thermo ondergoed is best fijn spul als het vriest en er een behoorlijke wind staat, en je moet om wat voor reden langere tijd buiten zijn.. Ook als je in Nederland bent :)
Toegegeven, in Zweden zal het waarschijnlijk iets vaker van pas komen... ;)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_89458467
quote:
Op woensdag 1 december 2010 17:32 schreef sweboy het volgende:
Ik loop meestal gewoon in spijkerbroek, nergens last van. Maar ben altijd van nature al warm. Niet altijd handig.

Wel een heerlijke beren muts. Heerlijk :)
Idem dito, ik loop ook bij erg koud weer gewoon in spijkerbroek, sneakers, dunne leren handschoenen. Alleen wel een goeie jas, maar niet eens eentje uit Zweden ofzo. Was ook prima toen ik vanwege de Vasaloppet vaker richting het Noorden ging.

Echt koud was het in Montreal toen ik daar studeerde, een winter lang iets van min 20, plus enorme wind. Gevoelstemperatuur dus nog veel lager, dan moest je echt je gezicht bedekken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89463195
Vannmiddag ga ik mijn moeder verrassen voor sinterklaas, door onverwachts naar huis te komen *O*
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:44:11 #263
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89468809
ik ben ook in Nederland, hoewel ik in Duitsland had zullen zijn. Ik zou van Arlanda via Amsterdam naar Bremen vliegen...maar ik kon maar, met heel veel vertraging, naar Amsterdam vliegen. Chaos..Uiteindelijk was ik om 2 uur 's nachts bij 'mn ouders...en Duitsland redde ik niet meer...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89579066
En apartement verkocht. Al voor de publieke bezichtiging :)
pi_89592072
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:32 schreef sweboy het volgende:
En apartement verkocht. Al voor de publieke bezichtiging :)
Mooi!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_89729188
Volgende week vrijdag ook weer naar het Noorden toe voor Kerst en verjaardag van mijn zusje :)

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_89794597
Ik doe de kerst ook elk jaar in Zweden, altijd gezellig en veel sneeuw!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89796272
ik ga over 10 dagen terug naar NL :'(
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_89829558
Aanslag was even schrikken! Mijn zusje kwam net uit haar bijbaan een paar straten verderop. Toch schrikken.

Benieuwd wat dit voor invloed gaat hebben op de komende weken.


gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_89829783
Uit mijn ervaring in Londen zou ik opmaken dat je weinig verandering hoeft te verwachten. Een idioot die zichzelf opblaast, dat hou je toch niet tegen en echt veel schade doet het ook niet. Zie de mislukte aanslagen in Schotland, New York, Londen (de Tiger Tiger bomauto). Life goes on.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89842967
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:58 schreef Drive-r het volgende:
Uit mijn ervaring in Londen zou ik opmaken dat je weinig verandering hoeft te verwachten. Een idioot die zichzelf opblaast, dat hou je toch niet tegen en echt veel schade doet het ook niet. Zie de mislukte aanslagen in Schotland, New York, Londen (de Tiger Tiger bomauto). Life goes on.
Misschien inderdaad wel, maar het komt toch dichtbij ineens.

Met oudjaar nog ergens in de stad te vinden, of zit je thuis op de bank?

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_89845453
Nee, na de Kerst altijd direct richting de Franse alpen voor 2 weken skien...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89911756
*kijkt naar binnen* Hoi allemaal..
ik heb sinds 2 maanden een zweeds vriendje :)
over 15 dagen zie ik hem weer en ga ik daar ook lekker nieuwjaar vieren :D

hier een fototje die ik vorige keer dat ik er was gemaakt heb..

pi_89913032
Welkom!

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_89914607
Fuckerdefuckfuck - Wat is het hier koud na een paar weken Azie.

Klein drive-rtje kwam aan en trok meteen wit weg :o

Natuurlijk alleen maar een dunne jas bij me. Direct naar de winkel gegaan en dubbeldikke parka met donzen voering en bonten kraag. Hmmmm..... ~:)

En ik maar zeggen dat ik het nooit koud had. Wel wat centjes lichter, was niet goedkoop...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:29:49 #276
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89915067
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:16 schreef Drive-r het volgende:
Fuckerdefuckfuck - Wat is het hier koud na een paar weken Azie.

Klein drive-rtje kwam aan en trok meteen wit weg :o

Natuurlijk alleen maar een dunne jas bij me. Direct naar de winkel gegaan en dubbeldikke parka met donzen voering en bonten kraag. Hmmmm..... ~:)

En ik maar zeggen dat ik het nooit koud had. Wel wat centjes lichter, was niet goedkoop...
oi...die meot duur zijn geweest ja. foto? Het is trouwens niet meer zo koud, de laatste dagen, vind ik. In vergelijking met vorige week dan. Maar, in vergelijking met Azie moet het wel heel koud zjin ja!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89915379
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:29 schreef AKnynke het volgende:

[..]

oi...die meot duur zijn geweest ja. foto? Het is trouwens niet meer zo koud, de laatste dagen, vind ik. In vergelijking met vorige week dan. Maar, in vergelijking met Azie moet het wel heel koud zjin ja!
Ja, die was 7,000 SEK, da's meteen ook mijn duurste jas ooit. Ik geef er normaal ook niet zo om, maar wordt nu al direct verkouden en wilde gewoon een snelle oplossing. Ding gaat hopelijk jaren mee :D
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 14 december 2010 @ 13:42:38 #278
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89915531
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja, die was 7,000 SEK, da's meteen ook mijn duurste jas ooit. Ik geef er normaal ook niet zo om, maar wordt nu al direct verkouden en wilde gewoon een snelle oplossing. Ding gaat hopelijk jaren mee :D
oi, dat is wel heel veel. Maar wel heel prettig! Ik heb op zich een hele goede winterjas, maar zou een donzen gevoerde inderdaad geen ramp vinden. Maar, ik heb het nu met mijn jas vaak al erg warm buiten!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_89915952
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:42 schreef AKnynke het volgende:

[..]

oi, dat is wel heel veel. Maar wel heel prettig! Ik heb op zich een hele goede winterjas, maar zou een donzen gevoerde inderdaad geen ramp vinden. Maar, ik heb het nu met mijn jas vaak al erg warm buiten!
Ik draag gewoon nooit echt warme kleding, geen truien enzo. Dus wel lekker om nu mijn normale kleding aan te kunnen, zonder buiten echt te vernikkelen. En ik voel me nu ook een beetje schuldig, maar goed, drastische actie was nodig... :@
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89917225
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:16 schreef Drive-r het volgende:
Fuckerdefuckfuck - Wat is het hier koud na een paar weken Azie.

Klein drive-rtje kwam aan en trok meteen wit weg :o

Natuurlijk alleen maar een dunne jas bij me. Direct naar de winkel gegaan en dubbeldikke parka met donzen voering en bonten kraag. Hmmmm..... ~:)

En ik maar zeggen dat ik het nooit koud had. Wel wat centjes lichter, was niet goedkoop...
Waar gekocht als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_89917820
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:21 schreef amenhörrudu het volgende:

[..]

Waar gekocht als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?

gr.
Om de hoek van mijn werk, bij Sturegallerian zit zo'n winkel van Woolridge ofzo. Ik vroeg het hier even aan collega's, en die zeiden dat die goed waren, zodoende.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:35:04 #282
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_89935686
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Om de hoek van mijn werk, bij Sturegallerian zit zo'n winkel van Woolridge ofzo. Ik vroeg het hier even aan collega's, en die zeiden dat die goed waren, zodoende.
Woolrich, die heb ik ook, wel aan de prijs maar je hebt het er nooit koud in..
pi_89951107
Ik denk dat het het handigst als ik mijn vraag hier stel.

Ik ben van plan ergens in maart/april of mei een lang weekend naar Stockholm te gaan. Na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat een retour vliegticket vanaf Eindhoven naar Stockholm Skavsta 80 euro kost. Vanaf hier kost een buskaartje naar Stockholm nog ongeveer 20 euro.

Vanaf Schiphol zijn alle tickets veel duurder, dus heb ik het er wel voor over om vanaf Eindhoven te gaan. Hebben jullie misschien nog andere handige tips? Of is bovenstaand inderdaad het goedkoopst/handigst.
pi_89951466
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:20 schreef Mansjester het volgende:
Ik denk dat het het handigst als ik mijn vraag hier stel.

Ik ben van plan ergens in maart/april of mei een lang weekend naar Stockholm te gaan. Na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat een retour vliegticket vanaf Eindhoven naar Stockholm Skavsta 80 euro kost. Vanaf hier kost een buskaartje naar Stockholm nog ongeveer 20 euro.

Vanaf Schiphol zijn alle tickets veel duurder, dus heb ik het er wel voor over om vanaf Eindhoven te gaan. Hebben jullie misschien nog andere handige tips? Of is bovenstaand inderdaad het goedkoopst/handigst.
Het ligt er natuurlijk aan waar je woont in Nederland en welke datum je exact gaat. Die tickets van Ryanair zijn lang niet altijd zo goedkoop, en soms is een tickets Schiphol - Arlanda maar 20-80 euro duurder. Als het je vervolgens ook in Nederland een duur treinticket scheelt, is het volgens mij handiger om gewoon voor het dure tickets te gaan. Je bespaart vervolgens natuurlijk ook behoorlijk tijd, wat tijdens een kort weekend wellicht de moeite waard is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89951678
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk aan waar je woont in Nederland en welke datum je exact gaat. Die tickets van Ryanair zijn lang niet altijd zo goedkoop, en soms is een tickets Schiphol - Arlanda maar 20-80 euro duurder. Als het je vervolgens ook in Nederland een duur treinticket scheelt, is het volgens mij handiger om gewoon voor het dure tickets te gaan. Je bespaart vervolgens natuurlijk ook behoorlijk tijd, wat tijdens een kort weekend wellicht de moeite waard is.
Ik zit erover na te denken om vrijdag te vertrekken en maandag aan te komen. Ik heb gratis Ov, dus dat scheelt wel. Ik woon naast Schiphol, dus dat is wel handiger. Als ik van Schiphol naar Arlanda wil, kost dat minimaal 180 ofzo,veel duurder dus. Vanaf Eindhoven kost het 80 euro. het verbaasde mij dat die tickets zo duur zijn. Dit is voor vrijdag 18 maart heen, maandag 21 maart terug
pi_89952334
Het goedkoopste op cheaptickets is dan inderdaad 92 euro met Ryanair, versus 175 euro met SAS of 180 euro met KLM. De bus aan de andere kant op Skavsta kost je 1u20m en die gaat om het halve/hele uur, terwijl je op Arlanda voor een paar euro minder (scheelt 4 euro op een retourtje ofzo) met dezelfde maatschappij in 45m in het centrum bent, en die vertrekt elke 10m/15m.

De trein naar Eindhoven doet er dan ook nog een keer 1u30m over, plus een bus naar het vliegveld. Tja, het is de afweging. Als je tijd genoeg hebt, kun je inderdaad 80 euro besparen door met Ryanair te vliegen. Het kost je dan ongeveer 5-6 uur meer om er te komen, dus reken uit je uurloon ;)
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_89953660
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:54 schreef Drive-r het volgende:
Het goedkoopste op cheaptickets is dan inderdaad 92 euro met Ryanair, versus 175 euro met SAS of 180 euro met KLM. De bus aan de andere kant op Skavsta kost je 1u20m en die gaat om het halve/hele uur, terwijl je op Arlanda voor een paar euro minder (scheelt 4 euro op een retourtje ofzo) met dezelfde maatschappij in 45m in het centrum bent, en die vertrekt elke 10m/15m.

De trein naar Eindhoven doet er dan ook nog een keer 1u30m over, plus een bus naar het vliegveld. Tja, het is de afweging. Als je tijd genoeg hebt, kun je inderdaad 80 euro besparen door met Ryanair te vliegen. Het kost je dan ongeveer 5-6 uur meer om er te komen, dus reken uit je uurloon ;)
Ok, ik heb dus wel goed gezocht. bedankt voor de tips ;)
pi_89953907
Bovendien zit je op Skavsta met vrij irritante vliegtijden, maar die aansluiting daar met de bus, mits je wat handig bent, is wel prima. Maar is twee dagen niet wat kort?

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_89955751
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 12:43 schreef amenhörrudu het volgende:
Bovendien zit je op Skavsta met vrij irritante vliegtijden, maar die aansluiting daar met de bus, mits je wat handig bent, is wel prima. Maar is twee dagen niet wat kort?

gr.
Tijden zijn best relaxed, gewoon overdag *)
Ik ga langs bij een kennis, dan ben ik twee volle dagen in Stockholm. Vind het wel goed
pi_89964837
Wij vliegen straks met z'n vieren (2 volwassenen en 2 kleine kinderen) van Skavsta naar Bremen (wij moeten toch in het Noorden van Nl zijn. Dan maakt Bremen of Amsterdam niet veel uit) retour voor onder de 200 euro.
Als je met een gezin reist spaar je toch wel erg veel uit als je dat vergelijkt met KLM of SAS prijzen. In ieder geval veel meer dan de 80 euro hierboven. Het reizen naar Nyköping nemen we dan maar op de koop toe. Bovendien zijn we met de auto, gaat toch wel vrij rap dan.
En voor ons zijn de vliegtijden perfect. Midden op de dag betekent namelijk dat de kinderen niet moe zijn en gaan jengelen. Ook voor medepassagiers leuker :)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 15 december 2010 @ 21:15:43 #291
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_89975521
Tip voor mensen die willen vliegen naar Stockholm, hou KLM op het moment even in de gaten! Die vroegen altijd de absolute hoofdprijs als het ging om het traject AMS-ARN, maar ze lijken te willen concurreren met de budgetoperators op dit traject de laatste tijd?
Enkele reis ams-arn voor iets van 125,- all in heb ik bij de klm niet eerder gezien? Terugreis ARN-AMS was overigens weer iets van 300,-.. Maar dat kan ook komen omdat ik niet perse de goedkoopste vluchten zoek.. Ik reis immers "voor de zaak" :)

(morgenmiddag vlieg ik als het goed is terug naar amsterdam.. please please please geen zware sneeuw voor 15:30.. zowel in zweden als in nederland. ;))

[ Bericht 7% gewijzigd door Eg_Wel op 15-12-2010 21:21:00 ]
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_89979266
Wel heel apart, een enkele reis kost 600 euro en een retour 180 (zelfde vlucht) :') :?
pi_89979836
Dat is vrij normaal bij sommige traditionele airlines, zoals KLM. Die willen gewoon retourtjes verkopen, past blijkbaar beter in hun boeking strategie. Het wordt wel steeds minder normaal, je ziet KLM ook steeds meer enkeltjes verkopen op bepaalde routes.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 15 december 2010 @ 22:26:23 #294
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_89979958
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:14 schreef ItaloDancer het volgende:
Wel heel apart, een enkele reis kost 600 euro en een retour 180 (zelfde vlucht) :') :?
Bij de KLM is daar ook echt nooit logica uit te halen.. Als je dan al een retour boekte telde ook vooral het aantal dagen tussen heen en terugvlucht mee.. (<3 absolute HOOFDprijs) En ook nog eens of er dan wel of niet een weekenddagen tussen zat etc..
Vaak niet te betalen. SAS was ALTIJD goedkoper, laat staan price-fighters....

Ik wil alleen maar zeggen, KLM is nu aan het stunten op sommige trajecten... Kijk even op zijn minst! kan je behoorlijk wat geld schelen!
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_89990323
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:20 schreef Mansjester het volgende:
Ik denk dat het het handigst als ik mijn vraag hier stel.

Ik ben van plan ergens in maart/april of mei een lang weekend naar Stockholm te gaan. Na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat een retour vliegticket vanaf Eindhoven naar Stockholm Skavsta 80 euro kost. Vanaf hier kost een buskaartje naar Stockholm nog ongeveer 20 euro.

Vanaf Schiphol zijn alle tickets veel duurder, dus heb ik het er wel voor over om vanaf Eindhoven te gaan. Hebben jullie misschien nog andere handige tips? Of is bovenstaand inderdaad het goedkoopst/handigst.
Er zit wel een soort van daling/stijging in de kaartjes van Ryanair.. Ik geloof dat ze 3 a 4 weken voor vertrekdatum het goedkoopste zijn. Ik ben in ieder geval 1x voor 50 en 1x voor 70 euro gevolgen. Onder de 25 of 26 jaar is je retourticket met de flygbussarna ook maar 170 kronen, want dan val je nog onder 'jongere'!
Oja, en als je vanuit Skavsta komt, en je hebt zo'n vlucht die om 17.05 ofzo aankomt, for gods sake, zorg dat je een eticket hebt geboekt ( flygbussarna.se) en dat je een sprintje trekt naar die bussen. De grote bulk moet namelijk nog een kaartje kopen, en dat betekend dat de bus die staat te wachten zo vol is ( waar jij dan al lachend inzit omdat je al een kaartje had), de volgende bus (die of direct daarna komt, of een halfuur later) waarschijnlijk ook, en dan is het de vraag of de volgende bus nog ruimte heeft... Er passen altijd verrekt veel mensen in een vliegtuig en 5/6 moet naar Stockholm.
pi_89990410
quote:
6s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:09 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Er zit wel een soort van daling/stijging in de kaartjes van Ryanair.. Ik geloof dat ze 3 a 4 weken voor vertrekdatum het goedkoopste zijn. Ik ben in ieder geval 1x voor 50 en 1x voor 70 euro gevolgen. Onder de 25 of 26 jaar is je retourticket met de flygbussarna ook maar 170 kronen, want dan val je nog onder 'jongere'!
M'n ouders konden vorige maand voor 54 euro, inclusief transactie kosten van 10 euro, retour, 2 personen, met ryanair.
pi_90001964
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:26 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Bij de KLM is daar ook echt nooit logica uit te halen.. Als je dan al een retour boekte telde ook vooral het aantal dagen tussen heen en terugvlucht mee.. (<3 absolute HOOFDprijs) En ook nog eens of er dan wel of niet een weekenddagen tussen zat etc..
Vaak niet te betalen. SAS was ALTIJD goedkoper, laat staan price-fighters....

Ik wil alleen maar zeggen, KLM is nu aan het stunten op sommige trajecten... Kijk even op zijn minst! kan je behoorlijk wat geld schelen!
Dit heb ik ook gemerkt, KLM is de laatste paar jaar meestal wel goedkoper dan SAS. Ik vlieg volgende week weer met KLM naar Zweden, het scheelde zo'n honderd euro (voor twee personen) in vergelijking met SAS. Dan vliegen we natuurlijk wel op het meest onmogelijke tijdstip, maar ach, dat hoort er bij. :') Afgelopen zomer vlogen we trouwens weer wel met SAS.

Ik mis de Transavia verbinding tussen Rotterdam en Skavsta. ;( Die vluchten waren echt goedkoop. En het toestel zat ook iedere keer stampesvol, het is me echt een raadsel waarom ze daar ooit mee gestopt zijn.
pi_90002461
Tickets zijn altijd vrij duur, enorm irritant als je een Zweedse vriendin hebt en elke week aan het reizen bent. We eindigen zelden in Amsterdam...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_90010902
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:42 schreef Drive-r het volgende:
Tickets zijn altijd vrij duur, enorm irritant als je een Zweedse vriendin hebt en elke week aan het reizen bent. We eindigen zelden in Amsterdam...
Hoi, ik heb een nieuwe usernaam, in verband met herkenbaarheid van m'n voornaam in m'n oude nickname...

Ik vlieg de laatste tijd redelijk vaak met KLM, via Amsterdam naar Bremen, omdat m'n vriend daar woont. Ik heb nu een ticket voor 125 euro retour, en dan maakt het bijna niet uit of je met ryanair vliegt...plus, je mag 23 kilo bagage meenemen.

Aan de andere kant heb ik laatst een ryanair ticket geboekt voor 8 euro. Daar nog wat bagagekosten bovenop, maar voor 30 euro zal ik klaar zijn, en dat is toch wel heel erg goedkoop..

Conclusie: ik vlieg teveel. Vanaf begin november om het weekend...Zaterdag weer, jippie...Zal wel chaos zijn ivm sneeuw in Amsterdam. Laastst al 5 uur vertraging daardoor gehad en aansluiting gecancelled.
pi_90012244
Petje af voor iedereen met een langeafstandsrelatie. Dat lijkt me een behoorlijke uitdaging om vol te houden, niet alleen in emotioneel opzicht, maar ook logistiek en financieel.

Wat betreft mijn eigen situatie: mijn vriend is Zweeds, maar wij wonen al ruim 7 jaar samen hier in Nederland. We gaan zo'n twee keer per jaar naar Zweden om zijn familie en vrienden te zien. :)
pi_90012477
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:35 schreef spunos het volgende:
Petje af voor iedereen met een langeafstandsrelatie. Dat lijkt me een behoorlijke uitdaging om vol te houden, niet alleen in emotioneel opzicht, maar ook logistiek en financieel.

Wat betreft mijn eigen situatie: mijn vriend is Zweeds, maar wij wonen al ruim 7 jaar samen hier in Nederland. We gaan zo'n twee keer per jaar naar Zweden om zijn familie en vrienden te zien. :)
We hebben het geluk allebei goed te verdienen, dus we zien elkaar bijna elk weekend. Daarbij wat goeie vakanties en werken vanaf thuis, en je hebt bijna een volwaardige relatie _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')