quote:Klopt helemaal. Het briefje komt van het bestuur van de vereniging van eigenaren (Brf = Bostadsrättföreningen). De vereniging heet dus Brynjan.Op vrijdag 29 oktober 2010 08:42 schreef AKnynke het volgende:
[..]
misschien woont diegene van het bestuur wel in het gebouw...zoiets als een vereniging van eigenaren ofzo...
quote:Waar in Stockholm? Ik hou altijd van een koopje...Op vrijdag 29 oktober 2010 08:00 schreef sweboy het volgende:
Mensen die nog een apartement willen kopen in Stockholm? Binnenkort te koop, beschikbaar vanaf ergens in FebruaryMaandag contract tekenen voor het huisje
quote:Tallinn lijkt me heel mooi! Laat je even weten hoe het was? Ga je met de boot trouwens?Op vrijdag 29 oktober 2010 13:13 schreef kirsten. het volgende:
Klinkt goed Sweboy, jammer dat ik een student ben die over 3 maanden weer teruggaatSucces met de verkoop.
Ik ga vanmiddag voor het weekend naar Tallinn toe. Iemand nog aanradertjes daar? We zijn er maar van 10 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds maar dat is toch 8 uur om iets leuks te doen!
Ik moet trouwens zeggen dat het een vreemde gewaarwording is qua geuren om van mijn kamer - naar de gang - naar de keuken te lopen. Gewone normale buitenlucht ( altijd raam open) - volgepoepte babyluier - muffins ( jaja, ben aan het bakken zodat we wat te snacken hebben)
quote:Nice one!Op vrijdag 29 oktober 2010 11:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waar in Stockholm? Ik hou altijd van een koopje...
quote:Iets te ver buiten het centrum voor mij, helaas. Mijn eerste huisje gaat wel lekker centraal worden...
quote:Maar zijn dat net zulke grote schepen als de Vikingline bijvoorbeeld richting Helsinki?Op vrijdag 29 oktober 2010 14:02 schreef AKnynke het volgende:
ik vind tallinn super tof! Lekker door de oude stad lopen, ergens wat lunchen en dan is het waarschijnlijk al tijd om terug naar de boot te gaan! Als een rasechte zweed dan natuurlijk veel alcohol inslaan op de boot!
Oh, en het ontbijt op de boot is lekker!
quote:Bedankt voor je begrip. De sfeer hier in Malmö is momenteel wel rustiger. De ex gangsmembers hebben zich ermee bemoeit, dus er is een tijdje niet meer geschoten. Maar goed, hoelang blijft het rustig? Ik ben tot heden nog niet terug gegaan naar NL. We hebben een appartement gehad en daar trekken we maandag in en dat kost toch allemaal heel wat, dus naar NL ga ik voorlopig niet hihi.Op dinsdag 26 oktober 2010 08:35 schreef AKnynke het volgende:
Jammer, jazy dat je je hier niet echt prettig voelt. Hoe is de sfeer in Malmo op het moment? Ga je vaak terug naar Nederland?
Het zou best kunnen zijn dat je last hebt van een cultuurschok, maar ik ben het met je eens dat je van dit land moet houden om hier gelukkig te zijn.
quote:Ach ik woon hier al zes maanden en heb me altijd wel veilig gevoeld en op mijn gemak. Ik woon ook in de betere wijk en niet in Rosengård ofsow,dus ik vind wel dat je veel te snel een conclusie trekt. Mijn man kan toch niet zomaar zijn baan en huis hier opgeven, het kost wel tijd om naar een andere stad te verhuizen, een andere baan te vinden, een ander huis etc. Ik vind je reactie dan ook niet terecht, maar goed alsnog bedankt.Op woensdag 27 oktober 2010 13:03 schreef amenhörrudu het volgende:
[..]
Malmö is natuurlijk ook totaal niet representatief voor Zweden en ook vrij naīef om daar pas na 6 maanden achter te komen. Ik denk dat je in elke andere stad / dorp beter af was geweest.
Het is een beetje hetzelfde als dat een Ajax-fan in een Rotterdamse volkswijk gaat wonen en dan raar gaat opkijken als hij raar wordt aangekeken als hij in Ajax tenue naar buiten komt.
Misschien wat hard, maar just my two cents.
gr.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 13:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat hard inderdaad. Ze is verhuisd vanwege haar partner, dan heb je weinig keuze en moet je het, ook als mensen er niet positief over zijn, toch proberen. Dat vind ik verder niet naief, dat is gewoon iets uit proberen.
quote:Haha.Op woensdag 27 oktober 2010 15:12 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Want? In Malmö wonen de monsters? Wat is er zo vreselijk anders aan Malmö tov andere steden dan?
quote:Ben het ook met je eens. Ik woon zelf nu in Lindängen en verhuis naar Linham. Ik weet niet of je hier verder bekend bent hoor, ik dacht vermeld het gewoon even.Op woensdag 27 oktober 2010 19:33 schreef Knutknuttsson het volgende:
In sommige stadsdelen van Malmö hebben ze natuurlijk wel grote problemen. Kijk maar naar Rosengård. En als je daar verzeild raakt als buitenstaander dan snap ik wel dat je je even achter je oren krabt (weet niet of ze daar woont, hoor).
En het is natuurlijk helemaal belachelijk dat je kans maakt om neergeschoten te worden, omdat je toevallig een kleurtje hebt. Maar of dat nou typisch voor Malmö is, waag ik te betwijfelen.
quote:Aha, je woont wel in Zweden. Waar precies?Op vrijdag 29 oktober 2010 08:42 schreef AKnynke het volgende:
[..]
misschien woont diegene van het bestuur wel in het gebouw...zoiets als een vereniging van eigenaren ofzo...
Ha, ik vlucht volgende week voor een weekje uit Zweden. Paar dagen Duitsland, paar dagen Nederland want m'n moeder ligt in het ziekenhuis met een gebroken knie, en een heleboel rookworst, zuurkool en drop mee terugnemen...
quote:Zweden zijn daar niet zo sociaal in, dat heb ik al vaker gemerkt. Volgens mij niet kwaad bedoeld, ze staan er gewoon niet bij stil.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:15 schreef AKnynke het volgende:
allemaal zweeds. En nogmaals, ik vind het helemaal niet erg als ze Zweeds spreken, en normaal begrijp ik het meeste ook wel. Maar, als ze vragen of je het begrijpt en dan doorgaan in het Zweeds vind ik wat asociaal...
Misschien heb ik inderdaad te snel geoordeeld; hartelijke excuses daarvoor. Bedoelde het in ieder geval niet als aanval.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 07:14 schreef Yazy_ het volgende:
[..]
Ach ik woon hier al zes maanden en heb me altijd wel veilig gevoeld en op mijn gemak. Ik woon ook in de betere wijk en niet in Rosengård ofsow,dus ik vind wel dat je veel te snel een conclusie trekt. Mijn man kan toch niet zomaar zijn baan en huis hier opgeven, het kost wel tijd om naar een andere stad te verhuizen, een andere baan te vinden, een ander huis etc. Ik vind je reactie dan ook niet terecht, maar goed alsnog bedankt.
*Glas cola over mijn scherm*quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 09:18 schreef AKnynke het volgende:
ik woon in Uppsala...
Gister had ik het even gehad met het werk...Ik ben heel druk bezig met Zweeds leren (na 2 jaar, eindelijk)..Maar, ik begrijp nog lang niet alles, zeker op vrijdagmiddag als ik moe ben en er 10 mensen door elkaar heen aan het praten zijn. Iemand vroeg me: begrijp je waar we het over hebben, en toen zij ik dat ik het vandaag niet begreep. Gingen m'n collega's rustig verder in het Zweeds...
Ik snap best dat ze graag Zweeds praten, en normaal begrijp ik ook best veel. Maar, ze spreken allemaal ook vloeiend engels en ze hadden best naar het Engels kunnen switchen hier!
om die vreselijke spelfout die ik nu zie?quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:36 schreef amenhörrudu het volgende:
[..]
Misschien heb ik inderdaad te snel geoordeeld; hartelijke excuses daarvoor. Bedoelde het in ieder geval niet als aanval.
[..]
*Glas cola over mijn scherm*Maar ze mogen je voor de rest wel?
ahlens (maar dan met tekens die niet zo op m'n toetnsbord zitten), of misschien zelfs wel bij clas ohlson. HenM op dragarbrunsgatan (geloof ik) heeft ook een home afdeling....quote:Op maandag 1 november 2010 21:05 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb trouwens nog een vraagje. Omdat de IKEA bussen alleen maar doordeweeks gaan, het toch wel wat tijd in beslag neemt om op en neer te gaan en ik die tijd nu even niet heb. Ik zoek een winkel waar ik heel cheap ass kussentjes kan halen ( zeg maar formaatje 30/30 of 40/40 ofzo, geen slaap/giga kussens). Hemtex lijkt me nogal duur, maar ik heb er niet echt binnengekeken, alleen in de etalage. Verder weet ik écht niets, ik zit er al dagen over te piekeren. Hebben jullie nog ideeën?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |