abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87437495
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:08 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Maar is dat nou echt typisch zweeds? Pyttipanna? Is toch gewoon aardappel blokjes met vlees en groente (kliekjes) en dat lekker opbakken? Deed mijn moeder in nederland vroeger ook al? ;)
Maar ook met een gebakken ei erop en schijfjes rode bieten?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_87437532
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:08 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Maar is dat nou echt typisch zweeds? Pyttipanna? Is toch gewoon aardappel blokjes met vlees en groente (kliekjes) en dat lekker opbakken? Deed mijn moeder in nederland vroeger ook al? ;)
Toch wel echt Zweeds, vind ik. Al is het maar omdat de blokjes zo lekker klein zijn, er een rauw ei doorheen gaat en je het lekker met rode bieten ofzo eet. Maar goed, zo bijzonder is het ook weer niet, enkel erg lekker...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:11:27 #278
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87437574
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik ga dat echt niet proberen! Je moet voor de gein eens op youtube kijken, genoeg filmpjes waar mensen al overgevend een blikje open maken. Nee dank je....
Ik wel! Ik hou wel van een culinaire uitdaging;) Eens moet je het geprobeerd hebben! als is het maar 1 hapje ;)
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:14:55 #279
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87437794
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:10 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Maar ook met een gebakken ei erop en schijfjes rode bieten?
Nee. Daar heb je gelijk in..Maar ik geloof dat schijfjes rode bieten hier vrij normaal zijn? Zie tenminste in elke tent waar we gaan lunchen wel een bak rode bieten schijfjes in de "salad-bar"?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:23:34 #280
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87438341
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:11 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Ik wel! Ik hou wel van een culinaire uitdaging;) Eens moet je het geprobeerd hebben! als is het maar 1 hapje ;)
ja, ik ken iemand die dat gedaan heeft. Die had het ook nog in de keuken open gemaakt. Niet zo slim!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:30:50 #281
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87438770
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:23 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ja, ik ken iemand die dat gedaan heeft. Die had het ook nog in de keuken open gemaakt. Niet zo slim!
Nee buiten openmaken is zeker het idee! En dan wsl eerst ook maar even op een bbq oid, want rottende vis rauw.. Lijkt me zo slijmerig week qua structuur? Dan ga ik het echt niet wegkrijgen vrees ik ;)
pi_87438965
Je mag het trouwens niet meenemen in het vliegtuig, ontploffingsgevaar door de druk. En dat is geen feestje.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:36:44 #283
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87439149
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Je mag het trouwens niet meenemen in het vliegtuig, ontploffingsgevaar door de druk. En dat is geen feestje.
Achja.. er mag zoveel niet he.. :)
pi_87439288
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:36 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Achja.. er mag zoveel niet he.. :)
Het ding zal maar onploffen. Man, zelfs al ligt ie onder in het bagageruim, onder honderd tassen, dan nog heb je het hele vliegtuig aan het stinken.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:44:08 #285
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87439561
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:39 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Het ding zal maar onploffen. Man, zelfs al ligt ie onder in het bagageruim, onder honderd tassen, dan nog heb je het hele vliegtuig aan het stinken.
Ik durf het risico wel te nemen.. Zoals de tegenstanders van dat verbod zeggen: "ja het zou vergelijkbaar met een terroristische aanslag zijn, maar is er ooit een blik spontaan ontploft dan?"
Als handbagage lijkt me die kans 0.. maar het aan boord krijgen als handbagage is weer een ander verhaal.. dus toch maar gewone bagage dan maar?
Zit serieus te overwegen 2 blikken mee te nemen... 1 in "normale" bagage en 1 in de handbagage... zal er toch wel 1 doorheen komen gok ik? :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:45:24 #286
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87439632
oh wacht.. vergeet die handbagage maar.. <100 gram is er niet..
pi_87446641
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:55 schreef amenhörrudu het volgende:
Zo ook weer in het kikkerlandje...

Lekker weekendje gehad! Vrijdag meteen naar Vete-Katten gegaan, voor mij toch wel een typisch stukje Stockholm (niet alleen omdat ik toen ik jong was daar in de keuken heb gestaan O-) ). Verder nog m'n vastje rondje mtb gedaan bij het slot, uiteraard langs de sauna geweest en tevens familie weer eens in de ogen gekeken.
[..]

Je zit in de goede richting: pyttipanna >:)

Kirsten is het nog gelukt met je klossen wol?
jup, bij de Svenks Hemslojd (oid) hadden ze vrij goedkoop katoen, daar ging het ook mee. De wol heb ik van internet besteld :P De 1e creatie is al gemaakt, alhoewel vrij mislukt: de muffin:

( de link stond nog in de copy paste omdat ik hem net in het haaktopic had geplaatst ;) )
pi_87522700
Leuk schepseltje Kirsten, doe mij maar een paar sokken!

Die Zweden maken jullie wel veel wijs over het eten _O- Denk dat veel Zweden surströmming niet eens kennen, laat staan dat ze het wel eens op hebben. Lijkt me ook niet echt gezond btw.

Mijn moeder belde dat de kranten wel vol stonden van de 4-1 nederlaag, vooral over hoe slecht Zweden was en hoe goed Nederland wel niet was. Toch grappig aangezien voetbal niet echt heel populair is.

gr.
Virgiel = knorrenbloed!
pi_87522876
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:24 schreef amenhörrudu het volgende:

Die Zweden maken jullie wel veel wijs over het eten _O- Denk dat veel Zweden surströmming niet eens kennen, laat staan dat ze het wel eens op hebben. Lijkt me ook niet echt gezond btw.

Mijn moeder belde dat de kranten wel vol stonden van de 4-1 nederlaag, vooral over hoe slecht Zweden was en hoe goed Nederland wel niet was. Toch grappig aangezien voetbal niet echt heel populair is.

gr.
Ik ken surstromming ook echt alleen van verhalen, niemand die het ooit eet in mijn Zweedse kring. Met name de oudere dames hier op werk kennen het nog, en eentje heeft zelfs haar Britse man zover gekregen - die gaan dus elke zomer naar hun vakantiehuisje om dat spul te kanen :Y)
pi_87522991
quote:

gr.
Haha ja zo ver ben ik nog niet.. Dit moest een muffin zijn en geen dame met een hoedje op!

Ik werd gister in de bus gewaarschuwd door een oude man. Hij vroeg welke taal ik en een studiegenoot spraken, en toen het antwoord 'Dutch' was, zei hij 'Ooh, don't say that out loud here dear, Not untill next week. You crushed us to hard with the soccer-match'. _O-
  donderdag 14 oktober 2010 @ 08:44:57 #291
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87523022
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:42 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Haha ja zo ver ben ik nog niet.. Dit moest een muffin zijn en geen dame met een hoedje op!

Ik werd gister in de bus gewaarschuwd door een oude man. Hij vroeg welke taal ik en een studiegenoot spraken, en toen het antwoord 'Dutch' was, zei hij 'Ooh, don't say that out loud here dear, Not untill next week. You crushed us to hard with the soccer-match'. _O-
M'n collega's gaven gister ook alleen maar af over het slechte spel van Zweden.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 11:55:34 #292
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87527924
ik bedacht me net nog wat typisch Zweeds eten: ärtsoppa och pankakor!

Het is weer Donderdag! :)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:06:42 #293
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87532211
quote:

Denk dat veel Zweden surströmming niet eens kennen, laat staan dat ze het wel eens op hebben. Lijkt me ook niet echt gezond btw.
Ehh niet kennen? Het ligt in in 3 soorten blikken in elke supermarkt man?! Maar inderdaad.. Het gegeten hebben is wat anders. 1 collega hier eet het wel.. Had zelfs wat meegenomen naar het "kreeftenfeestje" laatst.. De rest blijft er verre van.

Is dat niet typisch Zweeds trouwens? Kreeftjes eten met stomme hoedjes op en om de zoveel tijd even stoppen, liedje zingen en van die gore aquavit naar binnen slaan? Ik moet zeggen.. Hoe langer het duurt, hoe leuker het wordt, dat dan weer wel ;)
pi_87534236
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:06 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Ehh niet kennen? Het ligt in in 3 soorten blikken in elke supermarkt man?! Maar inderdaad.. Het gegeten hebben is wat anders. 1 collega hier eet het wel.. Had zelfs wat meegenomen naar het "kreeftenfeestje" laatst.. De rest blijft er verre van.

Is dat niet typisch Zweeds trouwens? Kreeftjes eten met stomme hoedjes op en om de zoveel tijd even stoppen, liedje zingen en van die gore aquavit naar binnen slaan? Ik moet zeggen.. Hoe langer het duurt, hoe leuker het wordt, dat dan weer wel ;)
Crayfish parties *O*

En

Midsummer *O*
pi_87534932
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:06 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Kreeftjes met stomme hoedjes op of Zweden met stomme hoedjes op? Ik heb er echt nog nooti van gehoord, wat is aquavit?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 15:35:41 #296
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87535405
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:23 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Kreeftjes met stomme hoedjes op of Zweden met stomme hoedjes op? Ik heb er echt nog nooti van gehoord, wat is aquavit?
Zweden met stomme hoedjes ;) Naja, en 1 nederlander bij dit feestje.. Er was zelfs speciale verlichting! Ipv kerst, kreeftfeest verlichting. Apart wel.. Maar reuze gezellig..
Ziet er dan zo uit ongeveer (plaatje via google ergens vandaan gepikt, onze hoedjes waren blauw :)..)

Aquavit is sterke drank.. Heb ook geen idee wat het nu precies is, maar ik vind het niet zo lekker eerlijk gezegd.. Kwestie van borrelglaasje snel naar binnen gieten dus :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aquavit

[ Bericht 4% gewijzigd door Eg_Wel op 14-10-2010 15:45:09 ]
  donderdag 14 oktober 2010 @ 15:47:28 #297
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87535856
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Crayfish parties *O*

En

Midsummer *O*
Op een crayfish party heb ik blijkbaar voor het eerst met m'n vriend gezoend. Ik weet het alleen niet meer.

God, wat stonken mijn handen de volgende dag, en wat was dat slecht voor de kater...
pi_87536830
We hebben in Londen altijd crayfish parties met 50/50 Zweden en Nederlanders. De eerste keer speelden de Zweden vals, ze dronken halve flesjes en de Nederlanders hadden het iets te laat door... Na een uur of wat ging de eerste al een "tukkie" doen in een hoekje. _O-
  donderdag 14 oktober 2010 @ 16:50:51 #299
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_87538218
ik vind crayfish eigenlijk heel erg vies. Daarom gaat het ook zo snel, veel drinken en weinig eten...
  donderdag 14 oktober 2010 @ 16:55:14 #300
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_87538420
Vies? Ik vind het juist heerlijk! Zou het in Nederland ook wel eens willen eten, maar geen idee waar ik die kreeftjes zou kunnen krijgen. In vishandels e.d. zie je vaak alleen de "echte grote" kreeft zeg maar? Ze liggen iig niet zoals hier in het diepvriesvak van de supermarkt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')