Maar ook met een gebakken ei erop en schijfjes rode bieten?quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:08 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Maar is dat nou echt typisch zweeds? Pyttipanna? Is toch gewoon aardappel blokjes met vlees en groente (kliekjes) en dat lekker opbakken? Deed mijn moeder in nederland vroeger ook al?
Toch wel echt Zweeds, vind ik. Al is het maar omdat de blokjes zo lekker klein zijn, er een rauw ei doorheen gaat en je het lekker met rode bieten ofzo eet. Maar goed, zo bijzonder is het ook weer niet, enkel erg lekker...quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:08 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Maar is dat nou echt typisch zweeds? Pyttipanna? Is toch gewoon aardappel blokjes met vlees en groente (kliekjes) en dat lekker opbakken? Deed mijn moeder in nederland vroeger ook al?
Ik wel! Ik hou wel van een culinaire uitdaging;) Eens moet je het geprobeerd hebben! als is het maar 1 hapjequote:Op maandag 11 oktober 2010 22:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik ga dat echt niet proberen! Je moet voor de gein eens op youtube kijken, genoeg filmpjes waar mensen al overgevend een blikje open maken. Nee dank je....
Nee. Daar heb je gelijk in..Maar ik geloof dat schijfjes rode bieten hier vrij normaal zijn? Zie tenminste in elke tent waar we gaan lunchen wel een bak rode bieten schijfjes in de "salad-bar"?quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:10 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Maar ook met een gebakken ei erop en schijfjes rode bieten?
ja, ik ken iemand die dat gedaan heeft. Die had het ook nog in de keuken open gemaakt. Niet zo slim!quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:11 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Ik wel! Ik hou wel van een culinaire uitdaging;) Eens moet je het geprobeerd hebben! als is het maar 1 hapje
Nee buiten openmaken is zeker het idee! En dan wsl eerst ook maar even op een bbq oid, want rottende vis rauw.. Lijkt me zo slijmerig week qua structuur? Dan ga ik het echt niet wegkrijgen vrees ikquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:23 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ja, ik ken iemand die dat gedaan heeft. Die had het ook nog in de keuken open gemaakt. Niet zo slim!
Achja.. er mag zoveel niet he..quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Je mag het trouwens niet meenemen in het vliegtuig, ontploffingsgevaar door de druk. En dat is geen feestje.
Het ding zal maar onploffen. Man, zelfs al ligt ie onder in het bagageruim, onder honderd tassen, dan nog heb je het hele vliegtuig aan het stinken.quote:
Ik durf het risico wel te nemen.. Zoals de tegenstanders van dat verbod zeggen: "ja het zou vergelijkbaar met een terroristische aanslag zijn, maar is er ooit een blik spontaan ontploft dan?"quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:39 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Het ding zal maar onploffen. Man, zelfs al ligt ie onder in het bagageruim, onder honderd tassen, dan nog heb je het hele vliegtuig aan het stinken.
jup, bij de Svenks Hemslojd (oid) hadden ze vrij goedkoop katoen, daar ging het ook mee. De wol heb ik van internet besteldquote:Op zondag 10 oktober 2010 21:55 schreef amenhörrudu het volgende:
Zo ook weer in het kikkerlandje...
Lekker weekendje gehad! Vrijdag meteen naar Vete-Katten gegaan, voor mij toch wel een typisch stukje Stockholm (niet alleen omdat ik toen ik jong was daar in de keuken heb gestaan). Verder nog m'n vastje rondje mtb gedaan bij het slot, uiteraard langs de sauna geweest en tevens familie weer eens in de ogen gekeken.
[..]
Je zit in de goede richting: pyttipanna![]()
Kirsten is het nog gelukt met je klossen wol?
Ik ken surstromming ook echt alleen van verhalen, niemand die het ooit eet in mijn Zweedse kring. Met name de oudere dames hier op werk kennen het nog, en eentje heeft zelfs haar Britse man zover gekregen - die gaan dus elke zomer naar hun vakantiehuisje om dat spul te kanenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 08:24 schreef amenhörrudu het volgende:
Leuk schepseltje Kirsten, doe mij maar een paar sokken!
Die Zweden maken jullie wel veel wijs over het etenDenk dat veel Zweden surströmming niet eens kennen, laat staan dat ze het wel eens op hebben. Lijkt me ook niet echt gezond btw.
Mijn moeder belde dat de kranten wel vol stonden van de 4-1 nederlaag, vooral over hoe slecht Zweden was en hoe goed Nederland wel niet was. Toch grappig aangezien voetbal niet echt heel populair is.
gr.
Haha ja zo ver ben ik nog niet.. Dit moest een muffin zijn en geen dame met een hoedje op!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 08:24 schreef amenhörrudu het volgende:
Leuk schepseltje Kirsten, doe mij maar een paar sokken!
Die Zweden maken jullie wel veel wijs over het etenDenk dat veel Zweden surströmming niet eens kennen, laat staan dat ze het wel eens op hebben. Lijkt me ook niet echt gezond btw.
Mijn moeder belde dat de kranten wel vol stonden van de 4-1 nederlaag, vooral over hoe slecht Zweden was en hoe goed Nederland wel niet was. Toch grappig aangezien voetbal niet echt heel populair is.
gr.
M'n collega's gaven gister ook alleen maar af over het slechte spel van Zweden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 08:42 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Haha ja zo ver ben ik nog niet.. Dit moest een muffin zijn en geen dame met een hoedje op!
Ik werd gister in de bus gewaarschuwd door een oude man. Hij vroeg welke taal ik en een studiegenoot spraken, en toen het antwoord 'Dutch' was, zei hij 'Ooh, don't say that out loud here dear, Not untill next week. You crushed us to hard with the soccer-match'.
Ehh niet kennen? Het ligt in in 3 soorten blikken in elke supermarkt man?! Maar inderdaad.. Het gegeten hebben is wat anders. 1 collega hier eet het wel.. Had zelfs wat meegenomen naar het "kreeftenfeestje" laatst.. De rest blijft er verre van.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 08:24 schreef amenhörrudu het volgende:
Denk dat veel Zweden surströmming niet eens kennen, laat staan dat ze het wel eens op hebben. Lijkt me ook niet echt gezond btw.
Crayfish partiesquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:06 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Ehh niet kennen? Het ligt in in 3 soorten blikken in elke supermarkt man?! Maar inderdaad.. Het gegeten hebben is wat anders. 1 collega hier eet het wel.. Had zelfs wat meegenomen naar het "kreeftenfeestje" laatst.. De rest blijft er verre van.
Is dat niet typisch Zweeds trouwens? Kreeftjes eten met stomme hoedjes op en om de zoveel tijd even stoppen, liedje zingen en van die gore aquavit naar binnen slaan? Ik moet zeggen.. Hoe langer het duurt, hoe leuker het wordt, dat dan weer wel
Kreeftjes met stomme hoedjes op of Zweden met stomme hoedjes op? Ik heb er echt nog nooti van gehoord, wat is aquavit?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:06 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Ehh niet kennen? Het ligt in in 3 soorten blikken in elke supermarkt man?! Maar inderdaad.. Het gegeten hebben is wat anders. 1 collega hier eet het wel.. Had zelfs wat meegenomen naar het "kreeftenfeestje" laatst.. De rest blijft er verre van.
Is dat niet typisch Zweeds trouwens? Kreeftjes eten met stomme hoedjes op en om de zoveel tijd even stoppen, liedje zingen en van die gore aquavit naar binnen slaan? Ik moet zeggen.. Hoe langer het duurt, hoe leuker het wordt, dat dan weer wel
Zweden met stomme hoedjesquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:23 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Kreeftjes met stomme hoedjes op of Zweden met stomme hoedjes op? Ik heb er echt nog nooti van gehoord, wat is aquavit?
Op een crayfish party heb ik blijkbaar voor het eerst met m'n vriend gezoend. Ik weet het alleen niet meer.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |