Ik heb in geen van de delen gezegd dat depressie te genezen is. Nee, denk het niet. Maar een depressie is niet terminaal. De zelfmoordpoging is een gevolg van de depressie maar het is ook een momentopname. Genoeg mensen die na een poging inzien dat het leven toch wel de moeite waard is.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:48 schreef roos85 het volgende:
[..]
dat weet ik, daarom heb ik het woord ongeleeslijk ipv terminaal gebruikt
Als je niet had gereageerd kon je het topic verder gewoon negeren.quote:
Nee. Denk niet dat we dat te weten komen. Bij elke andere BN'er had Verlinde het allang bekendgemaakt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:50 schreef BasEnAad het volgende:
Is trouwens al bekend hoe hij er een eind aan heeft gemaakt?
het enige wat je aan het doen bent is de boel keihard veroordelen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:50 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik heb in geen van de delen gezegd dat depressie te genezen is. Nee, denk het niet. Maar een depressie is niet terminaal. De zelfmoordpoging is een gevolg van de depressie maar het is ook een momentopname. Genoeg mensen die na een poging inzien dat het leven toch wel de moeite waard is.
Nee, we gaan het nu hebben over Isa Hoes.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:52 schreef Loveless85 het volgende:
Jaaaaaaaa nog een deel bekvechten over het 'pak' van Reinout en of zelfmoord wel of niet egoistisch is
Nou ja, het kan toch niet anders dan dat dat een keer uitlekt?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:53 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee. Denk niet dat we dat te weten komen. Bij elke andere BN'er had Verlinde het allang bekendgemaakt.
Sja. Het maakt niet veel uit verder. Mesjes, pillen, touw.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:53 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nou ja, het kan toch niet anders dan dat dat een keer uitlekt?
Niet dat het me heel erg boeit hoor.
Bij optie 1 en 3 zie je anders uiterlijk er nog flink nasty uit. Bij 2 niet. Dus zeker aangezien hij het op een woensdagmiddag deed (toch?) zou het toch nog wel enigszins getuigen van zorgen om z'n vrouw en nageslacht als hij het 'netjes' deedquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:55 schreef Stefan het volgende:
[..]
Sja. Het maakt niet veel uit verder. Mesjes, pillen, touw.
Alle drie de methodes zijn traumatiserend voor Isa Hoes.
Waarom gaan mensen met een deathwish niet gewoon op missie naar Afghanistan of in het Vreemdelingenlegioen.
Met pillen lig je ook niet altijd vredig in je bedje te slapen hoor... Het menselijk lichaam wil er in tijden van distress nog wel eens wat uit gooien. Een maagbloeding is bijv. helemaal geen gek gevolg van flink agressieve pillen....quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Bij optie 1 en 3 zie je anders uiterlijk er nog flink nasty uit. Bij 2 niet. Dus zeker aangezien hij het op een woensdagmiddag deed (toch?) zou het toch nog wel enigszins getuigen van zorgen om z'n vrouw en nageslacht als hij het 'netjes' deed
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:59 schreef formerjellybean het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik die reactie een beetje kortzichtig dat iemand zijn keuze niet gerespecteerd mag worden.
Je weet niet wat voor innerlijke strijd die persoon heeft en ok het is niet iets wat ik zou doen, maar ik kan zo'n keuze wel begrijpen.
Als een persoon psychisch heel erg lijdt onder zijn eigen leven en geen andere uitweg ziet dan respecteer ik die keuze.
Bij die ene vriend van mij stond in zijn rouw advertentie : als het leven op aarde lijden is dan komt de dood als een bevrijding , en ik kan me voorstellen dat er mensen die het zo voelen wie ben jij dan om dat te veroordelen.
Linkjes naar de vorige delen enzo daarentegen.quote:
Het lijkt me nog steeds stukken netter dan iemand met een gebroken nek vinden of doorgesneden polsen en een plas bloed.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Met pillen lig je ook niet altijd vredig in je bedje te slapen hoor... Het menselijk lichaam wil er in tijden van distress nog wel eens wat uit gooien. Een maagbloeding is bijv. helemaal geen gek gevolg van flink agressieve pillen....
iemand die zich verhangen heeft zal er ook niet al te fris uitzienquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het lijkt me nog steeds stukken netter dan iemand met een gebroken nek vinden of doorgesneden polsen en een plas bloed.
Dat bedoel ik dus met gebroken nekquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:08 schreef roos85 het volgende:
[..]
iemand die zich verhangen heeft zal er ook niet al te fris uitzien
Natuurlijk is dat zo, beeldvorming doet een hoop.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:18 schreef mootie het volgende:
Ik vraag me af of de reacties ook afhangen van de persoon. Kamerling werd over het algemeen gezien als een sympathieke kerel.
Zouden we anders reageren als heb bijv. die dikke van BNTM was?
Dat is niet eerlijk.quote:
Ok, explicieter dan,quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het lijkt me nog steeds stukken netter dan iemand met een gebroken nek vinden of doorgesneden polsen en een plas bloed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, explicieter dan,Ben ik met je eens Brighteyes..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan hebben weinig mensen het hier nog over de invloed die zoiets op een gezin heeft. Isa heeft al eens vaker tegen Anthonie gezegd dat ze hem niet altijd maar kon dragen. Ik kan me voorstellen dat er dan naast je depressie ook een enorm schuldgevoel bijkomt naar de mensen die van je houden. Ik kan me voorstellen dat toekijken hoe jouw depressie je hele gezin naar beneden trekt en niet weten hoe je het beter kunt doen/maken ook een reden kan zijn om niet meer verder te willen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:06 schreef Lastpost het volgende:
Zelfmoord blijft natuurlijk altijd een momentopname, je weet namelijk nooit hoe je leven er over enkele jaren uit ziet en hoe je zelf in het leven staat.
Maar duidelijk is dat hij het niet meer zag zitten om zo nog jaren door te gaan en ik kan daar prima respect voor hebben, ook al laat ie kinderen en een vrouw achter.
En of je nu kanker hebt of zwaar depressief bent, dat doet er dan voor mij weinig toe, hij heeft op dat moment de afweging gemaakt en vond het tijd om ermee te stoppen, stoppen met de pijn, het lijden en je moet niet vergeten dat zo iemand de wereld totaal anders ziet en beleeft en wat voor een buitenstaander een mooie dag lijkt als je hem observeert, kan voor hem een zoveelste helse dag zijn.
Hoe dan ook, treurig maar begrijpelijk en o zo pijnlijk voor de nabestaanden.
Ik doe niet aan dat lapo-dus-nieuw-deel openen gezeik.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:21 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is niet eerlijk.
roos85 had de lapo: Antonie Kamerling overleden #4 dus hier verder: Antonie Kamerling overleden # 5
Stefan dacht alleen maar dat ´ie de lapo had, omdat ´ie niet snapt dat een topic 300 posts heeft na de OP.
Voor reeksen misschien, maar dit is geen reeks maar het vijfde deel van een tijdelijk nieuwsfeit.quote:
Ik heb daar nergens iets van gezien/gehoord hoor...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:19 schreef missyB het volgende:
Er is inmiddels wel bekend hoe hij zelfmoord heeft gepleegd.
de dochter van de begrafenisondernemer blaatte dr wafel voorbij en zette het op haar hyves.
Srsly!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:19 schreef missyB het volgende:
de dochter van de begrafenisondernemer blaatte dr wafel voorbij en zette het op haar hyves.
En hóe dan? Dat is natuurlijk de hamvraag.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:19 schreef missyB het volgende:
Dat zei ik toch. Als je een beetje ballen hebt als suicidaal figuur dan kies je voor het touw.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:28 schreef missyB het volgende:
De begrafenisondernemer zou het niet bewust vertld hebben maar zij zou het hebben opgevangen van haar vader.
Anthonie zou zich hebben opgehangen.
Apart, daar zie je meestal toch wel wat van in het gezicht en zeker de nek. En het was een open kist, toch?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:28 schreef missyB het volgende:
De begrafenisondernemer zou het niet bewust vertld hebben maar zij zou het hebben opgevangen van haar vader.
dan is de opmerking van Albert,over dat de politie onderzoek deed of hij geen hulp erbij had gehad, goed te plaatsenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:28 schreef missyB het volgende:
Valt allemaal te weg te poetsen met kleding, kunstingrepen en makeup. Ik heb eens een docu gezien over lijken funeral ready maken. Ongelofelijk hoe ze iemand die er erg aan toe is bij zijn dood er weer enigzins appetijtelijk kunnen laten uitzien.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Apart, daar zie je meestal toch wel wat van in het gezicht en zeker de nek. En het was een open kist, toch?
Heb ik ook weleens gezien ja, kunnen ze heel mooi.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Valt allemaal te weg te poetsen met kleding, kunstingrepen en makeup. Ik heb eens een docu gezien over lijken funeral ready maken. Ongelofelijk hoe ze iemand die er erg aan toe is bij zijn dood er weer enigzins appetijtelijk kunnen laten uitzien.
Ik heb les gehad van iemand die bij het Nederlandse Rampen Identificatie Team zit en oa. les geeft in het verzorgen van overledenen en idd kunnen ze in principe alles.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Heb ik ook weleens gezien ja, kunnen ze heel mooi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
QFTquote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:28 schreef Chelle23 het volgende:
Wat een onzin, hier een beetje roepen dat die en die ze mond voorbij heeft gepraat, maar dat het alleen nergens terug te vinden is..
Beetje interesant doen met niets
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:28 schreef Chelle23 het volgende:
Wat een onzin, hier een beetje roepen dat die en die ze mond voorbij heeft gepraat, maar dat het alleen nergens terug te vinden is..
Beetje interesant doen met niets
Neuh. Vroeg of laat duikt het toch op in de media.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vraag me bijv. af of FOK dat soort berichten bijv. ook zou hebben verwijderd van het forum...
Ik zou er een FP nieuwsbericht van maken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:39 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vraag me bijv. af of FOK dat soort berichten bijv. ook zou hebben verwijderd van het forum...
Ja en dan? Daarop masturberen ofzoquote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik zou er een FP nieuwsbericht van maken.
Nee, dat doe ik op nieuws over Miley Cyrus.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja en dan? Daarop masturberen ofzo?
Ach, waarom zou hij het niet doen? Iedereen wil het toch weten...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:49 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja en dan? Daarop masturberen ofzo?
Ja ok, maar zo vond ik het overkomen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:12 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ach, waarom zou hij het niet doen? Iedereen wil het toch weten...
Mwah, ik heb niet zo'n behoefte aan die informatie. Ik ga er sowieso vanuit dat hij zich heeft opgehangen; effectief, en volgens mij een typisch mannelijke methode. Mannen zijn ook vaker succesvol met zelfmoord, hoorde ik laatst. Vrouwen kiezen eerder de 'zachte' methode, pillen dus, maar die worden dan ook vaker wakker in het ziekenhuisquote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:12 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ach, waarom zou hij het niet doen? Iedereen wil het toch weten...
Sja, maar de media kan moeilijk rekening houden met waar jij behoefte aan hebt natuurlijk,. Je kan iig eventuele nieuwsberichten waar dan ook overslaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:15 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Mwah, ik heb niet zo'n behoefte aan die informatie.
Ik concludeerde dit nav het vele vragen of het al bekend is en de reacties op het bericht dat het uit was gelekt. Kan zelf prima leven met het feit als het nooit naar buiten komt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:15 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Mwah, ik heb niet zo'n behoefte aan die informatie. Ik ga er sowieso vanuit dat hij zich heeft opgehangen; effectief, en volgens mij een typisch mannelijke methode. Mannen zijn ook vaker succesvol met zelfmoord, hoorde ik laatst. Vrouwen kiezen eerder de 'zachte' methode, pillen dus, maar die worden dan ook vaker wakker in het ziekenhuis
Quoted For Truthquote:
De media hoeven geen rekening te houden met mijn behoeften, en als het wel naar buiten komt - zal wel gebeuren, hoor - hoef ik er ook niet om te huilen. Maar het lijkt me duidelijk dat elke krant (of tijdschrift) dat over deze details bericht, zich diep moet schamen. Het is geen nieuws; het nieuws was de zelfmoord. De rest is ramptoerisme. Bovendien vind ik dat je best rekening mag houden met de nabestaanden, die dit blijkbaar voor zichzelf willen houden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:26 schreef Stefan het volgende:
Sja, maar de media kan moeilijk rekening houden met waar jij behoefte aan hebt natuurlijk,. Je kan iig eventuele nieuwsberichten waar dan ook overslaan.
en dat vond jezelf zeker ook?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:33 schreef Stefan het volgende:
Overigens wel apart. In mijn herinnering vond iedereen Herman Brood een held na zijn zelfmoord.
Neehoor, Brood was een egoistosche zak. Al was het alleen al omdat iemand net op de grond had kunnen lopen op de plek waar hij terechtkwam.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:06 schreef roos85 het volgende:
[..]
en dat vond jezelf zeker ook?
alleen bij Antonie vind je het maar laf...
waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:41 schreef PabloLopez het volgende:
wel kut dat zo veel mensen hem mistten, vooral onze BN'ertjes.
jammer dat ze er niet waren toen hij nog lucht uitblies
En dat maakt zelfmoordneigingen/pogingen een momentopname.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:34 schreef Lovechild het volgende:
Overigens Stefan, wat ik me nog zat te bedenken: ik heb jou diverse malen zien zeggen dat er toch ook mensen zijn die na een depressie of zelfs zelfmoordpoging weer van het leven hebben leren genieten. Maar het gaat er niet altijd om dat je niet meer van het leven kunt genieten, het gaat ook "gewoon" vaak om rust willen in je hoofd.
Kamerling heeft jaren geleden in een interview gezegd dat hij zich levend dood voelde...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
En dat maakt zelfmoordneigingen/pogingen een momentopname.
Ik vraag me dan af hoe zoiets naar buiten komt... als het al waar is.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:08 schreef ramono het volgende:
Zo las ik ergens op een forum dat Isa die week had gezegd dat als het zo door zou gaan ze weg zou gaan. Tja....
Toch blijft het een momentopname, waarom zou je het op dag 1714 wel doen als het die vorige 1713 dagen niet deed?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:23 schreef roos85 het volgende:
[..]
Kamerling heeft jaren geleden in een interview gezegd dat hij zich levend dood voelde...
als iemand dat jaren voelt kan je het geen momentopname meer noemen
lees dit maar eens:quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:41 schreef PabloLopez het volgende:
wel kut dat zo veel mensen hem mistten, vooral onze BN'ertjes.
jammer dat ze er niet waren toen hij nog lucht uitblies
Dat zei Albert vorige week donderdag ook al dat het niet als een verrassing was voor de familie, vrienden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:30 schreef senesta het volgende:
Als je de mensen om hem heen moet geloven (en waarom zou je dat niet doen) kwam het niet onverwachts dus dan lijkt het me geen momentopname.
Het is altijd een momentopname. Waarom was hij een maand, week of dag eerder nog niet tegen een boom gereden dan of was hij van een brug gesprongen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:30 schreef senesta het volgende:
Als je de mensen om hem heen moet geloven (en waarom zou je dat niet doen) kwam het niet onverwachts dus dan lijkt het me geen momentopname.
Je maakt je er nog wel druk om hequote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is altijd een momentopname. Waarom was hij een maand, week of dag eerder nog niet tegen een boom gereden dan of was hij van een brug gesprongen.
voor iemand die het zo veroordeelt dring je wel erg jouw visie en mening over het geheel opquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is altijd een momentopname. Waarom was hij een maand, week of dag eerder nog niet tegen een boom gereden dan of was hij van een brug gesprongen.
Hij benadert het als een rationeel iets...Hij maakt de fout dat die mensen onder alle omstandigheden een keuze kunnen maken. En dat is nou precies de crux.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:02 schreef roos85 het volgende:
[..]
voor iemand die het zo veroordeelt dring je wel erg jouw visie en mening over het geheel op
Misschien bouwt het zich ook op? Volgens mij gaan er weinig mensen van het besef niet meer te willen leven direct patsboem geheel impulsief over op suicide, maar zit daar een soort overgangsperiode in.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het lijkt of je met dat woord 'momentopname' zegt dat hij schuld heeft (aan iets doms of impulsiefs), terwijl de kans toch vrij groot is dat de schuld bij zijn medicatie lag - antidepressiva zijn in dat opzicht verraderlijk, en het schijnt vaker voor te komen dat mensen door het gebruik van die medicijnen iets onherstelbaars doen. Ervan uitgaande dat hij al langer aan een serieuze depressie leed, lijkt zoiets me niet ondenkbaar. Een dag/week/maand kan ook met (of juist zonder) medicijnen een groot verschil maken. Het blijft een momentopname, maar ik denk dat hij, juist omdat hij vrouw en kinderen heeft achtergelaten, heel diep wanhopig was (en niet zichzelf).quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:37 schreef Stefan het volgende:
het zou kunnen dat hij manisch geweest is, dat hij daarom "vrolijk" op de buitenwereld overkwam..quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:07 schreef Leandra het volgende:
In de Elsevier van deze week een stukje over manisch depressieven, naar aanleiding van de zelfmoord van Kamerling en daarin wordt gesteld dat hij ook manisch depressief zou zijn geweest....
Nee. Wat ik zeg is dat als hij was opgenomen een paar dagen ervoor of dat als Isa hem had betrapt dat hij nu nog had geleefd en er ook een kans was dat er geen recidive zou plaatsvinden, omdat hij dan andere medicatie en therapie had gekregen en dan misschien inzag dat het leven helemaal niet zo slecht en zwart is.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:05 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het lijkt of je met dat woord 'momentopname' zegt dat hij schuld heeft (aan iets doms of impulsiefs),
als, als, alsquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee. Wat ik zeg is dat als hij was opgenomen een paar dagen ervoor of dat als Isa hem had betrapt dat hij nu nog had geleefd en er ook een kans was dat er geen recidive zou plaatsvinden, omdat hij dan andere medicatie en therapie had gekregen en dan misschien inzag dat het leven helemaal niet zo slecht en zwart is.
Ja, of die niet opgenomen worden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:11 schreef roos85 het volgende:
[..]
als, als, als![]()
er zijn maar zat mensen die zelfmoord plegen als ze opgenomen zijn, dus dat is een non - argument
ja komt ook zo vaak voor, of als er een ouder belt "nou mevrouw/meneer, u klinkt nog zo kalm, dat kan geen crisis zijn"quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:17 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ja, of die niet opgenomen worden.
Iemand uit mijn kennissenkring heeft in het weekend voor ze overleed de crisisdienst gebeld dat ze het niet meer trok. "Nou mevrouw, u klinkt nog zo helder en uw man is er toch? Dat komt wel goed hoor" Niet dus
Onzin.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:08 schreef Stefan het volgende:
Neehoor, Brood was een egoistosche zak. Al was het alleen al omdat iemand net op de grond had kunnen lopen op de plek waar hij terechtkwam.
En was ook met de juiste medicatie niet te redden geweest, volgens Hoes.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:55 schreef Stefan het volgende:
Onno Hoes net bij PenW
Anthonie was dus bipolair met grote hoogtes en diepe dalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |