En dat maakt zelfmoordneigingen/pogingen een momentopname.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:34 schreef Lovechild het volgende:
Overigens Stefan, wat ik me nog zat te bedenken: ik heb jou diverse malen zien zeggen dat er toch ook mensen zijn die na een depressie of zelfs zelfmoordpoging weer van het leven hebben leren genieten. Maar het gaat er niet altijd om dat je niet meer van het leven kunt genieten, het gaat ook "gewoon" vaak om rust willen in je hoofd.
Kamerling heeft jaren geleden in een interview gezegd dat hij zich levend dood voelde...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
En dat maakt zelfmoordneigingen/pogingen een momentopname.
Ik vraag me dan af hoe zoiets naar buiten komt... als het al waar is.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:08 schreef ramono het volgende:
Zo las ik ergens op een forum dat Isa die week had gezegd dat als het zo door zou gaan ze weg zou gaan. Tja....
Toch blijft het een momentopname, waarom zou je het op dag 1714 wel doen als het die vorige 1713 dagen niet deed?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:23 schreef roos85 het volgende:
[..]
Kamerling heeft jaren geleden in een interview gezegd dat hij zich levend dood voelde...
als iemand dat jaren voelt kan je het geen momentopname meer noemen
lees dit maar eens:quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:41 schreef PabloLopez het volgende:
wel kut dat zo veel mensen hem mistten, vooral onze BN'ertjes.
jammer dat ze er niet waren toen hij nog lucht uitblies
Dat zei Albert vorige week donderdag ook al dat het niet als een verrassing was voor de familie, vrienden.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:30 schreef senesta het volgende:
Als je de mensen om hem heen moet geloven (en waarom zou je dat niet doen) kwam het niet onverwachts dus dan lijkt het me geen momentopname.
Het is altijd een momentopname. Waarom was hij een maand, week of dag eerder nog niet tegen een boom gereden dan of was hij van een brug gesprongen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 19:30 schreef senesta het volgende:
Als je de mensen om hem heen moet geloven (en waarom zou je dat niet doen) kwam het niet onverwachts dus dan lijkt het me geen momentopname.
Je maakt je er nog wel druk om hequote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is altijd een momentopname. Waarom was hij een maand, week of dag eerder nog niet tegen een boom gereden dan of was hij van een brug gesprongen.
voor iemand die het zo veroordeelt dring je wel erg jouw visie en mening over het geheel opquote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is altijd een momentopname. Waarom was hij een maand, week of dag eerder nog niet tegen een boom gereden dan of was hij van een brug gesprongen.
Hij benadert het als een rationeel iets...Hij maakt de fout dat die mensen onder alle omstandigheden een keuze kunnen maken. En dat is nou precies de crux.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:02 schreef roos85 het volgende:
[..]
voor iemand die het zo veroordeelt dring je wel erg jouw visie en mening over het geheel op
Misschien bouwt het zich ook op? Volgens mij gaan er weinig mensen van het besef niet meer te willen leven direct patsboem geheel impulsief over op suicide, maar zit daar een soort overgangsperiode in.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het lijkt of je met dat woord 'momentopname' zegt dat hij schuld heeft (aan iets doms of impulsiefs), terwijl de kans toch vrij groot is dat de schuld bij zijn medicatie lag - antidepressiva zijn in dat opzicht verraderlijk, en het schijnt vaker voor te komen dat mensen door het gebruik van die medicijnen iets onherstelbaars doen. Ervan uitgaande dat hij al langer aan een serieuze depressie leed, lijkt zoiets me niet ondenkbaar. Een dag/week/maand kan ook met (of juist zonder) medicijnen een groot verschil maken. Het blijft een momentopname, maar ik denk dat hij, juist omdat hij vrouw en kinderen heeft achtergelaten, heel diep wanhopig was (en niet zichzelf).quote:Op donderdag 14 oktober 2010 23:37 schreef Stefan het volgende:
het zou kunnen dat hij manisch geweest is, dat hij daarom "vrolijk" op de buitenwereld overkwam..quote:Op zondag 17 oktober 2010 10:07 schreef Leandra het volgende:
In de Elsevier van deze week een stukje over manisch depressieven, naar aanleiding van de zelfmoord van Kamerling en daarin wordt gesteld dat hij ook manisch depressief zou zijn geweest....
Nee. Wat ik zeg is dat als hij was opgenomen een paar dagen ervoor of dat als Isa hem had betrapt dat hij nu nog had geleefd en er ook een kans was dat er geen recidive zou plaatsvinden, omdat hij dan andere medicatie en therapie had gekregen en dan misschien inzag dat het leven helemaal niet zo slecht en zwart is.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:05 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Het lijkt of je met dat woord 'momentopname' zegt dat hij schuld heeft (aan iets doms of impulsiefs),
als, als, alsquote:Op zondag 17 oktober 2010 12:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee. Wat ik zeg is dat als hij was opgenomen een paar dagen ervoor of dat als Isa hem had betrapt dat hij nu nog had geleefd en er ook een kans was dat er geen recidive zou plaatsvinden, omdat hij dan andere medicatie en therapie had gekregen en dan misschien inzag dat het leven helemaal niet zo slecht en zwart is.
Ja, of die niet opgenomen worden.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:11 schreef roos85 het volgende:
[..]
als, als, als![]()
er zijn maar zat mensen die zelfmoord plegen als ze opgenomen zijn, dus dat is een non - argument
ja komt ook zo vaak voor, of als er een ouder belt "nou mevrouw/meneer, u klinkt nog zo kalm, dat kan geen crisis zijn"quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:17 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Ja, of die niet opgenomen worden.
Iemand uit mijn kennissenkring heeft in het weekend voor ze overleed de crisisdienst gebeld dat ze het niet meer trok. "Nou mevrouw, u klinkt nog zo helder en uw man is er toch? Dat komt wel goed hoor" Niet dus
Onzin.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:08 schreef Stefan het volgende:
Neehoor, Brood was een egoistosche zak. Al was het alleen al omdat iemand net op de grond had kunnen lopen op de plek waar hij terechtkwam.
En was ook met de juiste medicatie niet te redden geweest, volgens Hoes.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 23:55 schreef Stefan het volgende:
Onno Hoes net bij PenW
Anthonie was dus bipolair met grote hoogtes en diepe dalen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |