abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:09:08 #76
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87543025
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:34 schreef Lovechild het volgende:
Overigens Stefan, wat ik me nog zat te bedenken: ik heb jou diverse malen zien zeggen dat er toch ook mensen zijn die na een depressie of zelfs zelfmoordpoging weer van het leven hebben leren genieten. Maar het gaat er niet altijd om dat je niet meer van het leven kunt genieten, het gaat ook "gewoon" vaak om rust willen in je hoofd.
En dat maakt zelfmoordneigingen/pogingen een momentopname.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_87543664
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:09 schreef Stefan het volgende:

[..]

En dat maakt zelfmoordneigingen/pogingen een momentopname.
Kamerling heeft jaren geleden in een interview gezegd dat hij zich levend dood voelde...
als iemand dat jaren voelt kan je het geen momentopname meer noemen
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator donderdag 14 oktober 2010 @ 19:26:58 #78
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87543835
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:08 schreef ramono het volgende:
Zo las ik ergens op een forum dat Isa die week had gezegd dat als het zo door zou gaan ze weg zou gaan. Tja....
Ik vraag me dan af hoe zoiets naar buiten komt... als het al waar is.
En als het waar is dan kan ik me er ook absoluut iets bij voorstellen, het lijkt me echt gruwelijk moeilijk om met iemand te leven die depressief is.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 14 oktober 2010 @ 19:28:13 #79
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_87543906
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:23 schreef roos85 het volgende:

[..]

Kamerling heeft jaren geleden in een interview gezegd dat hij zich levend dood voelde...
als iemand dat jaren voelt kan je het geen momentopname meer noemen
Toch blijft het een momentopname, waarom zou je het op dag 1714 wel doen als het die vorige 1713 dagen niet deed?
Dit was blijkbaar de dag waarop ie het dieptepunt bereikte en over ging tot zelfdoding, wie weet had ie nog jaren geleefd of zelfs nooit aan zelfdoding toegekomen als de week ervoor net anders was verlopen.
Niet dat ie het in een opwelling gedaan heeft, maar het blijft een momentopname, ik kan er over meepraten en kan nu zoveel jaar later zeggen dat ik dolblij ben dat ik het uiteindelijk niet uitgevoerd heb, dat terwijl ik op het moment dat ik het overwoog echt als de enige uitweg zag.
pi_87543976
Het hele leven is een aaneenschakeling van momentopnamen. Hij heeft er voor gekozen niet meer verder te willen c.q. kunnen leven. En dan kan je wel zeggen dat er zoveel mensen zijn die een poging hebben gedaan, of er met behulp van weetikwat uit het dal zijn geklommen en die nu blij zijn dat ze nog leven - maar dat gold niet voor Antonie. Hij maakte deze keuze. Op dat moment. Als de omstandigheden anders waren had hij dat wellicht niet gedaan. Nu kunnen we hier wel tig topics mee vol discussiėren maar wat heeft het voor nut? Het is een constante aaneenschakeling van "ja, maar" en "what if" en iedereen schijnt hier de waarheid in pacht te hebben.

Zelf vind ik het, ondanks mijn eigen ervaring met depressies, onbegrijpelijk. Daar ben ik overigens heel blij mee. En voor wat betreft de toedracht; ik begrijp niet waarom dat er toe doet? Wat voegt het toe? Begrijp je het dan opeens wel? Ik vind dat ook nogal een persoonlijk detail - en we hoeven niet alles te weten, echt niet.
This ain't rock 'n roll. This is genocide!
  Moderator donderdag 14 oktober 2010 @ 19:30:13 #81
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_87544002
Als je de mensen om hem heen moet geloven (en waarom zou je dat niet doen) kwam het niet onverwachts dus dan lijkt het me geen momentopname.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_87546790
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:41 schreef PabloLopez het volgende:
wel kut dat zo veel mensen hem mistten, vooral onze BN'ertjes.
jammer dat ze er niet waren toen hij nog lucht uitblies
lees dit maar eens:

http://www.telegraaf.nl/p(...)loren___.html?p=31,2
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:31:14 #83
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87555426
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:30 schreef senesta het volgende:
Als je de mensen om hem heen moet geloven (en waarom zou je dat niet doen) kwam het niet onverwachts dus dan lijkt het me geen momentopname.
Dat zei Albert vorige week donderdag ook al dat het niet als een verrassing was voor de familie, vrienden.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:37:59 #84
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87555659
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 19:30 schreef senesta het volgende:
Het is altijd een momentopname. Waarom was hij een maand, week of dag eerder nog niet tegen een boom gereden dan of was hij van een brug gesprongen.
pi_87556447
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 23:37 schreef Stefan het volgende:

[..]

Het is altijd een momentopname. Waarom was hij een maand, week of dag eerder nog niet tegen een boom gereden dan of was hij van een brug gesprongen.
Je maakt je er nog wel druk om he :Z
pi_87562072
quote:

[..]

voor iemand die het zo veroordeelt dring je wel erg jouw visie en mening over het geheel op
pi_87563178
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:02 schreef roos85 het volgende:

[..]

voor iemand die het zo veroordeelt dring je wel erg jouw visie en mening over het geheel op
Hij benadert het als een rationeel iets...Hij maakt de fout dat die mensen onder alle omstandigheden een keuze kunnen maken. En dat is nou precies de crux.
pi_87570797
quote:

[..]

Misschien bouwt het zich ook op? Volgens mij gaan er weinig mensen van het besef niet meer te willen leven direct patsboem geheel impulsief over op suicide, maar zit daar een soort overgangsperiode in.

Afijn, ik vind het een vrij smakeloze discussie.
pi_87579010
Hier iets heel schokkends , maar soms is het juist geen momentopname en is degene al lang van te voren aan het plannen, en neemt die allang afscheid van andere zonder dat ze het door hebben.
Degene die ik kende deed dat zo, die had zelfs het afstapje wat die wegtrapte in elkaar getimmerd, als ik de verhalen en ook sommige dingen uit interviews hoor is het waarschijnlijk ook bij Antonie zo gegaan, juist door normaal te gaan golfen had die waarschijnlijk zoiets van he dit is het moment even genieten van de laatste momenten.
pi_87591291
quote:

Het lijkt of je met dat woord 'momentopname' zegt dat hij schuld heeft (aan iets doms of impulsiefs), terwijl de kans toch vrij groot is dat de schuld bij zijn medicatie lag - antidepressiva zijn in dat opzicht verraderlijk, en het schijnt vaker voor te komen dat mensen door het gebruik van die medicijnen iets onherstelbaars doen. Ervan uitgaande dat hij al langer aan een serieuze depressie leed, lijkt zoiets me niet ondenkbaar. Een dag/week/maand kan ook met (of juist zonder) medicijnen een groot verschil maken. Het blijft een momentopname, maar ik denk dat hij, juist omdat hij vrouw en kinderen heeft achtergelaten, heel diep wanhopig was (en niet zichzelf).
  zondag 17 oktober 2010 @ 10:07:22 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_87625509
In de Elsevier van deze week een stukje over manisch depressieven, naar aanleiding van de zelfmoord van Kamerling en daarin wordt gesteld dat hij ook manisch depressief zou zijn geweest....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_87625607
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 10:07 schreef Leandra het volgende:
In de Elsevier van deze week een stukje over manisch depressieven, naar aanleiding van de zelfmoord van Kamerling en daarin wordt gesteld dat hij ook manisch depressief zou zijn geweest....
het zou kunnen dat hij manisch geweest is, dat hij daarom "vrolijk" op de buitenwereld overkwam..
  zondag 17 oktober 2010 @ 12:18:18 #93
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87628094
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:05 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Het lijkt of je met dat woord 'momentopname' zegt dat hij schuld heeft (aan iets doms of impulsiefs),
Nee. Wat ik zeg is dat als hij was opgenomen een paar dagen ervoor of dat als Isa hem had betrapt dat hij nu nog had geleefd en er ook een kans was dat er geen recidive zou plaatsvinden, omdat hij dan andere medicatie en therapie had gekregen en dan misschien inzag dat het leven helemaal niet zo slecht en zwart is.
pi_87629724
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:18 schreef Stefan het volgende:

[..]

Nee. Wat ik zeg is dat als hij was opgenomen een paar dagen ervoor of dat als Isa hem had betrapt dat hij nu nog had geleefd en er ook een kans was dat er geen recidive zou plaatsvinden, omdat hij dan andere medicatie en therapie had gekregen en dan misschien inzag dat het leven helemaal niet zo slecht en zwart is.
als, als, als :')

er zijn maar zat mensen die zelfmoord plegen als ze opgenomen zijn, dus dat is een non - argument
pi_87629911
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:11 schreef roos85 het volgende:

[..]

als, als, als :')

er zijn maar zat mensen die zelfmoord plegen als ze opgenomen zijn, dus dat is een non - argument
Ja, of die niet opgenomen worden.
Iemand uit mijn kennissenkring heeft in het weekend voor ze overleed de crisisdienst gebeld dat ze het niet meer trok. "Nou mevrouw, u klinkt nog zo helder en uw man is er toch? Dat komt wel goed hoor" Niet dus :{w
Don't you love her madly?
pi_87630333
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:17 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ja, of die niet opgenomen worden.
Iemand uit mijn kennissenkring heeft in het weekend voor ze overleed de crisisdienst gebeld dat ze het niet meer trok. "Nou mevrouw, u klinkt nog zo helder en uw man is er toch? Dat komt wel goed hoor" Niet dus :{w
ja komt ook zo vaak voor, of als er een ouder belt "nou mevrouw/meneer, u klinkt nog zo kalm, dat kan geen crisis zijn"

echt erg dat de crisisdienst afgaat hoe kalm iemand klinkt
pi_87711179
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 18:08 schreef Stefan het volgende:

Neehoor, Brood was een egoistosche zak. Al was het alleen al omdat iemand net op de grond had kunnen lopen op de plek waar hij terechtkwam.
Onzin.
hij is van het Hilton gesprongen op een plek waarbij hij zeker wist dat hij op de grote overkapping van de ingang terecht kwam.

http://upload.wikimedia.o(...)00px-Hiltonhotel.jpg
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:55:34 #98
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_87736465
Onno Hoes net bij PenW
Anthonie was dus bipolair met grote hoogtes en diepe dalen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:56:50 #99
862 Arcee
Look closer
pi_87736503
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 23:55 schreef Stefan het volgende:
Onno Hoes net bij PenW
Anthonie was dus bipolair met grote hoogtes en diepe dalen
En was ook met de juiste medicatie niet te redden geweest, volgens Hoes.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:58:56 #100
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_87736569
Nee dat hoorde ik ook.En @Stefan, Antonie was Manisch Depressief volgens Onno.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')