Eventuele TT: Waar SE het karig vindt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik blijf het maar een karig jaar vinden. Op 4 Januari stonden we op 343, nu 10 maand later staan we op 343.
Ik zal niet de enige zijn die het karig ziet op de markt als die in 10 maand geen donder is opgeschoven. Alleen op die optie constructies van LXIV verdien je er op deze manier geld aan. Maar daar ben ik zelf niet zo kundig in.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:38 schreef Rejected het volgende:
Oeps een spatie na het hekje.![]()
[..]
Eventuele TT: Waar SE het karig vindt.
Ik heb toch liever dat we weer zo'n periode van 1990 tot 2000 krijgen op de markten. Weinig zorgen, wat je ook koopt het gaat toch wel omhoog. Fundamenteel klopt er allemaal geen derrie van maar dat zijn zorgen voor later En na een goede 10 jaar zorg je er voor dat jij je schaapjes op het droge hebtquote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:55 schreef flyguy het volgende:
Vind die zijwaartse markt wel prima. Ideaal om te scalpen. Mijn lange termijnzooi (paar weken tot een half jaar) moet toch nog verder uitgewerkt worden.
Wat doet hij precies? Puts op 305 en calls op 360 schrijven?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal niet de enige zijn die het karig ziet op de markt als die in 10 maand geen donder is opgeschoven. Alleen op die optie constructies van LXIV verdien je er op deze manier geld aan. Maar daar ben ik zelf niet zo kundig in.
Oh ja flinke stijgingen zijn ook heerlijk. Keihard position traden met futuresquote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En in markten die zo extreem omhoog gaan valt ook veel meer geld te verdienen dan nu. In ieder geval met mijn manier van handelen.
Heb je Arcelor nog steeds?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 13:22 schreef Sokz het volgende:
Sta overall in 2010 op een kleine 4% terwijl mn grootste positie enorm zuidwaards is gegaan (arcelormittal).
Hoe kom je bij zo'n aandeel als OIM? Ik zou alleen in zulke aandelen investeren als je daar enigzsins kennis over hebt voordat het op de beurs komt. Waar het z'n winst vandaan haalt of als je iemand kent die er werkt die daar wat meer over kan vertellen. En met volumes zo laag zou ik zeker vanaf blijven.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:04 schreef Dalliance het volgende:
Wel toevallig, want ik sta ook sinds een week in de plus. Maar dat is allemaal dankzij één aandeel:
[ afbeelding ]
Heb dit jaar ook enkele bleeders gehad op ArcelorMittal en de VIX. Het is spijtig dat ik geen stoploss kan meegeven bij m'n orders (TradeBox).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:16 schreef Rejected het volgende:
Oh oh oh verkapt ik beschik over een Bloomberg Terminal post.Volgens mij hebben ze op de erasmus universiteit ook BB terminals hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn anders ook nog seminars met de BB terminal in Amsterdam. Niet heel erg interessant enzo, maar dan kun je er even 'aan proeven'.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
Nee, maar BB heeft ook een kantoor in Amsterdam zitten waar ze wel eens wat seminars houden. Niet heel veel maar toch. Stelt allemaal niet veel voor, maar het is vaak om wat te snuffelen aan de machines voor nieuwelingen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:27 schreef Sokz het volgende:
En damn zou ING het waarderen als ik binnenloop en vraag of ik even op hun BB terminal mag?
Kunnen anderen voor je aanmelden?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee, maar BB heeft ook een kantoor in Amsterdam zitten waar ze wel eens wat seminars houden. Niet heel veel maar toch. Stelt allemaal niet veel voor, maar het is vaak om wat te snuffelen aan de machines voor nieuwelingen.
Nadeel is dat je een terminal nodig hebt om er voor aan te melden
Voor een lange tijd was het meer 'hoe kom ik er vanaf?'quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe kom je bij zo'n aandeel als OIM? Ik zou alleen in zulke aandelen investeren als je daar enigzsins kennis over hebt voordat het op de beurs komt. Waar het z'n winst vandaan haalt of als je iemand kent die er werkt die daar wat meer over kan vertellen. En met volumes zo laag zou ik zeker vanaf blijven.
Kan wel.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:44 schreef Sokz het volgende:
[..]
Kunnen anderen voor je aanmelden?
vast niet ..
Een geluk bij een ongeluk. Wees blij dat je er vanaf bent of spoedig vanaf zal zijn. Ik kan zelf ook niks over Algo Vision vinden. Alleen de voormalige bestuursledenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:19 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Voor een lange tijd was het meer 'hoe kom ik er vanaf?'. In het vorige topic zei ik al blij verrast te zijn dat dit aandeel sinds 30 september weer een Euronext notering heeft. In het verleden (toen Algo Vision) werd het geschrapt omdat het bedrijf geen gegevens kon overhandigen en zodoende was het niet (of alleen onderhands) verhandelbaar. Maar goed, ik heb ze destijds niet eens zelf aangeschaft. Ze zaten al in portefeuille toen ik die onder m'n hoede kreeg.
Dat kan, alleen wel onder bepaalde regels. Als je als student naar binnen wilt en je wordt aangemeld door bedrijf/universiteit zul je toch echt je universiteitspas mee moeten nemen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:44 schreef Sokz het volgende:
[..]
Kunnen anderen voor je aanmelden?
vast niet ..
Welke beweegredenen had je achter de aanschaf van Bank of America?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:32 schreef Sokz het volgende:
Het scheelt, ben nog niet eens 'echt' student. Middelbare scholier ;-)
En BAC - 5 .. gelukkig maar kleine positie.
Destijds vond ik 't ondergewaardeerd, maar was 'm al aan het afbouwen. Had ik ietsjes sneller moeten doen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke beweegredenen had je achter de aanschaf van Bank of America?
Destijds? Begin vorig jaar?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:38 schreef Sokz het volgende:
[..]
Destijds vond ik 't ondergewaardeerd, maar was 'm al aan het afbouwen. Had ik ietsjes sneller moeten doen.
Begin november net onder de $15 en met de E/D rond de 1.45 volgens mij. Heb (gelukkig) een groot deel nog met winst afgebouwd op de spike in juli en een gunstige wisselkoers.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 20:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Destijds? Begin vorig jaar?
Haha denk dat ik maar eens in ga spelen op Apple. Als 't niet meezit hou ik ze gewoon aan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 22:59 schreef JimmyJames het volgende:
Google Inc.
540.93
-2.37 (-0.44%)
After Hours: 590.30 +49.37 (9.13%)
Leuke website! Met de actuele goudprijs in Euro's en daarnaast professionele en lezersadvies.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:53 schreef Rejected het volgende:
Cool wist niet dat dit bestond.
http://z24beurs.e24.com/
Was net naar Wall Street 2 geweest, vond em best meevallen want ik had zoveel slechte dingen erover gehoord!
+11% pre-market inmiddels.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:29 schreef Sokz het volgende:
[..]
Haha denk dat ik maar eens in ga spelen op Apple. Als 't niet meezit hou ik ze gewoon aan.
Een Wall Street 2 quote die ik jullie niet wil onthouden.quote:Gordon Gekko: Bulls make money. Bears make money. Pigs? They get slaughtered.
Dan wil ik je deze quote ook niet onthouden:quote:Op zondag 17 oktober 2010 00:10 schreef Rejected het volgende:
[..]
Een Wall Street 2 quote die ik jullie niet wil onthouden.
Ik sta ongeveer break-even. Niet dat ik niet naar mijn voorspelling van een beurs tussen de 300 en 360 gehandeld heb, maar omdat ik de verkeerde keuzes met stockpicking gemaakt heb. (daar zaten Ordina en BAM tussen). Die ca. 15% verwachtingswaarde+rente die je krijgt gaan geheel teniet als een of twee van je fondsen door het putje gaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zal niet de enige zijn die het karig ziet op de markt als die in 10 maand geen donder is opgeschoven. Alleen op die optie constructies van LXIV verdien je er op deze manier geld aan. Maar daar ben ik zelf niet zo kundig in.
Denk dat ze nog wel verder kunnen dalen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 14:34 schreef Sokz het volgende:
Outlook valt erg tegen ..
Waarschijnlijk een overreactie .. corrigeert een dezer dagen wel.
Maar het aandeel daalde wel een 5% hierop! Terwijl je zou verwachten dat het juist positief benaderd zou worden.quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:12 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vind het een betere investering van het overtollige cash dan bijv dure overnames of zelfs dividenden.
Impliciet geeft het bedrijf er mee aan dat ze overtollig vermogen niet rendabel meer kunnen verwenden. Want als ze zelf met dat vermogen meer rendement konden maken dan zouden ze geen aandelen meer terugkopen, maar het investeren.quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Hmm. Ben toch niet helemaal tevreden over NN. Voor het eerst in een lange tijd gaan ze flink door het putje -5%+ omdat ze een gedeelte van hun aandelen terugkopen. Als een bedrijf dit doet wat bijv. sterk is afgestraft en hun verwatering wil tegen gaan en op deze manier de ratio's wil verbeteren snap ik het. Maar dit aandeel gaat al flink omhoog, de ratio's zijn al goed. Dan gaan er bij mij toch vraagtekens komen. Ik geloof niet in het simpel verhaaltje van, share buybacks worden gedaan omdat het eigen bedrijf de beste investering is.
Dat snap ik. Maar toch verbaas ik me enigszins over de scherpe daling op dit nieuwsbericht. Het is ook moeilijk om een hoger rendement te maken met andere opties want het aandeel zelf is het jaar al meer dan 50% gestegen. Een investering in hunzelf is dus niet eens zo'n hele slechte, beleggers zien dat alleen anders?quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Impliciet geeft het bedrijf er mee aan dat ze overtollig vermogen niet rendabel meer kunnen verwenden. Want als ze zelf met dat vermogen meer rendement konden maken dan zouden ze geen aandelen meer terugkopen, maar het investeren.
Mja, maar zoals ik al eerder zei. NN is 54% omhoog gegaan dit jaar. Zoek als bedrijf eens een betere investering?quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:40 schreef Rejected het volgende:
Negatief omdat ze geen andere investeringen kunnen vinden.
Ik ken NN niet echt maar misschien verwachtten velen dat ze de 'innovatieve' lijn door konden trekken. Hadden ze veel aandelen gekocht dan?quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar zoals ik al eerder zei. NN is 54% omhoog gegaan dit jaar. Zoek als bedrijf eens een betere investering?
Ligt aan de waardering. Bij een onderwaardering (in het ogen van de belegger/management) kan het rendabeler zijn om aandelen te annuleren dan te investeren in je product (zelfs als dat voldoende rendement oplevert). Is een keuze die gemaakt kan worden.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Impliciet geeft het bedrijf er mee aan dat ze overtollig vermogen niet rendabel meer kunnen verwenden. Want als ze zelf met dat vermogen meer rendement konden maken dan zouden ze geen aandelen meer terugkopen, maar het investeren.
Mag ik vragen waarom je dat denkt? Overigens zijn van SNS een groot deel van de aandelen in de handen van slechts een paar partijen dus dat is wel gunstig.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:53 schreef Lucas15 het volgende:
Ik heb vandaag SNS REAAL gekocht. De koersen staan erg laag en ik denk dat banken, dienstverleners en verzekeraars op de lange termijn zullen stijgen.
Haha inderdaad. Ik ben blij dat ik Apple niet van te voren heb gekocht zeg. Ik vind de cijfers eigenlijk ook wel wat tegenvallend. Maar het is wel een flink nieuwtje, -7% naar beneden op basis van cijfers. Dat is een mondspoeling van jewelste!quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:09 schreef Rejected het volgende:
Apple beats estimates maar iPad verkoop valt tegen. -6%.
Geen idee wat hier stond maar het kan vast geen kwaad om het nog eens te herhalen? (verbeteren?)quote:
Ook flink leveraged op de 'zware' metalen?quote:
De softere spullen. Heb nu live data van CME, Eurex en ICE en dat is voor mij wel absoluut een vereiste om te traden. ICE heeft alleen softies en energie, vooral dat laatste is leuk voor de liquiditeit > scalpen. Dat wat CME aan echte commodities heeft vind ik niet zo interessant.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook flink leveraged op de 'zware' metalen?Of zijn het de sapjes of de 'softere' spulletjes
?
Leuk om te lezen hoe je het aan pakt. Met name het scalpen wil ik zelf ook weer wat meer oppakken. Op dit moment geen tijd. Ook qua currency paren houd ik wel wat in de gaten maar geen tijd om het op te pakkenquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:36 schreef flyguy het volgende:
[..]
De softere spullen. Heb nu live data van CME, Eurex en ICE en dat is voor mij wel absoluut een vereiste om te traden. ICE heeft alleen softies en energie, vooral dat laatste is leuk voor de liquiditeit > scalpen. Dat wat CME aan echte commodities heeft vind ik niet zo interessant.
Voor metalen moet ik toch echt data van nymex hebben.
Ben vooral actief op indices futures (russell 2000/ S&P500/dax/nikkei) en currency futures. Af en toe trends proberen te pakken op de rest.
Eerst maar eens kapitaal opbouwen om flink te kunnen piramiden op trends.
Trouwens al die nieuwe spreads gezien van IG? Ze makken cfd's wel weer leuk voor nieuws en gaps.
Niks traden of wel je positie uitbouwen/countertrends hedgen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit meer in de harde metalen, beetje a la soros style. 25% van de portfolio tegen de bijna hoogste leverage geknald en uitzitten. Niks tussentijds traden. En het tikt rap aan. Niks geen getest met strategien, hup knallen.( de rest wel netjes uitwerken qua strategie uiteraard
)
Een aandeel daalt praktisch altijd als er een claimemissie is afgekondigd (heb nog nooit anders meegemaakt). Hoever die daling gaat is afhankelijk van de beurs en niet van het bedrijf. Dit is niet zo'n hele fikse emissie, maar het moet nog blijken hoeveel het aandeel onderuit gaat. Houdt wel rekening met een daling tot 20% de komende 5 dagen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:23 schreef Lemans24 het volgende:
Mijn Galapagos heeft het lekker gedaan de afgelopen maand (ik stond gisteren op bijna +13%). Maar vandaag is er een aandelenemissie om het overnamekapitaal uit te breiden... Ze geven maximaal ongeveer 2 miljoen nieuwe aandelen uit, dat is 10% van het huidige aantal. Moet ik nu standaard uitgaan van een daling die in verhouding staat tot het aantal nieuwe aandelen? Of is er ook nog voordeel te behalen?
Ja, eventueel iets doen aan mijn aandelen positie. NN is vandaag weer naar beneden en dat zint mij niet helemaal maar mijn andere grote positie in McDonalds neemt het nu weer wat over. Twijfel of ik er een put optie op moet nemen of eventueel een pairs trade waar ik short ga in een concurrent. Positie's in zware metalen houd ik nog even aan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 03:00 schreef flyguy het volgende:
[..]
Niks traden of wel je positie uitbouwen/countertrends hedgen?
Bedankt voor de info.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 10:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een aandeel daalt praktisch altijd als er een claimemissie is afgekondigd (heb nog nooit anders meegemaakt). Hoever die daling gaat is afhankelijk van de beurs en niet van het bedrijf. Dit is niet zo'n hele fikse emissie, maar het moet nog blijken hoeveel het aandeel onderuit gaat. Houdt wel rekening met een daling tot 20% de komende 5 dagen.
Voordeel eruit behalen is lastig als je ze nu hebt. Als geen aandelen hebt dan kun je instappen op het moment van emissie. Dan krijg je ze vaak goedkoop. Het geld voor die emissie wordt natuurlijk niet weggegooid!
Als je vertrouwen hebt in het bedrijf (waarom heb je anders de aandelen?) kun je wel meedoen met de emissie (als je het geld hebt).
Ik probeer die grafiek hier nu ook te vinden maar in mijn plaatjes die ik zie, zie ik die flash crash niet. Niet op intraday en het normale plaatjequote:Op dinsdag 19 oktober 2010 12:43 schreef Dalliance het volgende:
Gisteren om 4.15u Amerikaanse tijd weer een flashcrash van een dikke 10 procent op SPY:
[ afbeelding ]
Was een 'glitch' volgens NYSE
Bron: http://www.zerohedge.com/(...)million-worth-trades en http://www.marketwatch.co(...)f-reports-2010-10-18
Ok. Het is dus geen claimemissie! Dan zal de koers minder dalen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Bedankt voor de info.
Meedoen is echter vooralsnog alleen mogelijk voor institutionele beleggers.
-20% zou wel jammer zijn, kan ik weer opnieuw beginnen met rendement opbouwen... We zien wel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |