abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87412289
Ik ga even kijken hoe mijn portfolio er bij staat als ik kijk naar de sharpe ratio. Je hebt m'n interesse in dit ding wel weer gewekt :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:28:20 #257
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87415924
Maakt het daarbij uit welke benchmark je neemt? Ga ik straks ook maar eens berekenen ..

Heb trouwens nog nooit van de meeste van die ratio's gehoord.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:32:25 #258
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87416076
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 09:28 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Ik had deze post wel van jouw verwacht :')

Naar een grafiek kijk ik niet meer echt. Ik heb zowat heel internet opgezocht naar allerlei informatie.
No offence hoor, we zitten beetje in het zelfde schuitje (volgens mij).. beiden jong en relatief onwetend.
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:06:29 #259
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87419394
Lage volumes vandaag... Nikkei future staat nog op een volume van 426 :S
The more debt, the better
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:33:27 #260
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87429579
nvermind. stuur wel bericht naar de expert in shiller (SL)

[ Bericht 87% gewijzigd door Sokz op 11-10-2010 20:11:04 ]
pi_87431527
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:33 schreef Sokz het volgende:
nvermind. stuur wel bericht naar de expert in shiller (SL)
De Shiller P/E leent zich niet voor algemeen geldende uitspraken omdat het niets meer is dan een methode om de prijs van een index te delen door de MA120 van de maandelijkse (voor inflatie gecorrigeerde) S&P500-winsten. Op basis van deze cijfers weet je helemaal niets over het feit of een aandeel/index goedkoop of duur is. Dat gezegd hebbende snap ik je vraag ook niet helemaal. Wat precies zou er vertekend moeten zijn?

Even een opmerking op parallele voet: kerncijfers van Mittal zijn op zichzelf al vertekend omdat het bedrijf aan operational leasing doet en er veel zaken dus niet onder de assets geschaard worden wat op het eerste gezicht aantrekkelijk lijkt.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:03:35 #262
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87433810
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:15 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

De Shiller P/E leent zich niet voor algemeen geldende uitspraken omdat het niets meer is dan een methode om de prijs van een index te delen door de MA120 van de maandelijkse (voor inflatie gecorrigeerde) S&P500-winsten. Op basis van deze cijfers weet je helemaal niets over het feit of een aandeel/index goedkoop of duur is. Dat gezegd hebbende snap ik je vraag ook niet helemaal. Wat precies zou er vertekend moeten zijn?

Even een opmerking op parallele voet: kerncijfers van Mittal zijn op zichzelf al vertekend omdat het bedrijf aan operational leasing doet en er veel zaken dus niet onder de assets geschaard worden wat op het eerste gezicht aantrekkelijk lijkt.
Shiller P/E wordt berekend door de koers te nemen en die te delen door het 10 jaars gemiddelde van de gerapporteerde winst per aandeel.

Het 10 jaars gemiddelde van een bedrijf dat door fusie enorm gegroeid is is dan toch vertekend?
pi_87449730
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:03 schreef Sokz het volgende:

[..]

Shiller P/E wordt berekend door de koers te nemen en die te delen door het 10 jaars gemiddelde van de gerapporteerde winst per aandeel.

Het 10 jaars gemiddelde van een bedrijf dat door fusie enorm gegroeid is is dan toch vertekend?
Ja, maar waarom zou je daar Shiller voor gebruiken dan? Er zijn uberhaupt maar een handjevol mensen die kijken naar logge waarderingsmethoden omdat dat helemaal niet bedoeld is (in eerste instantie) om mee te gaan stockpicken. Velen kijken naar de TTM (trailing-twelve-months) voor dit soort beslissingen.
Greece
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:28:33 #264
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87451122
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:38 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ja, maar waarom zou je daar Shiller voor gebruiken dan? Er zijn uberhaupt maar een handjevol mensen die kijken naar logge waarderingsmethoden omdat dat helemaal niet bedoeld is (in eerste instantie) om mee te gaan stockpicken. Velen kijken naar de TTM (trailing-twelve-months) voor dit soort beslissingen.
Ik gebruik zelfs geen van beiden. Maar gaat om de vraag ;)
pi_87466476
Aardige verassing vandaag, want ik zie net dat een aandeel dat ik heb sinds de dotcom bubble, weer aan Euronext noteert. Beter bekend als Algo Vision, maar heet tegenwoordig Opportunity Investment Management. Nog een oude rot hier die er bekend mee is?
pi_87469714
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:03 schreef Sokz het volgende:
Nee, je mag immers verwachten welke overnamens en de manier waarop die overnamens gedaan zijn terug is te zien in de huidige koers. De winst van die overnamens voor de overname moet je natuurlijk meetellen. Is dat niet het geval geeft de P/E-schiller terecht een (historisch) te lage of hoge waardering aan.
pi_87490010
Het loopt hier wel erg rustig nietwaar? En dat terwijl we een enorm groene dag hebben we weer tegen de 340 punten aanhikken. Gaan we er nu wel door heen?

Tony, heb je 5AB nog?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_87490454
Ja Intel doet het goed. :D Denk dat als we de 340 aantikken er een hoop kooporders geactiveerd worden. :P
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:57:47 #269
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87490485
AEX 340,12 1,50%

Boem, daar gaan we al.
pi_87492339
Gaat de 341 er aan? ING voorspelt bij opwaartse doorbraak een ritje richting de 358.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:07:41 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87492532
Rond 360 expireren op de 3e vrijdag van december is prima. Rustig aan stijgen, dan breekt het lijntje niet. We hebben er niks aan om er te ver overheen te schieten.
The End Times are wild
pi_87492551
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:02 schreef Dalliance het volgende:
Gaat de 341 er aan? ING voorspelt bij opwaartse doorbraak een ritje richting de 358.
ING voorspelt wel meer :D Ik hoop overigens wel op een uitbraak maar verwacht hem nog niet.

En wat betreft ING zelf. Ik zag net dat er 24 buys op staan, 9 holds, en slechts 2 sells. Wat een vertrouwen :?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:09:55 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87492602
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ING voorspelt wel meer :D Ik hoop overigens wel op een uitbraak maar verwacht hem nog niet.

En wat betreft ING zelf. Ik zag net dat er 24 buys op staan, 9 holds, en slechts 2 sells. Wat een vertrouwen :?
Dat is mi een verkoopsignaal. (Niet dat ik dit doe). Want de analisten kunnen dan nog heel veel downgraden, maar nauwelijks meer upgraden. Geef mij maar 35 strong sells.
The End Times are wild
pi_87493225
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is mi een verkoopsignaal. (Niet dat ik dit doe). Want de analisten kunnen dan nog heel veel downgraden, maar nauwelijks meer upgraden. Geef mij maar 35 strong sells.
Zal het een keertje testen. :D
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 oktober 2010 @ 14:28:26 #275
862 Arcee
Look closer
pi_87495490
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:02 schreef Dalliance het volgende:
Gaat de 341 er aan?
Ja, eindelijk de AEX boven de 340 nadat de AEX een tijdje achterbleef bij WS.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87498812
Let iemand hier nog op de cijfers van bedrijven die spoedig uitkomen? Google op de 14e, Citigroup op de 18e, Apple op de 18e. Goldman Sachs op de 19e.

JPMorgan is al uit met cijfers, beter dan verwacht maar toch grotere verliezen op, jaja, mortgages :P
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:18:28 #277
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87499424
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Let iemand hier nog op de cijfers van bedrijven die spoedig uitkomen? Google op de 14e, Citigroup op de 18e, Apple op de 18e. Goldman Sachs op de 19e.

JPMorgan is al uit met cijfers, beter dan verwacht maar toch grotere verliezen op, jaja, mortgages :P
Kijk vooral uit naar BAC en GS volgende week. Heb vakantie dus zee van tijd.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 17:19:34 #278
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_87501760
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:00 schreef sitting_elfling het volgende:

Yeps.

Vond het bij de NL Q2-cijfers opmerkelijk dat veel bedrijven die ogenschijnlijk goede cijfers rapporteerden fors op hun donder kregen.

PS: iemand een mening over ASMi?

[ Bericht 1% gewijzigd door JimmyJames op 13-10-2010 17:25:36 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_87502596
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Even een overzichtje van een aantal bekende aandelen.

AEGON

BAM

ING

En uiteraard het ultieme buy plaatje van Apple.

Persoonlijk vind ik dat ze alles erg overwaarderen en de lat enorm hoog leggen. Zodat ze zoals LXIV al zei, ruimte hebben om zichzelf in te dekken :P
pi_87504911
godverdegodver
mij verslikt in MOO, had puts geschreven die expireren op 48 om nog een extra 1,3$ aandeel te pakken, nu moet ik ze niet opnemen aangezien ze ondertussen al 50 staan.

dan maar via de reguliere markt kopen :(
pi_87506081
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:55 schreef tony_clifton- het volgende:
godverdegodver
mij verslikt in MOO, had puts geschreven die expireren op 48 om nog een extra 1,3$ aandeel te pakken, nu moet ik ze niet opnemen aangezien ze ondertussen al 50 staan.

dan maar via de reguliere markt kopen :(
ETF?
pi_87509670
Ik ben erg benieuwt of ING deze week nog door de 8 heen gaan, dat zou overigens wel eens tijd worden *O*
BlaBlaBla
  woensdag 13 oktober 2010 @ 20:53:17 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87510153
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Even een overzichtje van een aantal bekende aandelen.

AEGON
[ afbeelding ]

BAM
[ afbeelding ]

ING
[ afbeelding ]

En uiteraard het ultieme buy plaatje van Apple.
[ afbeelding ]

Persoonlijk vind ik dat ze alles erg overwaarderen en de lat enorm hoog leggen. Zodat ze zoals LXIV al zei, ruimte hebben om zichzelf in te dekken :P
Wat ook grappig is, is dat de analisten gewoon de koers volgen. En dus feitelijk altijd achterlopen.
The End Times are wild
pi_87510622
Dit is OIM waar ik het gisteren over had:

Vandaag +113% en ik kan niets vinden dat de stijging kan verklaren :{
pi_87511154
Zijn er hier mensen die aandelen in Apple hebben? Ik sta elke keer weer versteld van hun stijgingen.
BlaBlaBla
pi_87512024
Toch is het sentiment nu wel angstwekkend positief, zie:

Waarop te zien is dat het sentiment nu nóg positiever is dan in april en in april gebeurde er dit:

pi_87512386
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:02 schreef Dalliance het volgende:
Dit is OIM waar ik het gisteren over had:

[ afbeelding ]

Vandaag +113% en ik kan niets vinden dat de stijging kan verklaren :{
ik weet niet wat het gemiddelde volume is, maar het lijkt mij dat iemand gewoon zich flink heeft ingekocht. En die of liever anoniem blijft of dat we spoedig een overname bericht krijgen :P

Extreem lage volume aandelen zijn altijd drama wat betreft die enorme spikes op en neer.
pi_87512595
SE, hier een Geheimtip waar je met niet al te veel moeite een lucratieve strategie omheen moet kunnen draaien:

• 1) http://www.zerohedge.com/(...)r-us-treasurys-world
• 2) http://www.zerohedge.com/(...)ty-tri-party-reverse
pi_87512605
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:31 schreef Dalliance het volgende:
Toch is het sentiment nu wel angstwekkend positief, zie:

[ afbeelding ]

Waarop te zien is dat het sentiment nu nóg positiever is dan in april en in april gebeurde er dit:

[ afbeelding ]
Dat sentiment gebeuren moet je denk ik niet te veel waarde aan hechten. Het lijkt ook meer op een crescendo teken. Enorm volatiel en bij de minste of geringste terugval zakt die meter weer in elkaar.

Ik zie liever een 'rustige' sentiment meter :P
pi_87513636
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:44 schreef dvr het volgende:
SE, hier een Geheimtip waar je met niet al te veel moeite een lucratieve strategie omheen moet kunnen draaien:

• 1) http://www.zerohedge.com/(...)r-us-treasurys-world
• 2) http://www.zerohedge.com/(...)ty-tri-party-reverse
Bedankt!. Ik zal de data eens in de gaten houden! Ik heb er eigenlijk nooit zo over na gedacht wat betreft het POMO verhaal. Het verhaal zal alleen niet opgaan als er een net zo grote gigant als de FED er op die dagen tegen in gaat maar dat zal niet gebeuren :P
pi_87515968
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:17 schreef piepeloi55 het volgende:
Nee, je mag immers verwachten welke overnamens en de manier waarop die overnamens gedaan zijn terug is te zien in de huidige koers.
Dan is het beeld nog steeds vertekend. Ook al gaan de winsten 200% omhoog dan nog maakt het op zo'n grote tijdschaal niks uit. Dat verschilt dan amper met een paar procent.

quote:
De winst van die overnamens voor de overname moet je natuurlijk meetellen. Is dat niet het geval geeft de P/E-schiller terecht een (historisch) te lage of hoge waardering aan.
Hoe wil je vooraf de winst van de overnames laten meetellen? Binnen een grote index reduceer je dit argument omdat de overname van de een een expansie van de ander is maar voor een enkel aandeel is dit kul en sowieso niet van toepassing.
Greece
pi_87517349
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:43 schreef Mendeljev het volgende:
Dan is het beeld nog steeds vertekend. Ook al gaan de winsten 200% omhoog dan nog maakt het op zo'n grote tijdschaal niks uit. Dat verschilt dan amper met een paar procent.
Ik zou niet durven beweren dat een winstverhoging van 200% en de manier waarop die winstverhoging is gerealiseerd op termijn amper of niet zal worden weerspiegeld in de koersen.

quote:
Hoe wil je vooraf de winst van de overnames laten meetellen? Binnen een grote index reduceer je dit argument omdat de overname van de een een expansie van de ander is maar voor een enkel aandeel is dit kul en sowieso niet van toepassing.
Je moet de winsten die de bedrijven voor fusie apart maakten bij elkaar optellen en ook de koersen van die individuele bedrijven. En zodoende de toenmalige p/e uitrekenen (wel of niet met het 10-jaarsgemiddelde) om tot een evenwichtig beeld te komen. Niet zo moeilijk lijkt me. Misschien wat ongelukkig geformuleerd ervoor, dat wel.

Leuk feite is wel dat grofweg 50% van de overnamens niet leid tot een netto winstverhoging, 25% blijft deze min of meer gelijk en slechts bij 25% is de overname achteraf efficient geweest. Waarom beleggers bij voorbaat altijd blij zijn bij overnamenieuws aan de kopende kant is me dan ook een raadsel.
pi_87517444
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:18 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Leuk feite is wel dat grofweg 50% van de overnamens niet leid tot een netto winstverhoging, 25% blijft deze min of meer gelijk en slechts bij 25% is de overname achteraf efficient geweest. Waarom beleggers bij voorbaat altijd blij zijn bij overnamenieuws aan de kopende kant is me dan ook een raadsel.
Omdat overname nieuws een prijs enorm drukt of laat stijgen?
pi_87518093
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:18 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik zou niet durven beweren dat een winstverhoging van 200% en de manier waarop die winstverhoging is gerealiseerd op termijn amper of niet zal worden weerspiegeld in de koersen.
Uiteraard, maar het ging om het vertekeningsaspect. De koers in de Shiller P/E heeft geen momentum dus als dat meebeweegt heb je sowieso niets te vrezen.

quote:
Je moet de winsten die de bedrijven voor fusie apart maakten bij elkaar optellen en ook de koersen van die individuele bedrijven. En zodoende de toenmalige p/e uitrekenen (wel of niet met het 10-jaarsgemiddelde) om tot een evenwichtig beeld te komen. Niet zo moeilijk lijkt me. Misschien wat ongelukkig geformuleerd ervoor, dat wel.
Zo effen de ongelijkheid inderdaad wel weg maar op een lange tijdschaal is dit ook onbegonnen werk omdat de voorafgaande bedrijven ook fusies hebben gehad en die bedrijven daarvoor ook. Uiteindelijk middelt dit zich uit tot een P/E van een sector met significante ruis. Dat is jammer omdat de Shiller P/E het best tot zijn recht komt op een lange tijdsas.

quote:
Leuk feite is wel dat grofweg 50% van de overnamens niet leid tot een netto winstverhoging, 25% blijft deze min of meer gelijk en slechts bij 25% is de overname achteraf efficient geweest. Waarom beleggers bij voorbaat altijd blij zijn bij overnamenieuws aan de kopende kant is me dan ook een raadsel
Los van het feit dat er gemiddeld genomen ook een te hoge prijs wordt betaald voor overnames is dit inderdaad aanleiding om aan te nemen dat overnames grotendeels uit strategisch belang plaatsvinden. Maar goed, het kan erger. Als bedrijven eigen aandelen beginnen terug te kopen moet je je pas echt achter de oren gaan krabben.
Greece
  donderdag 14 oktober 2010 @ 01:02:21 #295
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87520464
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:13 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er hier mensen die aandelen in Apple hebben? Ik sta elke keer weer versteld van hun stijgingen.
Over twee maanden doen mensen hun inkopen voor Sinterklaas en kerst en daarnaast verwennen ze zichzelf met hun dertiende maand. Op dit moment is dat vrij logisch om al in te calculeren.
The more debt, the better
pi_87521437
Dus...aan de posts hier te zien...het einde van het tradingrangeseizoen? *O*
pi_87523154
Belooft weer een groene dag te worden. En vandaag cijfers Google.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 oktober 2010 @ 09:44:58 #298
862 Arcee
Look closer
pi_87524257
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:54 schreef Dalliance het volgende:
Belooft weer een groene dag te worden.
Ja, na de +2.0% van gisteren AEX nu door naar 344.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 09:54:39 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87524534
Met al die groene cijfers ben ik vandaag sinds mei dit jaar eindelijk weer op een break-even punt gekomen voor dit jaar. Misschien had je een positiever resultaat verwacht?
De reden hiervoor zijn twee mega-bleeders geweest, BAM en ORDINA. Niet alleen had ik daar veel aandelen van, ook nog eens hele forse geschreven optie-posities. Die doen al die kleinere winsten op alle andere fondsen al heel snel teniet.

Maar goed, we zitten weer aan de groene kant voor 2010. Als er overal nog een dubbeltje bijkomt dan kan het ook heel snel weer de andere kant opgaan.
The End Times are wild
pi_87525874
Heb het gevoel dat de meeste macro cijfers op een iets langere termijn weinig over de aandelen zeggen.
pi_87526313
Ik blijf het maar een karig jaar vinden. Op 4 Januari stonden we op 343, nu 10 maand later staan we op 343.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')