abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87407099
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 01:39 schreef flyguy het volgende:

[..]

Alsof zoiets bestaat. Strategieën zijn statische regels die toegepast worden op een dynamisch fenomeen. Daarom zijn ze per definitie slecht houdbaar binnen een beperkt window van koersbeweging of/en tijd.
Dat is natuurlijk waar. Maar ik denk zelf dat er wel degelijk strategieën zijn die in heel veel gevallen zullen werken zonder dat er een groter dan normaal left tail side risico is.
pi_87408627
Na jullie comments moest ik aan de film Pi denken.
quote:
Een geleerde bouwt een supercomputer die vragen over het bestaan van de mensheid zou kunnen beantwoorden. Hij wordt benaderd door zowel een sekte als een belangrijk Wall Street-bedrijf.
Maffe film.
pi_87408996
:D Kijken waard? :P
pi_87409590
Het is vooral een hele mysterieuze film. Persoonlijk vind ik het een unieke film die het kijken waard is.
pi_87412271
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 01:37 schreef Rejected het volgende:

[..]

Is zeker een leuke opdracht! Jammer dat we er een beetje weinig tijd voor krijgen (ongeveer een week). Volgens mij mag je alle programma's gebruiken. Ben helaas alleen bekend met Eviews en Excel.

Als ik je goed begrijp bedoel je dat je een hoge sharpe ratio behaalt met deze strategie? Want dat is eigenlijk de bedoeling van de opdracht. :)

Max 6 pagina's excl appendix.
Een hoge sharp ratio? Hmm. Moet je ook de tekortkomingen van de sharpe ratio geven? Of is de zoektocht naar een strategie die een hoge sharp ratio moet(!) geven?

Persoonlijk vind ik al die ratio's overrated. Want ik neem aan dat je naast de Sharpe ratio ook nog iets met de Jensen en Treynor ratio moet doen? Ik vind dat die ratio's met name worden gebruikt door portfolio managers of de reclame divisie van een bank om te pimpen hoe goed ze het wel niet doen gezien het risico dat ze lopen. Het zal mij een worst zijn (als particulier belegger) dat die ratio's dik in mijn nadeel spreken. Return op je portfolio is het belangrijkste. Op het werk moet je er natuurlijk wel rekening mee houden :{

De standaard deviatie heeft moeite met dingen zoals kurtosis, fat tails en ga zo maar door. En wat te denken van het principe risk-free return? Dat is toch zum kotsen? :6 Over het algemeen gebruik je daarvoor een kortlopende obligatie. Maar zoals het met de landen er nu voor staat noem ik dat niet risk free. Het is geen wiskudige vastigheid waar je je return van bijv. een aandeel. In het meest negatieve geval gaat je risk free asset naar de haaien :|W

Ik zou met name kijken naar de drawdown op je strategie. De trade curve van je winst. In hoeverre die lineair is. En de efficiency van je trades zoals hoge gemiddelde winst per trade en dat dat niet erg fluctueert. Als die zaken goed zitten maken randzaken zoals margin en transactie kosten ook geen donder uit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87412289
Ik ga even kijken hoe mijn portfolio er bij staat als ik kijk naar de sharpe ratio. Je hebt m'n interesse in dit ding wel weer gewekt :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:28:20 #257
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87415924
Maakt het daarbij uit welke benchmark je neemt? Ga ik straks ook maar eens berekenen ..

Heb trouwens nog nooit van de meeste van die ratio's gehoord.
  maandag 11 oktober 2010 @ 13:32:25 #258
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87416076
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 09:28 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Ik had deze post wel van jouw verwacht :')

Naar een grafiek kijk ik niet meer echt. Ik heb zowat heel internet opgezocht naar allerlei informatie.
No offence hoor, we zitten beetje in het zelfde schuitje (volgens mij).. beiden jong en relatief onwetend.
  maandag 11 oktober 2010 @ 15:06:29 #259
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87419394
Lage volumes vandaag... Nikkei future staat nog op een volume van 426 :S
The more debt, the better
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:33:27 #260
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87429579
nvermind. stuur wel bericht naar de expert in shiller (SL)

[ Bericht 87% gewijzigd door Sokz op 11-10-2010 20:11:04 ]
pi_87431527
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:33 schreef Sokz het volgende:
nvermind. stuur wel bericht naar de expert in shiller (SL)
De Shiller P/E leent zich niet voor algemeen geldende uitspraken omdat het niets meer is dan een methode om de prijs van een index te delen door de MA120 van de maandelijkse (voor inflatie gecorrigeerde) S&P500-winsten. Op basis van deze cijfers weet je helemaal niets over het feit of een aandeel/index goedkoop of duur is. Dat gezegd hebbende snap ik je vraag ook niet helemaal. Wat precies zou er vertekend moeten zijn?

Even een opmerking op parallele voet: kerncijfers van Mittal zijn op zichzelf al vertekend omdat het bedrijf aan operational leasing doet en er veel zaken dus niet onder de assets geschaard worden wat op het eerste gezicht aantrekkelijk lijkt.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:03:35 #262
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87433810
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:15 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

De Shiller P/E leent zich niet voor algemeen geldende uitspraken omdat het niets meer is dan een methode om de prijs van een index te delen door de MA120 van de maandelijkse (voor inflatie gecorrigeerde) S&P500-winsten. Op basis van deze cijfers weet je helemaal niets over het feit of een aandeel/index goedkoop of duur is. Dat gezegd hebbende snap ik je vraag ook niet helemaal. Wat precies zou er vertekend moeten zijn?

Even een opmerking op parallele voet: kerncijfers van Mittal zijn op zichzelf al vertekend omdat het bedrijf aan operational leasing doet en er veel zaken dus niet onder de assets geschaard worden wat op het eerste gezicht aantrekkelijk lijkt.
Shiller P/E wordt berekend door de koers te nemen en die te delen door het 10 jaars gemiddelde van de gerapporteerde winst per aandeel.

Het 10 jaars gemiddelde van een bedrijf dat door fusie enorm gegroeid is is dan toch vertekend?
pi_87449730
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:03 schreef Sokz het volgende:

[..]

Shiller P/E wordt berekend door de koers te nemen en die te delen door het 10 jaars gemiddelde van de gerapporteerde winst per aandeel.

Het 10 jaars gemiddelde van een bedrijf dat door fusie enorm gegroeid is is dan toch vertekend?
Ja, maar waarom zou je daar Shiller voor gebruiken dan? Er zijn uberhaupt maar een handjevol mensen die kijken naar logge waarderingsmethoden omdat dat helemaal niet bedoeld is (in eerste instantie) om mee te gaan stockpicken. Velen kijken naar de TTM (trailing-twelve-months) voor dit soort beslissingen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:28:33 #264
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87451122
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 10:38 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ja, maar waarom zou je daar Shiller voor gebruiken dan? Er zijn uberhaupt maar een handjevol mensen die kijken naar logge waarderingsmethoden omdat dat helemaal niet bedoeld is (in eerste instantie) om mee te gaan stockpicken. Velen kijken naar de TTM (trailing-twelve-months) voor dit soort beslissingen.
Ik gebruik zelfs geen van beiden. Maar gaat om de vraag ;)
pi_87466476
Aardige verassing vandaag, want ik zie net dat een aandeel dat ik heb sinds de dotcom bubble, weer aan Euronext noteert. Beter bekend als Algo Vision, maar heet tegenwoordig Opportunity Investment Management. Nog een oude rot hier die er bekend mee is?
pi_87469714
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:03 schreef Sokz het volgende:
Nee, je mag immers verwachten welke overnamens en de manier waarop die overnamens gedaan zijn terug is te zien in de huidige koers. De winst van die overnamens voor de overname moet je natuurlijk meetellen. Is dat niet het geval geeft de P/E-schiller terecht een (historisch) te lage of hoge waardering aan.
pi_87490010
Het loopt hier wel erg rustig nietwaar? En dat terwijl we een enorm groene dag hebben we weer tegen de 340 punten aanhikken. Gaan we er nu wel door heen?

Tony, heb je 5AB nog?
pi_87490454
Ja Intel doet het goed. :D Denk dat als we de 340 aantikken er een hoop kooporders geactiveerd worden. :P
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:57:47 #269
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87490485
AEX 340,12 1,50%

Boem, daar gaan we al.
pi_87492339
Gaat de 341 er aan? ING voorspelt bij opwaartse doorbraak een ritje richting de 358.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:07:41 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87492532
Rond 360 expireren op de 3e vrijdag van december is prima. Rustig aan stijgen, dan breekt het lijntje niet. We hebben er niks aan om er te ver overheen te schieten.
The End Times are wild
pi_87492551
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:02 schreef Dalliance het volgende:
Gaat de 341 er aan? ING voorspelt bij opwaartse doorbraak een ritje richting de 358.
ING voorspelt wel meer :D Ik hoop overigens wel op een uitbraak maar verwacht hem nog niet.

En wat betreft ING zelf. Ik zag net dat er 24 buys op staan, 9 holds, en slechts 2 sells. Wat een vertrouwen :?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:09:55 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87492602
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ING voorspelt wel meer :D Ik hoop overigens wel op een uitbraak maar verwacht hem nog niet.

En wat betreft ING zelf. Ik zag net dat er 24 buys op staan, 9 holds, en slechts 2 sells. Wat een vertrouwen :?
Dat is mi een verkoopsignaal. (Niet dat ik dit doe). Want de analisten kunnen dan nog heel veel downgraden, maar nauwelijks meer upgraden. Geef mij maar 35 strong sells.
The End Times are wild
pi_87493225
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is mi een verkoopsignaal. (Niet dat ik dit doe). Want de analisten kunnen dan nog heel veel downgraden, maar nauwelijks meer upgraden. Geef mij maar 35 strong sells.
Zal het een keertje testen. :D
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 oktober 2010 @ 14:28:26 #275
862 Arcee
Look closer
pi_87495490
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:02 schreef Dalliance het volgende:
Gaat de 341 er aan?
Ja, eindelijk de AEX boven de 340 nadat de AEX een tijdje achterbleef bij WS.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')