Ik vind op deze manier de AEX toch wel een beetje het sukkeltje van de klas. Waar andere markten toch wat meer stijging laten zien de afgelopen maanden heeft de AEX met name extreem zijwaartse bewegingen laten zien hikkend tegen de 340 aan. Jammerquote:
Extreem zijwaarts is goed. Gewoon lekker en vrij veilig straddletjes schrijven en iedere keer die verwachtingswaarde en rente inkoppen. Wat mij betreft duurt dit nog tot het einde van het jaar. Al verwacht ik toch nog een kleine opwaartste trent voor de laatste 2 maanden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind op deze manier de AEX toch wel een beetje het sukkeltje van de klas. Waar andere markten toch wat meer stijging laten zien de afgelopen maanden heeft de AEX met name extreem zijwaartse bewegingen laten zien hikkend tegen de 340 aan. Jammer
Moet toegeven dat van de meeste users hier je toch wel de beste voorspelling had van dit jaar sinds je je bewuste strategie al voor december zei vorig jaar. Zijwaarts tussen bepaalde waardes.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Extreem zijwaarts is goed. Gewoon lekker en vrij veilig straddletjes schrijven en iedere keer die verwachtingswaarde en rente inkoppen. Wat mij betreft duurt dit nog tot het einde van het jaar. Al verwacht ik toch nog een kleine opwaartste trent voor de laatste 2 maanden.
In principe is die prijs puur gebaseerd op het marketingapparaat van Apple. Het is al langer bekend dat de producten van Apple kwalitatief van mindere aard zijn dan haar concurrenten en dat steekt m.i. enorm. En aandelen waarderen op basis van intangible assets vind ik veel te complex. Ik blijf liever van die overgehypte hysterie af, dan zit ik in elk geval safe.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Apple vind ik persoonlijk dan ook meer gehyped dan NN. Qua potentie is het lastig inschatten hoever Apple nog kan gaan.
Geld opent vele deuren lieve SEquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
BB is inderdaad. Kan eigenlijk al niet meer zonder, heb de afgelopen 2 jaar veel winst kunnen behalen met dank aan de terminal voor die tijd. Zonde dat het alleen maar op kantoor staat. Zou wat zijn als je zo'n ding als consument kon aanschaffen
Hij ging even vertellen hoe complex de CDS markt is en hoe de correlatie toeneemt in crises. Verder had hij veel wiskundige formules op zijn sheets hoe ze de prijs van een CDS berekenen.quote:Alex Lipton is a Managing Director and Co-Head of the Global Quantitative Group at Bank of America Merrill Lynch.
http://www.tapebeat.com/2(...)coa-inc-nyse-aa.htmlquote:Alcoa Inc (NYSE:AA) unofficially kicked off the third-quarter earnings season on a high note reporting a profit that comfortably beat the Wall Street’s expectations. .
Jij kent iemand die zo'n ding thuis heeft staan? Volgens mij moeten we het dan toch wel over behoorlijke bedragen hebben. Zo'n abonnement met alles er op en er aan kost een 20.000 euro in het jaar. Dan moet je behoorlijk verdienen wil je dat ruimschoots kunnen betalen en nog winst maken op je beleggingen als particulier ook.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:37 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Geld opent vele deuren lieve SE
Dat 'beating the bottom and top' verhaal wanneer een cijfer bekend wordt gemaakt vind ik altijd zo'n onzin. Men kijkt niet verder dan hun neus lang is en EPS an sich zegt geen drol. Dat is makkelijk te manipuleren.quote:
Op basis van welke redenen? Volgens mij hebben meerdere users hier BAM, iig. LXIV had er wat opties op lopen dacht ik.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:25 schreef Lucas15 het volgende:
Ik heb zojuist aandelen BAM gekocht. Eens kijken wat de toekomst me te bieden heeft!
Klinkt dom, maar kocht ze op, op basis van Grafiek. Heb er over gelezen etc. Meer niet. Tsja, zoals LXIV ooit tegen me zei: "gewoon kopen, dan leer je het."quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Op basis van welke redenen? Volgens mij hebben meerdere users hier BAM, iig. LXIV had er wat opties op lopen dacht ik.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 21:28 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Klinkt dom, maar kocht ze op, op basis van Grafiek. Heb er over gelezen etc. Meer niet. Tsja, zoals LXIV ooit tegen me zei: "gewoon kopen, dan leer je het."
Wat is daar mis mee? Zo heb ik ook ooit mijn 1e aandelen gekochtquote:
Uiteraard maar uit vorige posts van die lucas heb ik al gezien wat hij met 'de grafiek' bedoelt. Ik bedoel, voor mn eerste set aandelen had ik toch wel een echte onderbouwing.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 14:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Zo heb ik ook ooit mijn 1e aandelen gekochtIk ben van mening dat je sneller(!) leert als je direct in het diepe duikt in plaats van continu erg afwachtend te handelen.
Ik had deze post wel van jouw verwachtquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:22 schreef Sokz het volgende:
[..]
Uiteraard maar uit vorige posts van die lucas heb ik al gezien wat hij met 'de grafiek' bedoelt. Ik bedoel, voor mn eerste set aandelen had ik toch wel een echte onderbouwing.
Voor mijn eerste set onderbouwing kwam ik niet verder dan. " Dit lijken me wel leuke aandelen ". Toen ik er eenmaal mee begonnen was had ik echt niet het idee dat ik dit zou kunnen doortrekken. Ik heb gewoon de mazzel gehad dat ik in de bull market 2003 - 2008 gekocht hebt. En zo'n beetje alles wat je daar kocht vloog toch wel omhoog. Pas na verloop van tijd gingen de alarm bellen rinkelen en ging ik er over na denken dat het wel eens beter konquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 17:22 schreef Sokz het volgende:
[..]
Uiteraard maar uit vorige posts van die lucas heb ik al gezien wat hij met 'de grafiek' bedoelt. Ik bedoel, voor mn eerste set aandelen had ik toch wel een echte onderbouwing.
Informatie als in wat anderen van BAM vinden? Of informatie zoals even een jaarverslag door spitten van BAM? Op financiele nieuwssites na weet ik zo niet een website die neutrale degelijke informatie geeft over aandelen zoals BAM.quote:Op zondag 10 oktober 2010 09:28 schreef Lucas15 het volgende:
[..]
Ik had deze post wel van jouw verwacht![]()
Naar een grafiek kijk ik niet meer echt. Ik heb zowat heel internet opgezocht naar allerlei informatie.
quote:Goldman's FX team, which is by far the best contrary indicator in FX trends has just issued its revised currency outlook, which now sees the 12 month EURUSD target up from 1.38 to 1.55.
Ik weet zo niet of die voorspellingen online staan? Misschien via een website van GS? Ik zal morgen even kijken of ik het op de terminal kan vinden.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:28 schreef Rejected het volgende:
Van de week las ik op zerohedge dat Goldman Sachs bullish was op EUR/USD:
[..]
Nu zou ik dit graag willen backtesten, is er een manier waarmee ik hun voorspellingen m.b.t. forex met bijbehorende datum op een rijtje kan krijgen? Of is dit alleen mogelijk via een Bloomberg terminal?
Rond feb-juni van dit jaar heeft Goldman idd een hoop vooruitzichten mbt de euro afgegeven die precies tegenovergesteld uitpakten. Je zou ze op ZH kunnen terugzoeken, maar heeft het zin?quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:28 schreef Rejected het volgende:
Nu zou ik dit graag willen backtesten, is er een manier waarmee ik hun voorspellingen m.b.t. forex met bijbehorende datum op een rijtje kan krijgen? Of is dit alleen mogelijk via een Bloomberg terminal?
Je kunt het opvallend noemen. Vergelijk het met andere banken en als je bij GS een bijna lineaire negatieve relatie hebt lijkt me dat wel opvallend (.. en leuk materiaal voor schoolwerk) Het stelt allemaal niet heel veel voor maar je kunt er wel wat van maken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:44 schreef dvr het volgende:
[..]
Rond feb-juni van dit jaar heeft Goldman idd een hoop vooruitzichten mbt de euro afgegeven die precies tegenovergesteld uitpakten. Je zou ze op ZH kunnen terugzoeken, maar heeft het zin?
Wat een slimme docent!quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:26 schreef Rejected het volgende:
Ja het is eigenlijk voor een schoolopdracht: The superior trading strategy.![]()
![]()
Haha. Wat een baas. Heb je het er nog met hem over gehad of op aangesproken? Discussies met dat soort mensen zijn altijd wel leukquote:Op zondag 10 oktober 2010 23:42 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Wat een slimme docent!![]()
Dit doet me denken aan een tentamen waar ik werd gevraagd een nog niet bestaand optelmechanisme te formuleren. Ik wist het antwoord overigens niet maar zelfs als ik het wist dan zou ik het niet in detail opschrijven. De docent in kwestie was ook een naar mannetje dat zat te azen op nieuwe patenten in een veel te saai vakgebied. (Ik kon hem ook wel begrijpen overigens...
)
Ik vond het echt een naar mannetje. Hij probeerde altijd heel denigrerend te doen tegenover studenten als ze een bepaalde berekening niet konden uitvoeren met leuzen als: "Dat is eerstejaars stof, weet je wel zeker dat je op de goede opleiding zit?" of "Snap je dat echt niet? Wat erg zeg" om maar een sfeerimpressie te geven...quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Haha. Wat een baas. Heb je het er nog met hem over gehad of op aangesproken? Discussies met dat soort mensen zijn altijd wel leuk
quote:Op zondag 10 oktober 2010 20:42 schreef Raccoon. het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is er met de euro aan de hand? Flinke stijging IMHO, vlak voor 20 uur.
Naast dit vak geeft hij geen andere vakken meer. De rest van zijn tijd is hij bezig met het vinden van trading strategieën.quote:
Je zult iets moeten vinden dat de index (AEX? S&P500 etc.) verslaat? Hoe zal dat becijferd worden? Degene die de index weet te verslaan? Het kneuterige van dit soort projecten is altijd dat je je eigen beste idee natuurlijk nooit laat zien aan de professor anders gaat hij daar mee aan de haal. Zo heb ik op 1 project het zo ver weten te krijgen dat ik de bron voor de formules die ik gebruikte niet in mijn research project hoefde toe te voegen. Op basis van goed vertrouwen zeg maarquote:Op maandag 11 oktober 2010 00:06 schreef Rejected het volgende:
[..]
Naast dit vak geeft hij geen andere vakken meer. De rest van zijn tijd is hij bezig met het vinden van trading strategieën.
Naja de opdracht houdt in dat we helemaal zelf iets mogen kiezen en hiermee de index verslaan. Op basis van historische data is er altijd wel iets leuks te vinden natuurlijk. Vorig jaar was er een opdracht om te investeren in bedrijven met een vrouwelijke CEO.
Zelf kijk naar het investeren in de S&P op basis van waarden van de VIX.
Ga er nu mee aan de slag, zal kijken of ik de index kan verslaan.
Er is verder niks aan de hand toch? Ik heb er net even naar gekeken, de jump waar je het over hebt is het verschil in opening tussen vrijdag avond en zondag avond 20.00 NL tijd.quote:
Hahahaha prachtig.quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je zult iets moeten vinden dat de index (AEX? S&P500 etc.) verslaat? Hoe zal dat becijferd worden? Degene die de index weet te verslaan? Het kneuterige van dit soort projecten is altijd dat je je eigen beste idee natuurlijk nooit laat zien aan de professor anders gaat hij daar mee aan de haal. Zo heb ik op 1 project het zo ver weten te krijgen dat ik de bron voor de formules die ik gebruikte niet in mijn research project hoefde toe te voegen. Op basis van goed vertrouwen zeg maar
Mijn computer kan het optimaliseren m.b.v. Excel solver niet aan.quote:Innovation / General understanding (2)
– e.g. alpha, trading costs, excess returns, innovative idea
• Theoretical foundations / BF (2)
• Data / Sample (1)
– e.g. frequency, period, # of stocks
• Empirical analysis / Econometrics (2)
• Interpretation (2)
– e.g. discussion of results, advice, shortcomings
• English/Style/Structure/References (1)
Ah, thnx.quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er is verder niks aan de hand toch? Ik heb er net even naar gekeken, de jump waar je het over hebt is het verschil in opening tussen vrijdag avond en zondag avond 20.00 NL tijd.
Die transactiekosten hé.. het is gewoon een handeling tussen 2 computers, ook als je met bots werkt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 00:32 schreef Rejected het volgende:
[..]
Hahahaha prachtig.
De becijfering is als volgt:
[..]
Mijn computer kan het optimaliseren m.b.v. Excel solver niet aan.
Verder hebben veel trading strategieën die de markt verslaan veels teveel transactiekosten.
Dit zijn overigens wel de vetste opdrachtenquote:Op maandag 11 oktober 2010 00:32 schreef Rejected het volgende:
[..]
Hahahaha prachtig.
De becijfering is als volgt:
Innovation / General understanding (2)
– e.g. alpha, trading costs, excess returns, innovative idea
• Theoretical foundations / BF (2)
• Data / Sample (1)
– e.g. frequency, period, # of stocks
• Empirical analysis / Econometrics (2)
• Interpretation (2)
– e.g. discussion of results, advice, shortcomings
• English/Style/Structure/References (1)
Mijn computer kan het optimaliseren m.b.v. Excel solver niet aan.
Verder hebben veel trading strategieën die de markt verslaan veels teveel transactiekosten.
Is zeker een leuke opdracht! Jammer dat we er een beetje weinig tijd voor krijgen (ongeveer een week). Volgens mij mag je alle programma's gebruiken. Ben helaas alleen bekend met Eviews en Excel.quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit zijn overigens wel de vetste opdrachtenOp basis van welke programma's moet je je econometrische analyses doen? EViews? Matlab? Kun je ook programma's gebruiken zoals Ninjatrader of moet veel via Excel?
Als ik je goed begrijp bedoel je dat je een hoge sharpe ratio behaalt met deze strategie? Want dat is eigenlijk de bedoeling van de opdracht.quote:Persoonlijk zou ik gaan voor een strategie wat hij van te voren nooit verwacht. Een mengelmoes van verschillende strategien met wat eigen aanpassingen waar je bijv. uitlegt dat bepaalde waardes zoals beta, standaard deviatie (bewijsbaar) troep is en dat je daar voor een andere methode gebruikt om de risico analyse van je strategie te berekenen. En proberen wat simpel rekenwerk in de strategie te gooien.
En uiteraard alles keihard wiskundig vastzetten zodat hij er geen vinger tussen krijgt. Desnoods wat sjoemelen met de resultaten als de resultaten te goed zijn. Sommige professoren kunnen daar niet tegen en worden dan enorm sceptisch en geven je daar behoorlijk op af zonder dat ze in staat zijn daar goed op te beargumenteren. Als je bijv. een strategie ontwikkelt die op de huidige risico analyses met de standaard deviatie, beta, VaR, etc. enorm lage waardes geeft maar qua return enorm is.
Max 6 pagina's excl appendix.quote:Hoeveel woorden mag het zijn?
Alsof zoiets bestaat. Strategieën zijn statische regels die toegepast worden op een dynamisch fenomeen. Daarom zijn ze per definitie slecht houdbaar binnen een beperkt window van koersbeweging of/en tijd.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:26 schreef Rejected het volgende:
Ja het is eigenlijk voor een schoolopdracht: The superior trading strategy.![]()
En het lijkt me ook gewoon leuk om te checken.
Dat is natuurlijk waar. Maar ik denk zelf dat er wel degelijk strategieën zijn die in heel veel gevallen zullen werken zonder dat er een groter dan normaal left tail side risico is.quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:39 schreef flyguy het volgende:
[..]
Alsof zoiets bestaat. Strategieën zijn statische regels die toegepast worden op een dynamisch fenomeen. Daarom zijn ze per definitie slecht houdbaar binnen een beperkt window van koersbeweging of/en tijd.
Maffe film.quote:Een geleerde bouwt een supercomputer die vragen over het bestaan van de mensheid zou kunnen beantwoorden. Hij wordt benaderd door zowel een sekte als een belangrijk Wall Street-bedrijf.
Een hoge sharp ratio? Hmm. Moet je ook de tekortkomingen van de sharpe ratio geven? Of is de zoektocht naar een strategie die een hoge sharp ratio moet(!) geven?quote:Op maandag 11 oktober 2010 01:37 schreef Rejected het volgende:
[..]
Is zeker een leuke opdracht! Jammer dat we er een beetje weinig tijd voor krijgen (ongeveer een week). Volgens mij mag je alle programma's gebruiken. Ben helaas alleen bekend met Eviews en Excel.
Als ik je goed begrijp bedoel je dat je een hoge sharpe ratio behaalt met deze strategie? Want dat is eigenlijk de bedoeling van de opdracht.
Max 6 pagina's excl appendix.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |