abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 15:07:01 #205
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87247360
VS nog steeds op groen.
The more debt, the better
pi_87247727
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:07 schreef flyguy het volgende:
VS nog steeds op groen.
Ik vind op deze manier de AEX toch wel een beetje het sukkeltje van de klas. Waar andere markten toch wat meer stijging laten zien de afgelopen maanden heeft de AEX met name extreem zijwaartse bewegingen laten zien hikkend tegen de 340 aan. Jammer ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87247989
Ierland weer een downgrade van Fitch. Terecht lijkt mij.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:16:35 #208
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87250038
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind op deze manier de AEX toch wel een beetje het sukkeltje van de klas. Waar andere markten toch wat meer stijging laten zien de afgelopen maanden heeft de AEX met name extreem zijwaartse bewegingen laten zien hikkend tegen de 340 aan. Jammer ;(
Extreem zijwaarts is goed. Gewoon lekker en vrij veilig straddletjes schrijven en iedere keer die verwachtingswaarde en rente inkoppen. Wat mij betreft duurt dit nog tot het einde van het jaar. Al verwacht ik toch nog een kleine opwaartste trent voor de laatste 2 maanden.
The End Times are wild
pi_87250232
Mijn gekochte straddle had het helaas niet gehaald.
pi_87257155
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 16:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Extreem zijwaarts is goed. Gewoon lekker en vrij veilig straddletjes schrijven en iedere keer die verwachtingswaarde en rente inkoppen. Wat mij betreft duurt dit nog tot het einde van het jaar. Al verwacht ik toch nog een kleine opwaartste trent voor de laatste 2 maanden.
Moet toegeven dat van de meeste users hier je toch wel de beste voorspelling had van dit jaar sinds je je bewuste strategie al voor december zei vorig jaar. Zijwaarts tussen bepaalde waardes. ^O^

Ik verwacht zelf overigens ook nog een kleine opleving zo rond midden november net voor de kerstdagen op relatief kleine volumes zoals normaliter. Weinig beweging. Rustig kibbelend naar boven en dan mag de rest van de shitstorm weer los barsten in Januari zoals we afgelopen Januari hadden met de crisis rondom Griekenland en andere landen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_87263985
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Apple vind ik persoonlijk dan ook meer gehyped dan NN. Qua potentie is het lastig inschatten hoever Apple nog kan gaan.
In principe is die prijs puur gebaseerd op het marketingapparaat van Apple. Het is al langer bekend dat de producten van Apple kwalitatief van mindere aard zijn dan haar concurrenten en dat steekt m.i. enorm. En aandelen waarderen op basis van intangible assets vind ik veel te complex. Ik blijf liever van die overgehypte hysterie af, dan zit ik in elk geval safe. :')
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_87268852
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 13:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

BB is inderdaad O+. Kan eigenlijk al niet meer zonder, heb de afgelopen 2 jaar veel winst kunnen behalen met dank aan de terminal voor die tijd. Zonde dat het alleen maar op kantoor staat. Zou wat zijn als je zo'n ding als consument kon aanschaffen :9~
Geld opent vele deuren lieve SE :)
pi_87307786
Vandaag naar de Amsterdam Derivatives Day geweest. Kon helaas niet de hele dag blijven.
Alexander Lipton was ook van de partij,
quote:
Alex Lipton is a Managing Director and Co-Head of the Global Quantitative Group at Bank of America Merrill Lynch.
Hij ging even vertellen hoe complex de CDS markt is en hoe de correlatie toeneemt in crises. Verder had hij veel wiskundige formules op zijn sheets hoe ze de prijs van een CDS berekenen.

Oh en Jeremy Grant van de financial times is een toffe gast. ^O^
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:20:18 #214
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_87307878
Traditiegetrouw bijt Alcoa het spits af tijdens het cijferseizoen:

quote:
Alcoa Inc (NYSE:AA) unofficially kicked off the third-quarter earnings season on a high note reporting a profit that comfortably beat the Wall Street’s expectations. .
http://www.tapebeat.com/2(...)coa-inc-nyse-aa.html

AA
12.20
-0.17 (-1.37%)
After Hours: 12.56 +0.36 (2.95%)
Oct 7, 5:18PM EDT
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_87310817
EPS was bijna 2x de estimates toch? :o
pi_87311374
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 23:37 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Geld opent vele deuren lieve SE :)
Jij kent iemand die zo'n ding thuis heeft staan? Volgens mij moeten we het dan toch wel over behoorlijke bedragen hebben. Zo'n abonnement met alles er op en er aan kost een 20.000 euro in het jaar. Dan moet je behoorlijk verdienen wil je dat ruimschoots kunnen betalen en nog winst maken op je beleggingen als particulier ook.
pi_87311392
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:57 schreef Rejected het volgende:
EPS was bijna 2x de estimates toch? :o
Dat 'beating the bottom and top' verhaal wanneer een cijfer bekend wordt gemaakt vind ik altijd zo'n onzin. Men kijkt niet verder dan hun neus lang is en EPS an sich zegt geen drol. Dat is makkelijk te manipuleren.
pi_87337822
Ik heb zojuist aandelen BAM gekocht. Eens kijken wat de toekomst me te bieden heeft!
pi_87337880
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:25 schreef Lucas15 het volgende:
Ik heb zojuist aandelen BAM gekocht. Eens kijken wat de toekomst me te bieden heeft!
Op basis van welke redenen? Volgens mij hebben meerdere users hier BAM, iig. LXIV had er wat opties op lopen dacht ik.
pi_87337985
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Op basis van welke redenen? Volgens mij hebben meerdere users hier BAM, iig. LXIV had er wat opties op lopen dacht ik.
Klinkt dom, maar kocht ze op, op basis van Grafiek. Heb er over gelezen etc. Meer niet. Tsja, zoals LXIV ooit tegen me zei: "gewoon kopen, dan leer je het."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:32:36 #221
862 Arcee
Look closer
pi_87338161
WS zit niet heel ver meer van de top van na de crisisbodem vandaan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 21:33:38 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87338221
Ik heb BAM en series met geschreven putopties. Zoals het er nu naar uitziet expireren die rond uitoefenwaarde, wat uiteraard ideaal is. Als ze eronder blijven dan rol ik ze door.

BAM komt wel weer eens op de 8 euro.
The End Times are wild
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 14:12:40 #223
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87355831
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 21:28 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Klinkt dom, maar kocht ze op, op basis van Grafiek. Heb er over gelezen etc. Meer niet. Tsja, zoals LXIV ooit tegen me zei: "gewoon kopen, dan leer je het."
:'(
pi_87355913
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:12 schreef Sokz het volgende:

[..]

:'(
Wat is daar mis mee? Zo heb ik ook ooit mijn 1e aandelen gekocht :P Ik ben van mening dat je sneller(!) leert als je direct in het diepe duikt in plaats van continu erg afwachtend te handelen.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:22:49 #225
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87359540
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 14:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Zo heb ik ook ooit mijn 1e aandelen gekocht :P Ik ben van mening dat je sneller(!) leert als je direct in het diepe duikt in plaats van continu erg afwachtend te handelen.
Uiteraard maar uit vorige posts van die lucas heb ik al gezien wat hij met 'de grafiek' bedoelt. Ik bedoel, voor mn eerste set aandelen had ik toch wel een echte onderbouwing.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:23:20 #226
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87359553
Neemt niet weg dat BAM inderdaad aantrekkelijk gewaardeerd is.
pi_87377289
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:22 schreef Sokz het volgende:

[..]

Uiteraard maar uit vorige posts van die lucas heb ik al gezien wat hij met 'de grafiek' bedoelt. Ik bedoel, voor mn eerste set aandelen had ik toch wel een echte onderbouwing.
Ik had deze post wel van jouw verwacht :')

Naar een grafiek kijk ik niet meer echt. Ik heb zowat heel internet opgezocht naar allerlei informatie.
pi_87382587
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:22 schreef Sokz het volgende:

[..]

Voor mijn eerste set onderbouwing kwam ik niet verder dan. " Dit lijken me wel leuke aandelen ". Toen ik er eenmaal mee begonnen was had ik echt niet het idee dat ik dit zou kunnen doortrekken. Ik heb gewoon de mazzel gehad dat ik in de bull market 2003 - 2008 gekocht hebt. En zo'n beetje alles wat je daar kocht vloog toch wel omhoog. Pas na verloop van tijd gingen de alarm bellen rinkelen en ging ik er over na denken dat het wel eens beter kon :P
pi_87382607
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 09:28 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Ik had deze post wel van jouw verwacht :')

Naar een grafiek kijk ik niet meer echt. Ik heb zowat heel internet opgezocht naar allerlei informatie.
Informatie als in wat anderen van BAM vinden? Of informatie zoals even een jaarverslag door spitten van BAM? Op financiele nieuwssites na weet ik zo niet een website die neutrale degelijke informatie geeft over aandelen zoals BAM.
pi_87395773

Wat is er met de euro aan de hand? Flinke stijging IMHO, vlak voor 20 uur.
pi_87401446
Van de week las ik op zerohedge dat Goldman Sachs bullish was op EUR/USD:
quote:
Goldman's FX team, which is by far the best contrary indicator in FX trends has just issued its revised currency outlook, which now sees the 12 month EURUSD target up from 1.38 to 1.55.
:D
Nu zou ik dit graag willen backtesten, is er een manier waarmee ik hun voorspellingen m.b.t. forex met bijbehorende datum op een rijtje kan krijgen? Of is dit alleen mogelijk via een Bloomberg terminal?

[ Bericht 7% gewijzigd door Rejected op 10-10-2010 22:38:18 ]
pi_87402074
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:28 schreef Rejected het volgende:
Van de week las ik op zerohedge dat Goldman Sachs bullish was op EUR/USD:
[..]

:D
Nu zou ik dit graag willen backtesten, is er een manier waarmee ik hun voorspellingen m.b.t. forex met bijbehorende datum op een rijtje kan krijgen? Of is dit alleen mogelijk via een Bloomberg terminal?
Ik weet zo niet of die voorspellingen online staan? Misschien via een website van GS? Ik zal morgen even kijken of ik het op de terminal kan vinden.
pi_87402126
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:28 schreef Rejected het volgende:

Rond feb-juni van dit jaar heeft Goldman idd een hoop vooruitzichten mbt de euro afgegeven die precies tegenovergesteld uitpakten. Je zou ze op ZH kunnen terugzoeken, maar heeft het zin?
pi_87402265
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:44 schreef dvr het volgende:

[..]

Rond feb-juni van dit jaar heeft Goldman idd een hoop vooruitzichten mbt de euro afgegeven die precies tegenovergesteld uitpakten. Je zou ze op ZH kunnen terugzoeken, maar heeft het zin?
Je kunt het opvallend noemen. Vergelijk het met andere banken en als je bij GS een bijna lineaire negatieve relatie hebt lijkt me dat wel opvallend (.. en leuk materiaal voor schoolwerk) Het stelt allemaal niet heel veel voor maar je kunt er wel wat van maken.
pi_87402878
Met deze zoekactie zul je meeste ZeroHedge commentaren op Goldman's EURUSD projecties wel op een rijtje krijgen: http://www.zerohedge.com/(...)%20EURUSD%20forecast

Ben benieuwd of het echt een bruikbare contraindicator is :) ZH riep lezers eerder dit jaar steeds op om precies tegengesteld te handelen.
pi_87403782
Ja het is eigenlijk voor een schoolopdracht: The superior trading strategy. :P :') En het lijkt me ook gewoon leuk om te checken.
pi_87404342
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:26 schreef Rejected het volgende:
Ja het is eigenlijk voor een schoolopdracht: The superior trading strategy. :P :')
Wat een slimme docent! :') :D Dit doet me denken aan een tentamen waar ik werd gevraagd een nog niet bestaand optelmechanisme te formuleren. Ik wist het antwoord overigens niet maar zelfs als ik het wist dan zou ik het niet in detail opschrijven. De docent in kwestie was ook een naar mannetje dat zat te azen op nieuwe patenten in een veel te saai vakgebied. (Ik kon hem ook wel begrijpen overigens... :') )
Greece
pi_87404430
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:42 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Wat een slimme docent! :') :D Dit doet me denken aan een tentamen waar ik werd gevraagd een nog niet bestaand optelmechanisme te formuleren. Ik wist het antwoord overigens niet maar zelfs als ik het wist dan zou ik het niet in detail opschrijven. De docent in kwestie was ook een naar mannetje dat zat te azen op nieuwe patenten in een veel te saai vakgebied. (Ik kon hem ook wel begrijpen overigens... :') )
Haha. Wat een baas. Heb je het er nog met hem over gehad of op aangesproken? Discussies met dat soort mensen zijn altijd wel leuk :P
pi_87404687
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha. Wat een baas. Heb je het er nog met hem over gehad of op aangesproken? Discussies met dat soort mensen zijn altijd wel leuk :P
Ik vond het echt een naar mannetje. Hij probeerde altijd heel denigrerend te doen tegenover studenten als ze een bepaalde berekening niet konden uitvoeren met leuzen als: "Dat is eerstejaars stof, weet je wel zeker dat je op de goede opleiding zit?" of "Snap je dat echt niet? Wat erg zeg" om maar een sfeerimpressie te geven... :')
Greece
pi_87404857
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:42 schreef Raccoon. het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is er met de euro aan de hand? Flinke stijging IMHO, vlak voor 20 uur.
pi_87405175
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:42 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Wat een slimme docent! :') :D
Naast dit vak geeft hij geen andere vakken meer. De rest van zijn tijd is hij bezig met het vinden van trading strategieën.
Naja de opdracht houdt in dat we helemaal zelf iets mogen kiezen en hiermee de index verslaan. Op basis van historische data is er altijd wel iets leuks te vinden natuurlijk. Vorig jaar was er een opdracht om te investeren in bedrijven met een vrouwelijke CEO.

Zelf kijk naar het investeren in de S&P op basis van waarden van de VIX.
Ga er nu mee aan de slag, zal kijken of ik de index kan verslaan. :P
pi_87405374
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:06 schreef Rejected het volgende:

[..]

Naast dit vak geeft hij geen andere vakken meer. De rest van zijn tijd is hij bezig met het vinden van trading strategieën.
Naja de opdracht houdt in dat we helemaal zelf iets mogen kiezen en hiermee de index verslaan. Op basis van historische data is er altijd wel iets leuks te vinden natuurlijk. Vorig jaar was er een opdracht om te investeren in bedrijven met een vrouwelijke CEO.

Zelf kijk naar het investeren in de S&P op basis van waarden van de VIX.
Ga er nu mee aan de slag, zal kijken of ik de index kan verslaan. :P
Je zult iets moeten vinden dat de index (AEX? S&P500 etc.) verslaat? Hoe zal dat becijferd worden? Degene die de index weet te verslaan? Het kneuterige van dit soort projecten is altijd dat je je eigen beste idee natuurlijk nooit laat zien aan de professor anders gaat hij daar mee aan de haal. Zo heb ik op 1 project het zo ver weten te krijgen dat ik de bron voor de formules die ik gebruikte niet in mijn research project hoefde toe te voegen. Op basis van goed vertrouwen zeg maar :P
pi_87405453
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:57 schreef Raccoon. het volgende:

[..]

Er is verder niks aan de hand toch? Ik heb er net even naar gekeken, de jump waar je het over hebt is het verschil in opening tussen vrijdag avond en zondag avond 20.00 NL tijd.

Wel bizar hoeveel de EUR/USD is gestegen de afgelopen maand :|W
pi_87405925
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je zult iets moeten vinden dat de index (AEX? S&P500 etc.) verslaat? Hoe zal dat becijferd worden? Degene die de index weet te verslaan? Het kneuterige van dit soort projecten is altijd dat je je eigen beste idee natuurlijk nooit laat zien aan de professor anders gaat hij daar mee aan de haal. Zo heb ik op 1 project het zo ver weten te krijgen dat ik de bron voor de formules die ik gebruikte niet in mijn research project hoefde toe te voegen. Op basis van goed vertrouwen zeg maar :P
Hahahaha prachtig. :D

De becijfering is als volgt:
quote:
Innovation / General understanding (2)
– e.g. alpha, trading costs, excess returns, innovative idea
• Theoretical foundations / BF (2)
• Data / Sample (1)
– e.g. frequency, period, # of stocks
• Empirical analysis / Econometrics (2)
• Interpretation (2)
– e.g. discussion of results, advice, shortcomings
• English/Style/Structure/References (1)
Mijn computer kan het optimaliseren m.b.v. Excel solver niet aan. :')

Verder hebben veel trading strategieën die de markt verslaan veels teveel transactiekosten.
pi_87406177
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er is verder niks aan de hand toch? Ik heb er net even naar gekeken, de jump waar je het over hebt is het verschil in opening tussen vrijdag avond en zondag avond 20.00 NL tijd.
Ah, thnx. ^O^
pi_87406214
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:32 schreef Rejected het volgende:

[..]

[..]

Verder hebben veel trading strategieën die de markt verslaan veels teveel transactiekosten.
Die transactiekosten hé.. het is gewoon een handeling tussen 2 computers, ook als je met bots werkt.

Waarom zijn die transactiekosten dan 10 euro (of in de buurt daarvan) voor 1 aankoop? Waarop baseren ze de kosten ? Welke kosten maken ze? Het wordt immers tussen 2 computers uitgevoerd. Ik maak ook contact met de server van dit forum, en dat kost mij niks.

Ik sla dingen en wijzig dingen op in m'n Gmail, en dat kost ook niks.
pi_87406417
Er zitten veel partijen tussen. O.a. clearinghuizen, broker en exchange. Weet er het fijne niet vanaf, maar omdat er immens veel geld in transacties omgaan, moet er veel geïnvesteerd worden om trades te garanderen.

Gmail en FOK verdienen aan advertenties.
pi_87406483
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:32 schreef Rejected het volgende:

[..]

Innovation / General understanding (2)
– e.g. alpha, trading costs, excess returns, innovative idea
• Theoretical foundations / BF (2)
• Data / Sample (1)
– e.g. frequency, period, # of stocks
• Empirical analysis / Econometrics (2)
• Interpretation (2)
– e.g. discussion of results, advice, shortcomings
• English/Style/Structure/References (1)

Dit zijn overigens wel de vetste opdrachten :9 Op basis van welke programma's moet je je econometrische analyses doen? EViews? Matlab? Kun je ook programma's gebruiken zoals Ninjatrader of moet veel via Excel?

Hoeveel woorden mag het zijn?

Persoonlijk zou ik gaan voor een strategie wat hij van te voren nooit verwacht. Een mengelmoes van verschillende strategien met wat eigen aanpassingen waar je bijv. uitlegt dat bepaalde waarde's zoals beta, standaard deviatie (bewijsbaar) troep is en dat je daar voor een andere methode gebruikt om de risico analyse van je strategie te berekenen. En proberen wat simpel rekenwerk in de strategie te gooien.

En uiteraard alles keihard wiskundig vastzetten zodat hij er geen vinger tussen krijgt. Desnoods wat sjoemelen met de resultaten als de resultaten te goed zijn. Sommige professoren kunnen daar niet tegen en worden dan enorm sceptisch en geven je daar behoorlijk op af zonder dat ze in staat zijn daar goed op te beargumenteren. Als je bijv. een strategie ontwikkelt die op de huidige risico analyses met de standaard deviatie, beta, VaR, etc. enorm lage waardes geeft maar qua return enorm is.
pi_87406928
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit zijn overigens wel de vetste opdrachten :9 Op basis van welke programma's moet je je econometrische analyses doen? EViews? Matlab? Kun je ook programma's gebruiken zoals Ninjatrader of moet veel via Excel?
Is zeker een leuke opdracht! Jammer dat we er een beetje weinig tijd voor krijgen (ongeveer een week). Volgens mij mag je alle programma's gebruiken. Ben helaas alleen bekend met Eviews en Excel.

quote:
Persoonlijk zou ik gaan voor een strategie wat hij van te voren nooit verwacht. Een mengelmoes van verschillende strategien met wat eigen aanpassingen waar je bijv. uitlegt dat bepaalde waardes zoals beta, standaard deviatie (bewijsbaar) troep is en dat je daar voor een andere methode gebruikt om de risico analyse van je strategie te berekenen. En proberen wat simpel rekenwerk in de strategie te gooien.

En uiteraard alles keihard wiskundig vastzetten zodat hij er geen vinger tussen krijgt. Desnoods wat sjoemelen met de resultaten als de resultaten te goed zijn. Sommige professoren kunnen daar niet tegen en worden dan enorm sceptisch en geven je daar behoorlijk op af zonder dat ze in staat zijn daar goed op te beargumenteren. Als je bijv. een strategie ontwikkelt die op de huidige risico analyses met de standaard deviatie, beta, VaR, etc. enorm lage waardes geeft maar qua return enorm is.
Als ik je goed begrijp bedoel je dat je een hoge sharpe ratio behaalt met deze strategie? Want dat is eigenlijk de bedoeling van de opdracht. :)

quote:
Hoeveel woorden mag het zijn?
Max 6 pagina's excl appendix.
  maandag 11 oktober 2010 @ 01:39:30 #250
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87406947
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:26 schreef Rejected het volgende:
Ja het is eigenlijk voor een schoolopdracht: The superior trading strategy. :P :') En het lijkt me ook gewoon leuk om te checken.
Alsof zoiets bestaat. Strategieën zijn statische regels die toegepast worden op een dynamisch fenomeen. Daarom zijn ze per definitie slecht houdbaar binnen een beperkt window van koersbeweging of/en tijd.

Het enige wat altijd werkt is frontrunning of gewoon zoveel kapitaal ergens tegen aangooien dat er wel wat moet gebeuren.
The more debt, the better
pi_87407099
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 01:39 schreef flyguy het volgende:

[..]

Alsof zoiets bestaat. Strategieën zijn statische regels die toegepast worden op een dynamisch fenomeen. Daarom zijn ze per definitie slecht houdbaar binnen een beperkt window van koersbeweging of/en tijd.
Dat is natuurlijk waar. Maar ik denk zelf dat er wel degelijk strategieën zijn die in heel veel gevallen zullen werken zonder dat er een groter dan normaal left tail side risico is.
pi_87408627
Na jullie comments moest ik aan de film Pi denken.
quote:
Een geleerde bouwt een supercomputer die vragen over het bestaan van de mensheid zou kunnen beantwoorden. Hij wordt benaderd door zowel een sekte als een belangrijk Wall Street-bedrijf.
Maffe film.
pi_87408996
:D Kijken waard? :P
pi_87409590
Het is vooral een hele mysterieuze film. Persoonlijk vind ik het een unieke film die het kijken waard is.
pi_87412271
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 01:37 schreef Rejected het volgende:

[..]

Is zeker een leuke opdracht! Jammer dat we er een beetje weinig tijd voor krijgen (ongeveer een week). Volgens mij mag je alle programma's gebruiken. Ben helaas alleen bekend met Eviews en Excel.

Als ik je goed begrijp bedoel je dat je een hoge sharpe ratio behaalt met deze strategie? Want dat is eigenlijk de bedoeling van de opdracht. :)

Max 6 pagina's excl appendix.
Een hoge sharp ratio? Hmm. Moet je ook de tekortkomingen van de sharpe ratio geven? Of is de zoektocht naar een strategie die een hoge sharp ratio moet(!) geven?

Persoonlijk vind ik al die ratio's overrated. Want ik neem aan dat je naast de Sharpe ratio ook nog iets met de Jensen en Treynor ratio moet doen? Ik vind dat die ratio's met name worden gebruikt door portfolio managers of de reclame divisie van een bank om te pimpen hoe goed ze het wel niet doen gezien het risico dat ze lopen. Het zal mij een worst zijn (als particulier belegger) dat die ratio's dik in mijn nadeel spreken. Return op je portfolio is het belangrijkste. Op het werk moet je er natuurlijk wel rekening mee houden :{

De standaard deviatie heeft moeite met dingen zoals kurtosis, fat tails en ga zo maar door. En wat te denken van het principe risk-free return? Dat is toch zum kotsen? :6 Over het algemeen gebruik je daarvoor een kortlopende obligatie. Maar zoals het met de landen er nu voor staat noem ik dat niet risk free. Het is geen wiskudige vastigheid waar je je return van bijv. een aandeel. In het meest negatieve geval gaat je risk free asset naar de haaien :|W

Ik zou met name kijken naar de drawdown op je strategie. De trade curve van je winst. In hoeverre die lineair is. En de efficiency van je trades zoals hoge gemiddelde winst per trade en dat dat niet erg fluctueert. Als die zaken goed zitten maken randzaken zoals margin en transactie kosten ook geen donder uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')