abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87684403
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Impliciet geeft het bedrijf er mee aan dat ze overtollig vermogen niet rendabel meer kunnen verwenden. Want als ze zelf met dat vermogen meer rendement konden maken dan zouden ze geen aandelen meer terugkopen, maar het investeren.
Dat snap ik. Maar toch verbaas ik me enigszins over de scherpe daling op dit nieuwsbericht. Het is ook moeilijk om een hoger rendement te maken met andere opties want het aandeel zelf is het jaar al meer dan 50% gestegen. Een investering in hunzelf is dus niet eens zo'n hele slechte, beleggers zien dat alleen anders?

Ja, ik moest er toevallig een presentatie geven over vandaag en stond even met de mond vol tanden hoe ik dit het beste uit kon leggen :@
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87684738
Bij dividend/buybacks snijdt het mes altijd aan twee kanten.
Positief omdat ze hiermee de aandeelhouders een beloning geven.
Negatief omdat ze geen andere investeringen kunnen vinden.

Tot 1980 werd het uitkeren van dividend over het algemeen als positief gezien. In de jaren 80/90 werd dit juist vaak afgestraft volgens mij.
pi_87685271
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:40 schreef Rejected het volgende:
Negatief omdat ze geen andere investeringen kunnen vinden.
Mja, maar zoals ik al eerder zei. NN is 54% omhoog gegaan dit jaar. Zoek als bedrijf eens een betere investering? :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_87686461
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maar zoals ik al eerder zei. NN is 54% omhoog gegaan dit jaar. Zoek als bedrijf eens een betere investering? :P
Ik ken NN niet echt maar misschien verwachtten velen dat ze de 'innovatieve' lijn door konden trekken. Hadden ze veel aandelen gekocht dan?
pi_87689977
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Impliciet geeft het bedrijf er mee aan dat ze overtollig vermogen niet rendabel meer kunnen verwenden. Want als ze zelf met dat vermogen meer rendement konden maken dan zouden ze geen aandelen meer terugkopen, maar het investeren.
Ligt aan de waardering. Bij een onderwaardering (in het ogen van de belegger/management) kan het rendabeler zijn om aandelen te annuleren dan te investeren in je product (zelfs als dat voldoende rendement oplevert). Is een keuze die gemaakt kan worden.
pi_87691718
Ik heb vandaag SNS REAAL gekocht. De koersen staan erg laag en ik denk dat banken, dienstverleners en verzekeraars op de lange termijn zullen stijgen.
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:04:01 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87692334
SNS zie ik ook al een tijdje liggen. Ze staan net zo laag als tijdens de kredietcrisis. Dat is dan ook weer niet voor niks zou je denken.
Heeft SNS obligaties uitgegeven en hoe noteren die? Dat is wel een goede graadmeter voor de solvabiliteit.
The End Times are wild
  maandag 18 oktober 2010 @ 22:04:33 #59
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87692367
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:53 schreef Lucas15 het volgende:
Ik heb vandaag SNS REAAL gekocht. De koersen staan erg laag en ik denk dat banken, dienstverleners en verzekeraars op de lange termijn zullen stijgen.
Mag ik vragen waarom je dat denkt? Overigens zijn van SNS een groot deel van de aandelen in de handen van slechts een paar partijen dus dat is wel gunstig.

Overigens, we gaan vandaag weer omhoog op een laag volume...
The more debt, the better
pi_87695840
Apple beats estimates maar iPad verkoop valt tegen. -6%. :')
pi_87696051
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:09 schreef Rejected het volgende:
Apple beats estimates maar iPad verkoop valt tegen. -6%. :')
Haha inderdaad. Ik ben blij dat ik Apple niet van te voren heb gekocht zeg. Ik vind de cijfers eigenlijk ook wel wat tegenvallend. Maar het is wel een flink nieuwtje, -7% naar beneden op basis van cijfers. Dat is een mondspoeling van jewelste!
  maandag 18 oktober 2010 @ 23:16:51 #62
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87696177
nvm....
pi_87697907
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:16 schreef Sokz het volgende:
nvm....
Geen idee wat hier stond maar het kan vast geen kwaad om het nog eens te herhalen? (verbeteren?)

Hoeveel mensen zitten hier eigenlijk nog vol in de aandelen? Cash? Commodities? Ik zit schat ik zo'n 50% aandelen, 25% commodities en 25% cash op het moment.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:01:18 #64
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_87698125
100% cash.
Bedankt Hans.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:05:01 #65
321823 J4ckp0T
Perfectie in den beginne...
pi_87698259
25% opties 60% aandelen (waarop geschreven calls)en een restje cash :)
Mactastisch!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:07:07 #66
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87698336
commodities vooral en een beetje cash
pi_87698963
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:07 schreef flyguy het volgende:
commodities vooral en een beetje cash
Ook flink leveraged op de 'zware' metalen? :+ Of zijn het de sapjes of de 'softere' spulletjes :)?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:36:47 #68
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87700414
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:26 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ook flink leveraged op de 'zware' metalen? :+ Of zijn het de sapjes of de 'softere' spulletjes :)?
De softere spullen. Heb nu live data van CME, Eurex en ICE en dat is voor mij wel absoluut een vereiste om te traden. ICE heeft alleen softies en energie, vooral dat laatste is leuk voor de liquiditeit > scalpen. Dat wat CME aan echte commodities heeft vind ik niet zo interessant.

Voor metalen moet ik toch echt data van nymex hebben.

Ben vooral actief op indices futures (russell 2000/ S&P500/dax/nikkei) en currency futures. Af en toe trends proberen te pakken op de rest.

Eerst maar eens kapitaal opbouwen om flink te kunnen piramiden op trends.

Trouwens al die nieuwe spreads gezien van IG? Ze makken cfd's wel weer leuk voor nieuws en gaps.
pi_87700603
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:36 schreef flyguy het volgende:

[..]

De softere spullen. Heb nu live data van CME, Eurex en ICE en dat is voor mij wel absoluut een vereiste om te traden. ICE heeft alleen softies en energie, vooral dat laatste is leuk voor de liquiditeit > scalpen. Dat wat CME aan echte commodities heeft vind ik niet zo interessant.

Voor metalen moet ik toch echt data van nymex hebben.

Ben vooral actief op indices futures (russell 2000/ S&P500/dax/nikkei) en currency futures. Af en toe trends proberen te pakken op de rest.

Eerst maar eens kapitaal opbouwen om flink te kunnen piramiden op trends.

Trouwens al die nieuwe spreads gezien van IG? Ze makken cfd's wel weer leuk voor nieuws en gaps.
Leuk om te lezen hoe je het aan pakt. Met name het scalpen wil ik zelf ook weer wat meer oppakken. Op dit moment geen tijd. Ook qua currency paren houd ik wel wat in de gaten maar geen tijd om het op te pakken ;( Met name de slag op de Yen heb ik gemist en daar baal ik enorm van.

Ik zit meer in de harde metalen, beetje a la soros style. 25% van de portfolio tegen de bijna hoogste leverage geknald en uitzitten. Niks tussentijds traden. En het tikt rap aan. Niks geen getest met strategien, hup knallen. :P ( de rest wel netjes uitwerken qua strategie uiteraard :) )
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 03:00:38 #70
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87701072
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zit meer in de harde metalen, beetje a la soros style. 25% van de portfolio tegen de bijna hoogste leverage geknald en uitzitten. Niks tussentijds traden. En het tikt rap aan. Niks geen getest met strategien, hup knallen. :P ( de rest wel netjes uitwerken qua strategie uiteraard :) )
Niks traden of wel je positie uitbouwen/countertrends hedgen?
pi_87702665
Als je bij Lynx een account opent en dit kalenderjaar nog 180 euro aan transactiekosten doet, krijg je een 10" Dell laptop.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:23:44 #72
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_87702944
Mijn Galapagos heeft het lekker gedaan de afgelopen maand (ik stond gisteren op bijna +13%). Maar vandaag is er een aandelenemissie om het overnamekapitaal uit te breiden... Ze geven maximaal ongeveer 2 miljoen nieuwe aandelen uit, dat is 10% van het huidige aantal. Moet ik nu standaard uitgaan van een daling die in verhouding staat tot het aantal nieuwe aandelen? Of is er ook nog voordeel te behalen?
pi_87703882
Vaak krijgen bestaande aandeelhouders een compensatie toch? Weet dit ook niet zeker.
Straks cijfers van onze favoriete investment bank. :P
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:05:34 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87703916
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:23 schreef Lemans24 het volgende:
Mijn Galapagos heeft het lekker gedaan de afgelopen maand (ik stond gisteren op bijna +13%). Maar vandaag is er een aandelenemissie om het overnamekapitaal uit te breiden... Ze geven maximaal ongeveer 2 miljoen nieuwe aandelen uit, dat is 10% van het huidige aantal. Moet ik nu standaard uitgaan van een daling die in verhouding staat tot het aantal nieuwe aandelen? Of is er ook nog voordeel te behalen?
Een aandeel daalt praktisch altijd als er een claimemissie is afgekondigd (heb nog nooit anders meegemaakt). Hoever die daling gaat is afhankelijk van de beurs en niet van het bedrijf. Dit is niet zo'n hele fikse emissie, maar het moet nog blijken hoeveel het aandeel onderuit gaat. Houdt wel rekening met een daling tot 20% de komende 5 dagen.
Voordeel eruit behalen is lastig als je ze nu hebt. Als geen aandelen hebt dan kun je instappen op het moment van emissie. Dan krijg je ze vaak goedkoop. Het geld voor die emissie wordt natuurlijk niet weggegooid!
Als je vertrouwen hebt in het bedrijf (waarom heb je anders de aandelen?) kun je wel meedoen met de emissie (als je het geld hebt).
The End Times are wild
pi_87705164
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 03:00 schreef flyguy het volgende:

[..]

Niks traden of wel je positie uitbouwen/countertrends hedgen?
Ja, eventueel iets doen aan mijn aandelen positie. NN is vandaag weer naar beneden en dat zint mij niet helemaal maar mijn andere grote positie in McDonalds neemt het nu weer wat over. Twijfel of ik er een put optie op moet nemen of eventueel een pairs trade waar ik short ga in een concurrent. Positie's in zware metalen houd ik nog even aan.

Nieuws trade ik alleen FOMC.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:33:23 #76
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_87706410
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een aandeel daalt praktisch altijd als er een claimemissie is afgekondigd (heb nog nooit anders meegemaakt). Hoever die daling gaat is afhankelijk van de beurs en niet van het bedrijf. Dit is niet zo'n hele fikse emissie, maar het moet nog blijken hoeveel het aandeel onderuit gaat. Houdt wel rekening met een daling tot 20% de komende 5 dagen.
Voordeel eruit behalen is lastig als je ze nu hebt. Als geen aandelen hebt dan kun je instappen op het moment van emissie. Dan krijg je ze vaak goedkoop. Het geld voor die emissie wordt natuurlijk niet weggegooid!
Als je vertrouwen hebt in het bedrijf (waarom heb je anders de aandelen?) kun je wel meedoen met de emissie (als je het geld hebt).
Bedankt voor de info.
Meedoen is echter vooralsnog alleen mogelijk voor institutionele beleggers.

-20% zou wel jammer zijn, kan ik weer opnieuw beginnen met rendement opbouwen... We zien wel!
pi_87708760
Gisteren om 4.15u Amerikaanse tijd weer een flashcrash van een dikke 10 procent op SPY:

Was een 'glitch' volgens NYSE :')

Bron: http://www.zerohedge.com/(...)million-worth-trades en http://www.marketwatch.co(...)f-reports-2010-10-18

[ Bericht 7% gewijzigd door Dalliance op 19-10-2010 12:49:25 ]
pi_87709045
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:43 schreef Dalliance het volgende:
Gisteren om 4.15u Amerikaanse tijd weer een flashcrash van een dikke 10 procent op SPY:

[ afbeelding ]

Was een 'glitch' volgens NYSE :')

Bron: http://www.zerohedge.com/(...)million-worth-trades en http://www.marketwatch.co(...)f-reports-2010-10-18
Ik probeer die grafiek hier nu ook te vinden maar in mijn plaatjes die ik zie, zie ik die flash crash niet. Niet op intraday en het normale plaatje :?

edit: Ik zie in het orderboek wel de 'flash crash' terug whehe. Maar niet in de grafieken :')

[ Bericht 7% gewijzigd door sitting_elfling op 19-10-2010 12:57:36 ]
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:13:10 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87712376
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Bedankt voor de info.
Meedoen is echter vooralsnog alleen mogelijk voor institutionele beleggers.

-20% zou wel jammer zijn, kan ik weer opnieuw beginnen met rendement opbouwen... We zien wel!
Ok. Het is dus geen claimemissie! Dan zal de koers minder dalen waarschijnlijk.

Je kunt je aandeel altijd behoeden voor verwatering door gewoon 10% bji te kopen.
The End Times are wild
pi_87713023
The Economist heeft de nieuwe Big Mac Index gepubliceerd en zij concluderen dat de euro 29% is overgewaardeerd tov de dollar:

Bron: http://www.economist.com/node/17257797?story_id=17257797
pi_87713162
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:26 schreef Dalliance het volgende:
The Economist heeft de nieuwe Big Mac Index gepubliceerd en zij concluderen dat de euro 29% is overgewaardeerd tov de dollar:

[ afbeelding ]

Bron: http://www.economist.com/node/17257797?story_id=17257797
Nu ook de iPad index :D

http://www.economist.com/node/17295600
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:54:42 #82
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_87714389
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Het is dus geen claimemissie! Dan zal de koers minder dalen waarschijnlijk.

Je kunt je aandeel altijd behoeden voor verwatering door gewoon 10% bji te kopen.
Oh, ik was niet op de hoogte van de verschillen...
Bijkopen had ik graag gedaan (ook wel meer dan 10%), ware het niet dat overboeken naar Binck altijd minimaal een dag duurt. Dat kan ik dus wel vergeten.
Om 15:00 start de handel weer, het ziet er naar uit dat hij boven de 12 euro opent, maximaal zo'n 8% lager dus.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:25:59 #83
321823 J4ckp0T
Perfectie in den beginne...
pi_87715697
Put opties op de AEX gaan wel lekker hoor O+ . Nu maar hopen dat de Ami's bij openen over 5 minuten er ook nog de brui aangeven :)
Mactastisch!
pi_87715709
Hmm... 12 euro... zou ik er een paar kopen of niet... Ik zit gewoon al heel zwaar in een ander biotechbedrijf dus ik zou eigenlijk de sector links moeten laten liggen...
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:02:46 #85
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_87717181
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Hmm... 12 euro... zou ik er een paar kopen of niet... Ik zit gewoon al heel zwaar in een ander biotechbedrijf dus ik zou eigenlijk de sector links moeten laten liggen...
Tja, gisteren nog 13,10 euro.
Eigenlijk is het voor de aandeelhouders wel een naaistreek. Zomaar ineens een euro eraf, terwijl er normaal gesproken geen enkele reden voor een daling geweest zou zijn.
pi_87719243
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:58 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik zit meer in de harde metalen, beetje a la soros style. 25% van de portfolio tegen de bijna hoogste leverage geknald en uitzitten. Niks tussentijds traden. En het tikt rap aan. Niks geen getest met strategien, hup knallen. :P
Ik weet niet in welke vorm je dit doet, maar kijk goed uit dat je evt. stop-losses niet te krap instelt. Er wordt door grote partijen in de goudmarkt af en toe zwaar geschut ingezet om nieuw toegetreden speculanten uit het water te duwen. Zie bijvoorbeeld de onverwachte harde dalingen die in juni en juli optraden, en niet alleen rond expiratie. Dalingen van 5-8% per dag, of 12-15% per maand, (die al snel weer goedgemaakt worden, dus niets fundamenteels aan de hand) zouden je posities zeker moeten kunnen doorstaan.
pi_87719974
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:02 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tja, gisteren nog 13,10 euro.
Eigenlijk is het voor de aandeelhouders wel een naaistreek. Zomaar ineens een euro eraf, terwijl er normaal gesproken geen enkele reden voor een daling geweest zou zijn.
Het is geweten dat kapitaalverhogingen in die sector zelden publiek zijn. De korting is nochtans niet heel groot, omdat het duidelijk een bedrijf is dat goed bezig is. De 'bright side' - je kan jezelf 'updaten' aan de koers van de institutionelen op dit moment.
GLPG is nooit een korte termijn investering geweest en de kapitaalverhoging zou een duurzamere koersstijging moeten bewerkstelligen dan de stijging van de afgelopen dagen.

Mijn mening - maar ik zou ook pissed off zijn moest ik ze in pf hebben :).
Maar ik ga ervan uit dat er een moment komt waarop je er baat bij hebt.

Om dingen in perspectief te plaatsen - bedrijven in moeilijkheden doen dit vaak aan een korting van 20 à 30 procent of nog meer...
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:27:55 #88
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87720714
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geen idee wat hier stond maar het kan vast geen kwaad om het nog eens te herhalen? (verbeteren?)

Hoeveel mensen zitten hier eigenlijk nog vol in de aandelen? Cash? Commodities? Ik zit schat ik zo'n 50% aandelen, 25% commodities en 25% cash op het moment.
Stond niets nuttigs. Was even vergeten dat Apple nabeurs kwam.
Ik zit 50% aandelen 50% cash. Commodities doe ik nog even niet aan. Maar ik kan op dit moment niet kopen en /of verkopen omdat mn broker moeilijk doet met leeftijdsgrens van 18. ( :S )
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:30:04 #89
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87720796
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:04 schreef Rejected het volgende:
Vaak krijgen bestaande aandeelhouders een compensatie toch? Weet dit ook niet zeker.
Straks cijfers van onze favoriete investment bank. :P
yuesssss die zijn van mij belangrijk. GS houdt mn verlies op Arcelor in evenwicht . =)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:34:47 #90
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87720988
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik probeer die grafiek hier nu ook te vinden maar in mijn plaatjes die ik zie, zie ik die flash crash niet. Niet op intraday en het normale plaatje :?

edit: Ik zie in het orderboek wel de 'flash crash' terug whehe. Maar niet in de grafieken :')
haha potver ik geloof dat ik maar eens wat orders ga plaatsen van $1 op alle NYSE aandelen. =)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:26:09 #91
256829 Sokz
Livin' the life
pi_87727732
GS 2,98 dollar / aandeel winst. Beter als verwacht en lekkerrrr groen =)
Wel irritant dat er bij 't eerste nieuwsbericht dat ik tegenkom ook een hele paragraaf aan salariskosten is gewijd. :|
pi_87729000
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:26 schreef Sokz het volgende:
GS 2,98 dollar / aandeel winst. Beter als verwacht en lekkerrrr groen =)
Wel irritant dat er bij 't eerste nieuwsbericht dat ik tegenkom ook een hele paragraaf aan salariskosten is gewijd. :|
Maar dat is wel een hoop minder dan de EPS van $5.25 in dezelfde periode vorig jaar.
pi_87731911
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 16:52 schreef dvr het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke vorm je dit doet, maar kijk goed uit dat je evt. stop-losses niet te krap instelt. Er wordt door grote partijen in de goudmarkt af en toe zwaar geschut ingezet om nieuw toegetreden speculanten uit het water te duwen. Zie bijvoorbeeld de onverwachte harde dalingen die in juni en juli optraden, en niet alleen rond expiratie. Dalingen van 5-8% per dag, of 12-15% per maand, (die al snel weer goedgemaakt worden, dus niets fundamenteels aan de hand) zouden je posities zeker moeten kunnen doorstaan.
Ik doe het op de, 'veeg me van tafel manier'. Zolang de margin houdt kan ik met de grote jongens mee doen en anders donder ik van tafel af vanwege de te hoge leverage. Nadeel is natuurlijk dat je portfolio waarde enorm aan het fluctueren is. Enorm .. aan het fluctueren is.

Maar dat is het risico wat ik neem. Overigens vind ik dalingen van +- 15% per maand vrij fors hoor. Ook dat toont maar weer aan dat er veel geklooi is in die markt wat onverwachtte resultaten zal laten zien op het moment dat de bende echt los gaat barsten in Amerika. Als Soros en Paulson geen trek meer in goud hebben zal er daar een flinke storm los barsten.

Wel weer typerend btw, indices naar beneden, commodities naar beneden. En jawel, onze aller liever dollar omhoog :|W Mocht ik ooit op die posities komen waar je echt met enorme nullen te werk mag gaan ga ik wel het een en ander anders aanpakken en zal ik het zeker niet toelaten dat anderen me van de markt afdrukken.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:06:16 #94
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87732344
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wel weer typerend btw, indices naar beneden, commodities naar beneden. En jawel, onze aller liever dollar omhoog :|W Mocht ik ooit op die posities komen waar je echt met enorme nullen te werk mag gaan ga ik wel het een en ander anders aanpakken en zal ik het zeker niet toelaten dat anderen me van de markt afdrukken.
De markt drukt je altijd van de markt af als je koppig bent. Ook al kom je met het maximum aan contracten aanzetten.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:10:36 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87732565
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:25 schreef J4ckp0T het volgende:
Put opties op de AEX gaan wel lekker hoor O+ . Nu maar hopen dat de Ami's bij openen over 5 minuten er ook nog de brui aangeven :)
Dat is ook de eerste dag in een maand tijd dan. Wat is er nu aan de hand? We gaan één dagje een paar procent omlaag. Puts blijven gewoon superlink in deze markt.
The End Times are wild
pi_87734262
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:06 schreef flyguy het volgende:

[..]

De markt drukt je altijd van de markt af als je koppig bent. Ook al kom je met het maximum aan contracten aanzetten.
Ben het met je eens ^O^ . Maar vond het zelf niet een heel erg koppige beslissing en ik zit er niet met het maximum aantal contracten in. Dan zou een daling van 3% vandaag mijn volledige portfolio hebben gewiped terwijl ik het zo ingesteld heb dat een flinke daling maar een maximale exposure van 25% in mijn volledige portfolio heeft.

Ik zit er alleen over na te denken om een optie strategie te ontwikkelen om mij in te dekken voor eventuele commodity problemen en als de index weer in elkaar kukelt. Zodat ik iets heb tegen mijn dalende aandelen porto en commodity portfolio.
pi_87740491
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik doe het op de, 'veeg me van tafel manier'.
Nogmaals, als je posities juni/juli niet overleefd zouden hebben, zou ik je die tactiek sterk afraden. Naast de regelmatige manipulaties door 'het kartel' zijn er de afgelopen tijd natuurlijk ook grote fluctuaties geweest door de gekgeworden valutamarkten (goud beweegt vooral invers aan de dollar), en het zal daar de komende maanden vast niet rustiger worden.

quote:
Als Soros en Paulson geen trek meer in goud hebben zal er daar een flinke storm los barsten.
Maak je daar maar niet druk om, de fundamentals voor goud zijn door forclosure gate nog mooier geworden dan ze al waren. Beleggers zoals PIMCO (maar ook de FED, haha) beginnen nu van banken te eisen dat ze hypotheekbundels terugkopen, wat schadeposten van honderden miljarden kan gaan opleveren. Zodat nieuwe bailouts nóg waarschijnlijker worden. Ook nieuwe uitlatingen van FED-mannetjes over hun streven naar inflatie zijn zeer hoopgevend :)

Mijn grootste angst blijft die Amerikaanse goudvoorraad van 8.000 ton.. als die nog daadwerkelijk bestaat, en bv voor 25% op de markt komt, zou dat de goudprijs zeker een flinke tijd met honderden dollars per ounce kunnen drukken. Anderzijds, tegenover de biljoenen aan wereldwijde afschrijvingen op de dollar die ons nog te wachten staan, blijft het een druppel op de gloeiende plaat, zodat dat uiteindelijk vooral een onverwacht inkoopmoment zou opleveren.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:36:01 #98
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_87742757
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:04 schreef LXIV het volgende:
SNS zie ik ook al een tijdje liggen. Ze staan net zo laag als tijdens de kredietcrisis. Dat is dan ook weer niet voor niks zou je denken.
Heeft SNS obligaties uitgegeven en hoe noteren die? Dat is wel een goede graadmeter voor de solvabiliteit.
je hebt ze op een idee gebracht:
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--SNS Bank nv, onderdeel van SNS Reaal nv (SR.AE), heeft dinsdag een obligatielening ter waarde van EUR500 miljoen geplaatst.

"De transactie maakt deel uit van de algehele kapitaalmanagement van SNS Bank, rekening houdend met toekomstige aflossingen", aldus het financiele concern in een toelichting.

De lening heeft een looptijd van tien jaar en is geprijsd op 99,428%. De vaste coupon bedraagt 6,25%.

De obligatieleningen krijgen naar verwachting een Baa1 rating van Moody's en een BBB+ rating van S&P, aldus SNS.
pi_87750073
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 03:30 schreef dvr het volgende:

[..]

Nogmaals, als je posities juni/juli niet overleefd zouden hebben, zou ik je die tactiek sterk afraden. Naast de regelmatige manipulaties door 'het kartel' zijn er de afgelopen tijd natuurlijk ook grote fluctuaties geweest door de gekgeworden valutamarkten (goud beweegt vooral invers aan de dollar), en het zal daar de komende maanden vast niet rustiger worden.
Ik zou die posities niet overleefd hebben. Ik heb het idee dat de daling van gisteren met name kwam door China en hun interest rates. En zoals ik al zei, ik zit met wat gedachten in mn hoofd om wat andere dingen op te pakken om het risico in mn porto beter aan te pakken. Ik wil eigenlijk ook nog een softe commodity maar vind dat eigenlijk echt veel te laat. Sugar, cotton, alles is bizar hoog geprijst op het moment
:')

quote:
Mijn grootste angst blijft die Amerikaanse goudvoorraad van 8.000 ton.. als die nog daadwerkelijk bestaat, en bv voor 25% op de markt komt, zou dat de goudprijs zeker een flinke tijd met honderden dollars per ounce kunnen drukken. Anderzijds, tegenover de biljoenen aan wereldwijde afschrijvingen op de dollar die ons nog te wachten staan, blijft het een druppel op de gloeiende plaat, zodat dat uiteindelijk vooral een onverwacht inkoopmoment zou opleveren.
Dat gaan ze niet zo maar doen, maar ik schat de kansen dat het gebeurt best wel hoog in.

Net Stiglitz, die nobel prijs winnaar, op BB in een interview minuutje geleden; zei dat een nieuwe stimulus nodig is omdat demand enorm laag is. Hij had het over 400 billion a year. Rawr! (was het wel met hem eens dat de fiscal policy in Amerika anders moet )

:Y)
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:16:13 #100
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87754731
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zou die posities niet overleefd hebben. Ik heb het idee dat de daling van gisteren met name kwam door China en hun interest rates. En zoals ik al zei, ik zit met wat gedachten in mn hoofd om wat andere dingen op te pakken om het risico in mn porto beter aan te pakken. Ik wil eigenlijk ook nog een softe commodity maar vind dat eigenlijk echt veel te laat. Sugar, cotton, alles is bizar hoog geprijst op het moment
:')
[..]

Zo zat ik ook al te kijken. Wat mij betreft ben je al te laat als de kleine spelers en speculanten in het CoT-rapport bijna dezelfde netto positie hebben als de non-commercials. Wie zijn er dan nog over als verliezers?
pi_87758818
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:16 schreef flyguy het volgende:

[..]

Zo zat ik ook al te kijken. Wat mij betreft ben je al te laat als de kleine spelers en speculanten in het CoT-rapport bijna dezelfde netto positie hebben als de non-commercials. Wie zijn er dan nog over als verliezers?
Inderdaad. Bende :{

Maarja, Novo kickt weer ass vandaag, +9% omhoog vandaag op goed nieuws dus dat scheelt weer een flinke brok in de porto en McDonalds zit op year high. En de GBPEUR daalt ook nog steeds sinds het einde van de zomervakantie dus de UK wordt steeds goedkoper sinds ik alles via euro's/ponden doe.

Wat betreft die commodities, wat wel interessant begint te worden zijn enorme short posities straks. Ik geloof er geen drol van dat dit blijft door groeien. Ik bedoel, suiker in 2 maand 50% hoger, corn in 2 maand 25% hoger, cotton 30% hoger in 2 maand. Pffft :') De dagen dat het wat naar beneden zal gaan zal met flinke stoten zijn.

En heb je nog wat gedaan met de het currency paartje Yen? Bij welke andere paar dan ook? De USDJPY staat op meer dan een 15 jaar low 8)7
  woensdag 20 oktober 2010 @ 18:50:48 #102
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_87763081
Nee, currency gebruik ik alleen voor scalpen en breakouts rond openingstijden op het moment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')