die hele usgs is een fabeltjequote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:53 schreef
cynicus het volgende:
[..]
Dat vulkanen meer CO2 uitstoten dan mensen is een fabeltje bedacht door Ian Plimer. De mens stoot jaarlijks meer dan 100x zoveel CO2 uit dan alle vulkanen op aarde (zowel onder als boven water).
is niet relevant, begin een eigen topic.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah ja, dat is natuurlijk geen vervuiling, het ecologisch systeem verstoren.
Een goed topic vindt zijn weg naar nieuwe onderwerpen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is niet relevant, begin een eigen topic.
Alle dijken hier maar weer doorstekenquote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:56 schreef Dagonet het volgende:
Ah ja, dat is natuurlijk geen vervuiling, het ecologisch systeem verstoren.
Dan zou je ook beter geen 3D LED TV, nieuwe computer, huishoudelijke apparatuur, speelgoed enz. meer kopen want dat komt daar ook allemaal vandaan wat de rijkdom van China mogelijk heeft gemaakt. Maar ook geen super slimme en gedreven Indische collega aannemen, of een Indische helpdesk gebruiken. Aan al die goederen en diensten geef je vele malen meer geld uit dan aan een collecte voor het slaan van drinkwaterputten in Afrika. Dus om nu de goede doelen daarvoor aan te kijken....quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:23 schreef SlevinX het volgende:
Als iedereen in westerse rijkdom zou leven, dan is alles zo naar de tering. Dat is, hoe zielig ik het ook vind voor die mensen, de reden dat ik niet aan goede doelen die mensen helpen geeft.
Wij mensen zijn allemaal hypocrieten. Dat wist je toch al?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:29 schreef cynicus het volgende:
[..]
Dan zou je ook beter geen 3D LED TV, nieuwe computer, huishoudelijke apparatuur, speelgoed enz. meer kopen want dat komt daar ook allemaal vandaan wat de rijkdom van China mogelijk heeft gemaakt. Maar ook geen super slimme en gedreven Indische collega aannemen, of een Indische helpdesk gebruiken. Aan al die goederen en diensten geef je vele malen meer geld uit dan aan een collecte voor het slaan van drinkwaterputten in Afrika. Dus om nu de goede doelen daarvoor aan te kijken....
Wanneer we in een binair stelsel zouden werken is het nog NEE. Het gaat er dan om om je grenzen van je systeem en de gebruikte eenheden ook nog eens goed af te spreken.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:30 schreef SlevinX het volgende:
Tenzij je een gesloten vraag stelt misschien, dan wordt er niet zo snel afgeweken:P Oh en minder objectief.
Een voorbeeld : is 1 + 1=2?
Antwoord: Ja
Helaas, ja.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:32 schreef SlevinX het volgende:
Wij mensen zijn allemaal hypocrieten. Dat wist je toch al?
quote:Het verschil maken in je eentje is te moeilijk dus doen we voor een groot deel gewoon mee. Het enige wat we overhouden is een mening (die niet tot uiting komt)
Om kort samen te vatten je hebt gelijk dat het hypocriet is van mij.
Uiteraard probeer ook ik in de kleine dingetjes mee te helpen. Maar op grote schaal lukt het je niet. Je kan er niet voor zorgen dat er geen bossen meer worden gekapt en dat we leven in een plastic wereld waarin het de bedoeling is om elke 10 jaar een nieuwe tv etc te kopen omdat hij dan gewoon kapot is terwijl ze van vele apparaten gewoon 1 kunnen maken die nooit kapot zou gaan. Maar het economisch belang is groter dan het natuurlijke. En ook ik doe daar aan mee, want ik wil ook luxequote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:42 schreef cynicus het volgende:
[..]
Helaas, ja.
[..]
voor zelfkennis en eerlijkheid.
Maar troost je, je bent daarin zeker niet de enige
Overigens, de slogan: "een betere wereld begint bij jezelf" is wel degelijk waar. Op lokale schaal kun je zeker wel de wereld iets beter maken en een voorbeeld zijn voor anderen. Je hoeft je niet te verschuilen achter 'wat ik doe helpt toch niks'. Met die houding had het feminisme ook nooit de man/vrouw verhouding kunnen veranderen, of had Nederland nooit de polders kunnen maken enz.
quote:
Ik heb gister de volgende mail gestuurd naar een van onze MEP's in europa..quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:42 schreef cynicus het volgende:
Overigens, de slogan: "een betere wereld begint bij jezelf" is wel degelijk waar. Op lokale schaal kun je zeker wel de wereld iets beter maken en een voorbeeld zijn voor anderen. Je hoeft je niet te verschuilen achter 'wat ik doe helpt toch niks'. Met die houding had het feminisme ook nooit de man/vrouw verhouding kunnen veranderen, of had Nederland nooit de polders kunnen maken enz.
idd, een betere wereld begint bij jezelf...quote:Geachte mevrouw Liotard.
Via Project AWARE is een oproep uitgegaan om onze lokale MEP’s aan te spreken om een verbod op het vissen op haaien voor hun haaienvinnen onder de aandacht te brengen.
Jaarlijks worden vele tientallen miljoenen haaien gevangen en gedood om hun vinnen.
Wat ik begreep is dat sommige landen binnen de EU hier een grote rol in spelen! Dit is iets wat in mijn ogen echt niet kan, de EU moet zich sterk maken voor duurzaamheid en bescherming van dieren voor dierenleed. Een hele klasse binnen de “foodchain” uitroeien voor alleen de vinnen valt daar echt niet onder. Ook is het een aanslag op het natuurlijk evenwicht in gebieden waar veel haaien voor komen.
Ik hoop dat deze brief een signaal afgeeft om binnen de EU een einde te maken aan de huidige praktijken en dat er een verbod komt aan het mishandelen van de haaien.
Met vriendelijke groet,
Jumparound.
Er IS helemaal geen "klimaatprobleem".quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
Is het argument al voorbij gekomen dat kwaadaardige milieuclubs steekpenningen geven aan overheden, zodat zij miljarden euro's kunnen verdienen met het bestrijden van het klimaatprobleem? Daar worden die arme multinationals weer de dupe van. Het is immers niet alsof zij giftige afvalstoffen de atmosfeer in willen pompen. Ze worden daartoe gedwongen, anders komen ze niet rond![]()
Voor het gemak wordt even vergeten dat die vervuilers tot de rijkste bedrijven op deze aardkloot behoren en dat als iemand steekpenningen geeft aan wetenschappers en overheden, dan zijn zij dat.
Ik las 'terugtrekkende sletjes'quote:
Wel als je het voortbestaan van de mensheid in je achterhoofd houdt.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er IS helemaal geen "klimaatprobleem".
Vind je het heel erg als ik jouw beroepsgroep tot de club reken die profiteert van die gedachte?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er IS helemaal geen "klimaatprobleem".
Er is een probleem met mensen die denken dat ze sterker zijn dan de Natuur.
Denk jij dat de mensheid sowieso nog 100 jaar zal bestaan ??quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wel als je het voortbestaan van de mensheid in je achterhoofd houdt.
Voor jou zijn het terugtrekkende sletjesquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik las 'terugtrekkende sletjes'.
Ook wel grappig: Toen ik de topictitel las, wist ik meteen dat het een topic van Lambiekje moest zijn
Oh jawel.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:08 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Denk jij dat de mensheid sowieso nog 100 jaar zal bestaan ??
als we de ruimte ingaan wel, anders zie ik het toch wel slecht in voor de mensheidquote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:08 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Denk jij dat de mensheid sowieso nog 100 jaar zal bestaan ??
Onzin. De mens blijft bestaan. Het punt is ook niet dat de Natuur het probleem vormt, maar de mens, die zo stom is om op vulkaanhellingen, in uiterwaarden en in overstromende deltagebieden te gaan wonen. En ook niks leert van het verleden (aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, etc.).quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wel als je het voortbestaan van de mensheid in je achterhoofd houdt.
Ja.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je het heel erg als ik jouw beroepsgroep tot de club reken die profiteert van die gedachte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |