Kringloop, geniaal hequote:Op donderdag 14 oktober 2010 18:42 schreef Njosnavelin het volgende:
oh oh; waar heb je 'the curious incident..' voor 50 cent op de kop getikt?![]()
Ik ben vandaag naar het boekenfestijn () geweest in Brussel, in totaal 14 boeken gekocht voor 46 euro:
-Tolstoy - Anna Karenina
-Lewis Carroll - Alice in wonderland
-Dan Rhodes - Timoleon Vieta come home
-Sarah Webb - it had to be you
-Alain de Botton - de kunst van het reizen
-Mike Gayle - brand new friend
-Charles Frazier - Cold Mountain
-Nicolas Fearn - Philosophy
-Jan wolkers - de walgvogel
-Ken Kalfus - een vreemdsoortig onheil (gratis)
-Griekse en Romeinse mythen en sagen
-Chloe Aridjis - Wolken boven Berlijn
-John le Carré - Absolute friends (iemand interesse in dit boek? ik denk dat het achteraf toch niet mijn ding is)
Ik kan nu wel weer een jaar vooruit haha
ik vind van welquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:20 schreef fruityloop het volgende:
Ik heb Crescent Dawn van Clive Cussler net besteld als pre-order, telt dat ook?
de exercities in stijl. waarom lees je dat? ben je een (amateur) schrijver? ik denk dat queneau met dit boek een heel relevant argument geeft, maar ik denk niet dat ik dit als een roman kan lezen. op wat voor manier lees jij dit boek?quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:36 schreef Scribent het volgende:
- Stijloefeningen van Raymond Queneau, in de vertaling van Rudy Kousbroek. Briljant idee (alledaags verhaaltje op 99 verschillende manieren vertelt), briljante uitvoering. Vertaling Kousbroek ook heel knap, zeker omdat het Nederlands zich voor zoiets veel minder goed leent dan het Frans.
Gewoon, voor het plezier. Het is grappig, verrassend, onnavolgbaar. Ben zelf geen (amateur)schrijver, daar heeft het imo ook weinig mee te maken.quote:Op maandag 18 oktober 2010 00:07 schreef herzberg het volgende:
[..]
de exercities in stijl. waarom lees je dat? ben je een (amateur) schrijver? ik denk dat queneau met dit boek een heel relevant argument geeft, maar ik denk niet dat ik dit als een roman kan lezen. op wat voor manier lees jij dit boek?
Goede boeken.quote:Op maandag 18 oktober 2010 17:49 schreef niesl2 het volgende:
Chuck Palahniuk - Fight Club
Milan Kundera - The Unbearable Lightness of Being
J.D. Salinger - The Catcher in the Rye
zijn nu onderweg naar mijn brievenbus.
quote:Goeie aankoop! De inhoud is de prijs ook wel waardOp donderdag 21 oktober 2010 11:19 schreef Corkscrew het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben er nog niet in begonnen, maar door de mooie omslag vind ik het boek zijn prijs al waard.
quote:ze hebben mij niet geïnterviewd, ik vraag me daarom af of het alle levensvragen bevat.Op donderdag 21 oktober 2010 15:04 schreef sararaats het volgende:
Het boek met alle levensvragen: 501 vragen die tot inzicht leiden
quote:Dit is ook mijn laatste aankoop, via Marktplaats voor 2 euroOp donderdag 21 oktober 2010 11:19 schreef Corkscrew het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben er nog niet in begonnen, maar door de mooie omslag vind ik het boek zijn prijs al waard.
quote:In een beroemd Chinees sprookje verdwijnt de schilder in zijn eigen schilderij. Dat is de utopie van de waarheid: het samenvallen van het zelf met de wereld. Eeuwenlang hebben filosofen deze utopie onderzocht en geprobeerd tot werkelijkheid te maken, waarbij niet zelden geprobeerd werd de 'verkeerde' werkelijkheid door een zelfbedachte 'ware' te vervangen. In de meeste gevallen liepen die pogingen uit op geweld en ellende. De vraag die Rüdiger Safranski daarom in dit boek stelt, is: hoe kun je leven in een wereld die niet van jezelf is, met een vrijheid waarvan je niet precies weet of ze een vloek is of een zegen?
quote:Lijkt me een interessant boek. Sowieso een man die heel overzichtelijk en helder kan vertellen.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:40 schreef Lief-visje het volgende:
Ik heb vorige week deze 3 boeken gekocht:
[ afbeelding ]
quote:Ik ben er gisteren in begonnen en moet zeggen dat ik het niet kan wegleggen.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:12 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Lijkt me een interessant boek. Sowieso een man die heel overzichtelijk en helder kan vertellen.
quote:Ik denk dat ik het ergens dit jaar ook eens ga lezen.Op dinsdag 26 oktober 2010 21:39 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Ik ben er gisteren in begonnen en moet zeggen dat het niet kan wegleggen.Erg interessant!
quote:is pillars of the earth een fantasy boek? in dat geval kan ik het nl van mijn nog-te-lezen-lijstje schrappen.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:46 schreef Daph_ het volgende:
Pillars Of The Earth
Ik hou van dat soort fantasy boeken, is het duidelijk?
quote:Nee, das de uitzondering in het rijtjeOp dinsdag 26 oktober 2010 23:59 schreef herzberg het volgende:
[..]
is pillars of the earth een fantasy boek? in dat geval kan ik het nl van mijn nog-te-lezen-lijstje schrappen.
quote:Making History heb ik ook staan, ik vond 'm erg de moeite!Op woensdag 27 oktober 2010 09:35 schreef -Peach het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En ook nog:
Blindsighted, Kisscut, Indelible, Faithless, Triptych, Genesis van Karin Slaughter
The Devil of Nankin van Mo Hayder.
Ik heb weer genoeg voor een jaar
quote:Ben benieuwd. Heb eerst The Hippopotamus gelezen, toen The Liar. Ik vond beide boeken zo ontzettend tof dat ik er maar meteen 3 nieuwe heb gekocht! Ben benieuwd of zijn boeken over poëzie en klassieke muziek ook leuk zijn, die ga ik kopen als ik deze 3 uit hebOp donderdag 28 oktober 2010 22:49 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Making History heb ik ook staan, ik vond 'm erg de moeite!
quote:Ieder zijn smaak inderdaad, ik zal nooit een fantasy boek kiezen, en ik zou bijv. ook nooit een LOTR film kijken, gewoon mijn smaak niet al zijn ze wel mooi gemaakt.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:59 schreef herzberg het volgende:
[..]
is pillars of the earth een fantasy boek? in dat geval kan ik het nl van mijn nog-te-lezen-lijstje schrappen.
quote:Deze is ook weer ontzettend goed! Weer in 1 ruk uitgelezenOp vrijdag 29 oktober 2010 20:18 schreef han1987 het volgende:
Net het nieuwe boek van Mo Hayder gekocht: Gone. Ben benieuwd, vond de andere boeken erg spannend.
quote:SueOp donderdag 28 oktober 2010 15:04 schreef EvilCole het volgende:
Zojuist "U is for Undertow" van "Sue Grafton" gekocht.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:59 schreef Corkscrew het volgende:
The Catcher in the Rye is binnen. En hoewel de 'nog te lezen'-lijst inmiddels behoorlijk groot is, kon ik het toch niet laten deze twee boeken te kopen bij het antiquariaat, slechts ¤12,50 voor twee mooie gebonden klassiekers:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nice! Leuk leesvoerquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 13:59 schreef Corkscrew het volgende:
The Catcher in the Rye is binnen. En hoewel de 'nog te lezen'-lijst inmiddels behoorlijk groot is, kon ik het toch niet laten deze twee boeken te kopen bij het antiquariaat, slechts ¤12,50 voor twee mooie gebonden klassiekers:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Volgens mij Catcher in the rye idd.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:14 schreef tong80 het volgende:
Catcher in the Rye was toch het boek dat de moordenaar van John Lennon bij zich had. Of was dat on the road ?
Ik heb nu deel 1, als die bevalt volgen de andere twee vast ook.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nice! Leuk leesvoer.
Heb je trouwens wel alledrie de delen van Johannes?
Oh, dat weet ik niet meer. Volgens mij kun je ze als op opzichzelfstaande boeken lezen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:45 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik heb nu deel 1, als die bevalt volgen de andere twee vast ook.Hoe het daar nu precies mee zit is me nog niet duidelijk: zijn die twee latere nu gewoon mindere 'sequels' of is het echt een trilogie die je als geheel moet lezen?
Vond ik ook wel erg leuk om te lezen. Wel was 'ie heel erg snel uit, want erg veel tekst staat er ook weer niet in..quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[ afbeelding ]
Een samenvoeging van Jelle Brandt Corstius zijn stukken in de trouw. Ik kan altijd zo genieten van die vreemde verhalen.
Ik heb het inderdaad ook al weer uit. Vermakelijk maar vrij kort.quote:Op maandag 1 november 2010 11:17 schreef calexico27 het volgende:
[..]
Vond ik ook wel erg leuk om te lezen. Wel was 'ie heel erg snel uit, want erg veel tekst staat er ook weer niet in..
Ben ik ook benieuwd naar.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 11:44 schreef CartWOman het volgende:
[ afbeelding ]
Voor mijn broer, kan niet wachten tot ik 'm daarna mag lezen.
Ik ook! Moet me alleen nog bedwingen niet alles door elkaar te gaan lezen...quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 11:44 schreef CartWOman het volgende:
[ afbeelding ]
Voor mijn broer, kan niet wachten tot ik 'm daarna mag lezen.
Oh die staat ook op mijn verlanglijstje. Ik heb Blink van hem gelezen, vond ik echt een heel interessant boekquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:29 schreef Rbhp het volgende:
Ben tipping point van Malcolm Gladwell aan het lezen. Hij heeft meer goede boeken geschreven, een absolute aanrader.
Mooie boeken Lord, als oud Enkhuizer toch een sterke verbondenheid met de VOCquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
Van een oude docent van me. Was zijn proefschrift en de eerste promotie die ik meemaakte.
Zat samen in een pakket met:
[ afbeelding ]
voor 29,95. Kon ik niet laten liggen
Waar gekocht?quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
Van een oude docent van me. Was zijn proefschrift en de eerste promotie die ik meemaakte.
Zat samen in een pakket met:
[ afbeelding ]
voor 29,95. Kon ik niet laten liggen
Hier in Oss bij de boekhandelquote:
Damn, daar kom ik nooit.quote:Op maandag 15 november 2010 16:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hier in Oss bij de boekhandel
Het was ook het laatste setje. Ik kan wel gaan kijken of ze er nog een hebben en die voor je meenemen, natuurlijk.quote:
zeker niet... wat een goede serie..quote:Op dinsdag 16 november 2010 06:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oe, ik ben dus niet de enige die de Eagle-serie leest
Even over nadenken. Bedankt voor het aanbod alvast.quote:Op maandag 15 november 2010 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het was ook het laatste setje. Ik kan wel gaan kijken of ze er nog een hebben en die voor je meenemen, natuurlijk.
Antiquariaat?quote:Op maandag 22 november 2010 16:51 schreef Silv het volgende:
Weet iemand waar ik hier in Nederland 'Sartoris' van William Faulkner in het Engels kan kopen?
Ah dat wist ik niet, dankje.quote:Op maandag 22 november 2010 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Antiquariaat?
Zelfs in de UK is het alleen maar tweedehands te koop
Je kan trouwens beter Flags in the dust bestellen, die is wel in print, ook bij Bol.com te bestellen.
Flags in the dust is het complete boek, dat in een zeer teruggesneden versie als Sartoris verscheen.
Faulkner was het er niet mee eens maar moest tandenknarsend zijn okay geven aan zijn uitgever die het te lang vond. Die gooide ongeveer de helft van het boek weg als ik met het goed herinner.quote:
Jaquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Mooie keuzes, oh-oh. Heb je de wandelaar ook gelezen van van Dis?
quote:John Searle has a distinctive intellectual style. It combines razor-sharp analysis with a swaggering chip-on-the-shoulder impudence that many of his opponents might find intolerably abrasive were it not for the good humour that pervades all he writes. This is a man who likes a good philosophical brawl.
quote:Verbalizing visceral feelings about technology, whether attraction or repulsion, Kelly explores the “technium,” his term for the globalized, interconnected stage of technological development. Arguing that the processes creating the technium are akin to those of biological evolution, Kelly devotes the opening sections of his exposition to that analogy, maintaining that the technium exhibits a similar tendency toward self-organizing complexity. Having defined the technium, Kelly addresses its discontents, as expressed by the Unabomber (although Kelly admits to trepidation in taking seriously the antitechnology screeds of a murderer) and then as lived by the allegedly technophobic Amish. From his observations and discussions with some Amish people, Kelly extracts some precepts of their attitudes toward gadgets, suggesting folk in the secular world can benefit from the Amish approach of treating tools as servants of self and society rather than as out-of-control masters. Exploring ramifications of technology on human welfare and achievement, Kelly arrives at an optimistic outlook that will interest many, coming, as it does, from the former editor of Wired magazine. --Gilbert Taylor
Ja ookquote:
Deze vraag komt zo nu en dan voorbij en ik geef hetzelfde antwoord als altijd:quote:Op woensdag 22 december 2010 09:55 schreef tafelpoot het volgende:
Ik zit er over te denken om een Murakami te gaan lezen. Enige tips waarmee te beginnen?
Op de een of andere manier heb ik nog nooit aan Murakami kunnen beginnen. Er is iets dat me, waarschijnlijk ten onrechte, weerhoud hiervan. Maar ja, het moet er nu maar eens van komen. Als het echt zulke pareltjes zijn, is het zonde om ze ongelezen te laten.
Oh dat vind ik nou een van de weinige boeken waarmee je beter niet kan beginnen.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:00 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Deze vraag komt zo nu en dan voorbij en ik geef hetzelfde antwoord als altijd:
Norwegian Wood.
Nadeel: je hebt meteen wel het beste gelezen en daarna wordt het alleen maar minder.
Ik heb hem voor 2.50 bij De Slegte gekocht, in perfecte staatquote:Op donderdag 23 december 2010 12:07 schreef boyv het volgende:
[..]
Deze zoek ik ook al een tijdje, cheap uiteraard
Als paperback is hij voor 4 euro op bol.com te vinden.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:07 schreef boyv het volgende:
[..]
Deze zoek ik ook al een tijdje, cheap uiteraard
quote:[amazon.com]Cleave's skillful pace brings us along in measured doses to the horrible thing that happened on a beach in Nigeria. What do a 4-year old boy who thinks he's Batman, his widowed, 9-fingered, mother Sarah, and his anguished father, have to do with Little Bee? Not only are we propelled to read what happened on that beach...we are compelled to know what will happen next.
Alternating voices of Little Bee and Sarah circle around the beach story. This is great storytelling; skillful foreshadowing, the careful scattering of clues, building suspense and dread.
Little Bee's plight overlays a rich and disturbing subtext of broader issues such as the unfathomable abyss between first and third world countries, the dark politics of oil, the labyrinthine plight of refugees and insight into UK detention centers.
Ook onderweg hierheen inmiddels voor 6equote:Op donderdag 23 december 2010 12:14 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
Ik heb hem voor 2.50 bij De Slegte gekocht, in perfecte staat
Nieuwe Roman van Eco? Heb ik helemaal niet meegekregen dat die er is.quote:Op zondag 26 december 2010 16:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk valt ie door de bus op de dag dat ie uitkomt!
Hardcover loont alleen maar als het gebonden is.quote:Op zondag 26 december 2010 19:27 schreef tafelpoot het volgende:
@BOYV heb jij een hardcover of paperback van Monkey Portraits? Ik zit erover te denken om het als cadeau te geven. In eerste instantie wilde ik de paperback geven, maar als dat echt crap is geef liever de hardcover.
Ik weet niet of dat het geval is, ik zag deze hardcover op bol.com. Staat niet expliciet bij of die gebonden is.quote:Op zondag 26 december 2010 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hardcover loont alleen maar als het gebonden is.
ik weet het, erger me er rot aan hoe je belazerd wordt door de uitgevers, velen noem een hardcover chique een gebonden uitgave en rekenen je een tientje meer voor een hardcover, wat niets meer is dan een paar stukjes karton.quote:Op zondag 26 december 2010 19:46 schreef tafelpoot het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat het geval is, ik zag deze hardcover op bol.com. Staat niet expliciet bij of die gebonden is.
http://www.bookdepository(...)555/Monkey-Portraits goedkoper en ook nog gratis verzenden. Duurt vaak wel een weekje langer dan Bol ivm buitenlandquote:Op zondag 26 december 2010 19:46 schreef tafelpoot het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat het geval is, ik zag deze hardcover op bol.com. Staat niet expliciet bij of die gebonden is.
Ik heb het geluk hier dat moeders die meestal wel kooptquote:Op zondag 26 december 2010 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nieuwe Roman van Eco? Heb ik helemaal niet meegekregen dat die er is.
Heb de hc. Echt toffe foto's staan erin.quote:Op zondag 26 december 2010 19:27 schreef tafelpoot het volgende:
@BOYV heb jij een hardcover of paperback van Monkey Portraits? Ik zit erover te denken om het als cadeau te geven. In eerste instantie wilde ik de paperback geven, maar als dat echt crap is geef liever de hardcover.
Oh laat even weten hoe hij was, ben benieuwd.quote:
Na weken veel zware kost te hebben gelezen had ik gisteravond behoefte om even lekker weg te lezen. Dat werd Sneeuwval van Tess Gerritsen. Heerlijk, drie uurtjes van kaft tot kaft, een avondje nergens aan denken en je laten meevoeren in het verhaal. Zeker een aanrader in het genre. Hoe zijn haar boeken uit de gequote post?quote:
M'n Frans is niet zo goedquote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:05 schreef Corkscrew het volgende:
Waarom in 't Engels, die boeken van Camus?
De legende van de groot inquisiteur is een klassiekerquote:Op zondag 9 januari 2011 13:42 schreef JuandiOstentatio het volgende:
[ afbeelding ]
De broers Karamazov van Fjodor Dostojevski
Ik voel me rijk.
Ziet er goed uit!quote:Op maandag 3 januari 2011 22:45 schreef Corkscrew het volgende:
Vandaag eens ingeslagen bij het antiquariaat - waar ik Camus, Kundera en Marquez vond - en de lokale boekhandel - 3 werken uit de Russische bibliotheek voor de prijs van 2, een goede reden om maar eens aan Dostojevski en dergelijke te beginnen.
De buit:
[ afbeelding ]
Het geheel kostte me in totaal nog geen 40 euro, niet slecht lijkt me, zeker gezien de goede staat van allle boeken.
Sowieso is de bezorging een beetje apart daar. Heb er al genoeg besteld en tot nu toe alles gekregen maar het duurt even, en de ene keer met DHL, dan weer met UPS of Selektvracht en dan weer met TNT, echt vaag.quote:Op zondag 9 januari 2011 17:52 schreef pinquit het volgende:
24 december boeken besteld bij bookdepository.co.uk maar nogsteeds niksbeetje domme tijd om te bestellen denk ik
Die is ongetwijfeld nicequote:Op zondag 26 december 2010 16:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk valt ie door de bus op de dag dat ie uitkomt!
Ik doe altijd Waterstones Kalverstraat als ik een (goede) Engelse uitgave zoek die moeilijk verkrijgbaar is.quote:Op zondag 9 januari 2011 17:52 schreef pinquit het volgende:
24 december boeken besteld bij bookdepository.co.uk maar nogsteeds niksbeetje domme tijd om te bestellen denk ik
De boeken kwamen donderdagavond door de brievenbusquote:Op zondag 9 januari 2011 17:52 schreef pinquit het volgende:
2 wekenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:47 schreef Idler het volgende:
Mijn laatste aanschaf:
Dostoyevsky - House of the dead
Dostoyevsky - Notes from the underground
Gogol - Diary of a madman
Gogol - Dead souls
Kafka - Metamorphosis
Samen voor maar ¤10 bij bookdepository, nu nog wachten op de levering...
Was het ook niet van plan, kan toch geen Japans lezenquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:28 schreef Textnicolor het volgende:
Haruki Murakami, dat was hip in 2003. Niet meer aan beginnen.
Couperus, dat was hip in 1888.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:28 schreef Textnicolor het volgende:
Haruki Murakami, dat was hip in 2003. Niet meer aan beginnen.
Waarom zijn het altijd vrouwen die happen op dit soort dingenquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Couperus, dat was hip in 1888.
Wat een dom gelul
Hmmmmpf. Nee, toch maar niet. Ik hap nu niet, zie je wel?quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Waarom zijn het altijd vrouwen die happen op dit soort dingen![]()
De intentie was voldoendequote:Op woensdag 19 januari 2011 17:50 schreef conleche het volgende:
[..]
Hmmmmpf. Nee, toch maar niet. Ik hap nu niet, zie je wel?Of nauwelijks in ieder geval, ik nam het in mijn mond en spuugde het weer uit.
Couperus was de soap schrijver van 1888quote:
Hij kon tenminste schrijven.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Couperus was de soapschrijver van 1888
Hier, kan jij ook eens lachenquote:Op woensdag 19 januari 2011 18:33 schreef Textnicolor het volgende:
[..]
Hij kon tenminste schrijven.
Wil je laten weten hoe die is? ben ik erg benieuwd naarquote:Op zondag 30 januari 2011 22:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bescheiden Boekenfestijn-dagje gedaan vandaag:
[ afbeelding ]
Lisa Jardine - Going Dutch - How England Plundered Hollands Glory
Beetje ingehouden in verband met wat extra andere uitgaven deze maand
Geniaal boek! Mijn exemplaar ziet er inmiddels zo uit:quote:Op zondag 30 januari 2011 22:30 schreef tjoptjop het volgende:
Ook maar weer even wat besteld dit weekend.
[ afbeelding ]
Ben ik wel nebieuwd naar
Dat zag ik in een topic ja, die foto bewoog me ook het te kopenquote:Op zondag 30 januari 2011 22:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Geniaal boek! Mijn exemplaar ziet er inmiddels zo uit:
[ afbeelding ]
Meestal iets van 10-14 dagen bij mij. Toevallig vandaag een boek binnen gehad, 26/1 besteld en 31/1 verstuurdquote:Op woensdag 9 februari 2011 18:44 schreef grooteron het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteravond besteld bij de bookdepository. Iemand enig idee hoelang de levering naar Nederland over het algemeen duurt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is dat trouwens die autobiografie van Zappa? Die is echt geweldig grappig! Zappaquote:Op zondag 30 januari 2011 22:30 schreef tjoptjop het volgende:
Ook maar weer even wat besteld dit weekend.
[ afbeelding ]
Zappa![]()
Ja, van Zappa zelf. Ben er nog niet aan toegekomen dus ben benieuwd, het doorbladeren belooft iig al iets goedsquote:Op donderdag 10 februari 2011 20:05 schreef siface het volgende:
[..]
Is dat trouwens die autobiografie van Zappa? Die is echt geweldig grappig! Zappa
Hoe krijg je een boek zo afgeragd?quote:Op zondag 30 januari 2011 22:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Geniaal boek! Mijn exemplaar ziet er inmiddels zo uit:
[ afbeelding ]
Ik wilde dat alle boeken die ik gekocht heb er zo uitzagen om dezelfde redenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 01:06 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Hoe krijg je een boek zo afgeragd?
Das knap van een Britse schrijfsterquote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:49 schreef Manthe het volgende:
Het laatste boek dat ik heb gekocht is 'Woeste Hoogten' van Emily Brönte (gelukkig is dit een forum en hoef ik de achternaam niet uit te spreken), een boek over een niet-zo-eenvoudige romance tussen landloper en meiske uit de gegoede burgerij, simpel gezegd. Prachtig geschreven met veel oud-Nederlandse woorden. Het boek dateert dan ook uit de negentiende eeuw, herzien maar behouden zeg maar.
Dan moet je wat vaker lezen. Of het boek is niet goed genoegquote:Op maandag 14 maart 2011 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik wilde dat alle boeken die ik gekocht heb er zo uitzagen om dezelfde reden
Meeste boeken kunnen er niet bij in de schaduw staan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:07 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dan moet je wat vaker lezen. Of het boek is niet goed genoeg
Helemaal waar. En sinds vorige week vrijdag is mijn eerste editie hardcover gesigneerdquote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meeste boeken kunnen er niet bij in de schaduw staan.
Dat boek ben ik ook erg benieuwd naar door de wedstrijd, dus die wil ik winnenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 14:55 schreef DaMart het volgende:
Net even naar Haarlem geweest en thuisgekomen met:
[ afbeelding ]
En het Boekenweekgeschenk:
[ afbeelding ]
Of gewoon strandweerquote:Op maandag 21 maart 2011 09:57 schreef Frollo het volgende:
Afgelopen weekend gekregen voor mijn verjaardag!
[ afbeelding ]
Bas Heijne - Harde liefde
[ afbeelding ]
Tony Judt - Het land is moe
[ afbeelding ]
Rob Wijnberg - Nietzsche en Kant lezen de krant
[ afbeelding ]
David van Reybrouck - Congo
Overigens heb ik van de boeken in mijn vorige post er nog geeneen gelezen. Ben ik aan vakantie toe of ben ik aan vakantie toe?
Ik kan je de verfilming ook erg aanraden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:15 schreef Iemand91 het volgende:
Tijd geleden gekocht, iets minder lang geleden binnengekregen en nu alweer helaas over de heflt:
[ afbeelding ]
Prachtig boek, versterkt mijn gevoelens om iets dergelijks te gaan doen gigantisch.![]()
quote:Op maandag 21 maart 2011 20:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik kan je de verfilming ook erg aanraden.
http://www.imdb.com/title/tt0758758/
Ik was aan het boek begonnen en omdat ik de film wilde zien, maar kon me niet meer inhouden en heb toch de film alvast gekeken, maar ik weet wel zeker dat ik het boek nu nog sneller uit ga lezenquote:Op maandag 21 maart 2011 20:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die had ik al gezien, naar aanleiding van die film heb ik 'm ook gekocht.
Hopelijk kan/ga ik ooit nog een dergelijke trip maken. Lijkt me geweldig!
Papa van documentairemaker Louis toch?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:37 schreef Corkscrew het volgende:
[ afbeelding ]
5 euro bij het antiquariaat.
Die laatste heb ik ook gelezen. Erg mooiquote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:41 schreef Lief-visje het volgende:
Actie bij de V&D 3 halen 2 betalen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Papa van documentairemaker Louis toch?.
beb je hem vanochtend gezien op TV. Echt beangstigend de vitaliteit bij een 100-jarige.quote:
Mankell honderd jaar oud? VOlgens mij niet hoor, Ik heb hier een aantal boeken van hem en bij de informatie over de schrijver staat dat hij uit 1948 komt.quote:Op maandag 28 maart 2011 14:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
beb je hem vanochtend gezien op TV. Echt beangstigend de vitaliteit bij een 100-jarige.
Wat een briljante geest
Ben je er mee bezig om dat te leren, en is het te doen? Lijkt me ontiegelijk lastig, in tegenstelling tot het spreken en verstaanquote:
Hehe ja, dingen die niet verkopen belanden na een tijdje daarquote:Op zondag 10 april 2011 12:25 schreef Bos81 het volgende:
[ afbeelding ]
Bij de Action voor 98 eurocent
Mij gaat dat ook zo, ik mag van mijzelf dan ook niet meer naar de slechtequote:Op zaterdag 16 april 2011 18:01 schreef Mykonos het volgende:
Gisteren even langs De Slegte in Utrecht geweest. Nou ja even, ben er wel vrij lang blijven hangen, is echt een leuke winkel, aan de gracht, twee verdiepingen hoog, je blijft er wel even hangen. Mijn oogst:
Thomas Asbridge - De eerste kruistocht
Emmanuel Le Roy Ladurie - De Boeren van de Languedoc
Gotthold Eprhaim Lessing - Nathan der Weise / Minna von Barnhelm
Hella S. Haasse - Een nieuwer testament
Umberto Eco - De slinger van Foucault
Encyclopedie van de wereldmythologie
En dat terwijl ik nog stapels boeken heb liggen die ik moet lezen
Ik ook nog heel veel. Heb zelfs nog een boekenbon. Dus zal wel als het weer de maand van het spannende boek is, iets gaan kopenquote:Op zaterdag 16 april 2011 18:34 schreef tong80 het volgende:
Ik doe het mezelf ook niet meer aan. Heb nog 20 boeken die ik moet lezen in mijn boekenkast.
ben benieuwd hoe je Chomsky ziet als je hem tegen de Heerser aanhoudquote:Op zondag 17 april 2011 09:56 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
en deze tweedehands voor een prikkie
(nld-versie heeft een andere kaft dan de Engelstalige blijkbaar)
[ afbeelding ]
De rest wel in het Engels gelukkig
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb alles van hem trouwens ook in epub maar ben te schraal om een reader te kopen
Neuh. is iemand die niet kan hebben dat socialisme niet werkt.quote:
Nijmegen zit vast in de hand van Pieter Seuren, Seuren is taalfilosofisch de grote tegenstander van Chomsky.quote:Wat knapen uit Nijmegen en Nieuw-Zeeland claimden laatst overigens wat anders. Ze verwierpen zijn theorie over het aangeboren taalvermogen (en de universaliteit van talen daarbij?). Artikel in de Nature van deze week.
ik open wel een topic [ afbeelding ]
Hij toont aan hoe heersers heersen, hoe macht werkt. Vandaar dat ik me afvroeg hoe je Chomsky ziet in het licht van Macciavelli.quote:Machiavelli vind ik soms wat langdradig, maar wel interessant evengoed. Als ik nu zou moeten oordelen, zou ie niet zo hoog scoren, maar ik ben nu ongeveer op de helft. Het is wel goed geschreven en toont inzicht, dus gezien de tijd en omstandigheden waarin het is geschreven, is het zeker wel noemenswaardig
Ben benieuwd naar dat artikel uit Nature trouwens, Hint, hintquote:Op zondag 17 april 2011 10:29 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Oh op die fietsben net wakker he
Dat antwoord blijf ik je verschuldigd tot ergens deze week, als ik het heb uitgelezen. Scheelt foute conclusies en edits.
He? Verlicht me.quote:Op zondag 17 april 2011 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Neuh. is iemand die niet kan hebben dat socialisme niet werkt.
quote:Op zondag 17 april 2011 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar dat artikel uit Nature trouwens, Hint, hint
Als het ff meezit kan ik em morgen kapen op m'n werk en inscannen.quote:Evolved structure of language shows lineage-specific trends in word-order universals
Michael Dunn, Simon J. Greenhill, Stephen C. Levinson & Russell D. Gray
Nature (2011) doi:10.1038/nature09923
Received 10 June 2009 Accepted 08 February 2011 Published online 13 April 2011
http://www.nature.com/nat(...)ull/nature09923.html
Dit alles voor maar 3 euroquote:De roman is van begin tot einde bij elkaar geknipt en geplakt uit bijna 250 boeken uit de eerste helft van de twintigste eeuw. Van alles zit ertussen: veel liefdesromannetjes en pornoboekjes ( Met wien zal ik… niet trouwen?, Striptease voor Mr Travis ), maar ook kookboeken, gezondheidsgidsen, reisboeken over Afrika en intrigerende titels als Een linkerbeen gezocht. Pulp dus, vaak al een eeuw oud en totaal vergeten. De boeken wordt een nieuw leven gegund in Onderlangs, waarin de originele typografie van de gebruikte boeken is overgenomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |