Ja klopt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:39 schreef Nijna het volgende:
daar heb je toch ook die "volg topic" knop voor
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:55 schreef Webkim het volgende:
En al weken helemaal vol van Sinterklaas. Met dank aan het grote speelgoedboek.
Gaat hard he ?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:26 schreef Webkim het volgende:
Thomas stopte vandaag plots midden op de stoep, keek eens omhoog en zei: "Het gaat sneeuwen mama!"
En ik: "Nee hoor." Hij: "Ja! Het gaat sneeuwen!" En ik: "Wil je dat zo graag?" Thomas: "Ja! Dan is het winter. Dan komt Sinterklaas. Die moet het spel brengen. Van vlinders vangen."
En ik:
Hij is zo'n wijsneus!
Ja, geweldigquote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:26 schreef Webkim het volgende:
Thomas stopte vandaag plots midden op de stoep, keek eens omhoog en zei: "Het gaat sneeuwen mama!"
En ik: "Nee hoor." Hij: "Ja! Het gaat sneeuwen!" En ik: "Wil je dat zo graag?" Thomas: "Ja! Dan is het winter. Dan komt Sinterklaas. Die moet het spel brengen. Van vlinders vangen."
En ik:
Hij is zo'n wijsneus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Chris heeft een vriendinnetjes. Ze gaan samen op woensdag naar het KDV, en ze zijn zo schattig (als ik de verhalen mag geloven). Lekker knuffelen, veel spelen, echt heel erg..
Ze lagen vanmiddag samen op 1 slaapkamer, zonder andere kindjes. Ze waren zo aan de klets samen, dat ze vanochtend gespeeld hadden en liedjes gezongen. Die ze dan ook weer gingen zingen. Ze hebben allebei niet geslapen, maar de leidsters vonden het zo aandoenlijk dat ze die 2 mooi hebben laten liggen tot limonade tijd![]()
Ik heb twee van dat soort sneltreinen hier.quote:
Ik weet er alles van.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:08 schreef Stiemie het volgende:
Oh ja dat intertoys-speelgoedboek heeft hier ook een superfan... Mevrouw is alles wat ze wil hebben aan het uitknippen en in haar prinsessenschrift aan het plakken. Heb maar gezegd dat Sinterklaas ook nog wat centjes voor andere kinderen moet overhouden![]()
whehequote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:27 schreef freecell het volgende:
Hoihoi!
Speelgoed is lastigTARA wil vooral treintjes en brio enzo, maar ik denk dat dat vooral het borsten effect is (bedoeld voor kinderen en wie spelen ermee? Juist, de papa's)
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Jen is nu 13,5 kilo en 91 cm lang. Ze kon een stapel van de blokjes maken, blokjes in de juiste gaatjes doen en aanwijzen waar de gieter, stoel, ei, enz was. Toen mevrouw het boekje weghaalde moest ze ook even zeggen dat er ook nog een plaatje van schoenen was en dat had ze nog niet aangewezen.
Jen is geslaagd.
Ik geef de meiden dan altijd tussikind siroopje, met een weekje is de hoest meestal weg.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:11 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Goed gedaan Jen!
Is ze nog steeds zo lief voor haar kleine zusje? Of was dat heel eventjes?
Chris zo erg aan het hoesten, lastig hoor en vervelend.
Ohja sinterklaas, ik ga dit jaar weer lekker op tijd beginnen, beviel me vorig jaar ook wel. Ik denk dat het hier een uitbreidingsetje word voor Koen zijn treinbaan (van Thomas de 'TREI')
Ben ik eigenlijk de enige mama die Sinterklaas echt vreselijk vind?
Wij doen het dit jaar ook gewoon met zijn drietjes, en mooi 's ochtends dat beviel ons wel erg goed...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Sinterklaas op zich vind ik niet vreselijk, vind het zelfs wel leuk. Maar dan wel alleen als ik niet verplicht word ergens op te komen draven om met de hele familie pakjes avond te doen waar in een sneltreinvaart in een overvolle kamer pakjes uitgepakt worden en de kinderen niet weten wat hubn overkomt en daardoor heel vervelend worden
Dus ik heb dan ook gezegd het dit jaar gezellig met zn drietjes te willen doen
Hahaha, bizar is dat he ?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:24 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Wij doen het dit jaar ook gewoon met zijn drietjes, en mooi 's ochtends dat beviel ons wel erg goed...
Over peuters gesproken ik heb een oppaskindje van 3... en die is zojuist op de grond in slaap gevallen
Zo zijn ze lief aan het spelen, je gaat even wat doen, komt terug en ze liggen te slapen op de grond
Ik kende het ook niet en toen ze zomaar in slaap viel, stond ik eigenlijk al op het punt om naar de ehbo te gaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Ijsjes werken goed!
En dat over slapen ken ik echt niet.. Chris slaapt prima, maar wel in een bedje..
We hebben al heel wat hoestdrankjes geprobeerd. Maar tot nu toe is natterman melrosum extra sterk toch de beste. Daar zit iets codeine in. En neuspray doet ook wel wat..
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:20 schreef SacreCoeur het volgende:
En nu heb ik dan toch echt een schoolgaande kleuter, yay.![]()
Dus ik ga verhuizen naar 't 4+ topic.
Nu wordt het toch weleens tijd voor een broertje of zusje hé.![]()
Dat helpt af en toe, maar ik geloof dat de complimenten voor Pien haar niet echt wat doen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier ook regelmatig terugvallen. Momenteel weer zo eentje, ze wilt bijna niet op het potje en als ze er wel op zit roept ze steeds dat het moeilijk is.
Ik dwing dr maar niet teveel. Dit is al de derde keer en ze komt elke keer zelf weer waneer ze wel weer dagelijks op het potje wilt.
KP helpt het niet om dr zusje uitgebreid aan te moedigen als zij wel gaat?
ze heeft al maanden geen luier meer om.Het plassen ging eigenlijk wel prima, poepen is nog nooit echt oke gegaan.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Heeft ze wel nog een luier aan KP? Mischien helpt het idd als ze geen luier aanheeft en je haar gewoon dr gang laat gaan tot ze in dr broek plast? Mischien dat ze dan de noodzaak van het potje inziet?
Ja helpt hier ook. Een koekje o.i.d. tegenover stellen en kraan/fonteintje aanzettenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 08:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Een schoolgaande kleuter al, de tijd vliegt
LL ik heb geen idee eigenlijk. Zn eigen potje mischien, of privacy? (echt het potje op de wc en dan de deur dicht?)
Er iets anders tegenover stellen (als je even gaat plassen gaan we daarna buiten spelen/ spelletje doen/ verven)
Whehe ik had Dana gister nog eens het sinterklaas principe uitgelegd en ik had het idee dat er niet veel bleef hangen. Maar vanmorgen toen ze wakker werd was het eerste dat ze zei : Dana sinterklaas ophalen van de boot!! Ik denk dat de combinatie met kadootjes t m deden
zie je toch maar wat ze een nuttige dingen leren daar hequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:20 schreef freecell het volgende:
Leuk hè? Die peuterspeelzaal.... Leander kan nu in zijn beker drinken blazen
*dweildweil*quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
zie je toch maar wat ze een nuttige dingen leren daar he
och, mij boeit het niet zoveel zolang ze niet bedolven wordt onder de kadootjes en er niet heel krampachtig mee omgegaan word 'de andere kant' op.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:20 schreef freecell het volgende:
Simmu, ik sta aan de kant van de papa
Leuk hè? Die peuterspeelzaal.... Leander kan nu in zijn beker drinken blazen
Same here. Ik vond de feestdagen altijd al geweldig, en nu pakken we ook lekker uit hoor. Wel dit jaar mijn ouders en schoonouders apart, wij willen surprises doen en mijn schoonouders ook, mijn ouders zijn iet zo crea. Maar over 2 jaar als we een Sinterklaas huren, gaat alles weer samen hoor.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:03 schreef k_i_m het volgende:
Wij vieren wel gewoon sinterklaas, samen met mijn schoonfamilie (want ook kleine kinderen) inclusief twee oma's en opa's. Erg druk, maar reuze gezellig. Iedereen koopt altijd een klein kadootje voor de oudere mensen en een paar kleine dingetjes voor de kinderen. Dat levert bij elkaar altijd een enorme zak op, en aan het eind van het uitpakken een kamer vol papier en rotzooi.
Verder vond ik sinterklaas vroeger ook erg leuk en ben ik er niet van getraumatiseerd toen het niet echt bleek te zijn. Ik heb dus totaal geen moeite met voorliegen wat dat betreft.
Ik ben eerlijk gezegd echt verbaasd over hoeveel ouders daarin niet mee willen gaan... Het was toch de mooiste tijd van het jaar als kind? Deden onze ouders er ook zo moeilijk over, nee toch? Ik vind het echt bijzonder om te merken hoeveel ouders hier er moeite mee hebbenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:03 schreef k_i_m het volgende:
Verder vond ik sinterklaas vroeger ook erg leuk en ben ik er niet van getraumatiseerd toen het niet echt bleek te zijn. Ik heb dus totaal geen moeite met voorliegen wat dat betreft.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:01 schreef Pvoesss het volgende:
Het ging echt heel goed! Direct gaan slapen en helemaal niet eruit gegaan! Ook vanmorgen niet en vanmiddag heeft ze na haar dutje lief gewacht tot ik haar er uit kwam tillenals dit zo blijft ben ik heel gelukkig!!
dat laatste is op wel meer puntjes soms een nare hoor. ik kan me nog herinneren van vroeger dat het altijd zo sneu was voor de kindjes die niet katholiek waren/zijn in de tweede klas rond communietijd. alle andere kindjes deden dan wel de communie (inclusief groots feest, speciale kleren, heel veel en vaak grote kadoos en extra lessen ter voorbereiding van) en dan een paar in de klas niet.quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Tja het hele sinterklaasverhaal vind ik niet echt liegen. Het is toch iets wat er al jaaaaaren bijhoort.
Vonden de ouders die het als liegen ervaren vroeger dan vervelend dat hun ouders daarover "logen"?
Zelfde idee als de tandenfee, kabouters en allerlei andere dingen. Ik vind het juist leuk als kinderen dat soort dingen op hun eigen manier beleven door de vaal grote fantasie.
Daarintegen zal ik nooit tegen Dana zeggen dat als ze stout is ze mee naar spanje gaat in de zak of iets anders wat dr bang zou kunnen maken of een negatief iets eraan zou kunnen hangen.
Edit: en zou je het niet vervelend vinden als alle kindjes in de klas van jou kindje helemaal enthousiast zijn rond sinterklaas en jou kin dan zegt dat mama/ papa hebben verteld dat sinterklaas niet echt is..en het dus voor een hele klas met kindjes verpest?
Ik weet nog dat ik het echt niet doorhad, tot de meester uit de tweede klas het vertelde. Toen moest ik wel even 3 keer slikken. Maar daarna is het ook wel weer gaaf dat jij het grootste geheim van de wereld kent, en heeeeel veel andere (jongere) kinderen nietquote:Op zondag 17 oktober 2010 10:48 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd echt verbaasd over hoeveel ouders daarin niet mee willen gaan... Het was toch de mooiste tijd van het jaar als kind? Deden onze ouders er ook zo moeilijk over, nee toch? Ik vind het echt bijzonder om te merken hoeveel ouders hier er moeite mee hebben
Ja toch? Ik had dat allemaal echt nooit willen missen en snap dus ook niet zo goed waarom je je kind dat zou willen onthouden. Overigens ben ik ook geen voorstander van het dreigen met de zak enzo, maar de rest van de magie...prachtig toch? Ik kan in ieder geval niet wachten tot onze kinderen er oud genoeg voor zijn. En ik vind de bezwaren van dat het liegen is dus eerlijk gezegd wel erg overdreven.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:43 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik het echt niet doorhad, tot de meester uit de tweede klas het vertelde. Toen moest ik wel even 3 keer slikken. Maar daarna is het ook wel weer gaaf dat jij het grootste geheim van de wereld kent, en heeeeel veel andere (jongere) kinderen niet.
mee gaan in een verhaal vind ik 1 ding, maar glashard ontkennen vind ik... nee kan ik niet. Ik kon niet tegen Fleur liegen toen ze vragen ging stellen toen ze vier was. Dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb niet de hele waarheid vertelt, maar ik heb d'r wel zelf antwoorden laten zoeken. Een jaar later had ze weer meer vragen en het jaar daarop heeft ze het uiteindelijk ronduit gevraagd aan me en ik heb antwoord gegeven. Nu is ze zeven en gaat ze mee in de fantasie van haar zusje. Ze weet dat ze het niet mag vertellen, maar ze weet ook dat ze niet hoeft te liegen.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:57 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ja toch? Ik had dat allemaal echt nooit willen missen en snap dus ook niet zo goed waarom je je kind dat zou willen onthouden. Overigens ben ik ook geen voorstander van het dreigen met de zak enzo, maar de rest van de magie...prachtig toch? Ik kan in ieder geval niet wachten tot onze kinderen er oud genoeg voor zijn. En ik vind de bezwaren van dat het liegen is dus eerlijk gezegd wel erg overdreven.
Gezellig!quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:33 schreef DayKy het volgende:
Hallo!
Mag ik ook mee kletsen hier?
Ik heb een dochter van 27-12-07 genaamd Dayenne. Een lekkere puberpeuter die héél goed weet wat ze wilt. En sinds een paar maanden is Dayenne grote zus van Kyano geboren op 26-4-10
Wat een pittig meiskequote:Op zondag 17 oktober 2010 20:07 schreef Stiemie het volgende:
Linde vond haar grote-meisjes-fiets helemaal geweldig en ze fietste er gewoon zo op weg![]()
[ afbeelding ]
Welkom hierquote:Op maandag 18 oktober 2010 09:33 schreef DayKy het volgende:
Hallo!
Mag ik ook mee kletsen hier?
Ik heb een dochter van 27-12-07 genaamd Dayenne. Een lekkere puberpeuter die héél goed weet wat ze wilt. En sinds een paar maanden is Dayenne grote zus van Kyano geboren op 26-4-10
quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:26 schreef dolphinqueen het volgende:
Hier lijkt het wel andersom. Angelo wilt de hele dag op het potje zitten, ook als hij niet moet..
En dan wordt hij kwaad als er geen plasje komt. Hij blijft net zolang zitten totdat er minimaal een druppeltje in ligt en dat kan heel lang duren..
Ja voor even wel ja, maar niet de hele dag door. Want zodra hij een plasje heeft gedaan wil hij het potje op tillen en legen, dus ik moet erbij blijven staan/zitten. En tja, ik heb ook andere dingen te doen.quote:
Nou, spekjes ed daar doe je hem echt wel een lol mee, maar met een lolly heeft hij vermoedelijk weinig lol, maar wil hij hem ook niet meer afgeven en heb ik idioot veel poetswerkquote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:35 schreef Ticootje het volgende:
Lolly? Nee dat vind ik echt te gevaarlijk. Jen vindt snoep niet eens echt lekker. Spannend omdat ze het moet vragen, maar na een lik geeft ze het terug. Een koekje doe ik haar meer plezier mee.
Ze had ze zelf uitgekozen in de supermarkt. Handig dat die dingen op ooghoogte staan, en pak het dan maar weer af...quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:43 schreef freecell het volgende:
En ze gaan er zo heerlijk chocola van kwijlen
Smarties heeft hij nog nooit gehad denk ik....
Nee gevaarlijk omdat ze misschien de lolly te ver in hun mond/keel stoppen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hm, Dana krijgt van my wel lollies. Maar dan wel de minichupachups of die langwerpige dingen met suikerlaagje eromheen..geen idee waar die van zijn.
En gevaarlijk? Omdat die dingen van het stokje kunnen komen? Tja, ik heb dat nog nooit meegemaakt, dus denk persoonlijk dat het wel meevalt
ja nee natuurlijk, ze schelen ook wel iets in leeftijd geloof ik. En het zijn vreselijke plakdingen enzo dus geef mij maar rozijntjes ofzoquote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:45 schreef freecell het volgende:
Hier ook niet, maar met een peuter-rebel én de mogelijkheid om de lolly nog even buiten de deur te houden kies ik daarvoor
Hij is ook nog maar een heel klein peutertje hè?
quote:als selene het niet lust is het afhankelijk van ravi of ze door eet of niet. als ravi het wel eet wil ze perse ook (wat soms grappige taferelen oplevert). als ravi het ook niet lust geef ik het doorgaans na 2 happogingen opOp donderdag 21 oktober 2010 11:18 schreef dolphinqueen het volgende:
Rosanne had gisteren voor het eerst een klein potje boontjes gegeten. (ze is 4 maanden).
Angelo wilde ook een hapje, maar merkte al snel dat het niet naar boontjes smaakte en zei dat dit baby boontjes waren
quote:sinds gister absoluut buiten budgetOp donderdag 21 oktober 2010 13:12 schreef dolphinqueen het volgende:
digitale tv een uitkomst? Wij kijken in de namiddag altijd teletubbies.![]()
On demand kan je kijken wanneer je wilt.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 14:45 schreef freecell het volgende:
De laatste keer alweer
En slapen op de bank is zo lief!
quote:2 schoolkinderenOp donderdag 21 oktober 2010 14:53 schreef chacama het volgende:
[..]na de herfstvakantie mag ze al naar groep 1. Ze is dan nog geen 4 dat duurt dan nog 15 daagjes, maar goed. Zowel psz als school (en ik zelf) vonden het voor Maud het meest duidelijk dat ze zo mooi kon instromen. En terwijl ik het type zit er een steen in mijn maag. Pffff, mijn tweede meisje naar de basisschool. Ik heb dan echt geen kleine kinderen meer..... schoolkinderen.....
quote:* schudt hand*Op donderdag 21 oktober 2010 14:58 schreef freecell het volgende:
[..]
2 schoolkinderen
Die van mij blijven altijd klein!![]()
Heb je wel je handen ineens vrij zeg!
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 16:29 schreef chacama het volgende:
[..]het gaat zoooooooooooooo goed met me
quote:Nee, joh.... dan kan je het toch over de vakantie heen tillen... scheelt toch weer. Het is echt een raar gevoel. maar die van jou (en de rest) blijven gewoon klein. Die gaan nog lang niet naar school.Op donderdag 21 oktober 2010 16:28 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
* schudt hand*
Over 7 maanden zitten die van mij heus niet op school.
quote:Dat zou inderdaad kunnen, ik zal eens op de creche vragen of ze eventueel mogen blijven. Tot hun 18 e...Op donderdag 21 oktober 2010 17:03 schreef chacama het volgende:
[..]
Nee, joh.... dan kan je het toch over de vakantie heen tillen... scheelt toch weer. Het is echt een raar gevoel. maar die van jou (en de rest) blijven gewoon klein. Die gaan nog lang niet naar school.
Dat is leuk wakker worden.... auto's
quote:Maar wat ontzettend goed dat je haar meeneemt naar het graf van je zus.Op donderdag 21 oktober 2010 20:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
dood, zo'n moeilijk onderwerp
Meike heeft het er ook weleens over, mijn zus is overleden (al voordat Meike er was)
J. is dood he mama....dan kun je niet meer lopen.....en niet meer springen,.....en niet meer koekjes eten.....
Dat soort uitspraken. Ik geef maar gewoon antwoord, maar licht het verder niet toe ofzo....maar een lastig onderwerp vind ik het. Bij mijn zus op het graf staat een stenen beer, en Meike denkt dus dat dat mijn zus is. Dan gaat ze er op haar hurken voorzitten en vertelt hele verhalen. Voordat we weggaan zwaait ze nog even naar de beer en roept dan DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG J. tot de volgende keer.
En mams maar slikken
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 17:53 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen, ik zal eens op de creche vragen of ze eventueel mogen blijven. Tot hun 18 e...
quote:OhOp donderdag 21 oktober 2010 20:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
dood, zo'n moeilijk onderwerp
Meike heeft het er ook weleens over, mijn zus is overleden (al voordat Meike er was)
J. is dood he mama....dan kun je niet meer lopen.....en niet meer springen,.....en niet meer koekjes eten.....
Dat soort uitspraken. Ik geef maar gewoon antwoord, maar licht het verder niet toe ofzo....maar een lastig onderwerp vind ik het. Bij mijn zus op het graf staat een stenen beer, en Meike denkt dus dat dat mijn zus is. Dan gaat ze er op haar hurken voorzitten en vertelt hele verhalen. Voordat we weggaan zwaait ze nog even naar de beer en roept dan DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG J. tot de volgende keer.
En mams maar slikken
quote:Voor haar was het vooral feest met extra kroelmomenten met de juffen. En ik had het er inderdaad moelijk mee en de juffen ook. 3 kindjes die in 1 keer afscheid nemen. Dat is natuurlijk wel een beetje te veel van het goede. Maar zoOp zaterdag 23 oktober 2010 13:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
O dus, Maud ook maar meteen zonder speen! Knap!
En afscheid genomen bij de peuters.....en
of niet?
(of in ieder geval voor mama?)
quote:Daar zijn wij vorig jaar heen geweest!Op zondag 24 oktober 2010 13:56 schreef Nijna het volgende:
Ik heb net kaartjes gereserveerd voor Woezel en Pip met mn peuter volgende maand.
Kleine zus gaat lekker bij opa en oma spelen en wij gaan naar het theater
quote:Hoi !Op maandag 25 oktober 2010 13:52 schreef flowerbox het volgende:Ik wil proberen hier ook weer wat vaker me te melden.
OT: Binnenkort wil ik ook graag met peuter naar het theater. Maar eerst eens even kijken of er iets leuks hier in de buurt is.
quote:Jaaah Buurman en Buurman gaan wij ook heen! Ajeto! En die sprookjesboom leek me ook heel leuk, maar er stond bij dat het voor alle leeftijden was en dat vind ik dan niet leuk. Er zijn gewoon mensen die een kindje van nog geen jaar meenemen en het dan gek vinden als dat kind het bv eng vindt in het donker of het geluid te hard etc. En dan gewoon blijven zitten. Vorige keer bij Sesamstraat was er ook iemand die een maxi cosi bij zich had met kind erin. Dat snap ik dus echt niet. Dus ik ga liever naar voorstellingen met een ondergrens.Op zondag 24 oktober 2010 18:21 schreef p_iglet het volgende:
Met peuters naar het theater![]()
Wij gaan ongeveer 1x per 2/3 maanden naar het theater met Pepijn.
Nu 2x vlak achter elkaar, vorige week was er voorleestheater in het omniversum vanwege de kinderboeken week, en vandaag zijn we naar Lejo geweest.
Dat is echt helemaal geweldig![]()
Volgend theaterseizoen komt er blijkbaar weer een hele reeks voorstellingen, en dan gaan we zeker weer. Zo fantastisch in zijn eenvoud.
[ afbeelding ]
Voor de rest van dit theater seizoen staan er nog35 voorstellingen op de planning.
De notenkraker in de doelen.
De sprookjesboom musical in het lucent danstheater
en poppentheater van Jacobus Wieman in theater Pepijn.
(zucht kwam net nog 2 voorstellingen tegen op zeer goed uitkomende data, dus een mooie besteding van 1e kerstdag en de laatste dag van onze meivakantie gevonden)![]()
Otje en Buurman en Buurman in zoetermeer..
quote:Nou bij het zandkasteel was het ook vanaf 3 jaarOp dinsdag 26 oktober 2010 09:49 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Jaaah Buurman en Buurman gaan wij ook heen! Ajeto! En die sprookjesboom leek me ook heel leuk, maar er stond bij dat het voor alle leeftijden was en dat vind ik dan niet leuk. Er zijn gewoon mensen die een kindje van nog geen jaar meenemen en het dan gek vinden als dat kind het bv eng vindt in het donker of het geluid te hard etc. En dan gewoon blijven zitten. Vorige keer bij Sesamstraat was er ook iemand die een maxi cosi bij zich had met kind erin. Dat snap ik dus echt niet. Dus ik ga liever naar voorstellingen met een ondergrens.
quote:Ja dat hoort er ook wel bij natuurlijk, er zijn ook oudere kindjes die het eng vinden. Al kan je natuurlijk wel een beetje kijken of je kind eraan toe is. Niet alleen voor de omgeving, maar ook voor je kind. Theater moet wel leuk zijn natuurlijk. Maar ik vind het nogal een verschil tussen een kindje van 2 en een kindje van nog geen jaar hoor. Wat heeft een kindje dat nog niet eens zelf kan zitten nou aan een voorstelling van Sesamstraat voor kindjes vanaf 3Op dinsdag 26 oktober 2010 09:54 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nou bij het zandkasteel was het ook vanaf 3 jaar![]()
(nu moet ik toegeven dat die van mij nog lang geen 3 is maar ze zit wel lief te dansen en te zingen etc)
En daar waren ook kleine kindjes die jankte.. Maar ook genoeg 3 en 4 jarige die alles bij elkaar brulde![]()
Dat vind ik dan nog niet half zo erg als ouders die gaan flitsen met de camera van alle hoeken
![]()
Ik heb het idee dat brullende kinders en flitsende ouders er bij horen
quote:Gaat eigenlijk heel erg goed.Op vrijdag 15 oktober 2010 09:37 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
GefeliciteerdHoe gaat het op school??
En broertjes en zusjes zijn altijd leuk![]()
quote:Volgens mij is het hier op het cb normaal gesproken gewoon rond de twee jaar en daarna idd pas weer rond de drie jaar. Maar onze mini-flowerbox loopt wat naar binnen met haar voetjes (fijne genen van haar mama) en moet daarom met 2,5 jaar ook nog een keer langs komen.Op dinsdag 26 oktober 2010 09:51 schreef Pvoesss het volgende:
Grote meid die lotte
Ik snap echt geen sikkepit van al die CB's
Ik heb een cb wat misschien niet helemaal bij mij aansluit maar ze zeggen standaard dingen als:
Extra controle niet nodig toch? ooh werkt ze niet mee? ach joh we zien aan dr dat het geweldig gaat.
Na het 2jaar consult waarin meten en wegen heel slecht ging en de rest niet zei ze tot over een jaar![]()
![]()
En om me heen hoor ik overal afspraken tussen de 2 en de 3 enzo![]()
quote:Neuh, niet echt. Ze is echt een kleine tornado op dit moment. Hopelijk wordt het minder als maandag naar groep 1 gaat.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:24 schreef dolphinqueen het volgende:
Hoe gaat het nu met Maud? Al een beetje rustiger geworden? Kan ze de draai een beetje vinden?
Ben je al aan het aftellen? Of is Maud alweer wat rustiger.quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 12:36 schreef chacama het volgende:
Neuh, niet echt. Ze is echt een kleine tornado op dit moment. Hopelijk wordt het minder als maandag naar groep 1 gaat.
Och arme.. das idd wel hoog jaquote:Op zondag 31 oktober 2010 14:59 schreef freecell het volgende:
LL gezellig is dat hè? Dat geklets! Zo leuk!
Hier zieke peuter. Zonet 39,4...
Bij hem is 38,5 tot nu toe het hoogste geweest in zijn leven. Hij lag op een gegeven moment ook alleen nog maar piepend op de bank. Maar nu knapt hij weer ietsje op na paracetamol en een koekje (ja, mij kan wel een koekje!)
Fijn zo'n vrolijke peuterquote:Op zondag 31 oktober 2010 15:12 schreef Deepfreeze het volgende:
LL, leuk is dat, zo weinig woordjes als ze kunnen, maar ze kunnen heel wat vertellen.
Free, dat is wel hoog.. Beterschap!
Chaca, nog maar 1 nachtje voor Maud gelukkig. Hopelijk is de ergste spanning dan weg..
Hier een vrolijke peuter de laatste tijd. Vrijdagavond wel 2 uur gespeeld met een meisje uit de wijk. En gisteren 3 uur in Ballorig gespeeld. Heerlijk vrij. Stukken beter dan dat jochie dat bij bezoek op je schoot blijft plakken, en in de ballenbak al aan je broekspijp hangt als een ander kindje naar hem kijkt..
Ja hier zeggen ze ook: aanhoudend koorts langer dan 3 dagen, of met weinig dringen en sufheid...quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:17 schreef freecell het volgende:
Wanneer bel je eigenlijk een dokter met een ziek kind?
Nu hoeft het niet, want hij knapt weer wat op, maar als ze in een hoekje blijven piepen?
Hij zou zelf denk ik wel willen, maar ik weet niet of zn mama zich daar aan gaat houdenquote:Op maandag 1 november 2010 09:30 schreef chacama het volgende:
Kyllian. Zien we je in het kleutertopic?
quote:Op maandag 1 november 2010 09:38 schreef freecell het volgende:
Kyllian ook weg![]()
Wat loopt het hier ineens leeg
Ow, vanmorgen hier:
Leander aait mij 'aaaai'
Ik: oooo! Lief!
Hij 'ant!'
En ik snapte het nietEn TARA maar lachen
Noh, hij moet of echt flink boven de 39 graden koots hebben of echt zichzelf niet zijn voor ik me zorgen maak...quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:39 schreef chacama het volgende:
Hou hem maar goed in de gaten, Free. Ik vind het altijd zo eng bij die kleintjes.
Ik denk elke keer: 'o hij knapt weer op' om hem dan een kwartiertje later groen/wit en kokhalzend onder een dekentje te zien...quote:Op woensdag 3 november 2010 09:17 schreef simmu het volgende:
oef freecell! dat was schrikken dan!![]()
gelukkig enkel een virusje, klinkt alsoftie al opknapt, ik duim dat het doorzet!
en gefeliciteerd rocka met je grote kleine
jup. Infuus en bloedprikken...quote:Op woensdag 3 november 2010 09:50 schreef flowerbox het volgende:
Ach wat een arm hoopje L. , freecell.
Hoe is het nu met hem? Is dat verband om zijn handje vanwege een infuus oid?
Hoi!quote:Op woensdag 3 november 2010 19:29 schreef simmu het volgende:
ik ga te weinig de deur uit. da's duidelijk. ik was vanmiddag weg en selene was mama kwijt. "oehoe! mama!" ik ging nog speciaal voor haar tukkie weg en ze was heus niet overstuur ofzo, maar het doet me gewoon wel iets. volgens sangdrax liep ze echt naar me te zoeken
nja, emodag vandaag. let niet op mij
Dat hoop ik ookquote:Op donderdag 4 november 2010 13:41 schreef chacama het volgende:
Ohhhh, Free dat is nu net niet wat ik hoopte te lezen. Meer in de trant van ja, hij is lekker opgeknapt en zit bij te komen op de bank, want hij heeft net lekker met de lego gespeeld....dan maar dat deze dag snel voorbij zal zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maargoed, net Leander in de box van Florian gezwierd om het huis tegen hem te beschermen en hem tegen mijen daar ging hij 10 minuten lekker spelen?
Maar nu weer los en weer op slooptoer...![]()
De jongste sliep net een tijd en ik heb een boekje gelezen met Leander en even extra geknuffeld. En hoewel hij nog steeds probeert de kat zijn laarzen aan te trekkenquote:Op donderdag 4 november 2010 14:16 schreef simmu het volgende:
free, laat toch lekker de boel de boel dan joh!
sterkte
hij heeft zijn humeurtje doorgegeven aan selenequote:Op donderdag 4 november 2010 14:24 schreef freecell het volgende:
[..]
De jongste sliep net een tijd en ik heb een boekje gelezen met Leander en even extra geknuffeld. En hoewel hij nog steeds probeert de kat zijn laarzen aan te trekkenis zijn humeur al een stuk opgeknapt
Lekker laten staan!quote:Op donderdag 4 november 2010 15:20 schreef _Bar_ het volgende:
even binnensluipt, en ik zit te denken om de box hier op te ruimen, toch nog maar even niet doen dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leander kan er wel in, maar er niet uitquote:Op donderdag 4 november 2010 16:54 schreef simmu het volgende:
je hebt ook zo weinig aan een strafplek waar ze zelf in en uit kunnen klimmen he
geluksvogel! de mijne kan 2 kanten opquote:Op donderdag 4 november 2010 17:01 schreef freecell het volgende:
[..]
Leander kan er wel in, maar er niet uit
Wow wat een durfal!quote:Op maandag 8 november 2010 11:52 schreef mrien het volgende:
Gefeliciteerd dames!!
Lotte is gisteren helemaal alleen van de hele hoge glijbaan in het zwembad gegaan. Samen met papa omhoog en alleen naar beneden waar ik haar opving. Ze vond het zo leuk! Stoere meid
Ja! Past heel goed gelukkig! Maar klein beetje groot, stond haar zo lief en ze leek opeens zo onwijs groot!quote:Op maandag 8 november 2010 15:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Wow wat een durfal!met haar nieuwe zwempak aan?
Ja, zwemmen. Misschien ga ik het nooit meer in mijn eentje doen, maar wel even proberen. Nu het kouder en meer regent enzo wordt, moet ik toch wat activiteiten verzinnen met de dames.quote:Op maandag 8 november 2010 19:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Klinkt als een leuke dag KP,
Zwemmen met 2 meiden: Dapper!
Hier een stuiterpeuter. Zelfs het KDV verbaasde zich over de drukte die Chris maakte. En hij begint nu ook met waarom vragen. Duidelijk een sprongetjes dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |