quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 18:03 schreef k_i_m het volgende:Wij vieren wel gewoon sinterklaas, samen met mijn schoonfamilie (want ook kleine kinderen) inclusief twee oma's en opa's. Erg druk, maar reuze gezellig. Iedereen koopt altijd een klein kadootje voor de oudere mensen en een paar kleine dingetjes voor de kinderen. Dat levert bij elkaar altijd een enorme zak op, en aan het eind van het uitpakken een kamer vol papier en rotzooi

.
Verder vond ik sinterklaas vroeger ook erg leuk en ben ik er niet van getraumatiseerd toen het niet echt bleek te zijn. Ik heb dus totaal geen moeite met voorliegen wat dat betreft.
Same here. Ik vond de feestdagen altijd al geweldig, en nu pakken we ook lekker uit hoor. Wel dit jaar mijn ouders en schoonouders apart, wij willen surprises doen en mijn schoonouders ook, mijn ouders zijn iet zo crea. Maar over 2 jaar als we een Sinterklaas huren, gaat alles weer samen hoor.
En met Kerstmis, wat we altijd bij ons vieren met mijn ouders, schoonouders en Knuts beste vriend, ligt het onder de boom vol met cadeautjes. Het hoeft niet groot en duur, maar Knut en ik zijn gek op cadeaus geven.

Tis ook altijd een bende na de feestdagen, maar we streven er naar om met zijn alle de december feestdagen en pasen enzo, met onze ouders te vieren. Groots, gezellig en lekker uitpakken!
Over dat zindelijk worden. Nooit pushen. Ze worden vanzelf echt wel zindelijk, met een kleine uitzondering af en toe. Je kunt wel stickerkaarten aanbieden, het potje/wc meerdere keren per dag aanbieden, prijzen als ze wel gaan ook al doen ze er niets op, en niet booswordn op ongelukjes. Dat is vaak ook het beleid bij KDV's.
Yade oefent al af en toe sinds... ze 2 is denk ik. Ze heeft 2 keer geplast en 1 keer een miniscuul poepje gedaan.

Op het KDV plast ze bijna altijd. We pushen het nu niet teveel zeker niet met baby opkomst. Willen eigenlijk alls de eerste 3 maaden van baby alles zo normaal mogelijk houden.