KP, ik zou er niet teveel bovenop zitten wb de zindelijkheid, 't komt wanneer het komt!
Als het misgaat niet teveel aandacht aan schenken, schone kleren aan doen, en verder gaan met wat je aan het doen was.
Soms zijn kinderen ook nog wel eens bang dat hun speelgoed wordt gekaapt als ze naar de wc gaan, dus als dat het geval is zou je hetgene waar ze mee speelt even apart kunnen zetten zodat zuslief er niet mee aan de haal gaat.
En Sinterklaas, ik ben heel benieuwd hoe Meike het zal ervaren dit keer.
Vorig jaar negeerde ze het totaal, ze wou het er niet over hebben ook.
Tot, op de peuterspeelzaal ze Sinterklaas gingen vieren (zonder Sint) en ze ineens heel erg moest huilen.
Blijkbaar vond ze het gewoon allemaal te eng, en was het negeren haar manier om daarmee om te gaan.
Dus ik ben heel benieuwd hoe dat nu zal gaan.
O, en LL, ik heb Meike destijds haar saaie witte potje helemaal laten versieren met stickers, toen wou ze er maar wat graag op!
We zijn inmiddels bij 2 basisscholen geweest om te kijken en ons te laten voorlichten over de school.
En nu moeten we kiezen...poeh wat is dat moeilijk zeg....
Ene school zitten veel kinderen op die ze kent vanuit het kdv....school heeft heel veel structuur, en ik denk dat dat Meike ook veel veiligheid biedt. Daarentegen zijn de klassen vrij groot, ze hebben nu 3 kleutergroepen waar instroom bij inkomt, en die zitten nu op 22 ki. per klas. ik vermoed dat die klassen behoorlijk groot worden, en dat vind ik niet zo fijn. Het is wel een school met net een nieuw gebouw, alles is heel netjes en mooi.
De andere school krijgt in 2012 nieuwbouw.
Die zitten nu nog in een verouderd gebouw. Daar is het zo dat ze max 30 lln per klas hebben, zijn er meer dan komt er een nieuwe klas bij. Zo weten ze nu al dat ze in jan. weer een nieuwe kleutergroep starten. Dat zou voor Meike betekenen dat ze in een wat kleinere groep terecht komt.
Dat vind ik wel erg fijn.
Het zijn wel allemaal onbekende kinderen voor dr, maar ik denk ook dat dat voor kleuters nog niet zo'n issue is. pfff keuzes.....dilemma
[ Bericht 36% gewijzigd door XXXKarinXXX op 15-10-2010 14:35:57 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver