Ja klopt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:39 schreef Nijna het volgende:
daar heb je toch ook die "volg topic" knop voor
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:55 schreef Webkim het volgende:
En al weken helemaal vol van Sinterklaas. Met dank aan het grote speelgoedboek.
Gaat hard he ?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:26 schreef Webkim het volgende:
Thomas stopte vandaag plots midden op de stoep, keek eens omhoog en zei: "Het gaat sneeuwen mama!"
En ik: "Nee hoor." Hij: "Ja! Het gaat sneeuwen!" En ik: "Wil je dat zo graag?" Thomas: "Ja! Dan is het winter. Dan komt Sinterklaas. Die moet het spel brengen. Van vlinders vangen."
En ik:
Hij is zo'n wijsneus!
Ja, geweldigquote:Op woensdag 13 oktober 2010 20:26 schreef Webkim het volgende:
Thomas stopte vandaag plots midden op de stoep, keek eens omhoog en zei: "Het gaat sneeuwen mama!"
En ik: "Nee hoor." Hij: "Ja! Het gaat sneeuwen!" En ik: "Wil je dat zo graag?" Thomas: "Ja! Dan is het winter. Dan komt Sinterklaas. Die moet het spel brengen. Van vlinders vangen."
En ik:
Hij is zo'n wijsneus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En Chris heeft een vriendinnetjes. Ze gaan samen op woensdag naar het KDV, en ze zijn zo schattig (als ik de verhalen mag geloven). Lekker knuffelen, veel spelen, echt heel erg..
Ze lagen vanmiddag samen op 1 slaapkamer, zonder andere kindjes. Ze waren zo aan de klets samen, dat ze vanochtend gespeeld hadden en liedjes gezongen. Die ze dan ook weer gingen zingen. Ze hebben allebei niet geslapen, maar de leidsters vonden het zo aandoenlijk dat ze die 2 mooi hebben laten liggen tot limonade tijd![]()
Ik heb twee van dat soort sneltreinen hier.quote:
Ik weet er alles van.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:08 schreef Stiemie het volgende:
Oh ja dat intertoys-speelgoedboek heeft hier ook een superfan... Mevrouw is alles wat ze wil hebben aan het uitknippen en in haar prinsessenschrift aan het plakken. Heb maar gezegd dat Sinterklaas ook nog wat centjes voor andere kinderen moet overhouden![]()
whehequote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:27 schreef freecell het volgende:
Hoihoi!
Speelgoed is lastigTARA wil vooral treintjes en brio enzo, maar ik denk dat dat vooral het borsten effect is (bedoeld voor kinderen en wie spelen ermee? Juist, de papa's)
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:30 schreef Ticootje het volgende:
Jen is nu 13,5 kilo en 91 cm lang. Ze kon een stapel van de blokjes maken, blokjes in de juiste gaatjes doen en aanwijzen waar de gieter, stoel, ei, enz was. Toen mevrouw het boekje weghaalde moest ze ook even zeggen dat er ook nog een plaatje van schoenen was en dat had ze nog niet aangewezen.
Jen is geslaagd.
Ik geef de meiden dan altijd tussikind siroopje, met een weekje is de hoest meestal weg.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:11 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Goed gedaan Jen!
Is ze nog steeds zo lief voor haar kleine zusje? Of was dat heel eventjes?
Chris zo erg aan het hoesten, lastig hoor en vervelend.
Ohja sinterklaas, ik ga dit jaar weer lekker op tijd beginnen, beviel me vorig jaar ook wel. Ik denk dat het hier een uitbreidingsetje word voor Koen zijn treinbaan (van Thomas de 'TREI')
Ben ik eigenlijk de enige mama die Sinterklaas echt vreselijk vind?
Wij doen het dit jaar ook gewoon met zijn drietjes, en mooi 's ochtends dat beviel ons wel erg goed...quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Sinterklaas op zich vind ik niet vreselijk, vind het zelfs wel leuk. Maar dan wel alleen als ik niet verplicht word ergens op te komen draven om met de hele familie pakjes avond te doen waar in een sneltreinvaart in een overvolle kamer pakjes uitgepakt worden en de kinderen niet weten wat hubn overkomt en daardoor heel vervelend worden
Dus ik heb dan ook gezegd het dit jaar gezellig met zn drietjes te willen doen
Hahaha, bizar is dat he ?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:24 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Wij doen het dit jaar ook gewoon met zijn drietjes, en mooi 's ochtends dat beviel ons wel erg goed...
Over peuters gesproken ik heb een oppaskindje van 3... en die is zojuist op de grond in slaap gevallen
Zo zijn ze lief aan het spelen, je gaat even wat doen, komt terug en ze liggen te slapen op de grond
Ik kende het ook niet en toen ze zomaar in slaap viel, stond ik eigenlijk al op het punt om naar de ehbo te gaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Ijsjes werken goed!
En dat over slapen ken ik echt niet.. Chris slaapt prima, maar wel in een bedje..
We hebben al heel wat hoestdrankjes geprobeerd. Maar tot nu toe is natterman melrosum extra sterk toch de beste. Daar zit iets codeine in. En neuspray doet ook wel wat..
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 00:20 schreef SacreCoeur het volgende:
En nu heb ik dan toch echt een schoolgaande kleuter, yay.![]()
Dus ik ga verhuizen naar 't 4+ topic.
Nu wordt het toch weleens tijd voor een broertje of zusje hé.![]()
Dat helpt af en toe, maar ik geloof dat de complimenten voor Pien haar niet echt wat doen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier ook regelmatig terugvallen. Momenteel weer zo eentje, ze wilt bijna niet op het potje en als ze er wel op zit roept ze steeds dat het moeilijk is.
Ik dwing dr maar niet teveel. Dit is al de derde keer en ze komt elke keer zelf weer waneer ze wel weer dagelijks op het potje wilt.
KP helpt het niet om dr zusje uitgebreid aan te moedigen als zij wel gaat?
ze heeft al maanden geen luier meer om.Het plassen ging eigenlijk wel prima, poepen is nog nooit echt oke gegaan.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Heeft ze wel nog een luier aan KP? Mischien helpt het idd als ze geen luier aanheeft en je haar gewoon dr gang laat gaan tot ze in dr broek plast? Mischien dat ze dan de noodzaak van het potje inziet?
Ja helpt hier ook. Een koekje o.i.d. tegenover stellen en kraan/fonteintje aanzettenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 08:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Een schoolgaande kleuter al, de tijd vliegt
LL ik heb geen idee eigenlijk. Zn eigen potje mischien, of privacy? (echt het potje op de wc en dan de deur dicht?)
Er iets anders tegenover stellen (als je even gaat plassen gaan we daarna buiten spelen/ spelletje doen/ verven)
Whehe ik had Dana gister nog eens het sinterklaas principe uitgelegd en ik had het idee dat er niet veel bleef hangen. Maar vanmorgen toen ze wakker werd was het eerste dat ze zei : Dana sinterklaas ophalen van de boot!! Ik denk dat de combinatie met kadootjes t m deden
zie je toch maar wat ze een nuttige dingen leren daar hequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:20 schreef freecell het volgende:
Leuk hè? Die peuterspeelzaal.... Leander kan nu in zijn beker drinken blazen
*dweildweil*quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
zie je toch maar wat ze een nuttige dingen leren daar he
och, mij boeit het niet zoveel zolang ze niet bedolven wordt onder de kadootjes en er niet heel krampachtig mee omgegaan word 'de andere kant' op.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:20 schreef freecell het volgende:
Simmu, ik sta aan de kant van de papa
Leuk hè? Die peuterspeelzaal.... Leander kan nu in zijn beker drinken blazen
Same here. Ik vond de feestdagen altijd al geweldig, en nu pakken we ook lekker uit hoor. Wel dit jaar mijn ouders en schoonouders apart, wij willen surprises doen en mijn schoonouders ook, mijn ouders zijn iet zo crea. Maar over 2 jaar als we een Sinterklaas huren, gaat alles weer samen hoor.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:03 schreef k_i_m het volgende:
Wij vieren wel gewoon sinterklaas, samen met mijn schoonfamilie (want ook kleine kinderen) inclusief twee oma's en opa's. Erg druk, maar reuze gezellig. Iedereen koopt altijd een klein kadootje voor de oudere mensen en een paar kleine dingetjes voor de kinderen. Dat levert bij elkaar altijd een enorme zak op, en aan het eind van het uitpakken een kamer vol papier en rotzooi.
Verder vond ik sinterklaas vroeger ook erg leuk en ben ik er niet van getraumatiseerd toen het niet echt bleek te zijn. Ik heb dus totaal geen moeite met voorliegen wat dat betreft.
Ik ben eerlijk gezegd echt verbaasd over hoeveel ouders daarin niet mee willen gaan... Het was toch de mooiste tijd van het jaar als kind? Deden onze ouders er ook zo moeilijk over, nee toch? Ik vind het echt bijzonder om te merken hoeveel ouders hier er moeite mee hebbenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 18:03 schreef k_i_m het volgende:
Verder vond ik sinterklaas vroeger ook erg leuk en ben ik er niet van getraumatiseerd toen het niet echt bleek te zijn. Ik heb dus totaal geen moeite met voorliegen wat dat betreft.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:01 schreef Pvoesss het volgende:
Het ging echt heel goed! Direct gaan slapen en helemaal niet eruit gegaan! Ook vanmorgen niet en vanmiddag heeft ze na haar dutje lief gewacht tot ik haar er uit kwam tillenals dit zo blijft ben ik heel gelukkig!!
dat laatste is op wel meer puntjes soms een nare hoor. ik kan me nog herinneren van vroeger dat het altijd zo sneu was voor de kindjes die niet katholiek waren/zijn in de tweede klas rond communietijd. alle andere kindjes deden dan wel de communie (inclusief groots feest, speciale kleren, heel veel en vaak grote kadoos en extra lessen ter voorbereiding van) en dan een paar in de klas niet.quote:Op zondag 17 oktober 2010 11:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Tja het hele sinterklaasverhaal vind ik niet echt liegen. Het is toch iets wat er al jaaaaaren bijhoort.
Vonden de ouders die het als liegen ervaren vroeger dan vervelend dat hun ouders daarover "logen"?
Zelfde idee als de tandenfee, kabouters en allerlei andere dingen. Ik vind het juist leuk als kinderen dat soort dingen op hun eigen manier beleven door de vaal grote fantasie.
Daarintegen zal ik nooit tegen Dana zeggen dat als ze stout is ze mee naar spanje gaat in de zak of iets anders wat dr bang zou kunnen maken of een negatief iets eraan zou kunnen hangen.
Edit: en zou je het niet vervelend vinden als alle kindjes in de klas van jou kindje helemaal enthousiast zijn rond sinterklaas en jou kin dan zegt dat mama/ papa hebben verteld dat sinterklaas niet echt is..en het dus voor een hele klas met kindjes verpest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |