quote:Ik snap de vraag niet. Wat is f^{k}(p)? En wat is een lokale graad? In de zin van algebraische topologie?Op dinsdag 26 oktober 2010 20:40 schreef simounadi het volgende:
Hello,
Zij f(x) = x^n +a_1 x^{n−1} +· · ·+a_n een polynoom van R naar R. Zij p \in R. Laat
$k$ het eerste gehele getal zodanig dat f^{k}(p)= 0. Laat zien dat de local degree van f in
p nul is voor k is even en gelijk aan sign f^{k}(0) voor k oneven.
Het zou fijn zijn als iemand mij ermee kan helpen.
quote:snap ik, maar hoe vind ik de loodrechte component?Op dinsdag 26 oktober 2010 23:27 schreef BasementDweller het volgende:
Je moet de loodrechte component van de vector u op het vlak V vinden en die aftrekken van u, dan heb je de loodrechte projectie op V.
quote:Waarom denk je dat een normaalvector een normaalvector heet?Op dinsdag 26 oktober 2010 23:46 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
snap ik, maar hoe vind ik de loodrechte component?
quote:je krijgt twee vergelijkingen, pak willekeurige vector x en los het stelsel opOp dinsdag 26 oktober 2010 23:46 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
snap ik, maar hoe vind ik de loodrechte component?
quote:f^(k)(p) is de k-de afgeleide van f geevalueerd in het punt p.Op dinsdag 26 oktober 2010 20:46 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik snap de vraag niet. Wat is f^{k}(p)? En wat is een lokale graad? In de zin van algebraische topologie?
quote:Ik kies m'n coördinaten zo dat p=0 en f(p)=0. Ik neem even aan dat f niet identiek 0 is. Dan is f = a_k x^k + a_{k+1} x^{k+1} + ... = a_kx^k + g(x)x^{k+1} voor zekere k met a_k != 0 en zeker g in R[x].Op woensdag 27 oktober 2010 09:30 schreef simounadi het volgende:
[..]
f^(k)(p) is de k-de afgeleide van f geevalueerd in het punt p.
Lokale graad: ' local degree' en het gaat inderdada over algebraische topologie. Zie bijv http://www.math.cornell.edu/~hatcher/AT/ATch2.pdf pagina 40.
quote:Die notatie met die T heb ik nog nooit eerder gezien, bedoel je daar loodrecht mee?Op woensdag 27 oktober 2010 02:29 schreef Outlined het volgende:
[..]
je krijgt twee vergelijkingen, pak willekeurige vector x en los het stelsel op
nTx = 0
uTx = 0
vectoren noteer je trouwens met komma's ertussen
quote:sorry, heb je het foute antwoord gegeven, heb weer eens veel te snel gelezenOp woensdag 27 oktober 2010 14:33 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
Die notatie met die T heb ik nog nooit eerder gezien, bedoel je daar loodrecht mee?
Ik heb inmiddels de uitwerkingen gekregen maar die snap ik ook nog niet helemaal:
Merk op dat projV(x)+projn(u)=u dus
projV(u)=u-projn(x)
de eerste regel volg ik nog. Ik snap alleen niet waarom de tweede regel uit de eerste regel volgt en wat ze met projn(x) bedoelen. Is dat dan de projectie van n op een willekeurige vector x? Zo ja, hoe werkt je dit goed uit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Outlined op 27-10-2010 16:00:03 ]Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
quote:Je bedoelt een lineaire afbeelding? Omdat f(a)=f(b) geeft f(a-b)=f(a)-f(b)=0, dus a-b \in ker(f), dus a-b=0?Op woensdag 27 oktober 2010 20:19 schreef Hanneke12345 het volgende:
Waarom is ook alweer ker(f) = {0} genoeg om te weten dat de afbeelding injectief is?
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 14:59 schreef Outlined het volgende:
[..]
sorry, heb je het foute antwoord gegeven, heb weer eens veel te snel gelezen[kneus]
schrijf u = u'+ u'', los nu op
u' = cn (c een nog onbekende scalar)
nTu'' = 0
u'' is dan je projectie
T is de getransponeerdeHmm, hier wordt het voor mij niet echt duidelijker van. De term getransponeerde zegt mij namelijk niets. Zou je je uitwerking misschien even kunnen posten? Misschien wordt het dan duidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:hoe kan je zo ver zijn met je lineare algebra en dan de getransponeerde niet kennen?Op woensdag 27 oktober 2010 22:59 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
Hmm, hier wordt het voor mij niet echt duidelijker van. De term getransponeerde zegt mij namelijk niets. Zou je je uitwerking misschien even kunnen posten? Misschien wordt het dan duidelijk.
quote:haha, ja het inwendig product ken ik wel. Maar de term getransponeerde heb ik nog nooit gehoord , maar als ik het goed begrijp is het gewoon het spiegelen van een matrix? Dat lijkt me vrij basic.Op woensdag 27 oktober 2010 23:01 schreef Outlined het volgende:
[..]
hoe kan je zo ver zijn met je lineare algebra en dan de getransponeerde niet kennen?
welke studie doe je? Ken je het inwendig product < *, * > ?
quote:Je kan het direct daarmee doen. De tweede regel volgt uit de eerste door de term projn(x) aan biede kanten af te trekken. projn(x) betekent de projectie van x op n, check wiki voor hoe je die kan berekenen: http://en.wikipedia.org/w(...)80.93Schmidt_process .Op woensdag 27 oktober 2010 14:33 schreef Knuck-les het volgende:
Merk op dat projV(x)+projn(u)=u dus
projV(u)=u-projn(x)
de eerste regel volg ik nog. Ik snap alleen niet waarom de tweede regel uit de eerste regel volgt en wat ze met projn(x) bedoelen. Is dat dan de projectie van n op een willekeurige vector x? Zo ja, hoe werkt je dit goed uit?
quote:.. Bedankt voor je hulp, maar je brengt me eerlijk gezegd alleen maar meer in verwarringOp woensdag 27 oktober 2010 23:58 schreef Outlined het volgende:
maak er dan dit van: <n, u''> = 0 i.p.v. nTu'' = 0
quote:Root(sin2(A)cos2(B) + sin2(A)sin2(B)) =Op donderdag 28 oktober 2010 01:30 schreef andrew.16 het volgende:
Hoe moet ik dit oplossen? Welke prachtige goniometrische regel moet ik hiervoor gebruiken, want ik zie em niet.
[ afbeelding ]
quote:nee nee nee, je moet mijn post lezenOp donderdag 28 oktober 2010 09:34 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Heb je mijn post wel gelezen?
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 09:34 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Heb je mijn post wel gelezen?
quote:nachtje over geslapen en nu snap ik het!Op donderdag 28 oktober 2010 12:07 schreef Outlined het volgende:
[..]
nee nee nee, je moet mijn post lezen
quote:Dank u vriendelijk
quote:En, is het al gelukt?Op donderdag 28 oktober 2010 23:35 schreef Outlined het volgende:
vond ik op een ander forum, kijken of ik hem zelf kan oplossen
Prove that the collection F(N) of all finite subsets of N (natural numbers) is countable.
quote:iemand anders had een goeie oplossing
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
quote:hmm zou ook kunnen. Ik heb ondertussen al een (in mijn ogen) makkelijkere manier gevonden:Op vrijdag 29 oktober 2010 20:44 schreef Outlined het volgende:
ik zelf zou die lijn verschuiven naar de oorsprong (dat hij er door heen gaat), dan je bekende technieken gebruiken om de projectie te vinden, en dan terug schuiven.
[kap trouwens eens met het batsen van mijn moeder]
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 20:34 schreef Outlined het volgende:
[..]
iemand anders had een goeie oplossingWerkt ie dit ook nog wat uitgebreider uit? Want het is me nog niet echt duidelijk hoe je zo'n bijectie construeert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Zo:Op vrijdag 29 oktober 2010 22:16 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Werkt ie dit ook nog wat uitgebreider uit? Want het is me nog niet echt duidelijk hoe je zo'n bijectie construeert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
quote:ik zelf had dit geminimaliseerdOp vrijdag 29 oktober 2010 21:03 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
hmm zou ook kunnen. Ik heb ondertussen al een (in mijn ogen) makkelijkere manier gevonden:
[-1,2].[x,y]=0 wanneer x=2 en y=-1
dus je hebt 2x+y=0 => y=-2x
wanneer je dit substitueert krijg je x=-5/4 en y=8/5
toch bedankt!
[kap jij eens met de Renaissance Man uit te hangen]
quote:tikfoutje, moet uiteraard -4/5 zijnOp zaterdag 30 oktober 2010 00:19 schreef Outlined het volgende:
[..]
ik zelf had dit geminimaliseerd
||(2y - 4, y) - (-1, 2)|| = ||(2y + 3, y - 2)||
en dan krijg je net als jij (-4/5, 8/5)
[ERROR: één van ons heeft een rekenfout gemaakt]
klopt je vraagstelling wel ? Wat is H?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:00 schreef BasementDweller het volgende:
Als G/H isomorf is met Z/2Z, is G dan ook isomorf met Z/2Z?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |