abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 oktober 2010 @ 01:01:27 #226
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88052341
3-dimensionaal is het toch allemaal makkelijk voor te stellen



is het duidelijk dat geldt <n, u''> = 0 ????

[ Bericht 0% gewijzigd door Outlined op 28-10-2010 01:08:01 ]
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_88053240
Hoe moet ik dit oplossen? Welke prachtige goniometrische regel moet ik hiervoor gebruiken, want ik zie em niet. :?
mimetex.cgi?%5Csqrt%7Bsin%5E2%28A%29cos%5E2%28B%29%2Bsin%5E2%28A%29sin%5E2%28B%29%7D%20%3D%20sin%28A%29
  donderdag 28 oktober 2010 @ 01:37:10 #228
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88053420
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 01:30 schreef andrew.16 het volgende:
Hoe moet ik dit oplossen? Welke prachtige goniometrische regel moet ik hiervoor gebruiken, want ik zie em niet. :?
[ afbeelding ]
Root(sin2(A)cos2(B) + sin2(A)sin2(B)) =

Root(sin2(A)(cos2(B) + sin2(B))) =

maak het zelf verder af

[de vraagstelling is trouwens verkeerd, ze bedoelen = |sin(A)|]
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_88053485
ah yes, ik zie em, bedankt.
pi_88056650
quote:
9s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 00:54 schreef Knuck-les het volgende:
oke ik geef het op :D
Heb je mijn post wel gelezen?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:07:15 #231
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88060738
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 09:34 schreef BasementDweller het volgende:

[..]


Heb je mijn post wel gelezen?
nee nee nee, je moet mijn post lezen


;)
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:00:01 #232
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_88069664
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 09:34 schreef BasementDweller het volgende:

[..]


Heb je mijn post wel gelezen?
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:07 schreef Outlined het volgende:

[..]

nee nee nee, je moet mijn post lezen


;)
nachtje over geslapen en nu snap ik het!
bedankt voor jullie hulp ^O^
pi_88071073
Tijdens een som kwam ik dit tegen:

x dx = 1/2*dx2

Iemand die mij dit kan uitleggen?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:48:47 #234
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_88071631
Herschik dx²/dx = 2x.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_88073196
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:48 schreef GlowMouse het volgende:
Herschik dx²/dx = 2x.
Dank u vriendelijk :)
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:35:57 #236
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88088060
vond ik op een ander forum, kijken of ik hem zelf kan oplossen
Prove that the collection F(N) of all finite subsets of N (natural numbers) is countable.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_88118663
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:35 schreef Outlined het volgende:
vond ik op een ander forum, kijken of ik hem zelf kan oplossen
Prove that the collection F(N) of all finite subsets of N (natural numbers) is countable.
En, is het al gelukt?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:34:26 #238
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88118725
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 20:33 schreef BasementDweller het volgende:

[..]


En, is het al gelukt?
iemand anders had een goeie oplossing

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:41:04 #239
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_88119013
Oke nog een lineaire algebra vraag:

Bepaal het voetpunt van de loodlijn uit (-1,2) op de lijn x-2y=-4 (met andere woorden: bepaal de loodrechte projectie van het gegeven punt op de gegeven lijn)

Hoe dit aan te pakken? ik weet dat wanneer het inproduct van twee vectoren 0 is deze vectoren loodrecht op elkaar staan. Dus ik moet een vector x ([x,y]) vanuit(-1,2) vinden zodat [x,y].[1,-2]=0, of zit ik dan fout?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:44:45 #240
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88119167
ik zelf zou die lijn verschuiven naar de oorsprong (dat hij er door heen gaat), dan je bekende technieken gebruiken om de projectie te vinden, en dan terug schuiven.

[kap trouwens eens met het batsen van mijn moeder]
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:03:26 #241
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_88120022
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 20:44 schreef Outlined het volgende:
ik zelf zou die lijn verschuiven naar de oorsprong (dat hij er door heen gaat), dan je bekende technieken gebruiken om de projectie te vinden, en dan terug schuiven.

[kap trouwens eens met het batsen van mijn moeder]
hmm zou ook kunnen. Ik heb ondertussen al een (in mijn ogen) makkelijkere manier gevonden:

[-1,2].[x,y]=0 wanneer x=2 en y=-1
dus je hebt 2x+y=0 => y=-2x
wanneer je dit substitueert krijg je x=-5/4 en y=8/5

toch bedankt!

[kap jij eens met de Renaissance Man uit te hangen :6 ]
pi_88123524
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 20:34 schreef Outlined het volgende:

[..]

iemand anders had een goeie oplossing

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werkt ie dit ook nog wat uitgebreider uit? Want het is me nog niet echt duidelijk hoe je zo'n bijectie construeert.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:39:11 #243
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_88124545
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 22:16 schreef BasementDweller het volgende:

[..]


Werkt ie dit ook nog wat uitgebreider uit? Want het is me nog niet echt duidelijk hoe je zo'n bijectie construeert.
Zo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_88125132
Slim
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:19:47 #245
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88128867
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 21:03 schreef Knuck-les het volgende:

[..]



hmm zou ook kunnen. Ik heb ondertussen al een (in mijn ogen) makkelijkere manier gevonden:

[-1,2].[x,y]=0 wanneer x=2 en y=-1
dus je hebt 2x+y=0 => y=-2x
wanneer je dit substitueert krijg je x=-5/4 en y=8/5

toch bedankt!

[kap jij eens met de Renaissance Man uit te hangen :6 ]
ik zelf had dit geminimaliseerd

||(2y - 4, y) - (-1, 2)|| = ||(2y - 3, y - 2)||

en dan krijg je net als jij (-4/5, 8/5)

[ERROR: één van ons heeft een rekenfout gemaakt]
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:23:05 #246
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_88129025
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 00:19 schreef Outlined het volgende:

[..]

ik zelf had dit geminimaliseerd

||(2y - 4, y) - (-1, 2)|| = ||(2y + 3, y - 2)||

en dan krijg je net als jij (-4/5, 8/5)

[ERROR: één van ons heeft een rekenfout gemaakt]
tikfoutje, moet uiteraard -4/5 zijn
pi_88139952
Als G/H isomorf is met Z/2Z, is G dan ook isomorf met Z/2Z?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 14:12:40 #248
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88140286
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 14:00 schreef BasementDweller het volgende:
Als G/H isomorf is met Z/2Z, is G dan ook isomorf met Z/2Z?
klopt je vraagstelling wel ? Wat is H?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_88140941
Ohja, H is een subset van G met 2 elementen
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:50:31 #250
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88144466
een subset? Een normaaldeler bedoel je!

De vraag is denk ik nog steeds niet goed, niet in de laatste plaats omdat |G| = 4 als ik dit zo zie en dus nooit isomorf kan zijn met een groep van 2 elementen
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')