Ik dacht in het begin ook dat een wat lichtere motor beter zou zijn, maar naarmate mijn lessen vorderden, merkte ik eigenlijk al dat ik op bijv. een CB500 gauw uitgekeken zou zijn. Dit is voor iedereen persoonlijk natuurlijk, maar een fiets die net even dat beetje meer heeft houdt het spannend voor de komende jaren. Zou inderdaad voor een 600 4 cylinder gaan, zeker als je 2 uur per dag snelweg gaat doen. Heb zelf de Suzuki GSX600F aangeschaft afgelopen maandag en ik kan hem je aanraden (inmiddels 1100 km verderquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:12 schreef Fes1-2 het volgende:
Vandaag aangemeld voor proefles, wordt binnen twee dagen teruggebeld..Zit wel vast te kijken naar een eerste motor. Mensen nog aanraders voor een eerste sportbike?
- Heb een jaar schakelbrommer gereden (honda MT5)
- Redelijk wat weg ervaring. 3 jaar autorijbewijs en maak +/- 30.000 km per jaar, misschien wel meer (rij in meerdere auto's).
- Verwacht in de zomer +/- 200km per week met de motor te rijden.
Mede hierdoor heb ik vooral zitten kijken naar de 600cc sportbikes (ninja / r6). Maar ik lees her en der dat dit wellicht te zwaar zou zijn en het beter is lichter te beginnen. Ik wil echter wel met mijn motor 2 uur achtereenvolgens op de snelweg kunnen rijden en gemakkelijk een auto in kunnen halen... Is dat allemaal ook op een lichtere motor goed mogelijk of zijn die 600cc sportbikes ook al ok?
Hm zal is even kijken. Volgende week donderdag proeflesquote:Op maandag 11 oktober 2010 22:29 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ik dacht in het begin ook dat een wat lichtere motor beter zou zijn, maar naarmate mijn lessen vorderden, merkte ik eigenlijk al dat ik op bijv. een CB500 gauw uitgekeken zou zijn. Dit is voor iedereen persoonlijk natuurlijk, maar een fiets die net even dat beetje meer heeft houdt het spannend voor de komende jaren. Zou inderdaad voor een 600 4 cylinder gaan, zeker als je 2 uur per dag snelweg gaat doen. Heb zelf de Suzuki GSX600F aangeschaft afgelopen maandag en ik kan hem je aanraden (inmiddels 1100 km verder) . Succes met de zoektocht!
Anne, wil je bij mij de datum er nog even bij zetten? 30-09-2010, thanksquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:14 schreef Anne het volgende:
Ik heb even de plaatjes in de OP werkend gemaakt.
Ik heb het nog niet geleerd maar ga wel beginnen. Ik lees gewoon het boek door en doe inderdaad wat oefenexamens.
Donequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:17 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Anne, wil je bij mij de datum er nog even bij zetten? 30-09-2010, thanks
Toegevoegdquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:48 schreef densmee het volgende:
Anne zou je mij ook aan de op willen toevoegen
Densmee Eerste rijles: 29-09-2010 Theorie: 09-11-2010 AVB: nnb AVD: nnb Rijschool: Ben Verhagen, Eersel Instructeur Rene van den Boogaard, Eindhoven Lesmotor: Honda CBF600
Als je het over de duivel hebt dus...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Mexicaantje. het volgende:
Nahh zit ik toch net mensen te overtuigen dat motorrijden supervet is en ik zo snel mogelijk wil gaan lessen, zie ik dit topic ineens bovenaan de AT"s staan.
Ik word zaterdag pas 18.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:55 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je het over de duivel hebt dus.... Misschien een teken dat je eens moet gaan beginnen.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 02:11 schreef daantje1044 het volgende:
zou je mij er ook bij willen zetten?
theorie: 15-10-2010
avb: 16-11-2010
avd: nnb
rijschool: dek goes
alvast bedankt!
¤2000 is ruim voldoende. Reken tussen de ¤1100 en ¤1700, moet zeker lukken, mits alle examens in een keer.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:01 schreef Mexicaantje. het volgende:
Danku!
Kan iemand mij vertellen op hoeveel geld ik ongeveer moet rekenen voor m'n motorrijbewijs? Ik reken nu op +- 2000 euro, maar ik weet het eigenlijk niet zo goed, omdat je bij motorrijbewijs ook bijzondere verrichtingen enzo meot doen. En mijn ouders (hebben beiden hun rijbewijs) willen er niet zoveel over loslaten want die hebben liever dat ik eerst mijn autorijbewijs ga halen.
2000 is in ieder geval ruim genoeg, als alles bij mij in 1 keer goed gaat dan ben ik tussen de 800 en 900 euro kwijt. Hier zit dan een test in hoeveel lessen je nodig hebt. In mijn geval wist de instructeur me te melden dat dat er 16 moeten zijnquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 23:01 schreef Mexicaantje. het volgende:
Danku!
Kan iemand mij vertellen op hoeveel geld ik ongeveer moet rekenen voor m'n motorrijbewijs? Ik reken nu op +- 2000 euro, maar ik weet het eigenlijk niet zo goed, omdat je bij motorrijbewijs ook bijzondere verrichtingen enzo meot doen. En mijn ouders (hebben beiden hun rijbewijs) willen er niet zoveel over loslaten want die hebben liever dat ik eerst mijn autorijbewijs ga halen.
Als je de rest ook even wilt invullenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:47 schreef Dekatria het volgende:
Volgende week zaterdag eerste rijles gepland - mag ik nu ook in de OP?
succesquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:30 schreef daantje1044 het volgende:
zometeen theorie-examen doen. ben benieuwd!
Mja, bij mij was de truc; verstand op 0 en gewoon doen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:10 schreef beantsje het volgende:
jammer Daantje....gewoon nog een keer proberen. Ik raad je aan om het boek meer dan 1 x door te lezen. Echt elke avond een hoofdstuk zodat je aandacht niet verslapt en dan steeds herhalen. Verder elke fout met een oefenexamen nazoeken in je boekje.
Ik moet eerlijk zeggen, ik had van te voren een grote mond over het theorieexamen maar zat toch te zweten. Gelukkig wel gehaald.
Morgen weer een les, na een week. Da's toch wel weinig hoor, 1 x per week, vooral omdat ik eerst heel intensief gelest heb. Maar na een blessure (zenuwletsel in hand) moest ik even rustig aan doen. Gelukkig is het weer helemaal goed, dus nu maar weer een AVB examen aanvragen, en weer lekker aan het lessen.
Mijn grootste probleem; de acht en de halve draai. het lukt me maar niet om krap te draaien en de motor af te schuinen. Bij de snelle oefeningen ben ik zo ontspannen als wat, maar hierbij ben k gewoon bang om om te kieperen.
Wie weet de truc?
heb je veel oefentoetsen gedaan?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:23 schreef daantje1044 het volgende:
ik had het boek een paar keer gelezen, bij mij ging het fout bij mijn eigen zenuwen.
ik ging twijfelen aan alles.
mijn tip is dus: probeer rustig te blijven en logisch na te denken. iets wat bij mij vaak misgaat.
Ik heb veel geoefend via de examens in m'n boek, en (toen ik die gehad had) de examens op examencentrum.nl. Kost 1.30 per examen, maar het zijn wel vragen die je ook op het examen krijgt. Als je dat blijft oefenen moet het wel goedkomenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 13:23 schreef daantje1044 het volgende:
ik had het boek een paar keer gelezen, bij mij ging het fout bij mijn eigen zenuwen.
ik ging twijfelen aan alles.
mijn tip is dus: probeer rustig te blijven en logisch na te denken. iets wat bij mij vaak misgaat.
Gewoon blijven stampen. Net zo lang die examens blijven maken tot je alle vragen weet en op de 0 of 1 fout zit. De fouten die je maakt nader bestuderen en goed begrijpen waarom het zo is, dan herken je het de volgende keer wel. Zit je eenmaal op het niveau van alles goed, of 1 fout (en dit duurt gewoon een paar weken) dan kan het niet missen of het resultaat van het echte examen moet hetzelfde zijn. Zelf heb ik met 15 verschillende examens gewerkt, die van Verjo en Veka best op CD rom + de open vragen in het ANWB boek. Succes en het gaat je zeker lukken!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 21:26 schreef daantje1044 het volgende:
daar had ik er ook een paar van gedaan, maar ga er deze twee weken nog maar meer maken en dan elke keer bij fouten dat maar weer nakijken in het boek!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |