He verdorie, gaan we het een beetje met elkaar eens zitten zijnquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:31 schreef raebyddet het volgende:
[..]
We hebben allemaal vooroordelen en wat je ermee doet is het belangrijkst. Ben je redelijk en ben je bereid je mening wat bij te schaven, of laat je je leiden door je vooroordelen op basis van afkomst/cultuur?
Zie, jij kunt je ook niet goed voorstellen dat je met een buitenlandse partner thuiskomt, maar je sluit het niet uit, dat laat zien dat je redelijk bent. Ik ben zelf Iraanse en kan me ook niet zo goed voorstellen dat ik bijvoorbeeld met een Turkse jongen thuiskom, puur om het feit dat Turken een hele sterke en aanwezige cultuur hebben, Iraniërs ook (in mindere mate, dat wel). De kans dat deze twee culturen zullen botsen is heel erg groot, juist omdát we dan zoveel van elkaar verschillen. Dit is trouwens alleen het geval bij Turken of Marokkanen net zoals dat jij je moeilijk kunt voorstellen dat er Spaanse dames zijn die wat minder temperamentvol zijn. Er zijn genoeg mannen/vrouwen die bereid zijn om toe te geven, in dat geval werkt het wel. Als je er bij voorbaat sceptisch over bent werkt het natuurlijk niet. Dus het is vooral de bereidheid om je visie bij te schaven.
Mijn punt is dat we állemaal vooroordelen hebben, in sommige gevallen is het gewoon terecht en in sommige gevallen niet. Om andere mensen dan kortzichtig of racistisch te noemen púúr omdat ze een voorkeur hebben voor hun eigen soort en zeker weten dat ze het beste passen bij hun eigen soort gaat een beetje ver. Die jongen wilt gewoon iemand die ongeveer op hetzelfde niveau als hemzelf zit op welk vlak dan ook. Sociaal,cultureel,financieel etc etc. Dat zijn voorkeur uitgaat naar vrouwen die net zoals hem zijn wil niet zeggen dat hij andere mensen als mindere ziet. We hebben allemaal ons eigen eisenlijstje wanneer het op partnerkeuze aankomt, het is echt persoonlijk. Om dan geen begrip op te kunnen/willen brengen en iemand meteen als racist te bestempelen vind ik dan wel weer kortzichtig.
Bijna alle users hier zijn het gewoon met elkaar eens maar leggen bepaalde dingen in heel andere woorden uit (in grote lijnen dan he)quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:35 schreef Westerling het volgende:
[..]
He verdorie, gaan we het een beetje met elkaar eens zitten zijn. Weg discussie...
Ja, maar.. Ja, maar...quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:35 schreef Westerling het volgende:
[..]
He verdorie, gaan we het een beetje met elkaar eens zitten zijn. Weg discussie...
Ze draaien nu bij omdat ze geen weerwoord meer hebben en de nuance zien.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:37 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Bijna alle users hier zijn het gewoon met elkaar eens maar leggen bepaalde dingen in heel andere woorden uit (in grote lijnen dan he).
Ik ook, zo ken ik er trouwens ook nog wel een paar ( over m'n eigen volkquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:39 schreef GSbrder het volgende:
Laat ik dan maar OT reageren.
Ik ben het nog steeds eens met de volgende stelling:
Negers in Nederland zijn meestal lui, crimineel, geven niet om meisjes en behandelen hen als vuil en niet te vertrouwen.
Je hebt het over mij nu?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:39 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ze draaien nu bij omdat ze geen weerwoord meer hebben en de nuance zien.
Had je ze eens moeten zien in de andere topics.
Mij danquote:
'Buitenlanders' zijn idd vaak in meer of mindere mate net zo bevooroordeeld/racistisch (durf het woord bijna niet meer te gebruiken). Het steekt elkaar aan he. Kijk in een ander topic ging het over een Spaanse vader die een hekel heeft aan 'negers', 'moslims' en ook niet al te dol is nederlanders. Dat meisje kon dus haar donkere vriendje niet mee naar huis nemen. Die donkere jongen zal dit verhaal ook wel gaan rondvertellen en voor je het weet heb je een grote groep mensen die denken dat alle Spanjaarden een hekel hebben aan alles wat niet Spaans is. Vervolgens is er dus straks een donker meisje dat van haar vader geen Spaanse jongens mag daten.. en zo blijft het balletje rollen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:30 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ach, ik hoor zulk soort uitsluitingen vaak zat. Overigens vaker bij "buitenlander" dan bij Nederlanders. Maar het maakt mij niet uit als iemand wel zo denkt, moeten ze zelf weten. Enige wat je op die manier doet is jezelf minder keus geven.
Overigens ben ik heel geen kant op gegaan, dit is hoe ik er altijd al over dacht.
Wie draait er bij?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:39 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ze draaien nu bij omdat ze geen weerwoord meer hebben en de nuance zien.
Had je ze eens moeten zien in de andere topics.
Neequote:
Nee, ik blijf jou plagen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:51 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Wie draait er bij?
Geen weerwoord?
Ik heb jou echt nog niks horen zeggen dat ook maar enigszins iets toevoegt aan de discussie. Ga weg.
Dat is naar mijn mening een heel andere discussie. Jij hebt het hier over een irrationele angst voor het "onbekende" (buitenlanders). Ik begrijp je frustratie, maar geen één user hier heeft iets gezegd over dat ze hun eigen ras superieur zien ten opzichte aan een andere ras.. het ging puur om bepaalde voorkeuren en de argumentatie dat hun eigen soort beter bij hun past vanwege soortgelijke achtergrond.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:48 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
'Buitenlanders' zijn idd vaak in meer of mindere mate net zo bevooroordeeld/racistisch (durf het woord bijna niet meer te gebruiken). Het steekt elkaar aan he. Kijk in een ander topic ging het over een Spaanse vader die een hekel heeft aan 'negers', 'moslims' en ook niet al te dol is nederlanders. Dat meisje kon dus haar donkere vriendje niet mee naar huis nemen. Die donkere jongen zal dit verhaal ook wel gaan rondvertellen en voor je het weet heb je een grote groep mensen die denken dat alle Spanjaarden een hekel hebben aan alles wat niet Spaans is. Vervolgens is er dus straks een donker meisje dat van haar vader geen Spaanse jongens mag daten.. en zo blijft het balletje rollen.
Ook de werklozen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:22 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ook de groep werkelozen?
Ook de groep zonder opleiding?
Ook de groep die een strafblad heeft?
?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:56 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Dat is naar mijn mening een heel andere discussie. Jij hebt het hier over een irrationele angst voor het "onbekende" (buitenlanders). Ik begrijp je frustratie, maar geen één user hier heeft iets gezegd over dat ze hun eigen ras superieur zien ten opzichte aan een andere ras.. het ging puur om bepaalde voorkeuren en de argumentatie dat hun eigen soort beter bij hun past vanwege soortgelijke achtergrond.
Beter geef ik antwoord.. ?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:55 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, ik blijf jou plagen.
Beter geef je antwoord op mijn vorige vraag ipv al je ad hominem argumenten.
Ok, je hebt geen vooroordelen bij deze groepen, je behandelt elk individu uit die groep apart.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:05 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ook de werklozen?
Ja. Het hangt ervan af waarom hij/zij werkloos is. Gestopt om iets voorzichzelf te beginnen? Studie? Veel geld geerfd? En zo ja wat doet hij/zij dan wél in het leven? Met iemand praten doet wonderen, niet alle werklozen liggen thuis op de bank een uitkering te trekken.
Groep zonder opleiding?
Een paar van de succesvolste mensen zijn drop outs (Steve Jobs, Oprah, etc.). Opleiding is niet alles. Dus hierbij weer de vragen: waarom geen (afgeronde) opleiding?
Groep die een strafblad heeft?
Weer de vraag he: waarom een strafblad, wat heb je gedaan?
Kijk als je me vraagt of ik iemand zou daten die ongeschoold en werkloos is omdat hij te lui is, geen ambities heeft of het IQ van een potlood heeft.. En daarom maar drugs is gaan verkopen, winkels heeft overvallen en oude vrouwen heeft beroofd en daarom nu een strafblad heeft.. dan is het antwoord NEE.
Aangezien deze dingen iets zeggen over zijn normen, waarden en intelligentie (in mijn ogen negatief), hier kom ik uiteraard pas achter na het stellen van vragen.
En Monco10 of ikquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:12 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ok, je hebt geen vooroordelen bij deze groepen, je behandelt elk individu uit die groep apart.
Maar degene met een strafblad zou je dus mogelijk wel daten, afhankelijk van de reden die hij opgeeft?
En de laagopgeleide kan veel argumenten geven, maar dan weegt voor jou niet dat jij de zwaarste lasten zult moeten dragen?
En iemand die PVV gestemd heeft, zou je daar ook mee daten?
Haha tja.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:10 schreef GSbrder het volgende:
Why bother?
Er zijn miljarden mensen, waarom tijd, energie en moeite verspillen aan groepen die slechts in uitzonderingssituaties positief kunnen opvallen. Ik snap werkelijk niet waarom jij het moeilijk wil doen als het ook makkelijk kan BCF.
Zie hier, we waren het eigenlijk allemaal toch met elkaar eensquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:23 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Haha tja.
Ik hoef niet per se moeilijk te doen. Stel je hebt 2 jongens en 1 heeft op het eerste gezicht alles waar ik naar op zoek ben en de ander niet, tuurlijk zal die eerste dan eerder me aandacht trekken (en krijgen). Maar betekent niet dat die ander helemaal uitgesloten is, zie eerder geschreven redenen. Je zal zomaar een zeer succesvolle aantrekkelijke drop out aan de haak hebben geslagen![]()
Daarnaast ben ik van nature vrij nieuwsgierig aangelegd, juist de mensen die net even van de norm afwijken vind ik al snel interessant.
Sterker nog, als je de geschiedenis van de mensheid bekijkt, en bijvoorbeeld in ogenschouw neemt hoe de mens "in het wild" is, dan zie je dezelfde patronen terug. Een groep mensen bestaat uit een kudde: Een volk, een dorp, een gemeenschap, een land of gewoon een groepje mensen dat samen besluit naar het Beloofde Land te trekken. Binnen deze groep is een grote behoefte aan mensen die trouwen BINNEN de groep. Zo blijft de kudde namelijk in stand. De ouders, de "dorpshoofden", de imam/rabbi/dominee/de "white nationalist" fokker: ze zulllen altijd zeggen: neem nou maar gewoon iemand van je eigen groep. Zat leuke meisjes/jongens (afhankelijk van het geslacht van de hoofdpersoon/TS) in onze eigen groep. Wij gaan iedere zondag braaf naar de kerk, wij zorgen ervoor dat vrouwen niet op hun 20e alleen een kind moeten opvoeden. Wij zijn BRAVE BURGERS. en wij willen dat jij ook zo wordt, want dat is goed voor het voortbestaan van de kudde, en trouwens zo hebben wij jou ook opgevoed.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:48 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
'Buitenlanders' zijn idd vaak in meer of mindere mate net zo bevooroordeeld/racistisch (durf het woord bijna niet meer te gebruiken). Het steekt elkaar aan he. Kijk in een ander topic ging het over een Spaanse vader die een hekel heeft aan 'negers', 'moslims' en ook niet al te dol is nederlanders. Dat meisje kon dus haar donkere vriendje niet mee naar huis nemen. Die donkere jongen zal dit verhaal ook wel gaan rondvertellen en voor je het weet heb je een grote groep mensen die denken dat alle Spanjaarden een hekel hebben aan alles wat niet Spaans is. Vervolgens is er dus straks een donker meisje dat van haar vader geen Spaanse jongens mag daten.. en zo blijft het balletje rollen.
Jawel, ik ga niemand onderhouden. De kans dat ik iemand date die laagopgeleid is, een strafblad heeft of werkloos is, is zeer klein, maar niet uitgesloten! Je mag van mij ongeschoold zijn maar je moet wel intelligent zijn (snapje, het een sluit het ander niet uit), je mag werkloos zijn maar je moet minimaal jezelf kunnen onderhouden, het liefst een redelijk vermogen hebben en iets anders nuttigs in je leven doen (het een sluit het ander weer niet uit). En een strafblad blijft moeilijk, ik hou niet van oneerlijke mensen die zelf het recht in handen nemen, maar in zeer zeldzame gevallen is een strafblad verkregen door andere minder erge daden of juist voor een mooi idealistisch doel (nee geen terroristische aanslagen).quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:12 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ok, je hebt geen vooroordelen bij deze groepen, je behandelt elk individu uit die groep apart.
Maar degene met een strafblad zou je dus mogelijk wel daten, afhankelijk van de reden die hij opgeeft?
En de laagopgeleide kan veel argumenten geven, maar dan weegt voor jou niet dat jij de zwaarste lasten zult moeten dragen?
En iemand die PVV gestemd heeft, zou je daar ook mee daten?
"Iemand die lekker in 4 jaar z'n HBO heeft afgerond, op voetbal zit, met z'n maten in het weekend wat gaat drinken en op vakantie gaat naar een willekeurig feestoord, maar daarnaast een adidas-shirt draagt, nikes, halfkort haar heeft met een voorspelbare kuif en houdt van bier is gewoon te saai in jouw ogen."quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:27 schreef GSbrder het volgende:
Aha, dus uit monde van een soort studieobject zou voor jou een jongen met een rugzakje of andere special needs interessanter zijn dan de gemiddelde Hollandse jongen.
Iemand die lekker in 4 jaar z'n HBO heeft afgerond, op voetbal zit, met z'n maten in het weekend wat gaat drinken en op vakantie gaat naar een willekeurig feestoord, maar daarnaast een adidas-shirt draagt, nikes, halfkort haar heeft met een voorspelbare kuif en houdt van bier is gewoon te saai in jouw ogen.
Dus dan is die exotische neger, de mysterieuze shabby old guy, de onvoorspelbare en spannende ex-gedetineerde, de Kurt Cobaineske junk of de rebelse Johnny Cash look-a-like veel boeiender.
In principe ben ik mee eens. Maar ik denk nog steeds dat er veel Antillianen/Surinamers/Iranezen/Chinezen/enz zijn die, ondanks hun huidskleur, tot de Nederlandse kudde hoort.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:30 schreef jaha het volgende:
[..]
Sterker nog, als je de geschiedenis van de mensheid bekijkt, en bijvoorbeeld in ogenschouw neemt hoe de mens "in het wild" is, dan zie je dezelfde patronen terug. Een groep mensen bestaat uit een kudde: Een volk, een dorp, een gemeenschap, een land of gewoon een groepje mensen dat samen besluit naar het Beloofde Land te trekken. Binnen deze groep is een grote behoefte aan mensen die trouwen BINNEN de groep. Zo blijft de kudde namelijk in stand. De ouders, de "dorpshoofden", de imam/rabbi/dominee/de "white nationalist" fokker: ze zulllen altijd zeggen: neem nou maar gewoon iemand van je eigen groep. Zat leuke meisjes/jongens (afhankelijk van het geslacht van de hoofdpersoon/TS) in onze eigen groep. Wij gaan iedere zondag braaf naar de kerk, wij zorgen ervoor dat vrouwen niet op hun 20e alleen een kind moeten opvoeden. Wij zijn BRAVE BURGERS. en wij willen dat jij ook zo wordt, want dat is goed voor het voortbestaan van de kudde, en trouwens zo hebben wij jou ook opgevoed.
Verliefdheid is een tooltje in de evolutie om te ervoor te zorgen dat er diversificatie in die genenpool ontstaat, omdat er anders "incetoide" neigingen ontstaan. Kortom, dat een jong iemand (in de puberteit) opstandig is en in een andere kudde een leuker iemand tegenkomt waar hij/zij wel wat mee wil doen is zelfs logisch. Op die leeftijd begin je je ook af te zetten tegen waarheden die je in de jeugd als kind met de paplepel bent ingegoten. Pas als je zelf kinderen krijgt (dus wanneer de gezinsvorming succes heeft gehad) zul je je weer gaan inzien dat het inderdaad niet zo slecht is om je te conformeren naar wat burgerlijke regeltjes. Want ja, keiharde muziek om 1 uur s nachts: dat begint een beetje vervelend te worden...
Waarom? Wat gebeurt er precies met mijn culturele erfgoed wanneer ik een dikke negerin ga daten? Ga ik slechter Nederlandsch schrijven, niet meer van aardappels houden (rotiquote:Op zondag 10 oktober 2010 22:05 schreef Observer86 het volgende:
Ik vind dat een stukje nationale trots bijdraagt aan de individu. Door een interraciale relatie breek je je culturele erfgoed af, een onwenselijk bijverschijnsel. Vandaar dat ik er in principe tegen ben.
No more white children.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:04 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Waarom? Wat gebeurt er precies met mijn culturele erfgoed wanneer ik een dikke negerin ga daten? Ga ik slechter Nederlandsch schrijven, niet meer van aardappels houden (roti), vergeten wat de kleuren van de vaderlandsche vlag zijn ?
Wat versta je precies onder 'cultureel erfgoed'?
Trots (op jezelf/afkomst zijn, want daar hebben we het over) is een hele nare emotie.quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:05 schreef Observer86 het volgende:
Ik vind dat een stukje nationale trots op een negatieve manier bijdraagt aan de individu.
Oh, evolutionair gezien heeft nationalisme zeker z'n praktisch nut bewezen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Trots (op jezelf/afkomst zijn, want daar hebben we het over) is een hele nare emotie.
Een soort narcisme waar de wereld weinig aan heeft.
Niet echt iets om trots (ha!) op te zijn.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
In principe ben ik mee eens. Maar ik denk nog steeds dat er veel Antillianen/Surinamers/Iranezen/Chinezen/enz zijn die, ondanks hun huidskleur, tot de Nederlandse kudde hoort.
Helemaal mee eens. Dikgedrukte is dan vooral belangrijk. Ik zie mezelf ook echt niet samen met bepaalde culturen, maar ik sluit het op voorhand niet uit. Afkomst bepaalt niet altijd hoe iemand is, dus er kan een Marokkaan zijn of wie dan ook die toevallig wél bij me past. Ik vind het daarom niet realistisch en (enigszins) racistisch om meteen iedereen met een bepaalde afkomst af te schrijven. Maar als het slechts een voorkeur is en je niet uit sluit dat iemand met een bepaalde afkomst toch bij je zou passen, bijv. als van die andere cultuur vrijwel niets te merken is, zie ook ik geen probleem. Dat is alleen niet wat ik in dit topic vaak las.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:31 schreef raebyddet het volgende:
[..]
We hebben allemaal vooroordelen en wat je ermee doet is het belangrijkst. Ben je redelijk en ben je bereid je mening wat bij te schaven, of laat je je leiden door je vooroordelen op basis van afkomst/cultuur?
Zie, jij kunt je ook niet goed voorstellen dat je met een buitenlandse partner thuiskomt, maar je sluit het niet uit, dat laat zien dat je redelijk bent. Ik ben zelf Iraanse en kan me ook niet zo goed voorstellen dat ik bijvoorbeeld met een Turkse jongen thuiskom, puur om het feit dat Turken een hele sterke en aanwezige cultuur hebben, Iraniërs ook (in mindere mate, dat wel). De kans dat deze twee culturen zullen botsen is heel erg groot, juist omdát we dan zoveel van elkaar verschillen. Dit is trouwens alleen het geval bij Turken of Marokkanen net zoals dat jij je moeilijk kunt voorstellen dat er Spaanse dames zijn die wat minder temperamentvol zijn. Er zijn genoeg mannen/vrouwen die bereid zijn om toe te geven, in dat geval werkt het wel. Als je er bij voorbaat sceptisch over bent werkt het natuurlijk niet. Dus het is vooral de bereidheid om je visie bij te schaven.
Mijn punt is dat we állemaal vooroordelen hebben, in sommige gevallen is het gewoon terecht en in sommige gevallen niet. Om andere mensen dan kortzichtig of racistisch te noemen púúr omdat ze een voorkeur hebben voor hun eigen soort en zeker weten dat ze het beste passen bij hun eigen soort gaat een beetje ver. Die jongen wilt gewoon iemand die ongeveer op hetzelfde niveau als hemzelf zit op welk vlak dan ook. Sociaal,cultureel,financieel etc etc. Dat zijn voorkeur uitgaat naar vrouwen die net zoals hem zijn wil niet zeggen dat hij andere mensen als mindere ziet. We hebben allemaal ons eigen eisenlijstje wanneer het op partnerkeuze aankomt, het is echt persoonlijk. Om dan geen begrip op te kunnen/willen brengen en iemand meteen als racist te bestempelen vind ik dan wel weer kortzichtig.
Vrouwen die een man niet daten om witte sportsokken zijn wat mij betreft ook bekrompen en kortzichtig.quote:Op maandag 11 oktober 2010 22:11 schreef GSbrder het volgende:
Och, ik vermaak me wel hoor
Interessant dat je als vrouw wel mag zeggen dat je nooit met jongens zou uitgaan die sportsokken dragen,
maar wanneer je als man zegt geen negers te daten, ben je een bekrompen en kortzichtige racist.
Ik begrijp je punt. Sommige mensen sluiten mensen van een ander afkomst uit omdat diegene iemand wil die puur net zoals hem of haar is. Op alle vlakken. Het is een voorkeur, net zoals dat jij, bij wijze van spreken, niet op mannen valt die witte sportsokken dragen oid. Dit is een heel gevoelige discussie. Zie het maar zo: als iemand het makkelijker vindt om z'n partner in z'n eigen "groep" te zoeken, sluit hij wel heel veel mensen uit en wie weet wat diegene dan mist. Maar ja, hij geeft zichzelf dan minder keus.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dikgedrukte is dan vooral belangrijk. Ik zie mezelf ook echt niet samen met bepaalde culturen, maar ik sluit het op voorhand niet uit. Maar afkomst bepaald niet altijd hoe iemand is, dus er kan altijd een Marokkaan zijn of wie dan ook die toevallig wél bij me past. Ik vind het daarom niet realistisch en enigszins racistisch om meteen iedereen met een bepaalde afkomst af te schrijven. Maar als het slechts een voorkeur is en je niet uit sluit dat iemand met een bepaalde afkomst toch bij je zou passen, bijv. als van die andere cultuur vrijwel niets te merken is.
Mensen met een bepaalde afkomst zijn niet allemal hetzelfde en als ze hier zelfs geboren zijn of tweede generatie zijn, dan zie je het wel aan het uiterlijk, maar dat zegt totaal niets over het innerlijk van die persoon en de normen en waarden die hij/zij heeft.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vrouwen die een man niet daten om witte sportsokken zijn wat mij betreft ook bekrompen en kortzichtig.
Lijkt me erg lastig om iemand te vinden die precies zo is als jij zelf.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:10 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt. Sommige mensen sluiten mensen van een ander afkomst uit omdat diegene iemand wil die puur net zoals hem of haar is. Op alle vlakken. Het is een voorkeur, net zoals dat jij, bij wijze van spreken, niet op mannen valt die witte sportsokken dragen oid. Dit is een heel gevoelige discussie. Zie het maar zo: als iemand het makkelijker vindt om z'n partner in z'n eigen "groep" te zoeken, sluit hij wel heel veel mensen uit en wie weet wat diegene dan mist. Maar ja, hij geeft zichzelf dan minder keus.
Pure racisme waarbij geen sprake is van xenofobie oid houdt in dat iemand onderscheid maakt tussen verschillende rassen. Er zijn ook genetische verschillen maar of iemand daar een beroep op wil doen wanneer het om partnerkeuze gaat moet 'ie helemaal zelf weten, vind je niet?
En ik ben het trouwens eens met dat laatste, maar dat geeft weer aan in hoeverre je redelijk bent en wat je eisen zijn wanneer het om partnerkeuze gaat.
Jij vindt het niet kortzichtig (of oppervlakkig, beter woord) om een man af te wijzen om witte sportsokken?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:10 schreef Observer86 het volgende:
[..]
![]()
Word jij serieus genomen in je dagelijkse leven? Buiten school om natuurlijk...
Wat voor vraag is dat? Waarom iemand zo persoonlijk aanvallen voor een normale vraag?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:10 schreef Observer86 het volgende:
[..]
![]()
Word jij serieus genomen in je dagelijkse leven? Buiten school om natuurlijk...
Jij betrekt dit soort trivialiteiten bij zo'n beladen onderwerp als dit om je mening te onderstrepen?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jij vindt het niet kortzichtig (of oppervlakkig, beter woord) om een man af te wijzen om witte sportsokken?
Nee, als je goed had gelezen had je gezien dat ik reageerde op iemand die dat er bij betrok.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:23 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Jij betrekt dit soort trivialiteiten bij zo'n beladen onderwerp als dit om je mening te onderstrepen?![]()
Ik wel. Een jongen afwijzen om een kleur sokken, terwijl het verder gewoon een perfect match kan zijn.quote:Maar nee, ik vind het niet 'kortzichtig'van vrouwen op dit soort afknappers te hebben.
Dat zegt dan ook meer over een persoon dan een sokkenkleur.quote:Net zoals ik op 18-jarige betweterige meisjes, die hun plaats niet kennen, afknap.
Frustratie. Blijkbaar mag je zulke meiden niet oppervlakkig vinden.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat voor vraag is dat? Waarom iemand zo persoonlijk aanvallen voor een normale vraag?
Ik heb het goed gelezen. Het is duidelijk dat hij het niet als een serieuze opmerking plaatste. Het feit dat jij het aangrijpt om een punt te maken brengt jou in diskrediet.quote:quote:
Nee, als je goed had gelezen had je gezien dat ik reageerde op iemand die dat er bij betrok.
Kortzichtigheid heeft er niks mee te maken. Het is een kwestie van etiquette. Als ik ongeschoren en stinkend op een eerste date aan kom zetten, zie je mij niet boos worden op mijn date als ze spontaan weg moet omdat haar gasfornuis aanstaat. Het feit dat ik daarnaast 3 liefdadigheids organisaties heb opgezet, 's weekends deel uitmaakt van de reddingsbrigade en kleine kittens uit bomen red als hobby, verandert daar niks aan. (fictieve voorbeelden natuurlijk)quote:quote:
Ik wel. Een jongen afwijzen om een kleur sokken, terwijl het verder gewoon een perfect match kan zijn.
Echt kortzichtig en oppervlakkig. Maar normaals, dat soort mensen heeft enkel zichzelf er mee gelukkig.
Het spijt me. Het was nogal kinderachtig van me op dat zo te posten.. (geen sarcasme)quote:quote:
Dat zegt dan ook meer over een persoon dan een sokkenkleur.
Mijn plaats kennen? Oh ik merk het al, alleen jouw mening geldt en ik mag de mijne niet verkondigen.
Ongeschoren en stinkend is iets anders dan gewoon witte sokken aanhebben. Maar goed, uiteindelijk is er niks mis met liever je eigen ras hebben. Maar ik vind het wel vreemd als iemand ooit een Brazilliaanse meisje ontmoet die hij heel aantrekkelijk vindt en ook de perfecte karakter voor hem heeft en haar dan toch afwijst omdat hij denkt dat ze een temperament heeft. Maar goed, als het gewoon belangrijk is voor iemand om een kind te hebben die volledig blank of zwart is, dan zie ik daar niks mis mee.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:35 schreef Observer86 het volgende:
[..]
Ik heb het goed gelezen. Het is duidelijk dat hij het niet als een serieuze opmerking plaatste. Het feit dat jij het aangrijpt om een punt te maken brengt jou in diskrediet.
[..]
Kortzichtigheid heeft er niks mee te maken. Het is een kwestie van etiquette. Als ik ongeschoren en stinkend op een eerste date aan kom zetten, zie je mij niet boos worden op mijn date als ze spontaan weg moet omdat haar gasfornuis aanstaat. Het feit dat ik daarnaast 3 liefdadigheids organisaties heb opgezet, 's weekends deel uitmaakt van de reddingsbrigade en kleine kittens uit bomen red als hobby, verandert daar niks aan. (fictieve voorbeelden natuurlijk)
[..]
Het spijt me. Het was nogal kinderachtig van me op dat zo te posten.. (geen sarcasme)
(topic is bijna vol.. )
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |