He verdorie, gaan we het een beetje met elkaar eens zitten zijnquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:31 schreef raebyddet het volgende:
[..]
We hebben allemaal vooroordelen en wat je ermee doet is het belangrijkst. Ben je redelijk en ben je bereid je mening wat bij te schaven, of laat je je leiden door je vooroordelen op basis van afkomst/cultuur?
Zie, jij kunt je ook niet goed voorstellen dat je met een buitenlandse partner thuiskomt, maar je sluit het niet uit, dat laat zien dat je redelijk bent. Ik ben zelf Iraanse en kan me ook niet zo goed voorstellen dat ik bijvoorbeeld met een Turkse jongen thuiskom, puur om het feit dat Turken een hele sterke en aanwezige cultuur hebben, Iraniërs ook (in mindere mate, dat wel). De kans dat deze twee culturen zullen botsen is heel erg groot, juist omdát we dan zoveel van elkaar verschillen. Dit is trouwens alleen het geval bij Turken of Marokkanen net zoals dat jij je moeilijk kunt voorstellen dat er Spaanse dames zijn die wat minder temperamentvol zijn. Er zijn genoeg mannen/vrouwen die bereid zijn om toe te geven, in dat geval werkt het wel. Als je er bij voorbaat sceptisch over bent werkt het natuurlijk niet. Dus het is vooral de bereidheid om je visie bij te schaven.
Mijn punt is dat we állemaal vooroordelen hebben, in sommige gevallen is het gewoon terecht en in sommige gevallen niet. Om andere mensen dan kortzichtig of racistisch te noemen púúr omdat ze een voorkeur hebben voor hun eigen soort en zeker weten dat ze het beste passen bij hun eigen soort gaat een beetje ver. Die jongen wilt gewoon iemand die ongeveer op hetzelfde niveau als hemzelf zit op welk vlak dan ook. Sociaal,cultureel,financieel etc etc. Dat zijn voorkeur uitgaat naar vrouwen die net zoals hem zijn wil niet zeggen dat hij andere mensen als mindere ziet. We hebben allemaal ons eigen eisenlijstje wanneer het op partnerkeuze aankomt, het is echt persoonlijk. Om dan geen begrip op te kunnen/willen brengen en iemand meteen als racist te bestempelen vind ik dan wel weer kortzichtig.
Bijna alle users hier zijn het gewoon met elkaar eens maar leggen bepaalde dingen in heel andere woorden uit (in grote lijnen dan he)quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:35 schreef Westerling het volgende:
[..]
He verdorie, gaan we het een beetje met elkaar eens zitten zijn. Weg discussie...
Ja, maar.. Ja, maar...quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:35 schreef Westerling het volgende:
[..]
He verdorie, gaan we het een beetje met elkaar eens zitten zijn. Weg discussie...
Ze draaien nu bij omdat ze geen weerwoord meer hebben en de nuance zien.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:37 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Bijna alle users hier zijn het gewoon met elkaar eens maar leggen bepaalde dingen in heel andere woorden uit (in grote lijnen dan he).
Ik ook, zo ken ik er trouwens ook nog wel een paar ( over m'n eigen volkquote:Op maandag 11 oktober 2010 23:39 schreef GSbrder het volgende:
Laat ik dan maar OT reageren.
Ik ben het nog steeds eens met de volgende stelling:
Negers in Nederland zijn meestal lui, crimineel, geven niet om meisjes en behandelen hen als vuil en niet te vertrouwen.
Je hebt het over mij nu?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:39 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ze draaien nu bij omdat ze geen weerwoord meer hebben en de nuance zien.
Had je ze eens moeten zien in de andere topics.
Mij danquote:
'Buitenlanders' zijn idd vaak in meer of mindere mate net zo bevooroordeeld/racistisch (durf het woord bijna niet meer te gebruiken). Het steekt elkaar aan he. Kijk in een ander topic ging het over een Spaanse vader die een hekel heeft aan 'negers', 'moslims' en ook niet al te dol is nederlanders. Dat meisje kon dus haar donkere vriendje niet mee naar huis nemen. Die donkere jongen zal dit verhaal ook wel gaan rondvertellen en voor je het weet heb je een grote groep mensen die denken dat alle Spanjaarden een hekel hebben aan alles wat niet Spaans is. Vervolgens is er dus straks een donker meisje dat van haar vader geen Spaanse jongens mag daten.. en zo blijft het balletje rollen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:30 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ach, ik hoor zulk soort uitsluitingen vaak zat. Overigens vaker bij "buitenlander" dan bij Nederlanders. Maar het maakt mij niet uit als iemand wel zo denkt, moeten ze zelf weten. Enige wat je op die manier doet is jezelf minder keus geven.
Overigens ben ik heel geen kant op gegaan, dit is hoe ik er altijd al over dacht.
Wie draait er bij?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:39 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ze draaien nu bij omdat ze geen weerwoord meer hebben en de nuance zien.
Had je ze eens moeten zien in de andere topics.
Neequote:
Nee, ik blijf jou plagen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:51 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Wie draait er bij?
Geen weerwoord?
Ik heb jou echt nog niks horen zeggen dat ook maar enigszins iets toevoegt aan de discussie. Ga weg.
Dat is naar mijn mening een heel andere discussie. Jij hebt het hier over een irrationele angst voor het "onbekende" (buitenlanders). Ik begrijp je frustratie, maar geen één user hier heeft iets gezegd over dat ze hun eigen ras superieur zien ten opzichte aan een andere ras.. het ging puur om bepaalde voorkeuren en de argumentatie dat hun eigen soort beter bij hun past vanwege soortgelijke achtergrond.quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:48 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
'Buitenlanders' zijn idd vaak in meer of mindere mate net zo bevooroordeeld/racistisch (durf het woord bijna niet meer te gebruiken). Het steekt elkaar aan he. Kijk in een ander topic ging het over een Spaanse vader die een hekel heeft aan 'negers', 'moslims' en ook niet al te dol is nederlanders. Dat meisje kon dus haar donkere vriendje niet mee naar huis nemen. Die donkere jongen zal dit verhaal ook wel gaan rondvertellen en voor je het weet heb je een grote groep mensen die denken dat alle Spanjaarden een hekel hebben aan alles wat niet Spaans is. Vervolgens is er dus straks een donker meisje dat van haar vader geen Spaanse jongens mag daten.. en zo blijft het balletje rollen.
Ook de werklozen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:22 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ook de groep werkelozen?
Ook de groep zonder opleiding?
Ook de groep die een strafblad heeft?
?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:56 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Dat is naar mijn mening een heel andere discussie. Jij hebt het hier over een irrationele angst voor het "onbekende" (buitenlanders). Ik begrijp je frustratie, maar geen één user hier heeft iets gezegd over dat ze hun eigen ras superieur zien ten opzichte aan een andere ras.. het ging puur om bepaalde voorkeuren en de argumentatie dat hun eigen soort beter bij hun past vanwege soortgelijke achtergrond.
Beter geef ik antwoord.. ?quote:Op maandag 11 oktober 2010 23:55 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Nee, ik blijf jou plagen.
Beter geef je antwoord op mijn vorige vraag ipv al je ad hominem argumenten.
Ok, je hebt geen vooroordelen bij deze groepen, je behandelt elk individu uit die groep apart.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:05 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Ook de werklozen?
Ja. Het hangt ervan af waarom hij/zij werkloos is. Gestopt om iets voorzichzelf te beginnen? Studie? Veel geld geerfd? En zo ja wat doet hij/zij dan wél in het leven? Met iemand praten doet wonderen, niet alle werklozen liggen thuis op de bank een uitkering te trekken.
Groep zonder opleiding?
Een paar van de succesvolste mensen zijn drop outs (Steve Jobs, Oprah, etc.). Opleiding is niet alles. Dus hierbij weer de vragen: waarom geen (afgeronde) opleiding?
Groep die een strafblad heeft?
Weer de vraag he: waarom een strafblad, wat heb je gedaan?
Kijk als je me vraagt of ik iemand zou daten die ongeschoold en werkloos is omdat hij te lui is, geen ambities heeft of het IQ van een potlood heeft.. En daarom maar drugs is gaan verkopen, winkels heeft overvallen en oude vrouwen heeft beroofd en daarom nu een strafblad heeft.. dan is het antwoord NEE.
Aangezien deze dingen iets zeggen over zijn normen, waarden en intelligentie (in mijn ogen negatief), hier kom ik uiteraard pas achter na het stellen van vragen.
En Monco10 of ikquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:12 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Ok, je hebt geen vooroordelen bij deze groepen, je behandelt elk individu uit die groep apart.
Maar degene met een strafblad zou je dus mogelijk wel daten, afhankelijk van de reden die hij opgeeft?
En de laagopgeleide kan veel argumenten geven, maar dan weegt voor jou niet dat jij de zwaarste lasten zult moeten dragen?
En iemand die PVV gestemd heeft, zou je daar ook mee daten?
Haha tja.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:10 schreef GSbrder het volgende:
Why bother?
Er zijn miljarden mensen, waarom tijd, energie en moeite verspillen aan groepen die slechts in uitzonderingssituaties positief kunnen opvallen. Ik snap werkelijk niet waarom jij het moeilijk wil doen als het ook makkelijk kan BCF.
Zie hier, we waren het eigenlijk allemaal toch met elkaar eensquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:23 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Haha tja.
Ik hoef niet per se moeilijk te doen. Stel je hebt 2 jongens en 1 heeft op het eerste gezicht alles waar ik naar op zoek ben en de ander niet, tuurlijk zal die eerste dan eerder me aandacht trekken (en krijgen). Maar betekent niet dat die ander helemaal uitgesloten is, zie eerder geschreven redenen. Je zal zomaar een zeer succesvolle aantrekkelijke drop out aan de haak hebben geslagen![]()
Daarnaast ben ik van nature vrij nieuwsgierig aangelegd, juist de mensen die net even van de norm afwijken vind ik al snel interessant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |