abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87423853
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:57 schreef Re het volgende:

[..]

ik zeg alleen dat zelfs het blanke nederlandse ras de culturele en levensbeschouwende en sociale aspecten al zo enorm veel schelen dus blijft er eigenlijk maar 1 aspect over en dat moet dan toch niet zo moeilijk zijn om toe te geven dat er blijkbaar een prioroteitsverschil zit qua verschillende aspecten
Inderdaad! Neem een Nederlandse `tokkie` of iemand van afrikaanse afkomst die gestudeerd heeft en welwillend tegenover anderen staat...hoe kan kleur, afkomst en ras nou een issue zijn... Hoe kortzichtig moeten mensen zijn om daar nu nog een label aan te hangen? :o
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:10:31 #202
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_87423943
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En ik wil niemand die geadopteerd is.
Baas :')
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:11:26 #203
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87423985
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:04 schreef Bonzai. het volgende:
Ja, het bloed moet wel zuiver blijven eh.

Maar serieus, waar jij je druk om maakt, al die lekkere blondines vallen toch voor zo'n dark knight als jij, wat maakt het verder uit dat haar pappie daar niet mee akkoord is. Hoef je ook al geen schoonouders te bezoeken.
Daar gaat dit topic niet over. Ik ergerde me gisteren aan de racisten en hun opmerkingen. Nu boeit het me eigenlijk niet meer.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:12:23 #204
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_87424018
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:08 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Inderdaad! Neem een Nederlandse `tokkie` of iemand van afrikaanse afkomst die gestudeerd heeft en welwillend tegenover anderen staat...hoe kan kleur, afkomst en ras nou een issue zijn... Hoe kortzichtig moeten mensen zijn om daar nu nog een label aan te hangen? :o
Dat jij het je niet kunt voorstellen, betekent niet dat het bestaat. Soms hebben mensen nou eenmaal bepaalde voorkeuren wanneer het op partnerkeuze aankomt. Als je iemand wil die 100% Nederlands is, in alle opzichten, dan mag dat toch best? En ik blijf herhalen, de user waar jij het over hebt vindt bijv. temperament die zo kenmerkend is voor Spaanse of Braziliaanse dames, gewoon niet bij hem passen. Misschien heeft hij daar ervaring mee en denkt 'ie: "Nee, dat is niets voor mij". Weet jij veel? Ik vind dat 'ie geen etiketjes plakt.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:14:16 #205
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87424090
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:10 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Baas :')
Ik weet 8-)

Adoptie-ouders :r
Zoektocht biologische ouders :r
Verpeste klotekoters :r
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_87424248
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:12 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Dat jij het je niet kunt voorstellen, betekent niet dat het bestaat. Soms hebben mensen nou eenmaal bepaalde voorkeuren wanneer het op partnerkeuze aankomt. Als je iemand wil die 100% Nederlands is, in alle opzichten, dan mag dat toch best? En ik blijf herhalen, de user waar jij het over hebt vindt bijv. temperament die zo kenmerkend is voor Spaanse of Braziliaanse dames, gewoon niet bij hem passen. Misschien heeft hij daar ervaring mee en denkt 'ie: "Nee, dat is niets voor mij". Weet jij veel? Ik vind dat 'ie geen etiketjes plakt.
Dus een Nederlandse man is niet temperamentvol, en een van oorsprong Spaanse vrouw wel?
Ik noem dat hokjesgeest.
Geen etiketten plakken is iemand op zijn of haar persoon beoordelen, iedere keer opnieuw...
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:21:02 #207
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87424380
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:12 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Dankje, alweer haal je de woorden uit m'n mond.
Daarnaast is er niemand die last heeft van mijn, in de ogen van sommigen, beperkte of bekrompen visie.
Ik denk dat een Braziliaanse wel twee keer nadenkt voordat ze een jongen neemt die problemen heeft met haar achtergrond of cultuur, geadopteerd of niet. Het zou wat anders zijn wanneer ik als personeelsfunctionaris negers of latino's/latina's geen kans geef en doelmatig blanken voortrek, maar volgens mij heb ik het volste recht enkel achter langbenige blonde Zweedse of Nederlandse dames te gaan.
pi_87424513
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dankje, alweer haal je de woorden uit m'n mond.
Daarnaast is er niemand die last heeft van mijn, in de ogen van sommigen, beperkte of bekrompen visie.
Ik denk dat een Braziliaanse wel twee keer nadenkt voordat ze een jongen neemt die problemen heeft met haar achtergrond of cultuur, geadopteerd of niet. Het zou wat anders zijn wanneer ik als personeelsfunctionaris negers of latino's/latina's geen kans geef en doelmatig blanken voortrek, maar volgens mij heb ik het volste recht enkel achter langbenige blonde Zweedse of Nederlandse dames te gaan.
..en voor iemand die niet geadopteerd is....zou wel kut zijn als je daar later pas achter komt als je al verliefd bent, want het is niet op iemand haar gezicht af te lezen. :D
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:24:55 #209
286493 raebyddet
pi_87424542
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:17 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Dus een Nederlandse man is niet temperamentvol, en een van oorsprong Spaanse vrouw wel?
Ik noem dat hokjesgeest.
Geen etiketten plakken is iemand op zijn of haar persoon beoordelen, iedere keer opnieuw...
Gemiddeld gezien niet. Ik begrijp wel wat 'ie bedoelt maar of ik het een goede reden vind is een ander verhaal. Verder moet hij natuurlijk zelf weten op welke punten hij z'n partner wil selecteren. Hij eigent bepaalde kenmerken toe aan een bepaalde ras, die kenmerken kunnen dus heel erg typerend zijn en natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar als hij het makkelijker vindt om het gemiddelde te nemen en daarvan uit te gaan, tja, niet aan ons om hem daarop te veroordelen. Op wat voor een soort punten jij je partner selecteert is héél erg persoonlijk en daar doet hij naar mijn mening, niemand kwaad mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door raebyddet op 11-10-2010 18:37:24 ]
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:25:39 #210
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87424572
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:24 schreef Lamon. het volgende:

[..]

..en voor iemand die niet geadopteerd is....zou wel kut zijn als je daar later pas achter komt als je al verliefd bent, want het is niet op iemand haar gezicht af te lezen. :D
Maar zodra ik die kennis heb, mag ik het gebruiken en er mijn eigen waarde-oordeel aan hangen.
Evenals een verleden als drugsverslaafde, een trits met kinderen die bij het ontbijt op de bank blijken te zitten of een vrouw die vroeger misbruikt blijkt te zijn door haar vader, dat is informatie die ik mag gebruiken en op elk moment mag besluiten daar niet mee verder te gaan. Overigens zijn er maar bar weinig blonde en westerse geadopteerde vrouwen in Nederland, dus ik zit over het algemeen wel vrij safe.
pi_87424663
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar zodra ik die kennis heb, mag ik het gebruiken en er mijn eigen waarde-oordeel aan hangen.
Evenals een verleden als drugsverslaafde, een trits met kinderen die bij het ontbijt op de bank blijken te zitten of vroeger misbruikt te zijn door haar vader, dat is informatie die ik mag gebruiken en op elk moment mag besluiten daar niet mee verder te gaan.
Natuurlijk mag je dat, maar het klinkt nogal krom, je zou er verliefd op kunnen worden, maar de achtergrond is vervolgens een reden om dat gevoel weg te werken....
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:30:14 #212
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87424772
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:27 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je dat, maar het klinkt nogal krom, je zou er verliefd op kunnen worden, maar de achtergrond is vervolgens een reden om dat gevoel weg te werken....
Ehh.. Ik heb dat soort mensen liever niet in mijn omgeving, ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht en meestal voordat mijn hoofd op hol is geslagen heb ik een aardig goed beeld van iemand, zodat ik de stabiliteit in opvoeding en karakter wel op waarde weet te schatten. Daarnaast, zou jouw ''verliefdheid'' niet aangetast worden door een verleden als hoer bij een dame? Of een jeugd in de kelder van haar oom? Zoek jij je partners niet net zo goed uit op emotionele stabiliteit, uiterlijke kenmerken, persoonlijke overeenkomsten en gelijkenissen in levensstijl, zoals ambitie en beroep?
pi_87424889
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:30 schreef GSbrder het volgende:
Zoek jij je partners niet net zo goed uit op emotionele stabiliteit, uiterlijke kenmerken, persoonlijke overeenkomsten en gelijkenissen in levensstijl, zoals ambitie en beroep?
Nee. :) (op uiterlijke kenmerken na, moet ik toegeven... :o )
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:38:05 #214
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87425021
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:33 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Nee. :) (op uiterlijke kenmerken na, moet ik toegeven... :o )
Dan ben je gauw tevreden :).
pi_87425728
quote:

[..]

Ehh.. Ik heb dat soort mensen liever niet in mijn omgeving, ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht en meestal voordat mijn hoofd op hol is geslagen heb ik een aardig goed beeld van iemand, zodat ik de stabiliteit in opvoeding en karakter wel op waarde weet te schatten. Daarnaast, zou jouw ''verliefdheid'' niet aangetast worden door een verleden als hoer bij een dame? Of een jeugd in de kelder van haar oom? Zoek jij je partners niet net zo goed uit op emotionele stabiliteit, uiterlijke kenmerken, persoonlijke overeenkomsten en gelijkenissen in levensstijl, zoals ambitie en beroep?
:') Alsof die er wat aan kunnen doen.. (en dan praat ik over de misbruikte en geadopteerde vrouwen).

Ik vind jou zo grappig. Je bent zo verschrikkelijk bekrompen en kortzichtig en je hebt het niet eens door..

Maja je bent wel een van de eerlijkste mensen hier en neemt de tijd en moeite om (op een normale manier) uit te leggen waarom je er zo over denkt ^O^ . Toch jammer dat je blijft generaliseren en niet de moeite neemt alle mensen als individueel te beoordelen (behalve natuurlijk je Zweedse en Hollandse blonde flirts).
"the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
pi_87426200
Keep_Walking ik ben eigenlijk heel benieuwddd...

Jij woont nog niet zo lang in Nederland, in hoeverre merk jij verschil in hoe mensen met je omgaan (verschil tussen toen je op Curaçao woonde en nu je hier woont). En wat waren je verwachtingen hiervan toen je nog op Curaçao woonde?

Is het je meegevallen of tegengevallen?
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:11:17 #217
286493 raebyddet
pi_87426211
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:57 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

:') Alsof die er wat aan kunnen doen.. (en dan praat ik over de misbruikte en geadopteerde vrouwen).

Ik vind jou zo grappig. Je bent zo verschrikkelijk bekrompen en kortzichtig en je hebt het niet eens door..

Maja je bent wel een van de eerlijkste mensen hier en neemt de tijd en moeite om (op een normale manier) uit te leggen waarom je er zo over denkt ^O^ . Toch jammer dat je blijft generaliseren en niet de moeite neemt alle mensen als individueel te beoordelen (behalve natuurlijk je Zweedse en Hollandse blonde flirts).
Het kan toch heel goed dat hij geen zin heeft in onstabiele vrouwen? Een verleden waarin je misbruikt bent laat nou eenmaal z'n voetsporen achter, op wat voor een manier dan ook.
pi_87426304
Tja je hebt nu eenmaal sterke en zwakke culturen en mensen willen nu eenmaal tot een cultuur behoren omdat het dan makkelijker is om zichzelf aan te passen. Ik vind dat persoonlijk een zwaktebod. Twee sterke culturen die botsen gewoon op ten duur. Alleen cultuurkritische mensen kijken verder dan hun neus lang is.

Maar je hebt bijvoorbeeld ook sterke bedrijfsculturen waar mensen verwachten dat je aanpast aan de omgeving met nationaliteiten is het eigenlijk niet anders. Onderzoek heeft uitgewezen dat sterke culturen meestal niet erg goed kunnen veranderen maar sterker in staat zijn om niet overgenomen te worden door andere culturen. Sterke culturen zetten dus eigenlijk de tijd stil.

[ Bericht 13% gewijzigd door picardmike op 11-10-2010 18:21:51 ]
UITGESCHREVEN
pi_87426740
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:11 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Het kan toch heel goed dat hij geen zin heeft in onstabiele vrouwen? Een verleden waarin je misbruikt bent laat nou eenmaal z'n voetsporen achter, op wat voor een manier dan ook.
Klopt, maar het lijkt wel alsof hij niet vanuit 'gevoel' kan denken. De manier waarop hij een vrouw zoekt (of misschien al heeft) klinkt als een stappenplan uit een leerboek. "Vind de ideale vrouw zonder bagage". Alles moet precies kloppen anders is het niet goed.

Alsof je niet van iemand kan houden die (naar zijn maatstaven) niet helemaal perfect is, imperfectie maakt mooi. Ik vraag me af wat hij doet als zijn toekomstige vrouw (langbenig en blond natuurlijk) ooit heel ziek wordt of een ongeluk krijgt en daardoor niet meer precies is waar hij naar op zoek was (bv door emotionele schade).
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:39:46 #220
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_87427227
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:11 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Waarom verdedig jij hem zo?

Ikzelf zal liever een 'potentiële partner' willen beoordelen op haar persoonlijke eigenschappen. Natuurlijk is de kans groter dat het klinkt met iemand van dezelfde huidskleur en cultuur als mijzelf. Maar ik zal nooit iemand alleen op ras of cultuur bij voorbaat al afwijzen.
How does it feel? To treat me like you do.
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:45:17 #221
286493 raebyddet
pi_87427425
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:27 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Klopt, maar het lijkt wel alsof hij niet vanuit 'gevoel' kan denken. De manier waarop hij een vrouw zoekt (of misschien al heeft) klinkt als een stappenplan uit een leerboek. "Vind de ideale vrouw zonder bagage". Alles moet precies kloppen anders is het niet goed.

Alsof je niet van iemand kan houden die (naar zijn maatstaven) niet helemaal perfect is, imperfectie maakt mooi. Ik vraag me af wat hij doet als zijn toekomstige vrouw (langbenig en blond natuurlijk) ooit heel ziek wordt of een ongeluk krijgt en daardoor niet meer precies is waar hij naar op zoek was (bv door emotionele schade).
Zodra er ruimte is zal hij niet van gedachten veranderen, wanneer het "werkt" voor hem dan zal die niet van gedachten veranderen. Ik geloof niet dat je ergens aan begint wanneer je iemand niet als optie ziet, en wanneer je iemand niet als optie ziet, sluit je diegene uit.

Dat tweede vraag ik me eerlijk gezegd ook af.
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:47:54 #222
286493 raebyddet
pi_87427511
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:39 schreef Lort het volgende:

[..]

Waarom verdedig jij hem zo?

Ikzelf zal liever een 'potentiële partner' willen beoordelen op haar persoonlijke eigenschappen. Natuurlijk is de kans groter dat het klinkt met iemand van dezelfde huidskleur en cultuur als mijzelf. Maar ik zal nooit iemand alleen op ras of cultuur bij voorbaat al afwijzen.
Ik verdedig hem niet. Ik zeg alleen dat ik zijn standpunt respecteer omdat ik het wel begrijp. Of ik m'n partner ook selecteer op basis van dit soort dingen is een heel ander verhaal. Maar ik vind dat er best wel hard tegen hem opgetreden wordt. Hoeveel mensen zijn er die bewust voor een vrouw kiezen die een grotere kans heeft om emotioneel instabiel te zijn? Dát is mijn punt.

Maar ik zal nooit iemand alleen op ras of cultuur bij voorbaat al afwijzen.

Ik heb nooit gezegd dat dit goed is of dat hij er goed aan doet. Ik zeg alleen dat z'n criteria wat betreft partnerkeuze geheel aan hem is. En als hij zich alleen volledig thuis voelt bij z'n eigen soort, dan mag die daar toch voor gaan? Wie zijn wij om hem daarop te veroordelen? Het wordt pas een probleem als hij er anderen mee belemmert en z'n visie gaat opdringen aan anderen.

[ Bericht 10% gewijzigd door raebyddet op 11-10-2010 18:57:33 ]
pi_87427609
never mind het is al gewijzigd :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:57:33 #224
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87427891
quote:

[..]

Ik vind het helemaal niet erg dat je zo denkt. Je mag inderdaad kiezen voor die Zweedse of Hollandse dame. Ik heb eigenlijk ook het liefst een Surinaamse of Antilliaanse meisje. Maar uiteindelijk zie ik wel wei ik verliefd op word.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 oktober 2010 @ 19:05:59 #225
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87428225
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:10 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Keep_Walking ik ben eigenlijk heel benieuwddd...

Jij woont nog niet zo lang in Nederland, in hoeverre merk jij verschil in hoe mensen met je omgaan (verschil tussen toen je op Curaçao woonde en nu je hier woont). En wat waren je verwachtingen hiervan toen je nog op Curaçao woonde?

Is het je meegevallen of tegengevallen?
Eigenlijk mag ik Nederlanders heel veel. Serieus, als ik zelf mocht kiezen wie onze voorouders zou mogen veroveren had ik wel de Nederlanders gekozen. Goed volk, goed mens, lekker nuchter en logisch, maar toch kunnen ze gezellig en betrouwbaar zijn.

Ik heb wel kleine incidenten gehad, vooral in 2006 toen ik hier voor de eerst kwam op mijn 18de. Maar ik moet ook toegeven dat ik er een beetje om vroeg toen. Maar nu op dit moment ga ik veel met Nederlanders om en ik beschouw hun ook als mijn beste vrienden. Natuurlijk ga ik ook veel om met mijn Antilliaanse vrienden.

Er is wel een groot verschil in omgang met elkaar natuurlijk. Maar eerlijk gezegd vind ik op dit moment de Nederlanders veel chiller eigenlijk, voornamelijk omdat ze rustiger en serieuzer zijn. Maar de Antillianen zijn gezelliger. Dus ja, eigenlijk hebben beide culturen wel wat. Uiteindelijk heb ik wel het gevoel dat er veel Nederlanders zijn die mij nooit als hun gelijke zal zien. Maar er zijn ook veel Nederlanders waar dat geen enkele probleem zal zijn.

Ik ben trouwens ook iemand die makkelijk vrienden maakt. Best sociaal en aardig enzo, dus mensen mogen mij best snel. Ik heb vaker diepe discussies gehad over ras en cultuur met Nederlanders. De meeste hebben ongeveer dezelfde kijk als ik en sommige kunnen iets meer racistisch zijn.
pi_87432782
Het is niet mijn gewoonte om in andermans gesprekken tussen te komen, maar dit ...

quote:
Eigenlijk mag ik Nederlanders heel veel. Serieus, als ik zelf mocht kiezen wie onze voorouders zou mogen veroveren had ik wel de Nederlanders gekozen. Goed volk, goed mens, lekker nuchter en logisch, maar toch kunnen ze gezellig en betrouwbaar zijn.
... slaat toch wel alles. :')

---

Ik ken veel mensen van verschillende culturen, ik zou hier een waslijst kunnen maken die al snel boven 30 landen zou komen en bijna alle continenten zou bevatten. En iedere buitenlander houdt van zijn land, zijn geschiedenis en cultuur. Ieder volk heeft smetten maar ook mooie dingen. Maar toch lukt het iedereen om liefde te vinden voor hetgeen wat hun voorouders aan ze hebben nagelaten.

Ik moet zeggen dat mijn trots helemaal niet op de voorgrond treedt in mijn dagelijkse leven, op een paar megalomane opmerkingen (met een sterk cynische ondertoon) na. Dus ik moet jullie bedanken voor deze mogelijkheid om hierover de redeneren, andermans visies te analyseren en eventueel mijn meningen omtrent dit onderwerp bijschaven.

Een vraagje aan keepwalking. Ben jij trots op jouw afkomst?
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_87433599
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is volgens jou een racistische opmerking, je scheert ze allemaal over 1 kam.
Alsof nederlanders allemaal goede mensen zijn, nuchter, gezellig en betrouwbaar.
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:13:08 #228
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87434295
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:58 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Dat is volgens jou een racistische opmerking, je scheert ze allemaal over 1 kam.
Alsof nederlanders allemaal goede mensen zijn, nuchter, gezellig en betrouwbaar.
Ik dacht dat we uit dit topic konden opmaken dat ik net zo kortzichtig ben als alle andere fokkers? :9
pi_87434358
Ik ben van mening dat de blanke man en vrouw net zoveel het recht hebben om te leven als dat een neger, mexicaan of chinees dat doet.

[ Bericht 66% gewijzigd door LazyDave op 11-10-2010 21:22:30 ]
ADHD-C
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:22:19 #230
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87434748
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:41 schreef Observer86 het volgende:
Het is niet mijn gewoonte om in andermans gesprekken tussen te komen, maar dit ...
[..]

... slaat toch wel alles. :')

---

Ik ken veel mensen van verschillende culturen, ik zou hier een waslijst kunnen maken die al snel boven 30 landen zou komen en bijna alle continenten zou bevatten. En iedere buitenlander houdt van zijn land, zijn geschiedenis en cultuur. Ieder volk heeft smetten maar ook mooie dingen. Maar toch lukt het iedereen om liefde te vinden voor hetgeen wat hun voorouders aan ze hebben nagelaten.

Ik moet zeggen dat mijn trots helemaal niet op de voorgrond treedt in mijn dagelijkse leven, op een paar megalomane opmerkingen (met een sterk cynische ondertoon) na. Dus ik moet jullie bedanken voor deze mogelijkheid om hierover de redeneren, andermans visies te analyseren en eventueel mijn meningen omtrent dit onderwerp bijschaven.

Een vraagje aan keepwalking. Ben jij trots op jouw afkomst?
Zeker. Heel erg. Trots op vrijwel alles. En natuurlijk weet ik dat Antillianen lang niet perfect zijn. Maar uiteindelijk als ik mijn afkomst gaat haten dan ga ik mezelf haten. En geloof me, op sommige dagen kan het heel moeilijk zijn om jezelf niet te haten.

Mijn trots treedt ook niet op de voorgrond. Ik zal je iets vertellen. Jouw mening die je hebt gegeven in dit topic ben ik eigenlijk helemaal mee eens en zo denk ik er ook over.

Zo dacht ik zelf over interraciale relaties. Maar uiteindelijk heb ik besloten dat dat gewoon moeilijk gaat, ik kom te veel in contact met niet Antilliaanse mensen en niet genoeg met Antilliaanse meisjes om alleen maar Antilliaanse meisjes te daten. En uiteindelijk is het heel moeilijk (voor mij dan) om niet verliefd te worden op een meisje op basis van huidskleur. Daarom kan ik uiteindelijk geen black nationalist zijn. tegenover iedereen.

Maar behalve het feit dat ik heel trots ben op mijn afkomst, vind ik niet dat andere mensen met een andere afkomst minderwaardig zijn. Ook als ik in dit soort discussies kom zal ik nooit een hele ras of cultuur gaan afkraken.
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:25:02 #231
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87434890
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:14 schreef LazyDave het volgende:
Ik ben van mening dat de blanke man en vrouw net zoveel het recht hebben om te leven als dat een neger, mexicaan of chinees dat doet.
Tuurlijk mogen blanke mensen leven net zoals negers, Chinezen of Mexicanen doen. Anders mag je mij een keer quoten waar ik zeg dat ze dat niet mogen? Je mag me zelf een keer quoten waar ik zeg dat ik blanke mensen haat?

[ Bericht 17% gewijzigd door Keep_Walking op 11-10-2010 21:38:26 ]
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:37:00 #232
286493 raebyddet
pi_87435521
Volgens mij is de meerderheid het hier wel met elkaar eens.
pi_87436053
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zeker. Heel erg. Trots op vrijwel alles. En natuurlijk weet ik dat Antillianen lang niet perfect zijn. Maar uiteindelijk als ik mijn afkomst gaat haten dan ga ik mezelf haten. En geloof me, op sommige dagen kan het heel moeilijk zijn om jezelf niet te haten.

Mijn trots treedt ook niet op de voorgrond. Ik zal je iets vertellen. Jouw mening die je hebt gegeven in dit topic ben ik eigenlijk helemaal mee eens en zo denk ik er ook over.

Zo dacht ik zelf over interraciale relaties. Maar uiteindelijk heb ik besloten dat dat gewoon moeilijk gaat, ik kom te veel in contact met niet Antilliaanse mensen en niet genoeg met Antilliaanse meisjes om alleen maar Antilliaanse meisjes te daten. En uiteindelijk is het heel moeilijk (voor mij dan) om niet verliefd te worden op een meisje op basis van huidskleur.
Ach ja, je kan het jezelf 'verbieden' om verliefd te worden en dan gewoon genieten van het leven en al zijn geneugten die het meebrengt.

quote:
Daarom kan ik uiteindelijk geen black nationalist zijn. tegenover iedereen.
Gaan we weer... :')

quote:
Maar behalve het feit dat ik heel trots ben op mijn afkomst, vind ik niet dat andere mensen met een andere afkomst minderwaardig zijn. Ook als ik in dit soort discussies kom zal ik nooit een hele ras of cultuur gaan afkraken.
Tja.. niet meer dan logisch wat je hier zegt.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_87436195
Ik ben half neger half blank en ik moet toch wel zeggen dat het in het algemeen tussen blanke mensen en donkere mensen stroef verloopt, dat hele gedoe met wilders verbaast me niet. Een voorbeeld ik heb een blanke familie maar als ik daarmee loop als enige neger word ik vreemd aangekeken door sommige negers(1 op de 10) Als ik met mijn donkere familie loop zie je blanke mensen kijken, he daar heb je weer zo'n groepje negers. Maar ook ik beide families zie ik veel wantrouwen onderling. Mij mogen ze wel allebei maar je ziet wel afhankelijk met wie ik omga het perspectief tenopzichte van mij sterk door mijn omgeving bepaalt word. Ik ben geen uitgesproken blank type, maar ook geen uitgesproken donker type.

Waar komt het door gebrek aan inzicht in elkaars leven, alleen de buitenkant zien. Ik heb vroeger blanke neven gehad beste vrienden, maar als het hem niet uitkwam en niet voor hem koos of ruzie met hen had was ik een kutneger. Uiteraard heb ik ook veel voordelen, zoals at ik meestal sneller aangenomen word. Als individu is mijn eerste indruk bij beide partijen alitijd goed maar toch zie ik dat als het zo door gaat niet goed gaat met dit land.
UITGESCHREVEN
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:50:59 #235
286493 raebyddet
pi_87436332
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:48 schreef picardmike het volgende:
Ik ben half neger half blank en ik moet toch wel zeggen dat het in het algemeen tussen blanke mensen en donkere mensen stroef verloopt, dat hele gedoe met wilders verbaast me niet. Een voorbeeld ik heb een blanke familie maar als ik daarmee loop als enige neger word ik vreemd aangekeken door sommige negers(1 op de 10) Als ik met mijn donkere familie loop zie je blanke mensen kijken, he daar heb je weer zo'n groepje negers. Maar ook ik beide families zie ik veel wantrouwen onderling. Mij mogen ze wel allebei maar je ziet wel afhankelijk met wie ik omga het perspectief tenopzichte van mij sterk door mijn omgeving bepaalt word. Ik ben geen uitgesproken blank type, maar ook geen uitgesproken donker type.
Waar komt het door gebrek aan inzicht in elkaars leven, alleen de buitenkant zien. Ik heb vroeger blanke neven gehad beste vrienden, maar als het hem niet uitkwam en niet voor hem koos of ruzie met hen had was ik een kutneger. Uiteraard heb ik ook veel voordelen, zoals ik meestal sneller aangenomen word. Als individu is mijn eerste indruk bij beide partijen alitijd goed maar toch zie ik dat als het zo door gaat niet goed gaat met dit land.
Gebrek aan inlevingsvermogen dan.
pi_87436618
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:50 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Gebrek aan inlevingsvermogen dan.
Is niet zozeer inlevingsvermogen maar ik trek culturen naar elkaar toe die daar misschien helemaal nog niet klaar voor zijn of helemaal geen zin in hebben in elkaar te verdiepen, het is geen must. Dus mensen denken dat ze zich inleven maar instinctmatig lijkt het ze toch niks.
UITGESCHREVEN
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:58:58 #237
286493 raebyddet
pi_87436819
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:55 schreef picardmike het volgende:

[..]

Is niet zozeer inlevingsvermogen maar ik trek culturen naar elkaar toe die daar misschien helemaal nog niet klaar voor zijn of helemaal geen zin in hebben in elkaar te verdiepen, het is geen must. Dus mensen denken dat ze zich inleven maar instinctmatig lijkt het ze toch niks.
Tja, dan zijn ze niet bereid om zich in elkaar te verdiepen. En natuurlijk is dat geen must, mensen moeten het echt zelf weten.
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:59:17 #238
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87436836
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:57 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid, het is absoluut niet mijn intentie arrogant of pochend over te komen, maar ik moet dit toch even rechtzetten, blijkbaar is het nog steeds niet tot sommigen doorgedrongen wat ik hiermee probeer te bereiken.

Allereerst, mijn ondertitel. Conubium et Convivium is een Weberiaans principe dat al maanden in mijn naam staat en het illustreert exact dat ik weet hoe bekrompen of kortzichtig ik ben. Het bepaalt tot welke stand men hoort en hoe open of gesloten een samenleving is. Letterlijk is het ''met wie men eet'' en ''met wie men trouwt''. Als jij niet gelooft in bepaalde sociale ongelijkheid of stratificatie aan de hand van stand of afkomst, dan is dat heel erg vervelend, maar hoe heterogeen jij je directe omgeving ook voor doet komen, ik durf met 99 % zekerheid te stellen dat het qua klasse en stand jou omgeeft. Vrijwel geen enkele Nederlander heeft vrienden van adel tot bedelaar en vrijwel niemand heeft relaties met alle rassen en culturen.

In mijn persoonlijke geval ben ik me er volkomen van bewust dat ik mij omgeef met gelijkgestemden en mensen die sociaal, intellectueel, financieel en raciaal op hetzelfde niveau als ikzelf zitten. Van mijn familie is iedereen minimaal HBO+, is niemand beneden modaal en ken ik in directe zin geen enkele neger, aziaat of latino. Is dit erg? Nee, ik mis niets, ik ben eerlijk over mijn bevoorrechte positie (nee, niet dat iemand niet bevoorrecht is als hij/zij een neger kent) maar ik gedraag me niet hypocriet als ''man van de wereld''.

Jij, op jouw beurt, pretendeert elke persoon, zonder vooroordelen tegemoet te treden. Maar toch kom jij in topics met uitspraken binnen als:
quote:
[over Sterretje]
'Die jongen is gewoon gay, dat straalt er van af, welke hetero jongen laat er in godsnaam 2 sterren op zichzelf tatoeëren.'

[over iemand in SEX]
'Eerste keer dat ik dit van een man hoor! Ik heb wel eens verhalen gelezen van vrouwen die dat zijn, maar nog nooit van een man. Je hebt wel alle symptonen, aangezien je ook niet van zoenen houdt. Ik heb gelezen dat a-sexuele mensen ook wat 'kinderlijker' zijn.. heb je dat ook? Wat staat je precies tegen? Behalve dat je er geen zin in hebt, vind je het ook vies?'
Dit zijn allebei geen uitspraken die overeenkomen met iemand die elke persoon volledig de ruimte geeft om zichzelf te presenteren en dan pas, na grondige kennismaking een waardeoordeel velt. Accepteer gewoon het feit dat jij ook geen slurpende aziaat die zonder je aan te kijken wat dingen over theoretische natuurkunde murmelt tijdens een date hoeft. Of dat je een oordeel klaar hebt over jongens die twee sterren op hun schouderbladen tatoeeren. Het zou je sieren als je toe zou geven dat ook jij bevuilt/beinvloed wordt door je eigen vooroordelen en dat je geen stinkende, ongeklede, pauperige en krenterige jongens date.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:06:10 #239
286493 raebyddet
pi_87437230
Ik vraag me trouwens af waarom sommige mensen zich hier persoonlijk aangevallen voelen en andere mensen zo veroordelen wanneer het op hun criteria wat betreft partnerkeuze aankomt. Dit is toch geen normale discussie meer.
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:11:00 #240
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87437549
Och, ik vermaak me wel hoor :D

Interessant dat je als vrouw wel mag zeggen dat je nooit met jongens zou uitgaan die sportsokken dragen,
maar wanneer je als man zegt geen negers te daten, ben je een bekrompen en kortzichtige racist.
pi_87437837
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:11 schreef GSbrder het volgende:

Interessant dat je als vrouw wel mag zeggen dat je nooit met jongens zou uitgaan die sportsokken dragen,
maar wanneer je als man zegt geen negers te daten, ben je een bekrompen en kortzichtige racist.
Amen
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:17:33 #242
286493 raebyddet
pi_87437944
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 22:11 schreef GSbrder het volgende:

Je hebt je uitleg gegeven. Het is begrijpelijk. Wie kan beter bepalen hoe jij je weg naar geluk wilt bewandelen dan jijzelf? Je hebt gewoon een voorkeur voor je eigen "soort" en dat is niet meer dan begrijpelijk. Dat het hier dan zo breed uitgemeten wordt alsof je hele bevolkingsgroepen aan het beledigen bent, dat snap ik dan weer niet.
pi_87440712
Ik zal ook nog even een duit in het zakje doen en ontopic reageren.

Ik heb geen principiele problemen met een meid van een ander ras.

Maar om uiteenlopende redenen denk ik dat het toch niet zo snel zal gebeuren. Kan zijn het uiterlijk, is in eerste instantie toch belangrijk. Zo vind ik Aziaten over het algemeen niet aantrekkelijk (voornamelijk Chinezen en Japanners, zuidelijker komt er wat meer kleur op dan wordt het al beter voor mij). Voor negerinnen geldt hetzelfde. Zuid-Amerikaanse/Zuid-Europese dames zijn dan wel weer heel knap, maar hebben zogenaamd temperament en dat stoot mij vaak af. Maar mocht ik er een tegenkomen die een uitzondering is, ga ik het er niet voor laten. Zelfde geldt als ik toch een keer verliefd wordt op bijvoorbeeld iemand met spleetogen.

Overigens heb ik altijd het idee gehad dat ik nooit met een "buitenlandse nederlander" zal krijgen. Dan toch veel eerder een "echte buitenlander". Vraag me niet waarom.
pi_87440756
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 21:59 schreef GSbrder het volgende:
Dit zijn allebei geen uitspraken die overeenkomen met iemand die elke persoon volledig de ruimte geeft om zichzelf te presenteren en dan pas, na grondige kennismaking een waardeoordeel velt. Accepteer gewoon het feit dat jij ook geen slurpende aziaat die zonder je aan te kijken wat dingen over theoretische natuurkunde murmelt tijdens een date hoeft. Of dat je een oordeel klaar hebt over jongens die twee sterren op hun schouderbladen tatoeeren. Het zou je sieren als je toe zou geven dat ook jij bevuilt/beinvloed wordt door je eigen vooroordelen en dat je geen stinkende, ongeklede, pauperige en krenterige jongens date.
Je komt nu met 2 voorbeelden die totaal onrelevant zijn en niks met dit onderwerp te maken hebben. In het eerste voorbeeld gaat het over oh oh cherso.. kom op :N. Mijn eerste indruk van 'sterretje' was dat hij gay is. Net zoals ieder mens kan ook ik alleen af gaan op eerste indrukken. Het verschil hierbij is dat ik hier verder geen waarde oordeel over heb, het gesprek ging over de vraag of hij wel of niet gay is, ik gokte van wel. Dit betekent echter niet dat ik iets tegen hem zou hebben of hem niet in 'mijn omgeving' zou willen hebben. Maar je mag er meer van maken als je wil hoor ;) (waarom hebben we het hier over, zeer zwak voorbeeld)

Je 2e voorbeeld slaat helemaal nergens op. Dit ging over een jongen die schreef dat hij a-sexueel is. Ik had daar wat over gelezen en vroeg daar uit interesse het een en ander over. Onder andere of hij bepaalde symptonen had die kenmerkend zijn voor a-sexualiteit. Wat wil je met dit voorbeeld duidelijk maken?

Tuurlijk heb ik ook mijn ideeën over iemand op basis van een 1e indruk, heb ik ooit gezegd van niet? Wie niet? Maar iedereen krijgt bij mij een kans, daar ligt het verschil. Het komt vaak genoeg voor dat ik er naast zit met mijn 1e indruk.

Ik snap niet waarom je in de verdediging schiet. Ik heb gezegd dat ik het goed van je vind dat je zo eerlijk bent. Neemt niet weg dat jou denkwijze me niet aanstaat (but come on, die moet je eerder gehoord hebben) en dat ik het bekrompen en kortzichtig vind. Dit is een waardeoordeel ja, en deze blijkt nu correct te zijn aangezien je zelf aangeeft idd bekrompen en kortzichtig te zijn. Ik dacht idd dat je daar zelf niet van op de hoogte was, I was wrong, hier heb je helemaal gelijk in!

"Accepteer gewoon het feit dat jij ook geen slurpende aziaat die zonder je aan te kijken wat dingen over theoretische natuurkunde murmelt tijdens een date hoeft. Of dat je een oordeel klaar hebt over jongens die twee sterren op hun schouderbladen tatoeeren. Het zou je sieren als je toe zou geven dat ook jij bevuilt/beinvloed wordt door je eigen vooroordelen en dat je geen stinkende, ongeklede, pauperige en krenterige jongens date."

Ook hier heb je helemaal gelijk in! Ik heb nooit gezegd dat ik geen vooroordelen heb, de vraag is, wat doe je ermee en in hoeverre laat je jezelf er door beïnvloeden.
  maandag 11 oktober 2010 @ 23:21:04 #245
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87441315
Mijn verdediging valt wel mee, ik wilde even een punt maken, maar excuses als ik verkeerde voorbeelden aangehaald heb, ik dacht dat jij iemand met twee sterren op z'n schouders per definitie van homoseksualiteit betichtte en dat je uit een OP meende te kunnen diagnosticeren dat iemand a-seksueel was. Als bij jou DJ Tony nog steeds een kans zou maken, dan heb ik niets gezegd.

Verder wilde ik alleen maar aangeven dat iedereen vooroordelen heeft, heel nobel dat iedereen bij jou een kans krijgt, maar een slechte date is een slechte date. Geen aantrekkingskracht met een ras, is geen aantrekkingskracht. Wanneer je niets 'gemeen' hebt, of er geen 'klik' is, kun je zeggen; volgende keer beter, ik date opnieuw hetzelfde type, of je kunt denken dat een bepaald soort niets voor jou is. Allebei prima, maar ik vind je nogal koppig en eentonig in je definiering van racisme / kortzichtigheid, waarbij je met voorgaande posts toch vooral lijkt te moeten aantonen dat jij niet op een eerste indruk afgaat.

Dat doe je dus blijkbaar wel, fijn dat je dat toegeeft en dat je geen nerderige aziaten aanspreekt om eens lekker positief verrast te worden, of dat je niet met een zwerver een kopje koffie gaat drinken om je eerste indruk te laten ontkrachten. Dit is al een andere BCF dan in voorheen, stukken meer genuanceerd.
pi_87441346
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 23:08 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

Maar iedereen krijgt bij mij een kans, daar ligt het verschil. Het komt vaak genoeg voor dat ik er naast zit met mijn 1e indruk.

Ook de groep werkelozen?
Ook de groep zonder opleiding?
Ook de groep die een strafblad heeft?
pi_87441398
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 23:07 schreef Westerling het volgende:

Maar om uiteenlopende redenen denk ik dat het toch niet zo snel zal gebeuren. Kan zijn het uiterlijk, is in eerste instantie toch belangrijk. Zo vind ik Aziaten over het algemeen niet aantrekkelijk (voornamelijk Chinezen en Japanners, zuidelijker komt er wat meer kleur op dan wordt het al beter voor mij). Voor negerinnen geldt hetzelfde. Zuid-Amerikaanse/Zuid-Europese dames zijn dan wel weer heel knap, maar hebben zogenaamd temperament en dat stoot mij vaak af. Maar mocht ik er een tegenkomen die een uitzondering is, ga ik het er niet voor laten. Zelfde geldt als ik toch een keer verliefd wordt op bijvoorbeeld iemand met spleetogen.

Overigens heb ik altijd het idee gehad dat ik nooit met een "buitenlandse nederlander" zal krijgen. Dan toch veel eerder een "echte buitenlander". Vraag me niet waarom.
Dit is heel normaal en niks negatief aan.

Qua uiterlijk hebben de meeste mensen wel een bepaalde voorkeur, niks mis mee, ook bepaalde karaktertrekken kunnen aan of afstoten. Maar dat is al heel wat anders dan: "ik zal nooit een Zuid-Europese vrouw daten want de meesten zijn heel temperamentvol en daarnaast zal ze waarschijnljk ook wel andere dingen hebben die me tegenstaan dus ik neem het risico niet".

We gaan de goede kant op :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 23:26:10 #248
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87441506
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 23:23 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Qua uiterlijk hebben de meeste mensen wel een bepaalde voorkeur, niks mis mee, ook bepaalde karaktertrekken kunnen aan of afstoten. Maar dat is al heel wat anders dan: "ik zal nooit een Zuid-Europese vrouw daten want de meesten zijn heel temperamentvol en daarnaast zal ze waarschijnljk ook wel andere dingen hebben die me tegenstaan dus ik neem het risico niet".

Werkelijk waar, wat maakt het uit?
Of je iemand weigert op basis van z'n ras (ik hou niet van donker) of juist valt op basis van haarkleur (ik val op blond). Is dat werkelijk zoveel 'rechtvaardiger' of 'eerlijker' dan wanneer je zegt dat latina's luie siesta-houdende, stierenvechtende, tango-dansende, temperamentvolle, veeleisende dametjes zijn?
pi_87441696
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 23:23 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Dit is heel normaal en niks negatief aan.

We gaan de goede kant op :)
Ach, ik hoor zulk soort uitsluitingen vaak zat. Overigens vaker bij "buitenlander" dan bij Nederlanders. Maar het maakt mij niet uit als iemand wel zo denkt, moeten ze zelf weten. Enige wat je op die manier doet is jezelf minder keus geven.

Overigens ben ik heel geen kant op gegaan, dit is hoe ik er altijd al over dacht :P .
  maandag 11 oktober 2010 @ 23:31:55 #250
286493 raebyddet
pi_87441738
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 23:07 schreef Westerling het volgende:

We hebben allemaal vooroordelen en wat je ermee doet is het belangrijkst. Ben je redelijk en ben je bereid je mening wat bij te schaven, of laat je je leiden door je vooroordelen op basis van afkomst/cultuur?

Zie, jij kunt je ook niet goed voorstellen dat je met een buitenlandse partner thuiskomt, maar je sluit het niet uit, dat laat zien dat je redelijk bent. Ik ben zelf Iraanse en kan me ook niet zo goed voorstellen dat ik bijvoorbeeld met een Turkse jongen thuiskom, puur om het feit dat Turken een hele sterke en aanwezige cultuur hebben, Iraniërs ook (in mindere mate, dat wel). De kans dat deze twee culturen zullen botsen is heel erg groot, juist omdát we dan zoveel van elkaar verschillen. Dit is trouwens alleen het geval bij Turken of Marokkanen net zoals dat jij je moeilijk kunt voorstellen dat er Spaanse dames zijn die wat minder temperamentvol zijn. Er zijn genoeg mannen/vrouwen die bereid zijn om toe te geven, in dat geval werkt het wel. Als je er bij voorbaat sceptisch over bent werkt het natuurlijk niet. Dus het is vooral de bereidheid om je visie bij te schaven.

Mijn punt is dat we állemaal vooroordelen hebben, in sommige gevallen is het gewoon terecht en in sommige gevallen niet. Om andere mensen dan kortzichtig of racistisch te noemen púúr omdat ze een voorkeur hebben voor hun eigen soort en zeker weten dat ze het beste passen bij hun eigen soort gaat een beetje ver. Die jongen wilt gewoon iemand die ongeveer op hetzelfde niveau als hemzelf zit op welk vlak dan ook. Sociaal,cultureel,financieel etc etc. Dat zijn voorkeur uitgaat naar vrouwen die net zoals hem zijn wil niet zeggen dat hij andere mensen als mindere ziet. We hebben allemaal ons eigen eisenlijstje wanneer het op partnerkeuze aankomt, het is echt persoonlijk. Om dan geen begrip op te kunnen/willen brengen en iemand meteen als racist te bestempelen vind ik dan wel weer kortzichtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')