Inderdaad! Neem een Nederlandse `tokkie` of iemand van afrikaanse afkomst die gestudeerd heeft en welwillend tegenover anderen staat...hoe kan kleur, afkomst en ras nou een issue zijn... Hoe kortzichtig moeten mensen zijn om daar nu nog een label aan te hangen?quote:Op maandag 11 oktober 2010 16:57 schreef Re het volgende:
[..]
ik zeg alleen dat zelfs het blanke nederlandse ras de culturele en levensbeschouwende en sociale aspecten al zo enorm veel schelen dus blijft er eigenlijk maar 1 aspect over en dat moet dan toch niet zo moeilijk zijn om toe te geven dat er blijkbaar een prioroteitsverschil zit qua verschillende aspecten
Baasquote:Op maandag 11 oktober 2010 16:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En ik wil niemand die geadopteerd is.
Daar gaat dit topic niet over. Ik ergerde me gisteren aan de racisten en hun opmerkingen. Nu boeit het me eigenlijk niet meer.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:04 schreef Bonzai. het volgende:
Ja, het bloed moet wel zuiver blijven eh.
Maar serieus, waar jij je druk om maakt, al die lekkere blondines vallen toch voor zo'n dark knight als jij, wat maakt het verder uit dat haar pappie daar niet mee akkoord is. Hoef je ook al geen schoonouders te bezoeken.
Dat jij het je niet kunt voorstellen, betekent niet dat het bestaat. Soms hebben mensen nou eenmaal bepaalde voorkeuren wanneer het op partnerkeuze aankomt. Als je iemand wil die 100% Nederlands is, in alle opzichten, dan mag dat toch best? En ik blijf herhalen, de user waar jij het over hebt vindt bijv. temperament die zo kenmerkend is voor Spaanse of Braziliaanse dames, gewoon niet bij hem passen. Misschien heeft hij daar ervaring mee en denkt 'ie: "Nee, dat is niets voor mij". Weet jij veel? Ik vind dat 'ie geen etiketjes plakt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:08 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Inderdaad! Neem een Nederlandse `tokkie` of iemand van afrikaanse afkomst die gestudeerd heeft en welwillend tegenover anderen staat...hoe kan kleur, afkomst en ras nou een issue zijn... Hoe kortzichtig moeten mensen zijn om daar nu nog een label aan te hangen?
Ik weetquote:
Dus een Nederlandse man is niet temperamentvol, en een van oorsprong Spaanse vrouw wel?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:12 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Dat jij het je niet kunt voorstellen, betekent niet dat het bestaat. Soms hebben mensen nou eenmaal bepaalde voorkeuren wanneer het op partnerkeuze aankomt. Als je iemand wil die 100% Nederlands is, in alle opzichten, dan mag dat toch best? En ik blijf herhalen, de user waar jij het over hebt vindt bijv. temperament die zo kenmerkend is voor Spaanse of Braziliaanse dames, gewoon niet bij hem passen. Misschien heeft hij daar ervaring mee en denkt 'ie: "Nee, dat is niets voor mij". Weet jij veel? Ik vind dat 'ie geen etiketjes plakt.
Dankje, alweer haal je de woorden uit m'n mond.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:12 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Dat jij het je niet kunt voorstellen, betekent niet dat het bestaat. Soms hebben mensen nou eenmaal bepaalde voorkeuren wanneer het op partnerkeuze aankomt. Als je iemand wil die 100% Nederlands is, in alle opzichten, dan mag dat toch best? En ik blijf herhalen, de user waar jij het over hebt vindt bijv. temperament die zo kenmerkend is voor Spaanse of Braziliaanse dames, gewoon niet bij hem passen. Misschien heeft hij daar ervaring mee en denkt 'ie: "Nee, dat is niets voor mij". Weet jij veel? Ik vind dat 'ie geen etiketjes plakt.
..en voor iemand die niet geadopteerd is....zou wel kut zijn als je daar later pas achter komt als je al verliefd bent, want het is niet op iemand haar gezicht af te lezen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dankje, alweer haal je de woorden uit m'n mond.
Daarnaast is er niemand die last heeft van mijn, in de ogen van sommigen, beperkte of bekrompen visie.
Ik denk dat een Braziliaanse wel twee keer nadenkt voordat ze een jongen neemt die problemen heeft met haar achtergrond of cultuur, geadopteerd of niet. Het zou wat anders zijn wanneer ik als personeelsfunctionaris negers of latino's/latina's geen kans geef en doelmatig blanken voortrek, maar volgens mij heb ik het volste recht enkel achter langbenige blonde Zweedse of Nederlandse dames te gaan.
Gemiddeld gezien niet. Ik begrijp wel wat 'ie bedoelt maar of ik het een goede reden vind is een ander verhaal. Verder moet hij natuurlijk zelf weten op welke punten hij z'n partner wil selecteren. Hij eigent bepaalde kenmerken toe aan een bepaalde ras, die kenmerken kunnen dus heel erg typerend zijn en natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar als hij het makkelijker vindt om het gemiddelde te nemen en daarvan uit te gaan, tja, niet aan ons om hem daarop te veroordelen. Op wat voor een soort punten jij je partner selecteert is héél erg persoonlijk en daar doet hij naar mijn mening, niemand kwaad mee.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:17 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dus een Nederlandse man is niet temperamentvol, en een van oorsprong Spaanse vrouw wel?
Ik noem dat hokjesgeest.
Geen etiketten plakken is iemand op zijn of haar persoon beoordelen, iedere keer opnieuw...
Maar zodra ik die kennis heb, mag ik het gebruiken en er mijn eigen waarde-oordeel aan hangen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:24 schreef Lamon. het volgende:
[..]
..en voor iemand die niet geadopteerd is....zou wel kut zijn als je daar later pas achter komt als je al verliefd bent, want het is niet op iemand haar gezicht af te lezen.
Natuurlijk mag je dat, maar het klinkt nogal krom, je zou er verliefd op kunnen worden, maar de achtergrond is vervolgens een reden om dat gevoel weg te werken....quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar zodra ik die kennis heb, mag ik het gebruiken en er mijn eigen waarde-oordeel aan hangen.
Evenals een verleden als drugsverslaafde, een trits met kinderen die bij het ontbijt op de bank blijken te zitten of vroeger misbruikt te zijn door haar vader, dat is informatie die ik mag gebruiken en op elk moment mag besluiten daar niet mee verder te gaan.
Ehh.. Ik heb dat soort mensen liever niet in mijn omgeving, ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht en meestal voordat mijn hoofd op hol is geslagen heb ik een aardig goed beeld van iemand, zodat ik de stabiliteit in opvoeding en karakter wel op waarde weet te schatten. Daarnaast, zou jouw ''verliefdheid'' niet aangetast worden door een verleden als hoer bij een dame? Of een jeugd in de kelder van haar oom? Zoek jij je partners niet net zo goed uit op emotionele stabiliteit, uiterlijke kenmerken, persoonlijke overeenkomsten en gelijkenissen in levensstijl, zoals ambitie en beroep?quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:27 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je dat, maar het klinkt nogal krom, je zou er verliefd op kunnen worden, maar de achtergrond is vervolgens een reden om dat gevoel weg te werken....
Nee.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:30 schreef GSbrder het volgende:
Zoek jij je partners niet net zo goed uit op emotionele stabiliteit, uiterlijke kenmerken, persoonlijke overeenkomsten en gelijkenissen in levensstijl, zoals ambitie en beroep?
Dan ben je gauw tevredenquote:Op maandag 11 oktober 2010 17:33 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Nee.(op uiterlijke kenmerken na, moet ik toegeven...
)
quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ehh.. Ik heb dat soort mensen liever niet in mijn omgeving, ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht en meestal voordat mijn hoofd op hol is geslagen heb ik een aardig goed beeld van iemand, zodat ik de stabiliteit in opvoeding en karakter wel op waarde weet te schatten. Daarnaast, zou jouw ''verliefdheid'' niet aangetast worden door een verleden als hoer bij een dame? Of een jeugd in de kelder van haar oom? Zoek jij je partners niet net zo goed uit op emotionele stabiliteit, uiterlijke kenmerken, persoonlijke overeenkomsten en gelijkenissen in levensstijl, zoals ambitie en beroep?
Het kan toch heel goed dat hij geen zin heeft in onstabiele vrouwen? Een verleden waarin je misbruikt bent laat nou eenmaal z'n voetsporen achter, op wat voor een manier dan ook.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:57 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Alsof die er wat aan kunnen doen.. (en dan praat ik over de misbruikte en geadopteerde vrouwen).
Ik vind jou zo grappig. Je bent zo verschrikkelijk bekrompen en kortzichtig en je hebt het niet eens door..
Maja je bent wel een van de eerlijkste mensen hier en neemt de tijd en moeite om (op een normale manier) uit te leggen waarom je er zo over denkt. Toch jammer dat je blijft generaliseren en niet de moeite neemt alle mensen als individueel te beoordelen (behalve natuurlijk je Zweedse en Hollandse blonde flirts).
Klopt, maar het lijkt wel alsof hij niet vanuit 'gevoel' kan denken. De manier waarop hij een vrouw zoekt (of misschien al heeft) klinkt als een stappenplan uit een leerboek. "Vind de ideale vrouw zonder bagage". Alles moet precies kloppen anders is het niet goed.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:11 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Het kan toch heel goed dat hij geen zin heeft in onstabiele vrouwen? Een verleden waarin je misbruikt bent laat nou eenmaal z'n voetsporen achter, op wat voor een manier dan ook.
Waarom verdedig jij hem zo?quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:11 schreef raebyddet het volgende:
[..]
Het kan toch heel goed dat hij geen zin heeft in onstabiele vrouwen? Een verleden waarin je misbruikt bent laat nou eenmaal z'n voetsporen achter, op wat voor een manier dan ook.
Zodra er ruimte is zal hij niet van gedachten veranderen, wanneer het "werkt" voor hem dan zal die niet van gedachten veranderen. Ik geloof niet dat je ergens aan begint wanneer je iemand niet als optie ziet, en wanneer je iemand niet als optie ziet, sluit je diegene uit.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:27 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
[..]
Klopt, maar het lijkt wel alsof hij niet vanuit 'gevoel' kan denken. De manier waarop hij een vrouw zoekt (of misschien al heeft) klinkt als een stappenplan uit een leerboek. "Vind de ideale vrouw zonder bagage". Alles moet precies kloppen anders is het niet goed.
Alsof je niet van iemand kan houden die (naar zijn maatstaven) niet helemaal perfect is, imperfectie maakt mooi. Ik vraag me af wat hij doet als zijn toekomstige vrouw (langbenig en blond natuurlijk) ooit heel ziek wordt of een ongeluk krijgt en daardoor niet meer precies is waar hij naar op zoek was (bv door emotionele schade).
Ik verdedig hem niet. Ik zeg alleen dat ik zijn standpunt respecteer omdat ik het wel begrijp. Of ik m'n partner ook selecteer op basis van dit soort dingen is een heel ander verhaal. Maar ik vind dat er best wel hard tegen hem opgetreden wordt. Hoeveel mensen zijn er die bewust voor een vrouw kiezen die een grotere kans heeft om emotioneel instabiel te zijn? Dát is mijn punt.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:39 schreef Lort het volgende:
[..]
Waarom verdedig jij hem zo?
Ikzelf zal liever een 'potentiële partner' willen beoordelen op haar persoonlijke eigenschappen. Natuurlijk is de kans groter dat het klinkt met iemand van dezelfde huidskleur en cultuur als mijzelf. Maar ik zal nooit iemand alleen op ras of cultuur bij voorbaat al afwijzen.
Ik vind het helemaal niet erg dat je zo denkt. Je mag inderdaad kiezen voor die Zweedse of Hollandse dame. Ik heb eigenlijk ook het liefst een Surinaamse of Antilliaanse meisje. Maar uiteindelijk zie ik wel wei ik verliefd op word.quote:Op maandag 11 oktober 2010 17:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ehh.. Ik heb dat soort mensen liever niet in mijn omgeving, ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht en meestal voordat mijn hoofd op hol is geslagen heb ik een aardig goed beeld van iemand, zodat ik de stabiliteit in opvoeding en karakter wel op waarde weet te schatten. Daarnaast, zou jouw ''verliefdheid'' niet aangetast worden door een verleden als hoer bij een dame? Of een jeugd in de kelder van haar oom? Zoek jij je partners niet net zo goed uit op emotionele stabiliteit, uiterlijke kenmerken, persoonlijke overeenkomsten en gelijkenissen in levensstijl, zoals ambitie en beroep?
Eigenlijk mag ik Nederlanders heel veel. Serieus, als ik zelf mocht kiezen wie onze voorouders zou mogen veroveren had ik wel de Nederlanders gekozen. Goed volk, goed mens, lekker nuchter en logisch, maar toch kunnen ze gezellig en betrouwbaar zijn.quote:Op maandag 11 oktober 2010 18:10 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:
Keep_Walking ik ben eigenlijk heel benieuwddd...
Jij woont nog niet zo lang in Nederland, in hoeverre merk jij verschil in hoe mensen met je omgaan (verschil tussen toen je op Curaçao woonde en nu je hier woont). En wat waren je verwachtingen hiervan toen je nog op Curaçao woonde?
Is het je meegevallen of tegengevallen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |