abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87404800
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Och kom, wanneer er ergens in SEX een topic over piemels geopent wordt is het toch ook geen schande als een neger loopt te pronken met z'n derde been? Of in UIT met betrekking tot vuurwerk een aziatische Fok!ker zijn familiecollectie komt showen?

De blanke man heeft het altijd al moeten hebben van intellectuele kracht, niet van psychische stabiliteit en geduld zoals onze gele vrienden, of van pure spierkracht en souplesse van de negroide man. Logisch dat een internetforum onderbuikgevoelens en misplaatste superioriteit een mogelijkheid tot uiting geeft.
Tja.. Je moet enigszins een verknipt beeld van de wereld hebben als je denkt dat dat soort patronen uit onze geschiedenis je het recht geeft om eigen frustratie op andersuitzienden af te geven. (en een gebrek aan empathie)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_87404802
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus als een neger alleen maar uit is op seks met zo veel mogelijk vrouwen, omdat hij seks met veel vrouwen nodig heeft om zijn inferieure ras te laten overleven, is dat net zo'n kloppende redenatie als die van jou ten aanzien van racisten? Zoiets heet een cirkel-redenatie, jongedame, dat is geen correcte manier van discussiëren.
Ze bedoelt dat kortzichtigheid per definitie ten grondslag ligt aan het zijn van een racist.
Een racist generaliseert namelijk en dat is kortzichtig.
pi_87404836
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:49 schreef Westerling het volgende:

[..]

Die link heb ik inderdaad gelegd. Maar dan gaat t over de hele groep. Dat is geen vooroordeel te noemen want ik heb simpelweg de statistieken aan mijn zijde. Zodra ik het echter in het dagelijks leven ga toepassen op individuele personen, wordt t toch echt wat anders.
Maar dat is precies waar het om gaat, TS vraagt zich af waarom bepaalde bevolkingsgroepen gediscrimineerd worden. Als de statistieken die jij ook hanteert uitwijzen dat 1 groep eruit springt wat betreft criminaliteit dan is dat niet de hele groep. Maar men scheert ze wel over 1 kam en dat is een logische reactie, je kunt namelijk niet elk individu kennen uit die groep.

Maar jij stemt dus rechts, gebruikt de statistieken, pakt daarmee de hele bevolkingsgroep aan maar in het dagelijks leven kijk je daar anders tegenaan en kijk je naar het individu, is dat wat je zegt?
pi_87404923
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:57 schreef Elchico___ het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik nadenken over hoe het komt dat afrika nooit iets heeft kunnen voorgebracht
door jullie stoere witte blanke mannen die vonden dat zij de baas moesten zijn over afrika en de rest v/d wereld. DAAROM
Wat doet het er überhaupt toe?
Wordt er nu weer naar een excuus gezocht om te zeiken op negers of wat? :?
pi_87404944
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:56 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Maar dat is precies waar het om gaat, TS vraagt zich af waarom bepaalde bevolkingsgroepen gediscrimineerd worden. Als de statistieken die jij ook hanteert uitwijzen dat 1 groep eruit springt wat betreft criminaliteit dan is dat niet de hele groep. Maar men scheert ze wel over 1 kam en dat is een logische reactie, je kunt namelijk niet elk individu kennen uit die groep.
Nee, dat is enkel een logische reactie voor jou.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:01:31 #106
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87404994
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:54 schreef Lort het volgende:

[..]

Dat hoeft dus niet. Ik word echt niet goed van de generalisatie hier. Een racistische uitspraak is niet per definitie fout of kortzichtig. Hetzelfde geld voor de persoon die de uitspraak doet.

Ik snap heel de afkeur tegen racisme. Er zijn in de geschiedenis wat vervelende dingetjes gebeurd aangaande racisme. Maar je moet heel goed begrijpen dat een racistische uitspraak ook doordacht kan zijn.
Dat betwijfel ik, eerlijk gezegd. Maar ik sta open.

Trouwens, ik vind het niet racistisch om over feiten te praten. Er zijn wel verschillen tussen rassen, vind ik. Geen belangrijke verschillen en uiteindelijk hangt het van de persoon af. Maar er zijn fysieke verschillen en psychische verschillen. Dat iemand dat vind maakt hem of haar niet per definitie racist.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_87405001
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, dat is enkel een logische reactie voor jou.
En de andere 50% > van Nederland
pi_87405040
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:01 schreef Monco10 het volgende:

[..]

En de andere 50% > van Nederland
Bron?

Het hebben van vooroordelen is logisch.
Wat je vervolgens met die vooroordelen doet hangt geheel van jou als persoon af.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:03:06 #109
286493 raebyddet
teddybear maar dan omgedraaid
pi_87405054
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:54 schreef Lort het volgende:

[..]

Dat hoeft dus niet. Ik word echt niet goed van de generalisatie hier. Een racistische uitspraak is niet per definitie fout of kortzichtig. Hetzelfde geld voor de persoon die de uitspraak doet.

Ik snap heel de afkeur tegen racisme. Er zijn in de geschiedenis wat vervelende dingetjes gebeurd aangaande racisme. Maar je moet heel goed begrijpen dat een racistische uitspraak ook doordacht kan zijn.
Jawel, dan zit je wel fout. Wanneer jij bereid bent een racistische opmerking te maken laat dat zien dat jij je superieur voelt aan iemand van een andere afkomst, terwijl je, zoals je zelf zegt, iedereen individueel moet beoordelen. Maar goed, als jij zegt dat je dan niet per definitie fout zit wanneer je een racistische opmerking maakt ,wil ik graag een voorbeeld zien waarin dat naar voren komt.
"Nothing astonishes people so much as common-sense and plain dealing."
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:03:16 #110
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87405060
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:54 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Ja maar als je het hebt over uitvindingen en etc. heb je het ook over een stukje geschiedenis..

Ik heb geen zin om de hele geschiedenis er bij te halen.. maar als je je daar even goed in gaat verdiepen begrijp je zelf ook wel dat voor veel dingen die de 'blanke man' heeft bereikt en zich eigen heeft gemaakt daar een bepaald proces aan vooraf geweest is waar je niet trots op hoeft te zijn
Ik zie geen enkele noodzaak tot zelfkastijding vanwege historisch besef of proces.
De Westerse cultuur is leidend geweest, sinds eeuwen. De aziatische culturen zijn op hun beurt belangrijk geweest op diverse vlakken en de Arabische wereld heeft ook grootse tijden gekend. Ik wil niet zeggen dat wij ons dan op elk vlak superieur hoeven te voelen, maar net zo goed als de uitbuiting van de negroide bevolking hebben ook zij een hoop van hun moderne welvaart aan ons ''ras'' te danken.

quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ze bedoelt dat kortzichtigheid per definitie ten grondslag ligt aan het zijn van een racist.
Een racist generaliseert namelijk en dat is kortzichtig.
Generalisaties zijn niet per definitie kortzichtig, anders zou het complete modern empirisch wetenschappelijk onderzoek, gebaseerd op statistische data, nutteloos en kortzichtig zijn. Welke significantie of toetsingsfout moet gehanteerd worden voordat een stelling als waar kan worden aangenomen? Als we populair wetenschappelijk onderzoek nemen, zijn al deze onderzoekers en daarmee de complete wetenschap dan debet aan generaliserend, kortzichtig onderzoek? Ik vind van niet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_87405174
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:03 schreef GSbrder het volgende:

Generalisaties zijn niet per definitie kortzichtig, anders zou het complete modern empirisch wetenschappelijk onderzoek, gebaseerd op statistische data, nutteloos en kortzichtig zijn. Welke significantie of toetsingsfout moet gehanteerd worden voordat een stelling als waar kan worden aangenomen? Als we populair wetenschappelijk onderzoek nemen, zijn al deze onderzoekers en daarmee de complete wetenschap dan debet aan generaliserend, kortzichtig onderzoek? Ik vind van niet.
Ze zullen dan ook nooit zeggen dat IEDEREEN zo is bij gegeneraliseerde onderzoeken. Maar je hebt een punt. Generalisatie in dat opzicht is niet kortzichtig, maar ik vind dat wel van het generaliseren van gehele bevolkingsgroepen als crimineel of lui. Je kan natuurlijk wel zeggen dat die bevolkingsgroep een groter aandeel in de criminaliteit heeft dan andere bevolkingsgroepen, daar hoor je me ook niet over. Dat is gewoon waar.
pi_87405195
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 23:56 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Maar jij stemt dus rechts, gebruikt de statistieken, pakt daarmee de hele bevolkingsgroep aan maar in het dagelijks leven kijk je daar anders tegenaan en kijk je naar het individu, is dat wat je zegt?
Eigenlijk wel ja. Ik heb vooroordelen, dat heb ik al aangegeven. Maar die vooroordelen heb ik alleen als ik geen andere informatie over een persoon heb (zoals een anonieme groep potentiele immigranten), zodra ik ook maar iets anders heb om mn oordeel baseren (al is het maar een groet), dan doet mijn vooroordeel niet meer terzake.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:07:01 #113
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87405202
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:03 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Jawel, dan zit je wel fout. Wanneer jij bereid bent een racistische opmerking te maken laat dat zien dat jij je superieur voelt aan iemand van een andere afkomst, terwijl je, zoals je zelf zegt, iedereen individueel moet beoordelen. Maar goed, als jij zegt dat je dan niet per definitie fout zit wanneer je een racistische opmerking maakt ,wil ik graag een voorbeeld zien waarin dat naar voren komt.
Laten we een ongevaarlijke stelling nemen. Negers houden meer van kip dan blanken.
Is dit racistisch? Ja, ik maak onderscheid in ras en beschouw dit als feit voor de gehele bevolkingsgroep.
Zal er ergens een neger rondlopen met kippeneiwit-allergie? Ja hoor.
pi_87405206
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bron?

Het hebben van vooroordelen is logisch.
Wat je vervolgens met die vooroordelen doet hangt geheel van jou als persoon af.
Het feit dat we nu een rechts kabinet hebben zegt genoeg. Dat is waar jouw landgenoten voor hebben gekozen. Daarmee zeg ik overigens niet dat rechts iets te maken heeft met racisme, dat is een echte minderheid, maar iedereen die rechts heeft gestemd weet maar al te goed wat dat betekent voor het immigratie en asiel beleid.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:09:07 #115
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87405280
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ze zullen dan ook nooit zeggen dat IEDEREEN zo is bij gegeneraliseerde onderzoeken. Maar je hebt een punt. Generalisatie in dat opzicht is niet kortzichtig, maar ik vind dat wel van het generaliseren van gehele bevolkingsgroepen als crimineel of lui. Je kan natuurlijk wel zeggen dat die bevolkingsgroep een groter aandeel in de criminaliteit heeft dan andere bevolkingsgroepen, daar hoor je me ook niet over. Dat is gewoon waar.
En als je nu met onderzoek kunt aantonen dat negers een kleiner deel van de dag arbeidsproductief zijn en een groter deel van de dag rusten, zou je dan, gebaseerd op feiten, kunnen stellen dat de gemiddelde neger lui is? Of gaat het er dan nog steeds om dat je een ras of groep in verband legt met een negatieve karaktereigenschap?
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:09:32 #116
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87405292
quote:
Ik zie geen enkele noodzaak tot zelfkastijding vanwege historisch besef of proces.
De Westerse cultuur is leidend geweest, sinds eeuwen. De aziatische culturen zijn op hun beurt belangrijk geweest op diverse vlakken en de Arabische wereld heeft ook grootse tijden gekend. Ik wil niet zeggen dat wij ons dan op elk vlak superieur hoeven te voelen, maar net zo goed als de uitbuiting van de negroide bevolking hebben ook zij een hoop van hun moderne welvaart aan ons ''ras'' te danken.
Neger beschavingen heeft ook zijn tijdperk gekend. Kijk, omdat neger beschavingen toen der tijd niet veel invloed heeft gehad op Europa, betekent niet dat ze waardeloos waren.

Er zijn diverse goede redenen waarom Afrika en Europa weinig contact hadden voor de slavernij.

En het is ook geen wedstrijd.

En ja, ik zou zeggen dat Afrika op dit moment slechter is vanwege Europeanen dan dat ze goed zijn. Dat kan natuurlijk veranderen in de toekomst.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_87405316
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh? Bedankt voor deze opheldering
"the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams"
pi_87405320
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Laten we een ongevaarlijke stelling nemen. Negers houden meer van kip dan blanken.
Is dit racistisch? Ja, ik maak onderscheid in ras en beschouw dit als feit voor de gehele bevolkingsgroep.
Je zegt niet dat alle negers van kip houden. Dat is het verschil. Als je zegt dat negers luier zijn dan blanken, hoeft dat niet per sé onjuist te zijn. Maar als je zegt dat alle negers lui zijn, tja dan natuurlijk wel. En dat is een uitspraak die ik dus racistisch vind.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:12:11 #119
286493 raebyddet
pi_87405375
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je begrijpt best wat ik bedoel. Ik heb het niet over racisme in pure vorm. Ik heb het over mensen die kortzichtig zijn en oogkleppen op hebben.
Wanneer jij, doordat je racistisch bent, iemand beperkt door niet bereid te zijn je oogkleppen af te doen en diegene een kans te geven ben je negatief en kortzichtig bezig. En dat is niet menselijk, vind ik.
pi_87405385
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:07 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Het feit dat we nu een rechts kabinet hebben zegt genoeg. Dat is waar jouw landgenoten voor hebben gekozen. Daarmee zeg ik overigens niet dat rechts iets te maken heeft met racisme, dat is een echte minderheid, maar iedereen die rechts heeft gestemd weet maar al te goed wat dat betekent voor het immigratie en asiel beleid.
Het rechts kabinet staat niet gelijk aan een bevolking van 50% > dat op eenzelfde manier omgaat met vooroordelen als jij dat doet. Zeker niet de mensen van het CDA...
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:12:45 #121
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_87405390
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:03 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Puur statistieken of ander wetenschappelijk gegronde uitspraken bijvoorbeeld.

Het gaat naar mijn mening pas fout als er waardeoordelen gegeven worden aan een ras.
Zoals: Ras a is beter dan ras b.
How does it feel? To treat me like you do.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:13:01 #122
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87405399
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:10 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Oh? Bedankt voor deze opheldering
Geen dank :s).

quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je zegt niet dat alle negers van kip houden. Dat is het verschil. Als je zegt dat negers luier zijn dan blanken, hoeft dat niet per sé onjuist te zijn. Maar als je zegt dat alle negers lui zijn, tja dan natuurlijk wel. En dat is een uitspraak die ik dus racistisch vind.
Ik zal het woordje alle, voor zover in generalistische stellingen voorkomstig, verwijderen voortaan :)
pi_87405417
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En als je nu met onderzoek kunt aantonen dat negers een kleiner deel van de dag arbeidsproductief zijn en een groter deel van de dag rusten, zou je dan, gebaseerd op feiten, kunnen stellen dat de gemiddelde neger lui is? Of gaat het er dan nog steeds om dat je een ras of groep in verband legt met een negatieve karaktereigenschap?
Gemiddeld wel ja. Daar hoor je mij toch ook niet over?
Het gaat er om dat je niet moet zeggen dat negers lui zijn. Dan impliceer je dat ze het allemaal zijn.
Jouw voorbeeld kan gewoon feitelijk juist zijn. Dat is dan niet racistisch. Beetje een stigmatiserend onderzoek misschien, maar het klopt dan wel.
pi_87405448
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het rechts kabinet staat niet gelijk aan een bevolking van 50% > dat op eenzelfde manier omgaat met vooroordelen als jij dat doet. Zeker niet de mensen van het CDA...
Het gaat erom dat je je moet afvragen waarom we nu een rechts kabinet hebben, rechtser dan ooit tevoren, meer niet.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:15:48 #125
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87405499
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:14 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je je moet afvragen waarom we nu een rechts kabinet hebben, rechtser dan ooit tevoren, meer niet.
Omdat mensen geirriteerd zijn met de zachte aanpak van vroeger mbt criminaliteit en immigratie.

Niks racistisch daaraan.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:15:51 #126
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87405501
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:12 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Je begrijpt best wat ik bedoel. Ik heb het niet over racisme in pure vorm. Ik heb het over mensen die kortzichtig zijn en oogkleppen op hebben.
Wanneer jij, doordat je racistisch bent, iemand beperkt door niet bereid te zijn je oogkleppen af te doen en diegene een kans te geven ben je negatief en kortzichtig bezig. En dat is niet menselijk, vind ik.
Echter, zoals zovaak vanavond, waar ligt de grens?
Mag ik een neger weigeren bij een sollicitatiegesprek omdat ik slechte ervaringen met negers heb? Of ontneem ik mensen dan een kans waar ze ''recht'' op hebben. Mag ik een neger uitsluiten bij de kans op een persoonlijke relatie met mij, of hou ik dan m'n oogkleppen op? Waar stopt het recht tot het hebben van een eigen mening en begint de discriminatie en het racisme?
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:17:16 #127
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87405546
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Echter, zoals zovaak vanavond, waar ligt de grens?
Mag ik een neger weigeren bij een sollicitatiegesprek omdat ik slechte ervaringen met negers heb? Of ontneem ik mensen dan een kans waar ze ''recht'' op hebben. Mag ik een neger uitsluiten bij de kans op een persoonlijke relatie met mij, of hou ik dan m'n oogkleppen op? Waar stopt het recht tot het hebben van een eigen mening en begint de discriminatie en het racisme?
Gewoon een kwestie van redelijkheid en billijkheid. Er bestaan geen vaste criteria. Er is inderdaad een grote grijze gebied.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:17:28 #128
286493 raebyddet
pi_87405551
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:12 schreef Lort het volgende:

[..]

Puur statistieken of ander wetenschappelijk gegronde uitspraken bijvoorbeeld.

Het gaat naar mijn mening pas fout als er waardeoordelen gegeven worden aan een ras.
Zoals: Ras a is beter dan ras b.
Dat is ook wat er hier bedoeld wordt met racisme :P.
Maar we hebben het hier dus niet over racisme in pure vorm. Onderscheid maken tussen rassen mag best.
Dit topic is geopend omdat sommige mensen per definitie niet aan een relatie beginnen met iemand van een ander afkomst omdat er een negatief waardeoordeel gevormd is over diegene zijn of haar ras.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:18:24 #129
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87405578
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Gewoon een kwestie van redelijkheid en billijkheid. Er bestaan geen vaste criteria. Er is inderdaad een grote grijze gebied.
Dan zou het verbod op discriminatie volledig kunnen worden afgeschaft,
aangezien nooit te bepalen is waar meningsuiting ophoudt en waar racisme begint.
Ik ben voor.
pi_87405609
Ik moet hier wel gepost hebben.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:20:30 #131
286493 raebyddet
pi_87405643
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:17 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:24:13 #132
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87405742
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:21 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wie weet? Misschien hadden ze over een paar honderd jaar zelf helemaal ontwikkeld.

Kijk, wat heb je liever?

Buitenaardse wezens die hier komen en alles vernietigen, mensen uitmoorden, ons slaven maken, alles van ons stelen, en andere verschrikkelijke dingen, maar wel ongelooflijk geadvanceerde technologie geven, of dat ze ons met rust laten en dat wij zelf onze eigen gang laat gaan?
Ik weet dat ik liever in onwetendheid verder leef, maar mijn achterkleinkinderen zouden me dankbaar zijn voor het offer en blij zijn later in een geavanceerde samenleving te leven. Is er persoonlijk een afweging te maken, moeten we kijken naar de voordeel van een ras als geheel of een mondiaal standpunt vormen?

Edit: twee zielen, een gedachte.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:24:28 #133
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87405750
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dan zou het verbod op discriminatie volledig kunnen worden afgeschaft,
aangezien nooit te bepalen is waar meningsuiting ophoudt en waar racisme begint.
Ik ben voor.
Er zijn wel duidelijk voorbeelden van discriminatie. Iemand weigeren omdat hij zwart (of blank) is is discriminatie. Mensen proberen te overtuigen dat alle berbers vermoord moeten worden is ook niet goed.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:25:55 #134
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87405791
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Er zijn wel duidelijk voorbeelden van discriminatie. Iemand weigeren omdat hij zwart (of blank) is is discriminatie. Mensen proberen te overtuigen dat alle berbers vermoord moeten worden is ook niet goed.
Dat eerste is afhankelijk van de situatie. Het tweede is aanzetten tot geweld.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:26:02 #135
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_87405795
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik weet dat ik liever in onwetendheid verder leef, maar mijn achterkleinkinderen zouden me dankbaar zijn voor het offer en blij zijn later in een geavanceerde samenleving te leven. Is er persoonlijk een afweging te maken, moeten we kijken naar de voordeel van een ras als geheel of een mondiaal standpunt vormen?
Ja dat zeker. Persoonlijk denk ik dat over een paar generaties niemand meer echt problemen zal hebben met mensen van een andere afkomst. Nu zijn we nog niet zo ver.
pi_87405805
Hoe zit het met zwarte mensen die genetisch gezien meer blank zijn?
pi_87405942
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:23 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?

En STEL dat dit waar zou zijn. Materialisme (streven naar bezit) in de vorm van het willen hebben van zoveel mogeljik geld, het kunnen bouwen van de mooiste huizen en gebouwen etc. is iets dat de 'blanke man' met zich heeft meegebracht naar Afrika. Dus dat die ene wijk daar nu wel staat zegt helemaal niks over de welvaart die er anders wel of niet in Afrika zou zijn geweest.

Wie weet hadden ze dan idd nu nog in hutjes en dergelijke gewoond (waar jij nu van uitgaat), grote kans dat ze dan wel een stuk gelukkiger waren geweest. Uiteraard speculeer ik nu. Maar ik bedoel te zeggen je praat alsof het per se positief is wat de blanke man heeft gebracht. Naar jouw maatstaven uiteraard wel, maar ook naar die van hen?
Ik had t over ontwikkeling als in uitvindingen doen en gebruiken en competitief zijn met de rest van de wereld. En ik ben er wat dat betreft inderdaad vrij zeker van dat Afrika niet verder ontwikkeld zou zijn als de blanken er nooit waren gekomen.

Maar inderdaad is het goed mogelijk dat mensen gelukkiger zouden zijn geweest als ze minder ontwikkeld waren gebleven. Maar dat vind ik altijd een beetje moeilijk. Heeft namelijk rottige implicaties zoals dat er weinig reden is voor ontwikkelingshulp. Want laten we wel zijn, onze ontwikkelingshulp is er om bijvoorbeeld voor schoon drinkwater, voedsel en medische hulp te zorgen. Dit is echter allemaal gebaseerd op "onze ontwikkeling" en "onze maatstaven". Nemen we die weg voor Afrika, dan slaat die hulp ook nergens meer op.

Maargoed, nu ga ik echt slapen. Weltrusten allemaal voor straks.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:35:28 #138
286493 raebyddet
pi_87406000
Hoe zit het nou met interraciale relaties? Wat vinden mensen daar nou echt van? En nu niet weer komen aanzetten met wie wat heeft uitgevonden of waarom een bepaald ras inferieur is aan het andere.
pi_87406015
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:35 schreef raebyddet het volgende:
Hoe zit het nou met interraciale relaties? Wat vinden mensen daar nou echt van? En nu niet weer komen aanzetten met wie wat heeft uitgevonden of waarom een bepaald ras inferieur is aan het andere.
Ik vind het mooi. Maar ik ben dan ook zo'n zwijmelkut.

Waarom zou er iets mis mee zijn?
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:38:52 #140
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87406066
quote:
Ik denk dat het niet werkt. Maar nog meer dan raciaal is dit cultureel bepaalt.
Een neger uit Ghana zal veel meer moeite hebben met een blanke, Nederlandse, vrouw. Een neger die geboren en getogen is in Nederland zal uiteraard wel een klein raciaal component kennen waardoor hij anders over het leven denkt dan deze vrouw, maar al vele malen minder.
pi_87406083
quote:
Ik vind dat je dan maar je eigen topic moet openen.
pi_87406145
Het is wetenschappelijk bewezen dat interraciale relaties goed is voor de evolutie van de mensheid. Door het mixen van genen ontstaan er een sterker en gezonder ras.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:42:41 #143
286493 raebyddet
pi_87406159
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een neger uit Ghana zal veel meer moeite hebben met een blanke, Nederlandse, vrouw. Een neger die geboren en getogen is in Nederland zal uiteraard wel een klein raciaal component kennen waardoor hij anders over het leven denkt dan deze vrouw, maar al vele malen minder.
Hmm.. je hebt een punt. Als er teveel verschillen zijn en ze dus minder gemeen hebben is de kans op mislukking vele malen groter dan wanneer ze in een vergelijkbare omgeving zijn opgegroeid. Het hangt van heel veel dingen af, vind ik.
pi_87406175
quote:
Ik vind het altijd zo raar dat dit uberhaupt een punt voor discussie is.

Je wordt verliefd op iemands persoonlijkheid en uiterlijk telt natuurlijk ook mee. Maar wat je zoekt in iemand verschilt per individu, ik neem aan dat bepaalde overeenkomsten in normen en waarden wel wenselijk zijn. Maar goed of je die nou vindt in iemand met dezelfde culturele achtergrond of in iemand die aan de andere kant van de wereld is geboren maakt toch niks uit?
pi_87406210
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

kwestie van aan elkaar aanpassen? wanneer je dit natuurlijk de moeite waard vindt
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:48:28 #146
286493 raebyddet
pi_87406271
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:43 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo raar dat dit uberhaupt een punt voor discussie is.

Je wordt verliefd op iemands persoonlijkheid en uiterlijk telt natuurlijk ook mee. Maar wat je zoekt in iemand verschilt per individu, ik neem aan dat bepaalde overeenkomsten in normen en waarden wel wenselijk zijn. Maar goed of je die nou vindt in iemand met dezelfde culturele achtergrond of in iemand die aan de andere kant van de wereld is geboren maakt toch niks uit?
Ik vind van niet. Het kan zijn dat je iemand per definitie al hebt afgeschreven omdat diegene een bepaalde afkomst heeft en je hem/haar dus niet als optie ziet, wanneer je hem/haar niet als optie ziet kan je er ook niet op verliefd worden, lijkt me. Als ik in mijn achterhoofd heb zitten:"Turken zijn slecht, daar zou ik nooit een relatie mee willen", dan ga ik er ook geen praatje mee maken. Als jij bij voorbaat al geen contact gaat maken of onderhouden met iemand van een ander afkomst lijkt het mij heel erg moeilijk om verliefd te raken op diegene.

En natuurlijk, het is heel erg afhankelijk van zoveel verschillende zaken, dat heb ik eerder ook gezegd.
  maandag 11 oktober 2010 @ 00:52:02 #147
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_87406344
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:45 schreef BananaCoconutFrappuccino het volgende:

[..]

kwestie van aan elkaar aanpassen? wanneer je dit natuurlijk de moeite waard vindt
Aanpassen is maar tot een bepaalde hoogte goed.
De Grenzeloos Verliefd-stelletjes kunnen zich blijven aanpassen totdat ze een ons wegen,
dat wordt nooit echt optimaal.
pi_87406481
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:48 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Het kan zijn dat je iemand per definitie al hebt afgeschreven omdat diegene een bepaalde afkomst heeft en je diegene dus niet als optie ziet, wanneer je diegene niet als optie ziet kan je er ook niet op verliefd worden, lijkt me. Als ik in mijn achterhoofd heb zitten:"Turken zijn slecht, daar zou ik nooit een relatie mee willen", dan ga ik er ook geen praatje mee maken. Als jij bij voorbaat al geen contact gaat maken of onderhouden met iemand van een ander afkomst lijkt het mij heel erg moeilijk om verliefd te raken op diegene.

En natuurlijk, het is heel erg afhankelijk van zoveel verschillende zaken, dat heb ik eerder ook gezegd.
Klopt, als je al geen praatje maakt met zo iemand omdat je iemand al hebt afgeschreven op basis van zijn/haar afkomst, dan zal je er idd ook nooit verliefd op worden.

Maar dan is er verder toch geen probleem?

Stel je studeert nog en je komt bijvoorbeeld bij een Turk in een werkgroep terecht en je wordt 'perongeluk' verliefd op hem omdat hij toch wel heel erg leuk en lief blijkt te zijn. Aangezien je dan al verliefd ben ga je anders denken en wordt het allemaal minder zwart/wit. Ga je misschien zelfs een aantal positieve kanten zien aan dat gene wat je eerst 'slecht' vond. En dan kom je dus bij het punt 'aanpassen' terecht. Hij aan jou en jij aan hem.
  maandag 11 oktober 2010 @ 01:02:07 #149
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_87406491
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 00:48 schreef raebyddet het volgende:

[..]

Ik vind van niet. Het kan zijn dat je iemand per definitie al hebt afgeschreven omdat diegene een bepaalde afkomst heeft en je diegene dus niet als optie ziet, wanneer je diegene niet als optie ziet kan je er ook niet op verliefd worden, lijkt me. Als ik in mijn achterhoofd heb zitten:"Turken zijn slecht, daar zou ik nooit een relatie mee willen", dan ga ik er ook geen praatje mee maken. Als jij bij voorbaat al geen contact gaat maken of onderhouden met iemand van een ander afkomst lijkt het mij heel erg moeilijk om verliefd te raken op diegene.

Klopt. Alleen is naar mijn mening iedereen vrij om dat in zijn of haar achterhoofd te hebben. Ik ga het niemand op dwingen om toch is een relatie met een Turk te proberen.

Partnerkeuze is wat mij betreft een zaak dat de desbetreffende persoon helemaal zelf moet uitmaken. Als racistische denkbeelden deze keuze beïnvloeden betreur ik dat. Maar het is niet anders.
How does it feel? To treat me like you do.
  maandag 11 oktober 2010 @ 01:06:55 #150
286493 raebyddet
pi_87406562
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 01:02 schreef Lort het volgende:

[..]

Klopt. Alleen is naar mijn mening iedereen vrij om dat in zijn of haar achterhoofd te hebben. Ik ga het niemand op dwingen om toch is een relatie met een Turk te proberen.

Partnerkeuze is wat mij betreft een zaak dat de desbetreffende persoon helemaal zelf moet uitmaken. Als racistische denkbeelden deze keuze beïnvloeden betreur ik dat. Maar het is niet anders.
Oh ja, daar heb je helemaal gelijk in. Dit is natuurlijk heel erg persoonlijk maar ik was gewoon benieuwd naar andere visies en beweegredenen van sommige mensen :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')