Dat is echter in het begin niet duidelijk. En daarmee krijgt kan het topic een vervelende start krijgen. Zelfde als je begint met "Lambiekje topicquote:Op donderdag 11 november 2010 11:59 schreef Pool het volgende:
[..]
De Telegraaf zit er ook te vaak naast. Als je al wat langer in NWS komt, dan weet je dat er vaak eerst een hysterische Telegraaf-bron wordt gepost, waarna de serieuzere media wat feiten gaan checken en het geheel toch wat genuanceerder in elkaar blijkt te steken.
Het neerschieten van de boodschapper is onterecht als de boodschap inhoudelijk niet bevalt, maar terecht als het keer op keer een onjuiste boodschap is.
Mwah, dat onderschrift gaat over een ander punt, namelijk over het bellen van mijn zwaargewonde stadsgenootje dat in een Libisch ziekenhuis lag, terwijl hij nog niet eens wist dat zijn ouders en broertje waren omgekomen.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:00 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ik je als longtime NWS-Telegraaftroller met dat onderschrift niet al te serieus kan nemen he.
Afschieten om een onjuiste inhoudelijke boodschap oke, maar vaak genoeg gebeurt het alleen maar ómdat Telegraaf, ongeacht de boodschap zelf.
Maar vervolgens heb je een tijd lang in elk bericht van de Telegraaf een reactie gepost waar het hier om gaat.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:07 schreef Pool het volgende:
[..]
Mwah, dat onderschrift gaat over een ander punt, namelijk over het bellen van mijn zwaargewonde stadsgenootje dat in een Libisch ziekenhuis lag, terwijl hij nog niet eens wist dat zijn ouders en broertje waren omgekomen.Daar wilden ze het nieuws té goed uitzoeken en gingen ze daarvoor over lijken.
In deze discussie is het punt dat de Telegraaf vaak eerst "nieuws" uitschreeuwt, en vervolgens eens een keer feiten gaat checken of wederhoor toepast.
Mwah, ik vind topics net zo'n vervelende start hebben als niemand kritisch is op de bron, maar meteen conclusies verbindt aan het bericht. Telegraaf meldt dat Marokkanen hondje van oma hebben opgehangen, vervolgens drie pagina's "discussie" op dit forum waarin bepaalde users hun best doen om wie het hardst kan kotsen over Marokkanen in het algemeen, waarna pas op pagina 4 blijkt dat het bericht nep was en oma alles had verzonnen.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat is echter in het begin niet duidelijk. En daarmee krijgt kan het topic een vervelende start krijgen. Zelfde als je begint met "Lambiekje topic" Voegt ook niets toe. Post dan niets.
De telegraaf is ook vaak degene die als eerste met nieuws komt.. dus dan is het niet gek dat ze vaker worden gepost. Nu kan je weer gaan betwisten wat nieuws is en wat niet en wat achteraf idd waar is of niet waar is.
Ook daar heb je een punt... maar in hoeveel gevallen komt het voor dat een bericht niet klopt? Vaak hoor je er niets meer over... en ebt het 'dood'. (of zit er al een slotje opquote:Op donderdag 11 november 2010 12:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Mwah, ik vind topics net zo'n vervelende start hebben als niemand kritisch is op de bron, maar meteen conclusies verbindt aan het bericht. Telegraaf meldt dat Marokkanen hondje van oma hebben opgehangen, vervolgens drie pagina's "discussie" op dit forum waarin bepaalde users hun best doen om wie het hardst kan kotsen over Marokkanen in het algemeen, waarna pas op pagina 4 blijkt dat het bericht nep was en oma alles had verzonnen.
Dan is het topic toch echt evenwichtiger als op p. 1 al twijfels worden gemeld bij de bron.
Kritisch brongebruik leert iedereen toch op de middelbare school al?
Ja, dat is inderdaad wel grappig.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:59 schreef Pool het volgende:
[..]
De Telegraaf zit er ook te vaak naast. Als je al wat langer in NWS komt, dan weet je dat er vaak eerst een hysterische Telegraaf-bron wordt gepost, waarna de serieuzere media wat feiten gaan checken en het geheel toch wat genuanceerder in elkaar blijkt te steken.
Het neerschieten van de boodschapper is onterecht als de boodschap inhoudelijk niet bevalt, maar terecht als het keer op keer een onjuiste boodschap is.
Heb het ook wel eens andersom gehad. De schreeuwerds "televaag!" HOAX! Belde zelf maar naar de VVD en bleek gewoon een letterlijk interview te zijn die ze samen met mij nakeken. Dus was wel waar. En ik zie ook wel eens zogenaamde onwaarheden in de AD of NU.nl staan (zal met elke krant wel zo zijn). Eén ervan wist ik zelfs doordat ik contact had met de broer van het slachtoffer. Dus achter feiten aangaan en ze vervolgens heel anders over laten komen maakt elke krant zich schuldig aan omdat de meeste schrijvers blijkbaar niet meer neutraal kunnen berichten. DVHN was er ook zo een.quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad wel grappig.
Er staat een heftig bericht, dat inderdaad uitnodigt tot krachtige acties.
Maar na pakweg een post of 20 volgen er nadere berichten, waarna de zaak toch iets genuanceerder blijkt te liggen. En niet zelden precies ongekeerd.
Maar ik heb nog nooit gezien dat de schreeuwers van het eerste uur hun fouten erkenden.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:43 schreef kitao het volgende:
[..]
Die bakken met geld zijn toch al leeggestort over dat land ?
Waar zijn de resultaten dan ?
En hoe komt het dat deze epidemie niet bedwongen kan worden terwijl er bij sociale onrust ineens de halve wereld binnenvliegt met helikopters, tanks en soldaten met de VS voorop ?
En dat 'het' dan wel bedwongen wordt.
en ik houd niet van je "jij bent zoiets als" -taaltje; halve gare klapjostie
Dat hoort ook niet, is inmiddels weg.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:53 schreef NFI het volgende:
ik vraag iets netjes en dan krijg ik een dergelijk antwoord:
Haïti: voorbereiden op het ergste: Cholera bereikt hoofdstad
[..]
Vet van mij.quote:Op vrijdag 12 november 2010 02:25 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb het ook wel eens andersom gehad. De schreeuwerds "televaag!" HOAX! Belde zelf maar naar de VVD en bleek gewoon een letterlijk interview te zijn die ze samen met mij nakeken. Dus was wel waar. En ik zie ook wel eens zogenaamde onwaarheden in de AD of NU.nl staan (zal met elke krant wel zo zijn). Eén ervan wist ik zelfs doordat ik contact had met de broer van het slachtoffer. Dus achter feiten aangaan en ze vervolgens heel anders over laten komen maakt elke krant zich schuldig aan omdat de meeste schrijvers blijkbaar niet meer neutraal kunnen berichten. DVHN was er ook zo een.
Ik ga er nu niet meer achteraan bellen omdat me die dullige uitroepen over iets heel anders als bijvoorbeeld de levensloop van een krant i.p.v het onderwerp niet meer boeien. Zoek meerdere bronnen op als tegenargument ofzo. Ik zie dus bijvoorbeeld geen verschil tussen de Telegraaf of een Nu,nl sinds ik weet dat Nu.nl dezelfde streken levert bij hun zogenaamde bronnen. Het lijkt alleen wat neutraler maar prik daar dwars doorheen.
Of dit nu bij de telegraaf, Nu.nl of welke andere krant is. Kom gewoon met meer bronnen en laat de mensen hun eigen waarheid zien. Een krant heeft niet meteen gelijk omdat die berichtgeving je beter aanspreekt dus.
Kan zo maar zijn dat ik bijvoorbeeld het gevoel heeft dat een branbants dagblad het voor mijn gevoel wel bij het rechte eind heeft terwijl voor jou het brabants dagblad het niet bij het rechte eind heeft. Dan maar hopen dat een getuige zich in FOK! gaat melden
heb jij eigenlijk een onderzoek gedaan naar de verschillende media en hun foutmarge? of is alleen de telegraaf altijd fout? of zit je weer uit je dikke fascistische duim te zuigen?quote:Op zaterdag 13 november 2010 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Ik snap je bericht maar amper. Om te beginnen vind ik het AD niet veel betrouwbaarder dan de Telegrof en volgens je eigen zeggen in nu.nl niet veel betrouwbaarder.
Een krant heeft niet gelijk omdat de berichtgeving me beter aanspreekt, maar omdat het waarheidsgehalte hoger is.
En verder kan de waardering van feiten verschillen, maar de feiten horen wel te kloppen.
quote:
Idd! Medemod heeft hem al geslotenquote:
Ik gok op het laatste.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb jij eigenlijk een onderzoek gedaan naar de verschillende media en hun foutmarge? of is alleen de telegraaf altijd fout? of zit je weer uit je dikke fascistische duim te zuigen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |