zoiets hadden we in de jaren 40 ook, en een tijd ook in Amerika maar dan met blanken en zwarten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:37 schreef fokthesystem het volgende:
Moslims deze weg, de rest, afslaan ~
Hier mag zoiets niet, maar daar uiteraard is het de gewoonste zaak van hun anwb-wereld...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Christian_Bypass.jpg![]()
Raar hoor, dat zoveel mensen problemen met dit soort denken en doen heeft...
Met deze grammatica loop je natuurlijk ook ver achter op de rest.quote:Zo zie je maar weer dat die achterlijke cultuur nog flink achterloopt op de rest.
In die landen daaro staat 't in het paspoort en als Europeaan kan je een briefje bij de Imam halenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Hoe controleren ze eigenlijk of je moslim bent?
Op basis van wat ze denken. Ze kunnen ernaast zitten, en dat moet je dan maar beknopen met een flinke sanctie.quote:Hoe controleren ze eigenlijk of je moslim bent?
Als je bereid bent om je leven te geven voor Allah mag je doorrijden. Dit testen ze met een bomgordel die je om moet doen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
En toch wil ik graag nog een keertje naar mekka.
Ben in het vaticaan geweest, heb aan de klaagmuur gestaan en heb de beweerde geboorteplek van jezus bezocht. Ik wil mekka nog een keertje zien maar ben niet bereid tot bekeren.
Vermoedelijk checkt men dat uberhaupt niet. Valt er echter iets op waardoor ze je wel checken, dan loop je kans op ontvoering of erger. Vredelievendheid is namelijk een rekbaar begrip voor sommigen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat wil je nou zeggen? Omdat zij het doen moeten wij het ook maar gaan doen ofzo?
In de VS hadden ze toch ook nog trucjes met net te lage viaducten icm net iets te hoge bussen...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:44 schreef wise het volgende:
[..]
zoiets hadden we in de jaren 40 ook, en een tijd ook in Amerika maar dan met blanken en zwarten.
Zo zie je maar weer dat die achterlijke cultuur nog flink achterloopt op de rest.
Vermoedelijk hoef je je wens alleen maar uit te spreken en men beziet je als prospect, mogelijk mede lid.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:56 schreef thesystem het volgende:
maar dan nog, hoe kan men bewijzen om je moslim bent of niet.....wat nu als je daar toch heen wilt?
Maar wat nu als iemand zegt : Nl voor de NLers? alleen toegang voor hetero's ? dan kan het ineens niet? kunnen we dat hypocriet noemen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:56 schreef Sloggi het volgende:
Mensen die er nu pas achter komen dat Mekka alleen voor moslims toegankelijk is.
Precies. Hoewel de gemiddelde FOK!'er met minachting neerkijkt op de Arabische wereld, wordt wel continu im- en expliciet door diezelfde gemiddelde FOK!'er aangeraden om hun levenswijze over te nemen. Segregatie op basis van geloof of het verbieden van andere geloven, lijfstraffen, etc.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat wil je nou zeggen? Omdat zij het doen moeten wij het ook maar gaan doen ofzo?
Op Schiphol heb je anders ook van dit soort bordjes voor eersterangs EU-burgers en tweederangs niet-EU burgers.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:37 schreef fokthesystem het volgende:
Moslims deze weg, de rest, afslaan ~
Hier mag zoiets niet, maar daar uiteraard is het de gewoonste zaak van hun anwb-wereld...
Yep sinds nine eleven, schengen, e.d. Zie je ook het verschil tussen OP en jouw reactie(-voorbeeld dat jij geeft)?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:06 schreef petertje2 het volgende:
Op Schiphol heb je anders ook van dit soort bordjes voor eersterangs EU-burgers en tweederangs niet-EU burgers.
De foto zegt alles al. Althans, het 'zegt' dat wat de kijker wil zien, een soort spiegel dus waaruit reacties voortkomen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:11 schreef Hexagon het volgende:
Maar wat wil je nu zeggen met dit topic?
mAkkaH, Friesland, potatoe, peteeto...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:17 schreef Pool het volgende:
TS die Mekka als voorbeeld neemt voor hoe hij Nederland wil inrichten.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar je vergelijking gaat compleet mank. Mekka is namelijk een religieus centrum, waar dit verbod al honderden jaren bestaat. Het staat dus ten eerste in een langere traditie en ten tweede binnen een religieuze context.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:04 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Maar wat nu als iemand zegt : Nl voor de NLers? alleen toegang voor hetero's ? dan kan het ineens niet? kunnen we dat hypocriet noemen?
Je denkt heel goed over je redeneren, maar bent er nog niet want je voorbeeld is een 'sub hoofdstuk' van groepen splitsen. (Je had net zo goed een trouwtafel foto met daarop te zien de naamboordjes bij de stoelen kunnen plaatsen..) Of : gasten rechts en , leveranciers hier links of zo..quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:20 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed we hebben het hier ook
[ afbeelding ]
Waren we hier maar net zo streng tegen dames die het herentoilet bezoeken omdat er bij de dames een rij staat, als dat moslims zijn tegen niet-moslims die Mekka bezoeken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:27 schreef damian5700 het volgende:
Dat hebben wij hier ook:
[ afbeelding ]
Even los van de extrapolatie vind ik het onderscheid op basis van moslim en niet-moslim volstrekt belachelijk.
Of het een woord is weet ik niet, maar wat deze en gene hier proberen met hen voorbeelden is juist 'her-of re- trapolatie' Men trekt niet door naar gelijk- of erger, maar tracht te dempen met juist naar mindere voorbeelden die ook niet kloppen eigenlijk, kleiner en logischer zijn te wijzen. Een bus met 'blacks in the back' zal men niet plaatsen gok ik.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:27 schreef damian5700 het volgende:
Dat hebben wij hier ook:
[ afbeelding ]
Even los van de extrapolatie vind ik het onderscheid op basis van moslim en niet-moslim volstrekt belachelijk.
Dit is wat ik min of meer bedoel. Mogelijk is het niet politiek-correct, maar op zichzelf is het geen uiting van islamofobie of discriminatie als men zulke praktijken volstrekt belachelijk vindt. Ook zonder Nederland in deze beschouwing te betrekken kan men tot deze opvatting komen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Waren we hier maar net zo streng tegen dames die het herentoilet bezoeken omdat er bij de dames een rij staat, als dat moslims zijn tegen niet-moslims die Mekka bezoeken.
In hoeverre kun jij aantonen dat iedere moslims verantwoordelijk is en het eens is met het beleid van de stad Mekka?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:32 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Of het een woord is weet ik niet, maar wat deze en gene hier proberen met hen voorbeelden is juist 'her-of re- trapolatie' Men trekt niet door naar gelijk- of erger, maar tracht te dempen met juist naar mindere voorbeelden die ook niet kloppen eigenlijk, kleiner en logischer zijn te wijzen. Een bus met 'blacks in the back' zal men niet plaatsen gok ik.
Daarbij snap ik de logica wel: makkah, g-dsdienst, dus 'voor leden van de besloten club'.
Echter snappen zij bepaalde denkwijzen en wensen zoals in NL n.a.v. dat gedrag en die regels ook?
En dan nog. Om deze reden zouden we hier ook de doodstraf weer in moeten voeren, maar dan enkel voor mensen die uit landen komen waar de doodstraf geldt. Immers als een Nederlander in bijv. China een moord pleegt kan hij de doodstraf krijgen. Alleen de gedachte al is dom en kortzichtig.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In hoeverre kun jij aantonen dat iedere moslims verantwoordelijk is en het eens is met het beleid van de stad Mekka?
Strike 3, sturende vragen, vooringenomenheid, regelrecht 'domme' aannames en uitgangspunten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In hoeverre kun jij aantonen dat iedere moslims verantwoordelijk is en het eens is met het beleid van de stad Mekka?
Daar ben ik het mee oneens (ik ben tegen de doodstraf maar dat in je voorbeeld n.v.t.)quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:43 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
En dan nog. Om deze reden zouden we hier ook de doodstraf weer in moeten voeren, maar dan enkel voor mensen die uit landen komen waar de doodstraf geldt. Immers als een Nederlander in bijv. China een moord pleegt kan hij de doodstraf krijgen. Alleen de gedachte al is dom en kortzichtig.
Uh, wat is dit voor pseudo-intellectuele leuterpraat waar geen touw aan vast te knopen is?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:32 schreef fokthesystem het volgende:
Of het een woord is weet ik niet, maar wat deze en gene hier proberen met hen voorbeelden is juist 'her-of re- trapolatie' Men trekt niet door naar gelijk- of erger, maar tracht te dempen met juist naar mindere voorbeelden die ook niet kloppen eigenlijk, kleiner en logischer zijn te wijzen. Een bus met 'blacks in the back' zal men niet plaatsen gok ik.
Daarbij snap ik de logica wel: makkah, g-dsdienst, dus 'voor leden van de besloten club'.
Echter snappen zij bepaalde denkwijzen en wensen zoals in NL n.a.v. dat gedrag en die regels ook?
Ook niet als lourdes een land zou zijn dat wil dat heel de wereld hun manier van doen en laten moet volgen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:46 schreef Vandaag... het volgende:
De enige goede vergelijking is als je hier Lourdes alleen toegankelijk voor katholieken maakt. Nou big deal... denk niet dat daar iemand wakker van ligt.
Oh dat, dat is voor iq 110+.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:48 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Uh, wat is dit voor pseudo-intellectuele praat waar geen touw aan vast te knopen is?
En dat gaat dus ook op voor Mekka. Ik ben het er absoluut niet mee eens, maar wij gaan er niet over. Dat betekent dat je het nog steeds wel moet afkeuren, maar er geen conclusies aan moet verbinden voor moslims die hier zijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:47 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee oneens (ik ben tegen de doodstraf maar dat in je voorbeeld n.v.t.)
Er is maritiem recht, en zo is er soeverein recht. Indien jij in land X 5000 euro boete krijgt omdat je door rood licht rijdt, heb je gewoon pech, net als al die land Xenaren die door rood licht rijden en diezelfde boete kijrgen. When in rome, act like the romans... (of hoe dat spreekwoord ook weer gaat)
Sinds wanneer is Mekka een land?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:48 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ook niet als lourdes een land zou zijn dat wil dat heel de wereld hun manier van doen en laten moet volgen?
Jij zegt dus dat Saoudi Arabie een land is dat wil dat de hele wereld hun doen en laten volgt?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:48 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ook niet als lourdes een land zou zijn dat wil dat heel de wereld hun manier van doen en laten moet volgen?
Dat TS iemand is die de Nederlandse taal amper machtig is en nauwelijks grammaticaal correcte zinnen kan formuleren. Verder toont hij aan een hekel aan de Islam te hebben wat me eerder een vorm van jaloezie lijkt op de wél doeltreffende en strenge wetgeving die doorgaans in islamitische landen geldt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:44 schreef Hexagon het volgende:
En wat wil je nu aantonen met dit topic?
Ok, hier haak ik af... TS kan dus gewoon niet meedoen aan z'n eigen discussie...quote:
Dat dit kan in Saoudi-Arabie!quote:
Scherpe analysequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:00 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat TS iemand is die de Nederlandse taal amper machtig is en nauwelijks grammaticaal correcte zinnen kan formuleren. Verder toont hij aan een hekel aan de Islam te hebben wat me eerder een vorm van jaloezie lijkt op de wél doeltreffende en strenge wetgeving die doorgaans in islamitische landen geldt.
Sssttt, straks gelooft iedereen je... niet dat je niet de waarheid spreekt, maar toch!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:38 schreef jogy het volgende:
Eventueel dat sommige Moslims in het weelderige westen verblijven omdat er in hun thuisland zo'n verneukt regime is? Zo maar een ideetje.
Is dat even lullig voor je. Ik zie jou als gemiddelde FOK'er.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:04 schreef Verbal het volgende:
De gemiddelde FOK!'er is dan ook een beetje dom.
Is dat nu een land dan!?quote:
Nou daar doen 'we'' het voor! zie de frontpage! :-)quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:52 schreef DroogDok het volgende:
Huilie topic, maar ik heb weer even gelachen.
Oh ja die variant komen we op fora vaker tegen, al ziet niet iedereen dit aldan ook in.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mekka bedoel ik. Jij impliceert dat Mekka een land is.
Boven NL hangt een onzichtbaar roterend (horizontaal alle richtingen, rond draaiend of hoe jij als lezer het ook wilt zien) bord, sommige islam aanhangers spreken echter wel van de print daarop :quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:38 schreef jogy het volgende:
Eventueel dat sommige Moslims in het weelderige westen verblijven omdat er in hun thuisland zo'n verneukt regime is? Zo maar een ideetje.
Nou heb je zo maar onbedoelt een deel van de 'waarheid' te pakken!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:40 schreef TomLievense het volgende:
TS weet hoofd- van bijzaken te onderschijden, gezien zijn postgeschiedenis.
Of nog een mogelijke vraag die ik jouw plaats even stel :quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik snap die redenatie nooit zo. Daar-en-daar in een oppressief dictatoriaal regime hebben ze deze-en-deze vrijheidsbeperkende discriminerende praktijken, dus moeten wij het ook doen.
Indien ik gaandeweg de discussie dommer zou worden zou je nog gelijk gehad hebben ook!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:26 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ok, hier haak ik af... TS kan dus gewoon niet meedoen aan z'n eigen discussie...
Ach dat valt best mee, echter waar men hakt vallen spaanders. ik ga tikfoutjes ook niet oplossen, dit is internet en snelle communicatie die ik tussendoor doe. Niet te veel tijd en energie op focussen dus, gewoon zien als vlot SMSsen maar nog net niet in morse-code of stenoquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:00 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
[quote]Dat TS iemand is die de Nederlandse taal amper machtig is
Ach, een zin leeft, de taal leeft, en e.e.a. ligt ook aan jou, de recipient.quote:en nauwelijks grammaticaal correcte zinnen kan formuleren.
En dat is nummertje tig die denkt dat wat ie denkt ook is wat een ander denktquote:Verder toont hij aan een hekel aan de Islam te hebben
Ah wel nee.quote:wat me eerder een vorm van jaloezie lijkt op de wél doeltreffende en strenge wetgeving die doorgaans in islamitische landen geldt.
Of het niveau van het topic is ondertussen al bergafwaarts gegaan...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:05 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Indien ik gaandeweg de discussie dommer zou worden zou je nog gelijk gehad hebben ook!
je blinkt uit in vaag om de hete brei heen draaien.... wil je wel duidelijk zijn ?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 14:02 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Of nog een mogelijke vraag die ik jouw plaats even stel :
Daar-en-daar in een oppressief dictatoriaal regime hebben ze deze-en-deze vrijheidsbeperkende discriminerende praktijken, dus moeten wij het ook beter maar NIET doen.
weer zo'n vaag iets... maar wel suggestief... en vooral paniekerig.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:59 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Boven NL hangt een onzichtbaar roterend (horizontaal alle richtingen, rond draaiend of hoe jij als lezer het ook wilt zien) bord, sommige islam aanhangers spreken echter wel van de print daarop :
"werk in uitvoering, gEEn de-tour, islam land over 15 a 20 jaar". Vaak afgekort tot: "over 15 jaar zijn wij hier de baas".
die 5% kunnen dat wel even voor elkaar boksen denk je? En die 5% is dan in het heel erg onwaarschijnlijke geval dat 100% van de Moslims in Nederland van mening zijn dat dit land geconverteerd moet worden naar een Halal/Sharia/Vroom Islamitisch land natuurlijk. De gematigde Moslims bestaan natuurlijk niet, het zijn allemaal terroristen in de dop met zelfmoordgordels in hun kast voor als het moment daar is om ons bruut te onderdrukken of strijdend ten onder te gaan in de Naam van Allah. Juistem.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 13:59 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Boven NL hangt een onzichtbaar roterend (horizontaal alle richtingen, rond draaiend of hoe jij als lezer het ook wilt zien) bord, sommige islam aanhangers spreken echter wel van de print daarop :
"werk in uitvoering, gEEn de-tour, islam land over 15 a 20 jaar". Vaak afgekort tot: "over 15 jaar zijn wij hier de baas".
Dat is niet waar. Mekka is verboden terrein voor niet-Moslims en de wegen erheen worden gecontroleerd.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:33 schreef Muridae het volgende:
Overigens, dat bord is alleen van kracht tijdens de Hajj.
Exact. Dat is de gedachtegang van de kleingeestige islamofoob.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Dat is wel waar.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:32 schreef Flurry het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Mekka is verboden terrein voor niet-Moslims en de wegen erheen worden gecontroleerd.
In welke landen daaro?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 10:51 schreef Flurry het volgende:
[..]
In die landen daaro staat 't in het paspoort en als Europeaan kan je een briefje bij de Imam halen
Dan zal je weer begeleid worden naar de juiste weg. Ze controleren het a.d.h.v. het visum en de gegevens die je daarbij hebt moeten geven.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Iemand die weet wat er gebeurd als je als niet moslim dus toch de afslag 'Mekka' neemt? Hoe controleren ze dat? Kun je frauderen?
Hoezo, het is toch een achterlijke cultuur met achterlijke religie. Waarom zou je het als niet-moslim uberhaupt willen bezoeken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind het in ieder geval belachelijk dat je er als niet-moslim nooit en te nimmer mag komen.
Heb ik nooit gezegd hoor.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo, het is toch een achterlijke cultuur met achterlijke religie. Waarom zou je het als niet-moslim uberhaupt willen bezoeken.
Om indrukwekkende, belangrijke, inspirerende historische gebouwen en monumenten als het ware te zien.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo, het is toch een achterlijke cultuur met achterlijke religie. Waarom zou je het als niet-moslim uberhaupt willen bezoeken.
Mij lijkt het echt wel interessant om eens te zien. En ik kan best begrijpen dat ze niet overspoeld willen worden met toeristen, maar geen enkele niet-moslim toelaten....?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Om indrukwekkende, belangrijke, inspirerende historische gebouwen en monumenten als het ware te zien.
Het zijn dan ook hatelijke, bekrompen wetten bedacht door hatelijke, bekrompen mensen in een hatelijk, bekrompen land.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mij lijkt het echt wel interessant om eens te zien. En ik kan best begrijpen dat ze niet overspoeld willen worden met toeristen, maar geen enkele niet-moslim toelaten....?
EN DUS MOET ER GEEN MOSKEE WORDEN GEBOuwd! W ANT WE zijn het LADN VAN De VRIJEHEID en Die VIRJHEID moeten WE VERDEDIGEN!!!11quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het zijn dan ook hatelijke, bekrompen wetten bedacht door hatelijke, bekrompen mensen in een hatelijk, bekrompen land.
Jezelf quotenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
EN DUS MOET ER GEEN MOSKEE WORDEN GEBOuwd! W ANT WE zijn het LADN VAN De VRIJEHEID en Die VIRJHEID moeten WE VERDEDIGEN!!!11
Wat gek dat deze onderbouwde reactie geen spotlights krijgt.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 12:33 schreef Muridae het volgende:
Dat bord heeft een reden.
Mekka kan op momenten namelijk de drukste plek op aarde zijn.
Als moslim zijnde kom je dus ook niet zomaar in Mekka, er worden namelijk jaarlijks maar een klein aantal Visa's uitgegeven voor de diverse landen. Op die manier weten ze zeker dat er alleen pilgrims komen ipv toeristen die kiekjes willen nemen.
Overigens, dat bord is alleen van kracht tijdens de Hajj. Daarnaast kan iedereen zeggen dat hij/zij moslim is en die weg kiezen, er zou dus net zo goed "Pilgrims hier" op het bord kunnen staan.
Het stikt in Mekka overigens vande niet-moslim arbeiders uit India.
Lul er nu is niet zo omheen. Wie maakt nou onderscheid?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alles wat historisch en indrukwekkend is is door de regering daar tegen de vlakte gegooid om verafgoding van alles behalve de Ka'aba tegen te gaan...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Om indrukwekkende, belangrijke, inspirerende historische gebouwen en monumenten als het ware te zien.
Er is geen vastgelegde straf voor. Het ministerie van religieuze zaken kiest zelf een gepaste straf, en waarschijnlijk wordt op de hand van je status (geld, contacten, religie) bepaald of je er met een waarschuwing of een lijfstraf vanaf komt.quote:
quote:If a person is caught who is not Muslim and managed to enter Mecca, he
or she will be arrested and held in detention. On extensive
investigation, the Minister of Interior decides the punishment based
on a recommendation of a Shari'a judge. There is no set punishment for
this offense.Dat laatste lijkt mij eerder een ongefundeerde mening, maar ik weet ook niet wat de sharia hierover voorschrijft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cool story, Hansel.
Saudi-Arabië kan schreeuwen wat ze willen. Noord Korea wil ook dat de "verderfelijke kapitalisten" in het westen van de wereld zich onderwerpen aan het Communisme. En het Vaticaan heeft de afgelopen 100 jaar meer gezegd over Joden, homoseksualiteit, abortus, en andere controversiële onderwerpen dan welke hoge imam dan ook.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:48 schreef fokthesystem het volgende:
Eenschquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Saudi-Arabië kan schreeuwen wat ze willen. Noord Korea wil ook dat de "verderfelijke kapitalisten" in het westen van de wereld zich onderwerpen aan het Communisme. En het Vaticaan heeft de afgelopen 100 jaar meer gezegd over Joden, homoseksualiteit, abortus, en andere controversiële onderwerpen dan welke hoge imam dan ook.
[ afbeelding ]
Tja....
En nee. De Chinezen in Nederland zijn net zo min communistische revolutionairen die Nederland willen omvormen tot een Communistische heilstaat als de moslims in Nederland het land willen omvormen tot een Sharia staat.
En de Jappen in Nederland mogen ook geen clubs opereren waar blanken niet toegestaan zijn, zoals in Japan.
Iedere keer als moslims bekritiseerd worden, dan is het weer van: "Ja maar kijk eens hoe ze in <noem ver land hier> een arme vrouw stenigen, of hoe ze in <noem ander ver land hier> kerken verbieden!"
Kijk naar NEDERLAND, niet naar een achterlijk land als SA of Somalië, of Iran.
Alleen is de praktijk anders.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Er is geen vastgelegde straf voor. Het ministerie van religieuze zaken kiest zelf een gepaste straf, en waarschijnlijk wordt op de hand van je status (geld, contacten, religie) bepaald of je er met een waarschuwing of een lijfstraf vanaf komt.
[..]
Dat laatste lijkt mij eerder een ongefundeerde mening, maar ik weet ook niet wat de sharia hierover voorschrijft.
Oliegeld. Je betaalt geen belasting in SA. En de familie Bin Laden beheerst niets. Ze hebben een constructie-bedrijf dat wereldwijd opereert. En historische gebouwen zijn doorgaans niet tegen de grond gegaan om verafgoding van andere zaken tegen te gaan, maar om de moskee in Mekka uit te breiden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 19:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Alles wat historisch en indrukwekkend is is door de regering daar tegen de vlakte gegooid om verafgoding van alles behalve de Ka'aba tegen te gaan...
In plaats ervan bouwt men titanische gebouwen van belastinggeld. En de familie Bin Laden beheert alles meen ik.
Ligt aan je status denk ik. Als Indiase arbeider zul je misschien wat tikken van de politie krijgen, als westerling wordt je teruggestuurd.quote:
Alle bronnen die ik vind als ik heel neutraal zoek op saudi arabia tourist information zeggen anders het tegendeel:quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:03 schreef Muridae het volgende:
[..]
Dat is wel waar.
Ja, daarom werken er niet-islamitische mensen uit India achter de balie van de BK in Mekka.![]()
bron: http://travel.state.gov/travel/cis_pa_tw/cis/cis_1012.htmlquote:Travel to Makkah (Mecca) and Medina, the cities where the two holiest mosques of Islam are located, is forbidden to non-Muslims.
bron: http://www.lonelyplanet.c(...)t/getting-there-awayquote:Buses also go to Medina (SR50, five hours, every two hours) and Mecca (SR10, one hour, every hour), though you must be Muslim to travel here.
bron: http://www.iexplore.com/dmap/Saudi+Arabia/Where+to+Goquote:Mecca
The spiritual center of the Islamic world, forbidden to non-Muslims.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |