abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87530007
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2010 13:04:56 ]
pi_87594849
quote:
Experts poke holes in Contador's contaminated meat defense

German, Canadian anti-doping experts not convinced

Two anti-doping experts have given Tour de France winner Alberto Contador little hope that his argument that contaminated meat was the cause of his Clenbuterol positive will be accepted. The substance was detected at low levels in a sample taken from the Spaniard during the Tour's second rest day, and he has been suspended by the UCI pending the outcome of an investigation. He stands to lose his third Tour title and be suspended from competition.

Detlef Thieme, director of the Institute of Doping Analysis and biochemistry in Kreischa, Germany said that Contador's case bears little comparison to that of table tennis player Dimitrij Ovcharov, who was cleared of a Clenbuterol doping offense after succesfully arguing the positive resulted from contaminated food.

Thieme told the dpa that the case of Ovcharov, who tested positive after a table tennis tournament in China, was different from Contador's because the German-Ukrainian was able to prove that other people who ate the same food in China also showed traces of Clenbuterol and a hair test looking for historical traces of the drug in the athlete's system proved negative.

None of Contador's teammates, who shared in a special meal during the Tour which included beef brought in from Spain, were tested.

Thieme said that "thousands of tests" have shown no traces of the drug in Spanish beef.

Part of Contador's defense was that the level of the drug in his sample was so low it couldn't be considered performance-enhancing, but Canadian researcher Christiane Ayotte of the WADA-accredited testing lab in Montreal disagreed. She said told ESPN that even miniscule amounts of the drug can be used for doping purposes.

"You'll never find a ton of it, because the doses are really small," Ayotte said, adding that her lab frequently finds similarly low levels of the drug in athletes' samples.

"It's used in sports where they need to cut weight," she said. "Just because it's small doesn't mean it's not doping. ... This is just the dopers adjusting, or misadjusting, to the testing."

Ayotte hopes that regulations will continue to allow adverse analytical findings for any amount of the drug, and that no lower limit will be set for its detection.

"We can't link content in urine to performance, because we don't know the time, the mode of administration or the dose," she said. "If this case is lost because they're concluding the amount is too small, that would be a major problem. It's not the end of the world, but if competent arbitrators decide that, my heart would break. More dopers would go through the net."
pi_87716576
quote:
Australiër Hines geschorst vanwege clenbuterol
Uitgegeven: 19 oktober 2010 15:18
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2010 15:18
SYDNEY - Het Australische antidopingbureau Asada heeft wielrenner Stephen Hines voor twee jaar geschorst.

Hij krijgt de straf omdat de douane een aan hem geadresseerd pakketje heeft onderschept met daarin clenbuterol.

Het verboden middel is weer actueel in het wielrennen vanwege de positieve dopingtest van de Spaanse tourwinnaar Alberto Contador tijdens de Ronde van Frankrijk. Hij is voorlopig geschorst door de internationale wielrenunie UCI.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:51:50 #104
40566 Ericr
Livewrong
pi_87716756
Wel lullig, misschien wilde die Australier het wel over zijn vlees gooien als smaakmaker of was het misschien een medicijn voor zijn hond.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:37:46 #105
67205 Colplay
How you doin??
pi_87718583
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:51 schreef Ericr het volgende:
Wel lullig, misschien wilde die Australier het wel over zijn vlees gooien als smaakmaker of was het misschien een medicijn voor zijn hond.
Ja psies. Of moest het door zijn tandpasta? Hoe kun je nu iemand schorsen hiervoor. Het gaat er toch om dat hij het gebruikt, niet dat hij het in bezit heeft...

Kunnen we niet iedere concurrent van Gesink een pakketje clenbuterol toesturen. Krijgen we zeker weer een Nederlandse Tour-winnaar.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_87722857
Wel lachen joh. Adressen van wielrenners opzoeken en doping er naartoe sturen :')

Wat een slechte bewijslast joh.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:28:13 #107
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_87722989
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:24 schreef kikoooooo het volgende:
Wel lachen joh. Adressen van wielrenners opzoeken en doping er naartoe sturen :')

Wat een slechte bewijslast joh.
Ach, misschien hebben ze wel bewezen dat hij het effectief besteld heeft omdat het betaald was met zijn creditkaart ofzo ... En gaat het sowieso om een illegaal product in Australie ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:40:14 #108
40566 Ericr
Livewrong
pi_87723423
Clenbuterol of anabole steroiden zijn geen illegale middelen, hooguit verboden om in te voeren. Het blijven medicijnen en die zijn bijna nooit als illegaal middel aangeduid.
pi_87723740
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En gaat het sowieso om een illegaal product in Australie ?
Ja maar dat zegt niets. Als iemand mij cocaine opstuurt, kan ik daar ook niets aan doen...
pi_87735391
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:49 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja maar dat zegt niets. Als iemand mij cocaine opstuurt, kan ik daar ook niets aan doen...
Het is heus niet het enige bewijs.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:08:42 #111
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_87824244
quote:
1.gif Op donderdag 14 oktober 2010 13:03 schreef TUFKAL het volgende:

Ik geloof niemand meer, maar zo kijk ik er ook naar. Rijders met van die rare pieken: dat klopt niet. Bij Landis, Vino, Ricco maar ook Dekker lag het er dik bovenop.
Ja, en zo ben je als je slecht rijdt een koekebakker en als je goed rijdt een pakhaas :z

Rare pieken kan iedereen hebben :{w
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:49:02 #112
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_87825653
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 11:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, en zo ben je als je slecht rijdt een koekebakker en als je goed rijdt een pakhaas :z

Iedereen kan pieken en dalen hebben, maar die zijn niet noodzakelijk raar. In de gevallen waar men van "raar" spreekt, blijkt achteraf vrijwel altijd doping in het spel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_87827191
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 11:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jij vond de dal en daarna de enorme piek van Landis niet verdacht?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:43:37 #114
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_87827634
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:30 schreef TUFKAL het volgende:

Jij vond de dal en daarna de enorme piek van Landis niet verdacht?
Nee, hij was 1 dag ingestort, had blijkbaar een slechte dag en is toen ws ook vooral mentaal gebroken. De volgende dag enorm getergd en het peloton heeft hem toen laten rijden, het was ook slecht weer die dag.

Er zijn ook tal van andere factoren waardoor een renner bovenmatig of juist onder maat presteren kan die behoorlijk van invloed kunnen zijn, minstens net zoveel of wellicht nog meer dan het effect van doping.

Ik geloof niet echt dat de prestatie van Landis die dag te wijten was aan dat beetje testosteron.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:51:03 #115
67640 SaintOfKillers
pi_87827894
Ik kan me geen slecht weer herinneren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:52:38 #116
67205 Colplay
How you doin??
pi_87827965
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 12:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik kan me geen slecht weer herinneren.
Ik kan me inderdaad herinneren dat Landis in prachtig weer soleerde naar deze enorme voorsprong.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 12:53:16 #117
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_87827985
dan ben ik wellicht verward
pi_87829233
Het was vooral heel erg heet op die dag van Landis (denk maar aan al die flessen water die hij over zich heen gooide) en het peloton liet hem zeker niet rijden! Eerst heeft Phonak het hele peloton uit elkaar gereden, vervolgens ging Landis er vandoor en na de afdaling hebben eerst Caisse (of was het toen nog Illes?) en daarna de ploeg van Pereiro zich helemaal kapot gereden. En achter Landis gingen de toppers ook fel tekeer en werden er nog verschillen gemaakt. Die hele solo (zelfs zonder inzinking de dag daarvoor) vind de enige op zichzelf staande prestatie in deze eeuw die ik direct aan doping link. Dat kon gewoon écht niet.

Ricco, die lieten ze wel gewoon rijden. Er was een peloton van 40 man bij elkaar die met 40 man naar de finish reden. Ik vind het niet gek dat iemand als Ricco dan de vroege vluchters (waar nota bene Sebastian Lang de beste klimmer bleek) voorbij vliegt en 1'17 kan pakken op een peloton waar ze nog met 40 man bij elkaar blijven zitten. Dat had pakweg Evans (om maar iemand te noemen die volgens "iedereen" clean is) ook wel gekunnen, verschil is alleen dat de andere toppers dan niet waren blijven zitten en het peloton volledig uit elkaar gevallen zou zijn.

En verder zijn er renners in alle soorten en maten betrapt. Renners die al vele jaren constant top waren (bv. Rebellin), renners die plots beter dan ooit reden (bv. Kohl), renners die juist minder dan ooit reden (bv. Astarloa, Caucchioli), renners die een beetje prutsten in de marge etc etc.
En van al dit type renners zijn er ook vergelijkbare types die niet gepakt zijn, de prestatie die wat mij betreft het meest afwijkt van het normale niveau dat iemand tot dat moment had getoond was bv. Bradley Wiggins in de Tour van vorig jaar. En Jurgen Vandenbroeck in de Giro het jaar ervoor had ook nog nooit iets gepresteerd in welke klimronde dan ook bij de profs. Dat is niet perse gelijk verdacht. Misschien is zo'n renner wel heel anders gaan trainen, veel gewicht kwijt geraakt of wat dan ook.

(maar dit heeft allemaal weinig meer met Contador te maken)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:12:27 #119
40566 Ericr
Livewrong
pi_87832526
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 13:31 schreef DutchSL het volgende:
Het was vooral heel erg heet op die dag van Landis (denk maar aan al die flessen water die hij over zich heen gooide) en het peloton liet hem zeker niet rijden! Eerst heeft Phonak het hele peloton uit elkaar gereden, vervolgens ging Landis er vandoor en na de afdaling hebben eerst Caisse (of was het toen nog Illes?) en daarna de ploeg van Pereiro zich helemaal kapot gereden. En achter Landis gingen de toppers ook fel tekeer en werden er nog verschillen gemaakt. Die hele solo (zelfs zonder inzinking de dag daarvoor) vind de enige op zichzelf staande prestatie in deze eeuw die ik direct aan doping link. Dat kon gewoon écht niet.

Caisse was toen de ploeg van Pereiro, pas op de Joux Plane ging het los bij de achtervolgers. Dat was wel 1 van de mooiste slagvelden ooit op een berg, echt bijna ieder voor zich.
pi_87833403
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 13:31 schreef DutchSL het volgende:

Precies.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:37:36 #121
67640 SaintOfKillers
pi_87838321
Desalniettemin is die raid van Landis een van de meest fenomenale wielerprestaties van de laatste decennia, zelfs al had hij die dag meer geslikt dan al de rest samen.
pi_87839702
Ik denk niet dat Landis die dag meer gebruikt had dan anders. Wat kon hij doen? Als hij nog een zak bloed had liggen had hij die op de rustdag daarvoor wel ingespoten. EPO werkt niet op zulke korte termijn, bij testosteron is het sowieso de vraag van of het werkt. Daarnaast, welke doping kan je überhaupt nog aan geraken op de avond voor die etappe? Hij was natuurlijk niet clean, maar ik denk niet dat dopinggebruik de verklaring is waarom hij juist die etappe zo goed reed.
pi_87840483
De Landis-etappe is regelrechte historie. Verplichte kost, van begin tot eind.

_O_
pi_87841983
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 18:44 schreef wimderon het volgende:

_O_
Het was toen geweldig, en nu nog steeds eigenlijk :D.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:36:23 #125
pi_87842137
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:19 schreef Ereinion het volgende:
Ik denk niet dat Landis die dag meer gebruikt had dan anders. Wat kon hij doen? Als hij nog een zak bloed had liggen had hij die op de rustdag daarvoor wel ingespoten. EPO werkt niet op zulke korte termijn, bij testosteron is het sowieso de vraag van of het werkt. Daarnaast, welke doping kan je überhaupt nog aan geraken op de avond voor die etappe? Hij was natuurlijk niet clean, maar ik denk niet dat dopinggebruik de verklaring is waarom hij juist die etappe zo goed reed.
Wel vreemd dat hij dan net die etappe zo'n gigantisch testosteron gehalte had en niet de etappes ervoor (toen hij als gele trui toch ook gecontroleerd werd)

Zelf zegt hij er toch ook over dat hij in paniek die avond nog een transfusie deed ?
pi_87844378
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:19 schreef Ereinion het volgende:
Ik denk niet dat jij en ik weten wat de mogelijkheden zijn. ;)
pi_87845359
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 18:44 schreef wimderon het volgende:

_O_
Staat er iets online eigenlijk met het Nederlandse of Vlaamse commentaar?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:57:34 #128
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_87857012
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 20:51 schreef Helly het volgende:

[..]

Staat er iets online eigenlijk met het Nederlandse of Vlaamse commentaar?
maybe bij cyclingtorrents.nl de hele etappe ofzo (zou wel moeten eigenlijk :7 )
pi_87857660
Volgens mij staat daar alleen een Engelse versie op.

Zou hem ook wel graag volledig met Vlaams (of Nederlands) commentaar hebben.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:51:05 #131
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87868081
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 01:09 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

maybe bij cyclingtorrents.nl de hele etappe ofzo (zou wel moeten eigenlijk :7 )
dat zou wel tof zijn, wil hem eigenlijk nog eens helemaal zien.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:51:49 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_87868102
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 01:39 schreef wimderon het volgende:
Volgens mij staat daar alleen een Engelse versie op.

Zou hem ook wel graag volledig met Vlaams (of Nederlands) commentaar hebben.
Dan zou je er een mailtje naar de NOS aan kunnen wagen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_87869998
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:51 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat zou wel tof zijn, wil hem eigenlijk nog eens helemaal zien.
De (inderdaad Amerikaanse) live-uitzending begint 2,5 uur voor de finish, wanneer Landis al is ontsnapt. Heb 'em net gedownload :9
pi_87891419
Waarom duurt het eigenlijk zo lang?
pi_87892269
Vraag ik me ook af.

Als hij wegkomt met een korte straf dan maakt men zich belachelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 november 2010 @ 20:46:59 #136
862 Arcee
Look closer
pi_88488455
quote:
UCI vraagt om straf voor Contador

**De internationale wielrenunie UCI
heeft bij de Spaanse bond een verzoek
neergelegd om een strafproces te openen
tegen Alberto Contador.

Bij de drievoudig winnaar van de Ronde
van Frankrijk werden dit jaar tijdens
de Tour sporen van het verboden middel
clenbuterol gevonden.Contador stelde
dat de positieve test het gevolg moet
zijn van voedselbesmetting.

(later meer)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_88489318
Heeft dat ook consequenties voor zijn Tourzege? De UCI verklaart immers dan dat hij positief testte.
pi_88489469
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:02 schreef Leatherface het volgende:
Heeft dat ook consequenties voor zijn Tourzege? De UCI verklaart immers dan dat hij positief testte.
De UCI spreekt geen straf uit. Dat doet de Spaanse bond, en daarna hebben de UCI en het WADA (en Contador zelf natuurlijk) de mogelijkheid om in beroep te gaan bij het TAS. Als hij geschorst wordt zal dat hoogstwaarschijnlijk zijn vanaf de dag waarop hij betrapt is, waardoor alle uitslagen die daarna gehaald zijn geschrapt worden, dus dan heeft hij officieel de Tour nooit uitgereden, en heeft Schleck hem dus gewonnen.
pi_88489492
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:02 schreef Leatherface het volgende:
Die wordt dan ook gewoon afgenomen. Dit gaat dan dus ook betekenen dat ze er van overtuigd zijn dat ze de zaak ook gaan winnen. Ben benieuwd wat zijn straf gaat worden, vind het niet kunnen als zijn straf lager wordt als die van die Chinees.
pi_88490292
Dan schuift Armstrong weer een plaatsje op.
  maandag 8 november 2010 @ 21:19:13 #141
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_88490325
quote:
10s.gif Op maandag 8 november 2010 21:18 schreef Sloggi het volgende:
Dan schuift Armstrong weer een plaatsje op.
En Gesink :P
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_88491139
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:05 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Die wordt dan ook gewoon afgenomen. Dit gaat dan dus ook betekenen dat ze er van overtuigd zijn dat ze de zaak ook gaan winnen. Ben benieuwd wat zijn straf gaat worden, vind het niet kunnen als zijn straf lager wordt als die van die Chinees.

Li Fuyu bedoel je. Ik ben het helemaal eens met je. Zelfde regels voor iedereen.

[ Bericht 3% gewijzigd door MarijeH op 08-11-2010 21:32:17 (Verkeerd gequote) ]
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_88492499
Veroordeling is onvermijdelijk.
  maandag 8 november 2010 @ 21:54:35 #144
pi_88492728
Hoeveel zouden ze hem geven ? 3 maanden ? 6 maanden ? 9 maanden ? (allemaal vanaf juli laatstleden uiteraard)
  maandag 8 november 2010 @ 22:12:35 #145
67640 SaintOfKillers
pi_88493764
Ik gok op 2 jaar of helemaal niets.

Mogelijk nagelen ze hem aan de schandpaal, maar als ze het lef hebben om hem gewoon te gaan beschermen, dan zullen ze wel meteen voor volledige onschuld gaan. Als je dan toch dubbele standaarden gaat toepassen, doe het dan meteen flagrant.
pi_88493918
Ik denk een jaar. Als het minder is gaat het WADA zeker in beroep, dus dan krijgt Bertje gewoon twee jaar schorsing. Maar een jaar is lang genoeg dat het WADA denkt dat Contador er niet makkelijk mee weg gekomen is, en het heeft ook niet veel zin om veel geld te besteden aan een hoger beroep.

Persoonlijk 'hoop' ik gewoon op twee jaar, ik heb in ieder geval niets gezien dat een lagere straf rechtvaardigt.
pi_88495106
Ik heb echt geen idee wat de straf voor Contador gaat worden. Volgens mij is de lobby van de Spaanse politiek druk bezig om ervoor te zorgen dat hij geen of een slechts een kleine straf krijgt. Net zoals tijdens de affaire Fuentes, die man kan de Spaanse politiek ook niet laten vallen. Hij is tenslotte verantwoordelijk voor het grote succes van de Spelen in Barcelona.

quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:31 schreef MarijeH het volgende:

[..]

Li Fuyu bedoel je. Ik ben het helemaal eens met je. Zelfde regels voor iedereen.

Zijn naam was me even ontschoten :P
  maandag 8 november 2010 @ 23:05:22 #148
67640 SaintOfKillers
pi_88496895
Dan zou ik op zijn minst 15 maanden geven, zodat hij praktisch gezien in feite heel 2011 geschorst is. Anders wint hij (als je 't mij vraagt zelfs heel waarschijnlijk) de Vuelta en heeft hij al bij al niet eens een slecht jaar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 november 2010 @ 21:49:21 #149
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88613432
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 21:05 schreef Ereinion het volgende:

[..]

De UCI spreekt geen straf uit. Dat doet de Spaanse bond, en daarna hebben de UCI en het WADA (en Contador zelf natuurlijk) de mogelijkheid om in beroep te gaan bij het TAS. Als hij geschorst wordt zal dat hoogstwaarschijnlijk zijn vanaf de dag waarop hij betrapt is, waardoor alle uitslagen die daarna gehaald zijn geschrapt worden, dus dan heeft hij officieel de Tour nooit uitgereden, en heeft Schleck hem dus gewonnen.
En Menchov schuift weer eens op zoals zo vaak als hij op of vlak naast het podium staat bij een grote ronde. Begint bijna zielig te worden.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_88614160
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

En Menchov schuift weer eens op zoals zo vaak als hij op of vlak naast het podium staat bij een grote ronde. Begint bijna zielig te worden.
Als Contador geschorst wordt dan wel de beste grote ronderenner die er volgend seizoen rondrijdt.
pi_88615005
quote:
Op donderdag 11 november 2010 22:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als Contador geschorst wordt dan wel de beste grote ronderenner die er volgend seizoen rondrijdt.
Menchov is ook niet clean gok ik ;)
  donderdag 11 november 2010 @ 23:20:03 #152
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_88617325
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:22 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Zou het?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 november 2010 @ 23:21:28 #153
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88617391
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:22 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Buiten dat, is het hem gewoon echt al een paar keer overkomend at hij een veel mooiere uitslag had gehad. Miste een Vuelta huldiging, miste al eerder een Tour podium en nu een 2e plaats _O- en volgens mij was er nog één
DeLuna vindt me dik ;(
pi_88630565
quote:
'Contador zal worden gestraft'

AMSTERDAM - Voormalig Tourwinnaar Pedro Delgado verwacht dat Alberto Contador wordt geschorst voor zijn positieve dopingtest op clenbuterol.

© ANPZelf zou ik hem niet straffen, maar als ik zie hoe de zaak zich ontwikkelt, vermoed ik dat ze hem een sanctie opleggen, vertelt Delgado aan de krant Marca. Dit is een nieuwe klap voor het wielrennen.

De wielerunie UCI gaf maandag de opdracht aan de Spaanse wielerbond RFEC om een strafproces te openen tegen Contador naar aanleiding van zijn positieve dopingtest tijdens de door hem gewonnen Tour. De RFEC doet waarschijnlijk begin 2011 uitspraak in de zaak.

Misschien valt de straf mee en krijgt hij zes maanden, maar dan nog wordt hij geschrapt uit de uitslag, zegt Delgado. Hoe dan ook is de reputatie van Contador beschadigd.

Maskeringsmiddel

Delgado schreef de Tour van de France van 1988 op zijn naam. Het tijdschrift Sports Illustrated noemde het de meest besmeurde gele trui uit de historie omdat de Spanjaard tijdens de ronde werd betrapt op probenecid.

Omdat dit maskeringsmiddel destijds niet op de dopinglijst van de UCI stond, mocht Delgado zijn Tourzege behouden.

http://www.nu.nl/sport/2377176/contador-zal-worden-gestraft.html

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2010 12:23:50 ]
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:00:31 #155
67640 SaintOfKillers
pi_88631706
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:21 schreef rubbereend het volgende:
Buiten dat, is het hem gewoon echt al een paar keer overkomend at hij een veel mooiere uitslag had gehad. Miste een Vuelta huldiging, miste al eerder een Tour podium en nu een 2e plaats _O- en volgens mij was er nog één
Het past wel bij Menchov dat hij zelfs op de podiumfoto niet prominent aanwezig is.
pi_88642303
quote:
Als hij gestraft wordt is dat geen nieuwe klap voor het wielrennen, die klap is allang geweest.
pi_88642347
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je qua prestaties in het verleden bedoeld, want Andy is natuurlijk een veel betere grote ronderenner. En als je naar prestaties in het verleden kijkt, is het nog altijd Armstrong die de beste is die volgend jaar rondrijdt.
pi_88643417
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 18:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als hij gestraft wordt is dat geen nieuwe klap voor het wielrennen, die klap is allang geweest.
tja Delgado :') zelf een grote klap destijds ;)
pi_88644972
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je qua prestaties in het verleden bedoeld, want Andy is natuurlijk een veel betere grote ronderenner. En als je naar prestaties in het verleden kijkt, is het nog altijd Armstrong die de beste is die volgend jaar rondrijdt.
Armstrong rijdt geen grote rondes meer en op papier is Menchov nog de betere van Schleck.
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:59:03 #160
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_88646014
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 18:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je qua prestaties in het verleden bedoeld, want Andy is natuurlijk een veel betere grote ronderenner.
Dit zeg je blijkbaar om reacties uit te lokken, maar wat bedoel je precies? Het blijkt nl. nergens uit dat het een betere ronderenner is, laat staan een veel betere.
  vrijdag 12 november 2010 @ 21:42:34 #161
67640 SaintOfKillers
pi_88650727
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:59 schreef SuikerVuist het volgende:
Dit zeg je blijkbaar om reacties uit te lokken, maar wat bedoel je precies? Het blijkt nl. nergens uit dat het een betere ronderenner is, laat staan een veel betere.
Hangt er vanaf wat je onder betere verstaat. Die met de grootste erelijst of degene die tegenwoordig in onderlinge confrontaties de sterkere van de 2 is. Dat is niet in beide gevallen dezelfde.
  vrijdag 12 november 2010 @ 22:17:28 #162
pi_88652630
Overigens is het ook nog maar de vraag of Schleck beter is dan bv Menchov als het om een onderlinge confrontatie tussen die 2 gaat zonder Contador in het spel. Het is niet zo dat de volgorde van de 2de en de 3de enzo ook dezelfde had geweest als die onderling tegen elkaar hadden gestreden zonder de 'geschorste' winnaar hé ...
  vrijdag 12 november 2010 @ 22:55:48 #163
67640 SaintOfKillers
pi_88654497
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 22:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens is het ook nog maar de vraag of Schleck beter is dan bv Menchov als het om een onderlinge confrontatie tussen die 2 gaat zonder Contador in het spel. Het is niet zo dat de volgorde van de 2de en de 3de enzo ook dezelfde had geweest als die onderling tegen elkaar hadden gestreden zonder de 'geschorste' winnaar hé ...
Zonder Contador was het verschil waarschijnlijk groter geweest, want dan hadden ze geen sur place spelletjes gespeeld waardoor ze niet wegreden op momenten dat ze dat duidelijk wel konden. Zonder Cancellara, dat was pas een ander verhaal.

Al zou je kunnen stellen dat zonder Contador Astana de wedstrijd niet had gecontroleerd en dat de zwakte van Saxo duidelijker was geworden. Anderzijds blonk Rabo ook niet uit door initiatief tonen, dus dat zal dan wel lood om oud ijzer zijn geweest.
  zaterdag 13 november 2010 @ 14:17:51 #164
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_88670570
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:42 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je onder betere verstaat. Die met de grootste erelijst of degene die tegenwoordig in onderlinge confrontaties de sterkere van de 2 is. Dat is niet in beide gevallen dezelfde.
In de Tour van dit jaar, bedoel je? Hoezo was Schleck daar de sterkere van de 2? :?
  zaterdag 13 november 2010 @ 14:49:18 #165
67640 SaintOfKillers
pi_88671258
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 14:17 schreef SuikerVuist het volgende:
Hoezo was Schleck daar de sterkere van de 2? :?
Omdat hij voor Menchov eindigde? Of is de uitslag van een wedstrijd een té subjectief gegeven om een serieuze factor te zijn in het bepalen van wie de betere van de 2 in die wedstrijd was?
  zaterdag 13 november 2010 @ 15:16:00 #166
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_88671891
quote:
5s.gif Op zaterdag 13 november 2010 14:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Omdat hij voor Menchov eindigde? Of is de uitslag van een wedstrijd een té subjectief gegeven om een serieuze factor te zijn in het bepalen van wie de betere van de 2 in die wedstrijd was?
Sorry, ik lees niet goed. Dacht dat het om Contador ging. |:(
pi_88672088
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:36 schreef Ericr het volgende:

Armstrong rijdt geen grote rondes meer en op papier is Menchov nog de betere van Schleck.
:')

Denk je dat Menchov boven Schleck eindigt in de komende Tour?
  zondag 14 november 2010 @ 10:33:47 #168
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_88693197
Contadors lawyer predicts slow legal process

By:
Stephen Farrand
Published:
November 13, 20:30,
Updated:
November 13, 20:35

Rocco Taminelli reveals complexities of disciplinary hearings

Alberto Contadors lawyer Rocco Taminelli has predicted the Tour de France winners doping investigation in Spain will take more than the maximum of one month as required under UCI rules.

Contador revealed that he had hired Taminelli on Wednesday but the Swiss lawyer has been working with the Tour de France winner for several weeks.

The Swiss lawyer successfully defended Franco Pellizotti in Italy after he was accused of violating the UCIs Biological Passport. Pellizotti was cleared of a doping violation but the UCI has yet to decide whether to appeal to the Court of Arbitration for Sport.

Its still far too early to say anything because Im still studying the documents of the case, Taminelli told Tuttobiciweb.it

The only thing that I can say at the moment is that I think itll be difficult if the times schedule requested by the UCI is respected. The judicial process isnt always as fast as people hope and the UCI knows all about that.

When asked what he meant, Taminelli said, When the UCI want to, theyre the masters at prolonging the time.

The slow process at the Court of Arbitration for Sport

Taminelli used the Franco Pellizotti and Pietro Caucchioli cases to highlight the slow pace of disciplinary hearings and appeals to CAS.

Pellizotti was provisionally suspended in early May but was cleared by the Italian Anti-Doping Tribunal. The UCI has yet to decide if it will appeal to the CAS. Pietro Caucchioli was one of the first riders caught under the UCI Biological Passport programme. He was named by the UCI on June 17, 2009, and was eventually suspended for two years in June. He has appealed against a two-year ban to the CAS. His case is likely to be the first Biological Passport case to be heard by the Swiss-based arbitration court.

The Contador case could move equally as slowly depending on the actions of the Spanish Cycling Federation and the UCI.

Taminelli explained the difference between the Contador and Pellizotti cases.

"Pellizottis case is different because the first level of judgment has already been made. Before November 20, the (Italian Anti-doping) Tribunal has to deposit its full sentence and then the UCI will base its appeal on the results. That can take more than the month allowed because the tactic the UCI always uses is to then ask for the full documentation of the case. The 30 days allowed only begins when they receive it. That means that from November 20, there a clear risk of reaching the beginning of 2011. Thats also because the CAS offices are always helpful to the UCI

Taminelli detailed how a case then proceeds at the Court of Arbitration.

When the request arrives at the CAS, they nominate the referees (who hear the case). And then they fix a date that works for all the parties in the case. Do you think thats easy? You should know that the UCI refused three dates in November for the Caucchioli case, and so its slipped to mid-December.
pi_88693869
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 15:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Begrijp die Menchov adoratie ook niet zo. Kleurloze renner.
pi_88698699
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:16 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Begrijp die Menchov adoratie ook niet zo. Kleurloze renner.
Waarom moet er bij Menchov altijd worden bijgezegd dat het een kleurloze renner is. Hij hoort gewoon bij de allerbeste ronderenners ter wereld. Iets meer respect voor die man vind ik wel op zijn plaats in de pers. Altijd gaat het er in artikelen en documentaires over dat het zo'n stille man is, is daar vaak haast meer aandacht voor dan voor zijn prestaties. En laat Andy Schleck tegenwoordig tegen Menchov rijden en hij wint wel. Waarschijnlijk zal hij het palmares van Menchov wel overtreffen, maar dat moet hij eerst nog wel doen. Tot die tijd is Menchov nog altijd een grotere renner dan Schleck.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 14 november 2010 @ 14:18:33 #171
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_88698738
quote:

[..]

Ja. Waarom niet, no?
pi_88704174
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:17 schreef VreemdeEend het volgende:

[..]

Waarom moet er bij Menchov altijd worden bijgezegd dat het een kleurloze renner is. Hij hoort gewoon bij de allerbeste ronderenners ter wereld. Iets meer respect voor die man vind ik wel op zijn plaats in de pers. Altijd gaat het er in artikelen en documentaires over dat het zo'n stille man is, is daar vaak haast meer aandacht voor dan voor zijn prestaties. En laat Andy Schleck tegenwoordig tegen Menchov rijden en hij wint wel. Waarschijnlijk zal hij het palmares van Menchov wel overtreffen, maar dat moet hij eerst nog wel doen. Tot die tijd is Menchov nog altijd een grotere renner dan Schleck.
Het Tourpalmares van Schleck is nu al groter dan dat van Menchov.
pi_88817296
quote:
WADA-rapport ontkracht theorie Contador

De theorie dat Alberto Contador betrapt is op het gebruik van clenbuterol omdat hij vervuild Spaans vlees zou hebben gegeten, wordt ontkracht door een rapport van het WADA. Dat weet de Spaanse krant El País, die het desbetreffende rapport dat het wereld anti-doping agentschap overhandigde aan de Spaanse wielerbond, kon inkijken.

Uit onderzoek bij de slagerij waar Contador het bewuste vlees zou gekocht hebben en bij het slachthuis waar die slagerij het vlees vandaan haalde, besluit het rapport dat er noch op de ene locatie, noch op de andere sporen gevonden zijn van clenbuterol. De theorie van Contador en zijn entourage lijkt daardoor hoogst ongeloofwaardig.

Het WADA overhandigde het rapport aan de Spaanse bond omdat die moet beslissen of Contador al dan niet schuldig is. Carlos Arribas, sportjournalist bij El País, omschrijft het rapport als "de grootste hindernis die Contador ooit zal moeten overwinnen om zijn onschuld te bewijzen", omdat het heel Contadors verdediging onderuit haalt.

Wielerflits
pi_88818858
quote:

[..]

Weet niet hoe je aan die conclusie komt, ik geef alleen aan dat op papier Menchov momenteel nog de betere grote ronderenner is t.o.v. Schleck.Een nietszeggende titel misschien maar klaarblijkelijk steekt het je nogal dat Menchov momenteel meer grote rondes heeft vergaard dan Mandy. Wel leuk hoor die droeftoeter smiley maar ook behoorlijk misplaatst.

Schleck zal normaal gesproken Menchov verslaan in een 1:1 op duel maar Andy Schleck heeft tot nu toe 0 grote rondes gewonnen. Menchov staat op 3. Wie is dan de betere grote ronderenner (op papier)? Strepen we de in de schoot geworpen overwinningen weg dan is het nog steeds 2-0, ook al weten we nog niet of Andy ook echt de Tour van 2010 op zijn naam geschreven krijgt. Voor de onderlinge stand maakt het niet zoveel uit.

Zou me overigens niks verbazen als Schleck opeens een opvallende terugval te zien krijgt of volgend jaar ook gewoon voor de bijl gaat. Het wielrennen is nogal in beweging aan de top laten we maar zeggen.
pi_88820110
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:07 schreef Ericr het volgende:

Weet niet hoe je aan die conclusie komt, ik geef alleen aan dat op papier Menchov momenteel nog de betere grote ronderenner is t.o.v. Schleck.Een nietszeggende titel misschien maar klaarblijkelijk steekt het je nogal dat Menchov momenteel meer grote rondes heeft vergaard dan Mandy. Wel leuk hoor die droeftoeter smiley maar ook behoorlijk misplaatst.

Schleck zal normaal gesproken Menchov verslaan in een 1:1 op duel maar Andy Schleck heeft tot nu toe 0 grote rondes gewonnen. Menchov staat op 3. Wie is dan de betere grote ronderenner (op papier)? Strepen we de in de schoot geworpen overwinningen weg dan is het nog steeds 2-0, ook al weten we nog niet of Andy ook echt de Tour van 2010 op zijn naam geschreven krijgt. Voor de onderlinge stand maakt het niet zoveel uit.
Ik vermoedde al dat je het zo ging brengen. Die opmerking leek gewoon bedoeld te zijn om iemand er op in te laten gaan zodat je dan met wat resultaten kan gaan strooien. Als het om gewonnen grote rondes gaat, dan zijn Nibali, Sastre, Basso, Vino, Di Luca en Cunego ook betere grote ronde renners dan A. Schleck. Jij noemde Menchov de beste grote ronderenner van dit moment (na Contador). Die opmerking heeft gewoon 0 toegevoegde waarde. Daarbij, Andy is al drie jaar lang beter dan Menchov in de Tour, verreweg de belangrijkste grote ronde. Daar kan je ze vergelijken, niet in rondes waarin ze niet allebei meededen.
pi_88820144
Want wat jij eigenlijk zegt is dat Menchov van de huidige renners het meest uitgebreide palmares heeft in grote rondes. Oké, bedankt, dat wisten we nog niet!
pi_88820203
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:07 schreef Ericr het volgende:

Zou me overigens niks verbazen als Schleck opeens een opvallende terugval te zien krijgt of volgend jaar ook gewoon voor de bijl gaat. Het wielrennen is nogal in beweging aan de top laten we maar zeggen.
Dat zou me ook niets verbazen, lijkt me volgend jaar voor een terugval niet het meest logische jaar. Doping kan altijd natuurlijk. Van Menchov kan je precies hetzelfde zeggen trouwens.
  woensdag 17 november 2010 @ 14:50:40 #178
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_88820541
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

The walls are closing in .. die is nu dus echt de sjaak.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_88820852
quote:

[..]

Contador zal wel zeggen dat die slager zijn leven gebeterd heeft nadat bekend werd dat er clen in z'n steaks zat.
pi_88823555
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Want wat jij eigenlijk zegt is dat Menchov van de huidige renners het meest uitgebreide palmares heeft in grote rondes. Oké, bedankt, dat wisten we nog niet!
Het was maar een zijdelingse opmerking maar klaarblijkelijk raakt het je nogal. Drie reacties op 1 posting van mij is overigens lichtelijk overdreven.

On-topic, Contador heeft dus weinig houvast meer. Kan hij gelijk stoppen omdat het allemaal zo oneerlijk is. Had gewoon al jaren geleden moeten hangen natuurlijk, maar dat geldt wel voor meer renners. Had Evans tenminste ook een Tour op zijn palmares kunnen bijschrijven. Of zou Contador opeens gedacht hebben dat doping noodzakelijk was in een tijd dat de controles alleen maar heftiger worden?
  woensdag 17 november 2010 @ 16:53:04 #181
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_88825500
quote:

[..]

Nou dat lijkt me duidelijk dan
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 17 november 2010 @ 17:21:51 #182
pi_88826743
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:09 schreef Ericr het volgende:
Of zou Contador opeens gedacht hebben dat doping noodzakelijk was in een tijd dat de controles alleen maar heftiger worden?
Sinds hij de morele steun van Sainz of Bruyneel niet meer heeft kan ie niet anders dan doping gebruiken natuurlijk ...
pi_88826996
quote:
15s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Contador zal wel zeggen dat die slager zijn leven gebeterd heeft nadat bekend werd dat er clen in z'n steaks zat.
Dat kan hij zeggen, maar het is aan Contador om aan te bewijzen hoe die clenbuterol in zijn lichaam gekomen is, daar is meer voor nodig dan 'het is niet volledig uit te sluiten dat het in het vlees zat'.
  woensdag 17 november 2010 @ 17:53:45 #184
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_88828001
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:28 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Dat kan hij zeggen, maar het is aan Contador om aan te bewijzen hoe die clenbuterol in zijn lichaam gekomen is, daar is meer voor nodig dan 'het is niet volledig uit te sluiten dat het in het vlees zat'.
En toch is dat waar ze het nu op gooien.

quote:
In summary, the report presented by the UCI does not rule out at all the hypothesis of food contamination, while lacks the necessary rigor for that to base on it, Alberto Contador could be accused that the origin of Clenbuterol found in his urine is due to an act of doping.

Misschien moeten de advocaten het dopingreglement nog eens lezen, ze draaien alles volledig om.
  woensdag 17 november 2010 @ 18:15:24 #185
67640 SaintOfKillers
pi_88828853
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:53 schreef Zelva het volgende:
En toch is dat waar ze het nu op gooien.

Misschien moeten de advocaten het dopingreglement nog eens lezen, ze draaien alles volledig om.
Ja, vreemd. Dwepen met vermoeden van onschuld terwijl in de dopingstrijd vermoeden van schuld al genoeg is om te veroordelen. Hebben die mensen wel ervaring met dopingzaken?
  woensdag 17 november 2010 @ 19:47:22 #186
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_88833154
quote:

[..]

Had Evans tenminste ook een Tour op zijn palmares kunnen bijschrijven.
Evans... die zich ook door vage figuren heeft laten omringen. Vreemd dat die altijd een schoon imago heeft gehad.
pi_88835775
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 19:47 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Evans... die zich ook door vage figuren heeft laten omringen. Vreemd dat die altijd een schoon imago heeft gehad.
Misschien eerder gestopt met gebruiken dan zijn concurrentie, tot Fuentes zat volgens mij de hele top gewoon aan de dope. Nu misschien ook nog maar de doseringen zijn zeker verminderd, dat maakt de sport ook cleaner dan voorheen. Helemaal uitbannen van doping blijft toch een utopie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 november 2010 @ 22:16:04 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88842057
quote:

[..]

:D geweldig dat ze het gewoon daar zijn gaan uitzoeken _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pi_88843256
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:16 schreef rubbereend het volgende:

[..]

:D geweldig dat ze het gewoon daar zijn gaan uitzoeken _O-
Denk dat ze gewoon die rotexcusen een keer zat zijn en nu ze de kans hebben ook echt op onderzoek gaan. Ook al zegt het natuurlijk niet al teveel maar het is ook weinig logisch dat een slager nou net aan de Astanaploeg een besmet stuk vlees verkocht heeft en daarna niet meer. In die zin zal het voor Contador qua verdediging er wel een stuk lastiger op worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 november 2010 @ 22:38:11 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_88843430
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 22:35 schreef Ericr het volgende:

[..]

Denk dat ze gewoon die rotexcusen een keer zat zijn en nu ze de kans hebben ook echt op onderzoek gaan. Ook al zegt het natuurlijk niet al teveel maar het is ook weinig logisch dat een slager nou net aan de Astanaploeg een besmet stuk vlees verkocht heeft en daarna niet meer. In die zin zal het voor Contador qua verdediging er wel een stuk lastiger op worden.
JA ik denk ook dat ze het zat zijn, zelden gebeurd toch? Dat ze zo'n onzin excuus wat door vele wetenschappers al onderuit was gehaald nog eens van de andere kant checken?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_88855289
quote:

[..]

Het was maar een zijdelingse opmerking maar klaarblijkelijk raakt het je nogal. Drie reacties op 1 posting van mij is overigens lichtelijk overdreven.

On-topic, Contador heeft dus weinig houvast meer. Kan hij gelijk stoppen omdat het allemaal zo oneerlijk is. Had gewoon al jaren geleden moeten hangen natuurlijk, maar dat geldt wel voor meer renners. Had Evans tenminste ook een Tour op zijn palmares kunnen bijschrijven. Of zou Contador opeens gedacht hebben dat doping noodzakelijk was in een tijd dat de controles alleen maar heftiger worden?
Sorry dat ik het niet allemaal in 1 post zette!

Ja, dat Contador al een tijdje aan de dope is, is wel duidelijk. Maar je weet ook nooit of Evans niet aan de doping was / is. Lijkt me wel frustrerend voor de beste renner zonder doping trouwens; iedereen noemt je een net-niet renner etc, terwijl je de beste zou kunnen zijn.
pi_88855407
quote:
5s.gif Op woensdag 17 november 2010 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, vreemd. Dwepen met vermoeden van onschuld terwijl in de dopingstrijd vermoeden van schuld al genoeg is om te veroordelen. Hebben die mensen wel ervaring met dopingzaken?
In de zaak van Contador is de bewijslast wel erg hoog hoor, ik denk dat die in een normale zaak ook veroordeeld zou worden.
pi_89010149
Gewoon net zo lang zoeken tot je een land hebt gevonden waar de koeien i.p.v. gras een dagelijkse dosis clen-pillen krijgen toegediend als voer.

Geef die knuppel maar gewoon 2 jaar schorsing, zijn we daar ook weer vanaf. Op naar de volgende knuppel die voor de bijl gaat.
pi_89087037
Contador is gewoon schuldig, dat begrijpt iedere idioot nog. Laten we hopen dat hij goed gestraft wordt voor deze bloedtransfusie.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 25 november 2010 @ 14:49:50 #196
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_89135989
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 13:26 schreef Ericr het volgende:
Gewoon net zo lang zoeken tot je een land hebt gevonden waar de koeien i.p.v. gras een dagelijkse dosis clen-pillen krijgen toegediend als voer.

Geef die knuppel maar gewoon 2 jaar schorsing, zijn we daar ook weer vanaf. Op naar de volgende knuppel die voor de bijl gaat.
Zo lang ze er in veel andere sporten nog (min of meer) mee wegkomen lijkt me dat erg overdreven.

Een schorsing van 1 jaar met terugwerkende kracht en verlies van Tourzege 2010 is meer dan voldoende. Kan Bertje alvast naar Vuelta 2011 toewerken. Dat is beter voor zo'n jongen.
  donderdag 25 november 2010 @ 17:52:59 #197
67640 SaintOfKillers
pi_89143753
Gewoon 2 jaar, zoals iedereen. Het is niet omdat die hypocriete Italianen zo graag met klantenkorting gooien, dat iedereen dan maar verkorte straffen moet krijgen.
pi_89144234
Ik zie ook geen enkele reden hem minder dan 2 jaar te schorsen.
  donderdag 25 november 2010 @ 18:06:09 #199
pi_89144253
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gewoon 2 jaar, zoals iedereen. Het is niet omdat die hypocriete Italianen zo graag met klantenkorting gooien, dat iedereen dan maar verkorte straffen moet krijgen.
Die hypocriete Italianen pakken tenminste wel iedereen. Topper of geen topper , roze trui of geen roze trui, daar maken ze geen uitzondering op.

Dat iemand die 'berouw' voor z'n zonden toont, en anderen de galg aan gaat praten dan gratie krijgt dat zit helaas gewoon in hun Katholieke cultuur. Maar ze zijn wel rechtlijnig voor iedereen, vind ik. Dat kun je van de Spanjaarden totaal niet zeggen ... Die gaan hun toppers beschermen en nu en dan een nitwit veel te zwaar veroordelen om toch maar aan te tonen dat ze wél met dopingbestrijding bezig zijn ...

En van mij mag Contador gerust 2 jaar krijgen , dat verdient hij ook , maar als ie even gewoon alles eens toegeeft , vervolgens de dopingtrafiek bij Astana blootlegt , nog even een boekje open doet over z'n tijd bij Saiz , en tussendoor ook nog eventjes Armstrong en Bruyneel de doodsteek kan geven , dan mag hij er van mij met een paar maanden vanaf komen hoor ...
  donderdag 25 november 2010 @ 18:36:40 #200
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_89145480
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Die hypocriete Italianen pakken tenminste wel iedereen. Topper of geen topper , roze trui of geen roze trui, daar maken ze geen uitzondering op.

Dat iemand die 'berouw' voor z'n zonden toont, en anderen de galg aan gaat praten dan gratie krijgt dat zit helaas gewoon in hun Katholieke cultuur.
Maar ze zijn wel rechtlijnig voor iedereen, vind ik. Dat kun je van de Spanjaarden totaal niet zeggen ... Die gaan hun toppers beschermen en nu en dan een nitwit veel te zwaar veroordelen om toch maar aan te tonen dat ze wél met dopingbestrijding bezig zijn ...

En van mij mag Contador gerust 2 jaar krijgen , dat verdient hij ook , maar als ie even gewoon alles eens toegeeft , vervolgens de dopingtrafiek bij Astana blootlegt , nog even een boekje open doet over z'n tijd bij Saiz , en tussendoor ook nog eventjes Armstrong en Bruyneel de doodsteek kan geven , dan mag hij er van mij met een paar maanden vanaf komen hoor ...
Joost is blijkbaar ook Katholiek als het hem uitkomt. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')