abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:26:10 #245
241481 herzberg
100% plastic
pi_87454626
waar zijn jou loyaliteit, barmhartigheid en dankbaarheid in shivaisme bijvoorbeeld?
they give birth astride of a grave, the light gleams an instant, then it's night once more
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:34:43 #246
241481 herzberg
100% plastic
pi_87454954
het extatische, erotische en gruwelijke hoort ook bij veel vormen van religie

they give birth astride of a grave, the light gleams an instant, then it's night once more
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:41:44 #247
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_87455186
Oh, er zijn vast 'n heleboel religies die zich verre van dat soort zaken houden.

Toch denk ik dat vrijwel elke religie in essentie niets meer is dan een zoektocht naar 'de waarheid',
of een rotsvast vertrouwen in 'de waarheid'... En dat het iets is van alle tijden.

Denk je niet?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:44:25 #248
241481 herzberg
100% plastic
pi_87455277
nee. er is geen reden om te zoeken als er geen reden is tot twijfel.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:47:09 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87455407
Er is in eerste instantie de religieuze ervaring, die strikt individueel is en nauwelijks te communiceren. Om toch in onze communicatiebehoefte te voorzien, wordt die individuele, ondeelbare ervaring al gauw in een dwangvorm gestopt en van een collectieve betekenis voorzien. Dan wordt religie tot het organiserende principe waar sigme het over heeft.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:47:23 #250
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_87455415
Ik kan je niet goed volgen... Praat je nu voor jezelf, Herzberg?
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:52:35 #251
241481 herzberg
100% plastic
pi_87455563
ik heb het over religie in het algemeen. in de middeleeuwen zal er niet veel reden zijn geweest om te 'zoeken naar de waarheid' waar jij het over hebt. je gaat pas zoeken als je twijfelt, en twijfel wordt in de hand gewerkt door diversiteit. die diversiteit was er in middeleeuws europa nauwelijks, itt tot postmodern europa.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:54:56 #252
241481 herzberg
100% plastic
pi_87455632
overigens denk ik niet dat 'de waarheid' hier in enkel cognitieve termen moet worden opgevat.
pi_87455895
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:47 schreef Ringo het volgende:
Er is in eerste instantie de religieuze ervaring, die strikt individueel is en nauwelijks te communiceren. Om toch in onze communicatiebehoefte te voorzien, wordt die individuele, ondeelbare ervaring al gauw in een dwangvorm gestopt en van een collectieve betekenis voorzien. Dan wordt religie tot het organiserende principe waar sigme het over heeft.
Het ontstaan van religies wordt ook wel vanuit evolutionair standpunt verklaard (of pogingen daartoe). Historisch gezien kun je het koppelen aan staatsvorming. Uiteindelijk wordt het een doel op zichzelf, krijgt het maatschappelijke betekenis doordat het geloof kennis in huis heeft (zoals in de ME) en bezit en daarmee macht, omdat het eenheid creëert, gelovigen geeft het troost en voor machthebbers en politici is 't een manier om te komen tot politieke macht(suitbreiding). Kortom, zoveel motieven die ten grondslag liggen aan het ontstaan, het voortbestaan en de verspreiding van geloof en religie. Is dat mooi of goed? Het is. En het heeft een nauwelijks te bevatten dynamiek.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:06:03 #254
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_87456006
Nu ja, als je druk bezig bent met overleven heb je minder tijd voor twijfel.
En er zijn vast tijden geweest dat er minder werd getwijfeld.

Maar twijfel is - evenals religie - van alle tijden. Daar twijfel ik niet aan.
Twijfelen en denken gaan hand in hand.
pi_87456022
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 13:52 schreef herzberg het volgende:
ik heb het over religie in het algemeen. in de middeleeuwen zal er niet veel reden zijn geweest om te 'zoeken naar de waarheid' waar jij het over hebt. je gaat pas zoeken als je twijfelt, en twijfel wordt in de hand gewerkt door diversiteit. die diversiteit was er in middeleeuws europa nauwelijks, itt tot postmodern europa.
Toen waren ze wel heel erg bezig met wat het 'ware geloof' inhield. Ze twijfelden weliswaar niet aan het geloof zelf, maar binnen het geloof was er wel degelijk sprake van een zoektocht. Waarbij de kerk uiteindelijk de dogma's wist te bepalen en alle andere gelovigen als 'ketters' werden gezien. Zeker in de vroege middeleeuwen was er weinig eenheid.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:12:20 #256
241481 herzberg
100% plastic
pi_87456225
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef mane het volgende:

[..]

Toen waren ze wel heel erg bezig met wat het 'ware geloof' inhield. Ze twijfelden weliswaar niet aan het geloof zelf, maar binnen het geloof was er wel degelijk sprake van een zoektocht.
dit geld niet voor het gepeupel. als zoeken de kern van religie is, waren middeleeuwse boeren niet religieus.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:21:01 #257
241481 herzberg
100% plastic
pi_87456521
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:06 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, als je druk bezig bent met overleven heb je minder tijd voor twijfel.
En er zijn vast tijden geweest dat er minder werd getwijfeld.
ik heb het niet over overleven, ik heb het over het verschil tussen de pre- en postmoderne situatie in de zin van diversiteit in het religieuze landschap. het plebs in de middeleeuwen had geen vier christelijke denominaties in het dorp, net zo min als een moskee, meditatiecentrum, internet en televisie.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:35:32 #258
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_87457052
Ik ben dan ook van mening dat die diversiteit het grote probleem is, herzberg.
Veel mensen staren zich helaas blind op de verschillen, en hebben dus geen oog voor de essentie.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:42:21 #259
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87457293
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:03 schreef mane het volgende:

[..]

Kortom, zoveel motieven die ten grondslag liggen aan het ontstaan, het voortbestaan en de verspreiding van geloof en religie. Is dat mooi of goed? Het is. En het heeft een nauwelijks te bevatten dynamiek.
Klopt, dat is de meest objectieve manier om naar religie te kijken, naar religie zoals het is: een sociaal verschijnsel. Maar aan dat sociale verschijnsel ligt uiteindelijk wel ten grondslag: de wil en het vermogen van individuen om zich een werkelijkheid voor te stellen boven (of onder, of naast, of rondom) de werkelijkheid van het nu. Dat maakt voor mij de essentie van religie: het geloof in het andere, het hogere, het nietdirectwaarneembare.

Wat "men" in de loop der geschiedenis van al die nietdirectwaarneembare en hoogstpersoonlijke bovenwerelden heeft gebrouwen en welke collectieve maatschappijvisies daar dan weer uit voortgekomen zijn, is in feite een heel andere vraag, die je het best aan sociologen of historici kan overlaten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ringo op 12-10-2010 14:58:01 ]
pi_87458413
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:03 schreef mane het volgende:

[..]

Het ontstaan van religies wordt ook wel vanuit evolutionair standpunt verklaard (of pogingen daartoe). Historisch gezien kun je het koppelen aan staatsvorming. Uiteindelijk wordt het een doel op zichzelf, krijgt het maatschappelijke betekenis doordat het geloof kennis in huis heeft (zoals in de ME) en bezit en daarmee macht, omdat het eenheid creëert, gelovigen geeft het troost en voor machthebbers en politici is 't een manier om te komen tot politieke macht(suitbreiding). Kortom, zoveel motieven die ten grondslag liggen aan het ontstaan, het voortbestaan en de verspreiding van geloof en religie. Is dat mooi of goed? Het is. En het heeft een nauwelijks te bevatten dynamiek.
Zelfs de meest kleine zaken hebben een nauwelijks te bevatten dynamiek. Dan zou je je nergens een mening over kunnen vormen. In mijn beleving is er niet zoiets als een verschijnsel dat alleen is. Het is in de wereld [Claudia, kun jij tussen het luiers verschonen nog even een Heidegger-quotje plaatsen?].

Ik zie zelf geen enkel ontologisch bezwaar tegen het vormen van een oordeel over een verschijnsel dat we misschien niet (kunnen) kennen. We oordelen trouwens constant over zaken waar we de ballen verstand van hebben. Zolang er vrijheid en diversiteit vind ik dat goed en mooi.
pi_87460098
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:12 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Zelfs de meest kleine zaken hebben een nauwelijks te bevatten dynamiek. Dan zou je je nergens een mening over kunnen vormen. In mijn beleving is er niet zoiets als een verschijnsel dat alleen is. Het is in de wereld [Claudia, kun jij tussen het luiers verschonen nog even een Heidegger-quotje plaatsen?].

Ik zie zelf geen enkel ontologisch bezwaar tegen het vormen van een oordeel over een verschijnsel dat we misschien niet (kunnen) kennen. We oordelen trouwens constant over zaken waar we de ballen verstand van hebben. Zolang er vrijheid en diversiteit vind ik dat goed en mooi.
Tuurlijk kun je een mening vormen, dat moet je ook zeker doen. Ik ben zelf ook niet vies van een mening, dat lijkt me duidelijk. Maar een mening vind ik weer wat anders dan ergens wel of geen waardering voor hebben. En een kwalificatie als 'mooi' vind ik toepasbaar op een mooi schilderij of een mooi muziekalbum maar ik kan er weinig mee als het gaat om zo'n complex verschijnsel als religie. Dat zal wellicht de historicus in mij zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door mane op 12-10-2010 16:09:40 ]
pi_87462199
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:42 schreef Ringo het volgende:

Wat "men" in de loop der geschiedenis van al die nietdirectwaarneembare en hoogstpersoonlijke bovenwerelden heeft gebrouwen en welke collectieve maatschappijvisies daar dan weer uit voortgekomen zijn, is in feite een heel andere vraag, die je het best aan sociologen of historici kan overlaten.
Ja, is zo. Al vraag ik me af of die eerste vormen van religieuze beleving niet ook al verweven waren met collectieve gedachten en een collectieve 'cultuur' of visie. Denk aan de Venus van Willendorf of de grotschilderingen. We weten niet zeker wat de betekenis is maar veel deskundigen geloven in een vroegreligieuze uiting. Maar dan is het weer opvallend dat die uitingen op verschillende plekken zijn gevonden, los van elkaar.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:41:59 #263
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87463788
Hoe ondeelbaarder de ervaring van het individu, hoe sterker zijn drang om die ervaring met anderen te delen en hoe verwoeder zijn pogingen om daarin te slagen. Alleen de allergrootste autisten en kluizenaars houden hun mystiek voor zichzelf; de meeste mensen schreeuwen het van angst of verrukking uit als ze in de ogen van god hebben gekeken.
pi_87467731
Als ze het daadwerkelijk voor zich houden, zullen we nooit weten of dat alleen kluizenaars en autisten zijn, Ringo.
pi_87470747
Over middeleeuwse (ok, 16e eeuwse) twijfelaars kan ik niet vaak genoeg aanbevelen "De kaas en de wormen" (Carlo Ginzburg) te lezen. Lees dat boek.

Baanbrekend was De kaas & de wormen (1976) van de Italiaanse historicus Carlo Ginzburg (1939), zoon van schrijfster Natalia Ginzburg. Het boek vertelt het verhaal van een molenaar uit Friuli die door het Heilig Officie tot de brandstapel werd veroordeeld na verschillende theologische disputen. Het leven van de molenaar was volkomen onopgemerkt gebleven, als daar niet de verslagen waren geweest van de twee processen die met een tussenpoos van vijftien jaar tegen hem zijn gevoerd.

De processtukken geven ons een rijk geschakeerd beeld van zijn gedachten en gevoelens, fantasieën en verlangens. Omdat we ook beschikken over stukken van zijn eigen hand en een overzicht, hoewel niet compleet, van de boeken die hij had gelezen (hij kon namelijk lezen en schrijven), kunnen we bestuderen op welke manier zijn lectuur zijn denkbeelden beïnvloedde.
(http://achillevandenbrand(...)-carlo-ginzburg.html)
quote:
‘Luister alstublieft naar me, mijnheer. Er was eens een groot heer die verklaarde dat degene die een bepaalde kostbare ring van hem bezat, zijn erfgenaam zou zijn, en toen hij de dood voelde naderen, liet hij nog twee ringen maken die gelijk waren aan de eerste, omdat hij drie zonen had, en hij gaf ieder van zijn zonen een ring; elke zoon dacht dat hij de erfgenaam was omdat hij de echte ring bezat, maar omdat de ringen zo op elkaar leken, was het niet met zekerheid te zeggen. Zo heeft ook God de Vader verschillende kinderen die hij liefheeft, zoals de christenen, de Turken en de Joden, en hij heeft ze allen de wil gegeven om volgens hun eigen wet te leven, en men weet niet welke de goede is: daarom zei ik dat ik christen wil blijven, omdat ik als christen ben geboren en dat ik Turk zou blijven als ik als Turk was geboren’. ‘Dus u gelooft – wierp de inquisiteur tegen — dat men niet weet welke wet de goede is?’ Menocchio: ‘Ja mijnheer, ik geloof dat iedereen denkt dat zijn geloof het ware is, maar dat niemand weet welk het ware is, maar omdat mijn grootvader, mijn vader en mijn volk christenen waren, wil ik christen blijven en geloven dat dit het ware geloof is’.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87471389
Ik heb dat boek. Omdat het zo overtuigend door professor Ankersmit geplugd werd in zijn colleges.
pi_87472731
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:52 schreef Gellius het volgende:
Ik heb dat boek. Omdat het zo overtuigend door professor Ankersmit geplugd werd in zijn colleges.
Is dat zo? Ik heb mijn Ankersmitkanjer er nooit over gehoord.
Heb je het gelezen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:51:07 #268
241481 herzberg
100% plastic
pi_87474402
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:38 schreef sigme het volgende:
Over middeleeuwse (ok, 16e eeuwse) twijfelaars kan ik niet vaak genoeg aanbevelen "De kaas en de wormen" (Carlo Ginzburg) te lezen. Lees dat boek.
de grote heksenjachten in europa vonden inderdaad pas plaats na 1500. de protestantse 'inquisitie' was daar trouwens een stuk beter in dan de katholieke.

en ginzburgs microhistory. tsja, hoeveel zegt een gedetailleerde studie van een a-typische (want geletterde en mannelijke) heks nu eigenlijk over de religiositeit van het klootjesvolk? ik weet het niet hoor.
pi_87477873
Ik geloof dat het Ankersmit ook niet te doen was om algemeen toepasbare kennis op basis van zo'n bron, maar dat de geschiedenis ook niet een vakgebied is waar dat soort kennis heel erg voor de hand ligt; een groot deel van de vroege geschreven bronnen gaan nu juist over uiterst individuele of individualistische zaken - wat een groot deel van de geschiedschrijving in zijn ogen meer een narrativistische, 'literaire' aangelegenheid maakt dan de 'wetenschappelijke' geschiedschrijving die gebaseerd is op kwantitatieve bronnen. Dit is wat rommelig geformuleerd, maar goed. Even de luieremmer legen.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:03:44 #270
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_87478334
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:54 schreef Gellius het volgende:
Even de luieremmer legen.
QFTSFTISBATMBR.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:48:23 #271
241481 herzberg
100% plastic
pi_87480298
maar is de keuze die de historicus maakt voor de verhalen die hij beschrijft volkomen arbitrair? ik kan het mis hebben, maar de waarde van een microhistory lijkt mij dat door een in-depth beschrijving van een enkele casus een impressie wordt gegeven van hoe een bepaalde groep mensen in een bepaalde tijd handelden en dachten.

van de heksen was het overgrote deel vrouw en ongeletterd. ook over de vervolging van deze vrouwelijke heksen zijn enorm veel processtukken bewaard gebleven. ik denk dat een microhistory van een 'gewone' heks meer over de religiositeit van het platteland vertelt dan de microhistory van een outlaw. natuurlijk denk ik niet dat dit boek van ginzburg irrelevant is. het is uniek doordat ook de stem van de heks zelf wordt gehoord (neem ik aan - heb het niet gelezen). maar als ik een indruk wil krijgen van vroeg-moderne hekserij grijp ik toch eerder naar een boek over een 'gewone' heks.
pi_87481406
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 19:23 schreef sigme het volgende:
Pots, het duurde even voor ik een grotere versie te pakken had.
[ afbeelding ]

Ter vergelijk, de oude versie:
[ afbeelding ]
[..]

http://www.refdag.nl/nieu(...)e_brede_weg_1_503905
cool. domo arigato.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 08:41:52 #273
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_87485621
Ik kwam vanmorgen op de linkedin van zoodje terecht (via een gemeenschappelijke kennis die mij toevoegde). En wat blijkt: mijn oma maakt gebruikt van wat hij bedenkt. Mooi he! En een vriendin moet in Amsterdam uitvoeren wat hij daar bedenkt.

Zijn wij niet allen verbonden met elkaar? Laat de gramschap dan rusten, en ons uiterste best doen om een mooiere plek van deze wereld te maken!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_87487431
Ik was van plan om vandaag te maken voor een dame op bezoek: Pasta met zelfgemaakte basilicumpesto. Wat kan je daar nog meer in stoppen behalve parmezaanse kaas? Niks? :/
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:11:29 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87487454
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:10 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik was van plan om vandaag te maken voor een dame op bezoek: Pasta met zelfgemaakte basilicumpesto. Wat kan je daar nog meer in stoppen behalve parmezaanse kaas? Niks? :/
In basilicumpesto?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:11:52 #276
11923 I.R.Baboon
pi_87487467
quote:
Ik was van plan om vandaag te maken voor een dame op bezoek:
Love?

pi_87487552
quote:
Walnoten ipv pijnboompitten?

Het wordt waarschijnlijk een heel zwaar gerecht, dus meer geschikt als voorafje dan als hoofd.
Aldus.
pi_87487573
Zelf de pasta maken doet het waarschijnlijk goed bij de mejuffer. Stelt ook niks voor.
Aldus.
pi_87487594
Nah zelf de pasta maken is denk ik net iets teveel van het goede bij deze mevrouw. Plus ik heb het nog nooit eerder gedaan :o
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:21:15 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87487666
Zó mooi is ze ook weer niet!
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:21:33 #281
11923 I.R.Baboon
pi_87487671
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:17 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Plus ik heb het nog nooit eerder gedaan :o
Zal ik zal ik zal ik?
pi_87487699
Niet alle vrouwen moeten teveel van het gevoelige kokende verse ingredienten homoseksuele mannenimago hebben
pi_87487720
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:21 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Zal ik zal ik zal ik?
:D.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:24:25 #284
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87487751
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:22 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Niet alle vrouwen moeten teveel van het gevoelige kokende verse ingredienten homoseksuele mannenimago hebben
Dat is waar. Zeker niet als je dan ook nog heel drukdoenerig met een schort om in de keuken gaat hupseflupsen. :N.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:25:09 #285
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87487771
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is waar. Zeker niet als je dan ook nog heel drukdoenerig met een schort om in de keuken gaat hupseflupsen. :N.
En borden gaat 'opmaken'. :')
pi_87487796
schorten :r

nee, het is mooi zo.

ps ir, zo gaat het bij mij precies zo. ik vind trouwens dat jij wel verdacht veel aandacht besteedt aan het 'romantische' gedeelte van dit onderwerp...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:29:03 #287
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87487867
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En borden gaat 'opmaken'. :')
Onderwijl neuriënd uit the Sound of Music omdat het bij die muziek nu eenmaal ontzettend lekker kokkerellen is.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:29:50 #288
11923 I.R.Baboon
pi_87487887
Ik word binnenkort 27, Pope, en ik heb nog steeds de liefde van mijn leven niet gevonden, dus vergeef me dat ik al mijn frustraties op jou projecteer.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:30:19 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87487901
Doe mij maar een man die ik kan plezieren met mijn kookkunsten. En die zonder morren eten gaat afhalen als ik geen zin heb in koken.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:31:06 #290
11923 I.R.Baboon
pi_87487918
Nee hoor, voor ik weer wijze woorden van zodiakk en zo krijg, het gaat uitstékend met me.

woensdag 13 oktober 2010 @ 10:31:12 #291
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87487925
Op mijn 27ste dacht ik die liefde wel te hebben gevonden, maar toen ging ze bij de politie werken.
pi_87488156
Ik heb me van de week nog verwonderd over de onaantrekkelijkheid van politievrouwen. Zit voor een deel ook in dat uniform natuurlijk
Aldus.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:46:52 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87488332
Als ik op het station loop zie ik overal foto's van Gellius hangen. Een hele vreemde gewaarwording is dat.
The End Times are wild
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:49:39 #294
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87488404
Zo, L. Nog steeds zo vrouwonvriendelijk?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:55:02 #295
241481 herzberg
100% plastic
pi_87488541
heeft munch iets met aulus gellius te maken, of is 'vader TTK gellius' de enige link?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:56:11 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87488577
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:49 schreef Lienekien het volgende:
Zo, L. Nog steeds zo vrouwonvriendelijk?
Vrouwonvriendelijk? Hoe kom je daar nu bij? Ik ben juist een vertegenwoordiger van feminisme 2.0
The End Times are wild
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:56:35 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_87488589
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:55 schreef herzberg het volgende:
heeft munch iets met aulus gellius te maken, of is 'vader TTK gellius' de enige link?
Het verband lijkt me toch geen nadere toelichting behoeven?
The End Times are wild
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:57:16 #298
11923 I.R.Baboon
pi_87488616
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:40 schreef Z het volgende:
Ik heb me van de week nog verwonderd over de onaantrekkelijkheid van politievrouwen. Zit voor een deel ook in dat uniform natuurlijk
En dan die hoedjes... en die haarspeldjes...
  woensdag 13 oktober 2010 @ 10:58:00 #299
241481 herzberg
100% plastic
pi_87488640
ik weet niets van munch, LXIV.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:02:14 #300
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87488776
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:57 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

En dan die hoedjes... en die haarspeldjes...
De pasvorm van die uniformen sowieso. Iedere vrouw gaat er daarin uitzien als een paard met tieten.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 11:04:09 #301
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_87488821
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 10:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vrouwonvriendelijk? Hoe kom je daar nu bij? Ik ben juist een vertegenwoordiger van feminisme 2.0
Ik durf het niet te vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')